PDA

צפייה בגרסה מלאה : 2 בעיות פיקוד מזגן - ויטארה מודל 94



נדב42
30-07-22, 18:00
הי,

הפציינט: ויטארה ארוכה 94, מנוע 16 שסתומים.

יש לי שתי בעיות שקשורות לפיקוד של המזגן, אולי קשורות אחת לשנייה ואולי לא:

1. מגבר טורים לא עובד, וזה מוריד את הסרק לסל"ד ממש נמוך, אפילו עד כדי כיבוי אם גם האורות דלוקים ובמקרה גם סובבתי את ההגה.

(הסל"ד קצת נמוך מדי בלי קשר, יש בורג תקוע בבית המצערת, במקום להילחם בו אני משקה אותו WD40 עד שיהיה שיכור מדי להילחם .)

גם אורות החזית מורידים מעט את הסל"ד, לא יודע אם בדגם הזה אמור להיות מגבר אורות ...

2. מדחס המזגן לא נכנס לפעולה מיד עם התנעת הרכב, אלא רק אחרי שהמנוע מתחמם. בהתנעה חמה הוא נכנס לפעולה מיד. זו תופעה חדשה יחסית, לא נעשה שום שינוי ברכב.

רעיונות ? הצעות לבדיקה ? דברו איתי ...

zivo
30-07-22, 20:56
תבדוק בבקשה מתחים \ טעינה \ מצבר.
לדעתי אתה עם מתח נמוך.

raanan
30-07-22, 20:57
2. מדחס המזגן לא נכנס לפעולה מיד עם התנעת הרכב, אלא רק אחרי שהמנוע מתחמם. בהתנעה חמה הוא נכנס לפעולה מיד. זו תופעה חדשה יחסית, לא נעשה שום שינוי ברכב.

רעיונות ? הצעות לבדיקה ? דברו איתי ...

תבדוק את היוניט שמבטל פיקוד למדחס כשהמנוע חם או בעיה בהגעת הנוזל קרור ליוניט (נדמה לי שהיא באזור התרמוסטט)

eyal1979
30-07-22, 21:24
1. ISC valve, "מנוע צעדים" שלך לא עובד תקין ויכולות להיות 2 סיבות:
מעברי מים שלו סתומים, או שהוא תקול
2.החשוד המיידי כפי שאמרו לך - הטרמיסטור שעל סעפת היניקה וליד הטרמוסטט.
נתק את החוט עם הקונקטור שלו , חבר ישירות למינוס וכך תוודא כניסה לעבודה תקינה של המדחס.

נדב42
30-07-22, 21:30
תבדוק בבקשה מתחים \ טעינה \ מצבר.
לדעתי אתה עם מתח נמוך.הטעינה תקינה, המתח בדשבורד בוודאות נמוך, אני צריך לסדר מעקף בריא להזנת קופסת הפיוזים.
זה היה גם לפני שהתחילה התופעה השנייה.

נדב42
30-07-22, 21:39
1. ISC valve, "מנוע צעדים" שלך לא עובד תקין ויכולות להיות 2 סיבות:
מעברי מים שלו סתומים, או שהוא תקול
2.החשוד המיידי כפי שאמרו לך - הטרמיסטור שעל סעפת היניקה וליד הטרמוסטט.
נתק את החוט עם הקונקטור שלו , חבר ישירות למינוס וכך תוודא כניסה לעבודה תקינה של המדחס.מנוע הצעדים לא מת, אני כן מרגיש תיקונים שלו בסרק, ובנסיעה בשבילים בסל"ד נמוך הסל"ד נשמר יציב. יכול להיות שהוא מזייף...
אבדוק חיווט ונקיון שלו בתור התחלה.

אני לא מצליח למצוא את היוניט והטרמיסטור הרלוונטייים, וגם מוסך מכובד לא הצליח לאתר משהו שמשפיע. אנסה להעלות מחר תמונות ברורות של כל האזור ואשמח אם מי שמכיר יוכל להצביע על הרכיב הנכון [emoji846]

eyal1979
31-07-22, 02:23
בסוזוקי ויטארה 1.6 16V קיימים 3 רכיבים שאיתם מגבירים ומייצבים את את הסל"ד במגוון תרחישים כמו בהתנעה קרה, הדלקת מזגן,שימוש בהגה כח, הדלקת אורות ועוד..

שלושתם מהווים Bypass לבית המצערת ומזרימים דרכם אוויר למנוע במקביל לבית המצערת, על מנת לפצות על ירידת הסלד במקרים שמניתי למעלה

הרכיבים מפורטים בשרטוט ( 3 רכיבים המכניסים אוויר במקביל לבית המצערת - TB ) :
139458


1.AirBleed Idle Screw - אותו בורג "תקוע" שרשמת שאצלך הוא זז או מכוון לא טוב + מרסס WD40:
Bypass אויר מס' 1 במקביל לבית מצערת , תפקידו להזרים אוויר ולכוון כוון עדין לסל"ד המנוע בסרק - כשהמנוע חם בטמפ עבודה!
139455

2. FIAV/ IAC - ממוקם מתחת לבית המצערת ומחובר לה.
Bypass אוויר מס 2 לבית מצערת, ע"י שסתום תרמי עם Wax.
מכיל 2 מעברי מים בתוכו כניסה+ יציאה, וכאמור מעבר אוויר דרכו למנוע.

139456

שהמים קרים ( מנוע קר בהתנעה ) - מעבר האויר בו פתוח, והמנוע מושך יותר אויר --> המחשב מוסיף דלק וכך מוגברים הטורים.
כשהמנוע מתחמם - המים מתחממים - הWax בתוכו מתחמם, סוגר וחוסם את מעבר האוויר דרכו עד לסגירה מוחלטת שלו.
פחות אוויר -->פחות דלק והטורים יורדים כשהמנוע חם.

תקלות אופייניות - חסימת מעברי המים ,או האוויר ( בעיקר פיח מהמנוע- אם תרצה למה, הסבר בנפרד ) והמערכת יוצאת מאיזון.

וידאו של בית המצערת להבין את המעקפים בבית המצערת שציינתי מעלה :

https://www.youtube.com/watch?v=Wv_J4QwLgRo


3.ISC - "מנוע הצעדים".
Bypass אוויר מס' 3 לבית המצערת.
מכיל 2 מעברי מים כניסה + יציאה, ו2 מעברי אויר כניסה+ יציאה.
139457

תפקידו להגביר טורים למנוע ע"י פתיחה והכנסת אויר במקרים של התנגדות ועומס למנוע שמפילים סלד כמו הדלקת המזגן,סיבוב ה"כ,הדלקת אורות ( אלט' )

איך מוודאים שהוא תקין :

א. לוודא זרימת מים תקינה במעברים - כניסת המים אליו מגיעה בטור ממעבר המים בבית המצערת. אם סתום המערכת יוצאת מאיזון ולא מתפקד טוב.
ב. יש לוודא תקינות השסתום החשמלי שמווסת את זרימת האויר דרכו למנוע.
הדרך הפשוטה ובהנחה וטיפלת בסעיף 1+2 - לנתק את הקונקטור שלו. המנוע יתחיל לקרטע על גבול הכיבוי :
דוגמה 02:50 - 03:23 - https://www.youtube.com/watch?v=JBLEhm9gyM0&t=172s

בדיקה מקצועית עם רב מודד וספק כח :

https://www.facebook.com/SidekickRebuild/videos/iac-valve-testing/847197368751676/


Failure modes,:
1: Dirty and stuck (oh, so common) stuck open or close or just stuck period.
2: Coil burned open not 12ohms. but infinity bad.
3: Will not open , 12vdc applied (1 amp min. source of power (battery or power pack 12vdc.)

Blue/black wire is PLUS pin,


4: Will not close, stuck open or the set leaks..
5: makes too much noise , at idle (89/90 like to do that) RATTLES like mad deal.

Manual testing with a power supply or 12v battery:
Warning , only apply voltage to the ISC (testing ) for no more than 1 second in 10 seconds, to prevent overheating coil. (90 FSM warning)
Let the coil cool off after powering it up. It can do 10 one second hits. then I rest for 1 full minute.


לסיכום,
כדי לטפל יסודי - יש לוודא ולטפל בכל ה-3 שמניתי מכיוון שזרימת האויר בהם היא במקביל.
כמובן שהבעיה אצלך יכולה לנבוע באחד מהם בלבד.
הימור שלי זה הISC מס3. למרות שהם "עובדים" הם מתעייפים - מנסיון.

טיפ ,
תכין אטמים לבית מצערת + מנוע צעדים - מראש

נדב42
31-07-22, 07:00
וואוו, קודם כל תודה איל על התשובה המושקעת [emoji122]

1. הבורג של הכיוון העדין תקוע, יטופל בסבלנות כי לא בא לי להרוס אותו או את בית המצערת שקשה מאוד להשיג (יש מספר סוגים ובמודל 94 זה סוג נדיר יחסית)

2. בהתנעה קרה הסל"ד עולה לאזור 1200-1500 אז האזור הזה נראה לי תקין.

3. מנוע הצעדים - תקן אותי אם אני טועה, זה בסה"כ רכיב "טיפש", כלומר הוא לא מגיב אוטומטית לכלום אלא רק לפקודות שהוא מקבל מהמחשב.

מכיוון שבנסיעה בשביל לא-אחיד בסל"ד נמוך אין את תופעת הנדנודים, אני משער שהרכיב הזה תקין גם הוא (אפשר לבדוק בקלות אם נוסעים באותו השביל עם הקונקטור מנותק)

מה שמשאיר לנו את הפקודות שמחשב ההזרקה מעביר, ואני מנחש שחסרים לו חיויים שאמורים לגרום להעלאת הסל"ד.

היום יש לי יום עמוס, מאמין שמחר אוכל לבצע את הבדיקות [emoji846]

שוב תודה [emoji4]

נדב42
14-08-22, 11:58
בעייה מספר 2 נפתרה, לפחות זמנית.

אחרי סשן וידאו בהנחייה של רענן, אותר החיישן הסורר. (העליון בתמונה, עם החוט הצהוב)
הוחלף בחדש, לא הסתדר.
הוחלף בחדש אחר, לא הסתדר.

ואז הלכתי למחסן והוצאתי חיישן משומש שהיה מורכב על סעפת היניקה הרזרבית ששכבה שם.
הללויה.

בבדיקה חשמלית במצב קר, החיישן הנכון נותן קצר לגוף, החיישנים שקניתי נותנים 300-600 אום.

עכשיו צריך למצוא חיישן כזה חדש, ולהחזיר את המשומש לספיירים ...

לגבי הבעייה הראשונה, עם החלפת החיישן יש שיפור כלשהו גם בסל"ד הסרק כשהמנוע חם, אבל עדיין אני לא מרגיש פיצוי על הפעלת המזגן.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220814/f8a0777a2541938ed1ee4bd0e311fdef.jpg

-->