צפייה בגרסה מלאה : הוספת מזגן לרכב ישן שיש בו רק חימום מובנה
ככתוב בכותרת, מחפש רעיונות להוספת מזגן לרכב שיש בו רק חימום מובנה.
נקודות המוצא:
א. לא ניתן או לא רוצים להוסיף עוד רדיאטור בתוך הדשבורד
ב. תא מנוע צפוף יחסית
ג. ניתן להתקין מדחס על רצועת האביזרים
המחשבה הראשונית:
רדיאטור מזגן ראשי עם כל מה שנמצא לידו בד"כ, בתא המנוע לפני רדיאטור הקירור ובתוספת וונטה בריאה
לגבי הצד הפנימי - להוסיף ברזים חשמליים על קווי המים של החימום הפנימי, כך שבמצב חימום הכל יזרום בנתיב המקורי, ובמצב קירור נוזל הקירור של המנוע יזרום למעקף ואילו נוזל הקירור שברדיאטור החימום הפנימי ינותב לעבור דרך מחליף חום שאליו יוצמד רדיאטור מזגן פנימי, כך שהגז שיוצא מהרדיאטור (אחרי שהתפשט והתקרר והוא כבר בלחץ נמוך יותר) יוזרם למחליף החום עצמו ממנו בחזרה לכיוון המדחס. בנוסף, בין מחליף החום לרדיאטור של המזגן דואגים לסירקולציה של אוויר (סוגרים אותם ביחד בקופסה ומזרימים את האוויר עם וונטה. במצב קירור יהיה צריך גם להוסיף משאבה למי הקירור וטרמוסטט כלשהו
יכול לעבוד ?
רעיונות אחרים ?
למה אתה צריך עוד רדיאטור בתוך הדש?
החימום המקורי נשאר as is והמיזוג הוא יחידה נפרדת (מדחס, מעבה ויחידה פנימית אוניברסלית)
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
למה אתה צריך עוד רדיאטור בתוך הדש?
החימום המקורי נשאר as is והמיזוג הוא יחידה נפרדת (מדחס, מעבה ויחידה פנימית אוניברסלית)
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk+1 ככה התקינו המון מכוניות בשנות ה80 שהגיעו ללא מזגן
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
למה אתה צריך עוד רדיאטור בתוך הדש?
החימום המקורי נשאר as is והמיזוג הוא יחידה נפרדת (מדחס, מעבה ויחידה פנימית אוניברסלית)
ואיפה שמים אותם ?
בד"כ מתחת לדשבורד לפני ידית ההילוכים,אם יש מקום.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אני חושב שללא תמונה של הקבינה והכרה של הרכב ההמלצות שתקבל יהיו קצת ריקות..
יש המון קיטים לכך בארהב לרכבי אספנות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
30-07-22, 20:40
הרעיון המקורי שהצעת נשמע לי סבאבה, רק שיש לכך מחליפי חום ייעודיים של קרר/נוזל קירור. אין צורך בקופסה מיוחדת ולא במניפה. או שלא הבנתי אותך. תוכל לשרטט?
חנן-ג'יפולוג
30-07-22, 20:52
תחשוב גם אם אתה רוצה להוסיף פתרון של שליטה על טמפ' המיזוג (לא ע"י כיבוי המדחס. זה לא יהיה נעים) . ניתן כנראה להסתדר גם בלי זה, אבל פחות כיף.
הרעיון המקורי שהצעת נשמע לי סבאבה, רק שיש לכך מחליפי חום ייעודיים של קרר/נוזל קירור. אין צורך בקופסה מיוחדת ולא במניפה. או שלא הבנתי אותך. תוכל לשרטט?נשמע בול, יש לך קישור למוצר כזה או את השם שלו באנגלית ואחפש בעצמי ?
תחשוב גם אם אתה רוצה להוסיף פתרון של שליטה על טמפ' המיזוג (לא ע"י כיבוי המדחס. זה לא יהיה נעים) . ניתן כנראה להסתדר גם בלי זה, אבל פחות כיף.בקרת החום המכנית הקיימת לא תעשה בדיוק את זה ?
חנן-ג'יפולוג
30-07-22, 21:33
https://imageshack.com/i/pnOCNU11j
חנן-ג'יפולוג
30-07-22, 21:40
בקרת החום המכנית הקיימת לא תעשה בדיוק את זה ?
אני לא יודע מה יש לך שם היום. אם זה מערבל עם האוויר החם אוויר חיצוני, או מווסת את זרימת הנוזל. כתבת שאתה רוצה לחסום לגמרי את כניסת נוזל הקירור אל היחידה הפנימית. יתכן שעדיף לווסת פנימה כמות נוזל קירור מדודה שתתערבב עם הנוזל המקורר במחליף החום. יתכן שזה ייצור מורכבות של שליטה בלחצים וכיווני זרימה משתי משאבות שונות במערכת אחת.
אולי בכלל לייצר מערכת חדשה של נוזל קירור ייעודי עם שני מחליפי חום בטור, אחד עם קרר ואחד עם נוזל קירור מהמנוע.
עד שלא אציץ מתחת לדשבורד לא אדע מה יש שם, וזה ייקח קצת זמן ...
בכל מקרה, לא הייתי מודע לאפשרות להחליף חום/קור ישירות בין גז הקירור לנוזל קירור ביחידה כזו קומפקטית ופשוטה, כבר היה שווה [emoji4]
שום דבר כאן לא פשוט.
לא במקרה מוסיפים מזגן נפרד במקום להתעסק עם בניית סוללה מותאמת לרכב. מדובר במתכון לצרות.
הצרות הראשונות אינן במיזוג, אלא בהפשרת האדים. בניגוד למזגן, הפשרת אדים בחלונות חייבת להיות יעילה ובטוחה. התערבות במערכת הפשוטה להפליא הזו בדרך כלל מורידה מהיעילות שלה.
אחרי זה יש עניין של התאמת המדחס למעבה ולמאייד. הם צריכים להיות באותו הספק קירור, ואם זה לא מספיק המפוח הצנרת והלוברים צריכים להתאים מבחינת הזרמת אויר למאייד. להתאים את כל זה לתוך חלל קיים שלא תוכנן לזה מראש..... אתגר לא פשוט.
אז.. הכי טוב... למצוא יחידת מזגן מרכב זהה שהגיע עם מזגן.
והשני הכי טוב.... מזגן אוניברסלי כזה או אחר שמתחבר בגג או מתחת לדשבורד כמקובל.
ואם שני אלה לחלוטין לא קבילים.... אז אנחנו כאן כדי לחפש צרות ולמצוא אותן ..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא יודע לאיזה רכב מדובר אבל לדגמים של ג'יפ יש מוצר אפטר מרקט יעודי:
https://jeepair.com/
נראה לי שאתה מחפש משהו באותו סגנון. יש גם מוצר של מיזוג\חימום ביחידה אחת.
כל הדיפנדרים הראשונים בארץ זכו לטיפול כזה תוצרת אלכס אורגינל, או שקרכלשהו אחר.
אוטוקור.
זה היה מזגן שהוכנס לתוך חור די גדול בדשבורד, ונפרד מהחימום. כמו מזגן פורמולה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני הזמנתי מארה"ב יחדה של חברת Vintage Air, היחידות שלהם באות במקום היחדת חימום המקורית ומשלבות חימום ומיזוג עם המון אפשרויות.
לא זול אבל מומלץ מאוד.
https://www.vintageair.com/builder-series/?subcat1=Gen%20IV%20Magnum
אל תתעסק עם מערכת הקירור ברכב ישן. מתכון לצרות.
אני זוכר שראיתי בעברי מכונית שהחליפו את הכפפות במזגן קומפלט עם מאוורר עצמאי משלו
הרוח יצאה רק משם עם תריסונים היא התפזרה לכל חלקי הרכב. לא בטוח שזה הפתרון שאתה רוצה אז זה היה פתרון פרמיטיבי אבל יעיל.
משם מין הסתם יצאו צינורות דרך קיר האש למדחס ועוד 2 צינורות לרדיאטור הקדמי + מאוורר חשמלי והכל יכול לעבוד מצויין.
(במידה ויש לך מקום למדחס+ רצועה בתא המנוע)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.