צפייה בגרסה מלאה : מזגן ג'ימני מפסיק לקרר כעבור מספר שעות נהיגה בשטח
מזגן בג'ימני 2015 מפסיק לקרר אחרי שעה+ של נהיגת שטח. בנסיעה רגילה בכביש הוא יכול להקפיא בלי בעיה.
אני לא בטוח שהצלחתי לעלות על הדפוס, אבל נראה שכשאני משלב ל L אז המזגן מפסיק לקרר, כאילו שיש איזה קשר בין המזגן להילוך מבחינת מחשב הרכב. המנוע עצמו עובד בטמפרטורה נורמלית לפי המד.
השאלות:
- האם יש במערכת איזשהו קשר אלקטרוני שמנתק את המזגן כאשר משלבים ל L? (גיר אוטומט)
- האם הבעיה מוכרת למישהו?
תודה
כן. תתחיל בשטיפה טובה של המעבה (זה הרדיאטור של המזגן שלפני הרדיאטור של המנוע).
הוא סתום באבק, אין אויר שזורם עליו כי אתה נוסע לאט, המערכת לא עובדת טוב, הלחץ עולה והמזגן מתנתק.
תקלה קלאסית.
הזנחה שלה תגרום לדליפת קרר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תבדוק את מערכת הקירור שלך, המחשב מנתק את המזגן כשהרכב מתחמם בג׳ימני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן. תתחיל בשטיפה טובה של המעבה (זה הרדיאטור של המזגן שלפני הרדיאטור של המנוע).
הוא סתום באבק, אין אויר שזורם עליו כי אתה נוסע לאט, המערכת לא עובדת טוב, הלחץ עולה והמזגן מתנתק.
תקלה קלאסית.
הזנחה שלה תגרום לדליפת קרר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה על הטיפ! יש איזו תמונה או קישור לוידאו או משהו שיעזור לי להבין איפה זה ואיך לנקות את זה?
- - - Updated - - -
תבדוק את מערכת הקירור שלך, המחשב מנתק את המזגן כשהרכב מתחמם בג׳ימני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אפשר לבדוק לבד אם יש בעיה או לא או שאני חייב ללכת למומחה מזגנים לרכב?
אפשר לבדוק לבד אם יש בעיה או לא או שאני חייב ללכת למומחה מזגנים לרכב?
הכוונה להבנתי למערכת הקירור של המנוע, לא המזגן.
רדיאטור, מניפה....
נשלח מהנייד
פאן קלאץ׳!
Sent from my iPhone using Tapatalk
פאן קלאץ׳!
Sent from my iPhone using Tapatalk
הסבר?
תבדוק את הפאן קלטץ׳ - כשהמנוע חם וכבוי לא אמור להסתובב יותר מחצי סיבוב עם היד, נוטה להתבלות אחרי כמה שנים בג׳ימני ועלול לגרום להתחממות בעמידה —> המחשב מנתק את המזגן כהגנה
Sent from my iPhone using Tapatalk
תבדוק את הפאן קלטץ׳ - כשהמנוע חם וכבוי לא אמור להסתובב יותר מחצי סיבוב עם היד, נוטה להתבלות אחרי כמה שנים בג׳ימני ועלול לגרום להתחממות בעמידה —> המחשב מנתק את המזגן כהגנה
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש תמונה או וידאו שיכול לעזור לי להבין איפה החלק ואיך אני בודק אותו ידנית?
לפני שאתה מחליף חלקים תקינים, שווה לבדוק בספר הרכב ולגלות שבג'ימני שלך שילוב ל-LOW מנתק את המזגן כדי להקל קצת על המנוע.
אתה כנראה נוסע נסיעות מאוד קשות ממושכות או משלב להלוך כוח כאשר לא ממש נדרש :-)
חנן-ג'יפולוג
23-10-22, 22:59
אם זה נכון זה דפוק ברמות קשות, וזה ניתן לשינוי.
אני בזמנו דרשתי וקיבלתי תוכנות מעודכנות לשני דגמי רכב, שהשתמשנו בהן להקלת חייהם של תושבים אילתיים. דגמים שבהם מדחס המזגן היה מתנתק לשלוש שניות בכל לחיצה על דוושת ההאצה כדי לשפר את ההאצה. בנסיעה בפקק השטות הזו היתה מובילה למצב שהמדחס עבד בקושי 5 אחוז מהזמן.
בזמן שלקח עד שקיבלתי את התוכנות המעודכנות (שמחייבות את היצרן לבצע חלק מתהליך התקינה מחדש. זה לוקח מספר שבועות) ביצעתי שינוי חומרתי ברכבים כדי לבטל את הניתוק הזה.
לפני שאתה מחליף חלקים תקינים, שווה לבדוק בספר הרכב ולגלות שבג'ימני שלך שילוב ל-LOW מנתק את המזגן כדי להקל קצת על המנוע.
אתה כנראה נוסע נסיעות מאוד קשות ממושכות או משלב להלוך כוח כאשר לא ממש נדרש :-)זה מידע מבוסס או שמועת רשת?
אסף.
תודה על הטיפ! יש איזו תמונה או קישור לוידאו או משהו שיעזור לי להבין איפה זה ואיך לנקות את זה?
- - - Updated - - -
אפשר לבדוק לבד אם יש בעיה או לא או שאני חייב ללכת למומחה מזגנים לרכב?
המעבה זה המחליף חום (כמו רדיאטור) שנמצא צמוד לרדיאטור של המנוע.
אסף.
לפני שאתה מחליף חלקים תקינים, שווה לבדוק בספר הרכב ולגלות שבג'ימני שלך שילוב ל-LOW מנתק את המזגן כדי להקל קצת על המנוע.
אתה כנראה נוסע נסיעות מאוד קשות ממושכות או משלב להלוך כוח כאשר לא ממש נדרש :-)יש לך צילום של זה מהספר רכב?
הייתי 6 שנים עם ג'ימני, אומנם דור 2, 2008 ולא דור 3, אבל גם עליו היו אגדות כאלה שהמזגן מתנתק במאמץ.
היו לי הרבה שעות בLow, הרבה שעות של גרירת עגלה וגם סתם נסיעות ארוכות. המזגן (כל עוד הוא תקין) לא הפסיק לקרר אף פעם.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יש תמונה או וידאו שיכול לעזור לי להבין איפה החלק ואיך אני בודק אותו ידנית?
זה המאוורר בחזית המנוע, לא של המזגן.
תיסע קצת עם הרכב עד שיתחמם, כבה את המנוע.
פתח מכסה מנוע ונסה לסובב (בזהירות) את המאורר עם היד. אם מסתובב חופשי - תתחדש בחדש.
אם מסתובב בקושי - תקין.
חשוב שהמנוע יהיה חם - יש בפנים שמן שבחום מצמיד את הפרופלור לקלאץ׳)
חפש ביוטיוב how to test fan clutch
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא נכון. יש לי ג'ימני והמזגן מקרר כמו פנתר (קטן) גם בלואו.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
אם זה נכון זה דפוק ברמות קשות, וזה ניתן לשינוי.
אני בזמנו דרשתי וקיבלתי תוכנות מעודכנות לשני דגמי רכב, שהשתמשנו בהן להקלת חייהם של תושבים אילתיים. דגמים שבהם מדחס המזגן היה מתנתק לשלוש שניות בכל לחיצה על דוושת ההאצה כדי לשפר את ההאצה. בנסיעה בפקק השטות הזו היתה מובילה למצב שהמדחס עבד בקושי 5 אחוז מהזמן.
בזמן שלקח עד שקיבלתי את התוכנות המעודכנות (שמחייבות את היצרן לבצע חלק מתהליך התקינה מחדש. זה לוקח מספר שבועות) ביצעתי שינוי חומרתי ברכבים כדי לבטל את הניתוק הזה.
אתה מדבר על ג'ימני? אפשר עוד פרטים? קראתי בפורום ברשת שאכן המחשב מנתק את המזגן ב LOW תחת תנאים מסויימים ולא הצלחתי למצוא בארץ פורום שמצא לזה פתרון מסודר.
חנן-ג'יפולוג
24-10-22, 21:18
לא ג'ימני וגם לא סוזוקי. זו רק היתה דוגמא.
- - - Updated - - -
תראה, הלוגיקה המבאסת שדיברתי עליה היא נפוצה מאוד.
נסה להבין אם זה מה שקורה גם אצלך, ואם זה בא לידי ביטוי במיוחד בlow. אם זה המצב אז כן, אני יכול להציע לך פתרון חומרתי פשוט למדי.
לא ג'ימני וגם לא סוזוקי. זו רק היתה דוגמא.
- - - Updated - - -
תראה, הלוגיקה המבאסת שדיברתי עליה היא נפוצה מאוד.
נסה להבין אם זה מה שקורה גם אצלך, ואם זה בא לידי ביטוי במיוחד בlow. אם זה המצב אז כן, אני יכול להציע לך פתרון חומרתי פשוט למדי.
אשמח לשמוע עוד, זה די מגוחך שמנסים לחסוך על מזגן של חצי כ"ס...
חנן-ג'יפולוג
29-10-22, 22:08
זה לא חצי כ"ס.
זה היכנשהו בין 2-5כ"ס, וכשההספק המקסימלי ברכב הוא באיזור ה70-80כ"ס, ועל חלק ניכר מקשת הסל"ד אתה עם פחות מ40כ"ס, זה לא זניח.
אני מסכים שמזגן יעיל יותר חשוב מהאצות, אבל זה אינדבידואלי.
חנן-ג'יפולוג
29-10-22, 22:29
הפתרון עד שיגיע עדכון תוכנה היה הרכבת טיימר על קו הפיקוד לממסר המדחס, שבכל פקודת כיבוי מהמחשב, השהה בפועל את הכיבוי למשך שלוש שניות.
במצב של נסיעה בפקק עם לחיצות תכופות על דוושת ההאצה זה שיפר את זמן עבודת המדחס מחמישה אחוזים למאה.
זה לא חצי כ"ס.
זה היכנשהו בין 2-5כ"ס, וכשההספק המקסימלי ברכב הוא באיזור ה70-80כ"ס, ועל חלק ניכר מקשת הסל"ד אתה עם פחות מ40כ"ס, זה לא זניח.
אני מסכים שמזגן יעיל יותר חשוב מהאצות, אבל זה אינדבידואלי.
אין מצב שמזגן רכב הוא 2 כ"ס. מזגנים כאלו הם ענקיים. מזגן של 1 כ"ס זה מזגן שיכול לקרר חדר גדול בבית, והמדחסים שלהם ענקיים ולא נכנסים ברכב. המזגן של הג'ימני הוא חצי כ"ס בלחץ, לא?
א. הקו מחשבה שלך לא מדויק
ב. הייתי לומד די הרבה ובודק את עצמי כמה פעמים לפני שאני מתווכח עם חנן בנושאי חשמל וצרכנים ואומר "אין מצב"..
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-11-22, 23:01
אפשר להתווכח אתי, חופשי, אבל רצוי לבסס מידע קודם, כמו בכל דיון בג'יפולוג, עם כל גולש. היה לי מידע מוקדם על הנושא, ובכל זאת ביצעתי בדיקה ממגוון מקורות לפני שרשמתי כאן את המספרים. במקרה הקיצוני ביותר ראיתי ירידה של עשרה כ"ס על דינמומטר בהפעלת מזגן.
שתי נקודות לחשוב עליהן:
1. מכונית היא חממה רצינית ביותר לקרר. זה לא חדר מבודד היטב ללא קרינה ישירה.
2. המדחס חייב לתת תפוקה מספקת כשהמנוע בסרק, 800סל"ד, ואז מעלים אותו מדי פעם ל7000. אם הוא נותן בסרק אפילו חצי כ"ס כדבריך, אפשר להעריך מה יהיה ההספק ב7000סל"ד.
באחד הרכבים שלי אני אפילו לא צריך לנחש. באיוניק5. אני רואה על המסך את צריכת החשמל מהסוללה כשהמזגן פועל. לא זוכר את המספר המדויק, אבל זה לא רחוק מ5כ"ס בשיא. כ4kw. לאחר שהרכב מתקרר ואני יורד לרמת מפוח של 1 מתוך 8, זה יורד לאיזור ה600וואט.
לא רק שרכב לא מבודד כמו בית, הוא גם לא סטטי כמו בית, והאוויר סביבו כל הזמן מתחלף, לכן האובדן הטרמי שלו עוד יותר גדול ודרושה ספיקת קירור גדולה יותר כדי לפצות.
חנן צודק, אלו ההספקים.
תביא את מק"ט המדחס שלך ותראה.
אגב המדחסים האלו יחסית קטנים בהשוואה למדחס מזגן ביתי פשוט בגלל שאין להם את יחידת ההנעה, אלא זו רק יחידת הדחיסה.
אם היה לה מנוע משלה והיא לא הייתה משתמשת במנוע של הרכב זה היה מגדיל את המדחס משמעותית.
לא רק שרכב לא מבודד כמו בית, הוא גם לא סטטי כמו בית, והאוויר סביבו כל הזמן מתחלף, לכן האובדן הטרמי שלו עוד יותר גדול ודרושה ספיקת קירור גדולה יותר כדי לפצות.
אם כבר נכנסת לזה, אז בנוסף לאובדן לסביבה, מכונית עובדת (גם שעומדת במקום), שורפת אנרגיה ומייצרת הרבה חום.
המנוע, כל רכבת ההנעה, ובנסיעה גם הגלגללים והברקסים. כל זה, מתחת למכונית.
מכונית חשמלית אולי יותר יעילה אנרגטית, אבל גם בה יש יצרני חום לא קטנים, וחלקם ממש בתוך (ריצפת) המכונית.
וכן, המספרים של חנן לגמרי נכונים.
SEIKO SEIKI SS07LK10
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה על ההבהרה, לא מזלזל פשוט נראה לי מאוד תמוה. עכשיו אחרי ההסבר זה יותר ברור. מה שעדיין לא ברור זה איך מזגן 2 כ"ס בבית תופס חצי מסתור כביסה ומזגן 4 כ"ס ברכב מצליח להיכנס בתוך מנוע של ג'ימני.
חנן-ג'יפולוג
02-11-22, 21:45
אם תיקח בחשבון את המניפה והמצנן, ואת זה שהמנוע מניע את המדחס בניגוד למדחס בבית שכולל גם את יחידת ההנעה ותחבר את הכול ביחד תגיע לנפח לא רחוק.
בנוסף, הצורך הוא אבי ההמצאה. הנדל"ן ברכב יקר בהרבה אז המהנדסים מתאמצים יותר. אם פתחת יחידת מזגן חיצוני בבית בוודאי ראית שרובה ככולה הוא חלל ריק.
מזגן ביתי מתוכנן לנצילות מקסימלית והנדל"ן פחות חשוב, מזגן לרכב, יותר בזבזן אנרגית, אבל יותר חסכוני בנדלן.
למשל, מזגן רכב פחות רגיש לרעש, אז אפשר להזרים יותר אוויר על מאייד קטן יותר .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.