צפייה בגרסה מלאה : מה לא תקין המצבר או המטען?
רכב טיולים. מניע בערך פעם בחודש.
מצבר ורטא כחול 90AH משנת 2019 מחובר קבוע למטען מצברים ctek בן בערך 5 שנים.
המטען מראה שהמצבר טעון. בהנעה יש סטרטר לחצי שניה ואז המצבר מת..
יש זליגת זרם כך שבמידה והרכב לא מונע ולא מחובר למטען, המצבר נפרק תוך 4-5 ימים .
אז מה לא תקין?
לפי הזמנים הגיוני שהמצבר. המטען לא אמור לסמן איכשהו שהמצבר גמור?
איך מוודאים מה לא תקין?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
נסה לחבר הרכב למצבר אחר ולבדוק...
אם הרכב יניע אז אתה יודע שהבעיה במצבר ואז באמת להתמקד בסוגיה של מצבר או המטען שלו.
אחרי ניסיון התנעה, תבדוק מתח של המצבר.
אין לך מד מתח, תחבר נורה של 12V של רכב, ותתרשם מצבע האור
המצברים האלה נוטים לעשות בעיות בדיוק אחרי 3 שנים.
אני מהמר על המצבר. סתם תחושת בטן.
איך מוודאים מה לא תקין?
תתחיל בלמדוד מתח על הדקי המצבר אחרי ניסיון ההתנעה.
תמשיך בלמדוד מתח על הדקי המצבר כשהמטען מחובר ועברו שעתיים מזמן החיבור.
אח"כ תבוא פה תספר מה מדדת.
איך מוודאים מה לא תקין?
קופצים לשכן ולוקחים כזה בהשאלה [emoji4]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220805/f9356a66eb34d691c12992d1aaf9e9fc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220805/6869e8470343f4afba2f132fc49e949e.jpg
מדדתי:
כשהמטען מחובר-14.2V
כשהמטען מנותק אחרי כמה שעות טעינה (המטען מראה שהמצבר עדיין לא טעון לגמרי) - 13.8V
אחרי ניסיון הנעה כשהמנוע כבוי- 13.2V.
רק שעכשיו הניע בנגיעה...
בעיות ההנעה התחילו בשבוע שעבר והמשיכו גם היום. בדקתי מגעים. הפלוס היה קצת רופף. חיזקתי אותו אבל גם אחכ הבעיה המשיכה.
אעקוב ואראה לאן זה הולך
תודה למסייעים
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
קופצים לשכן ולוקחים כזה בהשאלה [emoji4]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220805/f9356a66eb34d691c12992d1aaf9e9fc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220805/6869e8470343f4afba2f132fc49e949e.jpg
תודה. מה זה?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
זה מד הספק לפי השם.
זה נותן לך לראות בזמן אמת מה המתח על המצבר ומה הזרם שהמטען מזרים אליו, לאורך זמן. הוא גם מראה כמה אנרגיה עברה דרכו במצטבר מאז שחובר.
תוכל לראות עם זה כמה כל מה שקורה.
אם המטען תקול, תראה שהמתח והזרם נמוכים מדי בזמן הטעינה. אם המצבר תקול תראה שהמתח תקין, הזרם גבוה לאורך זמן, ואז אם עדיין לא תצליח להתניע, זה המצבר.
מדדתי:
כשהמטען מחובר-14.2V
כשהמטען מנותק אחרי כמה שעות טעינה (המטען מראה שהמצבר עדיין לא טעון לגמרי) - 13.8V
אחרי ניסיון הנעה כשהמנוע כבוי- 13.2V.
רק שעכשיו הניע בנגיעה...
בעיות ההנעה התחילו בשבוע שעבר והמשיכו גם היום. בדקתי מגעים. הפלוס היה קצת רופף. חיזקתי אותו אבל גם אחכ הבעיה המשיכה.
אעקוב ואראה לאן זה הולך
תודה למסייעים
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
על פניו נראה שהמטען והמצבר תקינים.
זה שהניע בנגיעה רק מחזק את זה.
נראה שיש לך בעיית מגעים.
זה הזמן לפרק, לנקות, לוודא שכל הגידים שלמים ומחוברים וכיוצ״ב.
לפעמים כבל נראה תקין ו'בריא' אבל בקצה המחובר ל'נעל' הגידים כבר חתוכים ולא שלמים.
זה הזמן גם לוודא הארקה 'בריאה' וטובה.
מדדתי:
כשהמטען מחובר-14.2V
כשהמטען מנותק אחרי כמה שעות טעינה (המטען מראה שהמצבר עדיין לא טעון לגמרי) - 13.8V
אחרי ניסיון הנעה כשהמנוע כבוי- 13.2V.
רק שעכשיו הניע בנגיעה...
בעיות ההנעה התחילו בשבוע שעבר והמשיכו גם היום. בדקתי מגעים. הפלוס היה קצת רופף. חיזקתי אותו אבל גם אחכ הבעיה המשיכה.
אעקוב ואראה לאן זה הולך
תודה למסייעים
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
זה אכן נראה בעיית מגעים.
דרך אגב, מצבר עופרת רגיל, לא אמור לשמור מעל 13V שעות לאחר סיום טעינה, ובוודאי לא 13.2 אחרי ניסיון התנעה.
משהו לא עושה שכל עם הערכים האלו.
זה אכן נראה בעיית מגעים.
דרך אגב, מצבר עופרת רגיל, לא אמור לשמור מעל 13V שעות לאחר סיום טעינה, ובוודאי לא 13.2 אחרי ניסיון התנעה.
משהו לא עושה שכל עם הערכים האלו.ה-13.8 נמדד מיד לאחר ניתוק המטען (שהיה מחובר לכמה שעות).
ה-13.2 נמדד מיד לאחר הנעה שהצליחה ודימום הרכב.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ה-13.8 נמדד מיד לאחר ניתוק המטען (שהיה מחובר לכמה שעות).
ה-13.2 נמדד מיד לאחר הנעה שהצליחה ודימום הרכב
באיזה רכב מדובר? איזה מנוע? דיזל / בנזין?
באיזה רכב מדובר? איזה מנוע? דיזל / בנזין?הילקס 97 מנוע 2LT.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ehudzeelim
06-08-22, 10:21
בודק מצברים תחת עומס ייתן לך תשובה ברורה לגבי מצב המצבר. אולי תמצא אצל מישהו בסביבתך. 139526
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.