PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת רצועת טיימינג ואטם טיימינג



Giora k
08-08-22, 10:22
חברים שלי שלום לכולכם .
החלטתי לבצע החלפת רצועת טיימינג בעצמי
פירקתי רדיאטור ומאוורר ופתחתי את קופסאת הטיימינג .
זיהיתי נזילת שמן מהאטם .
לצערי מההתרגשות אחרי שפירקתי את המותחן והמיסב , הוצאתי מיד את הרצועה הישנה .
מה ששכחתי לעשות זה לסובב את הציר שיגיעו לנקודות הסימון גלגל הזיזים והיתר
ניסיתי לפתוח את בורג הגלגל זיזים והוא בלבד הסתובב לי .
איך אני ממשיך מפה בעצמי מבלי לדפוק את כל העסק .
אשמח לכל הכוונה או עצה טובה .
ניסיתי להעלות לפה סרטון שמסביר ומראה כל צעד שעשיתי אבל ללא הצלחה .
תודה לכל העוזרים :)

tooshey
08-08-22, 12:32
את הפדיחה כבר עשית , מה שחשוב כרגע זה לעבוד בזהירות וברגש כדי לא לגרום נזק.
תחזיר את גל הזיזים למקומו.
תחזיר את רצועת הטיימינג.
אם פספסת בשן אחת, לא נורא.
סובב את המנוע ביד בעזרת בוקסה על הבורג קראנק.
הבא את פולי הקראנק לסימן הטיימינג (בערך בשעה 4 על מכסה הטיימינג התחתון).
במצב הזה פולי גל זיזים צריך להיות על הסימן שלו או במרחק שן או שתיים.
אם הסימן על הפולי רחוק 180 מעלות, סובב את הקראנק סיבוב נוסף.
עכשיו הורד את הרצועה והמשך בביצוע העבודה.
שים לב - הכל צריך להסתובב חלק בכח היד !
אם אתה נתקע במהלך הסיבוב יתכן ויש לך סטייה של מספר שיניים בטיימינג .
במקרה כזה צריך להסיר שוב את הרצועה ולנסוס לסטבב את גל הזיזים למקום הנכון.

אם זה לא יוצא מושלם, הזמן מכונאי הביתה או גרור למוסך, יעלה פחות משיםוץ ראש מנוע.

בברכה, טושי

חנן-ג'יפולוג
08-08-22, 13:31
טושי לא כתב כי הוא מקצוען ולא נופל בקטנות, אבל אני אוסיף כחובב אל חובב:

לאחר שסיימת ואתה בטוח שהכול בסדר, אל תנסה להניע. סובב את המנוע ארבעה או שישה או שמונה סיבובים נוספים, וודא שבכל פעם הסימונים מתלכדים כמו שצריך, ואין התנגדות מיוחדת והרצועה לא מתרופפת והכול נראה פיקס. אל תרוץ להתניע.

- - - Updated - - -

מהצד השני, גם אל תתייאש ואל תגרור כל כך מהר. לא קרה כלום ולא נגרם נזק כל עוד לא התנעת. מגרש המשחקים פתוח, וכשתראה שזה בסדר, אז סמוך על עצמך.

erezgur
08-08-22, 18:41
ניסיתי להעלות לפה סרטון שמסביר ומראה כל צעד שעשיתי אבל ללא הצלחה .

הדרך הינה להעלות את הסרטון ליוטיוב ואז לשתף כאן את הקישור אליו.

באיזה רכב מדובר?

-->