PDA

צפייה בגרסה מלאה : מילוי נוזל קירור - איך לעשות נכון



ishc
08-08-22, 17:43
אז אני הולך להחליף רכיבים במערכת הקירור ולרענן אותה.
אחרי שסיימתי וסגרתי הכל.
לקחתי נוזל קירור, מילאתי עד הסוף. מה הלאה? להניע ולתת למנוע להגיע לטמפ עבודה ואז לפתוח ולראות אם חסר? הרי יהיה אויר במערכת ולא ראיתי אצלי איזו אופציה לנקז אויר.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

איל מ
08-08-22, 17:55
א. כן.
ב. rtfm. בהרבה רכבים יש בורג לניקוז אוויר, ואם לא, אז מוצאים את הנקודה הכי גבוהה במערכת ומנקזים משם.
מכיוון שיש לך צי של רכבים (שאת שניהם אינני מכיר מספיק), אני מניח שכדאי שתגיד לאיזה מהם אתה מתכוון.

ishc
08-08-22, 17:58
רמז, מנוע GM 350

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

סולי
08-08-22, 19:40
גם לgm350 יש תצורות מגוונות לכן rtfm.

אבל ההמלצה שלי לפני ההחלפה והעבודה.. תתחיל עם להריץ את המערכת as is עם חומר שטיפה ייעודי.

משם תמשיך כאוות נפשך.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
08-08-22, 19:41
מיכל עיבוי יש? הוא יושב גבוה?
מלא נוזל, אל תסגור את המיכל, הנע ועקוב אחר המפלס, כשיירד השלם נוזל. עד שהרכב בטמפ עבודה והמפלס לא משתנה. כבה. חכה שיתקרר. בדוק מפלס במצב קר. השלם אם יש צורך. סע לשלום

כמובן תוך כדי התהליך עקוב אחרי חום המנוע שאינו חורג מהנורמל
כמו כן, שים לב שהכמות נוזל שנכנסה תואמת פחות או יותר את הקיבול המוצהר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
08-08-22, 21:13
אני מכיר ככה:
בהנחה שיש טרמוסטט במנוע:
מלא נוזל קירור עד הסוף במיכל עיבוי,
אם יש פקק בראדיאטור, מלא גם שם נוזל קירור וסגור את הפקק בראדיאטור, מיכל עיבוי יכול להישאר פתוח.
תניע את המנוע, מרגע זה ועד שהוא מגיע לטמפ עבודה אתה כל הזמן דואג שהמפלס יהיה בגובה הנכון= עד מקס', ככל הנראה תראה פעם אחת העלמות נוזל ואז נפתח הטרמוסטט במנוע, מלא נוזל על לקו מקס' סגור את המיכל עיבוי ודומם מנוע, תמשיך לעקוב בימים הקרובים אחר גובה הנוזל (אבל אתה לא באמת נוסע באוטו אז תזכור שאתה צריך לבצע זאת אחרי שבאמת תיסע באוטו)

אם אין טרמוסטט מכל סיבה שהיא, אין צורך צורך לחכות להתחממות, משאבת ה"מים" כבר תדאג להכל, מלא נוזל קירור תן למערכת לעבוד וסגור.


כל האמור לעיל הוא על בסיס ניסיון אישי בכל מני רכבים ואי קריאת ספרים מכל סוג שהוא מעולם.
ברכבים עם מערכת קירור סגורה בלחץ זה יהיה מעט שונה, לפעמים צריך גם לנקז אוויר אבל למיטב זכרוני זה לא המקרה במנוע שלך.




Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ishc
08-08-22, 22:13
נשמע הגיוני מוטי.
תודה

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוטי ג.
08-08-22, 22:29
ובמקרה עם יש לך מאוורר חשמלי ולא מכאני, כשהוא יתחיל לעבוד אז זה סימן שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה וכנראה גם הטרמוסטט נפתח ואז צריך למלא נוזל קירור, זה אומר שלא צריך לשבת צמוד למכסה מנוע רק להישאר עם אוזן קשובה למאוורר

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

guyo
08-08-22, 22:29
+1 למוטי.
אני מציע בזמן מילוי הנוזל גם ללחוץ קצת על הצינורות שנכנסים ויוצאים מהרטדיאטור כדי לנקז קצת בועות אוויר עוד בזמן המילוי ולפני ההתנעה.
יש כל מני פתרונות אמריקאים של משפכים למניעת השפרצות של נוזל רותח בזמן שהאוויר יוצא מהמערכת דרך פתח המילוי של הרדיאטור.
מוזמן לבדוק סרטונים של bleepinjeep על שטיפת מערכת הקירור ואחד עדכני על החלפת הנוזל הקיים בנוזל ללא מים (כן כן....), היתרונות שבדבר, למי זה מתאים וכו'


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ishc
08-08-22, 22:33
עזוב, אל תסבך אותי יותר [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

EliC25
09-08-22, 14:23
מחזק את קודמיי.
קודם כל למלא עד למעלה, אחר כך לעסות את הצינורות, קטנים כגדולים. אתה תרגיש את האוויר 'בורח' ונותן לנוזל להיכנס במקומו. ממש מין ויברציה קטנה בצינור.
אחרי שעשית וכבר לא יוצאות יותר מדי בועות אוויר - תניע את הרכב, תן קצת גז שמשאבת המים תעזור לנוזל הקירור לעבור במערכת ולאוויר לצאת ממנו.
אם זה מנוע דיזל - יכול לקחת גם חצי שעה עד שיגיע לטמפרטורת עבודה אם בכלל.
במנוע בנזין תוך 10-15 דקות אתה יכול כבר להניח שהתרמוסטט נפתח. אם המאוורר חשמלי זה יהיה סימן טוב לכך. הוא בדרך כלל נדלק כמה מעלות מעל פתיחת תרמוסטט.
אם יש מיכל עיבוי או עודפים - מעולה. יש בהם מקום 'ספייר' עם אוויר. בדרך כלל אני ממלא אותם קצת מעל הFULL, יוצא לנסיעה ובודק אחר כך שוב במנוע קר.

boaz avrahami
09-08-22, 18:21
עזוב, אל תסבך אותי יותר [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


ברכב עם תצורה קונבנציונלית יש מנועים ששוכחים לנקז מהם אוויר והם מתים בשניה. עיין ערך WJ…
על אחת כמה וכמה בתצורה המוזרה של הרכב שלך.

כשיטה אני משתדל לפתוח ספר תמיד לפני שאני נוגע. להבין אפילו באופן עקרוני מה הוראות היצרן.
אחר כך אני מחליט מה לאמץ ומה לא ובדרך כלל אני מאמץ.

בעידן שבו הכול ברשת אני משוכנע שכדאי לך להשיג ספרות של הרכב. זה עשוי אפילו להשתלם לך כלכלים במניעת נזקים.

ishc
09-08-22, 20:36
יש ספר רכב ואל דאגה אני מסתכל גם שם

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

-->