התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מעבר מים לעודפים



Danny21
09-08-22, 10:17
שלום לכולם
יש לי טראקן עם מנוע דיזל, לאחרונה התחילה בעיה של מעבר מים למיכל הקטן בצד במהלך נסיעה עד למצב שהם נשפכים החוצה והרכב מתחיל להתחמם.
מה ניתן לבדוק?
במוסך החליפו תרמוסטט\פקק רדיאטור\פאן קלאצ

א.פ
09-08-22, 10:26
בדיקת גזים במים

נדב ש.
09-08-22, 11:37
בנוסף לבדיקת גזים, מה מצב הרדיאטור עצמו?
כמה פעמים התחמם? כמה התחמם?
מוותר לציין שלא כדאי לנסוע ברכב שלא ייגרם נזק מיותר, מקווה שלא ניגרם כבר...

Danny21
09-08-22, 12:55
בנוסף לבדיקת גזים, מה מצב הרדיאטור עצמו?
כמה פעמים התחמם? כמה התחמם?
מוותר לציין שלא כדאי לנסוע ברכב שלא ייגרם נזק מיותר, מקווה שלא ניגרם כבר...

תודה על התשובה,

הרדיאטור בן כשנתיים וחצי... המוסך פירק והזרים דרכו מים דרך צינור המים יוצאים בקלילות, הוא טוען שאין סתימה.
התחמם פעם אחת .

לגבי בדיקת הגזים, הוא טוען שהיא לא אמינה במיוחד, הוא ביצע בדיקה על הפקק רדיאטור ולא ניצפו גזים

נדב ש.
09-08-22, 13:25
ככה לא בודקים רדיאטור...
משאבת מים?

Danny21
09-08-22, 13:29
ככה לא בודקים רדיאטור...
משאבת מים?


כיצד בודקים רדיאטור?
המשאבת מים הוחלפה גם לפני כשנתיים במהלך טיפול טיימינג.
האם העובדה שיש זרימה יפה של מים כאשר עובדים בלי פקק והתרמוסטט פתוח מעידה על משאבה תקינה?
פירקתי את הרצועה וסובבתי את הפולי של המשאבה, מסתובב חלק בלי חופש\רעשים\ויברציות.

הצנרת העליונה של הרדיאטור מאוד קשה לאחר נסיעה.

shmil
09-08-22, 14:22
הצנרת העליונה של הרדיאטור מאוד קשה לאחר נסיעה.

הכל בארוררר...
וגם הבדיקת גזים לא אמינה....

בעברית: צינור החזרה קשה אחרי נסיעה, מעיד לדרך כלל על לחץ שנוצר במערכת המים, לחץ שנבנה בדרך כלל בתאי השריפה.
זה בדיוק מה שאותה בדיקת גזים "לא אמינה" אמורה לבדוק.

בדיקת הגזים אמינה כשיודעים לעשות אותה, והמסקנה שלי לאור זאת, היא לחפש מוסך מקצועי, שמבין ויודע מה הוא עושה (או לעשות לבד, בהנתן זמן, כלים, רצון וידע).

Danny21
09-08-22, 14:27
היי שמיל

מה עוד יכול לגרום לצנרת מים עליונה להיות קשה מאוד ולמעבר מים חוץ מגזים?
אני מניח שרדיאטור סתום ייצור התנגדות ואז הצינור יהיה קשה, חוץ מזה יש עוד סיבות?


ולגבי בדיקת הגזים, כיצד מבצעים אותה בצורה נכונה?

ehudzeelim
09-08-22, 14:54
https://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-122764.html

opl
09-08-22, 16:14
מה שנרמז הוא שכרגע החשד המוביל הוא - ראש מנוע.

גם לי היה את זה, באותם תסמינים.

Danny21
09-08-22, 16:21
מה שנרמז הוא שכרגע החשד המוביל הוא - ראש מנוע.

גם לי היה את זה, באותם תסמינים.


זו השאלה, כיצד ניתן לוודא זאת כי זו הוצעה גדולה מאוד.
ולפי פוסט דומה פה , הומלץ לשים ראש חדש ולא לשפץ.


דץא מישהוא יודע היכן קונים ראשים ?

shmil
09-08-22, 18:38
ולגבי בדיקת הגזים, כיצד מבצעים אותה בצורה נכונה?

אני יודע שבחיפוש בפורום יעלו כמה וכמה תוצאות.

הדברים כבר נכתבו מספיק פעמים, צריך רק לחפש.

boaz avrahami
09-08-22, 21:16
זו השאלה, כיצד ניתן לוודא זאת כי זו הוצעה גדולה מאוד.
ולפי פוסט דומה פה , הומלץ לשים ראש חדש ולא לשפץ.


דץא מישהוא יודע היכן קונים ראשים ?


חבל על הנסיונות שלך. זה די חד משמעי והמוסך שלך סתם החליף לך חלקים מיותרים. לשמחתך חלפים זולים.
תמצא מוסך אמין ותעשה ראש מנוע

snirjeepdreamer
09-08-22, 23:02
כיצד בודקים רדיאטור?
המשאבת מים הוחלפה גם לפני כשנתיים במהלך טיפול טיימינג.
האם העובדה שיש זרימה יפה של מים כאשר עובדים בלי פקק והתרמוסטט פתוח מעידה על משאבה תקינה?
פירקתי את הרצועה וסובבתי את הפולי של המשאבה, מסתובב חלק בלי חופש\רעשים\ויברציות.

הצנרת העליונה של הרדיאטור מאוד קשה לאחר נסיעה.משהו אחד לא ברור, בהודעה הראשונה אתה מעדכן שיש אבדן של הרבה מים ומיכל העודפים עולה על גדותיו ונשפך, מצד שני אתה מתאר לחץ בצנרת. זה לא כל כך מתיישב לי כי אם המים יוצאים למיכל העודפים זה אומר שהפקק כן עושה את תפקידו ופורק את הלחץ החוצה.

Sent from my KB2003 using Tapatalk

shmil
09-08-22, 23:59
משהו אחד לא ברור, בהודעה הראשונה אתה מעדכן שיש אבדן של הרבה מים ומיכל העודפים עולה על גדותיו ונשפך, מצד שני אתה מתאר לחץ בצנרת. זה לא כל כך מתיישב לי כי אם המים יוצאים למיכל העודפים זה אומר שהפקק כן עושה את תפקידו ופורק את הלחץ החוצה.

Sent from my KB2003 using Tapatalk
אין שום סתירה , שניר.
הפקק פורק רק מעל לחץ מסוים, שהוא גבוה בפני עצמו, על מנת לאפשר לחצים וטמפרטורת רתיחה גבוהה...
כלומר יכול להיות בהחלט פקק תקין, ולחץ במערכת.

הבעייה היא לא עם היציאה למיכל העודפים ופקק תקין. הבעייה היא לחץ גבוה מאד שגורם ליציאה מוגברת למיכל העודפים וגלישה ממנו.

באופן "מפתיע" ובמצבו של השואל, דווקא נסיעה ללא פקק רדיאטור עשוייה לשפר את מצבו.....

opl
10-08-22, 08:11
במצב של כשל בראש ייתכן ותראה את הבועות של הCO2 כשתביט בפתח מילוי הראדיאטור ללא פקק. כמובן שלא לפתוח פקק לאחר שהרכב יתחמם כבר, זה מתכון לכוויות פנים. אבל במצבים ממש חמורים בעת הנעה ממצב קר עד להתחממות - ללא פקק תוכל כבר לראות את הבועות. במנועים שאני מכיר (מיצובישיט 2.8) הסדק לרוב קטן ורק לאחר שהרכב התחמם טוב טוב והסדק התרחב מתחיל המעבר של הגזים.

איל מ
10-08-22, 08:27
לפני סדקים ושיפוצים יש גם את המקרה של סתם פריצת אטם ראש ברכב ישן.
אם כי לדעת חלק מהחברים כאן (אין לי נסיון עם טראקן) התחממות יחידה עלולה להרוג ראש

asypeer
10-08-22, 21:09
תבדוק עם מבחנה וחומר נוכחות גזי פליטה במערכת
הקירו, הצבע יתחלף לצהוב מכחול בנוכחות CO.
אמורה להיות לי ערכה כזאת במחסן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Danny21
11-08-22, 14:45
מישהוא מכיר מוסך אמין ולא יקר?
זו הוצאה לא קטנה ואין כרגע :\


אולי מישהוא גם מכיר חנות שמוכרת ראשים? ראיתי בפוסט דומה שלא כדאי לשפץ אלא לשים חדש.

opl
11-08-22, 14:57
לא שאני מכיר אבל כדאי שתרשום אזור.

shmil
11-08-22, 21:34
אני לא חושב שאתה רוצה לקנות ראש.
אני חושב שאתה רוצה אחריות על הראש והעבודה, וכזו תהיה לך רק מול מוסך שיעשה ויתכלל הכל.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

asafk
12-08-22, 01:27
אני חוזר רגע להתחלה.
מה אומר המכונאי שבדק את הרכב?
החליף כמה רכיבים זולים - ועכשיו מה חוות דעתו?

ואם לחזור לסוף - אם זה היה מנוע בנזין הייתי מציע לך לעשות לבד ראש. אבל במנוע דיזל מתקדם זו עבודה מורכבת.
אני מציע לך להתחיל לבדוק במקביל גם מחירים של מנועים מושלמים מייבוא ולא רק עבודת ראש. יכול להיות שתגלה שבצירוף עבודה חלקים ועבודות חוץ - ההפרש במחיר לא משמעותי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Danny21
15-08-22, 13:53
הוא אומר שכדאי להחליף משאבת מים ולבדוק...
ואם לא אז ראש...
אישיתי מרגיש לי שיטת מצליח...


האמת אני מיואש ולא יודע מה לעשות, מוסכים שבדקתי רוצים כ5 אלף והם אומרים שזה רק ראש...אם יפתחו ויימצאו נזקים אחרים אז יש תוספות...
אין לי סכומים כאלה :\



אני חוזר רגע להתחלה.
מה אומר המכונאי שבדק את הרכב?
החליף כמה רכיבים זולים - ועכשיו מה חוות דעתו?

ואם לחזור לסוף - אם זה היה מנוע בנזין הייתי מציע לך לעשות לבד ראש. אבל במנוע דיזל מתקדם זו עבודה מורכבת.
אני מציע לך להתחיל לבדוק במקביל גם מחירים של מנועים מושלמים מייבוא ולא רק עבודת ראש. יכול להיות שתגלה שבצירוף עבודה חלקים ועבודות חוץ - ההפרש במחיר לא משמעותי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ehudzeelim
15-08-22, 14:07
המשאבת מים הוחלפה גם לפני כשנתיים במהלך טיפול טיימינג.
האם העובדה שיש זרימה יפה של מים כאשר עובדים בלי פקק והתרמוסטט פתוח מעידה על משאבה תקינה?
פירקתי את הרצועה וסובבתי את הפולי של המשאבה, מסתובב חלק בלי חופש\רעשים\ויברציות.
.

עם מה שכתבת כאן, לא חושב שמשאבת מים היא הבעיה.
לגבי ראשים, אם בכל זאת אתה מתכוון להחליף או לשפץ, לדעתי הכי נכון לשפץ את המקורי אם אפשר (ואם מה שקיים אצלך הוא המקורי), אבל הראשים האלה נפסלים לעיתים, ואי אפשר לשפץ. במקרה כזה עדיף ראש תחליפי תוצרת טורקיה/ספרד, או כדומה, ולא סיני.
אלה תובנות שלי מעדויות שמיעה ולא מניסיון אישי, אז מציע לך לבדוק את זה.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

זלמן 1
16-08-22, 22:17
עשו בדיקת לחץ הפוך מהפלאגים?

asypeer
17-08-22, 07:58
מנוע דיזל, איזה פלאגים..?


Sent from my iPhone using Tapatalk

opl
17-08-22, 08:10
חימום

-->