צפייה בגרסה מלאה : פג'רו bk תקלה p1299
שלום כולם, כמו בכותרת זה הקוד תקלה שמתקבל אצלי:
P1299 Vgt system low pressure
התופעה הרכב בטיפה מאמץ ניכנס ל limp mode ונידלקות נורות צ'ק אנג'ין ובקרת החלקה+asc, כיבוי מנוע המתנה של כמה שניות והדלקה מחדש מוציאה אותו מהמצב, כל הנורות ניכבות למעט הצ'ק אנג'ין שנשארת.
יש המון חומר בנושא, מה בוצע עד כה:
החלפת שסתום וואקום לטורבו, חדש מקורי.
הוחלף חיישן map חדש
בית פילטר סולר חדש מקורי
פורקו סעפות ו- egr ובוצע ניקוי כללי קומפלט.
ניבדקו והוחלפו צינורות וואקום.
מישהו ניתקל במקרה כזה?
מה השלב הבא?
תודה.
צריך לראות את ערכי map בסל"ד שונים לפי הספר.
זה בתור התחלה.
)כמו בכל תקלת טורבו)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למיטב זכרוני הערכים של החיישן הישן לא היו בטווח, בגלל זה החלפתי אותו.
אני אבדוק שוב עם החיישן החדש ואעדכן.
החיישן מודד לחץ. אם הערך לא בטווח - יכול להיות שהחיישן לא תקין, אבל יכול להיות גם שהטורבו לא מייצר לחץ או שיש דליפה בדרך.
לכן חשוב לראות ערך בסל"ד נמוך בינוני וגבוה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זה במקרה הדגם עם המפריד חלקיקים? DPF
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה במקרה הדגם עם המפריד חלקיקים? DPF
Sent from my iPhone using Tapatalk
קיים, לפי ההיסטוריה עבר איזה ניקוי בסביבות ינואר האחרון.
ממה שידוע לי לא ניתן לנקות את המפריד הזה, למרות שראיתי סרטונים שכן - ברכבים אחרים.
וחדש עולה הון קטן, בקבוצת הפג׳ארו בפייסבוק אנשים ביטלו אותו.
אבא שלי אכל לא מעט חרא ב2007 שהיה לו עם המצב limp הזה. מניח שיש לו כמה גורמים מלבד מפריד תקול (יש גם כמה חיישנים יקרים שאצלו הוחלפו ולא עזר)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אולי הכוונה לניקוי אוטו׳ באמצעות פקודה במחשב, ולא ניקוי פיזי של הפילטר.
בכל מקרה, המכלול הזה באמת עושה המון בעיות לקראת סוף חייו, והמון עלויות מצטברות, חיישנים, החלפות שמן, צרה צרורה.
אני ביטלתי אותו בזמנו.
רק לוודא שמתכוונים לאותו חלק, זה שנראה כמו ממיר ויושב צמוד לבודי צד נהג? איך מתבצע הביטול? ומה עם החיישן(ראיתי אחד) שמחובר שם בצד.
- - - Updated - - -
ממה שידוע לי לא ניתן לנקות את המפריד הזה, למרות שראיתי סרטונים שכן - ברכבים אחרים.
וחדש עולה הון קטן, בקבוצת הפג׳ארו בפייסבוק אנשים ביטלו אותו.
אבא שלי אכל לא מעט חרא ב2007 שהיה לו עם המצב limp הזה. מניח שיש לו כמה גורמים מלבד מפריד תקול (יש גם כמה חיישנים יקרים שאצלו הוחלפו ולא עזר)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז איך פתר אצלואת התקלה?
הבנתי שהביטול ע״י עדכון תוכנה במחשב הרכב, אני כבר לא ככ זוכר מה היה אצל אבא שלי, עבר עשור מאז..
לדעתי יש תיעוד בשרשור פה, בעיקר החליפו חלקים יקרים במורשה. את המפריד חלקיקים דווקא לא..
Sent from my iPhone using Tapatalk
הביטול מתבצע ב 2 אופנים :
עדכון מחשב מנוע שאין לו dpf, יש מספר שנתונים שהגיעו כך, ויש ״מפה״ מקורית מהיצרן.
ביטול פיזי של תכולת הפילטר אצל אגזוזן, ושמים שם צינור בדכ בפנים.
בסביבות ה 1000 שח. אולי קצת יותר.
וזהו, המון בעיות עתידיות נמנעות, ואין מצב שבטיול של יומיים שלושה במדבר המערכת תבקש לצאת לכביש מהיר….
בינתיים אני מנסה לברר עם הבעלים הקודם מה עשו בדיוק בנושא.
אני בודק על טורבו חדש. את הקיים אשמור ואשפץ שיהיה על המדף.
למישהו יש מושג מה זה ומה תפקידו בכוח? חלק מקיט השיפוץ לטורבו.
139595
יש לך בעיה עם הטורבו ב BK ?
זה די נדיר.
מאיזה איזור אתה בארץ?
בינתיים אני מנסה לברר עם הבעלים הקודם מה עשו בדיוק בנושא.
אני בודק על טורבו חדש. את הקיים אשמור ואשפץ שיהיה על המדף.
למישהו יש מושג מה זה ומה תפקידו בכוח? חלק מקיט השיפוץ לטורבו.
139595על פניו נראה חלק של הVGT.
שינוי גיאומטריה של כנפונים לשליטה על הזרימה ומידת הדחיסה.
יש לך בעיה עם הטורבו ב BK ?
זה די נדיר.
מאיזה איזור אתה בארץ?
איזור עפולה.
אם אין תקלות בשאר הרכיבים אז הכיוון הוא טורבו, כן.
על פניו נראה חלק של הVGT.
שינוי גיאומטריה של כנפונים לשליטה על הזרימה ומידת הדחיסה.
תודה רבה.
זה החשוד כנראה.
עידכון- הבעלים הקודמים ביצע ביטול ל dpf.
החיישן מודד לחץ. אם הערך לא בטווח - יכול להיות שהחיישן לא תקין, אבל יכול להיות גם שהטורבו לא מייצר לחץ או שיש דליפה בדרך.
לכן חשוב לראות ערך בסל"ד נמוך בינוני וגבוה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הערכים נראים תקינים, רק בטיפה מאמץ(עליונת קטנה בכביש) הלחץ "נופל" וניכנס ל limp mode, מתקבל p1299, כיבוי והתנעה מחדש מאפסים אותו וממשיך לנסוע רגיל עד הפעם הבאה, הצ'ק אינג'ין נישאר לדלוק, רק בעזרת סורק מתאפס.
אם אתה לא מתעקש לפתור לבד, גש לחמודי מסכנין (הלוחש לפאגרו).
הוא יזהה את המקור לתקלה תוך 5 דק׳.
גם חסין מבקעה, וההוא מנצרת נחשבים גורואים בפאגרו (משום מה כולם מתרכזים בצפון), אבל אני ממליץ לך על חמודי.
הם כולם מכירים BK חזק מאוד, יש רק הבדלים בתמחור ובצורך לדחוף עוד עבודות, הייתי קןרא לזה אמינות.
בכל מקרה, חמודי מס׳ 1.
בדיקה נוספת, יש לך מכר עם BK?
הייתי מחליף איתו חיישן map (יושב בכניסה לפילטר אויר) ובודק. יש לחיישן הזה נטייה לעשות שטויות.
אני עקשן, ויש לזה עוד סיבות שמתעקש לבד.
כתבתי בהודעה הראשונה מה עשיתי עד לרגע זה, ה map חדש.
ותודה רבה על ההמלצות...
לפני מחיקת התקלה תוריד את ה freeze frame של רגע התקלה. שם תראה איזה נתון בדיוק הדליק את התקלה.
בגלל השילוב של המאמץ כטריגר לתקלה הכיוון הוא לא החיישן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש חדש?
https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/170738-2008-Pajero-3-2-DiD-NS-EGR-Delete-Blank
למען אלה שיתקלו בעתיד, ה egr גרם לתקלה p1299 ו- limp mode, בוצע ביטול, סוחב, נושם ומרגיש הרבה יותר טוב עכשיו.
תודה רבה לעונים ולעוזרים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.