PDA

צפייה בגרסה מלאה : בנזנייה- פרימוס או msr?



omri_t
10-08-22, 07:07
אז יש לי בנזיניות של קולמן חד ודו ראשיות.
והן עושות את העבודה נהדר.

החד ראשית בנויה מעל המיכל. מה שהופך אותה מבחינתי ללא רלוונטית לפקל קפה.

בפקל קפה אני משתמש הרבה שנים בגזיה עם צינור למיכל גז. גם זה עובד נהדר.

אבל חשקה נפשי להחליף את הגזייה של פקל הקפה בבנזינייה שבנויה בנפרד מהמיכל.

הדרישות הכלליות לא לפי סדר חשיבות:
1. מיכל מופרד מהראש.
2. מוצר איכותי מייצרן מוכר
3. אמין כמה שניתן
4. שליטה נוחה בעוצמת האש
5. לא מרעישה ברמה סבירה שלא מעיקה
6. אפשרות לעבודה על גז- ראיתי שקיים ונראה לי אופציה טובה עבורי.
7. עדיף בלי צורך בהחלפת דיזות בשינוי סוגי דלק/גז- אם זה אפשרי
8. קומפקטי

אשמח להמלצות והכוונה לדגמים היותר מוצלחים.
וטיפים/אזהרות מה לקחת בחשבון לפניי..

תודה!!

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

שחר גרינברג
10-08-22, 08:24
אני משתמש כבר הרבה שנים בmsr whisperlite
יש לי את הדגם שעובד רק על בנזין

מהשימוש הלא רבים שהיו לי עם בנזיניות פרימוס של חברים
נראה שהmsr בנויה בצורה יותר איכותית ויותר קלה להפעלה ותחזוקה שוטפת.

יכול להיות שזה קצת אייפון נגד אנדרואיד ואני מורגל לאחד ולא לשני

אבל זאת חוות המשתמש שלי


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
10-08-22, 08:48
אני עובד עם msr על גז... מאוד מתרשם, היא עובדת קשה כבר כמה חודשים, כל יום ולפעמים פעמיים שלוש ביום.
בנוסף יש לי גם כירה כפולה של kovea לטיולים.
אישית הבנזין עבר מעליי... כמעט התפתתי אבל לא.


ממה שראיתי בקטלוגים זה מה שעונה לרוב הדרישות שלך...

https://www.msrgear.com/ie/products/stoves/whisperlite-universal/06632.html

דגם חדש של kovea.. שקט וקומפקטי במיוחד.
http://kovea.com/product/hydra/

דגם ישן ומוכח של kovea.
http://kovea.com/product/booster1/

על פרימוס קשה לי לחוות דעה מאחר ומעולם לא התנסתי במוצרים של היצרן.

מעבר לחוות דעת מגיפולוג ממליץ בחום לראות מבחנים ברשת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-08-22, 09:05
יש לי בנזינייה של MSR בת מעל 20, עדיין עובדת.
אבל בשביל פקל קפה, גזיה זה פשוט יותר מהיר ונוח לתפעול.
היתרון של הבנזינייה מתחיל בחסרונות של הגז.
זמינות מיכלי גז, אנרגיה ביחס לנפח, חום בישול וכו.
במילים אחרות, כשהולכים ברגל או מבשלים באמת.

איל מ
10-08-22, 11:18
לא נכנס אפילו לא קצת לדיון על גזיה/בנזיניה,
אבל יש לשים לב שבקבוקים של kovea,msr,פרימוס, ועוד איזה 2-3 חברות, חולקים את אותו פתח ואותן הברגות. בעוד לקולמן יש הברגה מעט אחרת (לא שאי פעם נתקלתי במקרה בו הייתי צריך להחליף בקבוק עם מישהו, אבל בשביל הטריוויה, שיהיה).

גיא
10-08-22, 11:24
יש אי שם פה כתבה עם תגובות רבות על גז ובנזין ומה שבינהן

איל מ
10-08-22, 11:56
הנה הכתבה:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3865-%D7%92%D7%96%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 95%D7%AA-%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%94%D7%9F-%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA

והנה מספר שרשורים:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/98816-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 94-%D7%9E%D7%94-%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A3-%D7%9E%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7% 9D

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/46744-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 94-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%94-%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%94

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105786-%D7%93%D7%A2%D7%AA%D7%9B%D7%9D-%D7%9F-%D7%A2%D7%9C-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%92%D7%96%D7%99%D7%94-%D7%A7%D7%98%D7%9F-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D-%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7% 9D

בחלקם הכותרת מטעה, אבל מהר מאוד מגיעים לכל נושאי הדיון הקבועים.

omri_t
10-08-22, 15:22
תודה!!

קראתי את הקישורים. והכחמתי.

נותרתי עם חלק משאלות-

לגבי הרעש- יש תובנות כלשהן?
בסרטונים נשמע שהפרימוס אומניפיול עושה המון רעש- כמה זה באמת חזק?


פרימוס משום מה יקרים יותר
ומהשוואות שקראתי וראיתי לא התרשמתי שיש שם איזה דיל ברייקר- האם פיספסתי משהו?

ה Kovea החדשה ניראית טוב.
משום מה מצויין בה בנזין לבן גז וסולר....
מה לגבי בנזין 95 כמו שלנו?

תכלס מתלבט בין שלושת הדגמים הדגמים של פרימוס msr Korea שיכולים לעבוד עם גז וגם עם בנזין.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

איל מ
10-08-22, 15:52
בגדול,
עוד לא נתקלתי בבנזיניה מודרנית שלא עובדת על 95.
גם לכל הבנזיניות "שלנו" המומלץ הוא בנזין לבן. בעיקר כי זה נוזל נקי יותר. מה שקשה לחלקן לאכול הוא סולר. ובד"כ הן מצוידות בדיזה נפרדת בשביל זה.
הkovea נראית מאוד מעניינת.

דורון.פ.
10-08-22, 15:55
ההבדל ברעש הוא משמעותי - נשמעת לפעמים כמו מטוס סילון.
אין ההבדל משמעותי ששווה את ההשקעה בפרימוס אלא אם במבצע.

כל בנזיניה שעובדת עם בנזין לבן תעבוד עם בנזין 95. לפעמים עם תחזוקה גבוהה יותר בגלל התוספים בבנזין שבנזיניה לא צריכה.
אני אישית לא מבשל עם עם בנזין 95 כי חלק מהתוספים שנשרפים רעילים ואני לא רוצה אותם באוכל.

בתור מישהו שיש לו גם פרומוס אומניפיול TI וגם MSR ויספרלייט יוניברסל (עזבו למה שתיהן יש עוד הרבה אחרות)
לבנזין וגז הייתי ממליץ על הMSR. לא יכול להמליץ על Kovea כי לא מכיר.

zivo
10-08-22, 16:06
ההיתי בדיוק בדילמה שלך, וגם הדרישות מאוד דומות.
היה לי קולמן, ופרימוס, ואיזה סיני ללא שם, ו MSR DRAGONFLY (שעובד גם על סולר), ובסוף, שבתפקחתי והבנתי שיש כירות שהן גם בנזין וגם גז, המתאים ביותר זה MSR WhisperLight Universal .
שים לב ליוניברסל (ולא אינטרנשיונל).
שיש כירה שהיא גם גז וגם בנזין, מהר מאוד גז הופך להיות האמצעי העיקרי.

עפר ג
10-08-22, 18:36
היה לי את הפרימוס. לא אהבתי וגם היא מורכבת יותר והתחילה לדלוף אחרי שנה בערך ללא יכולת לתקן. הmsr עדיפה בהרבה לטעמי וגם יותר עמידה. המחט הפנימית שלה עושה עבודה נפלאה בסתימות בדיוק באמצע הקפה ושלי עובדת גם על גאז באותה יעילות. כיום אני עובד איתה ועם קולמן 544 שגם מאד מרוצה ממנה

Sent from my V10 using Tapatalk

omri_t
10-08-22, 23:25
https://youtu.be/8wYzC6A8auM

השוואה כמעט ישירה .



תודה על העזרה!!



Sent from my SM-G998B using Tapatalk

איל מ
12-08-22, 14:23
אם הייתי צריך לבחור בין msr לפרימוס, זאת תהיה msr, ומהדגמים כמו של הוויספרלייט (פחות מכיר את הדגמים של המטוס סילון). המחט לניקוי ע"י ניעור, והכבל שמושחל בתור הצינור הם מאסט. בנוסף, פירוק לניקוי ללא צורך בכלים ייעודיים זה מעולה. נתקלתי בסרטון של ניקוי פרימוס, ורק אז הבנתי כמה הmsr גאונית.


https://www.youtube.com/watch?v=iNHiJDg8x2M

omri_t
13-08-22, 09:32
המשכתי לחפור ברחבי הרשת.

ה msr מתוכננת מאוד פשוט ומאוד רובוסטי ( מזכיר לי איפה את הכירות דל קולמן- סוס עבודה)
המנגנונים גאוניים כמו השייקר והכבל. מאוד מרשים.

הכבל פלדה הופך את הצינורית דלק לקשיחה זה משהו שעלול קצת להפריע.
אני משתמש בפינגאנים וסירים ייחסית. גדולים אז הייציבות כנראה לא תיפגע מכך.
הצינורית גם קצרה יותר מבפרימוס- שזה חיסרון.

וויתור על הברז שעל הכירה ב msr מפשט ומשפר אמינות.
זו נקודת תורפה באמינות הפרימוס.
מצד שני מקשה על השליטה בלהבה למי שמבשל עליה. ( להרתחת מים זה לא משמעותי)
סביר שהיעדר ברז שני יגרום פה ושם ליותר דלק נוזלי שישפך בפירוקים והרכבות.

לא התרשמתי בכלל מהמשאבה של ה msr
פלסטיק לעומת אלומניום בפרימוס. עם זוית בקצה. ומנגנון חיבור קצת נחות בעיניי.
פלסטיק על פליז עם גומיות בחיכוך...
כאן התרשמתי שהפרימוס עדיפה יותר.

קראתי ברחבי שבבנזיניות שהצינור מתחמם מעל האש ולא בבסיס נוצרים משקעים רבים יותר כנראה משריפה לא אחידה.
קראתי חוות דעת של בחור שעובד תקופה ארוכה עם סולר בפרימוס והוא טוען שזה עובד טוב וכמעט ללא פיח בניגוד לכירות אחרות שניסה בגלל שיטת החימום.


עברתי על תהליכי הפירוק וההרכבה של שתיהן.
אפשרי די בקלות בתנאי שדה עם הקיט שלהן.
בנויות די פשוט. יתרון ל msr.

בפרימוס של איזה ספוג מתחת למבער
זה משהו מתכלה שלא הבנתי אם ניתן לתפקד בלעדיו.

ה msr שקטה יותר מהפרימוס שנשמעת כמו מנוע סילון.
פרימוס מציעים משתיק שמתלבש על המבער. להבנתי מסית את הגיאומטריה.
נראה לי שרעש הוא פאקטור שצריך להתחשב בו.

מה שכן, נכון לעכשיו, נראה שמשהו קורה במפעל של פרימוס- בהרבה אתרים הן כרגע לא זמינות לרבות קיטים.
בנוסף הפרימוס יקרה כמעט פי 2 מה msr.



אני נוטה להעדיף את הפרימוס אומניפיול ti
ולאור העובדה שאני מחזיק בדיסקו 4
זה גם די הגיוני...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
13-08-22, 09:50
לא התרשמתי בכלל מהמשאבה של ה msr
פלסטיק לעומת אלומניום בפרימוס. עם זוית בקצה. ומנגנון חיבור קצת נחות בעיניי.
פלסטיק על פליז עם גומיות בחיכוך...
כאן התרשמתי שהפרימוס עדיפה יותר.

ה-MSR רב-דלקית עם הצינור הקשיח והכבל בתוכו, שלי נרכשה ב-95.
משאבת הפלסטיק עדיין עובדת.
לפני כמה שנים כשחיפשתי קיט שיפוץ אטמים התברר שזה עדיין אותו תכנון יעיל.

שחר גרינברג
13-08-22, 09:52
אני יכול לומר לך מהתנסות אישית שדווקא המשאבה הפלסטית של msr יותר אמינה ודוחסת אוויר מהר יותר מהמשאבה בפרימוס
נראה שmsr השקיעו הרבה מאוד עבודה בתכנון המשאבה


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
13-08-22, 10:26
++ מעולם לא היו לי בעיות עם המשאבה בMSR.
לגבי כל ההשוואה בין שיטות החימום -
מבחינתי, בדיוק הפוך, אני מחפש את הצינור אידוי לעומת חימום הבסיס.
זה מקצר משמעותית את זמן החימום של הכירה (בזמן ההדלקה).
לגבי המשקעים - אין פה ניסים. תלוי בסוג הדלק שמשתמשים. בבנזין של מכוניות (95) יש תוספים בזמן, שהבנזין הופך לגז, התוספים האלו הופכים למשקעים \ טינופת. בקיצור, ההבדל בכמות הטינופת הוא פונקציה של סוג הדלק ( ולא סוג הכירה).
מנגנוני הניקוי של MSR , הכבל והמחט שעובדת על ניעור, עושים עבודה מושלמת.
אני לא מכיר בעיות עם הברז "השני" , לא בפרימוס ולא בדרגונפלי של MSR ודווקא הייתי סופר אותו כיתרון.
הרעש הוא שיקול הרבה יותר משמעותי ממה שנוטים לחשוב, זה ממש מעיק.
הראש השתקה עושה ממש עבודה טובה, אבל זה מייקר בעוד כמה עשרות דולרים.

אני מוכרח להגיד שדווקא התשובה של דורון פ. הפתיעה אותי ( שהוא המליץ על MSR) למרות שאצלו ראיתי סט מושקע של פרימוס ( כולל ראש השתקה).

איל מ
13-08-22, 10:35
סה"כ עלית על הרבה נקודות שדי מרשים לעלות עליהן רק מקריאה ברשת ולא משימוש, אבל יש שני דברים שרציתי להתייחס אליהם:

.
1. סביר שהיעדר ברז שני יגרום פה ושם ליותר דלק נוזלי שישפך בפירוקים והרכבות.


2. בפרימוס של איזה ספוג מתחת למבער
זה משהו מתכלה שלא הבנתי אם ניתן לתפקד בלעדיו.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

1. בסיום שימוש הופכים את המיכל (כשהכירה עוד בוערת, ברז פתוח עד הסוף) זה מתחיל להזרים אוויר במקום דלק עד שהצינור מתרוקן והכירה כבית. חוסך גם המון סרחון באחסון הכירה.

2. גם בmsr היה כזה בד פעם. אני החזקתי בה כמה שנים, והבד הזה לא נשרף כלכך. הוא די קריטי כי הוא מאפשר שימוש בהרבה פחות דלק לצורך החימום הראשוני, וכך מייצר הרבה פחות פיח ולכלוך. אני לא זוכר אם הוא נאבד לי בשלב מסוים או לא. את הכירה נתתי למישהו מהאתר (לא זוכר למי). אולי הוא יכול להעיד אם זה עדיין שם (כירה שנקנתה לפני יותר מעשרים שנה.

המשאבה אגב, כן נשברה אצלי בגלל שימוש לא נכון ע"י מישהו עם ידיים בגודל של כל הטורסו שלי, אבל בצורה שאפשרה המשך שימוש במשך עשור נוסף. (המעצור שמונע מהבוכנה לצאת).

לגבי שימוש בסולר, אני יכול להעיד שלא נתקלתי בבעיות עם הmsr, וזה עוד היה בדגמים הישנים, בהם אין פילטר ראשוני בתוך המיכל (ועבדתי עם סולר די מטונף. היתה נשארת טינופת בתחתית הבקבוק).

zivo
13-08-22, 11:53
בגדול ( ולא עשיתי על מחקר ), כירות שמיועדות לסולר, יהיו עם ראש בעירה קוני ( של פרימוס), ויעשו רעש בבעירה שלהם.
ניתן לשים עליהן משתיק, ואז מקבלים רעש סביר ותמיכה בסולר.
האם זה שווה את זה?
מניסיון שלי, בסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא עובד ביום יום עם סולר.
מאחר ואני מטייל עם הוויספרלייט בעולם, ונוסע בשטח ברכב דיזל, עשיתי פעם אחת ניסיון להשתמש בסולר ( בוויספרליט) וזה עבד בלי בעיה.
אין לי מושג אם זה יכול לגרום לנזקים בטווח הרחוק, אבל אני יודע שבחרום, אם אני נתקע, זה עובד.

סולי
13-08-22, 11:59
יש תובנות על הkovea?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שחר גרינברג
13-08-22, 12:43
יש תובנות על הkovea?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220813/ccfa3ba496d159cf1c21d9ea173958ea.jpg
היה לי את הדגם הזה שלהם לפני הmsr
נראה כמו חיקוי של אחד הדגמים של msr

מאוד רועשת
משאבה הרבה פחות אמינה מmsr

יוצרת להבה מאוד חזקה בלי יותר מידי אופציות לכיוונון (אפילו ביחס לwhisperlite)


Sent from my iPhone using Tapatalk

omri_t
13-08-22, 14:35
ה kovea בדגם החדש- לפי מה שראיתי שכתוב עובדת עם בנזין לבן. ולא נטול עופרת.
מבחינתי זה פסל אותה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
14-08-22, 12:46
המשכתי לקרוא חוות דעת.
יש התפלגות מוזרה בחוות הדעת על הפרימוס ti.
בין כאלו שאומרים שהיא מושלמת לכאלו שמלינים וגם מעלים תמונות על תקלות קיצוניות: עיוות במבער, דליפה מהצינור דלק, דליפה מהלחמה אל המבער, תקלות משאבת דלק ( יש שם חתיכת עור..).
ותלונות באמזון שהערכות הגיעו לפעמים עם חלקים חסרים...

מתחבר אגב לעדות כאן בשירשור על דליפה שלא ניתן לתקן אחרי שנה. בראייתי לא סביר שמוצר כזה יחזיק רק שנה.

נוצרה לי תחושה שיש בעיית איכות כלשהי לייצרן.
ואפשר ליפול על "לימון" או לחלופין על כירה מושלמת. מתחבר לעובדה שגם בהרבה מקומות אין מלאים.

יש גם תלונות שהייצרן לא ממש מגיב כשפונים אליו עם התקלות הללו.



התובנה די חד משמעית מהשרשור-
ה MSR לוקחת את התחרות הזו.
למרות כמה חסרונות תפעוליים
יש לה יתרון בנוקאווט באמינות ופשטות.


הזמנתי מלפידות את ה WHISPERLIGHT UNIVERSAL
עם ההתקן גז.

מבחינתי לשלם עוד כמה שקלים ולקנות דרך הייבואן בארץ שווה לי. כדי שהוא יוכל להתקיים ולתת שירות וחלפים זמינים.
ולפרנס ישראלים.

תודה לכולם על העזרה!!

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

zivo
14-08-22, 13:58
תתחדש.
החלטה מצויינת, ברוכים המצטרפים למעודון.

jacob72
14-08-22, 18:09
לי יש את ה MSR XGK כ 15 שנים.
נגנבה בעת הפריצה למחסן ,והזמנתי חדשה אותו דגם.

מי שעוקב בעולם יכול לראות שיש 2 שחקנים משמעותיים בתחום הנל Snow peak מיפן
ו MSR מארה"ב.

שניהם עוסקים בפיתוח וחקר הדרישות בשטח,ומכאן כבר הכל ברור.

רכשת מוצר איכותי ,וגם הספק בארץ עם שירות טוב.

תתחדש

Sent from my SM-G996B using Tapatalk

סולי
14-08-22, 18:52
תתחדש!

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

omri_t
22-08-22, 22:47
אחרי כמה ליטרים של בנזין על ה msr
היא פשוט מכונה נהדרת.

רובוסטית מאוד
פשוטה מאוד
וקלה לתפעול

ברור שלא באמת צריכים כזו לצרכים שלי.

אבל... היי.... זה כל הכיף...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

גיא
23-08-22, 08:43
תתחדש גם אני פריק של msr

מי היבואן של msr בארץ ?

Sent from my DN2103 using Tapatalk

שחר גרינברג
23-08-22, 10:13
תתחדש גם אני פריק של msr

מי היבואן של msr בארץ ?

Sent from my DN2103 using Tapatalk

חברת לפידות ציוד יעודי


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
23-08-22, 14:16
חברת לפידות ציוד יעודי


Sent from my iPhone using Tapatalkתודה

Sent from my DN2103 using Tapatalk

omri_t
29-08-22, 17:52
אז תודות לחבר יוסי נפלה אצלי הפרימוס אומנילייט ti להתרשמות.
כולל משתיק של פרימוס וקיט המלא.

שיחקתי בה קצת להתרשמות.
המשאבת בנזין שלה מרגישה טובה ועמידה.
אם יש יש שם חתיכת עור שצריך לשמן.
( נראה כמו סטייק).

הגזיה עצמה יפה. לא שזה משנה. אבל העיצוב באמת חמוד ונאה.
קלה מאוד וקומפקטית יותר- כשסוחבים בתיק יתרון.
צינור הדלק ארוך וגמיש יותר מה msr אבל הוא לא הופך את העסק לקליל יותר.
עדיין תזיזת מיכל הדלק עלולה להפוך את הגזייה.

הטיטניום עצמו מתקרר מהר יותר.
והגזייה הזו מתלכלכת פחות מה msr.

הדיזה נסתמה לי עם בנזין לבן. פעמיים. ואין לה שייקר כמו ב msr שם עוד לא הזדקקתי.

בפרימוס השליטה על עוצמת הלהבה טובה ועדיפה על ה msr שבה הלהבה חזקה.
המשמעות שיהיה קשה לבשל באש קטנה על ה msr ובפרימוס אפשר.

המשתיק של פרימוס משונה. בהתחלה חשבתי שמשהו לא בסדר. כי אין רעש בכלל. שקט טוטאלי שקט. אפס רעש. ברמה של לעשות קפה במארב. אבל החום נמוך משמעותית.
מצד שני הרעש בלי המשתיק לא כזה נוראי. להיפך הוא נותן הזהרה וחיווי שיש אש. ואז הבנזיניה מחממת ממש טורבו את המים.

החלפת הדיזה קלה מאוד. מלמעלה.

עדיין יש כאן נוקאאוט לטובת ה msr
למרות שלפרימוס יש חן רב.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
29-08-22, 18:01
אה
והתיק של הפרימוס
מגניב אש!!
ושימושי.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

איל מ
29-08-22, 18:31
דיס ת'רד איז וורת'לס ווית'אאוט פיקס!

omri_t
29-08-22, 19:02
אני פה כבר המון שנים.
הצלחתי לשפץ גירים וראשי מנוע ומה לא...
מעולם לא הצלחתי עם התמונות.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

erezgur
29-08-22, 19:05
דיס ת'רד איז וורת'לס ווית'אאוט פיקס!
+1 אקסקטלי



מעולם לא הצלחתי עם התמונות.

אתה כותב מטאפאטולק, יש שם אפשרות לצרף תמונה...

אם לא אתה מוזמן לשלוח אלי ואני אעלה. שולח לך ה"פ

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220829/ba3ee4e458637d48d61c645fc30482c9.jpg

omri_t
29-08-22, 19:27
יש?139829139830139831139832

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
29-08-22, 19:35
וזה139833

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
29-08-22, 19:38
אני חוזר בי מהאמירות על המשתיק.
כנראה משהו בסיבוב הראשון לא עבד טוב.
כי את הביצה קשה לארוחת הערב עשיתי עליו בהצלחה מלאה.
חימם מהר מאוד.
וגם נשמע כגזייה סטנדרטית.




עוד מעט נגיע להשוואה בין דיסקברי ללנדקרוזר.... תתכוננו.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
29-08-22, 19:40
באמת קומפקטי.
בהמשך ועשה בוק יחד עם ה msr139834

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

erezgur
29-08-22, 19:44
יש?


בהחלט, רק ממליץ להוסיף קפיצת שורה בין התמונות (מהדפדפן הן נראות מחוברות כולן)

zivo
29-08-22, 20:53
רק לחדד משהו לגבי האמירה על MSR ואש חלשה.
לMSR אין שום בעיה עם אש חלשה, בדיוק הפוך, בגלל הצינורית חימום , לעומת הראש של פרימוס, דווקא ב MSR אפשר לשמור על אש חלשה יותר.
הבעיה שאתם מכוונים אליה היא בגלל ההבדל במיקום של הברז. ב MSR הברז נמצא ליד הבקבוק, ולכן התגובה של הלהבה לשינוי בברז היא איטית יותר.
ברגע שמבינים את זה, מי שיש לו קצת סבלנות ( להמתין 2-3 שניות לפני כל תיקון בעוצמה), אין בעיה להגיע לאש חלשה.
אין וויכוח, איפה שהברז צמוד לראש הבעירה, הכיוונון הרבה יותר נח.

jacob72
29-08-22, 21:19
אני פה כבר המון שנים.
הצלחתי לשפץ גירים וראשי מנוע ומה לא...
מעולם לא הצלחתי עם התמונות.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk[emoji1787]

Sent from my SM-G996B using Tapatalk

omri_t
31-08-22, 08:48
רק לחדד משהו לגבי האמירה על MSR ואש חלשה.
לMSR אין שום בעיה עם אש חלשה, בדיוק הפוך, בגלל הצינורית חימום , לעומת הראש של פרימוס, דווקא ב MSR אפשר לשמור על אש חלשה יותר.
הבעיה שאתם מכוונים אליה היא בגלל ההבדל במיקום של הברז. ב MSR הברז נמצא ליד הבקבוק, ולכן התגובה של הלהבה לשינוי בברז היא איטית יותר.
ברגע שמבינים את זה, מי שיש לו קצת סבלנות ( להמתין 2-3 שניות לפני כל תיקון בעוצמה), אין בעיה להגיע לאש חלשה.
אין וויכוח, איפה שהברז צמוד לראש הבעירה, הכיוונון הרבה יותר נח.אני חרף נסיונות לא מעטים לא הצלחתי להחליש את האש לרמה שמים שרתחו בפינג'אן יחדלו לבעבע.
בניגוד לפרימוס ששם זה ממש היה לי קל.
זה רלוונטי כאמור רק למקרה שמבשלים על הכירה ונדרשים לאש חלשה מאוד.


כאמור מנגנון הברז שעל הכירה עצמה בפרימוס מאוד נוח וקל לתפעול.
אבל הוא גם נקודת כשל.
ראיתי סרטונים על מקרים בהם הברז בזה נסתם ונהרס. מניח שבתנאי שטח אפשר פשוט לבטל אותו ולעבוד עם הברז שעל הבקבוק- כמו ב msr.
גם הצינורית והגיאומטריה של בסיס הכירה בפרימוס הוא נקודת כשל- ההלחמה של הצינורית עם הברז לבסיס הכירה עלול להיכשל ולדלוף. מניח שאיפשהו בעולם יושב מישהו ועושה הלחמה של הכירה הזו ולכן ההדירות כאן לא מאוד גבוהה...



בכללי
שתיהן מרתיחות מים בפינגאן גדול הרבה הרבה יותר מהר מהגזייה שיש לי היום.
או שזה הבנזין. או שזו גאומטריית הראש. אולי גם וגם.


המשאבה בפרימוס תמיד תשפריץ עליך קצת דלק כשמנתקים אותה מהכירה. יש שם אל חזור ולכן נשאר על החיבור עצמו מעט בנזין.
בכללי אני לא רואה שאחת המשאבות עדיפה על השניה.
הפרימוס נעימה יותר ונאה. ישירה וקל להכניס ולהוציא בניגוד ל msr שעשו לה זנב שמפריע בהכנסה ונוצאה מהבקבוק.

מנגנון הכיבוי והדלקה במשאבה של הפרימוס לא יעיל כיוון שמדאיר את הכירה לעבוד עוד כמו 5 דקות מרגע הפיכת הבקבוק.
כל המשאבה יושבת בזווית כל שההפיכה מעלה את נקודת היניקה מעל לדלק אז נגיע למעשה רק אוויר לראש הכירה- לא מצאתי את זה שימושי .


139849

139850

139851

139852

139853

139854

139855

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

סולי
31-08-22, 08:59
עומרי תודה על הסקירה המקיפה והיסודית!

רק מבהיר לי כמה שבנזיניה זה לא בשבילי (:

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מיכה100
31-08-22, 09:18
עומרי תודה על הסקירה המקיפה והיסודית!

רק מבהיר לי כמה שבנזיניה זה לא בשבילי (:

Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בדיוק.

zivo
31-08-22, 11:46
עומרי,
השתמשתי בפרימוס וMSR עם ברז ליד הראש, ולא נתקלתי מעולם בבעיה עם הברז הזה.
אבל, במקרה של תקלה בברז הזה ( נגיד דליפה) אני לא רואה איך אפשר לתפעל את הכירה.

לגבי הכוונון של אש חלשה, הכל עניין של סבלנות.
אני סוגר את העיקר, למעלה מסיבוב "במכה אחת", ואז ממתין.
ברגע שהאש נחלשת, אני סוגר עוד קצת ( רבע סיבוב?) וממתין, וכו הלאה.
נכון, שיש פינג'אן ואתר רוצה להרגיע, אין זמן להתהליך הזה, וזה מעצבן.

omri_t
31-08-22, 13:09
אין שום דבר פרקטי בבנזיניה על פני גזיה לשימושים הסטנדרטיים של רובנו.

בטח שהביצועים ברוח/גובה/קפור אינם רלוונטיים .

בלוני גז זמינים לנו בזול כמעט בכל תחנת דלק.

היכולת לשאוב מהרכב לא כזו מלבבת וחלקנו בכלל לוגמי דיזל ( הפרימוס אמורה לעבוד על סולר).


אז אין כאן שום דבר פרקטי.
כמו לעשן
או לשתות ווסקי
זה פשוט למען הכיף.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

jacob72
31-08-22, 23:04
אני לא מוצא הצדקה לשימוש של בנזינייה בישראל על פני גזייה.

אין שום היגיון לעבוד עם בנזינייה על פני גזייה :
משקל,גודל,ריח,נוחות,הדלקה חוזרת ברוח ,נשיאה,ניקיון ועוד , פשוט אין הצדקה.


בנזינייה מתאימה למי שעושה טראקים, ושוהה במקומות לא קונבנציונליים. מטייל בהרים,נחלים,שוהה בכפרים ועיירות שכל קשר ביניהם לבלון גז לגזייה לא קיים. ולכן מאוד נוח להשיג דלק,סולר וכד

את ה MSR רכשתי בגלל טיול להודו. חזרתי אחרי 18 חודשים . באופן כללי ,בהודו מבשלים לרוב עם בנזינייה שהם מייצרים מקומית,
זה גדול,מגושם וכבד.

בנפל ישבנו 3 חודשים באיזה חור על הר ,רק דלק היה זמין שם ,תמיד בישלתי רק עם הבנזנייה.

אבל כמו שהזכיר קודמיי ,זה תחביב והנאה אישית .

אני מאוד אוהב את העצומה שיש לבנזינייה, אבל אין כמו השקט של קפה על גזייה



Sent from my SM-G996B using Tapatalk

asafk
31-08-22, 23:33
הפתרון של msr לכיוון מדוייק של האש לבישול חלש -
דרגוןפליי.

יש ברז נוסף על הצוואר של ראש המבער.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Udim
01-09-22, 17:03
בכללי
שתיהן מרתיחות מים בפינגאן גדול הרבה הרבה יותר מהר מהגזייה שיש לי היום.
או שזה הבנזין. או שזו גאומטריית הראש. אולי גם וגם.

פעם (לא יודע מה המצב היום) בMSR היו מספקים עם הערכה מגן רוח ולא פחות חשוב מאין עיגול שאפשר לשים מתחת לראש עצמו, שניהם היו מרדיד אלומניום בעובי מעולה, מצד אחד מאפשר גמשיות מצד שני מחזיק שנים.
בהתחלה לא הבנתי מה הסיפור עם החלק התחתון אבל אחרי מספר שימושים וניסיונית עם ובלי, הבנתי כמה זה תורם לחימום מהיר ויעיל בודאי באיזורים קרים באמת בהם הקרקע עצמה קרקע

המשוטט
01-09-22, 18:44
ניתן ליצר את המגני רוח מהתבניות אלומיניום החד פעמיות הגדולות

ואם ניתן להשיג מכסה של התבניות הללו אפילו יותר קל


פעם היה מפעל בארץ וחבר קיבל מהם שאריות - להבנתי היום הכל מיובא

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

סולי
01-09-22, 19:00
בכללי
שתיהן מרתיחות מים בפינגאן גדול הרבה הרבה יותר מהר מהגזייה שיש לי היום.
או שזה הבנזין. או שזו גאומטריית הראש. אולי גם וגם.

פעם (לא יודע מה המצב היום) בMSR היו מספקים עם הערכה מגן רוח ולא פחות חשוב מאין עיגול שאפשר לשים מתחת לראש עצמו, שניהם היו מרדיד אלומניום בעובי מעולה, מצד אחד מאפשר גמשיות מצד שני מחזיק שנים.
בהתחלה לא הבנתי מה הסיפור עם החלק התחתון אבל אחרי מספר שימושים וניסיונית עם ובלי, הבנתי כמה זה תורם לחימום מהיר ויעיל בודאי באיזורים קרים באמת בהם הקרקע עצמה קרקעאם המטרה הרתחת מים... אז יש גם גזיות קצה ..שלדעתי עוקפות את הבנזיניות האלו. אם כבר אתה בוחר להשוות ביצועים אז תשווה תפוחים לתפוחים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

jacob72
01-09-22, 19:21
אני חושב שהרתחת מים זו לא ההשוואה הנכונה לבנזינייה . כי כיום יש גזיות עם ראש ציקלון ,אבל הוא נקודתי מאוד ,ויכול לנצח בנזינייה להתחתן קומקום מים קטן.

נסה לקחת סאג שעושים עליו פיתות דרוזיות (עשיתי מספר פעמים)ותשווה . נסה לחמם את הסאג באמצעות גזייה ובנזינייה, ואז אולי תבין כמה המכונות הללו שונות בעוצמה, ביכולות,בביצועים, בוורסטיליות.

דוגמה נוספת:בישול צ'יפס, נסה ותיווכח, הבנזינייה אוכלת כל גזייה שתעמוד מולה בעבודות קשות

סןגייה נוספת, זה עוצמת האש בגלל הבלון הייחודי שיש לבנזינייה:
כשיש לך בלון גז ,ככל שכמות הגז קטנה ,אזי הלחץ בבלון יורד,וזה מקיש על עוצמת האש.

לעומת הבנזינייה ,גם כשישאר לך רק 5% דלק במיכל ,תוכל "לפמפם" ידנית את הלחץ, והדלק יוזרק לראש הבערה בלחץ מלא.





Sent from my SM-G996B using Tapatalk

סולי
01-09-22, 19:40
אני כמעט מתפתה.. אבל לא נכון להמשיך להסיט את הדיון.

יש למשתתפים תשוקה לבנזין... לגיטימי בעיני.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

omri_t
01-09-22, 20:58
מגיע גם עם הפרימוס וגם עם ה msr מגן רוח מאלומניום עבה כזה .
נראה כמו משהו שתיקח לטראק בשלג.


אני עוד עם מגן רוח מ 2001 מלוחות אלומניום וטסה שתחבר בניהם כמו אקורדיון.
דוגרי זה בעובי של שפאלות....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

zivo
01-09-22, 21:55
כשיש לך בלון גז ,ככל שכמות הגז קטנה ,אזי הלחץ בבלון יורד,וזה מקיש על עוצמת האש.

Sent from my SM-G996B using Tapatalk
יש לך פה הרבה קביעות שאני חושב שהן שגויות, אבל האמירה על הלחץ בבלון גז פשוט שגויה ( ואת זה אין בעיה לחפש בגוגל שיסביר).
בבלון גז מלא, רוב הנפח זה גז במצב נוזלי.
ככל שמשתמשים, הגובה של הנוזל יורד, אבל הלחץ נשאר קבוע ( בשינוי קל , בתלות בטמפ' הסביבה).
שגובה הנוזל מגיע לאפס, בדקות האחרונות של הבערה, אכן הלחץ מתחיל לרדת את הריקון הסופי.

וללא שום קשר, כל מי שטוען שיש מבער ציקלוני ( או כל קסם אחר) שהוא חזק מכירות בנזין, שיביא אותו למפגש ג'יפולוג הקרוב :-)
אני לא מכיר איזה מגבלה טכנית, פשוט לא ראיתי כזה.

סולי
01-09-22, 22:01
יש גזיות עם ווסת מובנה. שומרות על לחץ אחיד.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
01-09-22, 23:48
י.

וללא שום קשר, כל מי שטוען שיש מבער ציקלוני ( או כל קסם אחר) שהוא חזק מכירות בנזין, שיביא אותו למפגש ג'יפולוג הקרוב :-)
אני לא מכיר איזה מגבלה טכנית, פשוט לא ראיתי כזה.

מסכים, ובסדיר גם עשינו על זה ניסוי מדעי. בגובה 0 בגובה מינוס 400 ובגובה +2200.
הרוטופליים איטית בהרבה מהבנזיניה. (אך מהירה בהרבה מגזיה צבאית תקנית).
וכן, חלקכם שילם את המיסים שאיפשרו את ניצול הזמן הרב הפנוי שהיה לנו.

סולי
02-09-22, 00:09
יש עוד פטנטים.. אבל יאללה אני בעד מפגשים תחרותיים... תמיד מוסיף עניין.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

jacob72
02-09-22, 14:13
יש לך פה הרבה קביעות שאני חושב שהן שגויות, אבל האמירה על הלחץ בבלון גז פשוט שגויה ( ואת זה אין בעיה לחפש בגוגל שיסביר).
בבלון גז מלא, רוב הנפח זה גז במצב נוזלי.
ככל שמשתמשים, הגובה של הנוזל יורד, אבל הלחץ נשאר קבוע ( בשינוי קל , בתלות בטמפ' הסביבה).
שגובה הנוזל מגיע לאפס, בדקות האחרונות של הבערה, אכן הלחץ מתחיל לרדת את הריקון הסופי.

וללא שום קשר, כל מי שטוען שיש מבער ציקלוני ( או כל קסם אחר) שהוא חזק מכירות בנזין, שיביא אותו למפגש ג'יפולוג הקרוב :-)
אני לא מכיר איזה מגבלה טכנית, פשוט לא ראיתי כזה.למה אתה מתכוון לא מכיר לא ראית ?

כל בלון 230 גרם חד-פעמי ,ברבע האחרון שלו ,רואים ומרגישים שהלחץ יורד כנל לגבי גובה הלהבה.זה מתבטא הייטב בזמן הבישול שמתארך.

נלך לקצה של 10% גז במיכל חד פעמי, לוקח לי פי 3 זמן להרתיח את הקומקום מים.
אבל זה לא בשביל להוכיח מי צודק, יכול להיות שזה רק אצלי [emoji854]



Sent from my SM-G996B using Tapatalk

zivo
02-09-22, 16:29
אני לא רוצה להפוך את זה לעוד וויכוח אין סופי, אבל אם אתה בראש של ללמוד ולהבין, אז בא ונחדד איך זה עובד.
עכשיו אתה כבר מתקן את עצמך לרבע אחרון, או 10%, ואני קפצתי שכתבת :
"כשיש לך בלון גז ,ככל שכמות הגז קטנה".
וזה ההבדל, בתחילת השימוש, הלחץ בבלון קבוע ( למען הדיוק כמעט קבוע, עם שינויים קטנים כתלות בטמפ' הסביבה).
בתוך הבלון, רוב הגז נשמר בתצורה נוזלית.
לכל גז יש גרף קבוע שמתאר את הקשר בין טמפ' הסביבה ללחץ שבו הגז מתאייד ( זו בעצם רתיחה, הופך מנוזל לגז).
בקיצור, הרווח בין הנוזל יתמלא בגז , עד שהלחץ יעלה לנקודת "הרתיחה" והתהליך יעצר.
ברגע שיוצאת טיפת גז, הלחץ טיפה יורד, והנוזל חור לרתוח, כלומר, עוד גז נוזלי מתאייד ומעלה את הלחץ בחזרה.
כל עוד יש נוזל בבלון, הלחץ ישאר קבוע.
זה נכון בכל מיכל גז, מהמיכלים הכי קטנים, דרך הגז בבית ועד המיכל הכי גדול ( ובכל סוגי הגז).
ברגע שהנוזל נגמר, הלחץ מתחיל לרדת כפונקציה של השימוש.
וזה כבר בסוף השימוש ולא מיד בהתחלה.

מקווה שההסבר ברור.

omri_t
02-09-22, 22:14
גז בנזין... נו יאללה לא סיבה לריב.
אחד בעראק אחד בווסקי
אחד מגלגל שני באלקטרוני
לא תמיד חייבים לשכנע את האחר שאתה צודק.


גלשתי לבחון את ה msr dragonfly
והופתעתי לגלות שהיא מאוד מאוד מאוד מזכירה את ה primus omnilite.

שני הדגמים של msr dragonfly whisperlite לא דומות במנגנון ההפעלה שלהן בכלל.


חוזר על טענתי לאחר לא מעט נסיונות
ה msr לא יודעת להחליש את העוצמה נמוך כמו ה primus. זו נקודה חשובה אפילו בהכנת קפה, ובטח אם נדבר על בישול.
( הצלחתי לקבל כוויה מהידית של הפינג'אן מה נקרא נכתב בדם...)

בנוסף-
הPRIMUS מחממת הרבה פחות כלפי מטה כלומר כלפי המשטח עליו היא נמצאת.
רגלי הטיטניום נשארות קרות. והמשטח עליו הכירה עומדת מתחמם משמעותית פחות מב MSR. לכאורה עניין שולי. בפועל כשעצירת הקפה על שולחן קקל... עדיף.
לא השתמשתי במשטח האלומניום העגול.

בשלב החימום הראשוני שנדרש בבנזיניה והוא באמת משהו פשוט וטריוויאלי ( אמרנו מגלגלים סיגריה)
טיפה יותר פשוט להתניע את ה MSR והיא מעט סלחנית יותר.
בהשוואה ל PRIMUS עם המשתיק שלעיתים דורשת גפרור נוסף אם משתהים יותר מיידי בפתיחת הברז.
לא אישו משמעותי.



היום עצרתי עם הילדים בפתח מערה להכין תה.
זה לקח משמעותית פחות זמן להכין את התה כולל ההתנעה.
והמים רותחים מהר מאוד גם באש הכי קטנה שהצלחתי לייצב ב MSR.
היתה רוח נעימה שבדכ בגזיה הייתי צריך לפתוח מגן רוח- כאן בכוונה עבדתי ובהצלחה בלי מגן רוח.


משחקים....


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
02-09-22, 22:17
אגב בלון גז,
בmsr הם מאפשרים ונותנים מעמד כדי לעבוד עם הבלון גז הפוך.
ואז בעיקרון אמור תמיד להגיע גז מעובה לצינור ההזנה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
02-09-22, 22:26
לא במקרה כתבתי קודם על הדרגוןפליי. לדעתי היא הטוב בכל העולמות.
שנים ליוותה אותי לכל מקום - וכמעט כמו גזיה בהפסקת קפה הייתי מוציא, מדליק, מכין, מכבה, מקפל חזרה בלי עניין. גם חזקה כשצריך וגם יודעת לווסת אש קטנה לבשל אורז.
אין תחליף לפשטות של גזיה קטנה. אבל אם בנזינייה - אז זה הדגם המנצח מבחינתי.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

omri_t
03-09-22, 07:20
לא שניסיתי את ה dragonfly במציאות
אבל על פניו היא רועשת יותר ( כנראה כמו הprimus בלי המשתיק).
היא מעט גדולה ומעט כבדה מהשתיים האחרות. מצד שני אמורה להיות יציבה גם עם סירים גדולים יותר בזכות גיאומטריית הרגליים.

היא לא יודעת לקבל בלוני גז. למי שההסבה רלוונטית. ( אני מראש חיפשתי את הפיצ'ר הזה).

כאמור דומה מאוד לפרימוס בשיטת העבודה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

omri_t
03-09-22, 07:53
ואם כבר הרחבנו
ואולי זה יום אחד יעניין מישהו בחיפוש.

אזכיר את ה coleman 533 dual fuel

מדובר בכירת גז ראש יחיד של קולמן ששונה במבנה מהכירות שהוזכרו כאן.
בקולמן המבנה הוא "מונובלוק" הבלון מחובר מתחת לראש הכירה ולא נפרד.
ראש הכירה גדול יותר.
לכן היא גדולה יותר וגם כבדה יותר.
לא משהו שלוקחים על הגב בטיול.
בטח לא משהו ש"זורקים" בפקל קפה כתחליף לגזייה.

היא גדולה וחזקה יותר מהכירות שהוזכרות כאן.
נועדה בתכל'ס כדי לבשל על סירים ומחבתות רציניים.
דמיינו את ראש הכירה הגדול שיש לכם בגז בבית- היא חזקה ממנו.

כמו בקולמן ראש כפול, גם כאן אין צורך בחימום מקדים כיוון שיש צ'וק קטן להתנעה. פשוט מפמפמים ומדליקים.
כירה פשוטה בלי התעסקות.

קשה עד בלתי אפשרי לווסת אותה ללהבה קטנה.

היא זולה משמעותית מהכירות האחרות- לדעתי כשליש מחיר במחירי רשת.

יש לי כזו בערך 3 שנים.
השתמשתי בה ייחסית מעט כיוון שבטיולים אני משתמש כבד בקולמן ראש כפול.
היא יכולה להיות פתרון מצויין למי שמבשל בטיולים ולא רוצה לסחוב בלוני גז גדולים וראש גזיה גדול. לדעתי הקולמן קומפקטית ופרקטית מכל הגזיות הגדולות (2.5 ליטר והלאה).
היא מתאימה לשכב בג'יפ כחלק ממטבח לבישול.


לאחי הגדול היתה כזו לפני הרבה שנים
הגיעה משומשת וסחבה כמה שנים במהלך השירות בלבנון.... נוסטלגיה.




https://carpfishingbaits.com/carp-talk/tackle-reviews/coleman-533-stove-review/



Sent from my SM-G998B using Tapatalk

גיא
03-09-22, 08:57
גם אני חושב שדרגון פליי כן יכולה להיות מכוונת לאש קטנה ובישול אורז. לא בעיה.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

סולי
03-09-22, 09:10
"קשה עד בלתי אפשרי לווסת אותה ללהבה קטנה."

ההמלצה לבנזיניית בישול קצת סותרת לטעמי אם השליטה בעוצמה בעייתית.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

omri_t
03-09-22, 09:37
"קשה עד בלתי אפשרי לווסת אותה ללהבה קטנה."

ההמלצה לבנזיניית בישול קצת סותרת לטעמי אם השליטה בעוצמה בעייתית.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkאכן. אבל זה המצב. קשה לקבל שם אש קטנה.

סולי
03-09-22, 10:44
"קשה עד בלתי אפשרי לווסת אותה ללהבה קטנה."

ההמלצה לבנזיניית בישול קצת סותרת לטעמי אם השליטה בעוצמה בעייתית.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

orenc
03-09-22, 11:59
ואם כבר הרחבנו
ואולי זה יום אחד יעניין מישהו בחיפוש.

אזכיר את ה coleman 533 dual fuel

מדובר בכירת גז ראש יחיד של קולמן ששונה במבנה מהכירות שהוזכרו כאן.
בקולמן המבנה הוא "מונובלוק" הבלון מחובר מתחת לראש הכירה ולא נפרד.
ראש הכירה גדול יותר.
לכן היא גדולה יותר וגם כבדה יותר.
לא משהו שלוקחים על הגב בטיול.
בטח לא משהו ש"זורקים" בפקל קפה כתחליף לגזייה.

היא גדולה וחזקה יותר מהכירות שהוזכרות כאן.
נועדה בתכל'ס כדי לבשל על סירים ומחבתות רציניים.
דמיינו את ראש הכירה הגדול שיש לכם בגז בבית- היא חזקה ממנו.

כמו בקולמן ראש כפול, גם כאן אין צורך בחימום מקדים כיוון שיש צ'וק קטן להתנעה. פשוט מפמפמים ומדליקים.
כירה פשוטה בלי התעסקות.

קשה עד בלתי אפשרי לווסת אותה ללהבה קטנה.

היא זולה משמעותית מהכירות האחרות- לדעתי כשליש מחיר במחירי רשת.

יש לי כזו בערך 3 שנים.
השתמשתי בה ייחסית מעט כיוון שבטיולים אני משתמש כבד בקולמן ראש כפול.
היא יכולה להיות פתרון מצויין למי שמבשל בטיולים ולא רוצה לסחוב בלוני גז גדולים וראש גזיה גדול. לדעתי הקולמן קומפקטית ופרקטית מכל הגזיות הגדולות (2.5 ליטר והלאה).
היא מתאימה לשכב בג'יפ כחלק ממטבח לבישול.


לאחי הגדול היתה כזו לפני הרבה שנים
הגיעה משומשת וסחבה כמה שנים במהלך השירות בלבנון.... נוסטלגיה.




https://carpfishingbaits.com/carp-talk/tackle-reviews/coleman-533-stove-review/



Sent from my SM-G998B using Tapatalkאחלה מכשיר, אש חזקה.
קניתי בעקבות המלצת חבר האתר, מחזיקה סירים ומחבתות גדולים, אצלי עובדת הרבה בחצר בעיקר לטיגון צ'יפס ושלל טיגונים מפיצי ריח חזק.
ובטיולים, לבישולים שדורשים אש בריאה לאורך זמן.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

zivo
03-09-22, 12:19
לא במקרה כתבתי קודם על הדרגוןפליי. לדעתי היא הטוב בכל העולמות.
שנים ליוותה אותי לכל מקום - וכמעט כמו גזיה בהפסקת קפה הייתי מוציא, מדליק, מכין, מכבה, מקפל חזרה בלי עניין. גם חזקה כשצריך וגם יודעת לווסת אש קטנה לבשל אורז.
אין תחליף לפשטות של גזיה קטנה. אבל אם בנזינייה - אז זה הדגם המנצח מבחינתי.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אסף ,
דרגון פלי זה סוס עבודה, אין ספק.
קניתי אותה בעיקר בגלל התמיכה בדיזל, לא בישלתי פעם אחת על דיזל.
אבל היא לא אכזבה פעם אחת.
מכרתי אותה ( למישהו פה באתר) בגלל שתי סיבות-הרעש,
חוסר תמיכה בגז.

ופה אני מתחבר להערה השניה שלך ( לגבי גזיה פשוטה).
מבחינתי , ה MSR וייספרלייט, היא קודם כל גזיה פשוטה, נוחה ואמינה. עוצמת אש טובה, יציבה, קלה לתפעול, אף פעם לא נסתמת.
לגיבוי, ובטיולים בקבוצה גדולה יותר, שהבישול נהיה ארוך, אז אני מחליף לבנזין ( רק לארוחת הערב).
במשך היום, אין תחליף לתפעול המהיר של הגז.

Saar
03-09-22, 12:37
יש לי את הבנזיניות של קולמן, הכפולה ו 2 בודדות.
מאוד קשה למצוא את הבודדות במחיר הגיוני עכשיו (הייצור שלהן הופסק).
אישית, לא נתקלתי בבעיה להקטין את עוצמת הלהבה.

omri_t
03-09-22, 12:59
רק הערה לגבי עוצמת האש.
לצורך הדוגמא תארו לכם פינגאן מלא מים שרותחים לגמריי.
ואז מנמיכים את הכירה לרמה שאין יותר בועות בכלל אבל עדיין יש אש יציבה לאורך זמן לא מוגבל.

בקולמן ראש אחד
וב msr whisperlite
זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

כמובן בשימוש בבנזין
ובלי לכוון את הסטאפ הזה בניסוי וטעייה של תנאי מעבדה.

הprimus וה dragonfly עושות זאת בקלות.
יש להן ברז מחט רגיש על הראש.
כמו לקולמן כירה כפולה.
זה גם מנגנון כשל אפשרי טיפוסי שכן העסק שם רותח ונשחק ומתפחם ומה לא....


עוד לא ניסיתי את שתי הכירות שלי על גז
כמו שציינו מעליי
זה גם היה הרעיון שלי
לעבוד על גז בשגרה
ובבישולים או כשנתקעים עובדים על בנזין.
המעבר בין הדיזות פשוט.

ד ו ר ו ן
04-09-22, 00:51
רק הערה לגבי עוצמת האש.
לצורך הדוגמא תארו לכם פינגאן מלא מים שרותחים לגמריי.
ואז מנמיכים את הכירה לרמה שאין יותר בועות בכלל אבל עדיין יש אש יציבה לאורך זמן לא מוגבל.
בקולמן ראש אחד
וב msr whisperlite
זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

ב-MSR סוגרים עד הסוף, רואים הלהבה דואכת, ורגע לפני כיבוי פותחים רבע סיבוב, ומחכים שהבנזין יזרום מחדש.
אם לא מספיק חלש, סוגר שמינית..

נשמע כמו התעמלות, אבל כשמנסים זה שקוף.

omri_t
05-09-22, 20:01
https://youtu.be/32Xw_9u--SE

הנה קישור לסרטון המחשה.

asafk
19-09-22, 19:28
א. ראיתי ביוטיוב מישהו שפשוט חיבר בלון גז (וצינור) לדרגוןפליי וזה עובד נהדר. אני לא מתכוון לנסות.
ב. איפה קנית את הכירה? נראה באתרים הבינ"ל שאין מלאים. מוזר. ואני בכלל רציתי לקנות רק משאבה (המשאבה של הכירה שאומי זרק מהבוידעם שבורה עקב התיישנות ואני רוצה לשים אותה בערכה בטנדר בתור כירת סולר) ולא מוצא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
19-09-22, 19:33
ועוד משהו לגבי המשאבה של msr מהסוג הישן. הפעם הקודמת בה קניתי משאבה היה אחרי שהמשאבה מהסוג הישן של הדרגוןפליי עלתה באש וכמעט גרמה לשריפת יער הקדושים. עכשיו זאת - רציתי רק לעשות טיפול קטן לקראת השמשתה לטיולי תשרי וראיתי סדק קטן שבמגע קל הפך לשבר. אומרים שהסוג ה'חדש' יותר עמיד.
בכל מקרה חובה אחת לשנה או לפני מסע גדול לעשות טיפול קטן. אם לא.... זה עלול להסתיים בשריפה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
19-09-22, 19:53
....או בגזיה נורמלית.

סליחה, הייתי מוכרח..
מילא טיפול לרכב לפני עונת הטיולים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שחר גרינברג
19-09-22, 20:03
....או בגזיה נורמלית.

סליחה, הייתי מוכרח..
מילא טיפול לרכב לפני עונת הטיולים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

רעיון לא טוב…
הוא הורס את כל הכיף
כמו למכור את הסמו ולקנות קורולה…


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
19-09-22, 20:17
גזיות יש לי שתיים. אחת קטנה בגרוש וחצי אחת גדולה שלא עולה לטנדר אם אני לבד.
מניסיון, אני מגלה ששכחתי לחדש את מלאי הגז - בדיוק כשאין שום אופציה אחרת.
עכשיו תגידו קרה פעם קרה פעמיים הבנאדם למד.
לא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
19-09-22, 20:32
חשבתי לרגע למכור את הסמו ולקנות msr...

תכלס הגיע לי.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
19-09-22, 20:34
......
מילא טיפול לרכב לפני עונת הטיולים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שיט.
ידעתי ששכחתי עוד משהו שצריך לטפל בו לפני יום שישי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
09-10-22, 12:27
א. ראיתי ביוטיוב מישהו שפשוט חיבר בלון גז (וצינור) לדרגוןפליי וזה עובד נהדר. אני לא מתכוון לנסות.
ב. איפה קנית את הכירה? נראה באתרים הבינ"ל שאין מלאים. מוזר. ואני בכלל רציתי לקנות רק משאבה (המשאבה של הכירה שאומי זרק מהבוידעם שבורה עקב התיישנות ואני רוצה לשים אותה בערכה בטנדר בתור כירת סולר) ולא מוצא.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkבסוף המזל האיר לי פנים ובשוק המציאות שלביא אירגן כדי להיפטר מהג'אנק שלו, מצאתי וויספרלייט מהדגם הישן עם משאבה ומיכל מג'אנק של מישהו אחר. סט שנראה שזקוק לקצת טיפול אבל הייתי צריך משאבה, אז הנה משאבה. מקסימום נרענן אותה בגומיות חדשות.
שימון של כל הגומיות ואז בדקתי שהמשאבה בונה לחץ ולא נוזלת. מה שהוביל לשפריץ של דלק. האורינג האשם היה זה של הברז-מחט. קשה ויבש. היה לי אחד להחלפה מאחת מערכות הטיפול - הוחלף. בבדיקה עם ה xgk ראיתי שהכירה דולקת נהדר אבל קצת סתומה, ממש טיפה, ואולי מלוכלכת. ניקוי של הדיזה והצינורית והכל עובד נפלא.
המכונות האלה בנויות לטיפול בשטח. כל זה לקח פחות מחצי שעה.

זו גם תזכורת לכולם לבדוק אחת לכמה זמן ולפני הפעלה לאחר זמן ממושך ללא הפעלה - שאין נזילות. האמינו לי. לא נעים שהכירה עולה באש.

הxgk כמו הוויספרלייט ובניגוד לדרגוןפליי היא ללא חלקי גומי. רק חלקים מתכתיים. וכמו הדרגוןפליי ובניגוד לוויספרלייט יכולה לעבוד גם על סולר. לכן באופן טבעי היא זו שיכולה להישאר מוכנה לימים ללא גז, בטנדר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-10-22, 13:22
ניקוי של הדיזה והצינורית והכל עובד נפלא.

מה שמזכיר לי, את הערכה הבאה לניקוי החריר של הקולמן הגדולה כשיש סימני השתנה בהפעלה.

₪ 3.25 52% Off | קרבורטור פחמן לכלוך Jet להסיר ניקוי מחטי מנקה מברשות כלים לרכב אופנוע טרקטורונים רתך פחמימות Chainsaw
https://a.aliexpress.com/_EjGeoXZ

גיא
09-10-22, 13:56
מחזק את הקטע של לבדוק פעם בכמה חודשים בבית לפני הטיול ..

כירה שעולה באש זה לא כיף.

מזל שיש לי בקאפ בתא מטען.

יש לי גם ערכה מלאה של אורינגים ירוקים עמידים לבנזין אם מישהו תקוע.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

omri_t
09-10-22, 17:43
בינתיים אני ממשיך לשרוף בנזין על שתי הבנזיניות.

אין הפתעות ואין בעיות.

הפרימוס קלה פרקטית ופשוטה לתפעול מעט יותר.
כששתיהן באזור היד הולכת אליה מעצמה.

asafk
02-09-23, 16:09
בסוף המזל האיר לי פנים ובשוק המציאות שלביא אירגן כדי להיפטר מהג'אנק שלו, מצאתי וויספרלייט מהדגם הישן עם משאבה ומיכל מג'אנק של מישהו אחר. סט שנראה שזקוק לקצת טיפול אבל הייתי צריך משאבה, אז הנה משאבה. מקסימום נרענן אותה בגומיות חדשות.
שימון של כל הגומיות ואז בדקתי שהמשאבה בונה לחץ ולא נוזלת. מה שהוביל לשפריץ של דלק. האורינג האשם היה זה של הברז-מחט. קשה ויבש. היה לי אחד להחלפה מאחת מערכות הטיפול - הוחלף. בבדיקה עם ה xgk ראיתי שהכירה דולקת נהדר אבל קצת סתומה, ממש טיפה, ואולי מלוכלכת. ניקוי של הדיזה והצינורית והכל עובד נפלא.
המכונות האלה בנויות לטיפול בשטח. כל זה לקח פחות מחצי שעה.

זו גם תזכורת לכולם לבדוק אחת לכמה זמן ולפני הפעלה לאחר זמן ממושך ללא הפעלה - שאין נזילות. האמינו לי. לא נעים שהכירה עולה באש.

הxgk כמו הוויספרלייט ובניגוד לדרגוןפליי היא ללא חלקי גומי. רק חלקים מתכתיים. וכמו הדרגוןפליי ובניגוד לוויספרלייט יכולה לעבוד גם על סולר. לכן באופן טבעי היא זו שיכולה להישאר מוכנה לימים ללא גז, בטנדר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkעברו כמה חודשים והכירה שבדרך כלל מצויה בקופסת אלומיניום אטומה באחורי הטנדר - נקראה לעבודה.
בהדלקה הראשונה נצפתה סתימה קלה. ניעור כזה שהמחט תנקה את הדיזה והופה.
איזו מדורה רועשת ונהדרת.
מת על זה.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230902/b4a2804e368eb3d8392bd970c703b408.jpg

יונתןמצפה
02-09-23, 18:40
עברו כמה חודשים והכירה שבדרך כלל מצויה בקופסת אלומיניום אטומה באחורי הטנדר - נקראה לעבודה.
בהדלקה הראשונה נצפתה סתימה קלה. ניעור כזה שהמחט תנקה את הדיזה והופה.
איזו מדורה רועשת ונהדרת.
מת על זה.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230902/b4a2804e368eb3d8392bd970c703b408.jpgזה קצת מזכיר פוסטים שמחים על ג'יפ ישנים שפשוט מניעים בבוקר בטיול.
אתה לא איש של טויוטה. תתקדם... [emoji12]

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

omri_t
22-03-24, 14:57
ממשיך לשרוף דלק על שתיהן
אחת ברכב היומיומי השניה בסופה.

הפרימוס אכן קלילה ופשוטה יותר.
קל לעבוד איתה ולווסת איתה.
החיבור למיכל דלק ידאג שתמיד ישפך עלי טיפה דלק בניתוק. אז הפסקתי לנתק.
היא אוהבת שמנקים לה את הדיזה מידי פעם עם המחט הייעודית שמגיעה איתה.

ה msr היא יותר סוס עבודה.
גס אמין לא מפונק ופרמיטיבי.
כזו שאין מה להתעסק איתה.
היא עושה אש חזקה יותר ובלתי אפשרי להחליש למשהו מאוד חלש - המון נסיונות...


אין שום פרקטיקה בדבר הזה שנקרא בנזינייה
באופי השימוש שלי גזייה היתה עושה בדיוק אותו דבר בפחות מאמץ.
אבל זה ממש כיף. ההתעסקות והרעש והריח והלוק.

-->