צפייה בגרסה מלאה : תעלומה נפתרה: המחשב של הג'ימני מנתק את המיזוג כשמעבירים ל 4L
יש לי ג'ימני 2015 ושמתי לב שברגע שבו אני נכנס לשטח ומעביר ל 4L, המזגן פשוט מפסיק לקרר.
הדבר השני ששמתי אליו לב זה שאם אני מעביר את האוטו חזרה ל 2H מכבה אותו ומדליק אחרי כמה שניות המזגן חוזר לחיים. כלומר, אין פה בעיה במזגן...
זה גרם לי לחשוב שאולי מהנדסי סוזוקי ניסו לסחוט עוד כמה כ"ס מהרכב ע"י ניתוק המזגן במצב 4L. זה אפילו הגיוני.
ולפי הפורום הבא, זה בדיוק מה שסוזוקי עשו.
אני לא חשמלאי ולא הצלחתי להבין מה הם כתבו שם, אבל נראה שמישהו שם פתר את הבעיה בקלות ע"י כמה הארכות וכו'.
יש פה איזה גאון חשמלי שמסוגל להבין ולתרגם לעברית את הפרוצדורה?
https://www.bigjimny.com/forum/7-jimny-technical/17056-air-conditioning-problem.html
אני לא יודע מה זה הפורום הזה, ולא מזלזל במקצועיות שלהם, אבל אתה באמת חושב שיש מישהו שפוי במדינת ישראל שהיה קונה רכב שהמזגן שלו מתנתק ב-Low? מעולם לא שמעתי על מישהו בקהילת הג'ימנים שהתלונן על בעיה כזו..
מעולם לא התנתק לי המזגן בשום מצב של הטרנספר בג'ימני (גם לא במאמץ, למרות שיש איזה אגדה שהמזגן מתנתק אוטומטית כדי לקרר את המנוע יותר ביעילות).
כשהוא כן הפסיק לקרר, וזה קרה פעמיים, זה היה באשמת המדחס שהקלאץ' שלו לא היה חוזר לפעולה כשהוא חם. במקרה כזה בהנעה ראשונה המזגן היה מקרר, יוצאים לדרך, המנוע מתחמם והקבינה מתקררת. כשהתרמוסטט של המזגן היה מכבה את המדחס, הוא לא היה חוזר שוב לפעולה אח"כ.
מה שהמוסכניק עשה כדי לוודא את זה, ואני לא ממליץ בשום צורה על דרך הבדיקה הזו, זה בעזרת מקל ארוך לתת דחיפה קלה למדחס שיתחיל להסתובב שוב. זה הספיק לו כדי להיכנס לפעולה מחדש.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
זה שאנשים נולדו ויודעים קרוא וכתוב באנגלית, לא אומר שה IQ שלהם גבוה יותר ...
בקיצור,
או שתחפש ברצינות מה התקלה שיש לך ברכב,
או שתהנה במעלות (בקיץ בדרום) מהפיצ'ר הייחודי שהותקן ברכב הספציפי שלך.
בהצלחה
רענן
לא קשור חכם יותר או פחות. הבן אדם בפורום שם טוען שהוא סידר את זה ע"י חיווט ויש שם תגובות שכותבים לו שזה עובד, אז למה לפקפק מראש?
כי הסיפור שם הרבה יותר מורכב.
הבחור החליף טרנספר, והחליף את השליטה מאלקטרונית בכפתורים, לשליטה ידנית. מעבר לכך המזגן שלו לא סתם לא מקרר, יש לו בעיה חשמלית עמוקה יותר.
החברה שם ענו לו שיש אכן קשר כלשהו בחיווט בין המצב של הטרנספר למזגן, אבל גם הם לא בדיוק מבינים מה.
בכל מקרה, זה וודאי לא משהו מתוכנן.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
נכון או לא אני לא יודע.
מנסיון אישי, אני יכול לשתף שבשלב מסויים היוניט שאחראי על פקודת השילוב בטרנספר בג'ימני הפסיק לעבוד אצלי (נורת שילוב 4x4 לא הפסיקה להבהב) וזה היה גם באוגוסט לדעתי. יום לאחר מכן שמתי לב שהמדחס של המזגן לא נכנס לפעולה והמזגן לא מקרר. כבר התכוננתי להחלפה של מדחס מזגן בעלות מופקעת.. כשלושה ימים לאחר מכן הוחלף היוניט וה4x4 חזר לעבוד. במהלך הנסיעה הבייתה ניסיתי כבדרך אגב לבדוק אם המזגן עובד, והפלא ופלא, חזר לעבוד כאילו לא קרה כלום, ועובד טוב כשלוש שנים מאז.
מכוון או לא, תקלה או לא, קיים קשר חיווטי כלשהו.
נשמע כמו תעלול מבית לנדרובר.
נכון או לא אני לא יודע.
מנסיון אישי, אני יכול לשתף שבשלב מסויים היוניט שאחראי על פקודת השילוב בטרנספר בג'ימני הפסיק לעבוד אצלי (נורת שילוב 4x4 לא הפסיקה להבהב) וזה היה גם באוגוסט לדעתי. יום לאחר מכן שמתי לב שהמדחס של המזגן לא נכנס לפעולה והמזגן לא מקרר. כבר התכוננתי להחלפה של מדחס מזגן בעלות מופקעת.. כשלושה ימים לאחר מכן הוחלף היוניט וה4x4 חזר לעבוד. במהלך הנסיעה הבייתה ניסיתי כבדרך אגב לבדוק אם המזגן עובד, והפלא ופלא, חזר לעבוד כאילו לא קרה כלום, ועובד טוב כשלוש שנים מאז.
מכוון או לא, תקלה או לא, קיים קשר חיווטי כלשהו.
נשמע כמו תעלול מבית לנדרובר.
זה לא תעלול זו פשוט חשיבה יפנית טיפוסית :D מזגן של רכב הוא בסדר גודל של חצי כ"ס, בטח בג'ימני זה אפילו רבע כ"ס, וזה מאוד "יפני" לנסות לסחוט עוד עשירית כוח סוס ממנוע קטן...אני בטוח שאם יקום פה החשמלאי הגאון וימצא מעקף ידני (פשוט לעבוד על המזגן שהרכב תמיד במצב 2X4...) אז הסיפור של המזגנים בג'ימני ייפתר סופית.
אני לא יודע מה זה הפורום הזה, ולא מזלזל במקצועיות שלהם, אבל אתה באמת חושב שיש מישהו שפוי במדינת ישראל שהיה קונה רכב שהמזגן שלו מתנתק ב-Low? מעולם לא שמעתי על מישהו בקהילת הג'ימנים שהתלונן על בעיה כזו..
מעולם לא התנתק לי המזגן בשום מצב של הטרנספר בג'ימני (גם לא במאמץ, למרות שיש איזה אגדה שהמזגן מתנתק אוטומטית כדי לקרר את המנוע יותר ביעילות).
כשהוא כן הפסיק לקרר, וזה קרה פעמיים, זה היה באשמת המדחס שהקלאץ' שלו לא היה חוזר לפעולה כשהוא חם. במקרה כזה בהנעה ראשונה המזגן היה מקרר, יוצאים לדרך, המנוע מתחמם והקבינה מתקררת. כשהתרמוסטט של המזגן היה מכבה את המדחס, הוא לא היה חוזר שוב לפעולה אח"כ.
מה שהמוסכניק עשה כדי לוודא את זה, ואני לא ממליץ בשום צורה על דרך הבדיקה הזו, זה בעזרת מקל ארוך לתת דחיפה קלה למדחס שיתחיל להסתובב שוב. זה הספיק לו כדי להיכנס לפעולה מחדש.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אז איך בדיוק הבעיה תוקנה בסופו של דבר?
זה לא תעלול זו פשוט חשיבה יפנית טיפוסית :D מזגן של רכב הוא בסדר גודל של חצי כ"ס, בטח בג'ימני זה אפילו רבע כ"ס, וזה מאוד "יפני" לנסות לסחוט עוד עשירית כוח סוס ממנוע קטן...אני בטוח שאם יקום פה החשמלאי הגאון וימצא מעקף ידני (פשוט לעבוד על המזגן שהרכב תמיד במצב 2X4...) אז הסיפור של המזגנים בג'ימני ייפתר סופית.
חבר, המזגן לא אמור להתנתק בLOW. לא בג'ימני ולא באף רכב אחר. יש לך תקלה ברכב.
אז איך בדיוק הבעיה תוקנה בסופו של דבר?הקלאץ' של המדחס סיים את חייו.
המדחס עבר שיפוץ, המזגן חזר לקרר בכל מזג אוויר ובכל מצב בטרנספר ולא הפסיק במשך כמה שנים עד שהרכב נמכר.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חבר, המזגן לא אמור להתנתק בLOW. לא בג'ימני ולא באף רכב אחר. יש לך תקלה ברכב.
איזה מבאס אתה !
הבחור כבר בסרט שיש לו משהו יחודי עם תוספת של עוד 1/4 כוח חמור ב LOW
זה לא תעלול זו פשוט חשיבה יפנית טיפוסית :D מזגן של רכב הוא בסדר גודל של חצי כ"ס, בטח בג'ימני זה אפילו רבע כ"ס, וזה מאוד "יפני" לנסות לסחוט עוד עשירית כוח סוס ממנוע קטן.
הפוך..
אם יש משהו שמאפיין יפנים היא יתירות.
ודווקא בגלל זה, וכמו שגילית בדיעבד, לחפש הגיון אחר בתקלה.
לפני אי-אלו שנים עשיתי יישור קו למיזוג ברכב יפני אחר.
איש המזגנים, אדם מבוגר, שמתמחה בעיקר בצמ״ה, החל בפרוק היחידה הפנימית.
היא סרבה לצאת, למרות פרוק כל החיבורים, נראה היה שצריך ״קצת שכנוע פיזי״ וזה ישתחרר.
האיש עצר מיוזמתו, ואמר ״אם זה היה אירופאי/אמריקאי הייתי מושך, אבל זה יפני, אצלם זה מתוכנן טוב, זה יוצא וחוזר טוב, אני מפספס משהו״.
אמר וצלל מטה לגלות עוד מחבר חבוי מאחור.
היחידה יצאה בלי מאמץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.