PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוהל גג על גג הפיבר של רנגלר?



KOOKE
13-08-22, 22:21
שוקל לרכוש אוהל גג. משקל צפוי של האוהל כ- 65 ק"ג.

יש לי כבר גגון מסיבי
https://youtu.be/AsqjNItTqHQ

הגגון כנראה והגג יעמדו במשל אוהל הגג. אני מתלבט מה יקרה כאשר שני מבוגרים יישנו באוהל.

יש בשוק גגונים לרנגלר שמתחברים לשלדה ולכלוב ההתהפכות כמו של ריינורק (דורש קדיחה בגג ויקר) או אחרים עם שלד חיצוני שמחבר גם הוא לשלדה. (יקרים, מגושמים ולא אסטתיים בעיני)

אם אוסיף חיזוקים ונקודות פיזור לחץ לגגון שכבר יש לי זה יעבוד עם אוהל גג?

asafk
13-08-22, 23:13
דעתי האישית - אוהל גג זו לא האופציה הכי טובה. לאוהל גג צריך גגון (כבר יש לך) ועליו האוהל - וזה הרבה משקל וגבוה.
דווקא לרנגלר יש אופציה הרבה יותר טובה לדעתי - פופ-טופ שמחליף את הגג פיבר, של ursa-minor


https://youtu.be/ALoZCVIrAX4

משזה נאמר - המחיר גבוה - אבל גם מחיר של גגון מסיבי גבוה ולדעתי כל החבילה כבר מתקרבת במחיר.
ואם כבר אוהל גג אז 'צדפה' קשיח שנפתח ונסגר בקלות ו'נקי'. והוא גם שוקל פחות וקל להתקנה יותר ומעמיס את הגגון פחות מהאוהלים הנפתחים הצידה או אחורה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לביא
14-08-22, 00:03
בועז +972545700445
מייבא את אוהלי הגג של bundutec דרום אפריקה. אוהל גג חשמלי שמוכן לשינה ב 20 שניות.
הוא עצמו נוהג ברנגלר ויש לו אחד כזה מותקן על הגג כבר כמה שנים.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

gillss
14-08-22, 09:04
אוהל גג קיים בשלוש וריאציות :
1. פופטופ (כמו שכבר נרשם) = החלפת כל מערך הגג.
2. אוהל צדפה (או ריבוע) = משטח לינה בגודל הגג בלבד.
3. אוהל נפתח = אוהל בד ששטח הרצפה בו כפול משטח הגג).


בכדי להרכיב "מפלצת" כזו על גג פיברגלאס מומלץ לחזק את הגגון
או בעצם לחבר את הגגון מעל הגג עם רגליים למרכב.
יש כמה פתרונות פנימיים (מסגרות מתכת + חירור הפיברגלאס)
יש כמה פתרונות חיצוניים , החל מבניית שלד חיצוני לגג ועד
תוספות של מוטות המתחברים למרכב ומציפים את הגגון מעליו.


ועכשיו בנימה אישית:
1. לא רואה ב"יצירת אומנות" זו (וההוצאה הכבדה בצידה)
אזה שיפור בחיי הלינה בשטח.
2. הוספת משקל זה = הוספת ליטרים לכל קילומטר (לא מדובר במשקל פעוט)
3. הוספת אוהל שכזה (מכל הסוגים) = הוספת גרר לרכב שגם כך לא הכי אוירודנמי.
4. אוהל רגיל (ענק ופשוט להרכבה) + כמה מיטות שדה (עם או בלי מזרנים)
נותן לדעתי חווית לינת שטח עדיפה ונעימה ובטח מרווחת יותר.

KOOKE
14-08-22, 09:46
מוסיף כמה הבהרות:

הכוונה שלי היא ככל הנראה לרכוש אוהל גג קשיח (צדפה או מתרומם ישירות) מחירים בארץ בין 5,000 ל- 7,000 ש"ח חדשים ויש משומשים בפחות.

לא אסטה לדיון (שכבר היה כאן) על היתרונות והחסרונות של לינה באוהל גג אבל אדגיש נכון להיום בטיולי הסופ"ש בארץ אני ישן בתוך הרכב. מתכוון לעשות מסע אוברלנד ברכב לשלושה עד ארבע שבועות ברצף עם לינת שטח - לכזה דבר לדעתי חייבים סידור שינה הכי נוח שאפשר ברכב ובעיקר קלות ההקמה והפירוק של סידורי השינה- לדעתי במסע כזה לינה באוהל קרקע לא באה בחשבון בכלל.

אסף - מחיר הסבת האורסה מינור בחו"ל מ-8,500$ עד 17,500$ לפני עלויות שילוח ומיסים ולפני עבודה כאן בארץ - גם אם אקנה גגון ריינו בארץ+ אוהל גג לא אגיע אפילו לחמישית המחיר של האורסה. https://ursaminorvehicles.com/jeep-hard-top-popup-camper-package.html
תכלס הייתי מאד רוצה הסבה כזו אבל המחיר פסיכי.

בארה"ב יש גגונים לאוהל גג לרנגלר ללא קידוח הגג ו/או חיבור אחר לשילדה וכנראה זה מספיק חזק:https://youtu.be/_Up2oY4t4Xk

לכן חשבתי שם אשפר עיגון הגגון הקיים + הוספת קשת קדמית+רגליים לפיזור לחץ זה יעשה את העבודה

סולי
14-08-22, 09:55
ראית אוהלי גג של gfc האמריקאית?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

KOOKE
14-08-22, 10:16
סולי - כן ביוטיוב. אבל נראים לי דקים מדיי ולא מסיביים בעליל - לא ממש מבודדים מתנאי מזג האויר. היתרון שלהם שהם קלים מאד פחות מאבעים קילו ובעלי פרופיל מאד נמוך.

משקל אוהל הגג כשלעצמו לא מטריד אותי על הגגון הנוכחי. משקל אוהל הגג + שני מבוגרים זה החשש.

zivo
14-08-22, 12:33
לדעתי החשש שלך נכון.
נראה שיצרנים רציניים של גגונים, מוסיפים חיזוק פנימי (ולא סומכים על הפיברגלס)-
https://www.youtube.com/watch?v=SGGxxPg3avM&ab_channel=TrailRecon
https://www.youtube.com/watch?v=PyNAnxam560&ab_channel=TrailRecon

יכול להיות שאתה יכול להשאר עם הגגון הקיים, אבל אתה צריך חיזוקים.
יש כאלו שפותרים את זה מבפנים ויש כאלו שמוסיפים 4 "קורות" מבחוץ.

-->