צפייה בגרסה מלאה : הגנה על מצבר בשעת ריתוך
הי
מישהו מכיר את המוצר הזה? או דומיו ?
שווה משהו או שזה "שמן נחשים"??
https://bigamart.com/product/anti-arc-surge-protection-12-v/?gclid=Cj0KCQjwuuKXBhCRARIsAC-gM0jPpcmicVgDbV-WbbuVntKdsi8wVsX68qdaoqHN1C7Gnu-JwvxKPQsaAmhNEALw_wcB
הי
מישהו מכיר את המוצר הזה? או דומיו ?
שווה משהו או שזה "שמן נחשים"??
https://bigamart.com/product/anti-arc-surge-protection-12-v/?gclid=Cj0KCQjwuuKXBhCRARIsAC-gM0jPpcmicVgDbV-WbbuVntKdsi8wVsX68qdaoqHN1C7Gnu-JwvxKPQsaAmhNEALw_wcB
נראה כמו שמן נחשים.
אני ריתכתי על כל כלי הרכב שהיו לי, המודרניים שבהם ממוחשבים. אני מנתק את המינוס של המצבר כי ככה התרגלתי.
הריתוך מתבצע כשהארקה קרובה כמה שיותר לחלק המרותך, הזרם החזק עובר במרחק של ס"מ באותו גוש פלדה שאני מרתך (פגוש או תושבת או מה שלא יהיה). מיותר לציין שלא קרה כלום.
יצא לי לראות כמה פעמים עבודות ריתוך על רכב בלי לנתק כלום.
ולא קרה באמת כלום חוץ מריתןך.
לשאלתי, ענו את ההסבר שנמרוד כתב.
זה לא מרגיש נוח, אבל בעלי מלאכה עובדים בצורה הזו.
חנן-ג'יפולוג
15-08-22, 11:52
אני מכיר הסברים, וגם ראיתי אלטרנטור מעלה עשן.
אני מנתק מצבר.
פעם שרפתי מחשב סופה בריתוך ללא ניתוקים.
מאז - מנתק!!!!
אמנם קרה באלף הקודם לא ריתוך אבל בעבודה במוסך סוזוקי המרכזי עם דיסק לחתוך אום ציר גלגל אחורי שהתעגל על אופנוע סוזוקי 600F נשמע פיצוץ והמצבר נסדק והחומצות נזלו…
לצערי זה היה מצבר כמעט חדש ולא הרווחתי מהמצבר החדש שקיבלתי ומאידך זרימת חומצת המצבר מטה לא עשתה לי נחת רב…
מאז אם יש ספק אז אני מנתק מצבר
Asaf-a
אסף.א
אמנם קרה באלף הקודם לא ריתוך אבל בעבודה במוסך סוזוקי המרכזי עם דיסק לחתוך אום ציר גלגל אחורי שהתעגל על אופנוע סוזוקי 600F נשמע פיצוץ והמצבר נסדק והחומצות נזלו…
לצערי זה היה מצבר כמעט חדש ולא הרווחתי מהמצבר החדש שקיבלתי ומאידך זרימת חומצת המצבר מטה לא עשתה לי נחת רב…
מאז אם יש ספק אז אני מנתק מצבר
Asaf-a
אסף.א
לא מבין את ההקשר בין דיסק חיתוך לפיצוץ המצבר.
בכל מקרה, כוסאמאשלהם , לא שמעו על מפתח צינורות?
לא מבין את ההקשר בין דיסק חיתוך לפיצוץ המצבר.
בכל מקרה, כוסאמאשלהם , לא שמעו על מפתח צינורות?
התפוצץ לי מצבר ישר לפנים של המכונאי שחתך בדיסק הפיצוץ ניגרם
בגלל אדי חומצה שהשתחררו חברת שנף המהוללת
למה השתחררו אדים? המצבר היה בטעינה?
רק שהכותרת צריכה להיות: 'הגנה על מערכת החשמל בשעת ריתוך'
חוץ מלנתק מינוס לא הייתי סומך על כלום ושום דבר.
boaz avrahami
16-08-22, 11:35
רק שהכותרת צריכה להיות: 'הגנה על מערכת החשמל בשעת ריתוך'
חוץ מלנתק מינוס לא הייתי סומך על כלום ושום דבר.
אם אתה מדקדק אז האלקטרוניקה.
לחשמל ולמצבר לא יקרה דבר מריתוך
יש לכם פטנט איך לשמור את התכנות של הרדיו כשהמצבר מנותק?
זה עם ממשק תפעול מעצבן מאד, לסדר את הסאונד אח״כ זה כלבת.
יש לכם פטנט איך לשמור את התכנות של הרדיו כשהמצבר מנותק?
זה עם ממשק תפעול מעצבן מאד, לסדר את הסאונד אח״כ זה כלבת.
כלבת - לא טוב.
אם זה ממש בעייתי, סדר חיבור מהיר פלוס ומינוס למתח הקבוע של הרדיו ולפני שאתה מנתק מינוס של המצבר חבר אליו מצברצ'יק גיבוי 12V קטן.
ניתוק המצברצ'יק לאחר חיבור המצבר בסדר הפוך לנ"ל כך שהרדיו תמיד 'רואה' מתח ושומר על ההגדרות.
חנן-ג'יפולוג
16-08-22, 12:26
אם אתה משאיר את הרכב תחת מתח, איך זה פותר את הנזקים שהריתוך עלול לייצר?
אם אתה משאיר את הרכב תחת מתח, איך זה פותר את הנזקים שהריתוך עלול לייצר?
אתה כמובן צודק. ברור שאם תחבר מצבר'ציק לחיבורי המתח הקבוע לרדיו כפשוטו - לא עשית כלום.
לכן אתה מחבר רק לרדיו מתח. לא לאוטו. השלבים:
1. חיבור מתח לרדיו לתקע שהכנת (בין הרדיו לתקע של הצמה).
2. ניתוק הצמה.
3. ניתוק המינוס הראשי.
הרדיו 'צף' חשמלית, מחובר למתח ושומר על ההגדרות.
חזרה למצב רגיל בסדר הפוך לנ"ל.
נראה לי כמו כלבת הרבה יותר מהכנסת זכרונות מחדש.
אפשר לעשות את הטריק של מחליפי מצברים. סוללת גיבוי קטנה (וזולה). מחברים אותה לקטבים עם חוטים דקים או פיוז הכי קטן שאפשר. אם ירוצו זרמים גבוהים הפיוז/החוטים ישרפו.
אחד מיצרני המשאיות שעבדתי איתו הנחה על ניתוק כבלי הפלוס והמינוס, שניהם, מהמצבר - וחיבור הכבלים זה לזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נראה לי שאין מנוס מניתוק מצבר..
ריתוך תיקון צינור פליטה, לא עבודה קצרה.
ehudzeelim
16-08-22, 19:23
בשיטה ש-PW הציע, רק בלי מצברצ'יק. דו גידי של רמקולים מהמצבר הראשי ישר לפלוס מינוס של הרדיו. ומינוס פלוס של הרכב מנותקים מהמצבר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בשיטה ש-PW הציע, רק בלי מצברצ'יק. דו גידי של רמקולים מהמצבר הראשי ישר לפלוס מינוס של הרדיו. ומינוס פלוס של הרכב מנותקים מהמצבר
זה בדיוק החשש של חנן.... כי בעצם המצבר מחובר למערכת החשמל דרך החיווט של הרדיו.
יש דרך פשוטה לסדר את זה בקלות:
הרדיו מקבל פלוס לפני סוויץ' ופלוס אחרי סוויץ'.
תן סוויץ' - נתק את הפיוז של החבור הקבוע - חבר פלוס מהמצבר (אפשר גם דו גידי מהמצבר באוטו או מצברצ'יק, זה לא משנה) לרגל של הפיוז שהולכת לפלוס הקבוע - ואת המינוס לגוף.
באופן הזה, הרדיו מקבל מתח, שומר על הזיכרונות ו'צף' חשמלית.
מערכת החשמל ברכב מנותקת לחלוטין.
נתק מצבר ראשי ורתך כאוות נפשך.
ehudzeelim
16-08-22, 20:52
אם הבנתי אותך, אתה נשאר עם מינוס לגוף אז לא הוצאת את הרדיו עצמו מכלל סכנה.. לכן עדיף מינוס ופלוס ישירות מהמצבר לרדיו
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אם הבנתי אותך, אתה נשאר עם מינוס לגוף אז לא הוצאת את הרדיו עצמו מכלל סכנה.. לכן עדיף מינוס ופלוס ישירות מהמצבר לרדיו
יקירי:
1. אין מעגל סגור כי הפלוס 'צף' - אין סכנה.
2. איך אתה מציע לננתק את המינוס של הרדיו מהגוף? דרך הצמה? (כבר רמזו כאן - 'כלבת'..)
boaz avrahami
16-08-22, 21:45
מה הייתה השאלה במקור?
ehudzeelim
16-08-22, 22:16
יקירי:
1. אין מעגל סגור כי הפלוס 'צף' - אין סכנה.
2. איך אתה מציע לננתק את המינוס של הרדיו מהגוף? דרך הצמה? (כבר רמזו כאן - 'כלבת'..)1. המעגל של הרדיו, לא סגור? ואם המינוס שלו דרך הגוף, הוא לא מינוס משותף עם הרתכת?
2. זאת באמת בעיה, הייתי מחפש אם קיימת רציפות בין גוף הרדיו לגוף הרכב (בורג כלשהו?), מחבר את המינוס מהמצבר לגוף הרדיו בנקודה הזו, ואז מנתק את הצמה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
1. המעגל של הרדיו, לא סגור? ואם המינוס שלו דרך הגוף, הוא לא מינוס משותף עם הרתכת?
2. זאת באמת בעיה, הייתי מחפש אם קיימת רציפות בין גוף הרדיו לגוף הרכב (בורג כלשהו?), מחבר את המינוס מהמצבר לגוף הרדיו בנקודה הזו, ואז מנתק את הצמה
1. המינוס אכן משותף. המעגל לא סגור כי הפלוס מחובר ישירות למצבר שלא מחובר אליו שום דבר נוסף. לכן הוא 'צף' חשמלית. לא צפויה בעיה.
2. עוד בעיה.. לפעמים באמת ניתוק הצמה לא יספיק כדי לנתק מינוס מהרדיו כי הגוף יושב בתוך מסגרת פח שנוגעת או מחוברת לגוף הרכב....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.