PDA

צפייה בגרסה מלאה : טמפ' עבודה נמוכה (סופה 93)



Snir
16-08-22, 08:23
אהלן,
כמו בכותרת -
סופה 93, טרמוסטט חדש (88 מעלות), חיישן טמפ' חדש (מינוביץ), פאן קלאצ' חדש.
טמפרטורת העבודה שהרכב מתייצב עליה בשעון המקורי היא בשליש הדרך בין ה-70 ל-100.
שעון חום עם חיישן חיצוני על הראש מראה (בעמידה) מספרים דומים (78-80 מעלות).
הטמפרטורה יציבה בנסיעה או בעמידה במקום.

אני חושד שלמרות שהחיישן חום חדש, הוא תקול. הצעות/רעיונות?

מוני אורבך
16-08-22, 09:33
אתה צריך לבדוק חום מנוע על הראש בצד הכי רחוק מכניסת המים.
עדיף עם שעון חום אינפרה.
סופה ידועה בזיופים כתוצאה מחשמל לא טוב...
אפשרות נוספת טרמטסטט לא מתאים שלא הורכב נכון או עם חור מעבר גדול.
בדוק את החום על בית הטרמטסטט עם שעון אינפרה.

תוך כמה זמו המנוע מתיצב על טמפרטורת העבודה?
אמור להיות דקות בודדות, במיוחד בקיץ.

Udim
16-08-22, 10:05
דבר ראשון לא הבנתי למה אתה חושד?

אצלי יש את חיישן החום המקורי (זה שליד קיר האש), מראה כמו שאתה אומר איפשהו באיזור ה100, בנוסף יש לי חיישן חום שיושב על הנקודה הכי גבוה של צנרת החזרה לרדיאטור (הנוזל עובר דרכו)
החיישן הזה מדויק מאוד ומבית איכותי, ברגע שהמנוע מתחם ומגיע לטמפ' עבודה הוא מתקבע על 84-86 מעלות, בירידות יכול טיפה לרדת לאיזור ה 80, אני מניח שזה קשור לזרימת אוויר טובה יותר לרדיאטור

למיטב הבנתי הגיוני מאוד שיהיו טמפ, שונות באיזורים שונים במנוע, פינוי החום בחיישן המקורי ליד קיר האש לא דומה לחיישן שהרכבת על ראש המנוע, מה גם שרמת הדיוק שאפשר לקרוא מהמד המקורי היא מאוד רחבה כפי שציינת, בטווח המספרים שנתת יתכן ואתה אפילו זהה בין שני החיישנים...

יש פה גם איזה שרשור של דרור מהעבר על הנושא ולמיטב זכרוני טמפ עבודה של 85 מעלות זה תקין

אודי

Snir
16-08-22, 12:33
מוני - לוקח למנוע דקות בודדות להגיע לטמפ עבודה, דווקא כאן לתחושתי תקין.
אודי - להיפך, החיישנים נותנים נתונים די זהים (בעמידה וללא הדלקת אורות), אבל עדיין נמוכים מדי להבנתי.
כשכתבתי שאני חושד בחיישן חום, התכוונתי לחיישן שמחובר למחשב שאולי עושה לי סלט...
לגרד את ה80 מעלות (מלמטה) בסופה, להבנתי זו טמפרטורת עבודה נמוכה מדי.

shmil
16-08-22, 13:04
לגרד את ה80 מעלות (מלמטה) בסופה, להבנתי זו טמפרטורת עבודה נמוכה מדי.

גם להבנתי, בטח קיץ.

כמה בנסיעה בין עירונית?

מוני אורבך
16-08-22, 13:58
בדוק את הטרמוסטט, נראה לי שהוא נפתח מוקדם מדי.
פרק אותו, הכנס לסיר והתחל להעלות את הטמפרטורות.
תראה מתי הוא מתחיל להיפתח.

Snir
16-08-22, 14:33
שמיל - בבין עירוני הוא אותו דבר. בעליות ארוכות (קסטל, ים המלח) יכול לעלות מעט.
מוני - זה מה שאעשה למרות שזה טרמוסטט חדש. ממש מעצבן שאי אפשר לסמוך על חלקים חדשים שאתה קונה.
באופן כללי מה שמעצבן אותי זה החוסר אחידות. לפני כן היתה לי בעיה שללא כל עקביות החום מנוע היה עולה ל100-105 מעלות (יודע שבטווח התקין, אבל היה קורה ללא הגיון) החלפה של פקק רדיאטור, טרמוסטט וניקוי רדיאטור חימום - הביאו אותי ל"בעיה" הנוכחית של טמפ' עבודה נמוכה... נו טוב, לפחות צרות של עשירים

דרור ברלי
16-08-22, 14:40
הטרמוסטט המקורי אינו של 88 מעלות.
אם אני זוכר טוב - 92 או 95 מעלות. לא זוכר בדיוק

לא יודע מה קורה היום, אבל בזמנו עברו אצלי טרמוסטטים שהגיעו מינוביץ ונתפסו פתוחים בזה אחר זה.
מי שעושה מכל לימון לימונדה בטח יגיד על זה - "עדיף שייתפס פתוח מאשר שייתפס סגור"....

בכל מקרה - הערכים שתיארת הם בדיוק גם אצלי.
נסיעה איטית במאמץ (LOW איטי בעליה קשה וארוכה בשטח בג'יפ עמוס) או עמידה ממושכת עם מנוע פועל ביום חם במיוחד יעלו את הטמפרטורה אצלי לאיזור 95 ועד לקצת מתחת ל-100, לא מעבר לזה. שזה תקין והכל בסדר.

- - - Updated - - -


שמיל - בבין עירוני הוא אותו דבר. בעליות ארוכות (קסטל, ים המלח) יכול לעלות מעט.
מוני - זה מה שאעשה למרות שזה טרמוסטט חדש. ממש מעצבן שאי אפשר לסמוך על חלקים חדשים שאתה קונה.
באופן כללי מה שמעצבן אותי זה החוסר אחידות. לפני כן היתה לי בעיה שללא כל עקביות החום מנוע היה עולה ל100-105 מעלות (יודע שבטווח התקין, אבל היה קורה ללא הגיון) החלפה של פקק רדיאטור, טרמוסטט וניקוי רדיאטור חימום - הביאו אותי ל"בעיה" הנוכחית של טמפ' עבודה נמוכה... נו טוב, לפחות צרות של עשירים


החלקים חדשים, אבל הם סיניים. לך תדע מה אתה מקבל.
גם חלקים תחליפיים יפניים הם זבל.
תנסה להזמין מארה"ב חלק אמריקאי מקורי. עדיפות ל-Mopar מקורי. פערי האיכות הם בסדר גודל גלקטי.

בהשוואה לבעלי כרכרות אנגליות וצעצועים יפניים ושאר טורבו-דיזלים שכל הזמן חרדים מהתחממויות, בגזרה הזו מצבנו (בעלי הסופות), בכלל לא רע.

ehudzeelim
16-08-22, 14:43
לעניות דעתי אין לך שום בעיה.
קריאה של 8 מעלות פחות מהטרמוסטט שמתקבלת בחיישן חום חיצוני זה סביר מהניסיון שלי (לא בסופה), גם בבנזין וגם בדיזל כשהמנוע לא תחת מאמץ.
אם כשקר הטמפ תרד יותר מזה, זאת כבר כנראה בעיית טרמוסטט שלא נסגר. אבל מכיוון שאמרת שהרכב מגיע לטמפ עבודה מהר מאד, אני בספק.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Snir
16-08-22, 16:07
בקיצור מפסיק לחפש בעיות איפה שאין.
תודה לכולם

-->