צפייה בגרסה מלאה : התקנת קומפרסור מאחורי ספסל אחורי בהיילקס
שוקל להתקין קומפרסור קבוע מאחורי הספסל האחורי בהיילקס.
הוא נכנס יפה ולא נוגע בגב הספסל. אני מעריך שיש לו שם עוד איזה 3, 4 ס"מ.
האם מישהו התקין ככה קומפרסור ויכול לתת חוות דעת מנסיון?
אני קצת חושש מהתחממות ומגע עם בדי הריפוד. איזה חומר אני יכול לשים על בדי הריפוד משני הצדדים שיבודד מהחום?
כל רעיון, הערה, הצעה תתקבל בברכה.
אם אתה הולך לקבע אותו (אתה כן) ואין מגע ישיר בינו לבין הבד, לא הייתי מוסיף שם כלום. כן הייתי דואג לאוורור של החלל. למשל פתיחת הכסא כשעובדים (במילא תצטרך להוציא צינור שבטח יהיה מאופסן שם).
אם אתה הולך לקבע אותו (אתה כן) ואין מגע ישיר בינו לבין הבד, לא הייתי מוסיף שם כלום. כן הייתי דואג לאוורור של החלל. למשל פתיחת הכסא כשעובדים (במילא תצטרך להוציא צינור שבטח יהיה מאופסן שם).
אז זהו שכרגע גב הספסל האחורי לא ניתן לקיפול. בהיילקס בשביל לגשת לאזור הזה אתה צריך לפרק את כל המושב.
יש אלתור בדגמים משנים קודמות, שאחרי חיתוך פלח ברזל ניתן לעשות את זה, אבל בדגם שלי (2017) עוד לא מצאתי פטנט שיפתור את זה. אני מחפש. אמור להיות משהו.. אבל גם אם לא, ניתן להרים את המושבים התחתונים וזה מאפשר עוד זרימת אויר די יפה מלמטה.
לגבי הצינור אויר - אני רוצה להוציא נקודת חיבור החוצה, כך שלא אצטרך להגיע לקומפרסור בכלל. כנ"ל לגבי מתג ההפעלה.
לדעתי האישית התא מנוע עדיף.
גם יותר מאוורר בזמן עבודה והרבה פחות דרך לכבלים.
אם ימוקם מאחורי המושב.. ואין גישה אליו מה תעשה בזמן תקלה? איך תגיע לכפתור ההפעלה? מדובר בריליי ומפסק במיקום אחר.. זה עוד חיווט ועבודה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אבל תא המנוע זה המקום הכי לוהט ומאובק באוטו , מה שמבשל את הקומפרסור כל הזמן גם אם הוא עצמו לא פועל.
אבל הוא נגיש, קרוב למצבר (לא מצריך התקנה מורכב מבחינת חשמל וחיווט) לא מרעיש בקבינה... (למי שמטייל עם פעוטות), ... התא מנוע אכן חם אז צריך לבחון היכן בדיוק (ברור שנעדיף הרחק מסעפת פליטה.. ) אבל התא מנוע גם יודע לפנות חום בעוד מתחת לכיסא הוא רק יבנה חום לדעתי.
ולגבי האבק... הוא עובד כשאתה סטטי .. אז לא רואה איך זו בעיה.
(ולדעתי זה עובד ככה מאז שיש גיפים וקומפרסור 12v...)
שוב כל מקרה לגופו... במקרה הזה מאחורי ספסל בחלל קטן וסגור ולא נגיש נראה לי פחות סימפטי.
אצלי אישית הוא מותקן בקבינה (בסמוראי) אבל הוא נגיש לחלוטין ומראש הגיע עם כל החיווט והמיתוג מהקופסה ועוד כל מיני סיבות שלא רלוונטיות למקרה זה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בזמנו, בל.כ. הדגישו שאין אחריות לקומפרסור אם יותקן קבוע בתא המנוע.
דווקא בטנדרים, המרווח הזה שבין משענת המושב לדופן אחורית הוא לכאורה מקום אחסנה נהדר שצריך לנצל ותיאורטית נראה ממש מתבקש להתקין שם. כתלות כמובן בגודל הקומפרסור ובאפשרות להתקין מסביבו בידוד כדי שהחום המטורף שהוא מייצר לא יצית שם משהו.
נו ל.כ ... להם ולייצור קומפרסורים יש המון היסטוריה.
אבל arb ועוד יצרנים וותיקים משווקים קיטים להתקנה קבועה בתא מנוע למגוון רכבים
בהיילקס 2021 אצלי המשענת גב כמו פה מקובעת... גם כשפתחתי את הברגים להציץ הבנתי שהמקום מאוד מאוד מוגבל.
הרבה יותר מטריטון או די מקס, שם לפחות יש גישה למשענת גב.
בעיקרון הקומפרסור רותח בעצמו בעבודה לא משנה לו איפה הוא ממוקם.
מתחת לכיסא נהג/נוסע נראה לי אופציה עדיפה יותר.. גם מאוורר ולא חנוק.
גם הפתח אוויר לא יחייב שינוי ויהיה ניתן לגשת אליו ביציאה מהמושב נהג והתכופפות לחבר צינור (או להשאיר אותו מגולגל ומחובר קבוע ..רק לשלוף) וגם המפסק הפעלה נגיש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני חושב שהתקנת קומפרסור לבדה היא סיבה מצוינת לייצר אפשרות פתיחת משענת כסא. פאק איט, גם בלי.
החלל אחסון הזה הוא זהב, וחייב להיות שימושי. הרבה לפני פרויקט קומפרסור, ולדעתי גם לא אמור להיות כל כך מסובך. אפילו ברמה של לשחוט מנגנון עם כבל מאיזה פריווט בפירוקיה.
בעיקרון הקומפרסור רותח בעצמו בעבודה לא משנה לו איפה הוא ממוקם.
בטח מדנה.
בתא מנוע עם מאוורר עובד יש הסעת חום בעת העבודה.
מאחורי הכיסא זה חלל סגור לא מאוורר.
אין לאן לפנות את החום בהיבט הרס המדחס עצמו.
בדגם הזה המושב מקובע בגלל שיש חגורת 3 נקודות גם לנוסע המרכזי.
עוד יתרון קל לויגו....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
2016 זה כבר revo?
מסתבר שיש עוד אנשים ששמים שם קומפרסור:
https://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?t=28513
מהתבוננות בתמונות שם אני לא מצליח להבין אם למשענת יש ציר, או שכל המושב מחובר כמקשה אחת.
אבל אם יש ציר, לא רואה סיבה שבעתיה אי אפשר יהיה לפברק מנגנון. החגורה בוודאי לא מפריעה.
לדעתי האישית התא מנוע עדיף.
גם יותר מאוורר בזמן עבודה והרבה פחות דרך לכבלים.
אם ימוקם מאחורי המושב.. ואין גישה אליו מה תעשה בזמן תקלה? איך תגיע לכפתור ההפעלה? מדובר בריליי ומפסק במיקום אחר.. זה עוד חיווט ועבודה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כל סיפור הקומפרסור הקבוע הוא פינוק, ולכן כל הרעיון הוא להפעיל אותו עם מינימום התעסקות, כך שבמילא אני רוצה מתג הפעלה בתא הנהג וחיבור חצוני ליציאת אויר. מודה - לא בא לי אפילו לפתוח מכסה מנוע כדי להפעיל את המתג.
לגבי הנגישות במקרה תקלה - אין לי בכל מקרה את הידע לתקן קומפרסור, אז גם אם אוכל להגיע אליו, הדבר היחיד שאוכל לעשות זה להתבונן עליו תקול וללטף אותו. בלי קשר, השאיפה היא למצוא פתרון לאפשרות לקיפול המושב כדי להשתמש בחלל הזה לעוד אכסון. (אגב, אם ממש חייבים להגיע אליו אז 5 ברגים והמושב יוצא. לא כזה סיפור).
2016 זה כבר revo?
מסתבר שיש עוד אנשים ששמים שם קומפרסור:
https://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?t=28513
מהתבוננות בתמונות שם אני לא מצליח להבין אם למשענת יש ציר, או שכל המושב מחובר כמקשה אחת.
אבל אם יש ציר, לא רואה סיבה שבעתיה אי אפשר יהיה לפברק מנגנון. החגורה בוודאי לא מפריעה.
מבחינת החיבור - הכחול נכנס בתוך הכתום (יש שניים כאלה):
139729
כדי להוציא צריך להרים את המשענת את כל אורך הפלח המסומן בכחול:
כל סיפור הקומפרסור הקבוע הוא פינוק, ולכן כל הרעיון הוא להפעיל אותו עם מינימום התעסקות, כך שבמילא אני רוצה מתג הפעלה בתא הנהג וחיבור חצוני ליציאת אויר. מודה - לא בא לי אפילו לפתוח מכסה מנוע כדי להפעיל את המתג.
לגבי הנגישות במקרה תקלה - אין לי בכל מקרה את הידע לתקן קומפרסור, אז גם אם אוכל להגיע אליו, הדבר היחיד שאוכל לעשות זה להתבונן עליו תקול וללטף אותו. בלי קשר, השאיפה היא למצוא פתרון לאפשרות לקיפול המושב כדי להשתמש בחלל הזה לעוד אכסון. (אגב, אם ממש חייבים להגיע אליו אז 5 ברגים והמושב יוצא. לא כזה סיפור).אם פינוק זו המטרה אז התקנה מתחת למושב נהג זה מינ' התעסקות.
להכניס את היד ללחוץ על כפתור הפעלה ולמשוך את הצינור לגלגל ..
לא תמצא סידור עם פחות פעולות לביצוע למילוי אוויר.
אני עובד ביום ביום עם היילקס revo ולסופש מחזיק בסמוראי...
תרשה לי לומר שהנפח מאחורי המושב מגוכח... וגם אם תצליח לאנוס אותו להיפתח בקלות .. זה לא משנה שבזמן הפעלה הוא פשוט ירתח..
הדבר היחיד שמשתלם לדחוף זה מערכת סאונד... וגם למגברים לא יהיה תענוג מבחינת החום.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עשיתי בדיוק אותו הדבר ולמעשה נראה שאפילו יש לנו את אותו הקומפרסור.
בניתי לקומפרסור משטח עץ שיושב בול ולא זז, עליו הקרומפרסור שאינו מקובע אך לא יכול לזוז.
(הפאנל האקוסטי הכסוף לא קשור לקומפרסור, התחלתי אותו מזמן ולא סיימתי).
מקדימה בלוח המחוונים חיברתי פאנל מפסקים עם מפסק יעודי לקומפרסור. (המפסק של הקומפרסור במצב פועל תמיד אך יש מפסק נוסף בלוח המחוונים).
יש חיבור מהיר מאחורה ברכב ומקדימה (מחוץ לרכב).
139735139736
139732139733139734
התקנה יפה! אם כי נראה שפתחי השירות מוקמו במיקום מאוד פגיע.
אגב יש לכם את אותו טנדר...?
נראה שאצלך יש הרבה יותר מקום וגם הגב פריק והקומפרסור כן נגיש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
התקנה יפה! אם כי נראה שפתחי השירות מוקמו במיקום מאוד פגיע.
אגב יש לכם את אותו טנדר...?
נראה שאצלך יש הרבה יותר מקום וגם הגב פריק והקומפרסור כן נגיש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אין לנו את אותו הרכב. שלי מיצובישי האנטר.
לגבי פתחי השירות - מסכים. (במיוחד מאחורי הרכב), לגבי הקדימה של הרכב - לא מצאתי מקום אחר שיהיה אסטטי ושימושי.
לגבי המיקום האחורי - לא היה לי מקום אחר כי הצינור מגיע ממחברים ישרים.
אני צריך לרכוש כזה:
https://www.amazon.com/Metaland-Brass-Degree-Barbed-Fitting/dp/B08ZY3SG56/ref=pd_bxgy_img_sccl_1/134-1097807-4132428?pd_rd_w=6B2ah&content-id=amzn1.sym.7757a8b5-874e-4a67-9d85-54ed32f01737&pf_rd_p=7757a8b5-874e-4a67-9d85-54ed32f01737&pf_rd_r=8SD932B12KNNH7XMN6XM&pd_rd_wg=9dsac&pd_rd_r=3c8d178d-1ad1-4af2-835e-022333cd841b&pd_rd_i=B08ZY3SG56&psc=1
וברגע שהצינור יגיע מלמטה המקום שאצטרך מאחורה יהיה קטן יותר ואוכל למקם את הפתח השירות לא בקצה אלא יותר במרכז של הטמבון.
אבל חתכתי את הצינור כבר למידה הקיימת, ולעשות שוב חיבורים וכ"ו - אני מתעצל.
אסתדר ככה עד שזה יקבל מכה ויאלץ אותי לסדר מיקום אחר.
יש מי שחתך בהיילקס את הגב של המושב מאחורי המשענת יד הנפתחת. נוצר ככה 'סליק' שקל לאבד בו דברים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אשמח מאד להמלצה על חומר מבודד שאוכל לשים על הריפוד משני צידי הקומפרסור.
האם יש חומר שאפילו במקרה שייגע בצלעות המתכת של הקוממפרסור הוא יעמוד בחום?
תודה.
יש לי קומפרסור כזה ( viair) שמותקן קבוע מאחורי הספסל נוסעים בטרופר.
הוא לא מגיע לטמפרטורה בעייתית לפלסטיק.
תזהר שהחומר שאתה מחפש, לא יחסום את האוויר.
תקבע את הרגלים של הקומפרסור כך שהוא לא נוגע בכלום, וסע לשלום.
יש לי קומפרסור כזה ( viair) שמותקן קבוע מאחורי הספסל נוסעים בטרופר.
הוא לא מגיע לטמפרטורה בעייתית לפלסטיק.
תזהר שהחומר שאתה מחפש, לא יחסום את האוויר.
תקבע את הרגלים של הקומפרסור כך שהוא לא נוגע בכלום, וסע לשלום.
הבעיה היא לא הפלסטיק, אלא הבד והספוג.
אשמח להמלצה על חומר מתאים אם מישהו מכיר.
הבעיה היא לא הפלסטיק, אלא הבד והספוג.
אשמח להמלצה על חומר מתאים אם מישהו מכיר.
זה לא מגיע לטמפרטורה כזו בעייתית.
אבל אני חוזר לנקודה המקורית- למה הראש של הקומפרסור נודע במשהו???
כל חומר שתוסיף לבידוד, מקטין את הקירור של הראש של הקומפרסור.
תקבע את הקומפרסור כך שהראש לא נוגע בכלום.
https://www.yargum.co.il/category/%D7%A4%D7%9C%D7%A6%D7%99%D7%91
אני השתמשתי בד"כ בפלציב מצופה אלומיניום.
פה גם קניתי.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
הראש של המדחס חייב להיות מאוורר. את זה אנחנו מבינים, כן?
אסף.
זה לא מגיע לטמפרטורה כזו בעייתית.
אבל אני חוזר לנקודה המקורית- למה הראש של הקומפרסור נודע במשהו???
כל חומר שתוסיף לבידוד, מקטין את הקירור של הראש של הקומפרסור.
תקבע את הקומפרסור כך שהראש לא נוגע בכלום.
הקומפרסור מותקן בין שני קירות שמצופים בד ומאחוריהם ספוג של ריפוד.
הקומפרסור ממוקם כך שהוא אינו נוגע בכלום. אבל המרחק בינו ובין הקירות הוא סנטימטרים בודדים.
אני לא מחפש לעטוף את הקומפרסור בבידוד, אלא מחפש יריעת בידוד להדביק או לחבר לבד הריפוד ליתר בטחון. בשביל השקט הנפשי.
סליחה, אבל זה נראה לי רעיון ממש רע להתקין קופרסור בתוך תא הנוסעים, בחלל קטן וסגור.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.