צפייה בגרסה מלאה : בוסטר התנעה מקבל העלאה בדרגה למצבר התנעה ראשי
ehudzeelim
21-08-22, 20:17
הלך לי המצבר. רק אחרי שקניתי מצבר, חשבתי על רעיון..
חשבתי מה יקרה אם הייתי מחבר בוסטר טעינה למצבר הגוסס בחיבור קבוע דרך ריליי, ואת טעינת הבוסטר אחבר לשקע usb, גם כן דרך ריליי. כשהרכב כבוי הריליי של ההתנעה סוגר מעגל, וכשהרכב מונע הוא מתנתק וריליי הטעינה סוגר מעגל.
כמובן לקבע את הבוסטר לצד המצבר בתא מנוע.
הבוסטר נטען בערך ב-6 שעות מריק למלא. הוא מסוגל להתניע את הרכב כ-5 פעמים ברצף ללא טעינה ממצב מלא. אני נוסע בעיקר נסיעות ארוכות עם מעט התנעות.
יעבוד?.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-08-22, 20:25
כלומר, כשהרכב נח הבוסטר מחובר מקבילית למצבר החומצה עופרת?
מתח המנוחה של מצבר החומצה עופרת הוא 12.75 וולט. תקן אותי אם אני טועה אבל מתח המנוחה של הבוסטר הוא 15 וולט או קצת יותר.
מצבר החומצה עופרת ירוקן את הבוסטר.
מהכיוון הזה, וגם מכל כיוון אחר, זה רעיון מאוד בעייתי.
ehudzeelim
21-08-22, 20:42
על ידי זה שהריליי בין הבוסטר למצבר ייפתח בחצי סוויץ, ויסגר בהתנעה, למשל יקבל מתח סגירה מהמתח של אורות הדרך. אפשר לפתור את הנקודה הזאת, למה לדעתך זה בעייתי מעבר לזה?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הסוללות של הבוסטר לא אוהבות סביבה חמה. סלילת כבלים ארוכים תיצור מפל מתח.
חנן-ג'יפולוג
21-08-22, 20:51
1. נוצרים זרמים גבוהים מאוד ברגע החיבור בין המצברים.
2.המצבר הגמור מאבד אנרגיה במהלך המנוחה, ומעמיס את האלטרנטור בעבודה.
3. יתכן שאחד התאים שלו יתקצר במהלך המשך הבלייה, ואז התאים האחרים יקבלו מתח יתר, ירתחו ויבעבעו החוצה מימן וחמצן, ובום.
בטח שכחתי עוד.
חנן-ג'יפולוג
21-08-22, 20:57
במקרה עלה לי היום:
https://www.facebook.com/groups/2142284452700573/permalink/3222229241372750/
ehudzeelim
21-08-22, 21:09
1. נוצרים זרמים גבוהים מאוד ברגע החיבור בין המצברים.
2.המצבר הגמור מאבד אנרגיה במהלך המנוחה, ומעמיס את האלטרנטור בעבודה.
3. יתכן שאחד התאים שלו יתקצר במהלך המשך הבלייה, ואז התאים האחרים יקבלו מתח יתר, ירתחו ויבעבעו החוצה מימן וחמצן, ובום.
בטח שכחתי עוד.
סעיף 1 קיים בכל חיבור בוסטר למצבר?
סעיף 2- אם יש מצבר צרכנים תקין שמחובר במקביל למצבר ראשי ונטען בזמן נסיעה, זה פותר את העניין?
סעיף 3 - אני מכיר אנשים שנוסעים במשך שנים עם מצבר גמור בטרקטורים למשל, רק בשביל שיהיה שם מצבר. לא ידעתי שזה בעייתי
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אלא אם זה בוסטר תותח, הוא לא יחזיק הרבה בשיטה הזו.
אורח החיים שלהם לא כזה ארוך בשימוש אינטנסיבי.
ehudzeelim
21-08-22, 21:45
הסוללות בבוסטר הן ליתיום יון, נדמה לי שאחד המאפיינים שלהן הוא מספר גבוה יחסית של מחזורי טעינה-פריקה?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-08-22, 22:34
1. כן. זה קורה בכל חיבור בוסטר למצבר. לא אידאלי, אבל זה מה יש וזה אמור להיות פעם באף פעם. אתה רוצה לעשות מזה שגרה.
2. לא הבנתי איך זה מפחית את האנרגיה שהאלט' צריך להשלים למצבר הגמור.
3. מושבניקים טובים בד"כ כדוגמא לאיך עושים דברים. דוגמא שלילית. נולדתי וגדלתי כאחד כזה.
- - - Updated - - -
הסוללות בבוסטר הן ליתיום יון, נדמה לי שאחד המאפיינים שלהן הוא מספר גבוה יחסית של מחזורי טעינה-פריקה?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הוכח שלפחות חלק מהבוסטרים הם ללא הגנת פריקת יתר על מסלול הזרם הגבוה שלהם. אם משתמשים בזה ללא בקרה, זה מקצר דרסטית את אורך החיים שלהם, ואף עלול להיות מסוכן, כתלות בכימיה הספציפית.
ehudzeelim
22-08-22, 07:56
בקיצור, אין היתכנות..
תודה רבה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בקיצור, אין היתכנות..
תודה רבה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לפני שהתקנתי מצבר צרכנים בדקתי אפשרות דומה למה ששאלת.
נטען ברכב במהלך נסיעה ומשמש למקרר בעצירה.
היה מחובר ביציאות לטיולי יום, כלומר לא שימוש אינטנסיבי כל יום, אבל כשבשימוש אז מלא.
יחסית מהר התנפח, וזה היה מארז סביר, לא מהזולים הקטנים.
חנן-ג'יפולוג
22-08-22, 09:59
אם היה בוסטר עם בקרה על פריקת יתר שעובדת על מסלול הזרם הגבוה, הייתי קונה אותו, משליך את התאים ומשתמש בbms שלו למצברי ההתנעה שלי.
רוצה לומר, כנראה שאין כזה במאות שקלים, וכנראה שהבנק שלך, דורון, נהרס מניהול פנימי לא מספק, ולא בגלל שלתאים היה קשה עם מספר המחזורים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.