צפייה בגרסה מלאה : הרכבת גיר NSG370
אהלן, צריך עזרה קטנה
באמצע פרוייקט החלפת גיר וטרנספר לnsg370 וטרנספר 231 מוסב
הורדתי את הגיר הישן, תכף מרכיב את החדש אבל יש לי כמה דברים קטנים שאני צריך התייעצות
1. והכי חשוב - איך אני מתאים את התושבת של השילוב 4*4? על איזה ברגים היא אמורה לשבת?
יש שני חורים קטנים שהיו מורכבים צמוד לידית הילוכים, ובורג אחד גדול שמתיישב על הטרנספר.
גם כשאחליף הגדול יישאר על הבורג?
אם מישהו עשה את זה ויש לו תמונה סופית, אשמח
2. יש למישהו המלצה איך להעלות את הגיר ולהכניס? שיטה שהצליחה לו פעם?
תודה רבה לכולם
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מה אתה עושה לגבי חיישן הקראנק ?
תסתכל על הגיר המקורי AX15 - מסילת ידית הטרנספר יושבת על שני ברגים ליד השיפטר של הגיר.
תושבת ידית הטרנספר מורכבת בצורה שונה על ה-NG370 . גם כל מכלול הידית עצמה בסופה 2 וברנגלר TJ (מקורות הגיר הזה) הוא שונה מזה שבסופה.
אורן מערכות ביבנה מכין תושבת כזו.
מה אתה עושה לגבי חיישן הקראנק ?שמתי אצל אורן, חרט לי שבלונה לעשות כמו החיישן בAX15
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תסתכל על הגיר המקורי AX15 - מסילת ידית הטרנספר יושבת על שני ברגים ליד השיפטר של הגיר.
תושבת ידית הטרנספר מורכבת בצורה שונה על ה-NG370 . גם כל מכלול הידית עצמה בסופה 2 וברנגלר TJ (מקורות הגיר הזה) הוא שונה מזה שבסופה.
אורן מערכות ביבנה מכין תושבת כזו.ראיתי איך היא יושבת בישן, אבל ראיתי שאצל גיתאי הם עשו על בסיס הקיים של הAX15. רציתי לדעת פשוט איך ומה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
נשארים עם השיפטר הקיים, רק צריך להתאים איזה פלאח שיחזיק אותו.
נשארים עם השיפטר הקיים, רק צריך להתאים איזה פלאח שיחזיק אותו.הפלאח הזה זה בדיוק ההוראות שאני מחפש
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני משנה נושא כי עם התושבת הסתדרתי, אבל אני נתקעתי עם משהו אחר.
הקונקטור של חיישן רוורס הוא לא אותו קונקטור כמו בגיר הקודם.
אפשרויות:
1. למצוא קונקטור תואם
2. לקנות חיישן מתאים
שניהם תוקעים אותי בעבודה, ואני מפחד לעשות טעות עם הקונקטורים האלה. המלצות?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני משנה נושא כי עם התושבת הסתדרתי
יהיה נחמד אם תספר איך הסתדרת, מה עשית.
תחשוב על מי שיחפש פתרון לבעיה דומה בעתיד ויגיע לשרשור הזה בתקווה למצוא תשובה...
נשלח מהנייד
החיישן של גיר AX15 המקורי לא מתאים?
שאל את גיתאי
ממישהו שכבר הרים את הגיר הזה בחניה פעמיים.. פשוט כמה בלוקים וחתיכות עץ בגבהים שונים, לקרב כמה שאפשר לגובה הנכון, ולהחיל לשחק עד שנכנס.. זה יכול להיות מייגע אבל חשוב לא להתייאש. אני מניח שעשית גם קלאץ' ואם כן עבודה עם כלי מרכוז תחסוך הרבה מאמץ. אם לא עשית קלאץ' אני מניח שהוא יכנס די חלק.
ממישהו שכבר הרים את הגיר הזה בחניה פעמיים.. פשוט כמה בלוקים וחתיכות עץ בגבהים שונים, לקרב כמה שאפשר לגובה הנכון, ולהחיל לשחק עד שנכנס.. זה יכול להיות מייגע אבל חשוב לא להתייאש. אני מניח שעשית גם קלאץ' ואם כן עבודה עם כלי מרכוז תחסוך הרבה מאמץ. אם לא עשית קלאץ' אני מניח שהוא יכנס די חלק.אכן עשיתי גם קלאץ', גם מיסב מרכוז ומיסב לחץ. הקיט מגיע מוכן עם כלי מרכוז - וזה עושה את כל התהליך קל יותר.
הגיר כבר בפנים. על הבטן, בעזרת הברכיים ובעיקר נחישות.
הבעיה היא עם החיישן והקונקטור - שכרגע לא מתאימים אחד לשני
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
זה הקונקטור של חיישן הרוורסhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220828/647857dca2e9536698b870e6002cd26a.jpg
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הקונקטור לא ממש מעניין. זה חיבור שני חוטים רגיל, חיובי ושלילי, גם אם תהפוך ביניהם לא יקרה כלום.
חתוך הקונקטור וחבר ישיר.
לגבי ה"חיישן", זה בסך הכל מפסק עם גולה בסוף, שנותן ON ו-OFF.
אין שום חשיבות למה מקורו, בתנאי שיעשה עבודתו, שזה מגע או ניתוק.
הדרך הנוחה ביותר - מצא זנב חוט של רנגלר עם מחבר מקורי, ואליו תתחבר עם החוטים של הסופה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אז בגלל שרמת העבודה בימים האחרונים הייתה גבוהה - עדכון עד כאן עם הבעיות שצצו בדרך.
רקע מקדים:
הגיר הוא גיר NSG370 שישה הילוכים שידוע שמשומש ברכבים האלו.
הוא משודך לטרנספר NP231J - הגרסא המשודרגת ל231. זה מידע קריטי, כי כרגע הוא דופק אותי בעבודה
הכנות:
1. חיישן קראנק - חיישן הקראנק בNSG370 נמצא כ120 מעלות מול החיישן הקודם. אני לקחתי את הגיר לאורן מערכות ביבנה, שבנה תושבת לחיישן שיושבת בול. האוטו הניע בלי בעיה.
2. שמן - שמן ממסרות מיוחד מכיוון שהגלגלי שיניים של הגיר הזה הם מברונזה - נסעתי לסמלת בחדרה, הזמינו לי ותוך שבועיים הגיע לכאן
עבודה:
1. בגדול הכל יושב כמו הגיר הקודם. לא היה משהו משמעותי שאני יכול להגיד שתקע אותי עקב חוסר התאמה. יש אבל...
2. קונקטור למתג רוורס - לא הצלחתי לשים קונקטור גנרי, אז אני מניח שאמשיך לחפש. כרגע לא מצאתי איזה פתרון, נוסע בלי
3. ברגי תושבת אגזוז - יש 4 ברגים בתחתית הגיר שמתחברים לתושבת. בAX15 זה ברגי 7/16, בNSG זה 3/8. אורך 30 מ"מ נראה לי יתאים.
4. תושבת ידית 4X4 - מה שכרגע הכי תוקע אותי מכולם. מכיוון שהרכבתי גם את הטרנספר 231J ידית ההילוכים יושבת על תושבת שונה. למי שחוזר לטרנספר הישן,
א. לחתוך את שתי האוזניים ולעשות חור שישבו על הברגים של הידית הילוכים השמאליים
ב. לייצר תושבת - ישנם שישה ברגים שמחברים בין הגיר לטרנספר. צריך לחתוך ברזל שיהיה לו 90 מעלות וככה לוקחים מאחד הברגים לעיגול הגדול של הידית
אז אם למישהו יש מידע/חוברת על המנגנון של הידית 4X4 של הטרנספר המשודרג, אשמח
תהנה ותתחדש
תפנק בתמונות ביחס לנקודת שציינת, יקל על הבנה של העבודה ושל ההתאמות הנדרשות
אז בגלל שרמת העבודה בימים האחרונים הייתה גבוהה - עדכון עד כאן עם הבעיות שצצו בדרך.
רקע מקדים:
הגיר הוא גיר NSG370 שישה הילוכים שידוע שמשומש ברכבים האלו.
הוא משודך לטרנספר NP231J - הגרסא המשודרגת ל231. זה מידע קריטי, כי כרגע הוא דופק אותי בעבודה
הכנות:
1. חיישן קראנק - חיישן הקראנק בNSG370 נמצא כ120 מעלות מול החיישן הקודם. אני לקחתי את הגיר לאורן מערכות ביבנה, שבנה תושבת לחיישן שיושבת בול. האוטו הניע בלי בעיה.
2. שמן - שמן ממסרות מיוחד מכיוון שהגלגלי שיניים של הגיר הזה הם מברונזה - נסעתי לסמלת בחדרה, הזמינו לי ותוך שבועיים הגיע לכאן
עבודה:
1. בגדול הכל יושב כמו הגיר הקודם. לא היה משהו משמעותי שאני יכול להגיד שתקע אותי עקב חוסר התאמה. יש אבל...
2. קונקטור למתג רוורס - לא הצלחתי לשים קונקטור גנרי, אז אני מניח שאמשיך לחפש. כרגע לא מצאתי איזה פתרון, נוסע בלי
3. ברגי תושבת אגזוז - יש 4 ברגים בתחתית הגיר שמתחברים לתושבת. בAX15 זה ברגי 7/16, בNSG זה 3/8. אורך 30 מ"מ נראה לי יתאים.
4. תושבת ידית 4X4 - מה שכרגע הכי תוקע אותי מכולם. מכיוון שהרכבתי גם את הטרנספר 231J ידית ההילוכים יושבת על תושבת שונה. למי שחוזר לטרנספר הישן,
א. לחתוך את שתי האוזניים ולעשות חור שישבו על הברגים של הידית הילוכים השמאליים
ב. לייצר תושבת - ישנם שישה ברגים שמחברים בין הגיר לטרנספר. צריך לחתוך ברזל שיהיה לו 90 מעלות וככה לוקחים מאחד הברגים לעיגול הגדול של הידית
אז אם למישהו יש מידע/חוברת על המנגנון של הידית 4X4 של הטרנספר המשודרג, אשמח
מה ששכחתי לכתוב - אבל הכי חשוב.
תושבת הידית 4X4 אצלי היא עם מנגנון שונה. כרגע אני יכול להיות רק ב 4high או 4low, ולא יכול להיות רק ב2. זה יוצר בעיה ולא משנה כמה אני מנסה לכוון את הידית, זה כל מה שאני מצליח להוציא ממנה
גם לזה אורן מערכות הוא הכתובת הנכונה ...
2. שמן - שמן ממסרות מיוחד מכיוון שהגלגלי שיניים של הגיר הזה הם מברונזה
הגלג״ש או הסנכרונים?
ברונזה חומר רך, איך יסתדר בתמסורת כזו?
גם לזה אורן מערכות הוא הכתובת הנכונה ...נפתר.
לטרנספר 231 הרגיל יש ידית עם מנגנון פשוט, אחורה קדימה.
ל231J יש מנגנון מורכב יותר שלא הצלחתי למצוא עליו חומר...
מה שכן, בורר המצבים (שמחבר בין הטרנספר לידית) הוא פלאח פשוט.
החלפתי בין הפלאחים, כיוונתי עם הבורג והגעתי לתוצאה הרצויה.
חשוב לציין - בעלי 231 רגיל לא יכנסו לפרוצדורה הזו ופשוט יחזירו את הכל לקדמותו .
241 אני כבר לא יודע
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הגלג״ש או הסנכרונים?
ברונזה חומר רך, איך יסתדר בתמסורת כזו?צודק, הסינכרונים
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הפלאח הקטן שמחליף מצבים בטרנספר סופה לא שונה בכלום בין 231 ל-241.
בורר המצבים עצמו הוא מכני והכי פשוט שאפשר, אחד לאחד של YJ. מדויק, קליל לתפעול, אמין ולא מתבלה לעולם.
הפלאח הקטן שמחליף מצבים בטרנספר סופה לא שונה בכלום בין 231 ל-241.
בורר המצבים עצמו הוא מכני והכי פשוט שאפשר, אחד לאחד של YJ. מדויק, קליל לתפעול, אמין ולא מתבלה לעולם.אתה טועה.
הפלאח הקטן בטרנספר הישן בנוי בצורה ישרה, כאשר בטרנספר החדש הוא היה 45 מעלות.
זה בגלל שהמנגנון שונה בין הטרנספרים
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אתה טועה.
הפלאח הקטן בטרנספר הישן בנוי בצורה ישרה, כאשר בטרנספר החדש הוא היה 45 מעלות.
זה בגלל שהמנגנון שונה בין הטרנספרים
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
החלפתי רק כמה טרנספרים של סופה בחיי. כולל שדרוג אצלי מ-231 המקורי התקין ל-241, וכולל את ה-231 הישן והתקין שלי שהחליף 231 שבור בלילה, בתנאי שדה, בג'יפ של חבר.
הכל מתאים אחד לאחד - חיבורי השטנגה הקיימת מתלבשים בקלילות בקליק וזהו. זה אותו פלאח בדיוק.
לא יודע באיזה טרנספר השתמשת, מאיזה רכב ירד ומה בדיוק היה מותקן עליו. ב-231J שירד מסופה 2 (TJ), מנגנון הקישור בין ידית הבורר לטרנספר עצמו קצת שונה. נראה קצת יותר מורכב, מין הסתם פחות אמין והידית עצמה נוקשה ולא נעימה לתפעול כמו ב-YJ/סופה. הפלאח עצמו ניתן להחלפה בין הטרנספרים בכמה שניות - זה רק פתיחה וסגירה של אום.
החלפתי רק כמה טרנספרים של סופה בחיי. כולל שדרוג אצלי מ-231 המקורי התקין ל-241, וכולל את ה-231 הישן והתקין שלי שהחליף 231 שבור בלילה, בתנאי שדה, בג'יפ של חבר.
הכל מתאים אחד לאחד - חיבורי השטנגה הקיימת מתלבשים בקלילות בקליק וזהו. זה אותו פלאח בדיוק.
לא יודע באיזה טרנספר השתמשת, מאיזה רכב ירד ומה בדיוק היה מותקן עליו. ב-231J שירד מסופה 2 (TJ), מנגנון הקישור בין ידית הבורר לטרנספר עצמו קצת שונה. נראה קצת יותר מורכב, מין הסתם פחות אמין והידית עצמה נוקשה ולא נעימה לתפעול כמו ב-YJ/סופה. הפלאח עצמו ניתן להחלפה בין הטרנספרים בכמה שניות - זה רק פתיחה וסגירה של אום.לא אמרתי שלא מתאים, הם מתאימים בול.
הבעיה הייתה בפלאח הנ"ל.
במנגנון החדש, החור של הפלאח בזווית 45 מעלות מוטה כלפי מטה, כאשר במנגנון הישן הוא ישר ועומד כלפי מעלה.
אחרי שהחלפתי את הפלאחים (שבזה אתה צודק שזה רק החלפת אום, והחורים הם אותו הדבר בפלאחים) צריך לשים את הפלאח של המנגנון הישן מוטה כלפי מעלה ולכוון קצת הידית 4*4
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אז אחרי שמחת חיים ונסיעת מבחן שעברה מעולה, החלו הריג'קטים.
משאבות קלאץ' תחתונות של סופה באות ללא חור ניקוז אוויר (חלקן, מה שאני קניתי) מה שיוצר כאב ראש אדיר.
בהתחלה חשבתי שיש לי בעיה במשאבה אבל סתם האשמתי אותה. פשוט לא התרגלתי ללחוץ בכזאת קלילות ויעילות על הקלאץ'. עד כאן השמחה
בקיצור, לעניין....
התחילו לי רעשי לחיצה מוזרים בקלאץ'. בגדול אני מתלבט מה בהתקנה יכול להיות הסיבה, אבל אני לא מצליח לחשוב על אחת.
להלן הרעשים:
https://youtu.be/XFheRzhCk34
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אהלן חבר'ה,
קודם כל המון תודה לכל מי שעוקב ונותן טיפים פה מתוך הפורום.
זה עזר מאוד במהלך ההחלפה וההתקנה והקל על כל התהליך מאוד.
כרגע אני תקוע בבעיית הסרטון - ניסיתי להבין מה מקור הרעש, ונראה שזה מה'בטן' - או במונח הנכון בלהאוזינג
אנסה לפרט מה בטוח התחלף, ובהנחה שהכל הוחלף כמו שצריך (הנחה כבר אמרנו?) אני אצטרך לבודד משתנים ולפרט את הבעיה לעומק.
נתונים מקדימים:
1. הוחלף סט קלאץ' מלא - דיסקה, דיאפרגמת שמש (קפיץ), מיסב לחץ, מיסב מרכוז. - למיסב המרכוז לא היה צד קדמי או אחורי, הכנסתי כמו שהיה נראה לי.
2. הוחלף גיר (כמובן) מAX15 לNSG370.
3. הוחלפה משאבת קלאץ' ג€‹תחתונה בלבדג€‹ - לפי מה שאני זוכר לא היה רעש במשאבה הישנה, אבל זה באמת אך ורק מהזכרון המעורפל שלי
ג€‹הבעיה: בעת לחיצה על הקלאץ', לקראת סוף הלחיצה יש מן רעש מתיחה/תקתוק.ג€‹ (ניתן לצפות בסרטון בהודעה הקודמת)
חשוב להוסיף שהקלאץ' עובד בסדר גמור. הוא לא מפריע ללחיצה על הדוושה, הוא מפריד ועובד כנדרש.
אז למה אני חושש? רעש כזה הוא אף לא מבשר על דברים טובים.
תרשים בלהאוזינג (לצערי לא היה אחד עם משאבה חיצונית, נא לנסות להתעלם מהמשאבה הפנימית)
140093
חשודים שאני מצליח לחשוב עליהם (לפי סדר כרונולוגי):
1. המשאבה התחתונה החיצונית - אין לי כרגע סיבה מספקת חוץ מזה שמשהו 'מדגדג לי' שזה שם. אני מתלבט בין לא ניקזתי טוב אוויר (המשאבה הגיעה ללא חור ניקוז אוויר, ולכן אני לא בטוח שהוצאתי הכל) לבין נקודת החיבור בין המזלג לקצה המוט של המשאבה
2. מיסב לחץ - הוא היחידי שזז שם הלוך וחזור. אם יש משהו שמונע ממנו להחליק, אולי הוא עושה רעשים
3. דיאפרגמת שמש (קפיץ) - אצלה התזוזה. אולי נשברה במהלך ההרכבה. למרות שהיא חדשה, אז לא נראה לי באמת.
אשמח לחוות הדעת, בשביל להוסיף/להוריד אשמים. אולי יש משהו במנגנון שאני שוכח.
תודה רבה!
לא מסתדר לי משהו,
כתבת משאבת קלאצ חיצונית, אבל בתמונה יש פנימית, ( ככה היה אצלי בסופה 92, לא זוכר מתי החליפו לחיצונית), בפנימית יש צינור נוסף לניקוז, רואים בתמונה.
בחיצונית אולי יש איזה ברגון קטן בצד?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא מסתדר לי משהו,
כתבת משאבת קלאצ חיצונית, אבל בתמונה יש פנימית, ( ככה היה אצלי בסופה 92, לא זוכר מתי החליפו לחיצונית), בפנימית יש צינור נוסף לניקוז, רואים בתמונה.
בחיצונית אולי יש איזה ברגון קטן בצד?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
יש משאבות שכן, ויש משאבות שלא.
מאיזושהי סיבה (מטומטמת להחריד, אני בטוח) יש משאבות חדשות ללא חור ניקוז. יש הכנה לבורג, אבל זה לא עושה שום דבר.
אם אני לא טועה, גם לי היה משהו דומה לאחר ההחלפה בסטאפ מאוד דומה לשלך. זה נחלש מעצמו אחריי כמה נסיעות מבחן עד שנעלם לגמריי. לדעתי המיסב לחץ מתרחב מהחום וקצת "מקפץ" על הציר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.