PDA

צפייה בגרסה מלאה : חילוץ ירקון



Aifer
27-08-22, 14:19
טוב,
תודה לקבוצת החילוץ הנפלאה ,
לעדו וארז שהגיעו, לאחרים שלקחו כיוון, למנהלים מרחוק ולכל השאר.

סיפור המעשה:
שבת בבוקר, זוגתי הסכימה להצטרף לסיבוב נק' מים קצר בירקון , לפני שהבית מתעורר.
נבחרו בית לאה והמפל הנסתר.

בבית לאה צפוף , ממשיכים מערבה, חולפים את נק' החילוץ של הגימיני לפני הקורונה, חוצים מתחת כביש 40, אני נזכר כמה הבהמה (לק 200) רחבה וצלילי השיחים על הרכב דורשים הגברת מוזיקה....ליד שדה הבטטות שלוליות בוץ לאורך של כ 250 מטר.

שוקל ומחליט לעבור, נועל מרכזי, מבטל בקרת אחיזה, וגז ...
הבוץ מאוד חלקלק ואני מגיע לקצה השביל, לתור בור שבו ננעץ הקדמי השמאלי... מכאן נסיונות לאט, להוריד אויר , העברת שליטה לבקרת הזחילה שביו-טיוב עושה פלאות בשקיעה (בחול) ועץבבוץ קקופוניה של צלילים וכלום.

מפסיק פעולות לחשוב.

לשמחתי ממולי מגיע טרופר, אני מנסה לכוון אותו לנתיב חיצוני כדי שיעבור אותי ואז ישלוף אותי אחורה .

לפי סגנון הנהיגה מבין שהטרופר מהר מאד יהפוך מנכס לנטל.

מפעיל את קבוצת החילוץ....

מתארגן בנחת עם חבל אנרגו קינטי (תחקיר שקיעה בנחל תבור בחורף) , שאקלים , הארכות וכו'

הטרופר כצפוי שוקע מיד.

לאחר כ 20 דק מגיעים עדו וארז.
עם השפאלות המבריקות של עדו הטרופר יוצא ואז שוקע שוב , הפעם בטווח רצועה ועדו שולף אותו ומשחרר אותו לדרכו....

משיכה קלה אחורה , והמפלץ בחוץ.


לקחים:
לא לבד (לא אצליח לעמוד בזה) .קיץ, מי חשב על בוץ.
להחליף כבר לצמיגים יותר 50/50.
בפתיחת קבוצת חילוץ ייעודית, להתחיל קבוצה חדשה (לא ניתן להתחבר לקבוצה שהועברה ל archive
ה200 כבד בכטון מהגראנד ללא צמיגי שטח , חסרון מאד בולט בבוץ (בשלג בגולן דווקא עבר מעולה).


חוויה. גם לזוגתי.
מילוי אויר, שטיפה , ונותר רק לכבס רצועות ....

תודה לצוות החילוץ ולקבוצה הנהדרת הזאת

עכשיו מבין למה הפורום האמריקאי של ה 200 נקרא : I8Mud
I Hate Mud


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220827/83855833e5efb042c2bc1bfb42020ccc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220827/46642869bb3028867dd85c180c605b83.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220827/56ff7f4a6f09392bbd520efa3c27f623.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220827/2b12b36f1bdf2651ff4c9d486ddb6bc2.jpg

Sent from my IN2013 using Tapatalk

erezgur
27-08-22, 14:33
בסוף זו עוד חוויה נחמדה שאפשרה חילוץ עצמות קליל ביום שהייתי בטוח שיעבור ברביצה במזגן הביתי...

חווייה של כמעט בוץ-ירקון-חורפי באמצע הקייץ.

היה נעים להכיר ומגיע שאפו אמיתי לעידו שחילץ עם רכבו את שני הרכבים.

לגבי השימוש בקבוצה הממוחזרת - אכן נוכחנו לדעת שיש גם בעיות וחסרונות. תחקור פנימי מהיר והופקו לקחים - לא ייעשה שימוש בקבוצות ממוחזרות במקרים הבאים.

ומכיון שזו הזדמנות ותזכורת לכל מי שעדיין לא הצטרף - מומלץ להרשם אל קבוצת החילוץ, חשבו על כך כמעין ביטוח למקרים כאלו ואחרים - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121942

לביא
27-08-22, 14:41
תודה על השיתוף אומר. מי היה מאמין. בוץ בסוף אוגוסט.
כמו ארז, לא מבין את חברי ג׳יפולוג שלא שותפים בקבוצות החילוץ. זה בחינם ומהווה מעין פוליסת ביטוח.
יש שתי קבוצות. לשקטה, שילחו הודעה פרטית לארז גור, בועז אברהמי או אלי ותצורפו.
לליברלית, הודעה לדרור ברלי אוא גיא.
שתהיה עונת טיולים מוצלחת.

PW
27-08-22, 14:43
הכל סבבה לגמרי. שאפו.
חוץ מהשימוש בוו הגרירה.
זה מסוכן.
זה שזה הצליח, זה נכנס לקטגוריה של 'שטות שהצליחה' ולא עושים מתקלה אידיאולוגיה.
רצועה קצרה שמחברת בין שתי קורות האורך - זו הדרך הבטוחה והנכונה.
לא מזמן רצה הודעה בווטסאפ על וו גרירה שניתק ממקומו והרג את הנהג המחולץ כשמשפחתו באוטו.
לא נעים בכלל.
'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'

Aifer
27-08-22, 14:46
זה לא הוו.
זאת התושבות של הוו שמחוברות בצורת ח' ישירות לשילדה בכמה מקומות.
אם תשים לב, התחברתי בשני מקומות עם שני שאקלים נפרדים לתושבת.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

PW
27-08-22, 14:53
זה לא הוו. זאת התושבות של הוו שמחוברות בצורת ח' ישירות לשילדה בכמה מקומות. אם תשים לב, התחברתי בשני מקומות עם שני שאקלים נפרדים לתושבתSent from my IN2013 using Tapatalk
זה לא משנה. התושבת של הוו או הוו עצמו. אלה לא בנויים לעומסים שעלולים להתפתח בחילוץ רכב במשקל כזה מבוץ.
הדרך הנכונה היא לחבר רצועה קצרה לשתי קצוות קורות האורך של השילדה כשהזווית בין קרני הרצועה היא זווית חדה של 30-40 מעלות.
בצורה הזו העומס המתפתח פועל על השלדה לאורך ולא על תשתית וו הגרירה.
כל אחד שיעשה כמובן מה שמתחשק לו, אבל תמונה של אוטו במשקל כזה, בוץ של ירקון ושימוש בנקודת הגרירה - לא טוב.
(על ההופעה המרושלת במכנסיים קצרים וכפכפים - נתחשבן בנפרד ובההזדמנות אחרת)

asafk
27-08-22, 15:01
חיבור לרסיבר - עם אביזר ייעודי כמובן, לא ישר לפין ובטח לא לתפוח גרירה - מקובל וקביל עד עומס מסויים - די גדול
אבל חיבור בניצב לקורה מפעיל כוחות בכיוונים לא ידועים ולא מתוכננים ולכן כדאי להימנע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
27-08-22, 16:09
בכל מקרה... ראיתי את ההודעה כשיצאנו מהבית לארוחה בהוד השרון. בצומת עדנים עצרתי בצד להציץ בקבוצה וראיתי שארז בדיוק עדכן שחולץ.
הארוחה ניצלה, ואנחנו הפסדנו הזדמנות להתלכלך בבוץ באוגוסט....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
28-08-22, 08:26
הארוחה ניצלה, ואנחנו הפסדנו הזדמנות להתלכלך בבוץ באוגוסט....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


סוף אוגוסט, מקפץ על סלעים ברמת הגולן. חם לי נורא בסופה בלי מזגן
פתאום רואה הודעה בקבוצת החילוץ - טויוטה 200 קליל שקע בבוץ של הירקון. בוץ? סוף אוגוסט?.....

אמרתי תודה לאולוהים
תודה לך אולוהים

-->