צפייה בגרסה מלאה : מהירות נסיעה בכביש מהיר
barak11047
28-08-22, 18:25
מתחיל לדגדג לי סי ג'י כרכב טיולים אבל כיון שבדרך לטיול מבלים הרבה בכביש מעניין אותי באיזה מהירות נסיעה בכביש מהיר ניתן לינסוע
מבחינת הרעש?
הרוח?
החוק?
המנוע?
יש רכבים שגם אם נוסעים במהירות 180 קמש לא שמים לב... יש רכבים שאם מגיעים ל-80 קמש, מרגישים כאילו נוסעים 180....
נשלח מהנייד
אני חושב שפקטור חשוב זה סגור פח או ברזנט? אטמי אוזניים או לא?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
GodsFather
28-08-22, 20:13
אל תשכחו נסיעה בקו ישר...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אל תשכחו נסיעה בקו ישר...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אם מחשיבים את המרחק המצטבר בשיוט זה פקטור של לפחות עוד 13קמש.
מתחיל לדגדג לי סי ג'י כרכב טיולים אבל כיון שבדרך לטיול מבלים הרבה בכביש מעניין אותי באיזה מהירות נסיעה בכביש מהיר ניתן לינסוע
90-100 קמ"ש.
הוא יכול לדגדג גם 140 קמ"ש, אבל ירגיש הכי נוח וטוב בין 80 ל-100.
קח בחשבון גם שהתנהגות הכביש של הג'יפים האלה דפוקה מהיסוד ולא אוהבת מהירויות גבוהות, לא בפניות ולא בקו ישר.
קח את הזמן וסע רגוע. זה הכי טוב לג'יפ, לצריכת הדלק ולבטיחות שלך.
לרוב רחבי השטח עם סרנים חיים, הגבהות, צמיגי שטח מ90' ואחורה המהירות הנוחה היא 90-100קמ"ש.
המנוע של ג'יפים (Jeep) יודע לסחוב את הבהמות האלה גם ל140-150קמ"ש (כמובן ממקורות זרים) אבל זה מפחיד, מסוכן, מטומטם ומעייף בטירוף.
barak11047
29-08-22, 21:25
תודה. אני משער שבסופה המצב כנ'ל
סופה טובוה מהודקת יותר, זריזה יותר, מהירה יותר ושקטה יותר מסיג'יי.
וכן, בסוף הנקודה הנוחה שלה היא סביב 100 קמ"ש. אבל זה עולם אחר.
עדיין... לא כמו "אוטו" אבל ההבדל מורגש.
אסף.
boaz avrahami
30-08-22, 07:29
מדי פעם אני נעקף על כביש 6 בחבורות משולבות של רוביקונים עם סיקסים מדוגמים. 33 זה הגמדים שבחבורה. כולם מוגבהים מאוד.
הסיקסים נוסעים 120-130 בקצב של הרנגלרים.
הסיקסים עוברים בין הנתיבים יחד עם הרנגלרים ( לדעתי על 40״) בצורה מדויקת ונשלטת ואני שואל איך???
מה לכל הרוחות צריך לעשות בג׳יפ בכדי לקבל כזו יציבות כיוונית?
זה שמשיגים את זה מסיקס זה בכלל תמוהה אבל למה לכל השדים רנגלר יכול לנסוע יותר מהודק מהרכב שלי כשאני עם גלגלים בחצי הקוטר ופחות מוגבהה.
מבחינת מבנה המתלים וההיגוי אין כמעט הבדלים במבנה.
בועז, מניסיון, מה שרואים משם (מחוץ לרכב) לא רואים מכאן (בתוך הרכב)
שום רוביקון/ סיקס/ סופה מוגבהים מאד ומשופרים מאד גם אם מדובר בשיפור הכי איכותי שיש אין להם ניהוג חד ויציבות כיוונית מהודקת ומדוייקת.
אז כן נהגי הרכבים האלו שמכירים את רכבם והתנהגות הכביש שלו יכולים לנסוע במהירויות גבוהות מאד ולעבור נתיבים גם בכביש המהיר בצורה חלקה ונשלטת (למרות שהתחושה והניהוג ברכב לא נוחים) ובטח שלרכבים שנוסעים לידם לא יראו שום דבר מהתנהגות הרכב העוקף ותחושות הנהג והנוסעים בטח לא במהירויות המדוברות.
זה גם תלוי נהג, עד כמה הוא מוכן לנהוג מהר ברכב המשופר מאד שלו ולהיותכל הזמן בריכוז כדי לשלוט במפלצת המתנדנדת והלא יציבה שלו.
כן גם ברנגלר המאד משופר שלי אני מגיע לפעמים למהירויות גבוהות מאד בכביש המהיר אבל התחושה לא נעימה ומצריכה ריכוז ואחיזה חזקה ושולטת בהגה - מבחוץ לא יראו כלום מעבר נתיבים חלק אין רעידות נראות לעין מבחוץ וכו' אבל בפנים אללה יוסתור...
אז גם אני לרוב משייט במהירויות של 100-110 קמ"ש הכי נוח רגוע ונשלט ברכב שלי
אני מודה שאני לא מבין את השרשור הזה.
פות"ש מנסה להבין כמה הוא יסבול בקטעי קישור...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם לחזור לשאלת הפתיחה ...
מתחיל לדגדג לי סי ג'י כרכב טיולים אבל כיון שבדרך לטיול מבלים הרבה בכביש מעניין אותי באיזה מהירות נסיעה בכביש מהיר ניתן לינסוע
אין לזה תשובה אחת נכונה, זה תלוי גם ברכב הספציפי, וגם בנהג הספציפי.
אני חושב שאת התשובה הכי טובה תצליח לקבל אחרי שתיסע בעצמך ברכב כזה בכביש פתוח ...
על הדרך תקבל תשובה שהיא לא רק מספרית, אלא בעיקר האם אתה מרגיש בנוח לנסוע ברכב ...
אני יכול להעיד על עצמי שעברתי מגימני לסופה-
יותר נוח (וכייף) לי לנסוע בסופה על הכביש.
אם בגימני הייתי צריך להוסיף 20 אחוז לזמן הנסיעה של הוייז, בסופה זה לא קורה לי. (ואני נוסע רגוע)
עוד פרמטר למשוואה,
אירוע בסופה - תאונה על כביש 6 קצת לפני ואני על 110 קמ"ש..... (וכבד בדרך ל-3 ימי מדבר, נהג + 5)
מרחק הבלימה ארוךךךךךךךך
במזל, בלימה סופית בטווח כזה שקפצנו ישר לחילוץ הנוסעים
רצנו את אורך הרכב + אולי 2 מטר
אפשר להגיע ליציבות כביש מצויינת, גם במהירויות תלת ספרתיות.
זה יהיה כרוך בהוספת רכיבים ובהידוקם של רכיבים נוספים ואולי גם בויתור על עזרי שטח.
בסוף, לו רכבי פשרה בין מצויינות כביש ומצויינות שטח, ושני הגורמים הללו בעלי דרישות הפוכות.
כל אחד ממצע איך שנראה לו נכון.
זה באמת משנה אם אתה נוסע 90,105 או 110? בסוף זה תמיד לאט.
זה לא אומר שנסיעת כביש ב-CJ היא לא מהנה, אני דווקא זוכר את זה כחוויה חיובית.
איטית, אבל חיובית.
לדעתי, אם אתה לא מוכן לקבל את האיטיות בכביש, עדיף לחפש רכב אחר.
יונימוג אדום
30-08-22, 19:37
הסיקס הנוכחי נמצא אצלי כבר כמעט 18 שנה במהלכן ערכתי לו שיפוץ כללי לפני כארבע שנים .
אני עשיתי איתו סביב 180000 ק"מ .
דבר ראשון - סיקס קונים מהלב , וזו חתונה ללא התניות כלל ( אם אלו השאלות שלך - כנראה לא בשבילך ) .
מערכת ההיגוי אצלי מהודקת כהלכה וכוללת תיבת הגה חדשה של סופה 2 ( הרבה הרבה יותר מדוייקת מהמקור ).
כבר קרה שנסעתי על כביש 6 סביב 140 ( ואולי קצת יותר - קשה לעקוב אחרי מד המהירות בנסיעה כזאת ) .
לא פעם גררתי את הבקאי שלי לטיולים בכל רחבי הארץ - כולל באילת , מהירות הנסיעה עם נגרר - אסור לעבור את ה-100 קמ"ש , הנגרר מסוכן מעל לכך .
נסיעה בסיקס/סופה פתוח זאת חוויה אמיתית ( וממש לא מתאימה לכל אחד ) , לפעמים אני מגיע הביתה ומוציא את הסיקס "להשתין" , רק לשמוע ולהרגיש את המנוע טוען לי את המצברים לעוד כמה ימים .
אם חשקה נפשך להרגיש - מוזמן לנסוע איתי בסיקס ( ואולי גם סיבוב באוויר עם הבקאיי ) .
אני מכפר סבא/ פתח תקוה .
בעברי היה לי גם דיסקו 2 ידני ( מודה חטאתי ) במשך כשנה וקצת , לא ממש הבנתי איזה תבלין חסר לי בטיולים עד שחזרתי למוטב .
אציין שאני עם רכבי שטח ספרטניים כבר משנת 1984 , עם סיקס 1975 .
כיום הסיקס שלי מדוגם כרכב טיולים כולל - מיכל מים מובנה , מקרר , שירותים ניידים , אוהל ומיטות , מטבח מאובזר , שמשה קדמית מתקפלת , כלוב בטיחות מלא ועוד , זוגתי הנפלאה שתחיה שותפה מלאה לטיולים וגם לשיפוץ שערכנו והיא אוהבת ממש כמוני גם את הנסיעות הארוכות .
אילן - 050-5249686 .
בועז, מניסיון, מה שרואים משם (מחוץ לרכב) לא רואים מכאן (בתוך הרכב)
שום רוביקון/ סיקס/ סופה מוגבהים מאד ומשופרים מאד גם אם מדובר בשיפור הכי איכותי שיש אין להם ניהוג חד ויציבות כיוונית מהודקת ומדוייקת.
אז כן נהגי הרכבים האלו שמכירים את רכבם והתנהגות הכביש שלו יכולים לנסוע במהירויות גבוהות מאד ולעבור נתיבים גם בכביש המהיר בצורה חלקה ונשלטת (למרות שהתחושה והניהוג ברכב לא נוחים) ובטח שלרכבים שנוסעים לידם לא יראו שום דבר מהתנהגות הרכב העוקף ותחושות הנהג והנוסעים בטח לא במהירויות המדוברות.
זה גם תלוי נהג, עד כמה הוא מוכן לנהוג מהר ברכב המשופר מאד שלו ולהיותכל הזמן בריכוז כדי לשלוט במפלצת המתנדנדת והלא יציבה שלו.
כן גם ברנגלר המאד משופר שלי אני מגיע לפעמים למהירויות גבוהות מאד בכביש המהיר אבל התחושה לא נעימה ומצריכה ריכוז ואחיזה חזקה ושולטת בהגה - מבחוץ לא יראו כלום מעבר נתיבים חלק אין רעידות נראות לעין מבחוץ וכו' אבל בפנים אללה יוסתור...
אז גם אני לרוב משייט במהירויות של 100-110 קמ"ש הכי נוח רגוע ונשלט ברכב שלי
שלמה, למען האמת, אין לי מושג על מה אתה מדבר.
אגב, הסיבה המרכזית שזנחתי את הדיפנדר ועברתי לרנגלר היא מהירות השיוט בכביש ובעיקר בעליות.
הרוביקון (המשופר) שלי מרגיש מאוד יציב ובטוח במהירות שיוט של 120קמ״ש (וגם יותר) והתחושה לא פחות טובה מהפורד אקספלורר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ענו לך לגבי המהירות.
אני מניח שאתה שואל על התנועה המינהלתית ברכב כזה.
לי יש סופה פתוחה.
זה רכב שחלק מהכיף בו זה גם הנסיעה בכביש.
לאט
עם רעש ורוח ושמש שמכה בך.
זה הופך להיות חלק מהטיול.
אבל לא מעט פעמים, כשכבר נגמר הכוח ואתה בדרך הביתה ומתחיל איזה פקק אז מתישהו זה כבר לא כזה כיף.
צריך ראש לזה. ולאהוב את זה.
מצד שני
אף רכב שטח מודרני וסגור
לא יהיה מהנה בשטח כמו סיקס או סופה.
החיבור לטבע ולטיול אחר לחלוטין.
וכן, כשאני עולה מהדרום עם הדיסקברי או הגראנד שהיה לי- הטיול היה נגמר אחרי ניפוח צמיגים בכביש.
חוזר למוד ציוויליזציה בכיף ועושה את הדרך הביתה בחצי מהזמן.
כל אחד ומה שמתאים לו.
אגב, יש המון הבטים נוספים משמעותיים בהרבה ממהירות או חוויית הנסיעה בכביש מהיר.
סיקס כזה קונים מהלב.
תעשה כמה סיבובים ותראה אם תתאהב.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
שלמה, למען האמת, אין לי מושג על מה אתה מדבר.
אגב, הסיבה המרכזית שזנחתי את הדיפנדר ועברתי לרנגלר היא מהירות השיוט בכביש ובעיקר בעליות.
הרוביקון (המשופר) שלי מרגיש מאוד יציב ובטוח במהירות שיוט של 120קמ״ש (וגם יותר) והתחושה לא פחות טובה מהפורד אקספלורר.
Sent from my iPhone using Tapatalkיציב זה עניין יחסי, סרן חי קידמי ולא משנה באיזה רכב, לעולם לא יתן היגוי כמו ברכב עם מתלים נפרדים, כאשר הרנגלר הוא רכב יום יומי מתרגלים אליו ובהחלט ניתן להרגיש ביטחון גם ב 120 קמש, מצד שני אם נוהגים בו רק לטיולים וביום יום רגילים לרכב יציב וספורטיבי, גם ב 80 קמש.. בתנועת הגה מצד לצד מרגישים יופי את חוסר היציבות.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
סרן חי קדמי הוא לא בהכרח לא יציב.
ואני מזמין אותך לבוא לעשות סיבוב על הדיסקברי הקשיש ובמצב סטוק שלי.
אמנם יקח לך כמה ימים טובים להגיע למהירות המירבית שלו, אבל האוטו נוסע יפה ויציב מאוד. גם בהשוואה לרכבי שטח עם מתלה קדמי. ברמה של מאפשר לבצע תמרון חירום.
אבל,
כשזה משודך לקפיצים גבוהים, ולעתים ללא מוטות מייצבים, ותיבת הגה קלה (למשל כמו בסופה), זה בהחלט נהיה לא נעים. בסופה שהיתה לי (וגם בחלק מהדיפנדרים שעליהם נהגתי), מה שהגביל את המהירות היה ההיגוי ולא המנוע.
נ.ב.
גם בואנדורה אחת ספציפית, בה גם ב90 קמש היה פחד אלוהים.
ניר, ראה מה אמר רמי גרנד.
רוצה להבהיר שמדובר על חוסר יציבות יחסית ... כן...
בעניין הזה יש הבדל מאד משמעותי בין רכב סטוק ובין רכב משופר או משופר מאאאאד...
גם המשקל המועמס על רכב טיולים/ מסע במיוחד זה שעל הגג לא תורם ליציבות כיוונית.
אז גם שלי יכול לשייט ב- 120 קמ"ש אבל ככל שהמהירות תעלה התחושה ברכב פחות נעימה ונשלטת.
במיוחד אם משווה לפרייבט הדיילי שלי (אינפיניטי 37G) שמבחינת הניהוג והיציבות 100 או 180 קמ"ש הם אותו הדבר מבחינתה.
מה שמגביל את המהירות זה ההיגוי ולא המנוע.
+1
והברקסים.
barak11047
21-09-22, 21:20
תודה לכל המשיבים אני שואל לא בגלל שאני מחפש רכב מהיר [אני לא נוסע מהר בדרך כלל] אלה כדי לקבל איזו שהיא אינדיקציה על הרכב. היו לי בעבר טרופר בנזין. דיפנדר TDI300,דיסקברי, והיילקס 93 שהיה הנורא שבכולם
ה-CJ ירגיש על הכביש פחות טוב מכל אלה שמנית.
ייתכן שגם פחות טוב מההיילקס.
ההיילקס הישן גרוע בכביש לא בגלל ההתנהגות אלא בגלל האין-מנוע.
בסיקס זה הפוך. יש לו המון מנוע, אבל ההתנהגות - אללה יסתור ולהקתו.
תודה לכל המשיבים אני שואל לא בגלל שאני מחפש רכב מהיר [אני לא נוסע מהר בדרך כלל] אלה כדי לקבל איזו שהיא אינדיקציה על הרכב. היו לי בעבר טרופר בנזין. דיפנדר TDI300,דיסקברי, והיילקס 93 שהיה הנורא שבכולם
מכונות נהיגה מושחזות בהשוואה לסיקס [emoji1]
ה-CJ ירגיש על הכביש פחות טוב מכל אלה שמנית.
ייתכן שגם פחות טוב מההיילקס.
ההיילקס הישן גרוע בכביש לא בגלל ההתנהגות אלא בגלל האין-מנוע.
.
היילקס ישן עם סרן חי על צמיגי הקורקינט המקוריים מרגיש בכביש כמו פרייבט מהודק לעומת סיקס..
לעומת סיקס, סופה עם פנהרד מחובר זה כבר מכונית ספורט להשחזות..
בסיקס זה כמו בסרטי שחור-לבן של פעם שהשחקן ברכב באולפן, וכל הזמן מזיז את ההגה ימינה שמאלה למרות שמאחוריו מקרינים רקע של נסיעה בקו ישר.
barak11047
22-09-22, 15:44
גם ההגה בהיילקס די דומה
גם ההגה בהיילקס די דומה
נהגת בהיילקס רקוב.
יונימוג אדום
22-09-22, 17:34
היילקס ישן עם סרן חי על צמיגי הקורקינט המקוריים מרגיש בכביש כמו פרייבט מהודק לעומת סיקס..
לעומת סיקס, סופה עם פנהרד מחובר זה כבר מכונית ספורט להשחזות..
בסיקס זה כמו בסרטי שחור-לבן של פעם שהשחקן ברכב באולפן, וכל הזמן מזיז את ההגה ימינה שמאלה למרות שמאחוריו מקרינים רקע של נסיעה בקו ישר.
מוזמן לעשות סיבוב על הסיקס שלי - תיבת הגה סופה 2 , קפיצי רוביקון אקספרס מוגבהים ועדיין נוסע היטב בקו ישר במהירות תלת סיפרתית ללא צורך במשחק עם ההגה .
משחק עם גלגל ההגה היה לי בעבר עם תיבת הגה הידראולי ששודכה לסיקס בעבר - התיבה שופצה ונבדקה ולא הורגש חופש כלל אולם בפועל היה צורך לתקן בקטנה על המהיר .
כיום התיבה מדוייקת ומהודקת וניתן להחזיק את ההגה עם אצבע אחת .
אילן
זה כבר לא הגה של סיקס..
זו אולי דוגמא למה שאפשר להשיג.
היילקס ישן עם סרן חי על צמיגי הקורקינט המקוריים מרגיש בכביש כמו פרייבט מהודק לעומת סיקס..
לעומת סיקס, סופה עם פנהרד מחובר זה כבר מכונית ספורט להשחזות..
בסיקס זה כמו בסרטי שחור-לבן של פעם שהשחקן ברכב באולפן, וכל הזמן מזיז את ההגה ימינה שמאלה למרות שמאחוריו מקרינים רקע של נסיעה בקו ישר.
גם עם צמיגי 31 המקובלים ההגה בהיילקס מרגיש סבבה לחלוטין. לא מכונית ספורט, אבל סביר לחלוטין לטנדר מיושן עם סרן קדמי חי. היילקס תקין ולא מוגבה יתר על המידה לא ישייט ולא יסבול מכל תחלואי ההיגוי המוכרים לנו מהג'יפים. בתכל'ס, ההיגוי שלו עדיף גם על זה של סופה ונופל במקצת משל דיפנדר. מה שמייאש בו זה האין כוח במנוע, ואולי זה גם מה שגורם להיגוי שלו להרגיש סביר - הוא פשוט לא מגיע למהירויות בכבישים בהם איכות ההיגוי הופכת למשהו קריטי.
בסיקס, בנסיעה רגילה לא חסר כוח. הוא גמיש ומאיץ ועוקף והכל טוב - אבל תיבת ההגה המכנית המקורית איומה עם מיליון סיבובים בין נעילות. התיבה המתוגברת המקובלת קלילה מדי וחופשית לחלוטין. הגבהה בכלל מוציאה אותו מדעתו ואז הוא משייט ללא הרף. איכות ההיגוי בסופה היא שדרוג תהומי לעומת הסיקס וכאמור - תיבות הגה של סופה וסופה 2 הן שדרוג מצוין ומתבקש.
לא יודע על מה אתם מדברים בחיי.. אני משייט 100 באיזי, 110 בכביש 6.
בפניות האוטו יציב ומשדר בטחון אפילו בלי שהמייצב מחובר. בירידות של ערד לדוגמא אין לי שום בעיה לעמוד בקצב של הפרייבטים בסיבובים ולא פעם אני נאלץ להאט בגללם. כמה ממכם נסעו על סיקס עם רכיבי מתלה והגה רעננים בשנים האחרונות?
ולגבי תיבת הגה אני חולק עליכם ממש. התיבת הגה המקורית של הסיקס מסובבת גלגלים גדולים מאוד בקלות לעומת תיבות הגה של yj או tj.
הידוק זה עניין של תחזוקה.. "חופש מובנה" זה מיתוס של מזניחים.
אתה פשוט רגיל.
אני זוכר את הפעם הראשונה על סיקס, ירדתי מהרכב מותש.
שמייאש בו זה האין כוח במנוע, ואולי זה גם מה שגורם להיגוי שלו להרגיש סביר - הוא פשוט לא מגיע למהירויות בכבישים בהם איכות ההיגוי הופכת למשהו קריטי.
לא מבין את המשפט הזה.
תן דוגמא לרכב שטח אחר בארץ עם סרן חי מהעידן הזה שההיגוי הוא מגבלת המהירות שלו.
בכל הרכבים עם סרן חי מהעידן הזה, מהירות היא לא העניין.
כולם חיים בנוח באזור המהירויות החוקיות ואף אחד לא מרגיש בנוח מעל זה, בלי קשר למנוע.
להיילקס ישן אין כוח בכביש, יש התמד..
בניגוד לסטיגמה, היילקס מגיע למהירויות גבוהות (יחסית..) רק שזה תהליך שמצריך אורך רוח רב ותנאים סביבתיים מתאימים (קטע ישר ושטוח וארוך מאאד).
אין שום בעיה לשמור על קו ישר, ההגה יציב ולא משייט, אבל בתנאי שאתה לא נדרש לשינוי כיוון חזק כי כמו כולם, זה רכב גבוה על הרבה גומי וסרן חי.
היו תקופות שנסעתי במקביל לא מעט על סופה, דיפנדר והיילקס, פרטי ובעבודה.
ההיגוי של הגמל היה הכי יציב מבין השלושה בלי ספק בכלל.
סיקס זה לנשמה, לדעתי השוואה לרכבים האלו היא כבסיס להמחיש את המצב, אבל לא כדי לגרוע ממה שהוא.
"היגוי טוב" זה לא רק יציבות בקו ישר.
ההיגוי החופשי והכמעט וירטואלי של הסיקס למשל, הופך למפחיד בכביש מפותל. גם עם מוט מייצב מחובר והכל.
לעומתו, ההיילקס האנמי פשוט לא מסוגל להגיע למהירות נורמלית בכביש כזה בעליה, בטח לא לשמר אותה. ואז לאיכות היגוי היחסית מדויק שלו, יש פחות משמעות.
היגוי של דיפנדר עדיף על ההיילקס בכמה דרגות. הייתי מדרג אותו כהיגוי הטוב והמדויק ביותר של רכב-שטח עם סרן קדמי חי לפני הופעת הרנגלר JK/JL.
חנן-ג'יפולוג
23-09-22, 22:40
הפער בין גיאומטריית ההיגוי בהיילקס עד 97 לסיקסים הוא מהותי ולא כמותי:
בגלל שהמוט המקשר בין תיבת ההיגוי לסרן הוא אורכי ולא רוחבי, תנועת הסרן הרוחבית על גמישות העלים הטבעית לא גורמת בהיילקס לפעולת היגוי עצמונית.
לעומתו, ההיילקס האנמי פשוט לא מסוגל להגיע למהירות נורמלית בכביש כזה בעליה, בטח לא לשמר אותה. ואז לאיכות היגוי היחסית מדויק שלו, יש פחות משמעות.
בגלל שנוסעים לאט בעליות אז ההיגוי יותר טוב?
באמת רשמת את זה ברצינות?
טוב שלא מצאת תרחיש קצה יותר קיצוני כדי להתת תוקף לאמירה הזו.
היגוי של דיפנדר עדיף על ההיילקס בכמה דרגות. הייתי מדרג אותו כהיגוי הטוב והמדויק ביותר של רכב-שטח עם סרן קדמי חי לפני הופעת הרנגלר JK/JL.
תשמע.. לא יודע מאיפה הבאת את זה.
דיפנדר בכביש זה סוג של פיל מתנדנד עם היגוי של משאית.
אוהבים אותו ככה, בלי ציניות.
אבל להגדיר היגוי טוב?
באמת.. לא רציני.
בסוף,
כל אחד מהנציגים האלו של עידן הסרנים החיים על מרכז כובד גבוה והרבה גומי לא מצטיין בהיגוי מעבר לקו ישר.
הסיקס בתחתית של החבורה מבחינת היגוי כמו שהוא מגיע במקור.
לא כי הוא גרוע, אלא כי ככה בנו רכבים אז.
אל תנסה לעוות את דבריי.
כשנוסעים כל כך לאט בעליה בכביש מפותל (הילוכים 1-2-1 כל הזמן) כי זה פשוט לא מושך קדימה ולא צובר מהירות, לדיוק ההיגוי יש מבחינתי הרבה פחות משמעות מאשר ברכב חזק שמתפוצץ קדימה כל הזמן והכל קורה איתו הרבה יותר מהר, ונכנס ויוצא מהר יותר לפניות ומהן.
בוא ונאמר שההיגוי המחורבן של הסיקס שווה ערך ברמת המטרד שהוא מייצר לנהג, למנוע העייף של ההיילקס.
ולדיפנדר יש היגוי מדויק, נטול חופשים.
יציבות זה לא רק כשהכל צפוי אלא כשיש ״הפרעה״ פתאומית, ז״א אם נדרשתם לתמרון התחמקות, כמה קל להשתלט על הרכב.
אני יכול להעיד, פעם כשנסעתי ברנגלר עם מייצב מנותק, הפתעה כזאת בכביש דרשה התערבות די אגרסיבית כדי לא להיכנס לאוסילציות (מוגבה 2.5, צמיגי שטח, בגאז׳ עמוס).
מיותר לציין שאני לא נוסע יותר עם מייצב מנותק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אל תנסה לעוות את דבריי.
כשנוסעים כל כך לאט בעליה בכביש מפותל (הילוכים 1-2-1 כל הזמן)
למרות ההרגשה לפעמים, החיים הם לא נסיעה בלתי פוסקת בעליה מפותלת, ורוב הכבישים לא כאלו, בטח לא בארץ.
וסיקס כרכב שיש לו חופש מובנה בהיגוי כי ככה נבנה (לא רק תיבת הגעה, גם מבנה השילדה והחיבור של הסרן לרכב), שגם אתה מסכים לגביו, לא יהפוך למצטיין בכביש מפותל בגלל שיש לו מנוע. אם כבר, להיפך.
ולדיפנדר יש היגוי מדויק, נטול חופשים.
נסעתי על דיפנדרים חדשים מהשקית.
היגוי מדויק?
בלי חופשים?
זה כ"כ רחוק ממה שפגשתי.
ושלא יובן אחרת,
אני באמת אוהב סיקסים.
זה היה רכב השטח הראשון שנהגתי עליו אחרי טרקטור.. עוד בטיפשעשרה.
זה לא הופך אותם למכונת נהיגה בכביש.
נסעתי על עשרות דיפנדרים. חלקם חדש מהשקית חלקם עם 400 אלף ק"מ. ממוגנים, רגילים, פתוחים לחלוטין, דיזל בנזין, הכל. חלקם עמוסים לעייפה ומתנדנדים, וחלקם ריקים או עמוסים כמו רכב רגיל. עם מייצבים או בלי מייצבים. עם קפיצי עומס או בלי. בלחצי אוויר נורמאלים או ב"45 קדימה 65 אחורה" ה"מומלץ" ע"י הצבא(חוץ מtdi200, איכשהו זה התפספס לי).
בלי קשר לגילם,
בחלקם היה היגוי מזעזע עם חופשים (ציינו כאן סרטים ישנים), וחלקם עם היגוי מדויק. ההיגוי שם משתנה מרכב לרכב וקשה למצוא שני מקרים דומים.
אגב, רכב עם סרן קדמי והיגוי מדויק- דיסקברי 2. גם בלי המערכת ace (שאין לי), זה פאקינג פרייבט.
לטעמי הרכב הכי יציב עם סרן קידמי שיוצר אי פעם זה ה wj, אין מה להשוות בכלל עם jk ,
הרנגלר מתנהג דומה עם מנתקים מחוברים או מנותקים, לטעמי כמעט אין הבדל.. שוב יחסית לרכב עם מתלים נפרדים, נדרשת תשומת לב תמידית בכדי לא להגיע בהפתעה למצב של תימרון הגה חריף במהירות גבוהה.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
boaz avrahami
24-09-22, 13:36
מעניין רמי.
אני מנסה לפצח את זה ולא מוצא את הסיבה.
עד ה WJ לא כולל לכולם היה מבנה היגוי בתצורת Y.
משנת 99 ואילך אצל כולם הדראג לינק מתחבר קשיח לגלגל ימני וכן מוט קשיח מגלגל ימים לשמאל(שפור).
לא זוכר למי אם בכלל יש היי סטיר ( ניחוש שלכולם מעל שנת 99 ואולי גם ל TJ דנה 44).
חלקם סלילים חלקם עלים וחלקם משולב אבל לכולם היה היגוי רע.
אז יש Wj ואחריו הרנגלרים JK JL
כל השאר זה מתלים נפרדים.
מתוך כל אלו אתה טוען שרק לדגם אחד היה יתרון וזה ל WJ ואחריו ברנגלרים זה שוב חסר להיות פחות טוב.
אתה יכול לנסות להצביע על משהו שיחודי דווקא אצלו ביחס לאחרים?
לא מצליח לשים את האצבע כי אם הייתי מצליח זה הדבר הראשון שהייתי משקיע בו.
אפילו חשבתי להסב את הנאקלים בסרן הקידמי שלי ביחד עם הדיסקים והקליפרים לכאלו מ WJ.
יש שעשו זאת.
יש גם קיטים דוגמת זה של Curi כפי שהיה לדעתי ליורם ולטל אבל משניהם שמעתי שזה לא עשה הרבה ומצד שני אני זוכר איזה יום כיפור בדרום שהוא לא נסע פחות מהר מה hemi האדום על הכביש.
בקיצור, אני מחפש הארות ופתרון לעניין
לי מרגיש שההגה של הסוזוקים המסולסלים הכי מהודק ומדוייק בקרב המתגלגלים על סרניהם.
המשקלים, המרווחים והתנועה הכי קטנה..
האפיצות של הכל יפנית. שלדה יחסית קשיחה. גלגלים קטנים. זרועות רדיוס קצרות עם 2 נק עיגון+פנהרד זה מהתצורות היותר מהודקות לטוב ולרע.
גם משקל הרכב וגם המכלולי ההיגוי קטנים יותר.
לי אישית זה מרגיש ההגה הכי מהנה בקרב הפרימיטיבים... אבל זו רק תחושה סובייקטיבית כנראה.
נ.ב לא בא להתנצח .. היציבות הכיוונית ובליעת המהמורות לא מיטבית בלשון המעטה... אבל בשביל מהודק ומפותל אני נהנה מאוד מההיגוי. (ולא הייתי מתנגד לקצר אותו קצת).
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אין לי מושג בועז, יתכן ששילוב מרכב נמוך ויותר כבד על שילדת מונובלוק עם מנוע יותר כבד גורמים ל wj להתנהג אחרת על הכביש מאשר רנגלר עם מרכז גובה ומשקל שונה, ההיגוי ב zj היה שונה מהותית, נראה לי שדי דומה להתנהגות של סופה, ה wj לאחריו הרגיש כמו מעבר למרצדס כביש, כל זאת כמובן בתנאי שהותאמו לו בולמים קשיחים שמקטינים את הרכינה בסיבובים.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
מעניין רמי.
אני מנסה לפצח את זה ולא מוצא את הסיבה.
יש גם קיטים דוגמת זה של Curi כפי שהיה לדעתי ליורם ולטל אבל משניהם שמעתי שזה לא עשה הרבה ומצד שני אני זוכר איזה יום כיפור בדרום שהוא לא נסע פחות מהר מה hemi האדום על הכביש.
בקיצור, אני מחפש הארות ופתרון לעניין
איזה בולם הגה יש לך? בת כמה תיבת ההגה שלך?
אני שואל ויוצא מנקודת הנחה שאין לך חופשים כלל במערכת ההיגוי ובפנהרד בפרט.
מדגיש שוב-אפס חופש במכלול הפנהרד-זה כולל גומיות קשוחות ותושבות בריאות.
אני בזמנו החלפתי לבולם הגה מאאוטבק-פוקס. עוד לפני ההרכבה בקשתי שישסתמו אותו 100 אחוז מהסטנדרט, התחושות בהגה השתפרו פלאים ותרמו להרגשת הביטחון. לאחר שנגזרה לי תיבת ההגה החלפתי תיבת הגה לחדשה מינוביץ -גם תרומה משמעותית לתחושת ההיגוי.
הZJ הזה היה מוגבה 4.5" ואם היה צריך הוא היה מגרד את ה 200 ,לא הכי נעים אבל לא כל כך נורא.
boaz avrahami
24-09-22, 20:50
כן, אני זוכר איזה גירוד כזה כשחזרנו מטיול בדרום. מאוד התפלאתי איך זה בכלל יתכן…
בולם הגה של אולדמן. לא משהו שאפשר לשסתם לדעתי. יש לו כמה אלפי קמ בודדים.
פנהארד של איירון רוק. אחליף לו תותבים בשני הקצוות רק לשם הספק. גם כשהתקנתי את הקיט ההיגוי לא היה טוב יותר.
ההנמכה יושבת טוב ללא חופשים.
תיבת ההגה מחוברת היטב, ללא חופשים וגם ללא סדקים.
פירקתי אותה לשיפוץ לפני כמה שנים אצל ארמון. לא היה שיפור וקיים בה חופש מסויים שלא פתרתי עם משחק עדין של האלן. לא העזתי להגזים מחשש שהתיבה תתפס.
במהלך השיפוץ הוחלף הציר של הסקטור לאחד במצב טוב וללא חופשים.
התיבה מקורית עם 180 אלף קמ וצמיגים סולידיים.
ממה שהצלחתי להרגיש בזמן שפירקתי את התיבה, לא הרגשתי שיש חופש כלשהו במוט עם הקרדן שמחובר להגה.
כל התפוחים של מוג ובמצב מושלם ( בבול גוינטים לא נגעתי אבל אין חופשים).
איזון פרונט ירוק בכל הפרמטרים.
לא רואה שיש לינוביץ תיבה ל ZJ אלא אם כן היא משותפת לרכב נוסף ושכחו לציין.
אשקול להביא חדשה מרוק אוטו ליתר ביטחון
אלו האפשרויות שיש שם כחדשות.
יש המלצות או דיס המלצה לאחת מהן?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220924/a04c689f4e21769cadbf7bdf43e3c6fa.jpg
תיבה של סופה תואמת ל ZJ ,תבדוק קודם אצל ינוביץ או במקום אחר.
הייתי קודם מצמיד את הרכב למדרכה, רכב מונע,נותן למישהו לשחק עם ההגה ימינה ושמאלה, תוך כדי שאני שוכב מתחת ומחפש חופשים, אני בטוח שהפנהרד שלך לא מהודק. אתה תראה גומיות נמחצות .ואם אתה מתכוון להחליפן,תחליף לפוליאוריטן קשיח.
boaz avrahami
24-09-22, 21:56
זה תמיד פוליאוריטן קשיח משני חצאים עם בוקסת מתכת.
זה משותף גם לאחורי ואני מחזיק על המדף לפחות זוג לשיפוץ פנהארד שלם.
אצל ינוביץ מחירי אתר
משופץ אמריקאי 1900 כולל מעמ וחסר במלאי
חדש כ 4200 לא ברור מאיזו תוצרת.
לפני הנחות.
די מפתה להביא אחד מהרשימה בתגובתי הקודמת אבל אין לי הכירות עם אף אחת מהחברות בתחום תיבות ההגה.
הפער מחיר די מצדיק את זה לכאורה.
זה תמיד פוליאוריטן קשיח משני חצאים עם בוקסת מתכת.
זה משותף גם לאחורי ואני מחזיק על המדף לפחות זוג לשיפוץ פנהארד שלם.
אצל ינוביץ מחירי אתר
משופץ אמריקאי 1900 כולל מעמ וחסר במלאי
חדש כ 4200 לא ברור מאיזו תוצרת.
לפני הנחות.
די מפתה להביא אחד מהרשימה בתגובתי הקודמת אבל אין לי הכירות עם אף אחת מהחברות בתחום תיבות ההגה.
הפער מחיר די מצדיק את זה לכאורה.
אתה בעלים של רכב אמריקאי אז אתה בטוח יודע שרוקאוטו יקרעו לך תצורה בשילוח של תיבה עם פדאיקס ולכן תמיד כדאי באמת לחפש את המקט ברוקאוטו ואז, עם המקט ביד, לחפש באמאזון או איביי את החלק. תמיד הם היו זולים יותר, לי לפחות.
חוץ מיתרון המקט, יאמר לזכות רוקאוטו שהחלקים מהם מגיעים הכי מהר לישראל ושהשירות שלהם מעולה, אבל אם החלק הגיע פגום או לא מתאים, הם יחזירו כסף במהירות אך רק את הרכיב ששלמת באתר. את המסים שמשלמים בארץ לא תקבל ללא אישור החזרה לשולח מהדואר, ומניסיוני הדל - רוקאוטו לא רצו את החלק בחזרה…
boaz avrahami
25-09-22, 08:07
תודה אסף על היעוץ בנושא יבוא חלפים.
אנסה ללמוד את הנושא לעומק.
שנה טובה!
למרות ההרגשה לפעמים, החיים הם לא נסיעה בלתי פוסקת בעליה מפותלת, ורוב הכבישים לא כאלו, בטח לא בארץ.
וסיקס כרכב שיש לו חופש מובנה בהיגוי כי ככה נבנה (לא רק תיבת הגעה, גם מבנה השילדה והחיבור של הסרן לרכב), שגם אתה מסכים לגביו, לא יהפוך למצטיין בכביש מפותל בגלל שיש לו מנוע. אם כבר, להיפך.
נסעתי על דיפנדרים חדשים מהשקית.
היגוי מדויק?
בלי חופשים?
זה כ"כ רחוק ממה שפגשתי.
ושלא יובן אחרת,
אני באמת אוהב סיקסים.
זה היה רכב השטח הראשון שנהגתי עליו אחרי טרקטור.. עוד בטיפשעשרה.
זה לא הופך אותם למכונת נהיגה בכביש.
שוב אתה ממש משתדל בכוח להבין מה שבא לך למרות שלא אמרתי את זה.
ברור שהחיים הם לא כביש מפותל.
הם כל כך לא כביש מפותל, וכל כך הרבה לקוחות דווקא דורשים את ההגה ה"רך-חמאה" והאובר-מתוגבר ש"מסובבים באצבע" ושממש חשוב להם שהוא יהיה הכי מנותק שאפשר מכל תחושה מהגלגלים (אשכרה ככה. הכרתי כאלה) שיש יצרנים, בעיקר בארה"ב וביפן, שהפכו את זה למדיניות ולהצהרה והמכוניות שלהם אשכרה מעדיפות לנסוע רק ישר וכשהן צריכות לפנות, הן ממש נכנסות לסטרס מזה. משדרות לך "מה אתה רוצה ממני? עזוב אותי באמא'שך". ואלה לא רק אמריקאיות מתנדנדות משנות ה-70.
אני אמרתי שסיקס מצטיין בכביש מפותל? תצטט לי באיזו תגובה. תצטט. עכשיו. זה האוטו הכי לא לכביש מפותל ואולי לכביש בכלל.
כן אמרתי שרכב שסוחב ומאיץ, גם מגיע מהר יותר לפניות. אבל אם ההיגוי שלו כל כך חופשי ואיום ונורא, כל פניה כזו הופכת לדרמה.
לעומתו רכב שלא סוחב ולא מאיץ ולא מסוגל לצבור מהירות ויש בארץ המון כבישים לא ישרים עם עליות לא נוראיות שגם כשהוא לא עמוס הוא לא לוקח אפילו בהילוך שני ומוכרח לרדת לראשון, איכות ההיגוי שלו מבחינתי בטלה בשישים. אז מה זה עוזר לי שההיגוי שלו מדוייק יחסית אם הוא מזדחל ב-20-30 קמ"ש?
היגוי בדיפנדרים - לכל הדיפנדרים שנהגתי בהם בחיי היה היגוי מדויק ונטול חופשים. לא מכונית ספורט, אבל ביחס לרכב שטח? אחלה היגוי. נוסך בטחון ומאפשר למצות מהקוביה הזו קצב סביר מאוד, ככל יכולתה הצנועה. והיו כמה וכמה דיפנדרים שאהבתי. אני זוכר לטובה את הירוק של אורן דוכן, את השחור שהיה של אסף, את ה-TD5 של שי יצחקי ואת ה-110 פומה של יורם עיני מחברת המזרח. בנוסף - רכבי הדגמה 90 פומה ו-130 פומה.
הדיפנדר שלי נהנה מהיגוי חד במיוחד בזכות זוית קסטר של מעלה אחת או כמעט אפס. זה כמובן היה על חשבון דברים אחרים אבל הצלחתי להגיע לאיזון טוב, ומאוחר יותר כשהונמך ל50 מ''מ החזירו את הקסטר לערך המקורי שלו.
הדיפנדר של אורן היה מהודק מאוד באופן כללי, תמיד בושינגים חדשים וקשיחים, תמיד הכל במקום. מדובר בבנאדם קפדן בצורה כפייתית כמעט לתקינות הרכב שלו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני אמרתי שסיקס מצטיין בכביש מפותל? תצטט לי באיזו תגובה. תצטט.
הנה.
כשנוסעים כל כך לאט בעליה בכביש מפותל (הילוכים 1-2-1 כל הזמן) כי זה פשוט לא מושך קדימה ולא צובר מהירות, לדיוק ההיגוי יש מבחינתי הרבה פחות משמעות מאשר ברכב חזק שמתפוצץ קדימה כל הזמן והכל קורה איתו הרבה יותר מהר, ונכנס ויוצא מהר יותר לפניות ומהן.
מדברים על סיקס. והיגוי ברכבים עם סרן חי.
שיערתי שאתה מתייחס בתשובה לנושא הדיון.. לא למכוניות ספורטיביות.
תקרא מה אייל כתב.
יש לו כנראה הכי הרבה שעות מאחורי הגה דיפנדרים (ברבים).
לא להתעצבן.. סוגרים שנה ופוחתים חדשה.
שתהיה שנה טובה!
חבר התחדש לאחרונה ברנגלר רוביקון ארוך שנת 2018 (JK) סטוק לאחר שנים רבות על פטרול - מבחינתו בהיבט ההיגוי והיציבות הכיוונית בכביש זו חוויה טראומטית לרעת הרנגלר.
הפטרול לדבריו יציב כקטר והרנגלר איום ונורא.
גם מהניסיון הקצרצר שלי עם פטרול (כחמישה חודשים) למרות שהיה משופר ולמרות שגם הפטרול עם סרנים חיים מקדימה הוא הרגיש יותר אחוד ויציב מבחינת ההיגוי לעומת הרנגלרים שהיו ויש לי.
איזה טירלול...
הבנאדם כולה רצה להבין עד כמה הנסיעה בסיקס גרועה בכביש, כי הוא מתלבט על אחד.
שרשור משוגע בלי הפסקה וניתוחים של מעבורת חלל, כאשר חצי מהשרשור בנוי על "אני יודע יותר טוב", "לי יש יותר ניסיון" וציטוטים והוצאה מהקשר ברמה של פוליטיקאים מדליפים ל-YNET.
לפותח השרשור, הכי טוב, לעשות פשוט סיבוב על סיקס על חבר בשביל להבין האם ההיגוי הלא ממש מהודק של הסיקס מתאים לך או שזה מוגזם, ולקחת בחשבון שהכלים האלה, שעוברים הרבה מאוד, מרגישים שונה מאוד בין אחד לשני.
שנה טובה חברים
חבר התחדש לאחרונה ברנגלר רוביקון ארוך שנת 2018 (JK) סטוק לאחר שנים רבות על פטרול - מבחינתו בהיבט ההיגוי והיציבות הכיוונית בכביש זו חוויה טראומטית לרעת הרנגלר.
הפטרול לדבריו יציב כקטר והרנגלר איום ונורא.
גם מהניסיון הקצרצר שלי עם פטרול (כחמישה חודשים) למרות שהיה משופר ולמרות שגם הפטרול עם סרנים חיים מקדימה הוא הרגיש יותר אחוד ויציב מבחינת ההיגוי לעומת הרנגלרים שהיו ויש לי.תצורת מתלה קדמי דומה עד זהה מאפיינת את כולם פטרול, דיפנדר,דיסקו גימיני וטויוטה 80.. היא, לדעתי, מה שנותן את ההתנהגות המהודקת יותר בכביש וההיגוי הסביר ביחס לרנגלר והאינדיאנים שלמרות החסרון בכביש מציגים פוטנציאל מהלך מתלה אדיר מקדימה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כל הכלים שמנית מציגים מהלך מתלה קדמי לא מדהים בלשון המעטה, בוודאי ביחס למהלך המתלים האחורי שלהם. כל העסק מרוסן ומהודק וקצת מוגבל, כדי לשמר איכות היגוי סבירה ומעלה על כביש.
ב-Jeepים זה הפוך - המהלך הקדמי גדול מהאחורי ולא במעט.
כנראה שסרן חי עם מהלך מתלה גדול מאוד + היגוי מדויק לא הולכים ביחד.
יונימוג אדום
25-09-22, 16:50
חברים , חוזר ומדגיש - אצלי בסיקס מערכת ההגה מתוחזקת ומהודקת .
בעבר עם התיבה ההידראולית ששודכה לסיקס היה לי היגוי רך מאוד ( אמריקקי ) ושיוט אשר מצריך ( מבלי שנרגיש בכך - התרגלנו ) תיקון היגוי כל הזמן .
לא עזרו כל השיפוצים והתיקונים כלל - זה מה יש .
עד שיום אחד זוגתי/ שותפתי לטיולים ולחיים אמרה לי - תחליף כבר את ההגה המחורבן הזה , באותו היום נסענו לנצרת עם הסיקס כמובן , נכנסתי לראוף זכרונו לברכה ורכשתי תיבת הגה חדשה אשר מיועדת לסופה 2 .
לוקח את שתי התיבות ביד ומנסה למצוא הבדלים - לא ממש מצליח לזהות הבדלים , בשתיהן אין חופשים כלל ויחס העברה דומה .
מתקין את התיבה החדשה ופתאום - ההגה הרבה יותר קשה ( אך מדוייק ) .
מותקנת אצלי גם תושבת תיבת הגה מחוזקת וגם תמיכה נגדית לשלדה .
כיום הסיקס משייט בכביש המהיר במהירות תלת סיפרתית ללא שום משחק בגלגל ההגה ( הגה ספורט קטן מעץ ) ובקו ישר .
נכון , זה איננו היגוי של רכב פרטי( וגם לא אמור להיות ) אך בוודאי שאיכות ההיגוי טובה בהרבה מהמקור .
אילן
זה בדיוק העיניין עם תיבת ההגה, לא רציתי להכנס לזה קודם כי לא הייתי בטוח מה רכשתי בזמנו שהיה מיועד לסופה. מה שאילן מתאר הוא ההבדל בין תיבות זהות חיצונית במוט הפיתול בתוך התיבה שמיועד למומנט גבוה יותר מצד ידי הנהג לעזרה ההידראולית- קוראים לזה הגה כבד יותר- מתקשר יותר.
אז כנראה שזה בדומה למה שהרכבתי בלי לחפור יותר מידי למה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.