צפייה בגרסה מלאה : ברגי גלגל (גוז'ון) ארוכים בטויוטה היילקס ובכלל
נגזר מתוך הדיון הזה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109844
תוך כדי הידוק האומים בגלגל ימין אחורי נגזרו שני גוז'ונים - ובדיקה מהירה הראתה שהשאר באותו גלגל כבר מתוחים. במוסך מאיה הסמוך נמצאו גוז'ונים מתאימים ורבע שעה מאוחר יותר הכל היה מורכב.
אני מוצא שהגוז'ונים המקוריים די קצרים. מקדימה, לפחות בהיילקס שלי, הם לא תופסים את כל הכריכות.
מה דעתך? והאם יש חסרון להחלפה לארוכים יותר (עם אומים פתוחים כמובן)
יש 6 כריכות? זה מספיק. וחוץ מזה ככה טויוטה החליטו ואנחנו עם חישוקי ברזל, לא צריך גוז'ונים ארוכים.
החדשים שננעצו היום אפילו קצרים יותר אבל אני אזמין אומים פתוחות - החלטתי ככה אחרי שראיתי היום מה מצב הגוז'ונים, זה עוזר למעקב השוטף (כשגוז'ון מתחיל להתארך רואים שהוא בולט יותר מהשאר).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תתחדש וכו.
אני מוצא שהגוז'ונים המקוריים די קצרים. מקדימה, לפחות בהיילקס שלי, הם לא תופסים את כל הכריכות.
מה דעתך? והאם יש חסרון להחלפה לארוכים יותר (עם אומים פתוחים כמובן)האומים המקוריות מתברגות 10 כריכות.
אומים חדשות פתוחות - הקוטר הקטן של הקונוס מעט גדול יותר ומתברגות מלפנים 8-9 כריכות.
אני לא מת על זה. אולי באמת צריך גוז'ונים ארוכים. מאחור ההחלפה חפיף. מקדימה לא עסק פשוט.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220531/8b8548c9681db6bfda61e89bd39687ab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20220531/489ba832ad6201e09e3cef79db17a6fe.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מאחור המצב בסדר ולא חסר הברגה.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220531/14e1794ec6278d057d354d3d0b26e48c.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מלפנים רואים שהמצב לא אופטימלי.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220531/cb2f819432dadb82ff6d15c870bf6368.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
זהה למצב אצלי:
138507
אז כן, סומכים על טויוטה, אבל גוז'ונים ארוכים בחצי אינץ' מתבקשים.
כשאתה מזמין, גם בשבילי בבקשה.
אצלך האומים המקוריות פתוחות. זה טוב.
נשאלת השאלה- האם החלפת הגוז'ונים מלפנים לא מחייבת פירוק הטבור?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אצלך האומים המקוריות פתוחות. זה טוב.
נשאלת השאלה- האם החלפת הגוז'ונים מלפנים לא מחייבת פירוק הטבור?
אסף.
האום הפתוחות לא מקוריות.
מן הסתם צריך לפרק דיסק, ולקוות שיש מספיק מרווח כדי להכניס גוז'ון ארוך יותר. אתה מוזמן לנסות ראשון.
ehudzeelim
31-05-22, 13:29
אני הייתי מחפש אום עם קונוס מתאים (צר יותר כמו המקורי)
וחוסך את החלפת הגוזונים
האום הפתוחות לא מקוריות.
מן הסתם צריך לפרק דיסק, ולקוות שיש מספיק מרווח כדי להכניס גוז'ון ארוך יותר. אתה מוזמן לנסות ראשון.חשבתי שאם זה לא הולך מהכיוון המקורי, מכניסים מהצד השני.... לא?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני הייתי מחפש אום עם קונוס מתאים (צר יותר כמו המקורי)
וחוסך את החלפת הגוזוניםאום כזה (פתוח, קוני) טוב גם לג'אנט ברזל כמו בתמונה?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
ehudzeelim
31-05-22, 13:36
כן, גם האום המקורי הסגור הוא קוני
האום המקורית נכנסה 10 הברגות מתוכן 2 לא יעילות (הפלדה כבר מעוותת סביב הכריכה וחצי הראשונות). החליפית 8 הברגות. לא מפריע לי כשלעצמו. אבל ככה או ככה אני לא אוהב לראות שהבורג לא מגיע עד קצה האום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אצלך האומים המקוריות פתוחות. זה טוב.
נשאלת השאלה- האם החלפת הגוז'ונים מלפנים לא מחייבת פירוק הטבור?
אסף מה אורך הגוז'ון המקורי? כדי שנדע איזה אורך צריך להזמין שיהיה קצת ארוך יותר אבל לא ארוך מדי.
לבינתיים שיהיו לי חלקי חילוף בארגז כלים.
האורך הכולל 46 מ''מ. אורך הלולב 40 מ''מ.
שים לב שבחלק המשונן 14.1 מ''מ ולא 14.3 כמו באמריקאיות למרות שיש סיכוי שזה גם ייכנס עם קצת יותר כוח.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220620/290a37e3fe22d59e33626230a52ab560.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
40 אורך הלולב זה מקביל ל50 בשרטוט הזה? כלומר זה נותן לי עוד 10 מ"מ?
https://www.amazon.com/Project-Innovation-Extended-m12x1-5x50-1995-2021/dp/B095NDQ9M1/ref=sr_1_5?crid=1I33R8VVDAOQX&keywords=toyota+tacoma+extended+lug+stud s&qid=1655746774&sprefix=toyota+tacoma+extended+%2Caps%2C 209&sr=8-5
https://m.media-amazon.com/images/I/618L2KoZQGS._SL1197_.jpg
או כזה?
https://www.amazon.com/Supreme-Suspensions-Extended-Toyota-M12X1-5/dp/B07Q28KDRG/ref=sr_1_4?crid=1I33R8VVDAOQX&keywords=toyota%2Btacoma%2Bextended%2Blu g%2Bstuds&qid=1655746774&sprefix=toyota%2Btacoma%2Bextended%2B%2C aps%2C209&sr=8-4&th=1
הלולב זה ההברגה ועוד החלק המשונן. בתמונה הראשונה שצירפת המידה היא 62.7
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
או כזה?
https://www.amazon.com/Supreme-Suspensions-Extended-Toyota-M12X1-5/dp/B07Q28KDRG/ref=sr_1_4?crid=1I33R8VVDAOQX&keywords=toyota%2Btacoma%2Bextended%2Blu g%2Bstuds&qid=1655746774&sprefix=toyota%2Btacoma%2Bextended%2B%2C aps%2C209&sr=8-4&th=1זה ארוך מדי אבל יכול לעבוד.
לא כתובה מידת השינון.
ניסיתי להזמין לפני שבוע את זה בדיוק אבל לא הסכימו לשלוח לישראל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
או כזה?
https://www.amazon.com/Supreme-Suspensions-Extended-Toyota-M12X1-5/dp/B07Q28KDRG/ref=sr_1_4?crid=1I33R8VVDAOQX&keywords=toyota%2Btacoma%2Bextended%2Blu g%2Bstuds&qid=1655746774&sprefix=toyota%2Btacoma%2Bextended%2B%2C aps%2C209&sr=8-4&th=1
הזמנתי את זה. הרכבתי אתמול בערב על גלגל קדמי אחד. מתאים, אחלה.
139826
הזמנתי את זה. הרכבתי אתמול בערב על גלגל קדמי אחד. מתאים, אחלה.
139826
הברגים לא ארוכים מדי שלא לצורך?
גם יכולים להתכופף ממכה אקראית או פגיעה בהברגה שתקשה על החלפת גלגל.
"אין כזה דבר גוז'ון ארוך מדי. יש ספייסר לא עבה מספיק"
(פתגם תאילנדי עתיק)
הם בולטים מהחישוק?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מקסימום לקצר אותם אפילו בלי לפרק מהגאנט ולשייף את הקצה (גם סיבה להזמין עוד כלי).
מניסיוני ברגים ארוכים מדי כמו אלו מבטיחים שלפחות הברגה אחת תהיה במצב שלא מאפשר הסרת גלגל כשיהיה בכך צורך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מניסיוני ברגים ארוכים מדי כמו אלו מבטיחים שלפחות הברגה אחת תהיה במצב שלא מאפשר הסרת גלגל כשיהיה בכך צורך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalkבאיזה רכבים יש ברגים ארוכים כאלו ומה הסיבה?
יש גם אחרים. כאלו שנפטרו מחישוקי סגסוגת ועברו לברזל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מעניין, פתיחת האום לא עוזרת ב"הברזת" התבריג מחדש בעת הפתיחה?
לא כשהוא עקום
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מעניין, פתיחת האום לא עוזרת ב"הברזת" התבריג מחדש בעת הפתיחה?
באירוע במאפיינים דומים, מה שנכנע לאחר מאמץ רב היה דווקא הבורג, ולא האום.
בינתיים הרכבתי רק בגלגל קדמי אחד, לראות שנכנס בכלל - ואכן נכנס עם כיפוף קל של מגן הדיסק. עבודה קלילה.
בקרוב אמצע זמן להרכיב מאחורה, לא יודע אם שם יכנס.
לקצר ברגים יש לי את הכלים והנסיון, זה לא בעייה. מעבר למה שצריך לקצר כדי שיכנס מאחורה - אם צריך - השאלה היא מה האורך הנכון? כמה צריך שזה יבלוט? אני רוצה את האופציה להרכיב ג'אנטים אחרים, מה העוביים הסבירים של ג'אנטים סגסוגת?
תשאיר ככה.
מניח שהזמנת כמה ספייר, לא?
בכל מקרה ה"מגן" של הדיסק היה צריך לעוף על הדרך.
בכל הרכבים שהתנהלתי איתם בשטח זה מה שהחריב את הדיסק... בוץ עם אבנים שנלכד במגן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.