צפייה בגרסה מלאה : Ram 2500 Larmie 2021 - AluCabin Camper - לטיולים בלבד
אהלן!
החלטנו לבנות קמפר לשטח. המטרה היא רכב לטיולים בלבד עם עבירות טובה תא נוסעים נוח ומרווח למשפחה ומספיק מקום כדי להכיל קמפר משפחתי, בלי צורך להקים מאהל.
היתה התלבטות בין ראם לF250. את הראם אני מכיר טוב ואוהב מאוד, אבל לפורד יש כמה יתרונות בדמות מנוע חזק יותר, אפשרות לצמיגי 35 (בגרסת טרמור), נעילה אחורית ועוד כמה יתרונות. בסוף החלטנו ראם. בגלל מרחק הסרנים הקצר יותר (משמעותית!), בגלל קפיצי הסליל*ובגלל שיש לנו ניסיון מוצלח מאוד איתו, גם בשטח.
לצערי, ליבואן היו בעיות מלאי, אז אחרי כחצי שנה המתנה לרכב חדש, נפל לידנו Larmie בן שנה עם 30 אלף ק"מ במצב חדש ומייד התחלנו לעבוד עליו. רצינו Limited, אבל אין לימיטד ללא ראמבוקס, לצערי.
בשלב ראשון, כדי להפוך אותו לבעל יכולת שטח, הותקנו:
1. 4 קפיצי סליל King Springs עם הגבהה של 5 ס"מ
2. בולמי Fox 2.5 עם מיכלי שמן - מכויילים לעומס קבוע של כ600 ק"ג בארגז.
3. פגוש קדמי Warn Acsent - הפגוש המקורי נמוך להחריד
4. כננת Warn 12.5 - לחילוץ עצמי
5. מיגון גחון קדמי מברזל להגנה על הרדיאטור והאינטרקולר החשופים יחסית- ייצור מיוחד על ידי סדנת MudMan
6. מדרגות סף מברזל להרמה על ידי הייליפט (עדיין לא הותקנו) גם הם של MudMan.
7. הותקנו סט צמיגי BF AT במידה המקורית - אני מודע לזה שהרכב הזה מעדיף צמיגים גדולים יותר, אבל הוחלט בשלב זה להישאר במסגרת החוק...
במקביל - הוזמן קמפר - AluCabin החדש מדרום אפריקה, שהותקן בינתיים. אפרט עליו בפוסט הבא :)
הלו,
יש לך נזילת שמן מהאוטו החדש.
(אחד שמבין בנזילות שמן).
נראה לי שהפגוש שהותקן משנמך את זוית הגישה ששודרגה בהגבהה.
אני לא חובב של פולסייזים..ושל כל המפלצות קמפרים למינהן בכללי.
אבל אני ממש ממש מחכה לראות מה תבנו ומה ייצא מהרכב הזה. בטוח שיהיה מוצלח מאוד..
שמח שאתם כל פעם מעלים קצת את הרמה...
מגניב לאללה, מן הסתם זה יהיה הראם הכי שווה.
רציתי לשאול-מה זה ראמבוקס?
וגם לציין בנימוס שלבת שלי היו אופניים ורודים עם צמיגים כאלה, אבל היא חגגה 7 לאחרונה אז הם היו קטנים לה.
היה נדמה לי שראיתי כבר איזו מפלצת מותקנת בקמפר בסדנא שלכם....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
ראמבוקס אלו הארגזי כלים המובנים בכנפיים של הארגז.
פיצ'ר מגניב לכל הדעות, אבל עלולים להפריע למתקון של קאמפר מעליהם.
נראה לי שהפגוש שהותקן משנמך את זוית הגישה ששודרגה בהגבהה.
כאן אתה יכול לראות ראם עם פגוש מקורי.
139899
וכאן את הפגוש החדש
139900
- - - Updated - - -
רציתי לשאול-מה זה ראמבוקס?
139901
זה אחד היתרונות הגדולים של ראם על המתחרים שלו - אבל כאמור, לא רלוונטי במקרה של התקנת קמפר.
אז כאמור, הקמפר הנבחר הוא הAluCabin - זה בעצם ארגז אלומיניום סגור שמתלבש על הארגז המקורי של הרכב, עם דלת אחורית בגודל מלא שמחליפה את דלת הארגז המקורית, כדי לאפשר כניסה נוחה ואטימות מלאה לאבק ומים.
בנוסף, לקמפר גג פופאפ כפול המכיל מיטה זוגית בגודל של כ1.35X2.5 מטר וכאשר המיטה מורמת, ניתן לעמוד עמידה מלאה בארגז (גובה של כ2.3 מטר מרצפת ארגז הרכב ועד התקרה). הגישה למיטה העליונה היא מתוך הרכב ואין צורך בסולם כדי לטפס לשם.
בניגוד לAluCab Khaya Camper - הAluCabin מגיע לא מרוהט - ומאפשר אפשרויות עיצוב פנים - לכל אחד על פי צרכיו.
כל זה משאיר את חלל הארגז (גודל של כ1.9X1.6 מטר על גובה פתוח של 2.3 מטר) פנוי.
בנוסף, האלוקאבין (כמו כל מוצרי אלוקאב) מגיע מרושת במסילות אלומיניום לברגי M8 מאפשר התקנה של כמעט כל אביזרי אלוקאב - כולל סככת ה270 מעלות, אוהל מקלחת, גגון (בוכנות הגז בגג יכולות להרים משקל נוסף של עד 100 ק"ג), מנשא לגלגל ספייר על הדלת האחורית ועוד ועוד.
לארגז יש 4 דלתות צד שאמנם גבוהות מידי להכנסה והוצאה של ציוד מצידי הרכב אבל משמשות כחלונות אוורור לקמפר - ומגיעות (בנוסף לדלתות האלומיניום) עם חלונות קנבס ורשתות נגד חרקים.
הארגז מגיע עם מערכת חשמל הכוללת:
7 גופי תאורה פנימיים וחיצוניים שלכל אחד 3 עוצמות אור לבן\אדום.
2 מנורות קריאה למיטה הזוגית ושקעי טעינה בצידי המיטה.
חיווט למערכת סולארית על הגג - עם מחבר אנדרסון מובנה בגג הארגז.
בדומה לסגירות הארגז האחרות של אלוקאב - הארגז מתחבר לרכב ללא קידוח כלל ומאפשר פירוק והחזרת הרכב למצבו המקורי.
הקמפר מתאים כרגע רק לראם (ולעוד כמה כלים שעדיין אין בארץ) אבל ממש בקרוב יגיע לו קיט התאמה לפורד F250/F150/F350 ולסילברדו.
חשוב לציין שיש לAluCab קמפר דומה גם לטנדרים היפניים (נקרא Canopy Camper) אבל בשלב זה תקנות התעבורה המקומיות לא מאפשרות רישוי חוקי בישראל. לטנדרים היפניים אנו נציע את ה Khaya Camper הנשלף שיגיע לארץ בקרוב מאוד.
בפוסט הבא אתאר את התכנון והבנייה של מערכת ריהוט מלאה שמתאימה למשפחה של 4-5.
מעניין ואפילו מאוד, מה באמת עם הגלגלים ? בייחוד במשקל ובמידות שלו, לא אומר 37 אבל כן 35/37....?
אשמח גם לתמונות של הארגז מבפנים, מה עם מטבח ? תנאי שינה (חימום/קרור) ?
עלויות.... ?
תענוג של פרוייקט
גלגלים - בראם החוק לא מאפשר יותר מהמידה הזאת, אבל...
אם רוצים חוקי - אפשר ללכת על F250 Tremor שמגיע מהיצרן עם צמיגי שטח 35.
העלות של כל מה שרואים בתמונות מרכב (כולל המיטה הזוגית העליונה), סככת צד 270 מעלות, אוהל מקלחת, קיט חלונות קנבס+רשת עולה 56,000+ מע"מ כולל רישוי.
אנחנו בשלבי פיתוח סופיים של הריהוט הפנימי (אחסון, מיטה זוגית תחתונה, מטבח ומערכת מים - מייד כשיסתיים אעלה תמונות ועלויות.
לגבי קירור - בשלב זה הותקנו צמד מאווררי 12V שמיועדים ליאכטות (אחד לכל קומה).
ניתן להתקין מיזוג אוויר 12V על הגג - אבל העלויות גבוהות מידי לטעמי - כ10 אלף ש"ח למזגן (Dometic, לא סיני!) ולזה תוסיף מערכת חשמל מצברים שצריכה לתמוך בזה של לפחות 400 אמפר\שעה.
לגבי חימום - יותקן בהמשך חימום התא על בסיס סולר.
מה לא תפנק אותנו בתמונות גם בפנים? [emoji3]
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
אנחנו בשלבי פיתוח סופיים של הריהוט הפנימי (אחסון, מיטה זוגית תחתונה, מטבח ומערכת מים - מייד כשיסתיים אעלה תמונות ועלויות.
!!!
מה לא תפנק אותנו בתמונות גם בפנים? [emoji3]
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
+1 זה מה שמעניין (ובהזדמנות עידן שאפו על המקצוענות!)
טוב, עדיין לא תמונות, אבל שרטוטים אפשר לפרסם.
מה שרואים בשרטוטים המצורפים זה תכנון הקומה התחתונה.
בהיקף הארגז יש תאי אחסון אטומים והמידוף מכיל 3 ארגזי ציוד Black Taurus Ammobox.
בחלק שקרוב לדלת יש מקרר 60L ומתחתיו צמד מצברים.
החומר של הקונסטרוקציה הוא בירץ' ימי והפלטות העליונות הן במבוק.
ערימת הפלטות בקצה המתקן משלימות את כל התאים למיטה זוגית (ילדים יכולים לישון בה גם לרוחב.
המטבח תלוי על החלק הפנימי של הדלת האחורית.
מדהים!!
אני מבין מכך שהעיצוב פנים נעשה בארץ?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני מבין מכך שהעיצוב פנים נעשה בארץ?
נכון
מאוד מעניין! תודה לך על השיתוף!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אודה ולא אבוש- זה פורנו טהור. כרגיל, בנוי מדהים
אודה ולא אבוש- זה פורנו טהור. כרגיל, בנוי מדהיםיותר טוב אפילו - פורנו כחול-לבן
GodsFather
05-09-22, 19:39
יותר טוב אפילו - פורנו כחול-לבןהגלגלים הסגירו את זה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מתקדמים
כל העסק כבר מקבל צורה.
נשארו כמה פינישים קטנים בדמות מזרנים לפינת הישיבה\מיטה תחתונה, סוגרים לתאי האחסון, כיור סיליקון מתקפל, קצת צנרת מים.
אחר כך יגיע החלק החשוב - מכיוון שמדובר באבטיפוס (הזיווד הפנימי, לא הקמפר עצמו שאיתו כבר יש ניסיון) נאלץ לצאת לטייל ולבדוק את הציוד בשטח על מנת לשפר ולתקן את הגרסאות הבאות שיבואו.
כבר במהלך ההתקנה הקפדנו לצאת עם הרכב לנסיעות אגרסיביות בשטח הקרוב, על מנת לבדוק את העמידות של המוצרים. בחלק מהמקרים הוסקו מסקנות, חלקן כבר יושמו בגרסה הנוכחית, חלקן בגרסה הבאה.
קצת פירוט על מה שרואים בתמונות:
ריהוט פנימי:
הAluCabin מגיע כבר עם מיטה זוגית מרווחת במיוחד בחלק העליון של הארגז, כך שהריהוט בקומה התחתונה צריך להכיל גם מיטה זוגית נוספת (לילדים או לשני מבוגרים נוספים), מקרר ותאי אחסון לציוד קמפינג (כיסאות, שולחן ומחצלת), ציוד קבוע ברכב (כלי עבודה וציוד חילוץ) וציוד אישי של הנוסעים.
כל הקונסטרוקציה תוכננה מעץ בירץ' ימי - מדובר בפלטות עץ חזקות במיוחד ועמידות בכל פגעי מזג האוויר ללא חשש של עיוותים לאורך זמן.
חשוב היה לנו שהחלקים החשופים יהיו נעימים למגע וגם לעין ובמקביל יהיו עמידים בחיכוך ומים - ולכן כל המשטחים העליונים נבנו מבמבוק.
תאי האחסון בהיקף הארגז כאשר בכניסה לקמפר תוכננו מדפים לארגזי AmmoBox שמשמשים כמגירות ציוד נוחות לשליפה מהירה.
החלק העליון של תאי האחסון משמשים כפינת ישיבה עם שולחן קטן במרכז במשך היום ובלילה משלימות פלטות במבוק נוספות את תאי האחסון והופכות אותן למיטת הילדים.
על חלונות הקמפר הותקנו וילונות קנבס אטומים לאור (כדי לאפשר שינה עד מאוחר :)) ורשתות נגד חרקים.
מטבח:
על הדלת האחורית הותקן שולחן מטבח מתקפל מאלומיניום ומתוכו נשלפת הרחבת משטח העבודה מבמבוק.
במשטח העבודה מוטמע כיור סיליקון מתקפל ומעליו ברז מטבח לשטיפת כלים.
מעל המטבח כיסי בד המיועדים לתבלינים וסכו"מ. לצד המטבח יש צמד מגירות (מארגזי Ammobox) ובתוכו כלי בישול ואוכל ומזון יבש.
מערכת החשמל:
בחרנו במקרר SnoMaster Classic 60L מספיק גדול כדי להכיל מזון ושתיה למשפחה בטיולים ארוכים, בנוסף, יש מקרר קטן SnoMaster Leisure 18L בתא הנוסעים לשתיה ופינוקים בזמן הנסיעה.
על מיזוג האוויר אחראים צמד מאווררי Scirocco 12V מתכווננים (מאוורר אחד לכל קומה)
לתאורה - יש 7 גופי תאורה National Luna בעלי אור לבן או אדום (שלא מושך חרקים) מתכווננים ב3 עוצמות שונות. 4 מתוכם מיועדים כדי להאיר את שטח המחנה בחוץ, 2 לתוך הקמפר (אחד לכל קומה) ואחד מאיר את מטבח החוץ.
בנוסף יש צמד מנורות קריאה בצידי המיטה העליונה ו4 שקעי טעינה מפוזרים (2 בכל קומה).
כדי להזין את כל מכשירי החשמל האלה בזמן שהייה הותקנו צמד מצברי Optima BlueTop 75H פריקה עמוקה (150AH בסה"כ) ומוקמו מתחת למקרר.
על טעינת המצברים אחראית מערכת ניהול טעינה RedArc BCDC1225 שמווסתת את הטעינה בצורה חכמה בין האלטרנטור של הרכב לבין 4 פאנלים סולארים גמישים 100W כל אחד (400W בסה"כ) שמותקנת על גג הקמפר.
מערכת החשמל בתצורה הזאת מאפשרת שהייה רצופה של כמה ימים ללא צורך בטעינה חיצונית.
פאנל המתגים, יחד עם מכוון הטעינה ממוקם משמאל לדלת הכניסה. בית הפיוזים מוסתר בתוך ארון חשמל נגיש.
מערכת המים:
הקמפר מגיע עם מיכל מובנה של 50L שמותקן בחלקו הקדמי של המבנה, על מנת לאפשר מקלחות למשפחה, נוסיף מיכל של 130L שימוקם במקום הגלגל הרזרבי מתחת לארגז הטנדר (הגלגל הרזרבי יותקן על הדלת האחורית).
בקמפר הותקנו 3 נקודות מים: ברז המטבח, ברז שטיפה כללי באחורי הרכב וצינור דוש ליד אוהל המקלחת .
סככת צל:
הAluCabin מגיע עם סככת צל ענקית מובנית בצידו AluCab Shadow Awning 270 שמאפשרת לאדם אחד לפתוח אותה לבד ללא צורך בעיגון לקרקע גם ברוחות קשות.
מקלחת:
הקמפר מגיע עם מקלחון מותקן בצידו - AluCab Shower Cube
עידן
הרמה הכי גבוהה שנראתה פה. שאפו!
גם אם אין לי כסף לכל השיט הזה... ואני לא מהלקוחות הפוטנציאלים.. קשה לי להתעלם מהתשומת לב לפרטים הקטנים ומענה לכל צורך בצורה מונגשת כל כך.
באמת העלתם את הרמה בארץ!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק טיפ קטן.
צרפו תמונות עם הסמליל של התמונה. לא הסמליל של האטב.
וואו!
באמת רמה מעל מה שנהוג בארץ
הצעה לגבי המקרר- חורי אוורור לפינוי האויר החם.
מהצילומים נראה שהקופסא סגורה סביבו למכט חור עגול אחד.
אם יש משהו שמאד מקשה על המקררים האלו, זה פינוי האויר החם מהמחליף חום בחלק התחתון.
תשקול אפילו מאורר 12V בחור העגול שמפנה אויר מהחלל התחתון של הקופסא.
חלום. בזמן שאני מתלבט איזה קפיצים לשים, בנית אוטו שלם.
שאפו
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
עידן השולחן על הדלת של הסגירה של alucab או פיתוח שלכם?139997
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
boaz avrahami
07-09-22, 07:34
אחרי שבחנתי את כל התמונות בזכוכית מגדלת נראה לי שהמדבקה של ה סנו מאסטר והקינג קאמפ לא באותו מרחק כמו השאר [emoji41]
חוץ מזה באמת נפלא ונראה כמו חלום שלעולם לא אגשים כנראה.
יכול להעיד שיצא לי לראות מקרוב והכול מרגיש כל כך איכותי.
כל הכבוד עידן ותתחדש!
השלב הבא זה להגדיל עוד קצת את המדינה בכדי שיהיה יותר שימוש לכל זה.
... או שלום כולל במזרח התיכון,
מדהים! וואו!
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מתקדמים
כל העסק כבר מקבל צורה.
נשארו כמה פינישים קטנים בדמות מזרנים לפינת הישיבה\מיטה תחתונה, סוגרים לתאי האחסון, כיור סיליקון מתקפל, קצת צנרת מים.
אחר כך יגיע החלק החשוב - מכיוון שמדובר באבטיפוס (הזיווד הפנימי, לא הקמפר עצמו שאיתו כבר יש ניסיון) נאלץ לצאת לטייל ולבדוק את הציוד בשטח על מנת לשפר ולתקן את הגרסאות הבאות שיבואו.
כבר במהלך ההתקנה הקפדנו לצאת עם הרכב לנסיעות אגרסיביות בשטח הקרוב, על מנת לבדוק את העמידות של המוצרים. בחלק מהמקרים הוסקו מסקנות, חלקן כבר יושמו בגרסה הנוכחית, חלקן בגרסה הבאה.
קצת פירוט על מה שרואים בתמונות:
ריהוט פנימי:
הAluCabin מגיע כבר עם מיטה זוגית מרווחת במיוחד בחלק העליון של הארגז, כך שהריהוט בקומה התחתונה צריך להכיל גם מיטה זוגית נוספת (לילדים או לשני מבוגרים נוספים), מקרר ותאי אחסון לציוד קמפינג (כיסאות, שולחן ומחצלת), ציוד קבוע ברכב (כלי עבודה וציוד חילוץ) וציוד אישי של הנוסעים.
כל הקונסטרוקציה תוכננה מעץ בירץ' ימי - מדובר בפלטות עץ חזקות במיוחד ועמידות בכל פגעי מזג האוויר ללא חשש של עיוותים לאורך זמן.
חשוב היה לנו שהחלקים החשופים יהיו נעימים למגע וגם לעין ובמקביל יהיו עמידים בחיכוך ומים - ולכן כל המשטחים העליונים נבנו מבמבוק.
תאי האחסון בהיקף הארגז כאשר בכניסה לקמפר תוכננו מדפים לארגזי AmmoBox שמשמשים כמגירות ציוד נוחות לשליפה מהירה.
החלק העליון של תאי האחסון משמשים כפינת ישיבה עם שולחן קטן במרכז במשך היום ובלילה משלימות פלטות במבוק נוספות את תאי האחסון והופכות אותן למיטת הילדים.
על חלונות הקמפר הותקנו וילונות קנבס אטומים לאור (כדי לאפשר שינה עד מאוחר :)) ורשתות נגד חרקים.
מטבח:
על הדלת האחורית הותקן שולחן מטבח מתקפל מאלומיניום ומתוכו נשלפת הרחבת משטח העבודה מבמבוק.
במשטח העבודה מוטמע כיור סיליקון מתקפל ומעליו ברז מטבח לשטיפת כלים.
מעל המטבח כיסי בד המיועדים לתבלינים וסכו"מ. לצד המטבח יש צמד מגירות (מארגזי Ammobox) ובתוכו כלי בישול ואוכל ומזון יבש.
מערכת החשמל:
בחרנו במקרר SnoMaster Classic 60L מספיק גדול כדי להכיל מזון ושתיה למשפחה בטיולים ארוכים, בנוסף, יש מקרר קטן SnoMaster Leisure 18L בתא הנוסעים לשתיה ופינוקים בזמן הנסיעה.
על מיזוג האוויר אחראים צמד מאווררי Scirocco 12V מתכווננים (מאוורר אחד לכל קומה)
לתאורה - יש 7 גופי תאורה National Luna בעלי אור לבן או אדום (שלא מושך חרקים) מתכווננים ב3 עוצמות שונות. 4 מתוכם מיועדים כדי להאיר את שטח המחנה בחוץ, 2 לתוך הקמפר (אחד לכל קומה) ואחד מאיר את מטבח החוץ.
בנוסף יש צמד מנורות קריאה בצידי המיטה העליונה ו4 שקעי טעינה מפוזרים (2 בכל קומה).
כדי להזין את כל מכשירי החשמל האלה בזמן שהייה הותקנו צמד מצברי Optima BlueTop 75H פריקה עמוקה (150AH בסה"כ) ומוקמו מתחת למקרר.
על טעינת המצברים אחראית מערכת ניהול טעינה RedArc BCDC1225 שמווסתת את הטעינה בצורה חכמה בין האלטרנטור של הרכב לבין 4 פאנלים סולארים גמישים 100W כל אחד (400W בסה"כ) שמותקנת על גג הקמפר.
מערכת החשמל בתצורה הזאת מאפשרת שהייה רצופה של כמה ימים ללא צורך בטעינה חיצונית.
פאנל המתגים, יחד עם מכוון הטעינה ממוקם משמאל לדלת הכניסה. בית הפיוזים מוסתר בתוך ארון חשמל נגיש.
מערכת המים:
הקמפר מגיע עם מיכל מובנה של 50L שמותקן בחלקו הקדמי של המבנה, על מנת לאפשר מקלחות למשפחה, נוסיף מיכל של 130L שימוקם במקום הגלגל הרזרבי מתחת לארגז הטנדר (הגלגל הרזרבי יותקן על הדלת האחורית).
בקמפר הותקנו 3 נקודות מים: ברז המטבח, ברז שטיפה כללי באחורי הרכב וצינור דוש ליד אוהל המקלחת .
סככת צל:
הAluCabin מגיע עם סככת צל ענקית מובנית בצידו AluCab Shadow Awning 270 שמאפשרת לאדם אחד לפתוח אותה לבד ללא צורך בעיגון לקרקע גם ברוחות קשות.
מקלחת:
הקמפר מגיע עם מקלחון מותקן בצידו - AluCab Shower Cube
עידן
מדהים!!!!
כל הכבוד!!
ET
תודה רבה לכולכם על התגובות המפרגנות! זה פרוייקט מורכב שכל הצוות שלנו עבד עליו במרץ בחצי השנה האחרונה וכיף לקבל כזה פידבק!
הצעה לגבי המקרר- חורי אוורור לפינוי האויר החם.
מהצילומים נראה שהקופסא סגורה סביבו למכט חור עגול אחד.
צודק לגמרי! אמנם חשבנו על זה והשארנו כ8 ס"מ בדופן שבין המקרר לקיר ארגז הרכב (דופן הארגז לא שטוחה) ובנוסף עוד 5 ס"מ מהצד השני של המקרר (אותו אתה לא רואה בתמונות) ובכל זאת, אני חושב שנכון יהיה להוסיף מאוורר, זה יקל על המקרר ויוריד את צריכת האנרגיה.
ביקשתי מהראל, מעצב המוצר שלנו שיכין סרטון שממחיש את אופן הפעולה של מערכת הריהוט בקומה התחתונה:
https://youtu.be/ZXDQr8UCHPU
חשבנו על זה והשארנו כ8 ס"מ בדופן שבין המקרר לקיר ארגז הרכב (דופן הארגז לא שטוחה) ובנוסף עוד 5 ס"מ מהצד השני של המקרר (אותו אתה לא רואה בתמונות) ובכל זאת, אני חושב שנכון יהיה להוסיף מאוורר, זה יקל על המקרר ויוריד את צריכת האנרגיה.
אצלי ברכב הוספתי מאוורר של מחשב בצד הנגדי לכניסת האויר למצנן הפנימי של המקרר, היכן שמותקן מאוורר חשמלי במקור.
היעוד היה פינוי אויר חם מהחלל של המצנן החוצה.
החשמל מחובר לחיווט המאוורר המקורי, כך שהם פועלים יחד.
יוצא משם הרבה אויר חם, בכיוון הנגדי לשאיבה, שאחרת היה חצי ממוחזר כי הוא בתוך החלל בו נמצא המקרר.
לתחושתי זה קיצר את משך עבודת המקרר באינטרוולים של עבודה.
ובלי ספק סביבת המקרר פחות חמה.
וואו שאפו ובענק. באמת רמה אחת מעל כולם.
כמעט מושלם. חסר לי בתמונות או בפירוט מערכת לחימום המים למקלחת ומקום ייעודי לבלון+ כירת גז.
צריך לחשוב גם על איבזור תא הנוסעים=> מערכת קשר, מכשירי ניווט וטלפונים ניידים בהתקנים מתאימים.
עוד חסר לי למען השלמות- ממיר מתח ופינת הטענה עם כמה שקעים להטענת כל המכשור הנטען (טלפונים, מחשב נייד, ציוד צילום, רחפן וכו'.
עוד הייתי שוקל לשלב איך שהוא בקמפר בגובה נמוך תאורת דרך קטנה שלהבדיל מתאורת מחנה תאיר בקטנה רק את סביבת הרכב (נניח יציאה לפיפי בלילה וכו'.
יש בתוכנית קמפרים דומים גם לטנדרים קטנים יותר כמו היילקס? גלדיאטור?
התחלנו בחלק הכי כיף בפרוייקט - בדיקות שטח מקיפות.
אחרי סיום הבדיקות נוכל לכייל את המתלים, לסיים את האבטיפוס ולסגור תכניות לייצור סדרתי.
בינתיים, קחו וידאו קצר -
https://www.youtube.com/watch?v=k0vC6m0RdYs
אני מניח שאתם צריכים נסיינים בלתי תלויים שיעבירו ביקורת בלתי אמצעית?
אני ומשפחתי פנויים בשני שלישי השבוע. יש רשיון ג.
:) ;)
אני מניח שאתם צריכים נסיינים בלתי תלויים שיעבירו ביקורת בלתי אמצעית?
אני ומשפחתי פנויים בשני שלישי השבוע. יש רשיון ג.
:) ;)
אופס, פספסנו את הפנייה שלך...
מוזמנים לראות את הקמפר, את הטנדרים האחרים שלנו ועוד מגוון עצום של ציוד קמפינג בחג אישטח ביער בן שמן בסופ"ש הקרוב - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125294-%D7%97%D7%92-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%91%D7%9F-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8!?p=1003637#post 1003637
נתראה!
https://www.youtube.com/watch?v=RZqdTwOqFAI
בשבוע הבא הוא יוצא לסיבוב חורפי ביוון :cool:
לקראת החורף (צפוי חורף קשוח ביוון) הוספנו לקמפר מערכת חימום פנימית 2KW.
המערכת מחממת בעזרת סולר (הותקן מיכל של כ8 ליטר בין הקמפר לקבינה, כדי לא לגעת בצנרת הסולר המקורית של הרכב) ומפזרת את החום בעזרת מפוח חשמלי 12V - המערכת מחחמת את כל החלל בקלות (תוך דקות ספורות).
בנוסף, הותקן דוד מים של 5 ליטר שיודע לעבוד על 12V וגם 220V. יש גם אפשרות לחיבור למערכת החימום של הקמפר אבל מפאת חוסר זמני במלאי, הותקן דוד חשמלי בלבד.
באחורי הרכב הותקן אינטרפוץ עם צינור מקלחת שמערבב את המים החמים והקרים.
GodsFather
27-11-22, 16:36
אין חשש לחיכוך של המיכל בין הקבינה לקמפר? תנועות שישפיעו על ההברגה?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אהן נראה קרוב
אבל בהכרותי את עידן הייקה פוץ [emoji6]......
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אין חשש לחיכוך של המיכל בין הקבינה לקמפר? תנועות שישפיעו על ההברגה?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אכן יש חשש.
היתה התלבטות רצינית איפה למקם את המיכל הזה - וכל מקום אחר היה פשרה גדולה מידי (או שהמילוי לא נוח או שהיה חשש לריח של סולר בתוך הקמפר.
לבסוף החלטנו על המיקום הזה - בעיקר כי הוא הכי קרוב לפתח התדלוק המקורי ולא יצריך להזיז את הרכב לשתי נקודות שונות בתחנת הדלק.
אחרי כל התקנה כזאת אנחנו מעבירים את הרכב נסיעת שטח אגרסיבית במיוחד - אין סימני נזק למיכל או לתושבת שלו.
בכל מקרה - המיכל גמיש יחסית ויש לו נשם כך שגם אם יהיה מגע, זה לא יהיה קטלני.
סיימנו סיבוב של כמה שבועות ביוון. חלק מהזמן עם חברים, חלק אחר עם המשפחה. היה קר ומגניב :D
1420921421011421001420991420981420971420 96142095142094142093142091142102
פתאום הגיע גל חום היסטרי ובאופן ספונטני החלטנו שחייבים לעלות צפונה מכאן, וגבוה בהרבה 😎.
הרמתי טלפון לאיתמר מ"ספן סוכנויות" ושאלתי אותו איזה ספינות יוצאות בקרוב לטורקיה ואפשר להעלות עליהן את הקמפר. איתמר חזר אלי והציע את הTrans Carrier שמפליגה מחיפה לאיסקנדרון, בגבול סוריה-טורקיה, הבעיה היא שלאיזור הזה קשה יחסית להגיע בטיסה ולי כבר היה ברור שאנחנו מפליגים!
איתמר הרים גבה, היה בטוח שהשתגעתי, הרי מי עולה להפלגה באוניית קארגו, ועוד עם שני ילדים?! אבל אחרי שהסברתי שהילדים (ואשתי) הם מהזן הקשוח, איתמר התרצה והנה, אנחנו בדרך לטורקיה.
מה בתכנית? מתכננים לפגוש ממש בקרוב את משפחה בהרפתקה - יומן מסע משפחתי (https://www.e-shetach.co.il/blog/) ,לטייל איתם יחד בקפדוקיה ולטפס לקצ'קר, משם לרדת לחופי הים השחור, להתפצל ולהמשיך צפונה לבולגריה ורומניה ושם לפגוש את חברים אחרים ולטייל בקרפטים הרומנים. יהיה כיף!
1443681443761443751443741443731443721443 71144370144369144377
מדהים.
מפתיע שיש בכלל אופציה כזאת (לעלות לשוט בקארגו).
לא מטריד אותך שהאוטו בסיפון עליון,
לא חוטף מלח מכל הכיוונים?
מדהים.
מפתיע שיש בכלל אופציה כזאת (לעלות לשוט בקארגו).
לא מטריד אותך שהאוטו בסיפון עליון,
לא חוטף מלח מכל הכיוונים?
האמת שלא מטריד בכלל.
הים היה חלק ולא הרגשנו גלים. וגם אם היה נרטב, מדובר ביומיים, לא יותר, שום דבר שאי אפשר לפתור בשטיפה טובה.
אז חזרנו גם מההרפתקה הזאת*:)
חצינו את טורקיה מדרום מזרח לצפון מערב והתעכבנו*על איזור קפדוקיה והקצ'קר (ולאחר מכן נפרדנו מנעמה וההיילקס שהמשיכו לגיאורגיה וארמניה) את בולגריה ורומניה מדרום לצפון*+ התעכבות על רכס הקרפטים הצפוני.סה"כ חודש טיול - כ5700 ק"מ.
השארנו את הראם ברומניה, חזרנו לארץ לעבודות (חגים וזה) ולשלוח ילדים לביצפר*וכבר*בסוף השבוע הבא מתוכננת להתחיל הרפתקאה*נוספת ;)
היילקס בינתיים סיים את הסיבוב בגיאורגיה-ארמניה, חצה את הים השחור והגיע לאיטליה (אחרי בולגריה, סרביה וקרואטיה).
אנחנו מתכננים לפגוש אותם שוב בקרוב בברצלונה, לטפס לפירינאים ומשם להדרים למרוקו.
בלהט האירועים - שכחתי לעדכן :(
אתחיל מהסוף - התעוררנו בשבת בבוקר 7/10 במרוקו. בשעה הראשונה עוד שכנעתי את עצמי ואת המשפחה שהנה יש לנו תירוץ להמשיך לטייל לעוד זמן רב ולא לחזור הביתה. ברגע שהאירוע התחיל להתבהר הבנתי שלא אסלח לעצמי אם לא אקח בזה חלק אז מייד התחלנו במלאכה המורכבת של חיפוש טיסה חזרה ואחרי מסע תלאות, השארנו את הראם במרוקו וב9/10 כבר הייתי על מדים שאני מקווה לפשוט ממש בקרוב לקראת ההרפתקה הבאה.
איך זה התחיל ( זה היה ממש מזמן, הזיכרון שלי לא מאפשר לי לרדת לפרטים)
לקראת חופשת החגים הארוכה, עליתי (לבד) על טיסה ליאש (רומניה) שם השארנו את הרכב בסוף הטיול הקודם. היו לי 5 ימים כדי להגיע לשדה התעופה של ברצלונה לאסוף את סיון והילדים - את הדרך עשיתי על כבישים מהירים יחסית כאשר בסוף כל יום אני יורד לשטח לחפש מקום מוצלח ללינת לילה (בעזרת אפליקציית Ioverlandar הנהדרת)
מברצלונה יצאנו לטיול של כשבוע בפירנאים - משולב רגלי+רכוב וחזרה לנמל ברצלונה - משם עלינו על מעבורת ישירה לטנג'יר (שייט של כ30 שעות). העדפנו שייט על נהיגה כי הזמן היה קצר ולא רצינו להתיש את הילדים ואת עצמנו בטיול נהיגה בכבישי ספרד.
אז אחרי שייט ארוך, התעוררנו בבוקר בנמל טנג'יר רעננים לנהיגה ארוכה :).
משם עלינו לרכס הרי הריף ואל העיירה שפשאוואן.
משם לפאס ולטיול*רכוב של כ4 ימים באטלס הגבוה.
התוכנית היתה להמשיך ולמצות עוד את מרוקו, אבל כל דבר בזמנו, ברגע שהמצב קצת ירגע, נחזור לשם.
בשבוע הבא ממשיכים את הטיול, אסע לשם שוב, אחצה את מיצר גיברלטר חזרה לספרד, אאסוף את סיון והילדים משדה התעופה במדריד ומשם נראה (ככל הנראה, נטייל כשבועיים בפורטוגל).
1466661466751466741466781466721466711466 69146667146668146665146676
נראה מדהים...
לא מפחיד להסתובב עם מספר ישראלי בימים אלה בחול?
יש אופציה למספרים "מסווים"?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
מדהים!! הרכב, הטיולים, החוויות... והחזרה למילואים, כל הכבוד!!
רק איפה זה משאיר אותך עם התכנון לייצור סדרתי של הקמפר הזה?
boaz avrahami
09-04-24, 22:21
כל הכבוד על ההחלטות שלקחת ותודה על השיתוף.
עושה המון חשק.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נראה מדהים...
לא מפחיד להסתובב עם מספר ישראלי בימים אלה בחול?
יש אופציה למספרים "מסווים"?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
עד לפני המלחמה לא חששנו, עוד לא החלטתי אם אני חושש עכשיו.
אפשר להדפיס מספר על רקע לבן ללא דגל (ככה עשינו להיילקס של נעמה שחששה יותר).
יש לי עוד כמה ימים להתלבט על זה.
- - - Updated - - -
רק איפה זה משאיר אותך עם התכנון לייצור סדרתי של הקמפר הזה?
הקמפר מיוצר סדרתית, על ידי Alucab.
בכל מקרה - לשמחתי אישטח הוא לא רק אני ;), אנחנו ממשיכים לעבוד בכל הכח, בהתאמות למצב הקיים
עידן
תודה עידן...
חשבנו לצאת באביב/קיץ הקרובים...
בינתיים דוחים קצת...
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
To make a long story short:
השתחררתי בסוף יולי, רואדטריפ קטן לאמסטרדם, אספתי את סיון והילדים ועלינו לאיסלנד. סה"כ כחודש טיול - היה קר ומגניב.
1477531477611477601477591477581477571477 56147755147754147762
מהמם, הלוואי עלי
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
איזה כיף שאתה מעז לעשות את מה שכולנו חולמים.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
חי ת׳חלום אתה.
הרווחת בזכות.
מאיסלנד המשכנו לארה"ב - אני צריך להיות פה בתקופה הקרובה בענייני עבודה, אז החלטנו להתמקם בקולורדו, גם כי זאת בירת הOutdoor וגם כי זה מרגיש כמו השילוב הכי טוב בין חינוך מוצלח לילדים ואתרי טיול מעניינים - ממש למרגלות הרוקיס.
הרכב עשה כמה שינויים קטנים כדי לדבר אמריקאית - מערכת גז - Propane וצמיגי "37 והוא כבר ממש מרגיש בבית.
147857147858147859147860
וואו, פשוט להזיל ריר
בטח עלויות השילוח היו מטורפות
נשמע מעניין קולורדו בענייני עבודה [emoji12]
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
פשוט מדהים!
Sent from my iPhone using Tapatalk
מהמם. שאפו.
מבין שהראם הוא דיזל ולכן ההסבה לגז?
נראה לי שהכוונה לגז חימום/בישול ולא למנוע.
עידן, מעורר קנאה
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
מבין שהראם הוא דיזל ולכן ההסבה לגז?
כמו שצחי כתב - הכוונה היא לגז בישול. כשהסתובבנו באירופה ובטורקיה\מרוקו השתמשנו בגז בוטן, כמו שיש בארץ וניתן למלא בחנויות גז. בארה"ב משתמשים בפרופן וכל מערכת המחברים שונה - זה דרש החלפה של מיכל הגז וגם של הכיריים עצמם. (מים למקלחת אנחנו מחממים בחשמל (12V) וחימום תא השינה עובד על דיזל.
לגבי עלויות ההשטה - לא זול, אבל גם לא יקר במונחים של שילוח רכב - מנמל ריקאוויק לנמל פורטלנד (מיין) במכולה 40 פיט - כ3500$. בניגוד להשטה מ\לארץ, זה דרש 0 בירוקרטיה וללא מיסים (בארץ, רק מיסי הנמל היו עולים ככה). כשהגעתי לאסוף את הרכב בנמל בפורטלנד הוא פשוט חיכה לי בנמל עם מפתחות על הדשבורד בלי צורך ברישום, בלי ניירת ובלי חובת הצגה של ביטוח - פשוט סומכים על המשתמש שהוא ידאג למה שצריך.
גם בריקאוויק הכל הלך חלק ובקלות - נראה שיש תעבורה טראנס אטלנטית של מטיילים בכלי רכב באופן קבוע, וזה לא נראה לאף אחד מוזר.
קיבלתי שאלות בפרטי לגבי הכדאיות של הבאת רכב לארה"ב - אז קודם כל, התחביב הזה, ככל תחביב הוא לא כלכלי. אבל ספציפית במקרה הזה, רכב ששוקל מעל 3.5 טון אינו משלם מכס בכניסה לישראל (רכב מתחת ל3.5 טון משלם 100-110% מס) ולכן טנדר כזה עולה בישראל מחיר מאוד דומה למחירו בארה"ב לכן העלות העודפת היא רק עלות ההובלה.
עידן
הבעיה שבישראל שפשוט קטנה גיאוגרפית אין כל כך מה לעשות עם רכב אוברלנדינג מושלם שכזה שאכן בנוי למע ארוך חוצה יבשות
ehudzeelim
29-10-24, 19:46
כמו שצחי כתב - הכוונה היא לגז בישול. כשהסתובבנו באירופה ובטורקיה\מרוקו השתמשנו בגז בוטן, כמו שיש בארץ וניתן למלא בחנויות גז. בארה"ב משתמשים בפרופן וכל מערכת המחברים שונה - זה דרש החלפה של מיכל הגז וגם של הכיריים עצמם. (מים למקלחת אנחנו מחממים בחשמל (12V) וחימום תא השינה עובד על דיזל.
עידן
אחלה הרפתקאה, נראה תענוג תהנו :cool:
רק רציתי לציין לגבי הגז - יש כמובן מתאמים מפרופן לבוטן ולהיפך, כך שלא חייבים להחליף את המערכת במעבר בין אמריקה לישראל.
נהדר. באמת. היכולת לזוז ממקום למקום ולהמשיך בחיים. זה שהצלחתם עם כל העיסוקים שלכם ליצור את הסביבה שמאפשרת את זה.
שאלת בירוקרטיה.
רכב ישראלי שמבלה באירופה - תקופה כל כך ארוכה - מה עם טסט?
אסף.
בטלו. לא שמתי לב שהוא 2021
בניגוד לרכבים פרטיים, בטנדרים, אין פטור מטסט בשלוש השנים הראשונות.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
ehudzeelim
02-11-24, 13:36
נהדר. באמת. היכולת לזוז ממקום למקום ולהמשיך בחיים. זה שהצלחתם עם כל העיסוקים שלכם ליצור את הסביבה שמאפשרת את זה.
שאלת בירוקרטיה.
רכב ישראלי שמבלה באירופה - תקופה כל כך ארוכה - מה עם טסט?
אסף.
היה על זה דיון, נדמה לי בשרשור טנדר סמוראי של עמרי (אם זכרוני אינו מטעני).
שאלת בירוקרטיה.
רכב ישראלי שמבלה באירופה - תקופה כל כך ארוכה - מה עם טסט?
אסף.
הרכב יצא מהארץ לטורקיה ביולי 23 מייד אחרי טסט אז השנה הראשונה לא היתה בעיה.
בשנה השניה קיבלתי רישיון חדש ותרגמתי אותו (אצל נוטוריון) (אף אחד לא התנדב להגיד לאף אחד שבישראל יש מנהג מוזר שדורש חותמת של מכון טסטים).
את חברת הביטוח (חברה הולנדית, עושה רק ביטוח חובה, אין יכולת לעשות מקיף) זה לא עניין והם התחייבו שיש כיסוי בכל מצב.
בפועל - בכל מדינה באירופה\אפריקה\אסיה יש חוקים אחרים לגבי טסט והרישיון נראה אחרת, וכולם רגילים לראות מכוניות עם מספרי רישוי שונים - את אף אחד לא עניין הרישיון שלי או תאריך התפוגה שלו.וכל מי שעצר אותנו בדרך ראה שאנחנו מישראל ובירך אותנו להמשך - כולל במעברי גבול שדרשו לראות את הרישיון.
אני מצידי הייתי מוכן לעשות תהליך רישוי מקומי במקרה שמשהו יתקע (ברוב מדינות אירופה אין מס על רכב והליך הרישוי מהיר, פשוט ודורש אגרה של כמה מאות אירו) אבל כאמור, לא הצטרכתי.
בארה"ב, אגב - בכלל אין מושג כזה טסט לרכב אז זה Non Issue. תייר שמכניס רכב זר למדינה מתחייב להוציא אותו בתוך שנה ואם הוא נרשם כתושב באחת המדינות הוא צריך לרשום גם את הרכב ולדאוג לו למספר רישוי מקומי בתוך 3 חודשים (ואת זה, אעשה בקרוב ככל הנראה).
עידן
זה מעניין, אם תחזור לארץ נגיד אחרי שהרכב לא עשה טסט 3 שנים איך הוא נכנס והאם זה יחייב מעבדת רכב?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
כנראה שיצטרך מעבדה.
אבל במקרה שלי, אני לא חושב שאחזיר אותו אי פעם.
שדרוג חדש משמעותי - התקנתי אנטנה\ראוטר של סטארלינק על הגג.
אחת המגבלות המשמעותיות שהיו לנו בטיול הוא קליטה סלולרית. שנינו יכולים לעבוד מרחוק ואינטרנט בכל מקום מאפשר לנו לטייל הרבה יותר וגם מאוד עוזר לטיול - בניגוד לארץ, פה אנחנו מאוד צריכים את הרשת כדי לנווט ולחפש נקודות עניין. מה גם שלפעמים כשנמצאים עם הילדים 24\7 למשך כלכך הרבה זמן, לפעמים זמן מסך הוא מבורך.
148064148065148066148067
GodsFather
23-11-24, 11:51
קראתי שוב את כל השרשור, כי זה כיף כמו לחזור לספר טוב או מסעדה.
שאלה שעלתה לי ואולי פירטת בשרשורים אחרים לא מקושרים - תחזוקה ובלאי.
אתם מ22 עם הרכב בכל מיני מקומות. הרכב מבציר שנת 21. איך התחזוקה עד כה, גם של הרכב עצמו וגם של כל התוספות ואיך אתם מתמודדים, במיוחד לאור העובדה שהרכב בחול רוב הזמן. אני מניח שבארהב יותר קל אבל לאורך המסע עד ארהב איך היה?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
RAM עושה טיפול כל 24,000 ק"מ על פי הגדרת היצרן, או כשנדלקת נורה, אז כמובן שיצאנו מהארץ אחרי טיפול.
התקלות היו:
1. במרוקו, אחרי שהרכב עמד כל השלב הראשון של המלחמה (8 חודשים ללא תזוזה). הגעתי למרוקו עם כמה ימים ספייר כי הנחתי שעלולים להיות עניינים טכניים בהתנעה שלו.
מצברי ההתנעה מתו לגמרי, קניתי זוג מצברי Varta ומייד אחרי ההתנעה נורית הABS דלקה.
במרוקו אין ייבוא של RAM וגם לא קרייזלר. גם לאירופה אין ייבוא רשמי, אבל יש יבואן מקביל שמביא RAM (בעיקר 1500 בנזין) ומצאתי שיש לו מוסך במדריד שהיא היתה היעד הבא. כשהגעתי לשם, בדיקת מחשב העלתה שמודול הABS הלך ואין באירופה כזה במלאי. החלטנו לצאת ככה לטיול (שבועיים בפורטוגל), המשמעות היתה שאין ABS, אין קרוז קונטרול (כי האדפטיבי נעזר בABS כדי לבלום) ואין בקרת אחיזה בשטח.
סיימנו את הטיול בפורטוגל, הפקדנו את הרכב במוסך במדריד ונסענו לארץ - בינתיים הם החליפו את המודול ועשו טיפול.
אמנם הרכב היה באחריות, אבל בגלל שלא מדובר היה במוסך רשמי, לא היה ניתן להכיר בזה.
2. הלכה משאבת מתזים (שהבאתי מהארץ והחלפתי לבד).
3. במרוקו מילאנו מים במיכלי המים של הקמפר מכל מיני בארות מזדמנים וכנראה שחטפנו שם איזו פטריה שהוציאה את מערכת המים מכלל שימוש. בספרד קניתי נוזל חיטוי של קרוואנים שעשה שיפור כלשהו ואפשר להשתמש במים לשטיפה ומקלחות אבל עדיין היה טעם לוואי ולא יכלנו לשתות מהם. רק כשהגענו לארה"ב היה לי את הזמן והמקום לפרק את מיכלי המים ולנקות אותם כמו שצריך + להחליף את הצנרת ועכשיו הם שימישים שוב.
אגב - בעיה נוספת שצצה פה היא קיפאון - בקרוואנים המקומיים יש גופי חימום חשמליים למיכלי המים כדי שלא יקפאו ואצלנו אין עדיין, אז מיכלי המים לא שמישים כל החורף, אצטרך למצוא לזה פתרון בקרוב.
בשורה התחתונה - התלבטתי מאוד אם לצאת לטיול בהיילקס (שנמצא באירופה בתפוצה נרחבת) או בראם, המרווח והנוחות של הראם ניצחו, למרות הסיכון בענייני תחזוקה.
כמובן שפה בארה"ב לא תהיה בעיה, זה אחד הרכבים הנפוצים
עידן תודה על השיתוף!
אשמח לדעת איך עיגנת את הפאנל הסולארי הגמיש לגג מאלומיניום מרוג..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סופר 7. עובד כבר כשנתיים - בשמש, גשם ושלג.
148113
כשאתה בארץ הרכב להשכרה במקום שהוא נמצא? :D
גיחת סופ"ש ליוטה, סיבוב בHells Revenge - ומצאנו תחליף לשמורת הנחלים הגדולים :D
1483441483451483461483471483481483491483 50148351
מנהלים יקרים, נא להרחיק את עידן מהאתר ולחסום אותו לצמיתות.
תודה [emoji12]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
שכן היה צריך להיפטר מהקרוואן שלו - Opus OP15 שנסע פעמיים בחייו, עם מתלה נפרד, קפיצי סליל, 4 בולמים ויכולת Offgrid מלאה - לא היתה ברירה והייתי חייב לעזור לו.
149223149224
אוי....
קשה. אני מזיל דמעות.
[emoji28]
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
GodsFather
13-07-25, 20:28
זה ארנונה נפרדת? היטל השבחה?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.