PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך אפשר לעזור לבלם יד חלש בטסט?



im_ri
01-09-22, 21:18
אהלן,
מאז ומתמיד הבלם יד בטנדר סמוראי 84 היה חלש.
בדגמים האלה של הסמוראי הבלם יד הוא ברקס תוף שיושב על הדייבשאפט ביציאה מהטרנספר לסרן האחורי.
לא משנה כמה אני מנסה לכוון אותו, אני לא מצליח למצוא איזון בין תוף שמסתובב חופשי כשבלם היד לא משוך ולבין בלימה חזקה כשבלם היד לא משוך. החלפתי רפידות, עשיתי להן חריצים, החלפתי כבל, כיוונתי מליון פעמים וכלום.

האם יש דרך לעזור לבלם יד במסלול של הטסט?

שמעתי כל מיני רעיונות, לא יודע מי מהם באמת יעבוד..
מתג שמבטל את האורות ברקס ולחיצה עדינה על הדוושה...
לואו ראשון ושחרור איטי של הקלאץ? (אולי ברוורס?)

משהו מהדברים האלה אמור לעבוד? יש למישהו רעיון יצירתי? כי נראה שאת הנדברקס הזה אי אפשר באמת לסדר...

איל מ
01-09-22, 21:47
לא בא לזלזל ברעיונות שלך, אבל למה לא פשוט לסדר את הבלם?
כן,
גם בלנדרוברים לדורותיהם יש תוף על היציאה מהטראנספר, וגם שם כשהבלם לא תקין, כיוון לא עוזר. כשהוא תקין הוא יודע לעצור רכב עמוס מאוד מאוד מאוד בשיפועים לא הגיוניים.
לפעמים הפתרון הוא לשפץ את הסנדלים ולחרוט את הדראם.
גם אם זה עולה כסף, זה עדיף על ג'יפ שמתדרדר ודורס מישהו (בד"כ את בעליו).
עד שיש משהו אחד בטסט שאשכרה חשוב, לא הייתי מנסה לסבן אותו.

נדב42
01-09-22, 21:50
יש דרך להגדיל את המהלך/מנוף של הידית ?

im_ri
01-09-22, 22:04
האמת שחיפשתי פתרון קסם פשוט יותר :)
אבל רעיון מעניין. צריך להוסיף שיניים והידית תיהיה ממש גבוהה, אבל אולי זה אפשרי עם ריתוך ודיסק.
בתכלס אף פעם לא ניסיתי להחזיק את הידית משוכה למקסימום עליון ולראות אם יש לה קצה מהלך - כי אם לא, אז אפשר להפעיל כוח בזמן הבדיקה בטסט.

תמונה שמצאתי אצלי מהפירוק של אחד הטנדר לפני השיפוץ:

139880

im_ri
01-09-22, 22:15
גם אם זה עולה כסף, זה עדיף על ג'יפ שמתדרדר ודורס מישהו (בד"כ את בעליו).
עד שיש משהו אחד בטסט שאשכרה חשוב, לא הייתי מנסה לסבן אותו.

אני איתך. למה אתה חושב שזה עניין של כסף? ממש לא מפריע לי לשלם על התיקון או כל חלק שאצטרך לקנות. אני כבר אחרי אינסוף נסיונות לשפר את זה. החלפתי סנדלים כבר פעמיים, כיוונתי, ניקיתי. הדראם לא עושה רושם שהוא מעוות, אין הבדל בהתנגדות בנקודות שונות על הדראם. אני לא מכיר סמוראי אחד שהמנגנון הזה עובד בו כמו שצריך כשהרכב בשיפוע, לא יודע אם ביציאה מהמפעל זה עבד כמו שצריך ;)

גם אם זה יהיה תקין מחר, לא הייתי משאיר את הרכב בירידה בלי להכניס להילוך (אם צריך אז לואו) ובדרך כלל למצוא אבן מתאימה.

שחר גרינברג
01-09-22, 22:28
החלפה לדיסק וקליפר זה אופציה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
01-09-22, 22:29
לא היה לי סמוראי אבל מכיר את המנגנון,
אם אתה מגיע למצב שהגעת לקצה הידית והסנדלים חדשים ומותאמים לתוף, אז או הייתי בודק אחד משני אלה:
1. אולי הכבל שלך אלסטי מידי, אולי כבר התחיל להיקרע והוא נמתח ולא מותח.
2. שהכיוון הראשוני שלך רחוק מידי

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

im_ri
01-09-22, 22:31
החלפה לדיסק וקליפר זה אופציה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

מנסה בנתיים שלא להיכנס לפרויקט כזה. אבל אם כבר פרויקט אפשר להרכיב אולי סרנים של סמוראי 1.3 שההנדברקס מותך את הבלמים האחוריים.

שחר גרינברג
01-09-22, 22:32
החלפה לדיסק וקליפר זה אופציה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

https://www.jimnybits.com/suzuki-samurai-transfer-case-mounted-hand-brake-parking-brake-kit.html

מצבר שאני לא היחיד שחשב על זה…


Sent from my iPhone using Tapatalk

im_ri
01-09-22, 22:36
לא היה לי סמוראי אבל מכיר את המנגנון,
אם אתה מגיע למצב שהגעת לקצה הידית והסנדלים חדשים ומותאמים לתוף, אז או הייתי בודק אחד משני אלה:
1. אולי הכבל שלך אלסטי מידי, אולי כבר התחיל להיקרע והוא נמתח ולא מותח.
2. שהכיוון הראשוני שלך רחוק מידי

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

1- זה מה שחשבתי. הרכבתי עכשיו כבל חדש ומקורי אבל עדיין לא הספקתי לנסות אותו... אני מחכה לעוד מחזיר שמן לפני שאוכל להרכיב הכל ולצאת לסיבוב. הכבל שפירקתי נראה במצב טוב אבל קשה להגיד על האלסטיות שלו.
2- אם אני מכוון את זה שיש חיכוך וקשה לסובב את הדראם ביד אז הבלם יד עובד טוב. אבל זה לא צריך לעבוד ככה. כמו שנדב ציין נראה שכרגע אין מספיק טווח למתיחה. מקווה שהחלפת הכבל תסייע.

- - - Updated - - -


https://www.jimnybits.com/suzuki-samurai-transfer-case-mounted-hand-brake-parking-brake-kit.html

מצבר שאני לא היחיד שחשב על זה…

Sent from my iPhone using Tapatalk

יקר אבל מעניין. לא הכרתי את הקיט

מוטי ג.
01-09-22, 22:59
ממה שאני רואה בגוגל, זה זהה למה שיש אצלי בדיסקו,
אמור להיות לך כיוון ראשוני "רגולאז'" לכיוון הצמדת הסנדלים, אותי לימדו לכוון למצב של נוגע- לא נוגע,
ואז את הכיוון שיש בקצה הכבל להתאים את גובה הידית הנוחה לך, או למתוח את הכבל כשהוא מזדקן עם השנים.
אני מציע לבדיקת המנגנון, שתתקרב לירידה בשיפוע חביב, תכוון את הרגולאז למצב טיפה יותר נעול, סע לירידה (אתה כבר קרוב אז אין בעיית התחממות/נזק/שחיקה) ומשוך את ידית החנייה ותראה האם עוצר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גילבו
01-09-22, 23:19
https://www.youtube.com/watch?v=6-ZilZSD52Q

איל מ
01-09-22, 23:42
הדראם לא עושה רושם שהוא מעוות, אין הבדל בהתנגדות בנקודות שונות על הדראם. .

זה לא עניין של מעוות. זה עניין של רדיוסים שונים בין הרפידה לדראם. אולי הוא צריך חריטה.
לגבי סמוראים שלא עוצרים....
ובכן אני לא בקיא. אני כן יודע שכל הסמוראים שהכרתי תוחזקו ע"י חברה צעירים בתחילת דרכם, על כל המשמעויות של זה.

im_ri
01-09-22, 23:47
ממה שאני רואה בגוגל, זה זהה למה שיש אצלי בדיסקו,
אמור להיות לך כיוון ראשוני "רגולאז'" לכיוון הצמדת הסנדלים, אותי לימדו לכוון למצב של נוגע- לא נוגע,
ואז את הכיוון שיש בקצה הכבל להתאים את גובה הידית הנוחה לך, או למתוח את הכבל כשהוא מזדקן עם השנים.
אני מציע לבדיקת המנגנון, שתתקרב לירידה בשיפוע חביב, תכוון את הרגולאז למצב טיפה יותר נעול, סע לירידה (אתה כבר קרוב אז אין בעיית התחממות/נזק/שחיקה) ומשוך את ידית החנייה ותראה האם עוצר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אז זהו, שאין כיוון לכבל, רק רגולאז בצד אחד של הרפידות. בנוסף, המנגנון עובד ככה שמשיכת הידית פותחת רק רפידה אחת. ככל הנראה הרפידה כל התוף מפעיל את הלחץ על הרפידה השנייה.

כיוון משיכת הידית מסומן בחץ הירוק.
הידית מושכת את המנוף שבחץ הסגול.
שדוחף את הרפידה העליונה - חץ צהוב.

איך יכול להיות שהרפידה התחתונה סטטית?

139881

- - - Updated - - -


זה לא עניין של מעוות. זה עניין של רדיוסים שונים בין הרפידה לדראם. אולי הוא צריך חריטה.
לגבי סמוראים שלא עוצרים....
ובכן אני לא בקיא. אני כן יודע שכל הסמוראים שהכרתי תוחזקו ע"י חברה צעירים בתחילת דרכם, על כל המשמעויות של זה.

אני חושש שחריטה רק תגדיל עוד יותר את המהלך שהרפידה העליונה צריכה לעשות... הסמוראי הזה לא מתוחזק ע"י סטודנט כמו שאתה בטח יודע :)
אולי אנסה להשיג דראם מפירוק ואותו אנסה לחרוט.

shmulikbg
02-09-22, 00:52
[QUOTE=im_ri;1000751]
איך יכול להיות שהרפידה התחתונה סטטית?

139881

- - - Updated - - -


היא לא. ברגע שמוט הדחיף מסיים לדחוף את הרפידה העליונה שנעצרה בדראם, בהמשך המהלך הוא דוחף את הרפידה התחתונה.

אגב, מעבר להתאמה של רפידות לתוף, החריטה מורידה את הגלאזורה, השכבה שנותנת למתכת הרגשה של זכוכית.

im_ri
02-09-22, 01:16
היא לא. ברגע שמוט הדחיף מסיים לדחוף את הרפידה העליונה שנעצרה בדראם, בהמשך המהלך הוא דוחף את הרפידה התחתונה.

אגב, מעבר להתאמה של רפידות לתוף, החריטה מורידה את הגלאזורה, השכבה שנותנת למתכת הרגשה של זכוכית.

תודה, אנסה להזיז את הכל ידנית שוב, אבל עד עכשיו נראה היה שרק הרפידה העליונה זזה. יכול להיות שמשהו שחוק? או שאני לא מצליח לראות את זה כי הדראם לא מורכב ואין התנגדות?

לגבי הגלאזורה - נייר זכוכית לא מחספס מספיק?
אחרי הכל זה דראם שלא אמור להסתובב כשהרפידות לוחצות עליו כמו בלמים, לא אמורה להיות כאן שחיקה.

shmulikbg
02-09-22, 01:20
חריטה בהחלט עושה עבודה טובה יותר מאשר חספוס בנייר זכוכית. אם אתה רוצה לראות תנועה של הרפידה התחתונה, תחסום עם מברג את המהלך של הרפידה העליונה, והתנועה תעבור כאמור לרפידה התחתונה.

im_ri
02-09-22, 01:22
חריטה בהחלט עושה עבודה טובה יותר מאשר חספוס בנייר זכוכית. אם אתה רוצה לראות תנועה של הרפידה התחתונה, תחסום עם מברג את המהלך של הרפידה העליונה, והתנועה תעבור כאמור לרפידה התחתונה.

אבדוק את זה. תודה!

מוטי טויוטה
02-09-22, 01:43
היי עמרי. ממליץ להתייעץ עם פלג שעשה פרויקט על סמו ארוך.
אני חושב שהיה אצלו הנדברקס תקין לגמרי.
אם צריך מספר, שלח לי בפרטי

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

im_ri
02-09-22, 03:23
היי מוטי,
קשה לי להאמין שהוא נשאר עם הסרנים המקוריים והנדברקס על הטרנספר.

יונימוג אדום
02-09-22, 06:00
אצלי בטנדר בדיוק אותה הבעיה
שלחתי להדבקה וחריטה את הסנדלים והתוף - לא ממש עזר .
מסתבר ( בעקבות בחינה נוספת של מכונאי בתחום ) שצלחת הבסיס מעוותת .
מנסה כעת למצוא כזאת צלחת תקינה .
אצלי ( 1987 ) מהלך הידית ארוך למדי אבל לא מצליח לייצר בלימה מספקת .
היו לי סרנים של מודל חדש יותר אולם לא רציתי להיכנס לפרוייקט החלפה .

אילן

ehudzeelim
02-09-22, 08:32
לדעתי הדראם שחוק מדי.
את הרגולאג' פתחת יחסית הרבה, כדי שהרפידות יתקרבו לדראם בחלק התחתון. אז לכאורה אין מרווח מיותר. אבל עכשיו, כדי לבלום החלק העליון של הרפידות (איפה שהמנוף דוחף) צריך לעשות תנועה ארוכה יחסית, כי המרחק מהרפידות לדראם מאד גדול, ומהלך הכבל לא מספיק בשביל זה, לכן אתה לא מגיע לבלימה.
הייתי בודק מה הקוטר הפנימי הרצוי של הדראם, ומה הקוטר הקיים. סיכוי טוב שתגלה שהדראם עשה את שלו.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ehudzeelim
02-09-22, 08:41
חיפוש מהיר העלה את הקוטר הפנימי המירבי, 182 מ"מ. ראה בתמונה

139883

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

גילבו
02-09-22, 09:32
בניגוד לרפידות ודראם של ברקסים (למי שעדיין בלי דיסקים..) שם הכל צריך להיות מאוד מדוייק ואם הדרם הגיע לקוטר מוגזם אז אין טעם להדביק סנדלים ממש עבות - בסופו של דבר זאת בטיחות . בבלם יד הקוטר של הדראם לא ממש קריטי כל עוד מדביק הסנדלים מתאים לדראם (שיעבור חריטה קלה ..) את עובי הסנדלים כך שהרווח יהיה מינימאלי לכל אורך הסנדל , וכל עוד המנגנון (כבל ,מנוף, ומנגנון הפיסוק..) יהיה במצב סביר של שחיקה וחופשים - אין סיבה שזה לא יעבוד .
זה לא מדע טילים ...

ehudzeelim
02-09-22, 10:03
לא משנה כמה אני מנסה לכוון אותו, אני לא מצליח למצוא איזון בין תוף שמסתובב חופשי כשבלם היד לא משוך ולבין בלימה חזקה כשבלם היד לא משוך.

גילבו,
זה לא מדע טילים זה נכון,
אבל ב-20 תשובות לפני אף אחד לא נתן תשובה לשאלה שציטטתי כאן, של פות"ש, בפתיחת השרשור. רק ניסיתי להסביר למה מהלך הידית לא מספיק, לכאורה.
אז לא, המנגנון לא תוכנן באופן שלא ניתן לכוון אותו, יש סיבה לתופעה.
הפתרון הנכון, אם באמת הדראם חורג מהמידות הוא החלפתו.
הפתרון שלך גם יעבוד, אבל הוא לא הפתרון הנכון. כי המשמעות שלו היא שגם רפידות בעובי תקין סטנדרטי, אינן מספיקות כשהדראם שחוק מדי.
ואגב, חריטה של הדראם- בהינתן שהקוטר הפנימי אכן גדול מ-182 מ"מ- רק תחמיר את הבעיה.

להחליף דראם, או לעבות את הרפידות+חריטה קלה- אני לא רואה הבדל גדול בהשקעה, ולכן הייתי הולך על הפתרון הנכון ולדעתי גם הפשוט יותר

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-09-22, 11:20
לכל תוף יש מידות מינימום.
שווה להתחיל משם, ולהבין אם התוף בכלל תקין.

עיבוי מוגזם של הרפידות יפצה לזמן מוגבל כי למנגנון יש טווח עבודה שמותאם למידות התקינות של התוף.

im_ri
02-09-22, 12:19
לכל תוף יש מידות מינימום.
שווה להתחיל משם, ולהבין אם התוף בכלל תקין.

עיבוי מוגזם של הרפידות יפצה לזמן מוגבל כי למנגנון יש טווח עבודה שמותאם למידות התקינות של התוף.

למה לזמן מוגבל? הרפידות האלה לא אמורות להישחק בהנחה ואתה לא שוכח להוריד את בלם היד לפני נסיעה...

- - - Updated - - -



הפתרון הנכון, אם באמת הדראם חורג מהמידות הוא החלפתו.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

השאלה אם ניתן להשיג דראם במחיר סביר... בכל זאת רכב בן 40. מצאתי דראם כזה אבל באזור 500-600 יורו כולל משלוח ומיסים. ובדראם משומש אולי אתקל באותה בעיה




ואגב, חריטה של הדראם- בהינתן שהקוטר הפנימי אכן גדול מ-182 מ"מ- רק תחמיר את הבעיה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk


אני גם חושב, בגלל זה לא ממהר לחרוט. מה גם שכשאני פותח מעט יותר את הרגולאז בלם היד מספיק חזק.

שחר גרינברג
02-09-22, 12:22
במחיר הזה של דראם חדש יש הרבה פיתרונות אחרים…


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
02-09-22, 12:37
האמת שחיפשתי פתרון קסם פשוט יותר :)
אבל רעיון מעניין. צריך להוסיף שיניים והידית תיהיה ממש גבוהה, אבל אולי זה אפשרי עם ריתוך ודיסק.
בתכלס אף פעם לא ניסיתי להחזיק את הידית משוכה למקסימום עליון ולראות אם יש לה קצה מהלך - כי אם לא, אז אפשר להפעיל כוח בזמן הבדיקה בטסט.


יכול להיות שאפשר להאריך את המנוף של הידית בצד השני שלה, זה שמושך את הכבל ?

בכל מקרה, אם כבר משקיעים בזה תשומת לב, הייתי מכוון לפתרון שייתן לך בלם יד שעובד כל הזמן ולא רק לטסט ...

im_ri
02-09-22, 12:41
אמדוד את התוף ואעדכן.

ehudzeelim
02-09-22, 12:51
https://boodmo.com/catalog/part-5481183000-16981360/

כזה? פחות מ-150 שקל בהודו.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-09-22, 13:12
למה לזמן מוגבל? הרפידות האלה לא אמורות להישחק בהנחה ואתה לא שוכח להוריד את בלם היד לפני נסיעה...

הרפידות תמיד נוגעות/לא נוגעות בנסיעה.
מהלך הבוכנה/ מנוף מתוכננים לקוטר מסויים, וכד רפידות ישחקו, לא יהיה לך מנוף.

אם יש טווח תנוע לא מנוצל, אולי באמת הפתרון הפשוט הוא עוד כמה שיניים לידית.

ומחזיר לשאלה הראשונה, את התוף מדדת כבר?

im_ri
02-09-22, 13:35
https://boodmo.com/catalog/part-5481183000-16981360/

כזה? פחות מ-150 שקל בהודו.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

תודה!
אופציה רלוונטית להמשך, אך יש לי נסיון רע עם חלפים מהודו. וגם צריך פתרון לשבועיים הקרובים.

- - - Updated - - -


הרפידות תמיד נוגעות/לא נוגעות בנסיעה.
אם יש טווח תנוע לא מנוצל, אולי באמת הפתרון הפשוט הוא עוד כמה שיניים לידית.

ומחזיר לשאלה הראשונה, את התוף מדדת כבר?

למה שהן יגעו תמיד?
עדיין לא מדדתי. בתחילת שבוע הבא אגיע לטנדר.

asafk
02-09-22, 13:48
הפסקתי לקרוא באמצע אז אני אכתוב מה שאני יודע.
אתה מודד את התוף. אם הוא מעבר למה שכתוב בספר צריך להחליף.
התאמה - רגולז' - לפתוח עד שהתוף לא מסתובב ולהחזיר טיפה (אם יש שיניים לאבטחה, אני מחזיר 2-3 שיניים). זה עדיין ייגע אבל לא יפריע. חשוב לפתוח ואז לסגור ולא לנסות לקלוע בול בפתיחה.
את כיוון הידית עושים אחר כך.
יוצאים לנסיעה קצרה ואחריה התוף צריך לא להיות חם מדי. אם הוא חם זה אומר שצריך לשחרר עוד טיפה.

אם יש איך למדוד, אז צריך להיות רווח של עשירית או שתיים בין אמצע הרפידה לתוף. וכשאמצע הרפידה צמוד לתוף בלי הרבה כוח בידית אז רווח של 3 עשיריות או קצת יותר בקצוות.

אם תכוון בשיטה הזו (הצמדה ואז חזרה) תקבל את המקסימום שהמנגנון יכול לתת.... יותר מזה - אין.

אסף.



Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

im_ri
02-09-22, 14:57
אין כיוון לידית או לכבל. הדבר היחידי שאפשר לכוון זה הרגולז.
אם תסתגל על התמונה למעלה תראה שהרגולאז מכוון רק צד אחד של הרפידות ככה שעד כמה שאני מביןף אין דרך להצמיד את אמצע הרפידה למצב שהמרווח בשני קצוות הרפידה זהה.

מוטי ג.
02-09-22, 15:25
אתה צודק, בדיוק בגלל זה או ששמים סט חדש או חורטים את התוף + מדביקים חומר על הסנדל על מה להתאים רדיוסים ואז הכיוון קובע את עוצמת ההצמדה הראשונית של נוגע בקלות .
וגם, את הצד השני של האין רגולאז מבצעת הידית, או "משאבת גלגל" =הבוכניות בבלם היראולי.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

hadtomer
02-09-22, 16:41
הבעיה מוכרת בהמון רכבים, שמעתי שגם בג'יפ ליברטי. בפעם האחרונה שבדקתי - כשהבוחן עומד ליד החלון שלך או לפני האוטו שלך וצועק "משוך הנדברקס"- הוא לא ממש מסתכל האם אתה בולם עם דוושת הבלם בו זמנית.

נדב42
02-09-22, 17:39
נכון, אבל הוא כן מסתכל אם הרכב קופץ קדימה מהגלילים, מה שלא קורה כשאתה לוחץ על דוושת הבלם ...

מוטי ג.
02-09-22, 18:00
עזוב, תגיד שאתה 4 על 4 קבוע וזהו

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ehudzeelim
02-09-22, 22:03
עזוב, תגיד שאתה 4 על 4 קבוע וזהו

Sent from my SM-N986B using Tapatalkאתה צוחק.. אבל בשני טסטים האחרונים הבוחן ביקש שאעקוף את המד בלם.. עם מוסו מודל 2001..
בפעם האחרונה אמרתי לו חלאס ועליתי למד בלם לבדיקה נורמלית. [emoji28]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
02-09-22, 22:17
זהו, שאני בכלל לא צוחק

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ErezZook
02-09-22, 23:13
היי עמרי, זה ארז מצופית, אם אתה זוכר :cool:.
אם אני זוכר (וזה היה ממש מזמן), בסיבוב של ידית האחיזה יש רגולאז' נוסף. שווה בדיקה

מוטי ג.
03-09-22, 10:38
אם הידית שלו היא כמו שיש בהודעה מספר 4,אני בספק אם יש יכולת כיוון.
בסופה 92, אביר וכל מיני מלגזות ושופלים יש ידית בלם חנייה מתכווננת (מתהפכת) שהקצה בו אוחזים מסתובב ומותח את הכבל לפי הצורך.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ishc
03-09-22, 12:49
ממה שאני זוכר מימי הסמוראי הארוך אין כיוון ושאצלי ניסיתי לסדר את זה כל התופים שמצאתי בארץ היו כבר באובר סייז.
אצלי זה נפתר שעברתי לסרנים רחבים והבלם יד עבר לתופים האחוריים.
חבר עם קצר 86 התקין בזמנו את הקיט הסבה לדיסק לדיווח שזה עובד מצויין.
תכלס למרות הניסיון המר עם חלקים הודיים אם יש שם אופציה לתוף חדש זה מה שהייתי מתקין עם רפידות שעברו הדבקה מחדש.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
03-09-22, 13:51
אם יש קיט הסבה לדיסק זה מצויין.
רק לא לנסות להשתמש בו בתור בלם חירום.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
03-09-22, 13:54
רק לא לנסות להשתמש בו בתור בלם חירום.


למה ?

asafk
03-09-22, 13:56
כמות האנרגיה כל כך גדולה שסיכוי טוב שהרפידה תישרף.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

סולי
03-09-22, 14:20
לא תלוי איזה מצב חירום ?

יש קיט הסבה לדיסק בטרנספר במקום הדראם... צריך לומר שזה נראה פגיע מאוד לסלעים... ועיקום של צלחת על דרייבשאפט שמניע כל הזמן זו תקיעה מבאסת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
03-09-22, 15:36
לא תלוי איזה מצב חירום ?

יש קיט הסבה לדיסק בטרנספר במקום הדראם... צריך לומר שזה נראה פגיע מאוד לסלעים... ועיקום של צלחת על דרייבשאפט שמניע כל הזמן זו תקיעה מבאסת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

+1
דראם הודי ב-150 שקל ותשכח מזה לעוד 20 שנה..
או שתזמין שניים למקרה ותהיה בעיה להשיג בעוד 20 שנה :D

im_ri
03-09-22, 15:47
נכון, אבל הוא כן מסתכל אם הרכב קופץ קדימה מהגלילים, מה שלא קורה כשאתה לוחץ על דוושת הבלם ...

למה שזה לא יקרה?

shmil
03-09-22, 16:52
תרגעו, יש לו מראה, הוא רואה אור בלם. הוא גם מבין מצויין מתי זה בלם יד ומתי זה בלימה רגילה.

opl
03-09-22, 17:07
למה שזה לא יקרה?

הרכב שתול במקום עם הברקסים הקדמיים.

שחר גרינברג
03-09-22, 18:21
Black Hydraulic Racing Hand E Brake Drift Rally Drifting Handbrake Aluminum Lever HB05 https://a.co/d/3i6gY6Q

תאורטית ניתן לחבר מוצר בסגנון שינעל רק את הבלמים מאחור?
אולי להוסיף לו מנגנון שיחזיק אותו מופעל?


Sent from my iPhone using Tapatalk

im_ri
03-09-22, 18:57
תגובה

נדב42
03-09-22, 19:19
אני עדיין חושב שהפתרון הוא בגיזרת הידית.
אם ניתן לכוון את הרגולז׳ כך שיעצור היטב אז זה רק עניין של טווח המשיכה של הידית.

סולי
03-09-22, 19:37
למי שאין ניסיון עם הסחורה שמגיעה מהודו, אנא אל תמליצו.
זבל צרוף ... בחייאת חבל על הכסף והזמן עבודה, מפח נפש צרוף...

שנית הפתרון האמיתי שכבר הוזכר פה ואף נעשה במרוצת השנים עי היצרן, בלם יד שמפעיל את הדראמים בגלגלים

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
03-09-22, 19:41
מייצרים אחלה דראמים בהודו.

https://youtu.be/0GyDCGMrcpk

opl
03-09-22, 19:59
זה נראה לי השכנים ממערב להודו.

im_ri
03-09-22, 20:09
היי עמרי, זה ארז מצופית, אם אתה זוכר :cool:.
אם אני זוכר (וזה היה ממש מזמן), בסיבוב של ידית האחיזה יש רגולאז' נוסף. שווה בדיקה

איך אפשר לשכוח :)

מה שכן, אני לא זוכר עוד רגולאז. אחפש אותו השבוע כשאהיה ליד הטנדר

- - - Updated - - -


למי שאין ניסיון עם הסחורה שמגיעה מהודו, אנא אל תמליצו.
זבל צרוף ... בחייאת חבל על הכסף והזמן עבודה, מפח נפש צרוף...

שנית הפתרון האמיתי שכבר הוזכר פה ואף נעשה במרוצת השנים עי היצרן, בלם יד שמפעיל את הדראמים בגלגלים

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

אז בגלל שההנדברקס חלש אני צריך להיכנס לפרויקט סרנים לא חוקי?

- - - Updated - - -


תרגעו, יש לו מראה, הוא רואה אור בלם. הוא גם מבין מצויין מתי זה בלם יד ומתי זה בלימה רגילה.

למנוע מהאור בלם לעבוד רגעית זה קל. אבל לדעתי הבוחנים כאן עומדים לידך ומסתכלים איך אתה מעלה את הידית קליק אחרי קליק...

- - - Updated - - -



מסתבר ( בעקבות בחינה נוספת של מכונאי בתחום ) שצלחת הבסיס מעוותת .
אילן

אתה מתכוון לפלטה שעליה יושבות הרפידות? החלק הסטטי שצמוד לטרנספר?

סולי
03-09-22, 20:36
קטונתי בנושאים אלו..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
03-09-22, 20:37
למי שאין ניסיון עם הסחורה שמגיעה מהודו, אנא אל תמליצו.
זבל צרוף ... בחייאת חבל על הכסף והזמן עבודה, מפח נפש צרוף...

שנית הפתרון האמיתי שכבר הוזכר פה ואף נעשה במרוצת השנים עי היצרן, בלם יד שמפעיל את הדראמים בגלגלים

Sent from my SM-G781B using Tapatalkאתה צודק, אין לי הרבה ניסיון,
סה"כ איזה מרוטי 800 אחד ועוד הינדוסטאן מוטורס אמבסדור isz1800 שעשיתי בהם את הודו. אה ושני אנפילדים שהיו לי בהודו. בארץ יש לי רק אנפילד אחד תקופה קצרה, ב-22 שנים האחרונות. כל החלקים גם בהודו וגם בארץ, מהודו.
אז נכון שלרוב איכות חלקים לא גבוהה, אבל דראם לבלם יד ב-150 במקום ב-1800? מה יש להפסיד כאן? מקסימום זרקת 150 שקל. שווה את הניסיון.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

im_ri
03-09-22, 20:47
אתה צודק, אין לי הרבה ניסיון,
אז נכון שלרוב איכות חלקים לא גבוהה, אבל דראם לבלם יד ב-150 במקום ב-1800? מה יש להפסיד כאן? מקסימום זרקת 150 שקל. שווה את הניסיון.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

כל החלקים שהזמנתי לטנדר מהודו התפרקו בשנה הראשונה או שמעולם לא תפקדו.
אז נכון, מה כבר יכול להיות דפוק בדראם?
אולי הוא עקום... אולי הוא כבר במידה...

הוא עולה 150 ש"ח אבל לדעתי להביא אותו לספרד ייצא משהו כמו 400 ש"ח כולל מיסים ומשלוח. שזה גם לא נורא אבל ייקח הרבה זמן. יש לי טסט בקרוב. אם לא אצליח לפתור את זה בימים הקרובים אולי אזמין.

מוטי ג.
03-09-22, 20:57
תחזור לבדיקה הבסיסית (נראה לי שאסף הציע) ,
תפתח את הבורג רגולאז עד הסוף (כמה שניתן) ותבדוק האם אתה מצליח להגיע לנעילה כזו שגורמת לך קושי בנסיעה, אם ובלי ידית למעלה.(אל תיסע ממש רק תנסה לשחרר קלאצ)
אם הצלחת = קשה להתחיל נסיעה אז הבלימה תקינה ונשאר לך למצוא את הכיוון הנכון שמאפשר לך לנסוע וגם לבלום בטסט.
אם לא הצלחת, יש בעיה וצריך לשפץ או להחליף חלקים.


בהצלחה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

יונימוג אדום
04-09-22, 05:59
עמרי , אכן התכוונתי לצלחת שמחזיקה את כל מכלול הבלם הזה .
אצלי הידית בעלת מהלך ארוך ( אולי יש שוני מדגם 84 לדגם 87 ) ממש , אולם גם אני לא ממש מצליח לנעול גלגלים .
בטסט האחרון לחש לי הבוחן - תן נגיעה קלה בברקס וכך התקבל האישור מהמכשיר .
אני מקווה לקבל השבוע מחבר שמצא צלחת כזאת אצלו ( מכונאי שעוסק בסמוראי ) צלחת אחרת , ואז אבחן האם ניתן לחזק אותה מכיוון שאני מבין שיש עלייה עומס צידי לא שווה .

אילן

im_ri
04-09-22, 12:55
אילן,
לי פעם אמרו בטסט שיש הבדל גדול בבלימה של ההנדברקס בין שני הצדדים. עד כמה שאני מבין, במערכת שיושבת על הטרנספר, גלגל אחד יכול להסתובב חופשי ומבחינת המכונה אין בלימה תקינה.

ehudzeelim
04-09-22, 16:43
אם גלגל אחד מסתובב חופשי, והדיירבשאפט לא מסתובב,הגלגל השני צריך להסתובב לכיוון ההפוך

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
04-09-22, 17:07
וזה בדיוק מה שקורה בלנדרובר.
בבדיקה הם הופכים כיוון של גליל אחד בגלל הנחיות שלא לבצע בדיקה על שני גלילים, ואז כשהם בודקים את בלם היד, אין להם כוח להפוך כיוון חזרה, אז הם אומרים לי למשוך בלם ולנסות לנסוע.

- - - Updated - - -

וזה בדיוק מה שקורה בלנדרובר.
בבדיקה הם הופכים כיוון של גליל אחד בגלל הנחיות שלא לבצע בדיקה על שני גלילים, ואז כשהם בודקים את בלם היד, אין להם כוח להפוך כיוון חזרה (הפחות מנוסים לא מבינים בהתחלה למה אין בלימה כלל) אז הם אומרים לי למשוך בלם ולנסות לנסוע.

im_ri
04-09-22, 19:18
אם גלגל אחד מסתובב חופשי, והדיירבשאפט לא מסתובב,הגלגל השני צריך להסתובב לכיוון ההפוך

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

עדיין, גם כשההנדברקס הזה תקין לחלוטין, אין שום דבר שימנע גלגל אחד להסתובב בהבדל גדול מהגלגל השני.

יונימוג אדום
04-09-22, 20:09
עדיין, גם כשההנדברקס הזה תקין לחלוטין, אין שום דבר שימנע גלגל אחד להסתובב בהבדל גדול מהגלגל השני.
נכון מאוד .
בכל טסט אני מודיע לבוחן שבלם החניה על היציאה מהטרנספר ולא על הגלגלים ולכן הבלימה לא אחידה כלל .
לגבי לנדרובר - בעברי עם דיסקו 2 אמרתי לבוחן שהרכב 4X4 קבוע ואז הוא לא בדק כלל בלמים ( מחשש לגרימת נזק והסתבכות בתביעה ) .

אילן

ehudzeelim
04-09-22, 20:10
במכשיר בדיקה כששני הגלילים מסתובבים לאותו כיוון וההנדברקס על הדרייבשאפט בולם כמו שצריך, הפרש בכוח הבלימה שהמכשיר ימדוד בין הצדדים יכול לנבוע מהבדלים באחיזה בין שני הצדדים. אם הצמיגים במצב דומה, הגלילים כנ"ל, וחלוקת המשקל על הרכב די סימטרית, אני לא רואה סיבה להבדלים משמעותיים.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
04-09-22, 21:25
כתבתי כמה פעמים, אני אכתוב את זה שוב כי זה נראה לי פיצ'ר סופר מגניב וחשוב בטיחותית:
בפולריס ריינג'ר בלם החנייה יושב על ציר היציאה מהטרנספר (בלם דיסק) והנעילת דיפרנציאל אחורית מופעלת בכל הפעלת בלם חנייה!

בעצם, מצב הדיפולט שלה הוא נעול, גם בלי מצבר היא נעולה, צריך לתת לה מתח על מנת שתשתחרר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

MashberNafshi
07-09-22, 07:11
עזוב, תגיד שאתה 4 על 4 קבוע וזהו

״החגיגה״ של ה-4X4 קבוע נגמרה (https://www.facebook.com/TestCarIsrael/posts/pfbid02B9S7eMLawbTK7XKDwpdEe73STvxghkwyJ kZbK4jWEQNvsPJfd391VvnH3yAhTaz6l)(או כמעט נגמרה), יש הנחיות חדשות.

נדב ש.
07-09-22, 09:07
״החגיגה״ של ה-4X4 קבוע נגמרה (https://www.facebook.com/TestCarIsrael/posts/pfbid02B9S7eMLawbTK7XKDwpdEe73STvxghkwyJ kZbK4jWEQNvsPJfd391VvnH3yAhTaz6l)(או כמעט נגמרה), יש הנחיות חדשות.

מה חדש פה?
זה מתנהל ככה כבר שנים, מציגים הנחיית יבואן/יצרן שאין לבצע בדיקת בלמים על 2 גלילים,
ד"א זה מצויין גם בספר.
אם הבוחן לא עצלן הוא יעשה נסיעת מבחן על הרכב, מה הבעיה עם זה?

רק בישראל צריכים להיות שונים מכל השאר.

מוטי ג.
07-09-22, 09:47
פתחתי לזה שרשור נפרד, אל תחפרו על זה פה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

im_ri
07-09-22, 11:46
חיפוש מהיר העלה את הקוטר הפנימי המירבי, 182 מ"מ. ראה בתמונה

139883

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מאיפה הנתון הזה? אצלי בספר זה לא מופיע.
בספר רכב שלי כתוב שאם אחרי 6 קליקים במשיכה של הידית של ההנדברקס הרכב לא עוצר, צריך לכוון את הרגולז (6-10 צעדים) - מצרף תמונות מהספר.

בכל מקרה, נראה שהדראם שלי שחוק - אין לי קליבר מספיק ארוך כדי להיות מדויק אבל במדידות שהצלחתי לעשות הקוטר חורג בכמה עשיריות מילימטר מ 182 מ"מ.

140005

ארז - לגבי כיוון נוסף דרך הידית. לא מצאתי לכך אזכור בספר הרכב או בידית עצמה.

140006
140007


לגבי שיניים נוספות - נראה שהפתרון לא אפשרי כיוון שיש שיניים עד סוף המהלך.

140008
140009

ככל הנראה הפתרון הוא באמת דראם חדש.
אני עדיין מחכה לכמה חלקים כדי לסגור הכל ולצאת לסיבוב כדי לבדוק אם החלפת הכבל והרפידות יעזרו קצת. בנוסף, אמרו לי שכדאי לחרוץ עם דיסק כמה פסים על הרפידות. מישהו שמע על דבר כזה?

ehudzeelim
07-09-22, 11:58
מאיפה הנתון הזה? אצלי בספר זה לא מופיע.


מכאן:
https://forum.suzukiclubuk.co.uk/viewtopic.php?t=2793

דרך אגב ראיתי עכשיו שכתוב שם איפושהו שרפידות אחוריות של סוזוקי אלטו מתאימות, אולי גם הדראם האחורי של אלטו מתאים?

מוטי טויוטה
07-09-22, 12:02
למיטב ידעתי, התמונה הימנית מדברת על תוף בגלגלים( אפשר ממש לראות גוזונים).
לא על תוף בטרנספר.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

ehudzeelim
07-09-22, 12:08
למיטב ידעתי, התמונה הימנית מדברת על תוף בגלגלים( אפשר ממש לראות גוזונים).
לא על תוף בטרנספר.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

תקרא תגובה 184 בעמוד 5 בשרשור ההוא.. גם הדראם של בלם חניה הוא 180 מ"מ

im_ri
07-09-22, 13:02
תקרא תגובה 184 בעמוד 5 בשרשור ההוא.. גם הדראם של בלם חניה הוא 180 מ"מ

הדראם של הגלגלים בסמוראי הרבה יותר גדול - 220 ממ

- - - Updated - - -



דרך אגב ראיתי עכשיו שכתוב שם איפושהו שרפידות אחוריות של סוזוקי אלטו מתאימות, אולי גם הדראם האחורי של אלטו מתאים?

המבנה בטוח שונה מבחינת גוזונים וכאלה.
עוד כמה ימים ארכיב הכל ונראה איפה אנחנו עומדים (בשאיפה שבמקום וההנדברקס תופס)

ehudzeelim
07-09-22, 14:18
המבנה בטוח שונה מבחינת גוזונים וכאלה.
עוד כמה ימים ארכיב הכל ונראה איפה אנחנו עומדים (בשאיפה שבמקום וההנדברקס תופס)

כשאומרים אלטו לדעתי מתכוונים לדגמים הישנים, מה שנקרא בהודו מרוטי 800, נמכר גם בארץ בזמנו כסוזוקי אלטו, היו בעיקר עם גיר אוטומט. עם 4 גוזונים בגלגל. האם אתה מתכוון לדגם הזה?140011

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
07-09-22, 16:53
אתה יכול ללכת למישהו שמדביק רפידות ולבקש שידביק לך רפידות אוברסייז. מיועדות לתוף אוברסייז. שזה כנראה מה שיש אצלך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אומי5
07-09-22, 17:59
שנקל שחוק שלי:
הייתה לי בעיה דומה בחיפושית, לא משנה כמה רגולז והחלפות חלקים עשיתי, ההנדברקס לא עבד טוב.
יום אחד בוחן תנועה התלבש עלי, ובין השאר הצהיר " יש לך יותר מ7 קליקים, זה לא תקין".
הייתי בטוח שזו הנפצה אבל שכנעו אותי שזה מבוסס.

התחלתי לחפור בברקסים ומה שפתר בסוף את העיניין היה המוביל(ים) של כבל ההנדברקס.
(הדוושה עצרה טוב, ההנדברקס עצר חרא)

asafk
07-09-22, 18:00
אגב קליקים
.. הספר של ההיילקס טוען שצריך 9 קליקים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
07-09-22, 19:03
בצבא בלנדרובר- 4

im_ri
07-09-22, 19:48
אתה יכול ללכת למישהו שמדביק רפידות ולבקש שידביק לך רפידות אוברסייז. מיועדות לתוף אוברסייז. שזה כנראה מה שיש אצלך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תוף אוברסייז הכוונה לתוף שחוק או שעבר חריטה מוגזמת?

asafk
08-09-22, 00:17
הכוונה לתוף שהגיע למידה גדולה מדי עקב שימוש רב או חריטה או גם וגם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
08-09-22, 00:44
שאלה לאסף, למה הוא צריך לבקש אובר סייז?
לא מספיק שיקח את הדראם למשפץ - מדביק בלמים ושם פשוט יתאימו רדיוסים בין החומר על הסנדל והדראם?
ואם ניתן, גם יעשו לו חריטה קטנה, אפילו מעט בשביל להוריד את הזיגוג

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

im_ri
11-09-22, 02:59
עדכון משמח.
סגרתי את הסרן האחורי וסוף סוף יכולתי לצאת לסיבוב נסיון.
להזכירכם הוחלף כבל ההנדברקס והרפידות (גם עשיתי עליהם חריצים כפי שהמליצו לי).

התוצאה - ההנדברקס מחזיק יפה גם בשיפועים רציניים! עכשיו נשאר לראות כמה זמן הוא יעבוד ככה.


תודה לכל העוזרים.

מוטי ג.
11-09-22, 07:31
תתחדש

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גילבו
11-09-22, 11:18
תתחדש
כך בחשבון שאם הדראם כבר קצת חורג מהתקן אז רפידות תקניות ולא מודבקות עם אוברסייז אמורות על הנייר להחזיק פחות ואולי הרבה פחות בהשוואה לאם היה דראם חדש, פשוט יש להם מעט רזרבה לשחיקה..

asafk
11-09-22, 13:08
בלם חניה לא אמור להישחק....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

im_ri
11-09-22, 13:08
תתחדש
כך בחשבון שאם הדראם כבר קצת חורג מהתקן אז רפידות תקניות ולא מודבקות עם אוברסייז אמורות על הנייר להחזיק פחות ואולי הרבה פחות בהשוואה לאם היה דראם חדש, פשוט יש להם מעט רזרבה לשחיקה..

כן, במקביל אנסה להשיג דראם או להכין רפידות מתאימות.
נתחיל מהטסט.

-->