PDA

צפייה בגרסה מלאה : סט מתלים להיילקס 2022



לביא
02-09-22, 10:04
שלום לכולם.
הגיע הזמן לשדרג את מערכת המתלים.
מעריך את המשקל הקבוע שאני נושא בכ 300 ק"ג.
פרופיל נסיעה רגוע. לא עושה שטח קשה, מחפש מעקפים למעלות.
נוסע בשטח לאט.

הצעות שקיבלתי עד עכשיו:

אולדמן - החלפת קפיצים מלפנים ומאחור. 4 בולמי cellfoam pro.

דובינסון - קפיצים מלפנים. מאחור hravy duty
בולמים ims.

אי אף אס בולמים efs xtr
קפיצים למשקל 300 קילוגרם.
הובהר לי שאין אפשרות לקפיצים פרבוליים למשקל גבוה?

סט אולדמן עם בולמי נייטרו צ'רג'ר ספורט.

הסטים במחירים של בין 11000 שח ל 16000 שח.

מכיר את האופציה של BP-51.
מישהו הבקיא בתחום, המליץ להמנע, גם בגלל אןפי השימוש וגם בגלל הטיפול השוטף שהסט נדרש לו.

מה דעתכם?



Sent from my SM-G980F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-09-22, 10:40
מכיר את האופציה של BP-51.
מישהו הבקיא בתחום, המליץ להמנע, גם בגלל אןפי השימוש k
חו״ד מוזרה של המישהו הזה.
שם בצד את עניין העלות לרגע,
בולם מתכוונן באיכות גבוהה עושה הבדל גדול גם באופי נסיעה כמו שלך.
אופי הנסיעה שלי דומה לתיאור שלך.
ברכב יש בילשטיין 7100 עם מיכל חיצוני, שיש שיאמרו שהם ״בולמי מירוץ״ מיועדים לנסיעה מהירה וכו׳.
ההבדל בשטח ניכר לחיוב ביחס לסטים הקודמים, שכולם היו איכותיים בסגנון שהעלת.
גם לנהג הרגוע יש מידי פעם נסיעה קצת פחות איטית, ורכב כבד בשטח דורש ריסון איכותי.

לא הייתי פוסל אותם בגלל האמירה הלא ברורה הזו.

asafk
02-09-22, 11:07
יש יבואן לדובינסונ'ס ? אני שואל כי זה משהו שרציתי לנסות ולא מצאתי שיש יבואן אמיתי.

בכל מקרה מהנסיון שלי סט אולדמן מלא עושה עבודה מצויינת בכביש ובשטח.
לא הייתי מתקין סט מתלים עם הקפיץ האחורי המקורי - למרות שבשנתון הזה הקפיצים הרבה יותר טובים ממה שהיו בעבר - זה משמעותית פחות טוב מהקפיצים של אולדמן.

הbp דורשים תחזוקה שוטפת של מיסבים הקצה. בין לבין המיסבים רועשים. זה מחיר שצריך לשלם אבל מדובר באמת בליגה אחרת וגם במחיר כפול בקנייה .

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-09-22, 11:13
הbp דורשים תחזוקה שוטפת של מיסבים הקצה. בין לבין המיסבים רועשים. זה מחיר שצריך לשלם אבל מדובר באמת בליגה אחרת וגם במחיר כפול בקנייה .
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין כבר הסבה לבושינג?
בבילשטיין שיניתי לבושינג רגיל ישר בהתחלה ונגמר המשחק.

לביא
02-09-22, 11:19
יש יבואן לדובינסונ'ס ? אני שואל כי זה משהו שרציתי לנסות ולא מצאתי שיש יבואן אמיתי.



Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אלי טמבור מתקין אותם. לא יודע אם הוא במעמד של יבואן רישמי.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

asafk
02-09-22, 11:41
תשאל אותו -
האם כשבולם יתחיל לנזול אחרי שנתיים אלי טמבור יחליף לך אותו באחריות? יש לו מלאי לצורך אחריות?
ומה לגבי תקינה ואישור הגבהה מול משרד התחבורה? הוא עשה את האישור לדגם הספציפי שלך ולמקט הספציפי של הקפיץ?
אם כן אז אפשר לראות בו יבואן.

אגב, השאלה השניה ששאלתי - תברר מול כל המותגים שהזכרת. כי אם תתקין הגבהה ותרשום אותה כחוק ואחרי שנה שנתיים יכשילו אותך בטסט - אתה תרצה להראות שהמקט שכתוב על הקפיץ והמקט בטופס התקינה - זהים. זה נראה מובן מאליו אבל מתברר שיש יבואנים רציניים ומתקינים רציניים לא פחות שלא מקפידים על התאמה בין מה שעבר תקינה למה שנמכר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
02-09-22, 11:47
אין לי היילקס, ואין לי ניסיון אישי עם הסטים המוזכרים אבל -

בגדול אני מצטרף לכיוון של אסף - הסט של אולדמן, אבל אני הייתי לוקח את המשודרג - בולמי נייטרו צ'רג'ר (שהתלבטתי על בולמים לטרופר, קראתי השוואות בין הנייטרו ל cellfoam).

הייתי ניזהר מסטים \ קומבינות שמשודכים בארץ.
תבדוק טוב מי המתקין. יש הרבה מתקיני "מדרכה" או כאלו שמוכרים לך ושולחים לאיזה מתקין עלום, ששולח אותך לקבל אישור עלום.......
הגבהות כאלו אמור להיות פרוייקט פשוט, במבחן התוצאה, רואים בשטח הרבה תקלות מביכות.

לדעתי, ה BP מיותר עבורך (שים לב גם למחיר ההתקנה).
יש כאלו שזה מאפשר להם טיסה בגובה נמוך, לא חושב שזה מה שחסר לך :-)

סולי
02-09-22, 13:42
יש לי ניסיון עם הרכב שלך ואולדמן, סט מלא...
ניסיון קצר של כמה נסיעות בודדות של שמסתכמות אני מניח ל20-30שעות מאחורי ההגה עם עומס דומה.. 300קג+/- בלי נוסעים.
ומצד שני יש לי ניסיון עם אותו רכב עם מתלים מקוריים ... בערך 21,000 קמ...

האולדמן עולם אחר. לחלוטין. בכביש ובשטח. פשוט נוח יותר ומאפשר להוציא יותר מהרכב.. גם בשביל המהיר אבל גם בסלעים.

לצערי אין לי ניסיון עם שאר היצרנים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

לביא
02-09-22, 15:24
תודה רבה. אז יש לנו שניים עם אולדמן שמאוד מרוצים, נשאלת השאלה, אסף, למה להתעסק בכלל עם דובינסון?


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

boaz avrahami
02-09-22, 16:58
מה עם פוקס ובילשטיין?
שני יצרנים מכובדים לדעתי שנפקדים מההשוואה.

לביא
02-09-22, 17:27
לא הציעו לי. אם יש להם ערך מוסף, למה לא....

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

zivo
02-09-22, 17:52
מה עם פוקס ובילשטיין?
שני יצרנים מכובדים לדעתי שנפקדים מההשוואה.
שים לב להערה של אסף על החשיבות של להחליף גם קפיצים.
לפוקס ובילשטיין , אין סט קומפלט עם קפיצים, וזה אומר להתחיל לקמבן סט שלך, וזה סיפור לא פשוט.
אני אישית, שבחרתי קפיצי OME מדיום ( ולא הקשיחים) והוספתי כריות אוויר, פירקתי את והרכבתי את הפוקס פעמיים עד שהגעתי לכיוונון הנכון.
למרות שזה נעשה בסדנה מכובדת, שני בולמים ( אחד קידמי ואחד אחורי) סבלו בסופו של יום מהפירוקים החוזרים האלו ( תחפש פה באתר יש שירשור שלי).
אם אין סיבה מאוד מיוחדת.... לא הייתי נכנס לזה.
My two cents

ishc
02-09-22, 18:15
הערה אחת,
לי יש ניסיון מר עם היבואן של efs למרות שהמתלים תפקדו מצויין.
היום הייתי כנראה מתקין אולדמן ולו רק בגלל הסבה לעיל.
ותעשה לעצמך טובה ותשקול את הרכב.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
02-09-22, 18:24
פוקס - החליפו אצלי את הבולמים האחוריים אחרי 4-5 שנות שירות לא קלות ואפילו קשות.
זה לא שהם לא טובים הם טובים. מאוד אבל שורה תחתונה - אולדמן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

לביא
02-09-22, 18:35
תודה לכולכם על הכיוון.
אולדמן עם foamcell או עם הניטרו?
היתרון של ה foamcell זה שהם ממש פשוטים לטיפול במידת הצורך....

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

סולי
02-09-22, 20:35
Foamcell... אני מכיר רק של אירוןמן.

אני לא בטוח לגמרי אבל יכול לבדוק איזה בולמיל הותקנו בהיילקס שנסעתי בו

אני מכיר שיש שני סדרות שתיהן ניטרו משהו... אחת ספורט והשנייה לא.

למיטב ידיעתי הבולמים של אולדמן הם טוויןטיוב להבדיל מבילשטייח לדוגמא שמייצרים בעיקר או רק מונו טיוב.

אני יכול לומר שאולדמן מנסיוני מככבים באיזון יוצא דופן לעומת אירון מן .. בילשטיין ועוד.

אני מניח שזה רק בגלל התוצרת אלא בגלל שהמתחרים מציעים לרוב שעטנז שהיבואנים בארץ רקחו.. וזה לא מתקרב לאיכות נסיעה והאיזון שמתקבל מסט קומפלט שיצא מיצרן איכותי.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
02-09-22, 21:02
ניטרוצ'רג'ר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

zivo
02-09-22, 21:31
תודה לכולכם על הכיוון.
אולדמן עם foamcell או עם הניטרו?
היתרון של ה foamcell זה שהם ממש פשוטים לטיפול במידת הצורך....

Sent from my SM-G980F using Tapatalk
איזה טיפול אתה בדיוק מתכוון לעשות???
להחליף בושינג, אין הבדל.
בשניהם לא עושים יותר , פשוט מחליפים.
במחיר של בולם שפוי ( לא פוקס) לא כדאי להתעסק עם שיפוץ, פשוט מחליפים.

ד ו ר ו ן
02-09-22, 21:33
הנסיון שלי עם אולדמן כסט, היה טוב מאד.
כסט מלא של קפיצים+בולמים פעמיים, ובשנים האחרונות של קפיצים.
אמנם רכב אחר, אבל המוצר כמוצר איכותי.

boaz avrahami
02-09-22, 21:33
Foamcell... אני מכיר רק של אירוןמן.

אני לא בטוח לגמרי אבל יכול לבדוק איזה בולמיל הותקנו בהיילקס שנסעתי בו

אני מכיר שיש שני סדרות שתיהן ניטרו משהו... אחת ספורט והשנייה לא.

למיטב ידיעתי הבולמים של אולדמן הם טוויןטיוב להבדיל מבילשטייח לדוגמא שמייצרים בעיקר או רק מונו טיוב.

אני יכול לומר שאולדמן מנסיוני מככבים באיזון יוצא דופן לעומת אירון מן .. בילשטיין ועוד.

אני מניח שזה רק בגלל התוצרת אלא בגלל שהמתחרים מציעים לרוב שעטנז שהיבואנים בארץ רקחו.. וזה לא מתקרב לאיכות נסיעה והאיזון שמתקבל מסט קומפלט שיצא מיצרן איכותי.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ולי היה מאוד מזמן נסיון עם אולדמן ובשנים האחרונות עם בילשטיין והמסקנות שלי שהאולדמן אמנם מאוד נוחים אבל קצת רכים מדי.

זה לא מתמטי.
יש ענינים של העדפות, טכנולוגיה וכיול.
השם לבדו לא קובע יותר מדי.

סולי
02-09-22, 21:39
זה ענייו של קודם כל מוצר מוגמר.. ולא שעטנז.

וכן אני מסכים איתך.. ונסעתי על רכבים עם סטים קומפלט מהמדף של אולדמן במגוון רחב יחסית של רכבים.
פטרול, די מקס, היילקס, סמוראי עלים, טראנו, גימיני, טריטון.

הם לגמרי בצד הנוח/רך.
אבל מאוד מאוזנים כחבילה. לא מתרסקים.. וכן לא על הצד הקשוח מבחינת קצב תנועה.

לכן אני בדעה של צחי, בגמר זיוודים.. להעמיס את הרכב לקצה ולשקילה.. להוסיף משקל של אנשים ועפ זה להזמין סטאפ קפיצים.
עם אולדמן זה תמיד נגמר בצד הרך יותר.. ונעים יש לציין.

אבל כן בועז, אתה צודק... מאוד עניין של כיול של כל המערכת שיוצאת מאותו יצרן שלא חוסך בבדיקות ויש לו ניסיון רב...
אבל אתה הכי צודק שמתלים זה ממש עניין של ההעדפות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

לביא
03-09-22, 10:33
הבנתי. שוב, תודה רבה על הידע שחלקתם והזמן שהקדשתם.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

tooshey
03-09-22, 10:46
ממספר התקנות בודדות שעשיתי להילקס החדש ההמלצה שלי היא על סט מלא שח efs.
קפיצי סליל פרוגרסיביים מלפנים
קפיצי עלה פאראבוליים מאחור
4 בולמי xtr חדשים ומשופרים
נדנדות מתגרזות ובושינגים פוליאוריטן מאחור
סט הסטה של מוט מייצב קדמי.

לדעתי הסט הטוב ביותר היום עם בולמים "סטנדרטיים" (לא מונו טיוב מתכוונים כגון פוקס או bp51 או בילשטיין 7100).
במחיר הנח ביותר, ולפעמים אפילו יש מבצעים שהופכים את הסט לאטרקטיבי ממש.
ומילה טובה על היבואן, אאוטבק טכנולוגיות, אחרי יותר מ 13 שנה של עבודה מולם - יש לי רק תודה ותשבוחות.

את כל זה כבר אמרתי לך בטלפון, עוד לפני שרכשת את ההילקס.

בברכה, טושי

PW
03-09-22, 11:34
מעריך את המשקל הקבוע שאני נושא בכ 300 ק"ג

אני מודה שיש משפטים שאני לא מבין

לביא
03-09-22, 13:12
ממספר התקנות בודדות שעשיתי להילקס החדש ההמלצה שלי היא על סט מלא שח efs.
קפיצי סליל פרוגרסיביים מלפנים
קפיצי עלה פאראבוליים מאחור
4 בולמי xtr חדשים ומשופרים
נדנדות מתגרזות ובושינגים פוליאוריטן מאחור
סט הסטה של מוט מייצב קדמי.




תודה טושי.
האם הפרבוליים יעמדו בעומס קבוע של 300 ק"ג בארגז?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

tooshey
03-09-22, 15:31
תודה טושי.
האם הפרבוליים יעמדו בעומס קבוע של 300 ק"ג בארגז?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

כן .

לביא
03-09-22, 16:57
תודה רבה.
חושבים...

asafk
03-09-22, 19:30
פראבולי - הטוב מכל העולמות.
אם יש סט מתאים - אני הייתי הולך על זה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נמרוד
04-09-22, 09:44
שלום לכולם.
הגיע הזמן לשדרג את מערכת המתלים.
מעריך את המשקל הקבוע שאני נושא בכ 300 ק"ג.
פרופיל נסיעה רגוע. לא עושה שטח קשה, מחפש מעקפים למעלות.
נוסע בשטח לאט.

הצעות שקיבלתי עד עכשיו:

אולדמן - החלפת קפיצים מלפנים ומאחור. 4 בולמי cellfoam pro.

דובינסון - קפיצים מלפנים. מאחור hravy duty
בולמים ims.

אי אף אס בולמים efs xtr
קפיצים למשקל 300 קילוגרם.
הובהר לי שאין אפשרות לקפיצים פרבוליים למשקל גבוה?

סט אולדמן עם בולמי נייטרו צ'רג'ר ספורט.

הסטים במחירים של בין 11000 שח ל 16000 שח.

מכיר את האופציה של BP-51.
מישהו הבקיא בתחום, המליץ להמנע, גם בגלל אןפי השימוש וגם בגלל הטיפול השוטף שהסט נדרש לו.

מה דעתכם?




אתה מקבל על אולדמן להיילקס הכי הרבה המלצות כי זה הסידור הכי נפוץ, מוכר ואמין. זה ללכת על בטוח, כמו לקנות... היילקס :rolleyes:
יש לי שני חברים טובים שקנו היילקס ריבו אחרי (אני כנראה סוג של אינפלואנסר) וזה מה שהתקינו, וכמובן מרוצים. אני בטוח שגם הסט של EFS מצויין אבל לא מנסיון אישי או קרוב.

לגבי BP-51 - הטיפול השוטף המדובר הוא החלפה תקופתית של המיסבים הכדוריים בבולמים הקדמיים. אם משתמשים בבולמים האלו למה שהם נועדו, המיסבים נחשפים ללכלוך ועם הזמן חורקים ורועשים. אני למדתי לעשות את זה בעצמי. מצד שני אף בולם רגיל לא יכול לשרוד את מה שאפשר לעשות עם בולמים כאלו. אז זה החלטה שלך.

נמרוד
04-09-22, 09:56
לגבי משקל - 300 ק"ג קבוע זה לא הרבה, זה רכב טיולים קלאסי, סגירה, מיכל מים, ציוד טיולים. אין לך מה להתלבט, לך על העלים מדיום דיוטי של אולדמן או המקביל של EFS. מקדימה אני מעדיף את הקפיצים שנחשבים בקטלוג שלהם למתאימים ל"Bar & winch". אלו בפועל אותם קפיצים, רק מתוחים קצת יותר - ההבדל הוא רק נסיון לדיוק בגובה שמתקבל, זה לא באמת משנה במערכת הישראלית כמה מ"מ לפה ולשם ואתה יכול להרוויח עוד ס"מ גובה מקדימה.

139906

ד ו ר ו ן
04-09-22, 11:30
לגבי משקל - 300 ק"ג קבוע זה לא הרבה, זה רכב טיולים קלאסי, סגירה, מיכל מים, ציוד טיולים.
+
הרכב שלי כבד מהמקור ב-250קג עוד לפני העמסה לטיול.
הצטברות של הפגושים, מגיני סף, הקשת וספי ארגז, כלים שטויות וציוד חילוץ קבוע, והכננת.
איך שלא מסובבים את זה, למעט יום ההולדת של הרכב בשערי המפעל, הוא לא במשקל המקורי שלו.

עם קפיץ שמיועד למשקל מקור מגיע הרגע שמעמיסים לטיול, ופתאום הרכב נוטה לאחור, המהלך נסגר מהר יותר, והאף בשמיים והרכב מתנהג פחות טוב משמעותית.

בחירה בקפיצי מדיום (300קג+) לרכב טיולים שמתנהל ביום יום לכאורה ״ריק״, היא בבחירה המתבקשת בעיניי.

zivo
04-09-22, 14:16
לגבי משקל - 300 ק"ג קבוע זה לא הרבה, זה רכב טיולים קלאסי, סגירה, מיכל מים, ציוד טיולים. אין לך מה להתלבט, לך על העלים מדיום דיוטי של אולדמן או המקביל של EFS. מקדימה אני מעדיף את הקפיצים שנחשבים בקטלוג שלהם למתאימים ל"Bar & winch". אלו בפועל אותם קפיצים, רק מתוחים קצת יותר - ההבדל הוא רק נסיון לדיוק בגובה שמתקבל, זה לא באמת משנה במערכת הישראלית כמה מ"מ לפה ולשם ואתה יכול להרוויח עוד ס"מ גובה מקדימה.


139906
נמרוד,
אם אני זוכר טוב, אצל לביא הכננת נשלפת, אתה עדיין נשאר באותה המלצה לגבי הקפיצים מלפנים?

נמרוד
04-09-22, 14:18
לי אין כננת בכלל.

YoavR
04-09-22, 16:45
אין לך גם את הקפיצים הקדמיים האלה.

יש לך coilover עם preload שניתן לכיוון בהתאם לעומס/הגבהה רצויה

נמרוד
04-09-22, 16:57
בטנדר הקודם היו הקפיצים 2885.
ובטנדר הנוכחי הקפיצים מכוונים לפי הגובה שמוגדר "bar & winch". לפי עצתו הטובה של המנהל הטכני בהנפלד [emoji3]

הקפיץ אותו קפיץ, אותה תחושה - קצת יותר גובה איפה שהוא חשוב, מתחת לגחון מקדימה.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

לביא
04-09-22, 17:02
תודה רבה חברים. גם לאלה ששולחים בפרטי.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

דניאל מאירי
05-09-22, 09:40
אצלי מותקן על 2021 EFS עם קפיצים פרבוליים ובולמים XTR,
היה אז אחלה מחיר (סביב 10 כולל מע"מ והתקנה ורישום),
מאוד מרוצה (חייב לציין שהרכב קצת קשיח אבל אני אוהב את זה ככה),
דניאל

לביא
18-10-22, 20:24
סוף דבר:
הותקנו היום ברדימו סט קפיצי אולדמן ובולמי נייטרו צ'רג'ר. אחרי שקילה של הרכב, הותקן סט שמתאים לעומס של 600 ק"ג. קצת התעכב כיוון שלא היה מלאי בארץ. הותקנו גם שאקלים מתגרזים כמו גם פין מתגרז בחלקו הקדמי של קפיץ העלה.
תודה רבה לכולכם על היעוץ.
לא הספקתי לבדוק עדיין בשטח, אבל מעבר לתוספת הגובה, כבר אין מפגש עם הבאמפ סטופ בכל קפיצה, ומעבר פסי ההאטה הרבה יותר משוכך.
פתאום הגלגלים נראים קטנים [emoji846].
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221018/1c3656e08c9f78d8468eda1940d0f58c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221018/b0cdf9a5c6051fe76234545cccda5521.jpg

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

סולי
18-10-22, 20:36
תתחדש לביא! הכלה נראית נפלא!

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

erezgur
18-10-22, 20:54
יפה מאד, תתחדש!

נשלח מהנייד

boaz avrahami
18-10-22, 20:58
עכשיו הגלגלים קטנים מדי [emoji849]

ishc
18-10-22, 20:59
תתחדש

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

nir.samo
18-10-22, 21:08
מברוכ נראה מעולה!! (ואחרי שתגדיל את הגלגלים זה ייראה נמוך מדי..)

-->