PDA

צפייה בגרסה מלאה : ״החגיגה״ של ה-4X4 קבוע נגמרה



מוטי ג.
07-09-22, 07:47
״החגיגה״ של ה-4X4 קבוע נגמרה..

נגזר מכאן:



״החגיגה״ של ה-4X4 קבוע נגמרה (https://www.facebook.com/TestCarIsrael/posts/pfbid02B9S7eMLawbTK7XKDwpdEe73STvxghkwyJ kZbK4jWEQNvsPJfd391VvnH3yAhTaz6l)(או כמעט נגמרה), יש הנחיות חדשות.

מה ההגדרה לאישור בדבר תקינות?
אישור ממי? האם "אישור בלמים" לטסט עבור רכב בן 15 שנה תופס?
אישור יבואן כבר יש המון שנים.

נקודה למחשבה





Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
07-09-22, 10:47
אין חדש תחת השמש, חפרנו את זה המון (כולל את המכתב שמשבר נפשי צרף).
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/99109-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%98%D7%A1%D7%98-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-1

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/70079-%D7%98%D7%A1%D7%98-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A2%D7%9D-4X4-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/99496-%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%94%D7%9C-5-99-%D7%91%D7%93-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-4X4-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%94

opl
07-09-22, 11:11
140004

זה מה שרואים בלינק לפייסבוק לטובת הנטולים.



כשמשבר כותב משהו. אני נוטה לקחת את זה ברצינות...

מוטי ג.
07-09-22, 19:44
כשמשבר כותב משהו. אני נוטה לקחת את זה ברצינות...

בדיוק בגלל זה פתחתי פה בנפרד, האם שמשהו משתנה?
והבנתי שאבי אופיר לא רק מנהל ובעלים של מכון רישוי חן

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
07-09-22, 19:51
לא השתנה כלום כי המכתב לא חדש.
קרא בעיון את הקישור השלישי ששמתי (אם אתה קצר בזמן, אתה יכול לדלג על כל ההודעות שתכליתן יללות).

MashberNafshi
07-09-22, 21:09
מה ההגדרה לאישור בדבר תקינות?
אישור ממי? האם "אישור בלמים" לטסט עבור רכב בן 15 שנה תופס?
אישור יבואן כבר יש המון שנים.

נקודה למחשבה

כן, אישור תקינות בלמים ממוסך מורשה תופס, כמובן בכפוף לאישור מהמח׳ הטכנית של היבואן שרכב זה אסור לבודקו על גבי מד-הגלילים.
כל אישור מהמח׳ הטכנית ישלח ע״י המכון לאיגוד המכונים לאימות, ורק לאחר קבלת תשובה חיובית, הרכב יבדק ע״י הבוחן בנסיעה.

מוטי ג.
07-09-22, 21:31
אוקי, תודה על ההבהרה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גילבו
08-09-22, 09:52
שאלת תם ,מישהו כאן באמת מבצע או ביצע את כל הנוהל הנ’ל כפי שהוא כתוב ?

boaz avrahami
08-09-22, 10:21
מי שחגג על הנוהל הזה מתוך כוונה לחסוך מעצמו כישלון על בלימה הוא לא חכם.
הדרישות בלימה הן כאלו נמוכות שמי שנכשל בהן הוא מאוד מאוד מסוכן.
איך אני יודע?
פעם קיבלתי אותו שממש לא עצר לשביעות רצוני. הוא אפילו לא הצליח להגיע לנעילת גלגלים במהירות 60 קמש על כביש ובלחיצה הכי חזקה.
המוסך שלח אותי למכון טסטים ממול בכדי להוכיח לי שהבלימה בסדר גמור.
הלכתי. אמרו תקין.
אותי זה לא סיפק והחלפתי דיסקים ורפידות מאיכות גבוהה והסיפור הסתדר.

אם יש מגבלה טכנית אני מבין. אם לא אז בשבילכם כדאי שתעשו את הבדיקה. היא חשובה.

opl
08-09-22, 11:58
הסיפור שלך קצת סותר את זה לא? נשמע שתחושתית מבינים יותר מה המצב מאשר על הגלילים.

boaz avrahami
08-09-22, 13:07
לדעתי לא.
אם מישהו נכשל במבחן כה קל אז מצבו נוראי.
משם יש לך אינדיקציה מספרית מה מצב הבלימה שלך שיכול להיות מצויין.
אבל גם אם האוטו לא הכי עוצר כולם יעברו.

נדב ש.
08-09-22, 13:36
אם לחזור להתחלה לשרשור המקורי, לדעתי בכלל דובר על בלם יד...

ואם לסבך עוד יותר, מה זה "אישור בלמים" בכלל? מפרקים כלגלים ומסתכלים על הבלמים... אז יופי, הם נראים תקינים ואפילו חדשים או מעל 50% "בשר", אבל מי אמר ששאר המערכת תקינה?
שורה תחתונה, כסת"ח על כסת"ח... לדעתי.
כל אחד מכיר את הרכב שלו, אם הרכב לא עוצר, אז הוא לא עוצר, המהדרין לא יזניחו ויגשו לטפל גם בלי לחכות לטסט.
כל נושא "החגיגה " של 4x4 זה לגבי רכבים עם הנעה קבועה, אז נכון אין הרבה מקרים שניגרם נזק בבדיקה על 2 גלילים, אבל אני מכיר כאלה לפחות 2 שכן ניגרם להם נזק, לא יודע אם בגלל הבדיקה או זה נזק מצטבר, שורה תחתונה אחרי הבדיקה היה נזק, יכול להיות שבלי הבדיקה הרכב היה ממשיך ככה עוד 50k קמ...
יש הוראות יצרן, ויש הנחיות יבואן, למה להיתעלם? מה הבעיה של הבוחן לעשות סיבוב?

ehudzeelim
08-09-22, 14:02
ואם לסבך עוד יותר, מה זה "אישור בלמים" בכלל? מפרקים כלגלים ומסתכלים על הבלמים... אז יופי, הם נראים תקינים ואפילו חדשים או מעל 50% "בשר", אבל מי אמר ששאר המערכת תקינה?
שורה תחתונה, כסת"ח על כסת"ח... לדעתי.
כל אחד מכיר את הרכב שלו, אם הרכב לא עוצר, אז הוא לא עוצר, המהדרין לא יזניחו ויגשו לטפל גם בלי לחכות לטסט.


לדעתי האישור חשוב,
מסתכלים על הרפידות, על הצנרת יובש/קרעים, רואים נזילות.
אי תקינות חזותית של כל אחד מאלה ואין אישור. מראש נמנע בזבוז זמן של הלקוח ושל מכון הטסטים. וכמובן הכי חשוב, הבטיחות. דבר נוסף, בודקים גם הגה, וגם בבדיקה זו מורידים עומס מהמכונים, וחוסכים ללקוחות זמן וכסף. הבדיקה במכון היא עוד עין שמסתכלת על אותם דברים שזה תמיד טוב, ובנוסף בדיקת עוצמת הבלימה היא בדיקה משלימה, אם הכל תקין במבט, עדיין יכולה להיות בעיה ואת זה המד בלם יגלה.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
08-09-22, 14:24
אם לחזור להתחלה לשרשור המקורי, לדעתי בכלל דובר על בלם יד...

ואם לסבך עוד יותר, מה זה "אישור בלמים" בכלל? מפרקים כלגלים ומסתכלים על הבלמים... אז יופי, הם נראים תקינים ואפילו חדשים או מעל 50% "בשר", אבל מי אמר ששאר המערכת תקינה?
שורה תחתונה, כסת"ח על כסת"ח... לדעתי.

במקום בו אני מבצע בדיקת בלמים לרכב מיושן לפני הטסט פותחים מכסה מנוע, מסתכלים על המיכל והמשאבה העליונה, צבע נוזל, מפרקים מאחור את התופים, בודקים מדרגה אם קיימת, בודקים רפידות, נזילות, מנקים, משייפים את משטח הבלימה עם בד שמיר, מצב צינורות, ואחרי הרכבה בודקים שאכן בולם.

נכון, זה לא בדיקה על גלילים במוסך, אבל אם גלגל אחורי זה לא עוצר בבדיקה הזו אז הוא בטוח לא יעצור בטסט.

לא כולם חאפרים.

boaz avrahami
08-09-22, 16:38
הבדיקות האלו של רכבים מעל 15 ו 20 שנה הן מיותרות ולטעמי נועדו ליאש אנשים מלהחזיק רכבים מזדקנים. מי דיחזיק בהם ומוכן לעמוד בטירטור משלם דמי רצינות.
אין שום ממש ובהמון מוסכים ימלאו לך את התעודה בלי אפילו לפרק גלגלים.
הבדיקה הקובעת היא הטסט. עובד או לא עובד.

רכב
בן עשר לא גומר דיסקים ורפידות?
גומר.
אז למה בן עשר לא נבדק?
ולמה בגיל 30 הופכים לאספנות ומותר רק טסט בשנה?

וזה בלי להזכיר את הבדיקת חורף לזוכים…

משרד התחבורה העקום שלנו.

לפחות הלכו לקראתנו לאחרונה.
אין יותר חובה להדביק את המדבקות טסט על החלון. הקלה גדולה.
את מחיר המדבקה שחסכו הם השאירו אצלם כמובן.

ד ו ר ו ן
08-09-22, 17:30
הבדיקות האלו של רכבים מעל 15 ו 20 שנה הן מיותרות ולטעמי נועדו ליאש אנשים מלהחזיק רכבים מזדקנים.
מסכים,
בסוף מה שקובע זה הבדיקה בטסט עצמו.
ועם זאת, ודווקא ברכבים ישנים שנוסעים מעט, יש ערך מוסף לעוד זוג עיניים פעם בשנה.

ד ו ר ו ן
08-09-22, 17:32
אין יותר חובה להדביק את המדבקות טסט על החלון. הקלה גדולה.
את מחיר המדבקה שחסכו הם השאירו אצלם כמובן.
ממתי?
לפני חדשיים עדיין נדרש.

מוטי ג.
08-09-22, 17:45
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rjv117o4u5

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

boaz avrahami
08-09-22, 18:07
חבל שליאור שליין הוא בן הזוג של השרה. אחרת הוא בטח היה עושה מזה יופי של סרטון.

kd2
08-09-22, 20:36
משרד התחבורה כל כך מבורדק שלאף אחד לא ברור עד היום מה הם החליטו בנושא.
אז קשה לבוא עם מסמך רציני ולדרוש דברים.
גם היצרן (במקרה שלי סובארו) לא יוצא עם מסמך הכי ברור בעולם (אימפוטנציה במיטבה) אלא מפנה לתקנה העתיקה הזאת שאף אחד עוד לא ממש החליט מה מעמדה.
הכל מתנהל ברמת ציטוטים ממיילים כמו מדינת עולם שלישי.

אותי הברדק והעזות מצח של המכונים מעצבנת ברמה העקרונית, אבל ישבתי וחשבתי....
ומכנית, זה לא שווה את המלחמה.
הדיפ' האלו רואים כוחות כאלו, וחזקים מאלו, בטיולי השטח, במיוחד בסובארו בה לפעמים המיחשוב מחליט להעביר כוח רק לסרן אחד.

אז עוד אחד...פחות אחד....לא משנה.

נדב42
09-09-22, 08:43
אני עם בועז לגבי הגלילים - אם אין סיבה ממש טובה להימנע, אז עדיף לבצע אותה.

אצלי כבר פעמיים (במהלך הרבה שנים) עלו ככה על נזילת שמן מהסרן האחורי לפני שהרגשתי אותה בבלימה או שראו את השמן על הצמיג - רק מתוך הפער בבלימה בין ימין לשמאל.

נדב ש.
09-09-22, 13:33
נזילת שמן מהסרן מריחים כמעט מיד, שמן דיפ' יש לו ריח מיוחד... רק אומר...

הבדיקה חשובה, וכולם צריכים לבצע אותה, אבל לרכבי 4x4 קבוע יש גם הוראות יצרן.
תביא 4 גלילים ותבצע בדיקה כמו שצריך, או לפי הוראות היצרן בלנדרובר תפרק גל הינע קידמי ותבצע את הבדיקה, או- בוחן מוסמך- קח את הרכב לנסיעת מבחן. אם יהיו הפרשי בלימה בבלימת חירום אפשר לזהות אותם, הרכב ינטה "לזרוק" לאחד הכיוונים ולא יבלום ישר.
ד"א זה יכול לקרות גם כשאחד הקליפרים תפוס או השחיקה בין הדיסקיות ימין/שמאל לא שווה וכו'.

מוטי ג.
09-09-22, 13:45
רב בוחן עדיין לא עלה לי לאוטו, ביקש לתת גז (הרי הוא לא באמת מאיץ, בכל זאת צריך מסלול המראה של הרקולס ) ואח"כ לבלום חזק, וכל זה בתוך המסלול בין עמדת זיהוי לבור, כמובן שאני מגיע עם אישור בלמים/רכב מיושן, אח"כ הם מתעכבים בבור על כל פרט, וזה בסדר גמור מבחינתי

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
09-09-22, 14:19
פעם באמת היתה בעיה.
היום כשבכל מסלול רישוי יש אפשרות לגלגל את הגלילים בכיוונים הפוכים - אין בעיה להריץ רכב עם הנעה קבועה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->