צפייה בגרסה מלאה : טנדר קופצני
שלום חברים
יש לי טנדר ניסן ווינר 2003 לא לצורכי עבודה טיולים ושימוש פרטי כעיקרון פרט לארגז פלסטיק לציוד אז הארגז ריק כל הזמן
השאלה העיקרית שלי היא איך להפוך אותו לפחות קופצני(בעיקר מאחורה) החלפתי סט בולמים לראנצו xr5000 על גז
אבל.....האם אפשרי לשפר את חנסיעה ? פחות מעניין אותי להעמיס משקל מאחורה
בולמים הם רק חלק מהסיפור.
אתה צריך קפיצים.
בתחילת דרכם של הטנדרים היפניים בארץ זו הייתה התלונה של רוב הרוכשים(לשאר לא היה אכפת).
העצות היו,שים משקל בארגז או תרכיב פגוש כבד מאחור,בקיצור בסיגנון הזה.הפתרון לרכבים אלה למי שלא מתכוון להעמיס משקל על הטנדר היה לרכך את קפיצי העלים מאחור.פירקו את הקפיץ וכופפו מעט כלפי מטה את העלה התחתון הקצר כך שלא יכנס לפעולה אם אין משקל נוסף על הארגז.
הפתרון הזה עבד אצלי במגנום שקיבלתי מהעבודה, מהראשונים שהגיעו לארץ.
שן של רוטר
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לרדת בקבוע קפיץ מהמקור בעלה עלול לגרום לכל מיני תופעות.
עלה אמור למנוע axle wrap ... או סיבסוב של הסרן סביב צירו. אמור גם לדאוג להתנגדות לגלגול מסויימת.
אתה עוד עלול לגלות שקיבלת רכב לא יציב
.... ופתאום כשתצא חזק מהרמזור.
או סתם תהייה עמוס פעם אחת ... וישבר העלה במקרה הרע.
ומניח שיש עוד תפקידים לעלה ששווה להכיר לפני שמחלישים אותו מהמקור העייף והחלש מלכתחילה....
ממליץ שתעלה את המשקל בארגז... או שתפנים שטנדר זה רכב קןפצני ולא נוח ותחפש לו מחליף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לדעתי היא גם תהייה קופצנית.
אפטר מרקט מכוון להשיג גובה... גובה משיגים ע"י העלאת קבוע הקפיץ.
כלומר קפיץ קשה מהמקור.. הוא נוסע ריק לדבריו.
צריך גם להתייחס פה לעלות הקיט...
ניסן ווינר בן 20... קיט יעלה סכום לא מבוטל.
אני גם מהמר שאין במלאי בארץ.. אבל ייתכן ואני טועה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני מסכים איתך שניסן ווינר לא נמכר בכמויות וערכת שדרוג לקפיצים לא יהיה קל למצוא על המדף,
אבל מה שרשמת על העלאת קבוע קםית הוא לא מחויב המציאות.
תודה מראש על התגובות
ראיתי שיש בולמים עם קפיץ ספירלי בקצה הבולם .ראיתי כזה של מונרו..
האם בולם כזה יכול לעשות את ההבדל?
משהו שהיינו עושים פעם מזמן, מוסיפים קפיץ ספירלי בין העלה לסרן, ככה גם תקבל עוד הגבהה קטנה וגם רוב משקל הרכב יושב ביום יום על הספירלי והעלה כמעט לא ניכנס לעבודה.
פתרון אחר שהופיע לפני כמה שנים לטנדרים, בולם של מונרו "סנסטראק", זה בולם עם קפיץ ספיראלי עליו.
הטנדר הזה קיים באוסטרליה ולכן יש ליצרנים הגדולים ערכות קפיצים עבורו.
אבל עם מוטות פיתול מלפנים - אל תפתח ציפיות.
בולמים טובים וקפיץ אחורי לעומס קל - זה המקסימום שתוכל לעשות וזה לא מעט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מסכים איתך שניסן ווינר לא נמכר בכמויות וערכת שדרוג לקפיצים לא יהיה קל למצוא על המדף,
אבל מה שרשמת על העלאת קבוע קםית הוא לא מחויב המציאות.הוא לא מחויב.. אבל זה מה שקורה בפועל.
אשמח להכיר קיט הגבהה 2" כלשהו לרכב כלשהו... שמגביה את הרכב ולא עי הקשחת הקפיץ.
לגבי הבולם של מונרו עם הסליל... לא אומר שזה לא עובד או לא טוב...
רק אומר שזה שעטנז .. שעלול לעבוד.. וגם עלול שלא.
כשמשחקים עם המתלים ולא קונים סט קומפלט לרוב יש תהליך של ניסוי וטעיה... יש בו ערך לזמן ולכסף... כדאי לקחת את זה בחשבון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תודה מראש על התגובות
ראיתי שיש בולמים עם קפיץ ספירלי בקצה הבולם .ראיתי כזה של מונרו..
האם בולם כזה יכול לעשות את ההבדל?
יעשה הבדל, אבל קח בחשבון שההבדל יהיה לכאן או לשם, ז"א ייתכן ותקבל גם הגבהה וגם הוא ישאר קופצני, יש מקרים שצריך "לשחק" עם העלים, משמע ייתכן ותיצורך לוותר על עלה אחד.
סתם זורק הצעה...
חשבת לסגור פעם את הטנדר ?
הוא יהיה יותר מתורבת כך ולעיתים יותר פרקטי עקב הסגירה... וייתכן ותמצא כזו משומשת במחיר נמוך מההתעסקות במתלים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
או לשלם על ערכת קפיצים
+++++
ערכה עם בולמים מתאימים משדרגת את היום יום ואת הטיולים.
מנסיון ארוך עם כמה וכמה סטים, וקומבינציות ע"ב מקורי עם שינויים והורדה/הוספת עלים, והרבה כסף ללימוד, הפתרון הכי נכון הוא סט מיצרן בינלאומי מוכח.
אין איך לעקוף את זה.
- - - Updated - - -
סתם זורק הצעה...
חשבת לסגור פעם את הטנדר ?
הוא יהיה יותר מתורבת כך ולעיתים יותר פרקטי עקב הסגירה... וייתכן ותמצא כזו משומשת במחיר נמוך מההתעסקות במתלים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אתה בעצם מציע להעמיס משקל קבוע בארגז.
שזה לשים פלסטר עם שם אחר.
אז יותר זול יהיה לעגן אבן שפה בארגז ליום-יום..
שיהיה יותר ברור- אני לא בעד.
אבל אבנים יותר זול מסגירה, וגם לא מחייב שינוי ברישוי.
טנדר עם קפיצי עלים מאחור וארגז ריק יהיה קופצני לנצח, גם עם סט הגבהה מושלם של אולדמן... אולי יהיה מרוסן מבמקור.. אבל ישאר קופצני.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עשיתי חיפוש זריז ונראה שלרוב היצרנים האוסטרלים יש קיטים ל D22 ובחלקם כוללים מוטות פיתול חדשים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
טנדר עם קפיצי עלים מאחור וארגז ריק יהיה קופצני לנצח, גם עם סט הגבהה מושלם של אולדמן... אולי יהיה מרוסן מבמקור.. אבל ישאר קופצני.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אחרי מעל 20 שנה עם טנדר פרטי שלא נחסך ממנו שקל בנסיונות ונסיונות שונים, מה שכתבת פשוט לא נכון.
זה לא מצב בלתי הפיך.
זה אפשרי, אבל יש לזה השלכה על תפקוד הרכב כשהוא עמוס.
ואם לא מעניין אותך המשקל המירבי, יש בהחלט אפשרות להגיע למשהו שונה מאד ממה שאתה מכיר.
אז יש לך קשיים בהבנת הנקרא.
תקרא רק את מה שכתבתי... לא מה שעשית בטנדר שלך.
יש לאולדמן (או ל efs,dobinson,ironman ושות') סט שמוגדר לייטדיוטי? או אקסטרא סופט? בחייאת זה טנדר יפני קטן עם קפיצי עלים.. לא איזו מפלצת אמריקאית עם שוק שיפורים מהמדף גם לאמא שנוסעת רק לסופר ורוצה רכות... אין לזה פתרון מהמדף.
אפשר להתחיל לעשות שעטנז... אבל משחקים במתלים זה לא משחקי ילדים..ולניסוי וטעיה יש השלכות רבות שלא תמיד מתאימות לכל אחד. בטח שאתה לא מהנדס. וזה לא איזה רכב נישה שמחזיקים לנצח.. נשמע לי שצריך להחליף רכב או פשוט להוסיף משקל.. אלו ההמלצות שלי ואני עומד מאחוריהן..
הפתרונות האחרים שמציעים כרוכים בעלויות משמעותיות... ואף אחד מהם לא יהפוך את הרכב ללא קופצני.. ואם יצליחו הוא רק יהיה פחות קופצני... אבל לא תצליחו לקחת את זה מניסן ווינר בן 20 בעלויות סבירות ובגבול החוקי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הויכוח/דיון הזה היה פה בעבר... הרבה.
טנדר ישאר טנדר, תעשה שינויים, תעמיס, תוריד, אולי יהיה פחות קופצני, אולי יהיה יותר מרוסן, אבל הוא ישאר טנדר, זה היעוד שלו.
תודה נדב. (:
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז יש לך קשיים בהבנת הנקרא.
תקרא רק את מה שכתבתי... לא מה שעשית בטנדר שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הטנדר שלי במצבו הנוכחי לא עונה להגדרה "שיפור בזול", אבל נראה לי שההגדרות של פות"ש ושלי קצת שונות.
אצלי יכולת נשיאת המשקל היא דרישה מרכזית, עם מעט מאד התפשרות על נוחות שמתאימה לי אישית בכביש.
ולקח הרבה ניסוי ותהייה כדי להגיע לאיזון הזה.
זול זה ממש לא.
התייחסתי לאמירה הזו:
אולי יהיה מרוסן מבמקור.. אבל ישאר קופצני.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ומה שנכתב כאן אינו מדויק, זה ניתן לשינוי.
יש השלכות שצריך להכיר, אבל זה אפשרי.
(אם תמשיך לערוך את ההודעה במה שנזכרת בדיעבד זה לא ממש מאפשר דיון..).
הוא לא מדוייק כי זה רק ציטטת רק חצי מהמשפט.
הטנדר שלך ומה שעשית לו לא שייך לפה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הוא לא מדוייק כי זה רק ציטטת רק חצי מהמשפט.
הטנדר שלך ומה שעשית לו לא שייך לפה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה לא קשור?
האיש ביקש חו"ד על טנדר וקיבל.
קיבל תובנות של מעל 20 שנה של קומבינציות על מאות אלפי ק"מ.
זה גם לא כזה פטנט סודי.
אם מתפשרים על נשיאת משקל, ושמים בולם נורמלי מקבלים נוחות שלא נופלת מ-SUV סנטדרטי.
היינו שם, לא התאים לי.
מה לא קשור?
האיש ביקש חו"ד על טנדר וקיבל.
קיבל תובנות של מעל 20 שנה של קומבינציות על מאות אלפי ק"מ.
זה גם לא כזה פטנט סודי.
אם מתפשרים על נשיאת משקל, ושמים בולם נורמלי מקבלים נוחות שלא נופלת מ-SUV סנטדרטי.
היינו שם, לא התאים לי.
האמת כשהרכבתי את הסט של הראנצו דיי חשבתי שהם יעשו את העבודה ..למרות שאני דיי מרוצה מהם לשימושים שלי פשוט חשבתי אולי לשפר מעט את ההרגשה המעט קופצנית ליושבים מאחור ..
ולסגור אני לא מעוניין
מה הכוונה בבולם נורמאלי?
לגבי המונרו ששאלתי (עם הקפיץ) לא מצאתי ברשת אבל כן ראיתי על טנדר אחר
המושב האחורי לא ישתפר ואם זה מבוגרים/מתבגרים ארוכים אז הצפיפות לא תשתנה..
אני לא יודע מה מצב הקפיצים אצלך, אבל אם הם מקוריים/בלויים, יש מצב יותר מסביר שאתה נוסע על עלי העומס.
עלים שמתוכננים לכמעט טון, וגורמים להרגשה קשה וקופצני אם אין משקל.
אם אכן כך, הפתרון הזמני (מאד) הוא ערגול כדי של קפיץ הראשי יש מרווח עבודה, ואז הרכב לא יהיה קשה ככ.
אבל זה פתרון זמני שיתפוגג.
כדי לתת עיצות/דעות, נראה לי נכון להבין מה יש ברכב ומה מצבו.
אפשר בתור התחלה לצלם ולהעלות לכאן, ואפשר אצל בעל מקצוע שגם ייתן הצעת מחיר.
בלי הבנה של נקודת הפתיחה, ההמלצות קצת באויר.
צודק..
בכל אופן הפנו אותי ל יבואן של קוני שמפרסם עכשיו על תוספת של קפיץ ספיראלי מעל הסרן האחורי בנוסף לעלים
דיברתי עם נציג היום הוא טוען שזה הפיתרון זה ירסן את הסרן מלהיות קופצני וגם העלות לא ממש רצינית 1900 כולל מעמ והתקנה
אין לי כל כך נסיון לכן אני מעלה שאלה כאן ..לדעתכם זה הכן ירסן ? ירכך את הנסיעה?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.