התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פורד פוקוס התחממות או חיישן תקול?



שעיר בגב"ב
14-09-22, 15:25
אז כמובן שהייתה חייבת להופיע איזו בעיה...

לפני שבוע בעליה ארוכה בזמן פקק נדלקה נורת צ'ק אנגין.
לא הורגשה שום בעיה, עצרתי בצד כיביתי את הרכב והנעתי שוב
והנורה כבתה. אוקיי קורה.

היום שוב באותו מצב עליה ארוכה ופקק, לקראת סוף העליה אחרי כ-10 דקות
בנסיעה סופר איטית שוב נדלקה נורת צ'ק אנג'ין.
לא היה לי איפה לעצור אז המשכתי בנסיעה ואחרי כחצי דקה מחוג החום הגיע למקסימום,
נדלקה נורית חום מנוע והרכב מעט קרטע. עצרתי בצד. כיביתי.
אין מחסור בנוזל קירור.
פתחתי סוויץ' בלי להניע והמחוג כבר חזר לאיטו למצב נורמאלי.
זאת אומרת שהרכב לא באמת התחמם (בין העצירה בצד לחזרת המחוג לנורמאל
עברה אולי דקה).
המשכתי בנסיעה כ10 דקות והגעתי הביתה. בדקתי צינור עליון ותחתון לרדיאטור שניהם
חמים באותה מידה (בערך).
מאוורר עובד.

אז החשד שלי חיישן חום תקול
אבל המצב הזה נוצר בשתי הפעמים במצב הכי מאתגר למערכת הקירור
עליה רצינית במהירות אפס.
אז אולי טרמוסטט חצי פתוח? או מאוורר שלא נכנס לעבודה?
מה אומרים?

ד ו ר ו ן
14-09-22, 15:45
בדקת שמן?

שעיר בגב"ב
14-09-22, 15:54
לא חסר

- - - Updated - - -

חוץ מהקטע הנקודתי הזה הרכב נוסע מעולה!
בינתיים עשיתי נסיעה של כשעה (בלי פקקים) ואין שום
בעיה.

נדב ש.
14-09-22, 21:17
אם נידלקה נורת check engine אז יש קוד תקלה שמור, תחבר סורק, תראה מה הקוד, אולי קשור ואולי לא...

יונתןמצפה
14-09-22, 23:40
בדקתי צינור עליון ותחתון לרדיאטור שניהם
חמים באותה מידה (בערך).

[/B]מה אומרים?

להבנתי, זה אומר שהרדיאטור שלך סתום.
אמור להיות הפרש מורגש ומשמעותי בין הצינור העליון (חם) לתחתון (פחות).

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
15-09-22, 09:31
אתה אולי מתכוון לרדיאטור סתום חיצונית.
כי רדיאטור סתום פנימית מאופיין בהבדלים קיצוניים בין כניסה ליציאה. רדיאטור סתום חיצונית (בוץ או עלים מעוכים) רואים היטב בעין.

יונתןמצפה
15-09-22, 11:44
להבנתי, אם אין הבדל משמעותי ומורגש בין צינור הכניסה לצינור היציאה, אזי הרדיאטור לא עושה את העבודה שלו ולא מקרר מספיק את המים.
אם הוא סתום חלקית (יש עדיין מעבר מים אבל מופחת), המים לא יתקררו מספיק.

מה שהבחור מתאר נשמע לגמרי כמו בעיית התחממות טיפוסית.
החשוד הראשון (בעיני) זה הרדיאטור.

אבל אשמח ללמוד ולגלות שאני טועה.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
15-09-22, 12:47
אוקי, אסביר עצמי.
כל עוד הצלעות של הרדיאטור נקיות, ומעברי המים חסומים, יש ספיקת מים נמוכה, אבל הולכת חום מצוינת (אוויר עדיין זורם ען צלעות הקירור) ולכן המים שמגיעים ליציאה עוברים קירור הרבה יותר משמעותי.
משמע, כניסה חמה, ויציאה קרה באופן מוגזם (או אזורים קרים ברדיאטור עצמו), מעידים על רדיאטור סתום.
כניסה ויציאה באותה טמפרטורה- גם לא טוב.
צריך להיות הפרש.

מצד שלישי,
ייתכן ומלא אבנית יצר חיץ בין הנוזל ובין המתכת ואז באמת אין הקרנה של החום (כי אבנית לא מוליכה חום טוב). ואז אני טועה.

ehudzeelim
15-09-22, 13:40
אין הבדל מורגש של טמפרטורה בין כניסה ליציאה, זה מאפיין של רדיאטור מלוכלך/סתום חיצונית, ולא סתום פנימית
ו/או
וונטה לא תקינה (לא מסתובבת, מסתובבת חלש, או במהירות משתנה ואיטית מדי)
ו/או
וונטה מסתובבת הפוך..

שעיר בגב"ב
15-09-22, 16:47
אז קבלו תיקון.

בדקתי היום שוב אחרי נסיעה של חצי שעה, ויש הבדל מורגש בין
צינור עליון לתחתון.
העליון חם משמעותית מהתחתון.

עשיתי גם בדיקה בבוקר בהתנעה ונתתי לרכב לעבוד להרגיש אם
הטרמוסטט נפתח. אחרי כ20 דקות בניוטרל נפתח והוחל להרגיש התחממות
בצינור התחתון.

- - - Updated - - -

גם המאוורר עובד ואין שום איבוד מים.
אני עדיין חושד שהחיישן חום מזייף.
מזייף בתחום העליון שלו, ברגע שהמנוע מתחמם מעט יותר
מהרגיל כמו במקרים שציינתי, פקק בעליה מתמשכת אז
החיישן "נכנס לפאניקה".
כי הרכב נוסע פרפקט וכשפתחתי מכסה מנוע לא הרגשתי חום קיצוני
יוצא דופן.
במקרים שהיו לי בהם מנוע באמת התחמם אי אפשר לטעות בזה ברגע שפותחים מכסה
(ברמת השורף באצבעות במגע עם מנגנון פתיחת המכסה).

boaz avrahami
15-09-22, 18:42
אם אתה צודק אז התיקון זול אבל אם אתה טועה זה יגמר במנוע יקר. לא חבל?

שעיר בגב"ב
15-09-22, 19:08
מחר אמורה להיות לי נסיעה די ארוכה.
אוודא במהלך הנסיעה כמה פעמים שאכן הטרמוסטט נפתח
כמו שצריך ושהוונטה עובדת
כמו שצריך. אם אכן ארגיש שהכל תקין אז אזמין חיישן חדש.

- - - Updated - - -

אני לא מכיר מצב שמנוע באמת הגיע לקו אדום ואחרי דקה
ירד לחצי.

יונתןמצפה
15-09-22, 19:18
מחר אמורה להיות לי נסיעה די ארוכה.
אוודא במהלך הנסיעה כמה פעמים שאכן הטרמוסטט נפתח
כמו שצריך ושהוונטה עובדת
כמו שצריך. אם אכן ארגיש שהכל תקין אז אזמין חיישן חדש.

- - - Updated - - -

אני לא מכיר מצב שמנוע באמת הגיע לקו אדום ואחרי דקה
ירד לחצי.הרכב התחמם בזחילה בעליה (לפי השעון).
התקרר ברגע שירד העומס.
תופעת התחממות קלאסית.
עכשיו נשאר לחפש את הסיבה.
לחשוד בחיישן? שים לב לתגובה של בועז.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ehudzeelim
15-09-22, 20:47
אני לא מכיר מצב שמנוע באמת הגיע לקו אדום ואחרי דקה
ירד לחצי.

יכול לקרות אם יש אוויר במערכת, המשאבה מפסיקה להזרים נוזל, הנוזל מתחמם במנוע ומתקרר ברדיאטור, ואז מתחילה זרימה והנוזל הקר יחסית מחליף את החם ובבת אחת החום יורד.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

שעיר בגב"ב
17-09-22, 17:23
אז אתמול והיום היו לי נסיעות של כשעה לכל כיוון בצהרים,
בשעות הכי חמות.
כביש מהיר בלי פקקים עם קצת נסיעה עירונית איטית.
עם עליה להרי ירושלים אבל בנסיעה קבועה עם זרימת
אוויר טובה לרדיאטור.
אז בנסיעה עם זרימת אוויר קבועה ובעיר בלי
לזחול בעליות הכל אחלה.
מחוג החום לא זז מהאמצע, הרכב נוסע מצויין.
אז מחזק אצלי את החשד בחיישן מזייף ואולי גם מאוורר שלא נכנס
לעבודה בזמן.

boaz avrahami
17-09-22, 17:41
בדיוק הפוך לדעתי.
מחזק את החשד שהאלקטרוניקה פיקס כל הזמן עד שיש תקלה

שעיר בגב"ב
17-09-22, 18:20
אין מצבי ביניים במחוג:
בהתנעה (בבוקר למשל כשהמנוע קר) תוך פחות מ5 דקות
המחוג על החצי בלי מצב ביניים (רבע תחתון).
ולא זז מהחצי אלא בנמב שתיארתי שפתאום קופץ למקסימום.
אין מצב רבע סקאלה ושלושת רבעי סקאלה:
רבע ברוב הרכבים סביב ה60 מעלות
שלושת רבעי כ 105 מעלות

אצלי למעשה קיים: קר/טמפ' עבודה/קו אדום עצור בצד!

nir.samo
17-09-22, 18:46
אז תבדוק בפלאפון עם obd מה הטמפרטורה האמיתית.

ד ו ר ו ן
17-09-22, 18:54
המחוג על החצי בלי מצב ביניים (רבע תחתון).
ולא זז מהחצי אלא בנמב שתיארתי שפתאום קופץ למקסימום.
אין מצב רבע סקאלה ושלושת רבעי סקאלה:
רבע ברוב הרכבים סביב ה60 מעלות
שלושת רבעי כ 105 מעלות

אצלי בפוקוס 2007 1.6 אוטומטי, המחוג מתייצב על 75 בנסיעה.

בירידה ארוכה עם עומס נמוך (מירושלים לת״א) יורד לאזור 60, אבל חוזר ומתייצב על 75 כשחוזרים לשייט.

משהו בשינויי טמפ עבודה של המנוע אצלך לא מסתדר לי.

שעיר בגב"ב
17-09-22, 19:30
אז תבדוק בפלאפון עם obd מה הטמפרטורה האמיתית.

יש לי סורק שלא הצלחתי להתחבר איתו. מחר אקבל אחד
מחבר ואנסה שוב.

- - - Updated - - -


אצלי בפוקוס 2007 1.6 אוטומטי, המחוג מתייצב על 75 בנסיעה.

בירידה ארוכה עם עומס נמוך (מירושלים לת״א) יורד לאזור 60, אבל חוזר ומתייצב על 75 כשחוזרים לשייט.

משהו בשינויי טמפ עבודה של המנוע אצלך לא מסתדר לי.


בדיוק. אתחבר עם סורק ואהיה חכם יותר.

- - - Updated - - -

אתמול התנעתי ממצב קר וחיכיתי לראות מתי נפתח הטרמוסטט
ומתי המאוורר מתחיל לעבוד.
המחוג היה על החצי תוך פחות מ5 דקות ולא זז.
גם כשהמאוורר נכנס לעבודה לא עלה מהחצי.

shmil
17-09-22, 19:59
שנתון, קילומטראז, ומתי הוחלפה משאבת מים.

השעון בפוטקוס לא ממש משתנה, ואין זמן להרגיש לפני צ'ק אנג'ין, מנסיון.
סורק - אולי יעזור ואולי לא, כי הוא על בסיס אותם חיישנים שעשויים להית תקולים.

שעיר בגב"ב
17-09-22, 20:55
2011 (השנה הראשונה של דור 3) עם 140 אלף

נעשה טיימינג לפני כשנה והגיוני להניח (המוכר לא יודע להגיד בודאות) שגם הוחלפה משאבה.

נדב ש.
17-09-22, 21:14
ה"הנחה" היא אם כל הפאשלות.

shmulikbg
17-09-22, 21:19
אחרי כחצי דקה מחוג החום הגיע למקסימום,
נדלקה נורית חום מנוע והרכב מעט קרטע.
[/B]?

שים לב...אתה אמרת...וזה לא קורה מזיוף של חיישן חום...

shmil
18-09-22, 00:48
והמוכר יודע באיזה מוסך זה נעשה?

שעיר בגב"ב
18-09-22, 06:57
שים לב...אתה אמרת...וזה לא קורה מזיוף של חיישן חום...


לא הסברתי טוב.
זה לא היה קרטוע ממנוע חם, אלא שברגע שנדלקה נורה
אדומה הרכב לא אפשר המשך נסיעה ועצרתי מיד.
אני בטוח שהמנוע לא התחמם מדי.

- - - Updated - - -


והמוכר יודע באיזה מוסך זה נעשה?

אבדוק איתו היום אני חושב שכן.

דרור ברלי
18-09-22, 09:46
"הגיוני להניח" שכשעשו טיימינג החליפו גם מותחן ומשאבה.
אני למדתי שבישראל, הגיון לא חודר שריון והמכוניות של רוב הישראלים/יות מתוחזקות ממש כפי שהם/ן נוהגים בהן. אני לא רוצה להכליל - אבל רוב הישראלים/יות הם נהגים/ות איומים ונוראים/ות עם מודעות אפסית לרכב, לנהיגה ולתחזוקה שלו - וכך באמת נראית גם תחזוקת המכוניות שלהם, במיוחד כשהן כבר לא באחריות.

איך בנאדם התייחס לאוטו שלו? תסתכל על הצמיגים. הם סיניים? אם כן, קיבלת את התמונה של האוטו הזה ובעליו. איפה שאפשר לחסוך, הם יחסכו. הטיימינג כבר פתוח. המשאבה מול העיניים ומוסיפה רק כמה מאות בודדות לחשבון - תחליף! לא, זה יקר להם.

אני חותם לך שלא הוחלפה משאבה כשעשו טיימינג.
ויודע מה? יש מצב שגם לא החליפו מותחן.

boaz avrahami
18-09-22, 11:35
לא הסברתי טוב.
זה לא היה קרטוע ממנוע חם, אלא שברגע שנדלקה נורה
אדומה הרכב לא אפשר המשך נסיעה ועצרתי מיד.
אני בטוח שהמנוע לא התחמם מדי.

- - - Updated - - -



אבדוק איתו היום אני חושב שכן.


אתה לא חייב להסביר לנו אלא לעצמך.
מה אתה מרוויח מול מה שאתה מסכן.
אם המשוואה טובה לך אז תמשיך באותו כיוון.
אם לדעתך הסיכון מיותר תפעל לצמצם אותו.

שעיר בגב"ב
18-09-22, 11:55
אז בדקתי ואכן לא החליפו משאבה:mad:

בקיצור מחר אשים את הרכב במוסך שאני סומך עליו
לבדיקה רצינית.

חייב להגיד שמעבר לזה האוטו הזה ממש כיף של אוטו.
ההתנהגות כביש שלו בעיקר בכבישים המפותלים שליד הבית תענוג אמיתי.
חשוב לי יותר אמינות ותחזוקה ואת זה ימים יגידו.

דרור ברלי
18-09-22, 12:29
ומותחן של הטיימינג החליפו?

לא תאמין כמה דברים כאלה ראיתי - החליפו רצועה וחסכו במותחן. "הוא תקין".
במשאבת המים - ברור שחסכו. "היא עוד טובה".
בהחלט יש מצב שמשאבת המים עדיין תקינה, פשוט מקובל להחליף אותה כשעושים טיימינג כי זו הזדמנות. אחרת כשהיא תנזול - יצטרכו שוב לפרק את כל הטיימינג....

תעשה יישור קו כללי שם - טיימינג, מותחן, משאבת מים. כמובן בדוק רדיאטור. חלקים מקוריים בלבד. כן, הוצאה לא מתוכננת, אבל שיהיה לך שקט עד הטיימינג הבא בעוד 120K ק"מ או 5 שנים......

raanan
18-09-22, 13:19
חייב להגיד שמעבר לזה האוטו הזה ממש כיף של אוטו.
ההתנהגות כביש שלו בעיקר בכבישים המפותלים שליד הבית תענוג אמיתי.
חשוב לי יותר אמינות ותחזוקה ואת זה ימים יגידו.
גם אני נפלתי במלכודת פתאים הזאת שנקראת פוקוס.
גם התחמם ושרף גיר בפחות מחצי שנה ועם פחות מ 70 אלף קמ' על השעון.
מעבר לסובארו B4 סגר את פינת האמינות + בונוס הנעת AWD שמאפשרת נסיעה "מעניינת" באזור הררי.

רענן

נדב ש.
18-09-22, 13:20
אז בדקתי ואכן לא החליפו משאבה:mad:

בקיצור מחר אשים את הרכב במוסך שאני סומך עליו
לבדיקה רצינית.

חשוב לי יותר אמינות ותחזוקה ואת זה ימים יגידו.

סומך עליו? תעשה טיימניג קומפלט חדש+משאבה.
תחזוקה טובה יוצרת אמינות, לא להיפך, תחסוך=תחטוף.


ומותחן של הטיימינג החליפו?

לא תאמין כמה דברים כאלה ראיתי - החליפו רצועה וחסכו במותחן. "הוא תקין".
במשאבת המים - ברור שחסכו. "היא עוד טובה".
בהחלט יש מצב שמשאבת המים עדיין תקינה, פשוט מקובל להחליף אותה כשעושים טיימינג כי זו הזדמנות. אחרת כשהיא תנזול - יצטרכו שוב לפרק את כל הטיימינג....

תעשה יישור קו כללי שם - טיימינג, מותחן, משאבת מים. כמובן בדוק רדיאטור. חלקים מקוריים בלבד. כן, הוצאה לא מתוכננת, אבל שיהיה לך שקט עד הטיימינג הבא בעוד 120K ק"מ או 5 שנים......


+1.
כנ"ל צנרת מים אם יש בה ספק, להחליף.

יונתןמצפה
18-09-22, 13:32
והייתי שוקל ברצינות גם להחליף רדיאטור, בפרט אם המשאבה לא מראה סימני קלקול בולטים.
המחיר של רדיאטור תחליפי באיכות סבירה לא גבוה מדי.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

shmil
18-09-22, 13:43
אז בדקתי ואכן לא החליפו משאבה:mad:

בקיצור מחר אשים את הרכב במוסך שאני סומך עליו
לבדיקה רצינית.

חייב להגיד שמעבר לזה האוטו הזה ממש כיף של אוטו.
ההתנהגות כביש שלו בעיקר בכבישים המפותלים שליד הבית תענוג אמיתי.
חשוב לי יותר אמינות ותחזוקה ואת זה ימים יגידו.

הסימפטום מתאים לכנפיים (במשאבה) שנאכלו מקוויטציה.....
איזה מים היו באוטו?

ד ו ר ו ן
18-09-22, 14:24
גם אני נפלתי במלכודת פתאים הזאת שנקראת פוקוס.
גם התחמם ושרף גיר בפחות מחצי שנה ועם פחות מ 70 אלף קמ' על השעון.
מעבר לסובארו B4 סגר את פינת האמינות + בונוס הנעת AWD שמאפשרת נסיעה "מעניינת" באזור הררי.

רענן

איזה שנתון?

שעיר בגב"ב
18-09-22, 14:31
הסימפטום מתאים לכנפיים (במשאבה) שנאכלו מקוויטציה.....
איזה מים היו באוטו?


מים אדומים. לא יכול לדעת איזה איכות אבל צבע אדום נקי
בלי שום משקעים.

- - - Updated - - -

בכל מקרה מחר אקפוץ למוסך.

ועוד דבר קטן, בנסיעה בבוקר אחרי לילה קריר פה בהרים
המחוג קפץ לאמצע תוך פחות מ2 דקות. בלי מצב ביניים.
ברור שתוך דקה וחצי מנוע לא מגיע לטמפ עבודה בבוקר.

בחזרה הביתה בצהרים אחרי שחנה 5 שעות תוך פחות מחצי דקה הראה
שוב חצי.
אז ברור לי שחיישן אבל זה לא שולל שילוב עם "בעיה אמיתי".
אז כאמור מחר יטופל.
תודה!

יונתןמצפה
18-09-22, 14:58
ועוד דבר קטן, בנסיעה בבוקר אחרי לילה קריר פה בהרים
המחוג קפץ לאמצע תוך פחות מ2 דקות. בלי מצב ביניים.
ברור שתוך דקה וחצי מנוע לא מגיע לטמפ עבודה בבוקר.

בחזרה הביתה בצהרים אחרי שחנה 5 שעות תוך פחות מחצי דקה הראה
שוב חצי.
אז ברור לי שחיישן אבל זה לא שולל שילוב עם "בעיה אמיתי".


פוקוס, מודל 2013, תקין וללא שום בעיית התחממות, במשך כמה שנים אותו דבר בדיוק.
אז מה?
אני לא רואה בזה בעיה. הוא מודד את טמפ' המים לא המנוע, ומכוייל מול השעון כפי שבפורד החליטו שטוב לנהג.

אתה רוצה להחליף חיישן לך על זה.
אבל כאמור, אל תזניח את הסיבות היותר סבירות לתקלה שלך.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ehudzeelim
18-09-22, 15:05
אני במקומך לפני שאני מחליף חצי אוטו, בודק, אם אפשר, אם החליפו עם הטיימינג גם את המותחן. על המשאבת מים לא הייתי דואג היא לא הולכת ב-140 אלף.
במקביל מתקין חיישן חום חיצוני ב-20 שח כולל משלוח מאיביי, ונוסע בסבבה. אם יש בעיה אמיתית החיישן חום החיצוני יתריע.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

דרור ברלי
18-09-22, 15:43
גם בפוקוס שלי, דור 2.5, שנת 2010, כרגע עם 318,000 ק"מ, אצלי שנתיים במהלכן נסע 40,000 ק"מ, המחוג מגיע קצת לפני האמצע, לפי השעון זה 88-89 מעלות, תוך דקה-שתיים מהתנעת בוקר... ושם הוא גם נשאר, כולל בגרירת עגלה עמוסה במנועי ג'יפים ושאר ברזלים כבדים ששקלה כמו כל האוטו כנראה, בנסיעה די מאומצת שכללה עליות מהמכתש למצפה רמון....

עד כמה החיווי נכון ומדויק? לא יודע. אבל בדגם הזה שבנוי מאוד איכותי, כל המחוונים, כולל מחשב דרך, נוטים מאוד לדייק וככה האוטו מתנהג כל הזמן. נוסע מצוין עד כמה שנבלה כבדה וישנה כזו עם 1.6 אוט' ו-100 כ"ס בלבד יכולה לנסוע מצוין... אבל מתנהג ומרגיש בריא, אין שום סימפטומים חריגים.

לפני כמה חודשים שמתי לב לכתם קטן של נוזל קירור מתחת לצד ימין קדמי, קצת אחרי נסיעה כשהמנוע עדיין חם. המחלה של כל הפוקוסים - מיכל עיבוי מזדקן שפיתח סדק קטן בתחתית, שנפתח כשהמנוע בטמפ' עבודה ויש לחץ במערכת. כשהמנוע מתקרר, הסדק נסגר והדליפה מפסיקה. החלפתי מיכל לחדש מקורי בעלות של פחות מ-100 שקל ושתי דקות עבודה וזהו, נפתר. זה אותו מיכל בדיוק גם בדור 1 ובדור 3. נוזל הקירור המומלץ ע"י היבואן הוא של דלקול והוא אדום.

So far, so good, רכב אמין בצורה יוצאת דופן. טפו טפו. שרק ימשיך ככה.

raanan
18-09-22, 16:03
איזה שנתון?

2007 האטצ'בק 5 דלתות אוטומטית מנוע 2000

דרור ברלי
18-09-22, 16:05
בדגם הזה (דור 2 נפח 2.0) המנוע יפני. מאזדה. אמינות יפנית....

raanan
18-09-22, 23:30
בדגם הזה (דור 2 נפח 2.0) המנוע יפני. מאזדה. אמינות יפנית....
חבל שלא סיפרו ל#^א הזה שהחזקתי חצי שנה שיש לו גנים יפניים ...

דרור ברלי
19-09-22, 08:11
חבל שלא סיפרו ל#^א הזה שהחזקתי חצי שנה שיש לו גנים יפניים ...


נפלת על לימון. אין לי הסבר אחר.
כי זה אחלה מנוע ויופי של דגם באופן כללי, למרות שהוא פחות חד ומהנה לנהיגה מהדור הראשון - אבל הוא מכונית טובה יותר בכל הפרמטרים האחרים.
היום, כשאלה כבר מכוניות ישנות, האמינות שלהן היא נגזרת של אופי התחזוקה שקיבלו לאורך השנים, וזה כבר נכון לכל מכונית כנראה.

שעיר בגב"ב
20-09-22, 10:54
היי הופ והנה נעלמו להם 2000₪

אינעל העולם איזה מחיר למאוורר רדיאטור?!

בקיצור הוחלף מאוורר רדיאטור.
המאוורר עבד חלקית והטעה אותי. נכנס לעבודה מאוחר
לפרקי זמן קצרים מאוד.
עכשיו גם הסתדר המזגן שעבד על הפנים בסרק.

מאוור באמזון כולל משלוח סביב ה800₪ אבל לא יכולתי
להתעכב עם זה ולסכן מנוע.

ehudzeelim
20-09-22, 11:55
ו/או
וונטה לא תקינה (לא מסתובבת, מסתובבת חלש, או במהירות משתנה ואיטית מדי)
ו/או


כאמור לעיל..
רק לדעתי היית צריך להתאים וונטה אוניברסלית, 2000 שח לוונטה (!) זאת השקעה לא הגיונית..
אבל למרבה הצער אלה מחירי וונטות מקוריות לעיתים, מכיר את זה מרכבים אחרים. כמעט תמיד אפשר להתאים תחליפי, הקטרים הם סטנדרטיים ("12, "14, "16...)

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ehudzeelim
20-09-22, 11:59
עכשיו גם הסתדר המזגן שעבד על הפנים בסרק.


לא ניתן לערוך אז אני אוסיף, שאם בהתחלה היית משתף אותנו בבעיה הזאת של המזגן בסרק, היה הרבה יותר קל לקבוע שמדובר בוונטה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

שעיר בגב"ב
20-09-22, 12:16
כי הוונטה עבדה אבל חלקית.
בדקתי אם הוונטה נכנסת לעבודה עם הפעלת המזגן אבל
לא שמתי לב שאחרי כחצי דקה היא מפסיקה,
אז שיערתי שהוונטה תקינה ושאולי חסר קצת גז.
טעות של טירון, מודה.

- - - Updated - - -

וצריך להשקיע בסורק obd נורמאלי.
בדקתי עם שניים די דפוקים שלא קראו כלום.

boaz avrahami
20-09-22, 12:59
מקווה בשבילך שלא טיגנת כבר את המנוע מפני שדיווחת על התחממויות קיצוניות.ֶראשי אלומיניום לרוב מתים מזה בלי הרבה חוכמות.

raanan
20-09-22, 13:17
בקיצור הוחלף מאוורר רדיאטור.
המאוורר עבד חלקית והטעה אותי. נכנס לעבודה מאוחר
לפרקי זמן קצרים מאוד.
לא רוצה להשבית שמחות... אבל לא חושב שפתרת את הבעיה.
מאוורר זה רכיב "טיפש", מקבל מתח מסתובב (בתנאי שתקין), מפסיק מתח, נעצר.
מי ששולט עליו (דרך ממסר) זה המחשב שמקבל נתוני חום מנוע מחיישן.
בד"כ יש גם שני סלילים, אחד למהירות נמוכה ואחד למהירות גבוהה.
כך שתזמון הכניסה לעבודה ומשך הזמן לא קשור למאוורר.

האם נבדק המאוורר עם אילוץ מתח ישירות לקונקטור ?



עכשיו גם הסתדר המזגן שעבד על הפנים בסרק.
היום לא חם (ביחס לשבועות האחרונים). כך שלמנוע והמזגן קל יותר.

בכל מקרה,
מקווה בשבילך שאני טועה.

רענן

שעיר בגב"ב
20-09-22, 15:28
ברור שאני מקווה שלא נגרם נזק למנוע, בינתיים הכל תקין. טפו טפו חמסה פרסה של סוס.

כנראה שהמאוורר כל כך יקר בגלל שהוא מגיע עם מודול (של בוש),
וכראה הבעיה במודול ואולי יכולתי לנסות להחליף רק אותו, אבל
אני לא באמת מבין בזה ואין לי את הלוקסוס להתעסק
בזה יותר מדי.

כרגע יכול רק לשים עין ולקוות לטוב.

ובפורומים השונים מתייחסים לזה שהשעון חום שווה לתחת
ולא מראה שלבי ביניים.
יש לו קר/עבודה/אש אש מדורה

איל מ
20-09-22, 15:36
יש לו קר/עבודה/אש אש מדורה

כמו רוב השעונים, אצל רוב היצרנים.
והיום?
היום לך תמצא רכב עם שעון בכלל.

ehudzeelim
20-09-22, 15:42
מאוורר זה רכיב "טיפש", מקבל מתח מסתובב (בתנאי שתקין), מפסיק מתח, נעצר.
מי ששולט עליו (דרך ממסר) זה המחשב שמקבל נתוני חום מנוע מחיישן.
בד"כ יש גם שני סלילים, אחד למהירות נמוכה ואחד למהירות גבוהה.
כך שתזמון הכניסה לעבודה ומשך הזמן לא קשור למאוורר.

האם נבדק המאוורר עם אילוץ מתח ישירות לקונקטור ?




רענן

כשמנוע המאוורר מתקרב לסוף שלו (הפחמים והעוגן)הוא נוטה לעבוד במהירויות משתנות, להפסיק לעבוד ולהתחיל באופן אקראי וכו'.
הכל פונקציה של טיב המגע בין העוגן לפחמים. קשה מאד לעלות על זה אם אתה לא מודע לתופעה.
פירקתי ושיפצתי כמה כאלה, את הפחמים אין בעיה להחליף, עוגן שחוק זאת כבר בעיה.
יש בעלי מקצוע שיודעים לשפץ עוגן אבל המחירים גבוהים יחסית.

יונתןמצפה
20-09-22, 16:45
לפחות לא השקעת את הכמה שקלים בהחלפת חיישן, מה שהיה כנראה עולה לך במנוע.
לפעמים, הבעיה היא בדיוק מה שהיא.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

asafk
20-09-22, 20:34
אני בדרך כלל יחד עם החלפת מניפה - מחליף גם את נגד המהירויות, חלק שעלותו נמוכה מאוד, כי כשהמניפה צורכת זרם גבוה עם גסיסתה זה מזיק לרוב גם למגעים של הנגד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
20-09-22, 20:40
אני בדרך כלל יחד עם החלפת מניפה - מחליף גם את נגד המהירויות, חלק שעלותו נמוכה מאוד, כי כשהמניפה צורכת זרם גבוה עם גסיסתה זה מזיק לרוב גם למגעים של הנגד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נגד מהירות במניפת רדיאטור?

אני מכיר מאווררים עם שלושה חוטים ושתי מהירויות קבועות שתכלס בנויות על אותו סליל עם כמות ליפופים שונה.
זה מחובר לריליים שלהם אמור להיות נגד קבוע .

מה תפקידו של הנגד הזה?

שעיר בגב"ב
20-09-22, 22:14
המאוורר בפוקוס מגיע עם מודול ורסיסטור.

- - - Updated - - -

ומרגישים את זה בכיס.

asafk
21-09-22, 17:24
זה למניפות שיש להן סליל אחד אבל שתי מהירויות.

במקרה הזה, אני מבין מהתגובה האחרונה 'זה קומפלט' כמו שאוהבים לומר בחנות החלפים ואנחנו לא אוהבים לשמוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שעיר בגב"ב
21-09-22, 19:38
זה קומפלט ובאותו מחיר גם מכניסים את האלמנט.

שעיר בגב"ב
28-09-22, 13:45
התבלבלתי וכתבתי את זה בשרשור הלא מתאים אז
מעתיק את לכאן:
מידע מועיל לכל בעלי הפוקוס דור 3 (בטח זה גם לחדשים יותר אבל לא בטוח):
יש אפשרות להתניע את הרכב במצב סריקת מערכת ולקבל על הצג מידע
מהחיישנים השונים וסריקת תקלות.
למי שזה רלוונטי אז מידע על זה יש ביוטיוב.
עבורי מה שרלוונטי כרגע זה טמפ' מנוע מדוייקת.
ככה אפשר לדעת במהלך הנסיעה מה הטמפ' המדוייקת בכל רגע.
אס מבחינתי בנסיעה ארוכה ראיתי שאהטמפ' בנסיעה לא עוברת את ה90
מעלות.
בעמידה ממושכת לא עברה את ה100 מעלות ובלי להפעיל וונטה.
הוונטה אמורה להיפתח ב105

תא המנוע בפוקוס מאוד מאוורר ומאוד לא צפוף, מה שכנראה
עוזר לו שלא להתחמם מדי.
עובדה שאצלי עם מאוורר תקול הוא התחמם רק בשילוב של עליה ארוכה במהירות מאוד נמוכה.

oferc
03-10-22, 15:26
2011 (השנה הראשונה של דור 3) עם 140 אלף

נעשה טיימינג לפני כשנה והגיוני להניח (המוכר לא יודע להגיד בודאות) שגם הוחלפה משאבה.


זו התשובה שלך שנה ראשונה של דור 3 , היה לי כזה חדש מהחברה 2012,אחרי מספר חודשים טובים בערך ב30 אלף ק"מ הרכב התחיל להכנס למוסך כל 5000 ק"מ בממוצע, רוב התקלות במחשב מנוע , מחשב משתמש, מחשב גיר , סלח לי על ההגדרה "חארה של רכב" סיוט מתמשך של כמעט 3 שנים בליסינג עד שנפטרתי מהרכב הזה.

נתקעתי בים המלח אין רברס הרכב קופץ מהילוך 1 להילוך 5
נתקעתי ללא מזגן באילת , המחשב שמנהל את מערכת שעונים הפסיק לעבוד(לדברי המוסך)
נתקעתי עם גיר תקוע בכביש 1 , מחשב לומד למד כנראה לעשות שביתות.
כל הזמן הגיר דופק בהחלפת הילוכים עד איפוס מנוע ואז חודש שקט.


בנוסף כל הגומיות לאיטום של הדלתות נפלו :-)

איל מ
03-10-22, 19:30
היתה לי חוויה דומה.

-->