PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'אנטים - עם אופסט שלילי או לא?



נעם ל
15-09-22, 10:21
לבעלי ניסיון בלבד!!
הכלה היא טרופר 2000 דיזל מוגבה ''2.
נעול צמיגי שטח מלא מידה מקורית על ג'אנט מקורי בסוף חייהם.
מפה לשם צצו 2 הזדמנויות כדאיות (כלכלית ושיפורית) להגדלת מידה ל''31.
אופציה א: אופסט שלילי.
אופציה ב: להשאר אותו דבר כמו המקורי.

אשמח ליתרונות וחסרונות/בעד לנגד וכו'
תודה מראש!!

איל מ
15-09-22, 10:31
אופסט שמים משתי סיבות:
א. אם הגלגל נוגע בכנף/חלק אחר בהצלבה או היגוי
ב. אם אתה ערס

חסרונות:
מלא! רובם ככולם מכאניים (חיפוש יניב איזה שבעתלפים תוצאות), אבל יש גם חוקיים (כנ"ל לגבי החיפוש).

נמרוד
15-09-22, 10:57
לבעלי ניסיון בלבד!!
הכלה היא טרופר 2000 דיזל מוגבה ''2.
נעול צמיגי שטח מלא מידה מקורית על ג'אנט מקורי בסוף חייהם.
מפה לשם צצו 2 הזדמנויות כדאיות (כלכלית ושיפורית) להגדלת מידה ל''31.
אופציה א: אופסט שלילי.
אופציה ב: להשאר אותו דבר כמו המקורי.

אשמח ליתרונות וחסרונות/בעד לנגד וכו'
תודה מראש!!

המידה המקורית שלך 245/70R16 על ג'אנט 16X7 אופסט 38 מ"מ חיובי. תקן אותי אם אני טועה.
אם אתה עובר ל31/10.5R15 זה אומר גם גאנט כמובן. רוב הג'אנטים 15 בשוק שנמכרו עם השנים הם אופסט אפס. אם על זה מדובר, זה הרחבה של כמעט 5 ס"מ לכל צד (38 מ"מ ג'אנט + ס"מ בערך של צמיג ברוחב 265 לעומת 245 מקורי).

הרבה טרופרים נסעו ונוסעים ככה.

אם המידות של החישוק המדובר שאתה חושב עליו הן אחרות, תעדכן.

nirs
15-09-22, 11:01
כמו שכתב אייל, הסיבה הרציונאלית להתקין גאנט עם אופסט שלילי היא הגלגל נוגע בכנף/חלק אחר בהצלבה או היגוי.
בכל מקרה, אל תתפתה להוסיף ספייסרים לגאנט רגיל…


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
15-09-22, 11:30
לדעתי יש יתרון נוסף לאופסט קטן (2-3 ס"מ בכל צד) ברכבים מוגבהים,
ההגבהה פוגעת ביציבות,
האופסט מפצה על הפגיעה הזאת במידה מסוימת.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב ש.
15-09-22, 13:22
המידה המקורית של הטרופר היא 245/70/16.

אם הרכב עם הגבהה הצמיג הזה נראה צר והאמת די מצחיק על הרכב.

המתבקש זה לעבור למידה 31", לגבי האופסט, עדיף שיהיה 0. משמע שהצמיג לא יבלוט ויהיה בקו עם הכנף ואפילו כלפי פנים.

נעם ל
15-09-22, 15:07
לדעתי יש יתרון נוסף לאופסט קטן (2-3 ס"מ בכל צד) ברכבים מוגבהים,
ההגבהה פוגעת ביציבות,
האופסט מפצה על הפגיעה הזאת במידה מסוימת.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

זאת נקודת המוצא העיקרית לעבור לאופסט שלילי.

- - - Updated - - -


אופסט שמים משתי סיבות:
א. אם הגלגל נוגע בכנף/חלק אחר בהצלבה או היגוי
ב. אם אתה ערס

חסרונות:
מלא! רובם ככולם מכאניים (חיפוש יניב איזה שבעתלפים תוצאות), אבל יש גם חוקיים (כנ"ל לגבי החיפוש).

א. לא ראיתי הרבה.. אבל גם לא ראיתי טרופר 31 עם אופסט 0 שזה קרה לו
ב. קצת . ... מודה;)

- - - Updated - - -


המידה המקורית של הטרופר היא 245/70/16.

אם הרכב עם הגבהה הצמיג הזה נראה צר והאמת די מצחיק על הרכב.

המתבקש זה לעבור למידה 31", לגבי האופסט, עדיף שיהיה 0. משמע שהצמיג לא יבלוט ויהיה בקו עם הכנף ואפילו כלפי פנים.

נדב מניסיון שלך- לעומת ההגבהה כמובן, פרט נמק והסבר למה לא ''להרוויח'' את הרוחב הזה?
אגב לגבי ''ערס'' ונראות, ב2 המצבים זה נראה טוב לטעמי בטרופר מוגבה.

הדסופה
15-09-22, 15:29
אופסט אפס לא מבטיח שצמיג לא יבלוט מהכנף. זו אינה המשמעות שלו

וכבר היה פה פעם מזמן דיון ברמה מתימטית / פיזיקלית שהוכיח שהתרומה של הגדלת הרוחב ליציבות לאחר הגבהה היא שולית ואפסית.

מה שמחזיר אותנו לנקודה שאופסט שלילי הוא טוב למניעת פגיעה של צמיג גדול מהמקורי בגוף או בכנף בהיגוי או בקצה מהלך של מתלה . חוץ מזה זה רק עניין אסטטי וכי ״בא לנו ״


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
15-09-22, 15:41
וכבר היה פה פעם מזמן דיון ברמה מתימטית / פיזיקלית שהוכיח שהתרומה של הגדלת הרוחב ליציבות לאחר הגבהה היא שולית ואפסית.

Sent from my iPhone using Tapatalk

נכון כבר דובר על זה רבות,
אפסית היא לא,
שולית? עניין יחסי. ברור שמדובר באחוזים בודדים של שינוי. אבל לפעמים זה מה שעושה את ההבדל בין עוד טלטול, לבין רכב הפוך.

למי שרוצה להתעמק קצת יש את זה:

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1373-jeepolog-archive

אם הקישור לא עובד, אפשר פשוט לחפש את הכתבה של אסף: למה רכב גבוה מתהפך?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
15-09-22, 17:35
למען הסר ספק,
כשאני כותב "ערס" אני לא תמיד מייחס לזה משצעות שלילית.
(הרבה פעמים כן. אבל לא תמיד).

zivo
15-09-22, 20:53
אני עם טרופר 31, ואופסט.
זו טעות !!!
כמו שנדב כתב , תשאר עם אופסט אפס, שהצמיג לא יבלוט.
למה?
קודם כל, כי זה החוק.
כי זה פחות מלכלך את הרכב שנוסעים בבוץ.
ככל שאתה יותר רחב, הסיכוי לפגוע בצד של הצמיג גדל.
לטרופר מוגבהה , עם 31 , אין בעיה של יציבות צד.

יש לי ג'נטים מגנזיום, טובים ( לא משהו מצועצע), אם את רוצה עם אופסט, אני אשמח להחליף.

נעם ל
15-09-22, 21:28
אני עם טרופר 31, ואופסט.
זו טעות !!!
כמו שנדב כתב , תשאר עם אופסט אפס, שהצמיג לא יבלוט.
למה?
קודם כל, כי זה החוק.
כי זה פחות מלכלך את הרכב שנוסעים בבוץ.
ככל שאתה יותר רחב, הסיכוי לפגוע בצד של הצמיג גדל.
לטרופר מוגבהה , עם 31 , אין בעיה של יציבות צד.

יש לי ג'נטים מגנזיום, טובים ( לא משהו מצועצע), אם את רוצה עם אופסט, אני אשמח להחליף.

היום לאחר שיחה עם נדב ש. ולאחר שהחכמתי פה + טרופר אחד של חבר הפורום עם ג'אנטים בדיוק כמו אחד הסטים המועמדים שלי שנראים פגז על הרכב שלו - הפור הוטל: שם את הערס בצד הפעם, לוקח את הללא אופסט.. שישאר חוקי/לא בולט/וכו'

מודה לכולם!! החכמתי...

דרור ברלי
17-09-22, 09:34
כמו בכל דבר בחיים, גם "כמה רחב" זה עניין יחסי.
אם לא מגזימים, אז למה לא.

הרוחב כן נותן יציבות. או יותר נכון תחושת יציבות. או עוד יותר נכון - אשליה של תחושת יציבות.... כנראה שההבדל הוא באחוזים בודדים שאנחנו לא באמת מסוגלים להרגיש, אבל רובנו טוענים ש"כן, אני מרגיש" ועם מה שאנשים מרגישים קשה להתווכח.

הלוק החיצוני- עניין של טעם. לטעמי חישוק עם אופסט 0 או שלילי באמת נראה בנזונה. אבל אני גדלתי בחולון, משמע סוג של ערס....
יש לזה גם חסרונות שפורטו בעבר ואין צורך לחזור עליהם. מילא הלכלוך בבוץ והבעיות בטסטים והיטפלות של שוטרים משועממים.... אבל זה אשכרה דופק את הניהוג של האוטו בכביש, אבל צמיג גדול יותר שמצריך חישוק עם אופסט 0 או שלילי, ממילא מזמבר חזק את התנהגות הרכב בכביש... וגם את אורך חיי מכלולי הפרונט ומיסבים וכו' וכו'. מנסיון, עם לא מעט מכוניות - הן מתנהגות הכי טוב והמכלולים שורדים הכי טוב עם חישוקים במידות המדויקות כפי שהגיעו מהיצרן. ללא הרחבות למיניהן שאולי מקובלות במכוניות מירוץ, אבל שם אורך חיי מיסב או תפוח זה עניין שולי כי הם ממילא מוחלפים בתדירות גבוהה ויש עוד הרבה שינויים שהם הרבה יותר מהותיים מעבר לסתם החלפת חישוק....

דבר אחד באמת רצוי שתקפידו לא לעשות - לא להתקין ספייסרים!!! בין הגלגל לפלאנג' של האוטו. זה מעבר לסתם "מיותר" - זה כבר מסוכן.

ד ו ר ו ן
17-09-22, 14:41
נכון כבר דובר על זה רבות,
אפסית היא לא,
שולית? עניין יחסי. ברור שמדובר באחוזים בודדים של שינוי. אבל לפעמים זה מה שעושה את ההבדל בין עוד טלטול, לבין רכב הפוך.

זה אחוזים חד-ספרתיים מהצד הנמוך מתחת ל-5, ברמת מבוגר נוסף/פחות ברכב.

אבל תחושות אי אפשר לבטל.
מיליארדים מסביב לעולם בתחושה שיש יישות דמיונית קוסמית שאחראית לכל מה שקורה להם.

ehudzeelim
17-09-22, 14:48
לא מדובר על תחושות, מדובר על פיזיקה. כשאתה מגביה רכב באינץ' או שניים, הוא פחות יציב. כשאתה מרחיב מפשק גלגלים באינץ' או שניים הוא יותר יציב.
ולגבי אחוזים בודדים - זה בדיוק מה שכתבתי. כשהרכב על המגבלות אחוזים בודדים יכולים להיות ההבדל בתוצאה.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נעם ל
17-09-22, 21:19
בשורה התחתונה - הרכב משמש יום יום לגברת הראשונה, ככה שהנהיגה בו עדינה עד עדינה להחריד בלשון המעטה.
מידי פעם אני מקבל את המפתח לסיבוב במדבר, ואז הנהיגה היא של אופנוען שטח שחושב ש4 גלגלים זה 2 יותר מידיי....
מה שחשוב הוא שלמות ותקינות הרכב משמע כמה שפחות אפשרויות לתקלות והפתעות (שגם ככה לוקחים בחשבון שיהיו ברכב כזה) ואם אפשר לא לפתוח פתח לעוד צרות, דיינו!
ג'אנט ''רגיל'' (היצרן ומשרד הרישוי מאפשר 31 על ג'אנט 15, במקור הג'אנט 16) עם אופסט חיובי מה שנקרא שגם ככה מעמיס על מכלולי הפרונט ומחייב החלפת מוטות הגה למשל.. עדיין יצור פחות עומס מג'אנטים עם אופסט 0 או שלילי.
ופה נפלה ההחלטה, למרות ש0 או שלילי באמת נראה בנזונה. 31 'רגיל' גם נראה לא רע בכלל.. נחליף בקרוב ונשלח תמונות;)

כאן המקום להעביר נושא, ולשאול על צמיגים- לי אין ניסיון מלבד משהו בלתי ברור שטח מלא מתפורר ומרעיש שהגיע עם הרכב במצב תקין+ והיום נושמים את משימותיהם האחרונות.

לשימוש כנ''ל. מה כדאי? הרכב כן יוצא איזה פעם בחודש לטיול יומי בעיקר מדבר ו3-4 פעמים בשנה לכמה ימי טיול.
ביומיום בכביש עושה 60 ק''מ ליום+-.
מבקש המלצות לשטח מלא שהכי שקט/בטיחותי/אורך חיים בכביש.
או אם יש 50/50 שנותן מענה אמיתי בשטח (חול/בוץ/דשדש/סלעים הכל בקיצור)
חוץ מהביאף המפורסמים.

שוב תודה לכולם!!

שגיא S
17-09-22, 23:11
אני לאחרונה התקנתי (במידה אחרת אמנם) צמיגים של TOYO, שטח מלא.
מבסוט מאוד - שקטים מאוד, ומקווה שיהיו טובים בשטח כמו שהם בכביש.

נעם ל
18-09-22, 10:10
איזה דגם? או שיש למותג דגם אחד? מותר לשאול מחיר והיכן?

-->