PDA

צפייה בגרסה מלאה : פלאנג ציריה דיפנדר /דיסקו 1



מוטי ג.
16-09-22, 09:59
היי,
יש את הפלאנג'ים האלה, בתמונה מימין: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220916/784f59a5f8c1ace052efa9d05ac4acd1.jpg


1. האם הם מתאימים (מבחינת מקום בחלק הפנימי של החישוק) לחישוק מגנזיום מקורי דיסקו?

2. באתר של אשקרופט כתוב שהם ממליצים להוציא את מחזיר השמן בציריה כדי שהמגע בין שיני הציריה והפלאנג' יקבלו שימון קבוע, ברור שה o ring במכסה המשושה דואג לאטימה נגד יציאת שמן החוצה, אבל האם זה לא פוגע בגירוז המיסבים? הרי הם יקבלו שימון גם כן, או שאני מפספס מ' הו במבנה הפנימי של הפלאנג המשופר (לא ראיתי הבדלים)


אם הפלאנג הזה לא נכנס בחישוק, מה ההבדל מבחינת שימון אם אני סתם מדביק עם סיליקון את המכסה הגומי המקורי (חדש) למניעת יציאת שמן?

ברור לי מבחינת נגישות שירות שיותר קל לפתוח אום מאשר להסיר סיליקון.... זו לא השאלה.

תודה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גילבו
16-09-22, 11:09
העניין עם הפלאנג'ים האלה (RUC105200) עם המכסה שהם בכל מקום שראיתי אותם (ושקלתי להזמין לי גם זוג כזה לדיפנדר) נחשבים HD - שזה נשמע טוב אבל בפורומים (בחו'ל) ראיתי שלא ממליצים עליהם מהסיבה הפשוטה שעדיף להשאיר את הנקודה הזאת לא מחוזקת שתשמש כנקודה החלשה בשרשרת מהגיר לגלגל מכיוון שאותה באמת הכי קל לסחוב , להחליף וגם לקנות במקרה והשיניים נטחנו/קיבלו חופש מוגזם..
לשיקולך..
למשל פה :
https://landroverforums.com/forum/general-tech-help-8/detroit-locker-87604/

מוטי ג.
16-09-22, 11:34
זה ברור, תודה על האינפוט אבל זו לא השאלה.
אני אמקד את השאלה, לגבי מחזיר השמן ושימון מיסבי הגלגל,
והאם זה מתאים לחישוק כזה?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220916/84ad8a3b59aa24463c1b9ff6c76e2081.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
16-09-22, 11:43
לא יודע אם זה מתאים, אבל כשהשמן פורץ את המחז"ש, הפקק גומי לא עוצר אותו והוא מטנף הכל.
הפתרון "שימון" שיניים (לא שצריך) הוא גריז.
בנוסף.
נקודת החולשה היא הציריה עצמה. וליתר דיוק הנקודה בה נגמרות שיני ההזחה. כך שאין בעיה עם פלאנג' hd.
יתרה מכך,
פלאנג' שמפתח חופש בינו לבין שיני הציריה מוסיף נקודת הלם שמגבירה את הסיכוי לשברים.

Saar
16-09-22, 13:53
הימני (המוזהב) לא נכנס לגנט מקורי של דיסקו 98.

מוטי ג.
17-09-22, 14:21
הופה, תודה לסער על התשובה מבחינת התאימות המכאנית.
מה לגבי הקטע של מחזיר השמן, מישהו אי פעם פירק בכוונה (כפי שמומלץ באתר אשקרופט) על מנת לשמן את מגע השיניים?


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
17-09-22, 15:33
כן.
בפלאנג'ים המשוכללים יש אורינגים במקום האטם השטוח שיש במקורי.
המיסבים בטבור יעדיפו שימון קבוע על פני גריז. אבל האטם השטוח לא יחזיק את השמן בפנים.
בכל מקרה גם כשמיסבי טבור נהנים משימון, עדיין נדרש גירוז ראשוני בהתקנה שלהם.
לאחר מכן כשממלאים שמן צריך לטפס על בוק עם הגלגל בצד אחד (השמן ממלא את הטבור) ואז להשלים לטפס על בוק בצד השני ולהשלים. הכמות קטנה אז בדרך כלל לא מקפידים על זה אבל בכל זאת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
17-09-22, 15:57
ומחזירי השמן /גריז בטבור מיועדים לטפל בשמן שהם מקבלים פתאום?
כל נושא השימון ציריה הזה שווה משהו? כי תכלס גירוז חד פעמי בהרכבה של הפלאנג שווה בדיוק עד הנסיעה הראשונה, בה ייווצר כוח שידחף את הגריז החוצה, ואז נשאר שם שאריות גריז בלבד,ולכן רעיון השימון נשמע מאוד הגיוני.

היו לי חישוקי ברזל מכרתי אותם, אז אני כבר לא אתקין פלאנג משודרג, אבל את אותו הרעיון ניתן להשיג גם עם הפלאנג המקורי: במקום אטם נייר לסגור עם מעט משחת אטימה, את הפקק גומי לסגור עם משחת אטימה וקבלתי (למעט החומר גלם שאולי משודרג) את אותו הרעיון, לא?

הערת אגב, שהיא המקור לכל השאלה למי שתהה, המחזש השמאלי שלי כבר נוזל, מאז שנשברה הציריה ושמתי את ציריה החלופית המשומשת ששטח הפנים שלה לא היה משהו, ואז כששמתי חדשה מחוזקת וראיתי סימני שמן (בצד החיצוני) על הישנה שהוצאתי והבנתי שהיום קצר עד שזה ינזל החוצה גם בחדשה.... אז עכשיו זה קרה, עכשיו אני תוהה אם להפוך את הבאג לפיצ'ר



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
17-09-22, 16:03
מחזיר שמן, כמו אורינג, מחזיק לחץ מסויים.
אטם שטוח, או משחת אטימה - פחות.
ובתוך הסרן יש תמיד לחץ קטן (הנשם דואג לזה ממש כשם שהוא דואג לשחרר לחץ עודף)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
17-09-22, 17:05
אני חושב שיש כאן בלבול מסוים.
החלק של שיני ההזחה לא דורש שימון, בטח שלא קבוע. יש שאפילו מרתכים את הציריה לפלאנג'.
אם אתם מדברים על שימון למיסב הגלגל זה משהו אחר.
אם אתה שואל אותי,
אתה מחפש לשפר משהו שלא דורש שיפור.
(מייסבי גלגל מחזיקים גם מאות אלפי ק"מ).

מוטי ג.
17-09-22, 17:18
אני לא מתבלבל, רגע מחפש את הטקסט באתר של אשקרופט....

פסקה אחרונה, שהפרדתי

Please note the original later drive flanges are designed to run in a ‘dry, non-lubricated’ condition and because of this they are prone to the spline wearing from ‘fretting / corrosion’ leading to failure.
We believe they benefit from regular inspection and lubrication.

If fitting on the rear we recommend you remove the oil seal on the halfshaft to aid lubrication




Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
17-09-22, 18:02
מי אני שאתווכח אשקרופט (לא בציניות)
אבל כאמור.
שיני הזחה מקבלות גירוז ובזה תם הסיפור שלהן. לא נתקלתי מעולם בחלודה באזור הזה.

מוטי ג.
17-09-22, 18:16
אני לא בטוח שההגדרה שיני הזחה נכון במקרה הנ"ל.
אני לא בטוח שהם מנסים לפתור בעיה של חלודה, אני מניח שהכוונה יותר לשכך את המכה במפגש ברזל - ברזל ובכך להקטין שחיקה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-09-22, 19:04
שיני הזחה מקבלות גירוז ובזה תם הסיפור שלהן. לא נתקלתי מעולם בחלודה באזור הזה.
פרקנו ציריה של דיפנדר עם חלודה ואיכול בין הצירייה והפלאנג׳.
איכול עד כדי שהיה הרבה חופש בין הפלאנג והצירייה, והשיניים החליקו.
בנסיעה עם דיפ מרכזי פתוח בשטח, בהחלקת גלגל אחד וחידש אחיזה היה קנאק, חשבנו שהיא נשברה, ובפתיחה גילינו את המצב.

-->