boaziko
19-09-22, 12:49
אני צריך להחליף מצבר צרכנים, ואני רוצה להנצל את ההזדמנות לשדרג את החיווט ומיקום המצבר.
אני מבין מעט מאד בחשמל כך שאשמח לכל עצה.
המצב כרגע הוא שמתחת למכסה המנוע מותקנת מערכת ניהול מצברים של ibs:
https://henefeld-tech.co.il/product-catalog/ibs-products/dbr-battery-management-system/
140162
המצבר המשני ממוקם כרגע בארגז צמוד לחלון בחלק הפנימי ואליו מחוברים גם כבלים שמזינים אותו מפאנל סולארי שעל הגג.(בתמונה הוא מורם כדי לראות את החיווט):
140158
מהמצבר יוצא חיווט לקופסת פיוזים שממוקמת בחלק השמאלי האחורי וממנה יוצא חיווט למתגים ולמקרר:
140159
מכיוון שאני רוצה להזיז את המצבר ממקומו לטובת מיכל מים, יש לי שתי אופציות:
מתחת למכסה המנוע:
מבחינת ניצול מקום - מתחת למכסה המנוע זה אידאלי, אבל זה קצת מגביל אותי מבחינת גודל המצברים.
חסרון נוסף זה שעד כמה שאני מבין אאלץ לעשות חיווט חדש.
חוץ מזה יש לי כמה שאלות:
1. האם המרחק הגדול של החיווט מהמצבר שמתחת למכסה המנוע עד למקרר שיושב בחלק האחורי של הארגז הוא בעייתי? (מפלי מתח וכאלה..).
2. האם יש בעיה למקם מצברי ג'ל מתחת למכסה המנוע?
אופציה שניה היא בארגז האחורי מתחת לקופסת הפיוזים:
140163
קניתי לרכב הקודם מטען dc2dc כי הבנתי שזו הדרך הנכונה לחבר מצברים שאינם מאותו סוג, אך בסוף לא השתמשתי בו:
140161
https://www.renogy.com/12v-20a-dc-to-dc-on-board-battery-charger/
חשבתי על אפשרות לנצל אותו עכשיו ולחבר אותו לחיווט הקיים במקום המצבר, וממנו להוציא חיווט אל המיקום החדש של המצב מתחת לפיוזים.
היתרון הוא שלא אצטרך לחווט מחדש את הכבלים מקדמת הרכב לארגז.
שאלות:
3. ממה שאני מבין מערכת ניהול המצברים של ibs לא עושה את אותה עבודה שעושה מטען dc2dc בהקשר של מצברים מסוגים שונים. - האם יש בעיה להוסיף את הdc2dc אחרי מערכת הibs? האם זה יתרום?
4. האם יש חסרון מבחינת העומס על האלטרנטור או יעילות ההטענה כאשר מצבר נמצא כלכך רחוק?
תודה רבה
אני מבין מעט מאד בחשמל כך שאשמח לכל עצה.
המצב כרגע הוא שמתחת למכסה המנוע מותקנת מערכת ניהול מצברים של ibs:
https://henefeld-tech.co.il/product-catalog/ibs-products/dbr-battery-management-system/
140162
המצבר המשני ממוקם כרגע בארגז צמוד לחלון בחלק הפנימי ואליו מחוברים גם כבלים שמזינים אותו מפאנל סולארי שעל הגג.(בתמונה הוא מורם כדי לראות את החיווט):
140158
מהמצבר יוצא חיווט לקופסת פיוזים שממוקמת בחלק השמאלי האחורי וממנה יוצא חיווט למתגים ולמקרר:
140159
מכיוון שאני רוצה להזיז את המצבר ממקומו לטובת מיכל מים, יש לי שתי אופציות:
מתחת למכסה המנוע:
מבחינת ניצול מקום - מתחת למכסה המנוע זה אידאלי, אבל זה קצת מגביל אותי מבחינת גודל המצברים.
חסרון נוסף זה שעד כמה שאני מבין אאלץ לעשות חיווט חדש.
חוץ מזה יש לי כמה שאלות:
1. האם המרחק הגדול של החיווט מהמצבר שמתחת למכסה המנוע עד למקרר שיושב בחלק האחורי של הארגז הוא בעייתי? (מפלי מתח וכאלה..).
2. האם יש בעיה למקם מצברי ג'ל מתחת למכסה המנוע?
אופציה שניה היא בארגז האחורי מתחת לקופסת הפיוזים:
140163
קניתי לרכב הקודם מטען dc2dc כי הבנתי שזו הדרך הנכונה לחבר מצברים שאינם מאותו סוג, אך בסוף לא השתמשתי בו:
140161
https://www.renogy.com/12v-20a-dc-to-dc-on-board-battery-charger/
חשבתי על אפשרות לנצל אותו עכשיו ולחבר אותו לחיווט הקיים במקום המצבר, וממנו להוציא חיווט אל המיקום החדש של המצב מתחת לפיוזים.
היתרון הוא שלא אצטרך לחווט מחדש את הכבלים מקדמת הרכב לארגז.
שאלות:
3. ממה שאני מבין מערכת ניהול המצברים של ibs לא עושה את אותה עבודה שעושה מטען dc2dc בהקשר של מצברים מסוגים שונים. - האם יש בעיה להוסיף את הdc2dc אחרי מערכת הibs? האם זה יתרום?
4. האם יש חסרון מבחינת העומס על האלטרנטור או יעילות ההטענה כאשר מצבר נמצא כלכך רחוק?
תודה רבה