PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיקום מצבר צרכנים בהיילקס סגור



boaziko
19-09-22, 12:49
אני צריך להחליף מצבר צרכנים, ואני רוצה להנצל את ההזדמנות לשדרג את החיווט ומיקום המצבר.
אני מבין מעט מאד בחשמל כך שאשמח לכל עצה.

המצב כרגע הוא שמתחת למכסה המנוע מותקנת מערכת ניהול מצברים של ibs:

https://henefeld-tech.co.il/product-catalog/ibs-products/dbr-battery-management-system/

140162

המצבר המשני ממוקם כרגע בארגז צמוד לחלון בחלק הפנימי ואליו מחוברים גם כבלים שמזינים אותו מפאנל סולארי שעל הגג.(בתמונה הוא מורם כדי לראות את החיווט):

140158

מהמצבר יוצא חיווט לקופסת פיוזים שממוקמת בחלק השמאלי האחורי וממנה יוצא חיווט למתגים ולמקרר:

140159

מכיוון שאני רוצה להזיז את המצבר ממקומו לטובת מיכל מים, יש לי שתי אופציות:

מתחת למכסה המנוע:

מבחינת ניצול מקום - מתחת למכסה המנוע זה אידאלי, אבל זה קצת מגביל אותי מבחינת גודל המצברים.
חסרון נוסף זה שעד כמה שאני מבין אאלץ לעשות חיווט חדש.
חוץ מזה יש לי כמה שאלות:
1. האם המרחק הגדול של החיווט מהמצבר שמתחת למכסה המנוע עד למקרר שיושב בחלק האחורי של הארגז הוא בעייתי? (מפלי מתח וכאלה..).
2. האם יש בעיה למקם מצברי ג'ל מתחת למכסה המנוע?

אופציה שניה היא בארגז האחורי מתחת לקופסת הפיוזים:

140163

קניתי לרכב הקודם מטען dc2dc כי הבנתי שזו הדרך הנכונה לחבר מצברים שאינם מאותו סוג, אך בסוף לא השתמשתי בו:

140161


https://www.renogy.com/12v-20a-dc-to-dc-on-board-battery-charger/


חשבתי על אפשרות לנצל אותו עכשיו ולחבר אותו לחיווט הקיים במקום המצבר, וממנו להוציא חיווט אל המיקום החדש של המצב מתחת לפיוזים.
היתרון הוא שלא אצטרך לחווט מחדש את הכבלים מקדמת הרכב לארגז.

שאלות:
3. ממה שאני מבין מערכת ניהול המצברים של ibs לא עושה את אותה עבודה שעושה מטען dc2dc בהקשר של מצברים מסוגים שונים. - האם יש בעיה להוסיף את הdc2dc אחרי מערכת הibs? האם זה יתרום?
4. האם יש חסרון מבחינת העומס על האלטרנטור או יעילות ההטענה כאשר מצבר נמצא כלכך רחוק?

תודה רבה

zivo
19-09-22, 14:19
הכל פתיר, ואתה בכיוון הנכון.
אבל לדעתי, אתה צריך קודם כל להחליט על סוג המצבר.
ליתיום הייתי נמנע מלהתקין במנוע, מצד שני מצבר עופרת, אני מאוד מסכים עם השיקול של המקום שכתבת.

boaziko
19-09-22, 14:43
הכל פתיר, ואתה בכיוון הנכון.
אבל לדעתי, אתה צריך קודם כל להחליט על סוג המצבר.
ליתיום הייתי נמנע מלהתקין במנוע, מצד שני מצבר עופרת, אני מאוד מסכים עם השיקול של המקום שכתבת.

זהו שכרגע אני לא יודע מה סוג המצבר. אם מתחת למכסה מנוע, אז חפשתי חומצה פריקה עמוקה, אבל היחיד הראוי שמצאתי הוא trojan' וגם אותו אין במלאי.

לביא
19-09-22, 15:10
אני התקנתי את המצבר הגדול של אופטימה מתחת למכסה מנוע. היילקס חדשה - יש מקום.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
19-09-22, 15:57
לא כתבת איזה היילקס זה, אבל אם זה עד 97, הדפנות של תא המנוע יודו לך מאוד אם תפחית מהן משקל מצבר.

boaziko
19-09-22, 16:03
לא כתבת איזה היילקס זה, אבל אם זה עד 97, הדפנות של תא המנוע יודו לך מאוד אם תפחית מהן משקל מצבר.


צודק. 2017.

סולי
19-09-22, 16:54
אני חושב שבמבחן עלות אל תועלת הייתי הולך על lifepo4 מהמדף ומתקין בארגז כמו הקודם.

המיקום בתא מנוע זו פשרה לכל מצבר ורכב. .. וגם לפני היה מורכב מצבר בארגז.. כלומר התשתית קיימת.. נכון?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaziko
22-09-22, 20:19
אני חוזר על שלוש שאלות שחשובות לי ואשמח מאד אם מישהו שמבין בחשמל בכל זאת יתייחס אליהן:

1. אם אני מתקין את המצבר בתא המנוע - האם המרחק הגדול של החיווט מהמצבר שמתחת למכסה המנוע עד למקרר שיושב בחלק האחורי של הארגז הוא בעייתי? (מפלי מתח וכאלה..).
2. אם אני מתקין את המצב בחלק האחרוי של הארגז - האם יש חסרון מבחינת העומס על האלטרנטור או יעילות ההטענה כאשר מצבר נמצא כלכך רחוק?
3. ממה שאני מבין מערכת ניהול המצברים של ibs לא עושה את אותה עבודה שעושה מטען dc2dc בהקשר של מצברים מסוגים שונים. - האם יש בעיה להוסיף את הdc2dc אחרי מערכת הibs? האם זה יתרום?

תודה רבה!

ד ו ר ו ן
22-09-22, 20:42
1. אם אני מתקין את המצבר בתא המנוע - האם המרחק הגדול של החיווט מהמצבר שמתחת למכסה המנוע עד למקרר שיושב בחלק האחורי של הארגז הוא בעייתי? (מפלי מתח וכאלה..).
כתלות בעובי חוטים מתאים, עם ספייר לצרכנים מזדמנים, אין שום בעיה.
זה למעשה הסידור הנפוץ.

אצלי המצבר צרכנים בתא מנוע, במקום שיועד במקור למצבר שני ברכב (היילקס ישן).

בנתוני פתיחה שהצגת, במקומך, אם יש לך כבר מערכת מתאימה בארגז, הייתי מוודא שהחיווט מתאים, ומשאיר בארגז.
קווי החשמל לצרכנים קצר יותר, והמצבר ירוויח חיים טובים יותר בלי החום בתא מנוע.

asafk
22-09-22, 21:01
אם תשתמש בכבלים בעלי שטח חתך מתאים מפלי המתח יהיו זניחים. לא לשכוח שני דברים -
א. המרחק הוא של כל המעגל- גם חוט הפלוס וגם המינוס.
ב. בטנדרים אם מחברים מינוס לגוף של הארגז, צריך לחבר כבל מינוס בין גוף הארגז לבין השילדה כי ביניהם יש תושבות ולא תמיד רציפות טובה.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
22-09-22, 21:35
אני מצאתי את זה קל יותר להריץ זוג כבלים 25 ממר מלא המנוע עד לארגן בדיוק בגלל הסיבה שאסף ציין.
אם אתה שם ליתיום, שים לב שבתא המנוע כנראה לא יהיה להם נעים.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ד ו ר ו ן
22-09-22, 23:36
אני מצאתי את זה קל יותר להריץ זוג כבלים 25 ממר מלא המנוע עד לארגן בדיוק בגלל הסיבה שאסף ציין.

אין סיבה להריץ מינוס.
חתך השלדה שלך הרבה יותר גדול מהכבל.
צריך לדאוג שיש מינוס בריא בתא מנוע, וכפי שנכתב, חיבור בריא בין גוף הרכב והארגז.

boaziko
23-09-22, 20:22
תודה רבה על התשובות


אם תשתמש בכבלים בעלי שטח חתך מתאים מפלי המתח יהיו זניחים. לא לשכוח שני דברים -
א. המרחק הוא של כל המעגל- גם חוט הפלוס וגם המינוס.
ב. בטנדרים אם מחברים מינוס לגוף של הארגז, צריך לחבר כבל מינוס בין גוף הארגז לבין השילדה כי ביניהם יש תושבות ולא תמיד רציפות טובה.


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מהו שטח החתך המתאים של הכבלים?

ishc
23-09-22, 21:08
תמדוד את המרחק ויש פה טבלה שמסתובבת. לפי מה שאני זוכר, שבדקתי יצא לי שאני צריך 25 ממר כדי למנוע מפלי מתח

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

boaziko
27-09-22, 20:28
תמדוד את המרחק ויש פה טבלה שמסתובבת. לפי מה שאני זוכר, שבדקתי יצא לי שאני צריך 25 ממר כדי למנוע מפלי מתח

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

על איזו טבלה מדובר?

מתן
27-09-22, 20:38
על איזו טבלה מדובר?מתכוונים לזו? מתנצל על האיכות, לא קניתי את הvip
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220927/9e1594007fd4553686ff159852c48503.jpg

Sent from my SM-A526B using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220927/71a5175f93ed0297495598d147853feb.jpg

-->