PDA

צפייה בגרסה מלאה : חלודה במיכל דלק של גנרטור



omri_t
24-09-22, 07:28
האקזמפלר הוא גנרטור מיצובישי אורגינאלי מיפן.
משמש כגנרטור לחירום בביתי.
אחרי תקופה בה לא הנעתי או בדקתי לשלומו, המעתי אותו לבדיקת חיות.
בסוף הריצה ניקזתי את הדלק שנותר בקרבורטור והופתעתי מהגוון החום.
פתחתי את מיכל הבנזין וראיתי שהוא חלוד מבפנים. ברמה שנפלה חתיכה חומה מאזור הפייה.

אני מניח שנוצרת לחות בין היום/לילה חום/קור ואז היא מתאדה לחלק העליון של המיכל ומכאן הצרה...

1. טיפול למיכל דלק
ראיתי ברשת חומרים להסרת חלודה וצבעים ייעודיים למיכלי דלק.
השאלה אם יש בנמצא מישהו שהשתמש ויודע להמליץ מה עובד והיכן לקנות.
טיפים לתהליך יסייעו לי מאוד.

2. איך מונעים חזרה של חלודה לאורך הזמן?
פשוט להשאיר המיכל מלא לגמריי? כך דלא יהיה כמעט אוויר? אולי טריק אחר?

3. אני לא בטוח שיש פילטר דלק אחרי המיכל ולפני הקרבורטור.
יש מניעה לשים כזה?

4. אולי בכלל לשים מיכל דלק יעודי מאלומניום? פלסטיק?
הגנרטור לא מתנייד אז אין לי בעיה.
דעתכם?

תודה!

boaz avrahami
24-09-22, 07:53
לגבי הטיפול אני לא מנוסה בכדי ליעץ אבל אולי יהיה זול יותר להחליף מיכל.

גם לי גנרטור חירום.
דיזל, מושתק עם סטרטר.
בשביל שהוא יהיה חירום אני בודק שמן ומתניע כולל העמסה קלה לכחמש דקות בכל תחילת חודש.
בנוסף מיכל הדלק אחרי כל הפסקת חשמל מתמלא מחדש.
ככה לא יהיה אוויר וחלודה.

בשביל שהחירום לא יכשל בזמן אמת צריך לטרוח בשיגרה. ואפילו להחליף שמנים אחת לשנה. אין קסמים.

omri_t
24-09-22, 09:05
בהתחלה הייתי מתנחע כל סופש שני.
אבל לאט לאט... התחלתי לחפף...
והנה התוצאות.

אבדוק מיכל חדש
יש מצב שהמידות של חיבור המיכלים זה סטנדרט?

boaz avrahami
24-09-22, 09:15
אם זה סיני אז הסיכוי מאוד סביר שיש עוד כמה ״מותגים״ שכל ההבדל בינהם זו המדבקה.

גם אם מורכב אפילו במפעלים שונים אז שמתי לב שהם משתמשים בחלקים שנראים זהים והרוב מיוצר במפעל בשם KAMA…

המשוטט
24-09-22, 10:32
הבנזין של העידן האחרון מלא בתוספים שמחרבים את חלקי המתכת והקרבורטורים

אז או שתשאיר את המערכת מרוקנת - כולל צנרת

או שתמלא עד הסוף ותחליף כל חצי שנה~


ויש מפעלים של הונדה מיצובישי ועוד בסין.....

גם קטרפילר וקמינס

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

המשוטט
24-09-22, 10:37
תן תמונה של הפאציינט אולי יראה כמו משהו דומה

בכל מקרה אם מדובר בהתקנה קבועה תוכל להתאים כל מה שבא לך....

ובכל מקרה פילטר על הקו מהמיכל הוא רעיון טוב

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

omri_t
24-09-22, 10:47
למיטב זכרוני הוא מוצובישי יפן.

יש רעיונות למיכל מיכל 10 עד 25 ליטר
מפלסטיק
ייעודי לדלק
עם פתח תחתון?
( בסירות זה פתח עליון..)

נראה לי שזה הכיוון הכי טוב עבור השימוש שלי

ד ו ר ו ן
24-09-22, 11:25
יש רעיונות למיכל מיכל 10 עד 25 ליטר
מפלסטיק
ייעודי לדלק
עם פתח תחתון?

כל ג'ריקן פלסטיק משומש של שמן מנוע שתחבר לו יציאה מתאימה בחלק התחתון.
זה אפילו לא חייב להיות בתחתית, יכול להשאיר מרווח קטן שהמשקעים יהיו מתחת לנק' האיסוף.
ובהחלט הייתי מחבר פילטר על הקו.

המשוטט
24-09-22, 11:35
https://youtu.be/aixiPwu8wOs

זה רעיון נחמד



מצטרף לדעתו של דורון

יש ג׳ריקני שמן מטורקיה שמגיעים עם הכנה לברז ,כולל ברז שיושב בתושבת בפקק.

הברז לא הכי עמיד אבל היה נוח למלא את הטרקטורים בשמן.


מסתבר שמיובא ע״י זוקו.
140227

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-22, 11:35
לא בטוח אם זה באמת תוצרת מיצובישי או רק המנוע אבל כנראה שתוכל להשיג מיכל בדיוק כזה אצל ארגונטולס.
אבל אם מדובר במסגרת פתוחה אז קל יחסית לפרק ואז אולי באמת אפשר לנקות מבפנוכו עם שקשוק של כדוריות מתכת או חצץ סומסום או איזה חומר ניקוי חומצתי ואז לצפות בפנים באפוקסי.

https://youtu.be/0egM3WvbAKw

לא הייתי משתמש במיכל פלסטיק פרובזורי כמיכל זלק לבנזין על גנרטור רועד.
זה עלול להיגמר בשריפה.

המשוטט
24-09-22, 13:46
ללא הייתי משתמש במיכל פלסטיק פרובזורי כמיכל זלק לבנזין על גנרטור רועד.
זה עלול להיגמר בשריפה.

ההערה של בועז בהחלט במקומה.

ההמלצה היא לגנרטור שמותקן קבוע ,והמיכל מונח במנותק מהגנרטור ומחובר רק עם צינור גמיש.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

omri_t
24-09-22, 22:29
רוקנתי את מיכל הדלק.
הוא במצב זוועה.
חלודה רצינית.

לא רואה טעם להשקיע בניקוי ואז צבע למיכל כזה.
החומרים ממה שראיתי לא זולים.
ואני מניח שניתן למצוא מיכל פלסטיק ייעודי ואיכותי במחיר דומה.

אני לא רוצה לנקב ולהתקין ברז פרוביזורי במיכל. זה מרגיש לי לא בטוח.

מחפש לקנות מיכל ייעודי לבנזין
עם פתח מילוי
ופתח זרימה בתחתית.
20-30 ליטר.
מפלסטיק.
רעיונות היכן לחפש יתקבלו בברכה.


אגב,
על הברז דלק יש פילר קטן.
פשוט לא זכרתי.140236

boaz avrahami
24-09-22, 23:06
יש מגוון אפשרויות.
זו עלולה להיות הקלה ביותר להתקנה עצמית בג׳ריקן שתבחר.

הרעיון הוא שהגומיה נכנסת כמו פיטריה בתוך חור בקוטר המתאים.
הברז מושחל לתוך החור שבגומיה ונכנס לשם בלחץ ועל ידי כי מושגת אטימה גין המיכל לגומיה ובין הברז לגומיה.

יש לי כזה במתחחת ולהפתעתי זה עובד יופי. מקורי.
הברז ישלף אם יופעל עליו כח בלי רגש אבל בסהכ תמורה טובה לכסף


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220924/bc334b508b3ce3f11e72ab349007f5a4.png

omri_t
25-09-22, 17:58
ממה נוצרת החלודה במיכל?
ואיך נמנעים ממנה במיכלי פח?

-->