יונתןמצפה
02-10-22, 14:59
טיול ראש השנה.
משפחות.
5 ג'יפים צוהלים, 4 ימים נהדרים מבית גוברין למצוקי דרגות.
שני סיקסים
סופה
היילקס
דיסקו 4
שני נגררי שטח (אחד של "אחרי", נגרר ע"י הדיסקו ואחד מהסוג הצבאי- אבל זה סיפור אחר).
ה- 4 גיבור, עם צמיגים טובים ובמידה ראויה, נהג מנוסה.
3.5 ימים עוברים בכיף גדול. מסלולים נידחים, פה ושם אתגרים בקטנה, חברי אמת וג'יפים עם אופי.
ביום הרביעי, 50 מטר לפני ארוחת בוהוריים בצל הנהדר של מרחס דלאל, בקשר נשמעת קריאה חלשה- ירד לי האוטו, כנראה כרית. אני על הגחון.
שיט.
דווקא כרית? דווקא שם?
מכוונים בזהירות לתחתית הערוץ לצל של העץ (כשהרכב בלי אוויר בכריות מאחורה, יש לו בערך 5 ס''מ גובה. לא יותר. אי אפשר לנסוע מטר בלי לגרד...).
אנחנו מבינים שזה מסוג התקלות שאין באמת איך להתמודד איתן, וכשזה קורה במעבר ערוגות האופציה של לנסוע להביא חלק חדש נראית כברירה היחידה, על שלל השלכותיה.
נתחיל מהסוף- כעבור 3 שעות הדיסקו המשיך בטיול.
מה שמייחד את החבורה הזו, זה שילוב נדיר של יצירתיות, נסיון, יכולת מכונאות ועוד כל מיני, אבל בעיקר רוח טובה וחברית שלא תיתן לעניין פעוט כמו כרית אוויר לשבש טיול.
מתחילים מלהרים את האוטו בצל. ולפרק גלגל.
הכרית קרועה לגמרי....
מאתרים את צינור הכניסה לכרית, מפרקים וסותמים אותו עם בורג m5 תורן.
מנסים להרים שוב את האוטו. מתרומם. ומיד יורד.
כאן זה פורום לנדרובר אז כולם בטח יודעים, אבל למי שלא- המחשב של ה- 4 זו חיה משונה מאוד. היא בגדול- לא משאירה לנהג כמעט שום בחירה בחיים.
ובמקרה הזה- אם הרכב מתרומם ב- 3 פינות אבל המחשב מרגיש שיש פינה אחת נמוכה- הוא מיד מאזן את הפינה המקבילה. שויין.
הפתרון הקל לא הולך.
חושבים.
מבינים שצריך לפתוח את המתלה ולקבע אותו פתוח - כדי שהמחשב לא יידע שיש תקלה (כאמור- את הצינור סגרנו כך שאין בריחת אוויר).
כולם שולפים כל מיני חתיכות עץ כדי לדחוף במתלה, אבל האוטו הזה צפוף, מאוד, וקשה לשים שם איזה בוק וגם לאמין שהוא יישאר שם, לא משנה עם איזה רצ'ט נקשור.
מתחילים לגלגל רעיונות.
רגע, זה סוג של קויילאובר (הבולם הוא יחידת החיבור של הכרית לרכב).
מה עם נקבע איכשהו את הבולם במצב פתוח.
הכל צפוף צפוף.
רבע שעה עבודה וכל המכלול בחוץ...
עוד כמה דקות של פירוקים, בסיוע סכין יפנית, ויש לנו ביד בולם נטו.
עכשיו אפשר להוציא את ערכת הריתוך שאחד החברים מחזיק קבוע ברכב. מפרקים שני מצברים תורנים.
הוחלט שצריך לרתך את הבולם לעצמו במצב פתוח, מינוס 30 ממ, כדי שלשאר המתלים יהיה גם מהלך פתיחה (המחשב מאזן את הגובה, זוכרים?).
ריתוך, הוספה של פלח קטן לחיזוק, מחכים שיתקרר, סוגרים, מרכיבים, מרימים את האוטו. זה עובד (:
קיפול ציוד.
הנגרר שלו עובר אלי (איזה נגרר מדהים!) וממשיכים בדרך הבטוחה למצוקי דרגות.
הטיפוס של מעלה ערוגות הצפוני עובר חלק לגמרי, כולל הנגררים.
הדיסקו שומר על הגובה....
בצומת לידו, הנגרר חוזר לבעליו, שמגיע בנסיעה לא מהירה (כי הרכב מנסה לרדת בגובה...) עד הבית אי שם ליד מחלף עירון.
איזו חבורה נהדרת.
איזו יצירתיות.
חוויה (:
משתף למען הדורות הבאים שיתקלו בכרית אוויר מפוצצת בדגמי לנדרובר. והם יתקלו....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/de586d4d0e2182e661b32958530e757f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/02e4ac0a2ddd914b01fd2305b211e91e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ac8d73877df7b4b4a1ec18dad8e0438e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/41dd0be9da3eca1f8830dfc2d0b6ba60.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/75b328a0dd3b6a2b828399c7c80f6fab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/238adb4fe94594e81cc17a1643ce66d0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/0793ae5d3410350efa40a666be0704c1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ea269f3b6c8cc870b958075bb1e0d982.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
משפחות.
5 ג'יפים צוהלים, 4 ימים נהדרים מבית גוברין למצוקי דרגות.
שני סיקסים
סופה
היילקס
דיסקו 4
שני נגררי שטח (אחד של "אחרי", נגרר ע"י הדיסקו ואחד מהסוג הצבאי- אבל זה סיפור אחר).
ה- 4 גיבור, עם צמיגים טובים ובמידה ראויה, נהג מנוסה.
3.5 ימים עוברים בכיף גדול. מסלולים נידחים, פה ושם אתגרים בקטנה, חברי אמת וג'יפים עם אופי.
ביום הרביעי, 50 מטר לפני ארוחת בוהוריים בצל הנהדר של מרחס דלאל, בקשר נשמעת קריאה חלשה- ירד לי האוטו, כנראה כרית. אני על הגחון.
שיט.
דווקא כרית? דווקא שם?
מכוונים בזהירות לתחתית הערוץ לצל של העץ (כשהרכב בלי אוויר בכריות מאחורה, יש לו בערך 5 ס''מ גובה. לא יותר. אי אפשר לנסוע מטר בלי לגרד...).
אנחנו מבינים שזה מסוג התקלות שאין באמת איך להתמודד איתן, וכשזה קורה במעבר ערוגות האופציה של לנסוע להביא חלק חדש נראית כברירה היחידה, על שלל השלכותיה.
נתחיל מהסוף- כעבור 3 שעות הדיסקו המשיך בטיול.
מה שמייחד את החבורה הזו, זה שילוב נדיר של יצירתיות, נסיון, יכולת מכונאות ועוד כל מיני, אבל בעיקר רוח טובה וחברית שלא תיתן לעניין פעוט כמו כרית אוויר לשבש טיול.
מתחילים מלהרים את האוטו בצל. ולפרק גלגל.
הכרית קרועה לגמרי....
מאתרים את צינור הכניסה לכרית, מפרקים וסותמים אותו עם בורג m5 תורן.
מנסים להרים שוב את האוטו. מתרומם. ומיד יורד.
כאן זה פורום לנדרובר אז כולם בטח יודעים, אבל למי שלא- המחשב של ה- 4 זו חיה משונה מאוד. היא בגדול- לא משאירה לנהג כמעט שום בחירה בחיים.
ובמקרה הזה- אם הרכב מתרומם ב- 3 פינות אבל המחשב מרגיש שיש פינה אחת נמוכה- הוא מיד מאזן את הפינה המקבילה. שויין.
הפתרון הקל לא הולך.
חושבים.
מבינים שצריך לפתוח את המתלה ולקבע אותו פתוח - כדי שהמחשב לא יידע שיש תקלה (כאמור- את הצינור סגרנו כך שאין בריחת אוויר).
כולם שולפים כל מיני חתיכות עץ כדי לדחוף במתלה, אבל האוטו הזה צפוף, מאוד, וקשה לשים שם איזה בוק וגם לאמין שהוא יישאר שם, לא משנה עם איזה רצ'ט נקשור.
מתחילים לגלגל רעיונות.
רגע, זה סוג של קויילאובר (הבולם הוא יחידת החיבור של הכרית לרכב).
מה עם נקבע איכשהו את הבולם במצב פתוח.
הכל צפוף צפוף.
רבע שעה עבודה וכל המכלול בחוץ...
עוד כמה דקות של פירוקים, בסיוע סכין יפנית, ויש לנו ביד בולם נטו.
עכשיו אפשר להוציא את ערכת הריתוך שאחד החברים מחזיק קבוע ברכב. מפרקים שני מצברים תורנים.
הוחלט שצריך לרתך את הבולם לעצמו במצב פתוח, מינוס 30 ממ, כדי שלשאר המתלים יהיה גם מהלך פתיחה (המחשב מאזן את הגובה, זוכרים?).
ריתוך, הוספה של פלח קטן לחיזוק, מחכים שיתקרר, סוגרים, מרכיבים, מרימים את האוטו. זה עובד (:
קיפול ציוד.
הנגרר שלו עובר אלי (איזה נגרר מדהים!) וממשיכים בדרך הבטוחה למצוקי דרגות.
הטיפוס של מעלה ערוגות הצפוני עובר חלק לגמרי, כולל הנגררים.
הדיסקו שומר על הגובה....
בצומת לידו, הנגרר חוזר לבעליו, שמגיע בנסיעה לא מהירה (כי הרכב מנסה לרדת בגובה...) עד הבית אי שם ליד מחלף עירון.
איזו חבורה נהדרת.
איזו יצירתיות.
חוויה (:
משתף למען הדורות הבאים שיתקלו בכרית אוויר מפוצצת בדגמי לנדרובר. והם יתקלו....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/de586d4d0e2182e661b32958530e757f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/02e4ac0a2ddd914b01fd2305b211e91e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ac8d73877df7b4b4a1ec18dad8e0438e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/41dd0be9da3eca1f8830dfc2d0b6ba60.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/75b328a0dd3b6a2b828399c7c80f6fab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/238adb4fe94594e81cc17a1643ce66d0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/0793ae5d3410350efa40a666be0704c1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ea269f3b6c8cc870b958075bb1e0d982.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk