PDA

צפייה בגרסה מלאה : שוב כרית אוויר מפוצצת, שוב מעבר ערוגות והפעם ביחד



יונתןמצפה
02-10-22, 14:59
טיול ראש השנה.
משפחות.
5 ג'יפים צוהלים, 4 ימים נהדרים מבית גוברין למצוקי דרגות.
שני סיקסים
סופה
היילקס
דיסקו 4
שני נגררי שטח (אחד של "אחרי", נגרר ע"י הדיסקו ואחד מהסוג הצבאי- אבל זה סיפור אחר).
ה- 4 גיבור, עם צמיגים טובים ובמידה ראויה, נהג מנוסה.

3.5 ימים עוברים בכיף גדול. מסלולים נידחים, פה ושם אתגרים בקטנה, חברי אמת וג'יפים עם אופי.

ביום הרביעי, 50 מטר לפני ארוחת בוהוריים בצל הנהדר של מרחס דלאל, בקשר נשמעת קריאה חלשה- ירד לי האוטו, כנראה כרית. אני על הגחון.

שיט.
דווקא כרית? דווקא שם?

מכוונים בזהירות לתחתית הערוץ לצל של העץ (כשהרכב בלי אוויר בכריות מאחורה, יש לו בערך 5 ס''מ גובה. לא יותר. אי אפשר לנסוע מטר בלי לגרד...).

אנחנו מבינים שזה מסוג התקלות שאין באמת איך להתמודד איתן, וכשזה קורה במעבר ערוגות האופציה של לנסוע להביא חלק חדש נראית כברירה היחידה, על שלל השלכותיה.
נתחיל מהסוף- כעבור 3 שעות הדיסקו המשיך בטיול.

מה שמייחד את החבורה הזו, זה שילוב נדיר של יצירתיות, נסיון, יכולת מכונאות ועוד כל מיני, אבל בעיקר רוח טובה וחברית שלא תיתן לעניין פעוט כמו כרית אוויר לשבש טיול.

מתחילים מלהרים את האוטו בצל. ולפרק גלגל.
הכרית קרועה לגמרי....
מאתרים את צינור הכניסה לכרית, מפרקים וסותמים אותו עם בורג m5 תורן.
מנסים להרים שוב את האוטו. מתרומם. ומיד יורד.
כאן זה פורום לנדרובר אז כולם בטח יודעים, אבל למי שלא- המחשב של ה- 4 זו חיה משונה מאוד. היא בגדול- לא משאירה לנהג כמעט שום בחירה בחיים.
ובמקרה הזה- אם הרכב מתרומם ב- 3 פינות אבל המחשב מרגיש שיש פינה אחת נמוכה- הוא מיד מאזן את הפינה המקבילה. שויין.
הפתרון הקל לא הולך.
חושבים.
מבינים שצריך לפתוח את המתלה ולקבע אותו פתוח - כדי שהמחשב לא יידע שיש תקלה (כאמור- את הצינור סגרנו כך שאין בריחת אוויר).
כולם שולפים כל מיני חתיכות עץ כדי לדחוף במתלה, אבל האוטו הזה צפוף, מאוד, וקשה לשים שם איזה בוק וגם לאמין שהוא יישאר שם, לא משנה עם איזה רצ'ט נקשור.

מתחילים לגלגל רעיונות.
רגע, זה סוג של קויילאובר (הבולם הוא יחידת החיבור של הכרית לרכב).
מה עם נקבע איכשהו את הבולם במצב פתוח.
הכל צפוף צפוף.
רבע שעה עבודה וכל המכלול בחוץ...
עוד כמה דקות של פירוקים, בסיוע סכין יפנית, ויש לנו ביד בולם נטו.
עכשיו אפשר להוציא את ערכת הריתוך שאחד החברים מחזיק קבוע ברכב. מפרקים שני מצברים תורנים.

הוחלט שצריך לרתך את הבולם לעצמו במצב פתוח, מינוס 30 ממ, כדי שלשאר המתלים יהיה גם מהלך פתיחה (המחשב מאזן את הגובה, זוכרים?).
ריתוך, הוספה של פלח קטן לחיזוק, מחכים שיתקרר, סוגרים, מרכיבים, מרימים את האוטו. זה עובד (:
קיפול ציוד.
הנגרר שלו עובר אלי (איזה נגרר מדהים!) וממשיכים בדרך הבטוחה למצוקי דרגות.
הטיפוס של מעלה ערוגות הצפוני עובר חלק לגמרי, כולל הנגררים.
הדיסקו שומר על הגובה....
בצומת לידו, הנגרר חוזר לבעליו, שמגיע בנסיעה לא מהירה (כי הרכב מנסה לרדת בגובה...) עד הבית אי שם ליד מחלף עירון.

איזו חבורה נהדרת.
איזו יצירתיות.
חוויה (:

משתף למען הדורות הבאים שיתקלו בכרית אוויר מפוצצת בדגמי לנדרובר. והם יתקלו....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/de586d4d0e2182e661b32958530e757f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/02e4ac0a2ddd914b01fd2305b211e91e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ac8d73877df7b4b4a1ec18dad8e0438e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/41dd0be9da3eca1f8830dfc2d0b6ba60.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/75b328a0dd3b6a2b828399c7c80f6fab.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/238adb4fe94594e81cc17a1643ce66d0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/0793ae5d3410350efa40a666be0704c1.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221002/ea269f3b6c8cc870b958075bb1e0d982.jpg

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב ש.
02-10-22, 17:21
מה שנקרא טיול תענוגות, הכל מהכל.

מה ניסה לעשות הג'יפ האדום?

לגבי הדיסקו, ב 3 ו- 4 בעית הכריות פחות מוכרת, הם נחשבות לעמידות מאוד, בין 5 ל 10 שנים.

יונתןמצפה
02-10-22, 17:32
מה שנקרא טיול תענוגות, הכל מהכל.

מה ניסה לעשות הג'יפ האדום?

לגבי הדיסקו, ב 3 ו- 4 בעית הכריות פחות מוכרת, הם נחשבות לעמידות מאוד, בין 5 ל 10 שנים.הג'יפ האדום ניסה להצטלם.
הילד שנהג בו מרחוק עם השלט זרם איתי.

לגבי הכריות- כן. עד אותו הרגע הן היו עמידות [emoji28]

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב ש.
02-10-22, 17:52
לרגע זה היה נראה גבוה... כאילו אם הוא נופל למטה זהו... יהיה חילוץ מורכב מאוד.. 🤣🤣

לגבי הכריות, אני מנסה גם לנחם את עצמי...
בדיסקו 2 סבלתי מהם, ושם הם ידועות לשמצה, אני בחרתי להעיף אותם ולעבור לקפיצים, יש כאלה ששידרגו לכריות פיירסטון שאמרו שיותר עמידות- לא עקבתי.

איל מ
02-10-22, 18:22
לגבי הרכב שמוריד עצמו, כתבתי חצי בצחוק (אבל לא לגמרי) על טקסים וכשפים למניעת ירידת הרכב. בתור התחלה, מעניין אותי אם x lifter יודע להתמודד עם זה (מערכת שמוסיפים להרבה דיסקואים בשביל כל מיני מניפולציות מעניינות). אבל מעבר לזה, נראה לי שהרבה יותר קל לרמות את החיישן (יש לו זרוע שניתן להרים ולהוריד, גם אם זה אומר לקשור אותו על מקל עם אזיקון. לא ניסיתי).
יותר מעניין אותי בת כמה היתה הכרית, ואם יש עדות למשהו שגרם להתפוצצות שלה.

יונתןמצפה
02-10-22, 18:28
לגבי ה- xlifter, היה לו משהו, לדעתי זה זה. כל המניפולציות לא עבדו.
לגבי החיישן- חשבתי על זה אח''כ. אבל לדעתי, אם זה ככ פשוט זה היה תעלול מוכר.
בכל אופן, לא חיפשנו אותו ואני לא יודע איפה הוא ממוקם והאם זה בר ביצוע.

גיל ומצב הכרית לא ידוע לי. אני חושב שהיא מקורית וזה רכב שמטייל לא מעט.
לא היה איזה אירוע ידוע שגרם לזה.
אז זה ממש חשוב אני יכול לברר.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
02-10-22, 20:10
.
לגבי החיישן- חשבתי על זה אח''כ. אבל לדעתי, אם זה ככ פשוט זה היה תעלול מוכר.
.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

זה תעלול מוכר.

יונתןמצפה
02-10-22, 20:40
אשמח אם תתן פרטים

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב ש.
02-10-22, 21:13
בכל פינה יש חיישן גובה, נראה כמו "סטיק" מפלסטיק, אבל- בכל מקרה קיבוע שלו בלבד בלי לקבע את המתלה הכושל על מצב "גבוה" לא היה עוזר כי הכרית התפוצצה, במקרה כזה הקומפרסור היה נכנס לעבודה בלי הפסקה ובסוף גם מת.
בקיצור חובה לקבע את המתלה, ברכב עם סרנים פשוט דוחפים בוק בין הסרן לבאמפ סטופ או משהו דומה.
במקרה של חיישן גובה שבור ואז גם הרכב מנמיך ניתן לקבע או לשחק עם אותו חיישן לבד.

- - - Updated - - -

140406

תיקון- ניזכרתי שרשמת שסגרתם את הצינור אוויר של אותו מתלה, אז בעצם כנראה הקומפרסור היה מפסיק "לנפח" את המתלה.
אבל שוב, כבר קיבעתם אותו בכל מקרה כדי להמשיך בנסיעה אז גם לא היה צורך לרמות את החיישן לדעתי.

יונתןמצפה
02-10-22, 21:47
השאלה אם רימוי של החיישן לא היה פתרון יותר קל שהיה נותן מענה סביר.
אמנם מתלה אחד סגור מתוך 3 אבל לדעתי היה אפשר להמשיך לנסוע.
הפתרון של ריתוך הבולם לא זמין לכל אחד תחת היד בטיול.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

נדב ש.
02-10-22, 22:04
מהניסיון שלי ועם דיסקו 2(כריות רק בסרן האחורי) כשניקרעה כרית הרכב היה על הצד, נסעתי ככה כמה מאות מטרים עד למקום ישר ובטוח להחלפת הכרית ולא במעלות, זה חרא לנסוע על הצד.
לא הייתי נוסע ככה על הכביש הביתה.

איל מ
10-10-22, 12:38
and this is how its done:

https://www.youtube.com/shorts/ys9VH0PCOmk

יונתןמצפה
10-10-22, 17:01
and this is how its done:

https://www.youtube.com/shorts/ys9VH0PCOmkענק.
השאלה איך בסיטרואן הזאת הם התגברו על זה שהמחשב מנסה כל הזמן לאזן את שני הגלגלים האחוריים לאותו גובה...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

איל מ
10-10-22, 17:26
ענק.
השאלה איך בסיטרואן הזאת הם התגברו על זה שהמחשב מנסה כל הזמן לאזן את שני הגלגלים האחוריים לאותו גובה...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

כשאתה כותב דברים כאלו, שים איזו קריצה בסוף. לפעמים אנחנו קוראים אחרי יומיים בלי שינה, ולא תמיד חדים.
;)

יונתןמצפה
10-10-22, 17:35
כשאתה כותב דברים כאלו, שים איזו קריצה בסוף. לפעמים אנחנו קוראים אחרי יומיים בלי שינה, ולא תמיד חדים.
;)אני אוהב לקחת לקצה את הצ'אטים שלי. מנסיון, זה מניב דברים מעניינים...
[emoji2957]

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

ehudzeelim
10-10-22, 21:52
and this is how its done:

https://www.youtube.com/shorts/ys9VH0PCOmkיש מכוניות שעם 4 גלגלים מתנהגות פחות טוב

https://youtu.be/YhuEoX_y0qY

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->