PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשרות שלג לרכב שכור



Asaf-a
03-10-22, 10:11
אני לקראת הזמנת רכב שכור מג׳נבה בסוף ינואר לטובת נסיעה לאתר סקי,
בעבר תמיד שילמתי על תוספת לשרשרות שלג, לשמחתי מעולם לא נצרכתי להרכבתן.

השנה המחיר שמבקשים עבורם החברות השכרה היותר אטרקטיביות מבחינת המחיר הכללי הוא 100-120 יורו ל6 ימים…ונהיה מספר רכבים, חשבתי האם לקנות ושיהיו טוב גם לנסיעות עתידיות

שאלות:
1. יש למישהו שרשרות להשאלה לרכב סופר מיני/משפחתי? במשקל נסבל…כמה זה גנרי בין גדלים שונים של גלגלים?
2. יש מוצרים זולים אצל עלי המהיר, אזיקונים מסיביים ושרשרות פשוטות, שווה בדיקה או בזבוז כסף?

https://a.aliexpress.com/_EG4L5SR

https://a.aliexpress.com/_EvfIPwf

3. המלצות אחרות? צמיגי שלג להבנתי אינם תחליף בשעת הצורך.


Asaf-a
אסף.א

נדב42
03-10-22, 10:28
יש לי, בוא קח אם אתה ממהר, ואם לא אז בפעם הבאה שאגיע למרכז עם רכב ...

(נקנה באיטליה בחופשת סקי אחרי שלא הצלחנו לחזור למלון עם הרנגייד השכור)

alto
03-10-22, 13:44
לא שווה לסחוב מהארץ, בזמנו קניתי ב(כל) תחנת דלק זוג ב 20-30 יורו, נשאר בבגאג' לשוכר הבא של הרכב, לא היה שווה להביא חזרה.
המלצה: תנסה על יבש לפני רטוב, לחיות מדבר שכמונו זה לא טריוואלי בפעם הראשונה, ולפי מרפי תיהיה בלילה בכביש הררי קפוא ובלי מרווח בטיחות מהכביש.

ארנון

נדב42
03-10-22, 13:53
אני זוכר מחיר מופקע, באזור ה- 70 יורו, לכן טרחתי לסחוב אותן איתי בחזרה, זה לא נורא כבד...

nir.samo
03-10-22, 15:18
עלה לי 40 דולר בארה"ב (לפרייבט שמים כזה עם כבלים לא ממש שרשראות). מוזמן להשאיל אני בירושלים.

Asaf-a
03-10-22, 17:14
תודה ניר ונדב, נהיה בקשר.
אני גם מכיר מחירים פחות נחמדים…
וכאשר נוחתים בשדה וממהרים לאתר בלילה אין זמן לעשות שופינג לשרשרות שלג…


Asaf-a
אסף.א

נדב42
03-10-22, 21:12
בחופשות סקי אני מקפיד לשכור רכבים עם הנעה כפולה. לשלג זה מספיק גם בלי שרשראות, כשנתקלנו בקרח בעלייה זה כבר לא הספיק, לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היינו נתקלים בקרח בירידה בלי שרשראות ...

דרור ברלי
03-10-22, 23:28
אנחנו אנשי מדבר ופקקים, אין לנו מושג בנהיגה עם שרשראות, בוודאי בהרכבתן/הסרתן

לכן מומלץ מאוד, לדעתי אפילו חובה - להתאמן "על יבש" בהרכבת והסרת השרשראות, עד שזה יזרום לך.
כי בהיכרות ראשונה עם האביזר הזה בצידו של כביש קפוא בזמן שהשלג ניתך עליך, זה ממש לא יזרום לך.


אנחנו לא מכירים בישראל "צמיגי חורף" - אבל שם זה חובה. לברר מראש עם חברת ההשכרה!!!! יהיו חברות שיחייבו בתוספת מחיר עבור זה. אבל יש מקומות שזה גם מחוייב על פי חוק מתאריך מסויים עד תאריך מסויים.

אם אתה מתכוון לנהוג באיזורים שעלולים להיות מושלגים, רכב AWD עדיף בבירור על 2X4

נדב42
04-10-22, 09:04
הסטטיסטיקה הפרטית שלי עם כ- 10 חופשות סקי בנהיגה עצמית - בתשע מתוך עשר רכב הנעה כפולה הספיק.

עוד שיקול: אם הרכב מיועד רק להגיע לאתר בסופ"ש, נסיעות מקומיות בעיירה במשך השבוע, וחזרה לשדה בסופ"ש שאחריו, אז סביר להניח שלא תיתקל בבעייה (למעט פקקי תנועה) כי הכבישים יפונו ויותאמו לכל רכב בזמנים האלו.

אם אתה יוצא למרחב גלישה גדול ומתכנן להשתמש ברכב למעבר לאתרים אחרים במרחב במהלך השבוע, אלו הנסיעות המועדות יותר לפורענות ואז עדיף שיהיו לך את השרשראות.

נדב42
04-10-22, 09:09
אנחנו אנשי מדבר ופקקים, אין לנו מושג בנהיגה עם שרשראות, בוודאי בהרכבתן/הסרתן

לכן מומלץ מאוד, לדעתי אפילו חובה - להתאמן "על יבש" בהרכבת והסרת השרשראות, עד שזה יזרום לך.
כי בהיכרות ראשונה עם האביזר הזה בצידו של כביש קפוא בזמן שהשלג ניתך עליך, זה ממש לא יזרום לך.




להרכיב שרשראות על רכב עם גלגלים קטנים זה לא סיפור, בפעם הראשונה והיחידה שנדרשתי לזה, הן היו מורכבות תוך עשר דקות על שני הגלגלים. ולא היה לי שום נסיון קודם. וגם אני חיית מדבר ...

nir.samo
04-10-22, 09:30
דרור צודק (...) זה צריך להיות דקה לכל גלגל כי אחרת הידיים קופאות.

נדב42
04-10-22, 10:24
אל תשכח שלמי שיוצא לחופשת סקי, יש גם כפפות סקי [emoji4]

Asaf-a
04-10-22, 11:06
תודה על ההמלצות
נסיון בנהיגת שלג וקרח דווקא יש לי, גרתי 3 שנים במיניסוטה…אם כי הם מפנים הכבישים יופי טופי.
וגם בנסיעות לאתרי סקי יש נסיון, ועד כה הסתדרתי עם רכב 2על4

מחירי השכרות הרכב זינקו כולל האביזרים, ובכלל לרכבים יקרים כגון 4על4, לפני כמה נסיעות חבר שכר 4על4 וקיבל את הריינגלד, והמסקנה שלי שזה 4על4 מזוייף, גם שילם הרבה וגם הרכב לא היה עדיף על רכב רגיל, יתכן שהיה תקול, וידאתי שהפעיל הרכב נכון עדיין לא היה שיפור.

נראה שעם השרשרות נסתדר הפעם עם העזרה שהציעו כאן.


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
04-10-22, 14:54
לפני כמה נסיעות חבר שכר 4על4 וקיבל את הריינגלד, והמסקנה שלי שזה 4על4 מזוייף, גם שילם הרבה וגם הרכב לא היה עדיף על רכב רגיל, יתכן שהיה תקול, וידאתי שהפעיל הרכב נכון עדיין לא היה שיפור.

נראה שעם השרשרות נסתדר הפעם עם העזרה שהציעו כאן.


Asaf-a
אסף.א


יש מצב שקיבל רנגייד 2X4.
בזמנו ביוון באחד הראלים שנסעתי לסקר, הוזמן עבורנו צוות העיתונאים רכב 4X4 כדי שנוכל לנסוע בשבילים. אני ונב"ז ניגשנו לחניון ההשכרות כדי למשוך אותו.
מה הגרלנו?... טויוטה ראב4. שזה לכשעצמו בסדר ומספיק לצרכים שלנו - אבל מבט אחד ברכב העלה בי חשד - אז התכופפתי מתחתיו לבדוק ואכן, הוא הנעה קדמית בלבד.
הפקידה בדלפק של הרץ לא הבינה מה הבעיה. היא התווכחה איתנו והתעקשה ש"זה SUV" וגם נשבעה לי ש"כל SUV הוא 4X4...." עד שאשכרה גררנו אותה החוצה כמעט בכוח וממש הכרחנו אותה להתכופף (לא נשמע טוב, אני יודע) ולדחוף את הפרצוף מתחת לאחוריים של האוטו, כדי להראות לה שאין ציריות ודיפ' אחורי בכלל. אחרי הרבה טלפונים היא הצליחה לגרד עבורנו ראב4 אחר. דגם ישן יותר, עם צמיגים שדורשים החלפה. אבל לפחות הוא היה AWD.



לגבי השרשראות.

לא. לא תמיד קל לבצע את זה כשאתה לא מיומן. לא משנה אם הצמיג קטן או גדול.
בטח כשסופת שלג בחוץ והידיים קופאות תוך שניות. עם כפפות סקי עבות בכלל לא תוכל לעשות כלום.
אם כבר כפפות, אז שווה להצטייד מראש בכפפות מכונאים.

אני לא יודע לגבי אתרי סקי, בד"כ הכבישים שמובילים אליהם מפונים.
אבל אני נתקעתי בסופת שלג לקראת שיא הפאסו-די-מונטה -ג'יובו באלפים האיטלקיים ברכב 2X4. אני מכיר טוב את הכביש הזה ואת כל האיזור והייתי זחוח ויהיר. הרכב - אודי A3 קבריולט, שכורה. TDI ידני 2X4. לא באמת ספורטיבי, אבל עדיין כיפי. עליתי את הג'יובו בטיסה נמוכה מכיוון מראנו וסנט-ליאונרד וכמקובל אצלי כשאני בא לצפון איטליה כדי לנהוג, נסעתי מהר וחזק, עקפתי כמו מפגר כל דבר שזז. עליתי בגובה עוד ועוד והתחיל לרדת קצת שלג אבל אני זלזלתי - הרי נהגתי פה המון פעמים ואני מכיר כל פניה... נשאר עוד ק"מ וקצת לשיא הפאס ומשם כבר יורדים לכיוון ויפיטנו אז מה הבעיה..... ואז התחוורה הבעיה במלוא עוצמתה: אם זה לא מספיק שהאוטו 2X4, התברר לי שצמיגים רגילים (ששם נקראים "צמיגי קיץ") קופאים והופכים לפלסטיק - והאוטו פשוט מאיט בבת אחת ומפסיק להתקדם.

גם לא פינו את הכביש, אולי כי הוא לא מוביל לשום אתר סקי, ואולי כי עדיין לא היה צורך. אבל השלג ירד בעוצמה, והכביש קפא, והצמיגים קפאו ולא אחזו, ותוך כמה מאות מטרים הרכב עבר ממצב של נוסע מהר ואוחז נפלא, למצב שהוא ממש מתקשה לקיים בדל אחיזה בכביש עד שעמד והחליק במקום וזהו.
היה סט שרשראות חדש בבגאז'. הנסיון שלי להרכיב אותן על הגלגלים הקדמיים באמצע סופת שלג היה מגוחך וכמעט טרגי בו זמנית. הידיים שלי רחוקות מלהיות שמאליות, אבל הן קפאו תוך שניות, לא הרגשתי אותן בכלל. כולי היתי רטוב עד לעצמות, ושוב ושוב פשוט לא הצלחתי להתקין את השרשראות.

וכל זה בזמן שרכבי 2X4 עוברים. עולים, יורדים, בלי בעיה בכלל. מה ההבדל?... כולם מקומיים על צמיגי חורף.
מישהו מהם ריחם עלי ועצר לשאוטל אם צריך עזרה במשהו ודבר ראשון הסתכל על הצמיגים ואשכרה נזף בי. מתברר שבאיזור הזה, לנסוע בעונה הזו על צמיגי קיץ זו אשכרה עבירה על החוק.... ושאגיד תודה שלא עצרו אותי לבדיקה ותקעו לי קנס מטורף...


אז אם התכניובתכנית שלכם לעלות להרים בחורף, תעדיפו רכב AWD ותוודאו שאתם מקבלים אותו עם צמיגי חורף. יש מצב שזו תוספת במחיר.
חוץ מזה - מי שלא מיומן בהתקנת שרשראות, תשריינו לעצמכם רבע-שעה להתאמן על זה בחניה של המלון בתנאים נוחים, כדי שלא תיתפסו עם המכנסיים למטה ברגע האמת.

ואם נקלעתם לסיטואציה כזו והשרשראות לא מותקנות - כל עוד הרכב נוסע ומתקדם ובשליטה, תסתובבו ותרדו לאט לאט בחזרה למאיפה שבאתם - ואל תמשיכו לטפס לכיוון שיא הפאס ולקוות שפתאום תחזור האחיזה וזה יסתדר.... כי אנחנו רחוקים מלהיות מיומנים בנהיגת שלג וכנראה ששום דבר לא יסתדר סתם ככה מעצמו. בכל זאת תתעקשו? זה כבר הימור שמסתיים בצל"ש או טר"ש. במקרה הטוב תצליחו להתקדם איכשהו בקושי, או שסביר יותר שסתם תיתקעו. במקרה הרע תחליקו חסרי אונים וחוק מרפי קובע שבדיוק איפה שתחליקו, גם לא תהיה גדר בטיחות ותעופו לאיזה מדרון.

סוף מעשה במחשבה תחילה.

alto
05-10-22, 10:35
אם אני זוכר נכון, בשוויץ מקבלים אם רוצים או לא צמיגי חורף, בלי תשלום נוסף, לפחות ככה היה לפני הבלאגן בשנים האחרונות.
באיטליה לעומת זאת זה היה רק בתשלום נוסף ודי נדיר בכלל למצוא.

הכבישים בדרך לאתרים מפולסים ואין בעיה בד''כ, אלה אם כן אתה נוסע בלילה אחרי שעות הפעילות שלהם.

הפעם היחידה שהשתמשתי בשרשראות היתה בצ'רויניה, 200 מטר מהמלון, ליד העיירה, אמצע הלילה, אף אחד לא עובר, קור/שלג/רוח ושרשרת אחת שקיבלנו מההשכרה (בכסף) קרועה, כמובן שלא בדקנו כמו שצריך לפני, ובטח לא ניסינו להרכיב בשקט, לא חוויה מומלצת.

ארנון

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Asaf-a
05-10-22, 12:53
לפני שנה בלילה בקמ האחרונים לפני צ׳רווניה אכן היה גבולי עם פיאט 500L אבל הסתדרתי (והתעצלתי לשים השרשרות, כדאי אגב שתהיינה זמינות ולא קבורות מתחת למזוודות..)

ברמה של מאות מטרים אחרונים למלון, ברוורס בדרך כלל הרכב הנעה קדמית עולה טוב יותר בעלייה…


Asaf-a
אסף.א

נדב42
13-10-22, 18:29
לא יודע לאן אתה טס, אני מתכנן כרגע את החופשה שלנו בצרפת, ושכירת רכב באיטליה עולה חצי מחיר מאשר בג׳נווה. גם הטיסה זולה יותר. רק אומר.

לעומת זאת, אני לא מצליח למצוא השנה השכרת רכב (שוויץ/צרפת/איטליה) שיש בה אפשרות להזמין רכב awd חוץ מכל מיני אאודי/במוו שלגמרי לא בתקציב. אם יש למישהו טיפ בעניין, תבורכו.

Asaf-a
13-10-22, 21:17
הטיסה לג’נבה כבר הוזמנה מזמן באיזיגט, לפני שבדקתי מחירי רכב ועדיין הפערים כנרטה אינם פקטור משמעותי מול מחירי טיסה ובמכפלות למשפחה.
אני לא מכיר שאיטליה משמעותית זולה בשכירת רכב מול ג׳נבה בצד הצרפתי

לגבי רכבי awd במחירים סבירים, אכן לא נמצאים ברשימה.
גם רכבים ליותר מ5 פשוט נעלמו מהרשימות


Asaf-a
אסף.א

Asaf-a
03-02-23, 14:53
סוגר את הלופ:
חזרתי אתמול.
אמנם יכולתי להשאיל שרשרות מהחברים כאן, אך היה חשש שלא יתאימו למידות הגלגלים הגדולים של הפורד טרנזיט ששכרתי (היינו שישה, ולמעשה לא היה בעייתי להכיל עוד 2 + מזוודות).
במקום שרשרות קיבלנו מאלאמו זוג שמיכות בצורת בייגלה אותם מלבישים בקלות על הגלגלים (קלי משקל אבל מחייב מידה מדויקת).
בפועל השתמשתי בהם ב50 מטרים האחרונים במעלה הכביש לדירה לאחר שהכביש היה עם קרח והטרנזיט לא עלה, כנראה ברוורס הייתי עולה אבל היה חשוך, בסיבוב וללא מצלמת רוורס.

אני ספקן אם השמיכות בייגלה האלו יחזיקו מעמד בנסיעה ממושכת יותר, מישהו התנסה בהן?

לידיעת מי שמקבל פורד טרנזיט, החיבור usb שעובד עם אפל קאר אינו זה שמול הנהג אלא זה שנמצא במגש שמתחת לשמשה הקדמית, חבל שלא ידעתי כשיצאתי לדרך..


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->