PDA

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) נהג שטח חדש - ג. ויטארה 2008



roeibf
03-10-22, 13:41
אהלן כולם

ביום ה' האחרון התפגר לו הפורד פוקוס 2012 המקולל (הלך הגיר) וקניתי ג.ו. 2008 במקומו.

הרכב עבר 250K, הוחלף מנוע מג.ו. אחר שעבר תאונה (מקור ידוע ב"ה) שהוא בעצמו עבר 115K.

יש לרכב מיגון מלא של אספיר (איך עושים טיפולים עם המיגון? נראה מפחיד לגעת בו).

המלצות לשמירה על רכב? הוא נראה טוב מבחוץ, סביר + מבפנים והכל עובד. מורכבים עליו מקסיס בראבו 771 במצב טוב. הרכב נקנה כרכב שני בבית, לאשתי שלא יוצאת כ"כ מהיישוב. לי יש סנדרו סטפווי וממש התבאסתי היום לחזור לגובה שלו אחרי שנהגתי כמה ימים על הג.ו..

ביום ה' אני עושה לו החלפה של משלוש ימין, תפוחי הגה ושמנים (כולל שמן דיפ' קדמי ואחורי, תיבת העברה).

אני מתלבט האם להחליף חלקית את שמן הגיר. לדיפ' קניתי Motul 80-90 ולגיר 75-90 של Zic.

תודה לעונים!

erezgur
03-10-22, 14:04
ברוך הבא לפורום,

העברתי את ההודעה שלך לפורום סוזוקי, כי למרות שאתה גיפאי חדש השרשור אינו עוסק בהתלבטויות של גיפאי חדש ולא בנושא קנית רכב שטח אלא שאלות טכניות הקשורות לתחזוקה (עצמית) של הרכב.

כדאי גם לחדד את השאלות ולהפרידן מסיפור הרקע. אם אני מבין נכון אתה שואל:
1. האם להחליף חלקית את שמן הגיר?
2. איך מטפלים ברכב עם מיגון גחון (אספיר)?

בהצלחה.

Asaf-a
03-10-22, 14:06
1. תתחדש
2. מנוע 2.4? תעקוב באדיקות על מפלס מי קירור במיכל העיבוי ותוודא שיציב ולא יורד, כדי שאם יש בעייה אז תתפוס אותה בזמן לפני קטסרופה.


Asaf-a
אסף.א

roeibf
03-10-22, 14:16
ברוך הבא לפורום,

העברתי את ההודעה שלך לפורום סוזוקי, כי למרות שאתה גיפאי חדש השרשור אינו עוסק בהצלבטויות של גיפאי חדש ולא בנושא קנית רכב שטח אלא שאלות טכניות הקשורות לתחזוקה (עצמית) של הרכב.

כדאי גם לחדד את השאלות ולהפרידן מסיפור הרקע. אם אני מבין נכון אתה שואל:
1. האם להחליף חלקית את שמן הגיר?
2. איך מטפלים ברכב עם מיגון גחון (אספיר)?

בהצלחה.

ברוכים הנמצאים, אמת דיברת, תודה.

אסף, המנוע הוא בנפח 2.0 מעט עצלן.

assafy
03-10-22, 15:48
כל יצרני המיגון משאירים פתחים לתחזוקה השיגרתית, כלומר מתחת לברגי ריקון השמן אמור להיות חור שמאפשר גישה.
כשיש תיקון יותר מסיבי אז לעיתים יש הכרח לפרק את הפלטות. המוסכים מנוסים בזה.

sportage
04-10-22, 22:00
לגבי החלפה של נוזל תיבת הלוכים (אוטומטית אני מניח). יש כמה אסכולות.

אחת אומרת ברכב ישן שלא טופל לא לגעת, השניה תחליף.

יש את האסכולה היותר "מדעית" שאומרת שאם הגיר תקין ולא עבר טראומה - תחליף וזה רק יועיל, ישפר את תפקודו ויאריך את ימיו.

אם הגיר בסוף חייו, יש מצב שהחלפת נוזל, תנקה כמה מעברים סתומים, תשחרר ליכלוך במחזירי שמן ואטמים והרי לך נזילות וקיצור חיים.

אז איך יודעים מה מצב הגיר ?

1. לפי ההתנהגות ביום יום.
2. מרוקנים מעט נוזל גיר מפתח הריקון לתוך כוסית שקופה. אם הנוזל בין וורוד לכתום צלול, תחליף. אם הנוזל בין חום לשחור - זה גיר שעבר טראומה.

יש הממליצים במקרה כזה לעשות החלפה חלקית ולראות מה קורה.

roeibf
11-10-22, 17:02
מועדים לשמחה

עשיתי החלפה חלקית. מדובר היה בשמן שחור משחור, סירחון נוראי. הוחלף ב3309 (שאינו שמן אדום, מומלץ יצרן) וההתנהגות השתנתה. אין בעיטות ואין החלקות.

roeibf
14-10-22, 00:56
מוזר קצת, אבל הלך מנוע אתמול. מאוד מוזר. הוא התחיל לטרטר כמו טרקטור ושבק. כנראה קראנק. נחכה לאחרי החג ונראה מה קורה.

-->