צפייה בגרסה מלאה : הסבת רכב שטח לפיצרייה ניידת
כבר הרבה זמן שאני מסתובב סביב הרעיון להסב רכב שטח לפיצרייה ניידת. בחו"ל יש מספר אנשים שעשו זאת ( באנגליה יש כמה וכמה דיפנדרים מוסבים ) אבל בארץ אני לא חושב שמישהו עשה זאת.
לפני שבכלל חושב להיכנס לפרוייקט כזה חשוב לי להבין אם רכב מוסב יכול בכלל לקבל אישור נסיעה על הכבישים בארץ. האם אני צריך לעבור מסכת ייסורים ולעשות שינוי מרכב במשרד התחבורה? משרד התקנים? משרדים נוספים מוצצי דם וכסף?
אני מתאר לעצמי שלא בכדי אף אחד לא עשה זאת עד היום. אבל אשמח לדעת ממי שיודע במה זה כרוך.
בגדול הכוונה לקחת גאלופר ( למה גאלופר? זול, קבינה קופסתית שניתן להסב בקלות יותר, ח ואוכל להגיע איתו לכל שטח..), להסב את הקבינה האחורית ולהחליף את המושבים האחוריים בטאבון מוסק גז ועץ.
הרכב ישמש כפיצרייה ניידת לאירועים בכל מקום בטבע.
אז מה אומרים? יש סיכוי בכלל לעשות פרוייקט כזה?140452
יש סיכוי,
אבל אני הייתי בוחר טנדר.
גאלופר כבר ישנים מאוד ואמינות היא לא הצד החזק שלהם.
טנדר גם אופציה, למרות שמתלי קפיצים פחות טובים לזעזועים של טאבון אבן ) אבל אופציה קלה יותר להסבה. יש הפרדה בין הקבינה לארגז, יש כושר העמסה ( טאבון שוקל 300 ק"ג ) , ובגדול גם זה נשקל. אם טנדר אז לא כזה עם רשיון ג ( מוציא את הראם ודומיו מהמשוואה ) ורכב זול שבאמת יתן את הפלטפורמה להסבה. ( היילקס, האנטר, מאגנום או B2500 ) .
ואני רק שאלת תם - למה רכב ולא נגרר?
הרבה יותר פשוט מכל בחינה, ובכלל זה זה רישוי וביטוח...
כי נגרר צריך לאחסן. קורצת לי האפשרות להחנות את העסק מתחת לבית. לנגרר אתה צריך רישוי כמו כל מספר אחר ולבסוף נגרר מותאם לשטח עולה המון.
למיטב זכרוני - מזנון נייד - דורש גם אישורים של משרד התחבורה (שינוי מבנה על כל הכרוך בכך) וגם של משרד הבריאות.
לחלק 'שלנו' - שינוי מבנה כזה בהחלט אפשרי. לא קל חוקית אבל אפשרי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לדעתי רק עם טנדר תצליח לרשיין דבר כזה, או שבכלל לא תצטרך לרשיין כי זה בכלל לא יהיה שינוי מבנה.
תחשוב על מבנה שהגג שלו מתרומם כדי לאפשר עמידה זקופה ובסיס לצילייה ללקוחות, ויורד חזרה כדי לארוז את הכל במראה של טנדר תמים ...
מבחינת הטאבון/ים - יש באזור שלנו נגרר של פיצה עם טבוני גז והפיצה שלהם נהדרת, אם תרצה אנסה לקשר אותך אל הבחור, איש מאוד נחמד [emoji4]
נדב ידעתי שאפגוש את התגובה שלך פה הרי שמך הולך לפנייך בכל הנוגע לבישול בשטח : )
לגופו של עניין, אין לי רצון לעבוד מתוך הרכב. זה לא פוד טראק ברמת הקונספט אלה יותר טאבון ממונע שהעבודה עליו היא מבחוץ.
על אחת כמה וכמה - טנדר.
משהו כזה, נניח:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221005/2d6f540af46a21a584abb183f859d95e.jpg
ehudzeelim
05-10-22, 12:27
מה ההבדל בין גאלופר לנגרר מבחינת החניה?
נגרר זה ה"רכב" הכי כלכלי, גם בעלויות תחזוקה (שואפות לאפס) וגם בעלויות (במיוחד נגרר ללא בלמים) וכאב ראש ברישוי (אין על מה להיכשל, כמעט). גם אין שני טסטים בשנה, ללא תלות בשנת ייצור, וגם לא צריך אישור בלמים לטסט (כי אין בלמים [emoji16]).
לגבי שטח, כמעט כל נגרר בסיסי עם חישוקי 13-14 אינץ' ומרכב קצר (נגיד עד 2 מטר אורך) יעבור איפה שגאלופר עובר, ללא בעיה. המגבלה בשטח עם הנגרר תגיע מהרכב הגורר יותר מהנגרר עצמו, וממגבלות שקשורות בתמרון עם נגרר. בעיקר הקושי בביצוע רוורס במעלות למשל. נגררים יעודיים לשטח קל-בינוני (עם קפיצי עלים, חישוקי 14") קיימים במחירים סבירים לגמרי (כ- 10,000 שח לנגרר חדש, 500-600 קג משקל כולל).
בכל מקרה, ג'יפ, טנדר או נגרר, הייתי ממליץ לך להתקין משהו עם אפשרות לפירוק מהיר, יכול לחסוך לך הרבה כאב ראש בהמשך..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מה זה צירוקי טנדר?
על אחת כמה וכמה - טנדר.
משהו כזה, נניח:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221005/2d6f540af46a21a584abb183f859d95e.jpg
- - - Updated - - -
חלק נכבד מהשיקול לקונספט זה עומד על הוואו של התוצאה הסופית.
נכון שבסופו של דבר נגרר פשוט ביותר להסבה.
ונכון שטנדר טיפה יותר מורכב להסבה אבל כבר יש ערך מוסף מבחינת אפקט הוואו
אבל.. לקחת רכב שטח ולהפוך אותו לפיצרייה ניידת זה וואו!!!
ובעסק הזה לאפקט הוואו יש משקל חשוב ביותר.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jeep_Comanche
לקחת טנדר נחשק/אספנות / ייחודי ברור שמחדד את אפקט ה וואו שאני מחפש אבל טומן בחובו עלויות רכישה ותחזוקה גבוהות.
איזה רכב יתן לי את הטוב שבשני העולמות?
היתרון של הסבת טנדר הוא שלא צריך שינוי מבנה כל עוד תקפיד שכל הפיצרייה נסגרת בתוך הארגז. ברגע שכתוב ברשיון משא סגור זה לא מעניין אף אחד מה יש בפנים.
החיסרון כמובן הוא שטנדרים ישנים וזולים במצב טוב שיכולים לנוע בשטח.... קשה למצוא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לגבי הקומנצ׳י, עלות רכישה אכן תהייה גבוהה, וככל הנראה רק ביבוא אישי.
תחזוקה ?
היה לך צ׳רוקי, אתה מכיר... לא באמת יקרה.
וצריכת דלק ?
תסב לגז עם מיכל גדול, ופתאום גם הגז לטאבון יהיה הרבה יותר זול ...
לגבי הקומנצ׳י, עלות רכישה אכן תהייה גבוהה, וככל הנראה רק ביבוא אישי.
תחזוקה ?
היה לך צ׳רוקי, אתה מכיר... לא באמת יקרה.
וצריכת דלק ?
תסב לגז עם מיכל גדול, ופתאום גם הגז לטאבון יהיה הרבה יותר זול ...
גם GMC סונומה יכול להיות מגניב
נכון. יש הטוענים שזה הטנדר הכי טוב אי פעם.
יש אתרים ששברו את השילדה.
אבל זה טנדר אמריקאי לטוב ולרע. כלומר בסיס מצויין לפרוייקט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הנה דוגמא של רכב בלי וואו ( היילקס? ) שקיבל אפקט וואו140453
לגבי הקומנצ׳י, עלות רכישה אכן תהייה גבוהה, וככל הנראה רק ביבוא אישי.
תחזוקה ?
היה לך צ׳רוקי, אתה מכיר... לא באמת יקרה.
וצריכת דלק ?
תסב לגז עם מיכל גדול, ופתאום גם הגז לטאבון יהיה הרבה יותר זול ...
יכול להיות מעניין. אתה עשית פיצול/שימוש בגז שלך לצורכי בישול?
ברור [emoji16]
לא סתם הצ׳רוקי שלי מכונה "המטבח הנייד" ...
תפסתי טכנאי מזגנים שיכין לי מפצל ל- 4 ברזים נפרדים, וכבר הופעלו במקביל 2 מנגלים ושתי כירות (כי צריך גם צ׳יפס וגם ווק ליד הבשר, כן ?)
רק חשוב לבחור ווסת מתאים מבחינת לחצים וספיקה, ולדאוג שלא יקפא אם קר בחוץ והספיקה גבוהה...
גילוי נאות - אני עוסק (בין היתר) במכירת טאבונים
כמה שטח אתה באמת חושב שתעשה עם הפיצריה הניידת? לדעתי זה לא יותר משבילי קקל.
אין ממש קהל פוטנציאלי בעומק השטח (אלא אם אתה עושה אירועים לקבוצות ג'יפאים מאורגנות)
קח בחשבון שהאבן הפנימית של הטאבון היא די פריחה ונשברת עם יותר מדי זעזועים.
אני יכול להמליץ (פה מגיע החלק שבו אני משוחד) על טאבון שחלקו הפנימי נירוסטה ולא אבן (למעט התחתית) - הרבה יותר מהיר לחימום, פחות עדין לזעזועים והרבה יותר קל משקל מטאבון דומה שכולו אבן.
התוצאה לא פחות טובה !
אם מעניין, מוזמן לבוא להתרשם מקרוב כמובן ללא כל התחיבות למעט לשתות קפה :)
GodsFather
05-10-22, 20:46
Gmc sierra עם משטח אחורי שנפרד ממנו על גקים.
ברגיל - טנדר לנסיעה רגילה כשלא בעסק. עם מימדים טובים מאד לעסק עצמו ועדיין לא במגבלות רשיון ג.
אכן נדיר למצוא אבל הם זולים כאמריקאים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יש לי שכן שמשפץ ומוכר סדרתי של GMC סונומה
הוא מביא אותם למצב פשוט מדהים, ממש עושה חשק.
הוא נשאר איתם בשביל הפאן ומוכר כשיש לו פרויקט חדש.
הוא מסגר במקצועו, וממש לא מחובר לאינטרנט
אם זה רלוונטי אקשר ביניכם.
Gmc sierra עם משטח אחורי שנפרד ממנו על גקים.
ברגיל - טנדר לנסיעה רגילה כשלא בעסק. עם מימדים טובים מאד לעסק עצמו ועדיין לא במגבלות רשיון ג.
אכן נדיר למצוא אבל הם זולים כאמריקאים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מעניין. אפשר להסב לגז? מודלים ישנים מנוע 5.7 ליטר בנזין.. וגם האם ניתן לעשות סגירת מרכב?
- - - Updated - - -
יש לי שכן שמשפץ ומוכר סדרתי של GMC סונומה
הוא מביא אותם למצב פשוט מדהים, ממש עושה חשק.
הוא נשאר איתם בשביל הפאן ומוכר כשיש לו פרויקט חדש.
הוא מסגר במקצועו, וממש לא מחובר לאינטרנט
אם זה רלוונטי אקשר ביניכם.
מסגרים לא מחוברים לאינטרנט? חחח צוחק..
אשמח שתקשר יכול לשלוח לי בפרטי?
מעניין. אפשר להסב לגז? מודלים ישנים מנוע 5.7 ליטר בנזין.. וגם האם ניתן לעשות סגירת מרכב?
אם המנוע מוזרק, אז כן. ערן המסוקס הוא הכתובת לזה כמובן (נוסע בעצמו על סיקס מוסב לגז)
סגירת מרכב לטנדר זה לא בעייה, מצריך רישוי אבל זה יומיומי אצל מי שמתעסק בזה.
לא מבין למה ההתעקשות דווקא על אמריקאיות, שגם לא מזדקנות בכבוד, וגם לא מצטיינות בנשיאת משקל מאחור.
ובטח שלא סונומה.
GodsFather
05-10-22, 23:48
לא מבין למה ההתעקשות דווקא על אמריקאיות, שגם לא מזדקנות בכבוד, וגם לא מצטיינות בנשיאת משקל מאחור.
ובטח שלא סונומה.עלינו לסיירה. חזקה וטובה מהסונומה.
לא בטוח שמותר חוקית להסב לגז, למרות שיש יכולת. מדינת ישראל...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יש כיום הצפה של פודטרקים ופודקארס בארץ. מחיפושיות ועד כבאיות לשעבר (גילוי נאות , אני מקורב לכבאית אחת כזו).
בשביל אפקט הוואוו אתה צריך רכב מיוחד או טאבון מיוחד, משהו שאנשים עדיין לא ראו.
כולם עסוקים פה בבחירת הרכב המתאים אבל אף אחד לא שאל מה המטרה הסופית של האוטו פיצה.
אם בכוונתך לעבוד באירועים המצריכים רישוי (משטרה/בטיחות/חשמל/ כבאות וכו) תשכח מזה! כל עוד הטאבון מופעל גז לא יאושר בחיים- רק חשמל.
יוני
כולם עסוקים פה בבחירת הרכב המתאים אבל אף אחד לא שאל מה המטרה הסופית של האוטו פיצה.
אם בכוונתך לעבוד באירועים המצריכים רישוי (משטרה/בטיחות/חשמל/ כבאות וכו) תשכח מזה! כל עוד הטאבון מופעל גז לא יאושר בחיים- רק חשמל.
יוני
אתה יכול להסביר ולנמק בבקשה? הרי יש רכבי אוכל שמשתמשים בגז להפעלת גרילים ופלאנצות. וגם יש מספר פיצריות מתניידות שעובדות עם טאבון המופעל על גז.
לגופו של עניין, אין לי רצון לעבוד מתוך הרכב. זה לא פוד טראק ברמת הקונספט אלה יותר טאבון ממונע שהעבודה עליו היא מבחוץ.
הנה דוגמא של רכב בלי וואו ( היילקס? ) שקיבל אפקט וואו140453
אז ההילקס עם הטאבון נראה וואוו, א-לה-חיים-כהן, אבל לא נראה לי פרקטי בכלל.
אין משטח עבודה ומקום אחסון (פיצה באה עם קולה, להזכירך), ואין הפרדה בין מי שמכין את הפיצות לבין הקהל שלו.
מציע לך בחום לנטוש את הרומנטיקה של טאבון ענק, ולחשוב על סידור שבו אתה עובד מתוך הרכב, נפרד מהלקוחות, גבוה מעליהם ובלי שמש/לחות על הראש.
הנגרר שבאזורינו מחזיק 4 טאבונים קטנים (30 ס"מ נטו) לרוחב הנגרר בצידו הקדמי. יש לו מקום לעבוד (2-3 אנשים לרוב) בקיבולת של 4 פיצות במקביל באפייה מהירה, ואף פעם לא נגמרה לו השתייה הקרה.
boaz avrahami
07-10-22, 13:35
עדיין מחפש מה פה וואוו בכל התמונות האלו.
מצטער אבל הכול נראה לי די סתמי עד מצחיק.
דבר שני, כדאי לך לפני שאתה מבזבז על זה אגורה שחוקה להכין תוכנית עיסקית ולראות אם ואיך זה מרוויח כסף.
כבר ראיתי בחיי מספיק עסקים שלבעליהם היה נדמה שהוא הולך להדפיס כסף אבל כשנפגשו עם המציאות התגלה שהם לא היו בכיוון.
לעייתים הם גם סרבו להיפרד מהחלום עוד זמן רב אחרי שכבר היה ברור שזה עושה להם חור בכיס שעד שעצרו הפך לבור.
GodsFather
07-10-22, 14:48
על העצה של בועז אוסיף - לך ליעוץ עסקי, גם אם אתה חושב שיש שלך תכנית עסקית טובה.
המדינה מסייעת בזה, כולל הלוואות ועוד.
חפש - מעוף בגוגל.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
זה - וואוו (שכחתם שזה אתר ג'יפים, קורה)
140492
זה ממש וואו!
חבל רק שיש מאחורה את הטאבון הזה שמכער את האוטו....
ehudzeelim
07-10-22, 20:08
אפשר גם בגרסה ההודית עם הגג המוגבה והרבה פוטנציאל ל-וואו140498140499
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מלכתחילה כתבתי שאני רק משתעשע ברעיון. אף אחד לא מדפיס כסף מפיצה וגם אם כן אתה עובד כמו חמור רוב שעות היממה, רוב השנה ובעצם זה החיים שלך. צריך להיות ממש אבל ממש פנאט ומוכוון מטרה כדי להחליט שאתה הופך את התחביב שלך למקצוע. ובאמת, סצינת הפוד-טראקים בישראל במגמת צמיחה מתמדת. בעיר שלי - ירושלים , ניתן לראות כבר פה ושם פוד טראקים שקיבלו אישור להפעלה מהעירייה. תמצאו אותם בכל מני לוקיישנים מגניבים כמו גינות ציבוריות ומתחמי פעילות כאלו ואחרים.
אני נובר ברעיון כבר די זמן. ברור לי שהעלות להקמת עסק כזה יכולה גם להגיע לרבע מליון אם מתפרעים אבל ניתן גם באמת להתחיל ממש בקטן.
הבירוקרטיה סביב הוצאת רשיוןלהפעלת אוטו אוכל די מעצבנת אבל כיום יש חברות שעושות את זה בשבילך. תביא את הכסף והזמן ותקבל עסק.
ועד שמשהו יצא באמת לפועל קבלו עוד אפקט וואו :
140537
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.