צפייה בגרסה מלאה : הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
שמכרתי את הטנדר פירקתי ממני את המצבר צרכנים.
המצבר בנוי משלושה מארזי סוללות כאלו:
US $52.50 30%OFF | 12.8V 21A Lifepo4 battery pack 4S3P 32700 built-in 40A same port charge and discharge balance BMS 12V power supply
https://a.aliexpress.com/_EyxhpMT
DC2DC כזה:
https://www.ebay.com/itm/172597536678?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=TXAp_XraQX-&sssrc=2349624&ssuid=0nZQjdnnQ2i&var=&widget_ver=artemis&media=WHATS_APP
ויש vsr וסוויץ ראשי.
ברכב הנוכחי אני מעוניין להוסיף פאנל סולארי שנטען בזמן החניה.
1. אם יש המלצות לבקר טעינה (אפשר משולב שיחליף את ה-dc2dc הנוכחי) ופאנל הן יתקבלו בברכה. נא לא להציע מותגים סטייל רדאק ודומייהם. הם אולי מצויינים אבל אני לא מתכוון לשלם את המחירים האלו.
2. איך הכל מתחבר? בהנחה שיש בקר טעינה נפרד לפנאל שמתחבר לdc2dc הנוכחי אפשר פשוט להתחבר לכניסה שלו?
זה טוב ליהודים US $3.33 53%OFF | Professional Solar Panel Controller Battery Charge Regulator 2USB 12V/24V 10A~100A Photovoltaic Street Lamp Control System
https://a.aliexpress.com/_EI7Sn83???
זה נראה זול באופן חשוד אבל 195 קונים לביקורת טובות.
בפאנלים יש מבחר מטורף, מדולרים בודדים ועד מאות. מה אני מחפש? כמה וואט? קשיח? גמיש? אולי עדיף בכלל לקנות בארץ?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני בדקתי על גמיש (פשוט כי אצלי אין אופציה אחרת), ממה שקראתי עליהם הם לא שורדים יותר מדי זמן, גם האיכותיים שבהם.
אני חושב שבקר mppt בוחרים עפ הזרם והמתח טעינה הרצוי.
לכן אולי תחילה להתחיל מבחירת התא הסולארי.
אני גם תכננתי להציב את התא הגמיש על המכסה מנוע .. ואת הבקר טעינה בתא מנוע.
זה מה שתפס את עיני אבל בלי לוח גמיש שיחזיק תקופה ארוכה החלטתי לוותר על התענוג:
בקר טעינה סולרי אינטליגנטי 10A MPPT, וסת פאנל סולארי 10 אמפר 12 וולט עם תצוגת LCD דיגיטלית + חיישן טמפרטורה + מתאם קוטביות עבור סוללת ליתיום LiFePO4 ג'ל רטוב 12 וולט https://a.co/d/887VMkQ
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לאיזה סוג מצבר?
יש לי כמה בקרים, ברמות מחיר שונות ובביצועים שונים.
זה הבקר שאני משתמש בו בדיפנדר. אני בטוח שיש טובים ממנו, לי אין תלונות, אבל גם מעולם לא ממש בדקתי אותו.
במיוחד לגבי הפאנלים, וגם לגבי הבקר....
אל תסמוך על האתרים, יש פה מספיק אנשים שרצים עם מערכת כזו כבר כמה שנים, שהם יגידו בדיוק מה הם ממליצים ( בעיקר לגבי פאנלים, זה יקר, ואפשר ליפול בקלות).
סולי בוא תן פירוט לבור ועם הארץ. מה אני מחפש בלוח הסולארי? אין לי בעיה שיהיה קשיח כי הוא ישב דרך קבע על הגג. לדעתי אני אייצר לו קייס משמשונית כדי לשמור עליו.
10a זה אומר שזה מה שהוא מסוגל לתת פר שעה? זה גם ככה מוגבל ע"י ה dc2dc
כלומר, דרך ה-dc2dc אני מגביל את הטענה לנגיד 10 או 15 א/ש.
או שבעצם אין טעם לעבר דרך הdc2dc ועדיך להתחבר ישירות לסוללה?
דורון, הסוללות הן lifepo4.
זי, בגלל זה ביקשתי המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
נתחיל בהגדרת המטרה.
מערכת סולרית להחזיק מצבר רכב מלא בזמן אחסנה בין טיולים? די פשוט. וגם לא יקר.
מערכת סולרית למצבר צרכנים לקמפינג?
כאן זה עולה 2 כיתות, ויש לי כמה תובנות מכמה שנים של ניסויים שיכולות לחסוך לך לא מעט כסף שבוזבז כשכר לימוד.
תוך כדי שאני בונה מערכת צרכנים עם טעינה סולארית לקמפר הבנתי משהו.
אני תמיד משתדל מאוד לחנות בצל.
בשביל טעינה סולארית צריך לחנות בשמש.
מה הועילו חכמים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תוך כדי שאני בונה מערכת צרכנים עם טעינה סולארית לקמפר הבנתי משהו.
אני תמיד משתדל מאוד לחנות בצל.
בשביל טעינה סולארית צריך לחנות בשמש.
מה הועילו חכמים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שוב..
מתחילים בהבהרה מה מנסים להשיג.
בחנייה באחסנה אפשר לשים את הפאנל מחוץ לגגון.
בקמפינג יש לי כבל 5מ+הארכה עוד 5מ אם צריך.
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 00:41
הבקר שהעלית את הקישור שלו, צחי, מוכר לי אישית. הוא עובד, אבל הוא pwm ולא mppt, וזה אומר שהוא לא ממצה את ההספק המקסימלי שהפאנל יודע לתת. You get what you pay for.
לגבי חיבור שלושה מארזי לייפפו במקביל, סבאבה, אבל לא הייתי טוען אותם ביותר מחצי C של מארז בודד. למה? כי יתכן מצב שביאמאסים של שני מארזים כבר מנתקים, ואז מארז בודד סופג את כל זרם הטעינה.
ואם אתה זורם על הכיוון הזה, זה אומר שאתה לא רוצה לטעון ביותר מעשרה אמפר. כ130 וואט.
בהינתן נצילות אופיינית של כעשרים אחוז וkw שמש למטר רבוע פאנל, בתנאים אופטימליים, 0.65 מ"ר פאנל יתן לך עשרה אמפר טעינה.
אתה רוצה למצות את יכולת קבלת הזרם של המארז גם בתנאי קרינה פחות מאופטימליים? לך על 1-2 מ"ר פאנל.
אתה רוצה למצות את יכולת קבלת הזרם של כל המארזים ביחד? 30 אמפר? פתח אותם, זרוק את הביאמאסים, חבר את התאים המקביליים בין המארזים לתצורה של 4S9P והתחבר להכול עם BMS בודד תואם לזרמי הפריקה והטעינה שלך.
המטרה היא לטעון את המצבר צרכנים בקמפינג.
חנן, אני מודה שמה שכתבת קצת מבלבל אותי. אולי אני צריך להגיע למפגש הדרום באיזה חמישי ולשבת איתך פנים אל פנים.
וכן, בלי שום קשר אני חושד שה-bms עושים לי סלט במארז הזה.
לגבי הקונטרולר, לא שמתי לב שהוא לא mppt, מצב אחד שכן נראה מתאים, למישהו יש המלצה לרכיב שיש לו ניסיון איתו?
US $22.04 | Solar Controller MPPT 100A 60A 50A 40A 30A Dual USB LCD Display 12V 24V Solar Cell Panel Charger Regulator with Load
https://a.aliexpress.com/_EGb22v1
דבר נוסף, יש המלצה ל-bms אם ארצה לעשות את מה שלנו רשם?
ממה שאני מבין, מהקונרולר אני מתחבר ישירות לסוללה ולא עובר דרך הdc2dc?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 08:10
הנתונים של הבקר שהעלית עכשיו מבלבלים אותי. רשום שם במפורש שהוא מחפש אחר נקודת הטעינה האופטימלית, שזה בדיוק מה שmppt עושה, אבל גם רשום בשני מקומות pwm.
לגבי בקרת זרם טעינה, אני לא משוכנע שהוא עושה את זה. אתה יכול לבקש/למצוא את המנואל שלו, ולבדוק שם אם ניתן להגדיר את הזרם. מהצורה החיצונית של המארז אני מהמר שהוא לא עושה את זה, כי בקרה כזו מייצרת חום רב, ואני לא רואה פתחי אוורור על הבקר הזה.
אבל, לא בטוח שאתה חייב להגביל זרם טעינה. אם מקסימום ההספק של הפאנל שאתה יכול/רוצה לשים על הגג, קטן ממקסימום הטעינה שהמארזים שלך יכולים לקבל, אז אין צורך להגביל זרם.
לגבי bms, אני אוהב את הדאלי עם bt. ניתן לשחק בהגדרות בעזרת אפליקציה בטלפון, וגם לראות במדויק את מצב המצבר.
סולי בוא תן פירוט לבור ועם הארץ. מה אני מחפש בלוח הסולארי? אין לי בעיה שיהיה קשיח כי הוא ישב דרך קבע על הגג. לדעתי אני אייצר לו קייס משמשונית כדי לשמור עליו.
10a זה אומר שזה מה שהוא מסוגל לתת פר שעה? זה גם ככה מוגבל ע"י ה dc2dc
כלומר, דרך ה-dc2dc אני מגביל את הטענה לנגיד 10 או 15 א/ש.
או שבעצם אין טעם לעבר דרך הdc2dc ועדיך להתחבר ישירות לסוללה?
דורון, הסוללות הן lifepo4.
זי, בגלל זה ביקשתי המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalkאני בור בדיוק כמוך...
נראה לי שחנן הגדיר לך יפה את הגודל הפיזי.. הייתי מחפש ע"פ המלצתו.
ולא חושב שהייתי מודאג לגבי הקשיח.. כיסוי שימשונית נראה לי מיותר.
בכל זאת הם עומדים שנים על גגות גבוהים חשופים למזג האוויר ללא בעיה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 08:38
אני חייב להיות "מהנדס" ולציין, שדיון בפתרונות, לפני שהוגדרו הצרכים, הוא די חסר ערך.
אתה מדבר על קצירת אנרגיה ואגירתה, בלי שאנחנו/אתה מבינים מהי צריכת האנרגיה.
לגבי חיבור שלושה מארזי לייפפו במקביל, סבאבה, אבל לא הייתי טוען אותם ביותר מחצי C של מארז בודד. למה? כי יתכן מצב שביאמאסים של שני מארזים כבר מנתקים, ואז מארז בודד סופג את כל זרם הטעינה.
לא הבנתי את הפסקה הזו.
נניח ששני bmsים ניתקו, השלישי לא חייב לצרוך את כמות הזרם שהפאנל מסוגל לייצר. מקור האנרגיה מגדיר/מגביל את הזרם המקסימלי שאפשר לצרוך ממנו, והצרכן קובע את הזרם בפועל תחת אותה המגבלה.
במה זה שונה מטעינת מצבר כלשהו באמצעות אלטרנטור של (נניח) 100 אמפר ? המצבר לא מחוייב לצרוך 100 אמפר, זו רק המגבלה.
אני מפספס משהו ?
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 09:57
כבר דיברנו רבות על כך שטעינת מצבר פרוק בעזרת אלטרנטור היא בעייתית, למצבר ולאלטרנטור.
עושים את זה, זה עובר בשלום לרוב, אבל זה חורג מנתוני היצרנים.
מצבר התנעה לא אמור להיפרק משמעותית ולכן הזרם הגבוה שהוא "חוטף" לאחר התנעה נמשך בד"כ עשרות שניות עד דקות ספורות, בלבד.
מקרה של מצבר צרכנים, שמטבעו עובר פריקות משמעותיות, ולכן דורש זמן טעינה ממושך, צריך להיבחן בצורה שונה, עם הקפדה על זרמי טעינה.
חנן ( אני מקווה שהפעם זה הכפתור הנכון),
אני חושב שיש לך איזה הנחה סמויה לגבי מי מגביל את זרם הטעינה.
במצבר צרכנים ( לא ראשי) שנטען מהרכב, מה שמגביל את הזרם טעינה זה הDC2DC, או במקרים מסוימים ה BMS ( לא כולם יודעים לעשות את זה).
לגופו של עניין, אני חושב שזו בעיה תאורטית בלבד.
אם אני זוכר נכון, צחי עם סוללות של 21AH, גם אם שני מארזים יתנתקו, עדיין 1C של מארז אחד, גדול בהרבה מהספק של פאנל סביר שאפשר לחלום עליו.
עוד נקודה, המארז שצחי מתאר, דומה למה שיש לי, כמה מארזים, זהים, כל אחד עם ה BMS שלו, מחוברים במקביל.
אפשר להניח, בסבירות גבוהה, שהסוללות נפרקות ונטענות די סימטרית.
כלומר, המצב של 2 BMS כבר מנתקים , והשלישי נשאר לבד, מאוד דומה למקרה שאתה תיארת של מצבר צרכנים, זה יהה לכמה דקות ומצבר שכמעט טעון לחלוטין.
דרך אגב, אם הייתי באמת מאמין שהפאנלים האלו נותנים כאלו זרמים....הייתי חושש לחיי הBMS, חלקם לא יודעים להגביל זרם טעינה.
אבל כאמור, אני לא חושב שזו בעיה אמיתית.
עריכה: התגובה היא לחנן
וכאשר המצבר לא פרוק ?
האם האלטרנטור "יכריח" אותו לצרוך 100 אמפר ?
ןבהקבלה: האם פנל שמסוגל לספק כמות אנרגיה גדולה יכול להכריח bms לטעון בקצב מהיר יותר ממה שה- bms תוכנן אליו או שהסוללה מסוגלת לקבל בהתאם למפל המתחים (סוללה שכבר טעונה לא תצרוך זרם גבוה) ?
(סליחה שאני חוזר לשאלה המקורית שלי ולא מתווכח על דברים לא קשורים [emoji2957])
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 10:42
הbmsים הפשוטים לא מבקרים את זרם הטעינה. במקרה הטוב הם יתנתקו במקרה של זרם גבוה מדי. במקרים אחרים הם נשרפים.
עכשיו חבר פאנל של שני מ"ר שמסוגל להוציא 400 וואט, בלי בקרת זרם ,למארז פרוק שמסוגל לקבל 130 וואט לפני שהוא מתחיל להתחמם, וזה מצב לא טוב.
לא קראתי הכל.
אבל - כאמור תכננתי ואני ממש עכשיו בונה מערכת 12 וולט שהמצבר נטען גם מהאלטרנטור גם מפנל סולרי וגם ממטען. אמנם אופטימה אבל המערכת בנויה לאפשרות עתידית של ליתיום.
החשוב ביותר הוא להגן על כל אחד מהמטענים בנפרד עם פיוז.
לייצר מראש אפשרות שתוכל למתג את הפנל (כלומר לא לנתק את המצבר כשהפנל מחובר למערכת). אצלי שמתי מתג 3 מצבים. באחד הכל מנותק בשני הכל מחובר בשלישי רק המצבר מחובר למערכת.
לגבי הבקר הסולרי - רוב הסיניים הזולים תומכים בטעינה רב שלבית למצברים מסוגים שונים ואפשר להגדיר מתח טעינה, מתח ציפה מתח ניתוק וכו'. עוד לא ראיתי כזה מהזולים שאפשר להגדיר לו הגדרות זרם.
על חלק מהשאלות ששאלתי בדיוק על הדברים הבסיסיים האלו ענו לי כאן בפורום, חלק נאלצתי ללמוד לבד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עריכה: התגובה היא לחנן
וכאשר המצבר לא פרוק ?
האם האלטרנטור "יכריח" אותו לצרוך 100 אמפר ?
(סליחה שאני חוזר לשאלה המקורית שלי ולא מתווכח על דברים לא קשורים [emoji2957])מה שקובע את זרם הטעינה של המצבר זה רק הפרש המתחים והתנגדות המעגל. חוק אוהם.
זה חסום על ידי כושר הטעינה של האלטרנטור.
(אני מתייחס רק לחלק הזה של השאלה )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 10:48
נדב, אני לא מביע דאגה על מצב שבו מארזי האנרגיה טעונים. מדבר על מצב שהם פרוקים.
היי,
הנה השנקל שלי, שהגיע אחרי הרבה שנקלים של שכר לימוד.
בדיעבד, המתכון הנוכחי זול יותר משמעותית מהסכום המצטבר שהוצאתי על הלימוד על ציוד זול שבחוכמת הבדיעבד היה סביר מינוס במקרה הטוב, ובסוף הוחלף כי לא החזיק/נתן ביצועים לאורך זמן.
נתחיל בזה שהצורך אצלי הוא מענה לצורך יומי של מקרר כצרכן עיקרי ביום+משאבת מים מידי פעם, ולהגיע טעון מלא לערב לטובת התאורה ופעולת המקרר בלילה.
זה מהותי בעיקר בחניון מעל 2 לילות, בו אתה לא רוצה להגיע לגרעון מצטבר בסוף היום השני לקראת הלילה הבא.
לדעתי, כדאי לך להשקיע ב-100W כמינימום בכל מקרה.
פאנל:
אחרי הרבה התקשקשות, השורה התחתונה שלי היא שמספר הקסם למחנאות של יותר מיממה הוא לא פחות מ-100W של פאנל איכותי, אחרת זה כאב לב וטרדת מרדף אחרי אנרגיה.
אתה רוצה זבנג וגמרנו, אין יותר מבאס כשאתה צריך להתחיל לעשות חשבונות של שימוש בחשמל ולהפוך את הרכב לגנרטור.
השותפים שלי למחנאות עם פאנלים של 150W, לי זה היה גדול מידי במימדים, אבל הם עם נגררים, ולעומת זאת לך יש את הממותה לשאת על הגג גם חווה סולרית.
עיצה שלי, לשימוש המבוקש כעת, עזוב את הגמישים.
נמאס לי ממוצרים סיניים בתחפושת שמראש יש הפרש לא קטן בין המוצהר למספרים בפועל, זה ניחא, נחבר כמה במחיר זול? נכון? אבל הם גם מתבלים מהר מידי (הציפוי מקבל עכירות שמורידה משמעותית מההספק, הפלסטיק מתייבש והופך פריך, או שהם "סתם" מתפגרים).
יש לי כמה גמישים, לדוג'- פאנל של 60W מוצהר נותן בקושי W20, משמש היום לשימור המצברים בחנייה ממושכת (רכב טיולים).
פאנלים גמישים עם הספק מוצהר מצטבר של 120W (חיבור של 3 בערכה מתקפלת) נותנים חצי מההספק שנותן פאנל איכותי 100W שנרכש בארץ.
בזמנו, חנן עם פרויקט המשאית קמפר גם נכווה מהגמישים והעלה לכאן את ההתרשמות שלו.
הפאנל שלי בנוי משני פאנלים 50w עם ציר בינהם לטובת קיפול וצמצום הגודל באחסנה ונסיעה בגלל מגבלות הרכב.
מידות כל פאנל 54X70 (שטח אפקטיבי עובד כ-50X64).
הפאנל המשולב נותן בשיאו 4-5אמפר/ש, מדוד דרך הבקר, תלוי סידור הזוית והדרישה מצד הצרכן.
בממוצע, כ- 3.5-4 ריאלי.
הפאנל נרכש מ-סי-איי-אל ciltec ביבנה:
http://www.ciltec.co.il/CATALOG.asp?T1=5&T2=6&IsShowOneCat=0 (ciltec)
140529140530140531
140532
ממליץ בחום לתכנן את הפאנל כך שניתן יהיה להציב שלא בצמוד לרכב.
כמעט תמיד, איכשהו יש צל על הרכב, במיוחד בשעות בהן השמש לא במרכז השמיים, או שמצאת חנייה בצל.
כדי לייעל משמעותית את ניצולת הפאנל, צריך לכוון אותו מידי פעם בהתאם לזוית השמש, ולכן לשים שטוח על גג הרכב זה פשוט בזבוז לדעתי.
אם תחליט לרכוש פאנלים זולים, ההספק בכלל יהיה נמוך.
אפשר להציב על גג הרכב בהטיה (כמו הרגליים בפאנל שלי בצילום), אני עושה את זה לפעמים כשזה המיקום הכי טוב לשמש.
כדי להציב את הפאנל בשמש, לא צמוד לרכב
בשביל זה, יש לי 2 כבלי הארכה, של 5מ' כ"א. כבלים עבים של 8ממ"ר עם מחברי אנרדסן.
למה עבים?
משהו שם לא ברור לי, אבל זה קונצנזוס ברשת שפאנלים עובדים טוב יותר עם כבלים עבים בהרבה ביחס לנדרש לפי הטבלאות.
למה? לא יודע להסביר, אבל עובדתית רואים את זה במספרים (כולל סרטון של האוסטרלי, אחד תו"כ טיול והשני בסוג של סדנת מערכת סולרית לרכבי טיולים).
בקר:
אני מעדיף בקר עם צג שמראה לי מה קורה, את המספרים בפועל.
אחרי מגוון בקרים ברמות מחיר הזולות יש לי היום בקר MPPT אמיתי, ויעיל מאד.
לפי המפרט יודע לעבוד עם ליפו- לי זה לא היה רלוונטי, אולי חנן יוכל להתעמק בנתונים שלו לוודא שמתאים למצבר שלך.
אם הוא מתאים, אני ממליץ- מרגישים ורואים שזה מוצר איכותי.
EPEVER MPPT Charge Controller 10A
יש לי את הבקר הזול שהתכתבתם עליו בשרשור, הוא לא MPPT, יש ביקורות רשת שממש פרקו אותו פיזית, בדקו את הקרביים ואת גרף העבודה.
זה סיני גנרי שמתחבא באריזות שונות, כל פעם בשם ועיצוב אחר.
זה נחמד להחזיק מצבר מלא באחסנה, לא יעיל במיוחד לשימוש שאתה רוצה.
בקר נוסף סביר++ שהשתמשתי בו והיום מהווה גיבוי לראשי:
CMG Solar Charge Controller LCD (https://www.ebay.com/itm/353795677155?hash=item525fdd9be3:g:wKgAA OSwiNlhqlnA&amdata=enc%3AAQAHAAAA8L4tNT6w1kr5iivK9ga bOHYc3fAXHZOOBA63Fn3RGmWxuip5cdpkIz2i9m7 kQT5%2F7EpyjlZljZ1QuGzyJ%2BlMtcsb92RSyh7 VuCRHO4n9KZXe2DFGvxV97MCa7DqJlIjlGAOXpPk m3TQK4MWMfbTUFvEbfv70TmMRoY5M7iwbreVALqv 8VPfvjRRN8FGHh9li5A%2FYtMFOyINhJrJKjQWV7 04Vaxol8M6xeZWuuOqG0zik9GADq4J5h3vWe03xe gRRpckMdcrKCuz%2B5N8Z%2FTEVC6
%2Fwi%2Bmj4hCn7aQiB8Di8JOFxZeTgoZxHdOFS7 I1T4Ozpw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR5iVjYz4YA)
נקודה חשובה נוספת לגבי הבקר- תבחר בבקר שהכי קרוב להספק המבוקש.
אם אתה לא עובר בשום תרחיש 10A, אז תרכוש כזה.
מנסיון אחד ליד אחד, שלי ושל חבר שבדק בנפרד, הבקרים של 20A בעלי התנגדות שמורידה מההספק שעובר למצבר.
ואם אתה לא מגיע למספרים האלו אין סיבה.
הbmsים הפשוטים לא מבקרים את זרם הטעינה. במקרה הטוב הם יתנתקו במקרה של זרם גבוה מדי. במקרים אחרים הם נשרפים.
את זה לא ידעתי, זה מידע חשוב.
קודם כל, תודה לכולם.
חנן צודק (לא הגדרתי צרכים) ואני מרשה לעצמי סוג של להתחיל מהתחלה.
הסטאפ הנוכחי נראה כך:
140538
מארזי סוללות X3 כאלו (https://a.aliexpress.com/_EyxhpMT) נותנים לפי בדיקה שלי 48 אמפר/שעה נטו. אלו מארזים שכוללים בתוכם BMS שכרגע אני יעדיף אולי לא לפתוח אותם ולהחליף את ה-BMS אם אין בכך צורך, אבל אם צריך זה יתבצע.
DC2DC כזה (https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_166542304451212&key=61aa0ea82608115c4b0a1f31c28f0e8e&libId=l931sioa0100mm10000DLog6kbs18&loc=https%3A%2F%2Fwww.jeepolog.com%2Ffor ums%2Fshowthread.php%2F125410-%25D7%2594%25D7%2595%25D7%25A1%25D7%25A4 %25D7%25AA-%25D7%2598%25D7%25A2%25D7%2599%25D7%25A0 %25D7%2594-%25D7%25A1%25D7%2595%25D7%259C%25D7%2590 %25D7%25A8%25D7%2599%25D7%25AA-%25D7%259C%25D7%259E%25D7%25A6%25D7%2591 %25D7%25A8-%25D7%25A6%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%25A0 %25D7%2599%25D7%259D-lifepo4&v=1&out=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2F1 72597536678%3Fmkcid%3D16%26mkevt%3D1%26m krid%3D711-127632-2357-0%26ssspo%3DTXAp_XraQX-%26sssrc%3D2349624%26ssuid%3D0nZQjdnnQ2i %26var%3D%26widget_ver%3Dartemis%26media %3DWHATS_APP&ref=https%3A%2F%2Fwww.jeepolog.com%2Ffor ums%2Fforumdisplay.php%2F32-%25D7%25A4%25D7%2595%25D7%25A8%25D7%2595 %25D7%259D-%25D7%25A8%25D7%259B%25D7%2591-%25D7%25A9%25D7%2598%25D7%2597-4X4-%25D7%259B%25D7%259C%25D7%259C%25D7%2599&title=%D7%94%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA%20% D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%94%20%D7%A1%D 7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%AA%20%D7 %9C%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%20%D7%A6%D7% A8%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20lifepo4&txt=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fitm%2F1 7259753667...edia%3DWHATS_APP) שיכול לטעון עד 20 אמפר (אבל הוא מתכוונן אז אפשר לטעון בנגיד 10).
כל השאר סטנדרטי, מצבר עופרת 60אמפר/שעה של האוטו, VSR רגיל וסוויץ ראשי שהורג את הכל.
דרישות: להיות מסוגל להחזיק קמפינג של עד יומיים בשלב ראשון ללא הנעה.
צרכנים:
2 מקררים: ממוצע של 2 אמפ למקרר = 4 אמפ,
משאבת מים: עובדת לסירוגין, צורכת בעבודה 5 אמפ, נגיד עוד 0.5 אמפ בממוצע, בהגזמה.
תוארה חיצונית עוד 1 אמפ (היום יש לי פרוז'קטור קטן שצורך 0.75)
תאורה פנימית עוד 1
טעינות סלולר ושטויות אחרות עוד 1
סה"כ: 7.5 אמפ בממוצע ואני חושב שאני אפילו מגזים ככה שב-24 שעות אני צורך 180 אמפ/ש (פתאום זה נשמע לי המון)?
דורון תודה על הלינקים אתחיל להסתכל ולראות מה יתן לי את הפרמטרים שאני צריך.
אין לי צורך בטעינה סולארית בזמן נסיעה, האלטנרנטור יעשה שם את העבודה (נכון?) והצורך הוא רק בזמן חניה.
בסוף איך אני מחבר הכל? האם הפלוס והמינוס מה בקר של הפאנל הולכים ישירות למצברי צרכנים או שהם נכנסים ל-DC2DC שמווסת את הטעינה של הסוללות LIFEPO4?
הפאנל מחובר לבקר שמחובר למצבר.
זה היתרון בבקר שמתאים לסוג המצבר.
בנוסף, בעיה שנתקלנו בה בנסיון לחבר את הבקר ל-DC2DC היא שה-DC2DC לא מוציא לבקר אינדיקציה למתח מצבר וזה מבלבל את הבקר שלא יודע מה להזרים למצבר.
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 21:52
מקווה שתסלח לי, צחי. עברתי על כל יחידות המידה שרשמת, ותיקנתי.
מקווה שתסלח לי, צחי. עברתי על כל יחידות המידה שרשמת, ותיקנתי.[emoji120][emoji120][emoji120]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הפאנל מחובר לבקר שמחובר למצבר.
זה היתרון בבקר שמתאים לסוג המצבר.אז אני צריך סוויץ שבורר בין טעינה סולארית לאלטרנטור?
זה יכול להיות מחובר במקביל ובזמן נסיעה פשוט לכבות את הבקר טעינה?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 22:10
נדמה לי שאין מניעה לחבר ישירות בין מקורות טעינה שונים.
אני לא מנוסה בעניינים סולארים, למעט פרויקט קטנטן שעשיתי, אבל ראיתי את הבחור הצעיר מהיוטיוב, שמתמחה בסולארי ואחסנת אנרגיה, מחבר טעינה מהשקע בבית, וטעינה מהפאנל לאותם חיבורים של כניסת הפאנל בבקר הטעינה.
- - - Updated - - -
לפני שנכנסים לפרטים, אני חושב שחשוב שעשית סדר בצריכה, וזה גרם לך להבנה שדאגה לטעינה בלעדית סולארית של כל ההרכב הזה, זה עניין מאתגר.
בשביל להשלים 180ah ביום, שזה כ2400wh, תצטרך כ2.4 מטר רבוע פאנלים. זה להשלמת האנרגיה ביום ממוצע, ובהנחה שהפאנלים בזווית האופטימלית לשמש. ביום חורפי זה לא יספק את הסחורה, אבל גם המקררים יצרכו פחות.
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 22:17
אני ממליץ לך בחום, דווקא בגלל שיש אצלי שני סטאפים של מארזים במקביל, כשלכל מארז הביאמאס שלו, לחבר את המארזים שלך חשמלית למארז גדול אחד. תחסוך לעצמך הרבה כאבי ראש.
זה יאפשר להם לקבל 30 אמפר ללא חשש, ואתה כנראה לא תצטרך dc2dc לטעינה הסולארית, וכך גם הבעייה שדורון מעלה לא תפריע לך.
לפי צריכת האנרגיה המוצהרת שלך, אתה ממילא צריך להגדיל אותם, וכך הנושא של זרם טעינה מוגזם מקבל משמעות נמוכה עוד יותר.
נתחיל מהסוף: יש לך אפשרות ורצון להתקין 2.4 מ"ר של פאנלים על הגג?
אז אני צריך סוויץ שבורר בין טעינה סולארית לאלטרנטור?
זה יכול להיות מחובר במקביל ובזמן נסיעה פשוט לכבות את הבקר טעינה?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מהחפירות הרבות שלי בנושא, וחומר מצולם ברשת בנושא, ו-2 חברים כאן בארץ, זה מחובר אצלם קבוע ברכב.
אנשים עם פאנל על גג הרכב (אחד על מכסה המנוע) כל השנה בלי לנתק.
מטעין במקביל לאלטרנטור כשהוא עובד.
או כמו שתיארו כאן פעם יפה: מצבר זו בריכה שאפשר למלא מכמה ברזים.
צרכנים:
2 מקררים: ממוצע של 2 אמפ למקרר = 4 אמפ,
משאבת מים: עובדת לסירוגין, צורכת בעבודה 5 אמפ, נגיד עוד 0.5 אמפ בממוצע, בהגזמה.
תוארה חיצונית עוד 1 אמפ (היום יש לי פרוז'קטור קטן שצורך 0.75)
תאורה פנימית עוד 1
טעינות סלולר ושטויות אחרות עוד 1
סה"כ: 7.5 אמפ בממוצע ואני חושב שאני אפילו מגזים ככה שב-24 שעות אני צורך 180 אמפ/ש (פתאום זה נשמע לי המון)?
החשבון הזה נראה לי מוגזם.
אני עם מצבר AGM 70אמפר (שנותן להבנתי פחות מהמארז שלך), מתחיל לאחר השקיעה טעון לגמרי אחרי שהפאנל השלים במשך היום את פער הלילה+הצריכה היומית, ומגיע בבוקר לסביבות 12.2 בקיץ, ובסביבות 12.4-5 בחורף או לילות קרירים, וזה אחרי אחרי עבודת מקרר מכוון לפחות ל-"0", תאורת לד מחנה, ומשאבת מים מידי פעם.
באפליקציה של מד-הטמפרטורה של המקרר אני רואה את האינטרוולים של העבודה, זה פחות ממה שחושבים, וזה לא המקרר הכי מתוחכם בשוק, באייר סיני בן 9.
תאורת מחנה לא דולקת כל הלילה, כנ"ל המשאבה.
סלולר תטעין ביום, כשיש לך תפוקה מירבית מהפאנל.
חברים עם 2 מקררים שנוסעים איתי משתמשים בפאנל 150W איכותי וזה עובד.
אני ממליץ לך בחום, דווקא בגלל שיש אצלי שני סטאפים של מארזים במקביל, כשלכל מארז הביאמאס שלו, לחבר את המארזים שלך חשמלית למארז גדול אחד. תחסוך לעצמך הרבה כאבי ראש.
זה יאפשר להם לקבל 30 אמפר ללא חשש, ואתה כנראה לא תצטרך dc2dc לטעינה הסולארית, וכך גם הבעייה שדורון מעלה לא תפריע לך.
לפי צריכת האנרגיה המוצהרת שלך, אתה ממילא צריך להגדיל אותם, וכך הנושא של זרם טעינה מוגזם מקבל משמעות נמוכה עוד יותר.
נתחיל מהסוף: יש לך אפשרות ורצון להתקין 2.4 מ"ר של פאנלים על הגג?
חנן,
תקרא את הסיכום (היפה) של דורון.
בפועל, אין בעיה של טעינה חזקה מדי ( הוא מדבר על 5A זרם מקסימלי, קח כפליים, פי שלוש...ותראה שאין בעיה).
הפאנלים האלו, הרבה יותר חלשים ממה שאנחנו רוצים.
אני אסתכן ואגיד פה משהו, שהרבה יקפצו, אבל שיקפצו...
לכל תסריט של טיול, או מחנה של יום או יומיים, מצבר ליתיום נוסף, יהיה זול, פשוט וקומפקטי מפתרונות סולארים.
כל מי שמחפש פתרון סולארי לטיול ( טיול, לא מחנה) , פשוט טועה. במחירים הנוכחים של ליתיום, לי אין ספק.
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 23:31
אני לא נכנס לחשבון של צחי על הצרכנים שלו. זה עלול לפתוח שרשורפלצת חדש. אתה רוצה לדון אתו על הנתון שהוא רשם? בכבוד. אני לא הכתובת.
בנתונים שצחי נתן הוא צריך לפחות 2.4 מטר פאנלים שמסוגלים לתת באופטימום 500 וואט, כ40 אמפר.
מארז בודד של 21א"ש לא מסוגל לקבל זרם מתמשך כזה בלי להתחמם לרמה מסוכנת. 10 אמפר זה הגבול העליון.
במידה וצחי ימדוד, ישתכנע, או יחליט לשנות שרירותית את נתוני הצריכה, ניתן לחשב מחדש את נתוני הייצור והאגירה. עד אז התשובה שלי עומדת בעינה.
אני קצת מבולבל. בבקר הטעינה הסולארי אני לא מגדיר את קצב הטעינה?
אם הצריכה שלי היא 7.5 א"ש (ונראה לי שהחשבון התיאורטי שלי באמת מוגזם וכך גם כתבתי) אבל הפאנל מכניס 10 א"ש לסוללות אני ביתרון של 25%, לא?
תיאורטית, שלושת מארזי ה-21 אמפר שלי אמורים להחזיק את העניין או שאני טועה.
חשוב אני חוזר לשאלת החיבור, מחובר במקביל, האם אני יכול לבחור לכבות את הבקר ולא להטעין דרך הסולארי (ולו רק כדי לא לעבור את ה-10 אמפר)?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
10-10-22, 23:54
תתרכז ביחידות המידה הנכונות צחי. זה לא רק סמנטי. זה עושה לך סלט במסקנות.
הספק טעינה זה בוואטים. כשמתייחסים למתח קבוע, כמו במקרה הזה, אפשר לדבר גם על זרם. באמפרים.
אמפר שעה זו כמות אנרגיה. קיבול של מצבר למשל, או סה"כ האנרגיה הנצרכת ביום.
- - - Updated - - -
רשמתי קודם לגבי בקרת הזרם: מהתבוננות במבנה החיצוני של בקר הטעינה שהצעת, הוא כנראה לא מבקר זרם למצבר.
על מנת לוודא את זה אתה יכול לשאול את המוכר או לעיין בספרות של המוצר. אם אין דרך לכוון את הזרם, הוא כנראה לא עושה את זה.
חנן-ג'יפולוג
11-10-22, 00:00
אם צריכת הזרם שלך היא בממוצע 7.5A, אז צריכת האנרגיה היומית היא 7.5x24 באמפר-שעה. כ180א"ש.
אתה יכול להתחיל לנסות לחשב כמה מתוך זה נצרך ביום, וכמה בלילה כשאין טעינה, או ללכת על כל הקופה ופשוט לדאוג למאגר אנרגיה של 180א"ש. זה כנראה יהיה מוגזם במידת מה.
מבחינת יצור אנרגיה אתה צריך לייצר 180 א"ש. אם תצליח לדחוף כל הזמן 10 אמפר, תגיע אחרי 24 שעות ל240א"ש, אבל במציאות מקובל לדבר על חמש שעות ייצור אנרגיה בהספק המקסימלי ליום ממוצע.
אם זרם הטעינה המקסימלי שלך יעמוד על עשרה אמפר, אתה תקצור ביום ממוצע בסה"כ 50א"ש.
בשביל לקצור 180א"ש מדי יום, זרם הטעינה בתנאים אופטימליים צריך לעמוד על 36אמפר.
אתה צריך מארז אנרגיה שמסוגל לקבל זרם מתמשך כזה, צריך בקר מתאים וצריך שטח פאנלים שמסוגל לתת את זה.
חנן-ג'יפולוג
11-10-22, 00:30
לגבי כיבוי של הבקר ומפסק מעקף שלו כדי לטעון מהאלטרנטור, כשתקרא את המנואל של הבקר אתה תראה אזהרות על תזמון החיבורים המדויק לבקר. אתה לא מחבר איך שבא לך, אחרת הוא ישרף.
נדמה לי שהמצבר הוא הראשון, אחריו הפאנל ובסוף העומס. ניתוק בסדר ההפוך. עדיף לך לא להיכנס לזה עם מעקפים וכו'.
חבר את האלטרנטור לחיבור של הפאנל על הבקר. אם אתה דואג, בצדק, מזרם יתר, בקר אותו בין האלטרנטור ובין החיבור לבקר. כמובן שאתה מחובר גם במקביל לאלטרנטור בחיבור המקורי הישיר למצבר ההתנעה של הרכב, כדי שהאלטרנטור יהיה מבסוט.
אני קצת מבולבל. בבקר הטעינה הסולארי אני לא מגדיר את קצב הטעינה?
אם הצריכה שלי היא 7.5 א"ש (ונראה לי שהחשבון התיאורטי שלי באמת מוגזם וכך גם כתבתי) אבל הפאנל מכניס 10 א"ש לסוללות אני ביתרון של 25%, לא?
הבקר מעביר בהתאם לצורך.
מול מצבר ריק הוא יעביר את המקסימום שהפאנל נותן בהתחשב בעקומת ניהול שלו (mppt).
אם הפאנל נותן 10A,מול מצבר ריק/נמוך זה מה שיעבור.
כשהמצבר מתקרב למילוי, הזרם יורד, וכשהמצבר מלא, זה הופך ל״ציפה״ בערכים מאד נמוכים.
כלומר,
בבוקר, כשהמצבר בשפל, ועד למילוי, הבקר יעביר את כל מה שהפאנל נותן.
וכשהטעינה מתקדמת, רואים בצג איך המספרים יורדים.
כשהמקרר נכנס לאינטרוול עבודה למשל, ויש נפילת מתח, זה שוב עולה.
וכן,
אם הפאנל נותן יותר מסך הצריכה היומית שלך, זו היתרה שמפצה גם על צריכת הלילה.
חשוב אני חוזר לשאלת החיבור, מחובר במקביל, האם אני יכול לבחור לכבות את הבקר ולא להטעין דרך הסולארי (ולו רק כדי לא לעבור את ה-10 אמפר)?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הבקר יכול להיות מחובר למצבר במקביל לאלטרנטור.
כל ההבדל הוא שהוא יראה את מתח הטעינה הגבוה ויתייחס לזה כמצבר טעון.
לגבי סדר החיבור, בקר מחובר ישירות למצבר, וכמו שחנן ציין בצדק, יש סדר לחיבורים בפעם הראשונה, וכמובן אם זו ערכה ניידת (אצלי זה מחובר רק בחנייה).
הסדר לפי המדריך שימוש זה בקר למצבר, אחרי שהבקר התאפס על מתח המצבר, רק אז מחברים את הפאנל.
ניתוק בסדר הפוך.
לגבי העומס (load) בבקר שלי הקו שלו פתוח אוטומטית, ואני מכבה ידנית עי כפתור בבקר, אבל להבנתי מהמדריך שימוש של הבקר, אין לזה משמעות. זה קו פתוח בלי צרכן (אם לא חיברת צרכן קבוע).
ממליץ לך בחום לא להתעסק עם בקרים סיניים זולים כמו זה שצרפת בקישור.
אתה משקיע פעם אחת כמו שצריך וזה יחזיר עצמו.
זה נכון לאיכות, עמידות, משטר הטעינה והיכולת להגדיר דברים בפעולת הבקר.
אני אסתכן ואגיד פה משהו, שהרבה יקפצו, אבל שיקפצו...
לכל תסריט של טיול, או מחנה של יום או יומיים, מצבר ליתיום נוסף, יהיה זול, פשוט וקומפקטי מפתרונות סולארים.
כל מי שמחפש פתרון סולארי לטיול ( טיול, לא מחנה) , פשוט טועה. במחירים הנוכחים של ליתיום, לי אין ספק.
זיו,
אני מסכים שבשביל יום אחד אפשר להסתדר עם מארז אנרגיה/מצבר גיבור.
רק שים לב שצחי הגדיר צורך שונה, השאלה לגבי מחנה/קמפינג יומיים+.
אז תשובה לגבי טיול של יום מטעה ומסיטה את הדיון מהשאלה שנשאלה.
תודה על המידע.
דורון, אני לגמרי זורם עם ההמלצות שלך, הבקר טעינה הזול יותר שהמלצת לגמרי יכנס לי בעלויות וכמו כן פאנל 150 וואט. הבקר היקר יותר, יש שם כמה גרסאות מחיר וצריך לשקול את העניין אבל אצליח להגיע לקצב טעינה של 30 אמפר או זה אולי שווה את העניין.
חנן, אני קצת מתקשה להבין את היתרון של לפרק את המארזים, לחבר אותם כמארז בודד עם bms יחיד. ובאותה נשימה אם יש לך המלצה ל-bms שכבר יהיה לי פה אני אודה לך.
הסכמת החיבורים אני מבין ככה:
שני כבלים מהפאנל לבקר
שני כבלים מהבקר למצבר צרכנים. באותם חיבורי פלוס ומינוס של המצבר צרכנים יתחברו החוטים מה-dc2dc שמקבל זרם מהמצבר של הרכב/אלטרנטור.
הבנתי נכון?
יש לי סיבה לרצות אופציה לנתק את הטעינה הסולארית בכלל?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הנתונים של הבקר שהעלית עכשיו מבלבלים אותי. רשום שם במפורש שהוא מחפש אחר נקודת הטעינה האופטימלית, שזה בדיוק מה שmppt עושה, אבל גם רשום בשני מקומות pwm.
לגבי בקרת זרם טעינה, אני לא משוכנע שהוא עושה את זה. אתה יכול לבקש/למצוא את המנואל שלו, ולבדוק שם אם ניתן להגדיר את הזרם. מהצורה החיצונית של המארז אני מהמר שהוא לא עושה את זה, כי בקרה כזו מייצרת חום רב, ואני לא רואה פתחי אוורור על הבקר הזה.
אבל, לא בטוח שאתה חייב להגביל זרם טעינה. אם מקסימום ההספק של הפאנל שאתה יכול/רוצה לשים על הגג, קטן ממקסימום הטעינה שהמארזים שלך יכולים לקבל, אז אין צורך להגביל זרם.
לגבי bms, אני אוהב את הדאלי עם bt. ניתן לשחק בהגדרות בעזרת אפליקציה בטלפון, וגם לראות במדויק את מצב המצבר.חנן, זו החברת bms שהתכוונת (למשל...).
יש איזה פרמטרים מסויימים לשים להם לב מעבר לסוג סוללה (lifepo4 4s) ואמפר (30A)?
US $36.30 53%OFF | Smart BMS 4s Lifepo4 Bluetooth Lipo 4S~24S 80A~250A USB UART Solar System Storage Batteries Balanceador de Bateria BMS 4s
https://a.aliexpress.com/_EzicQFz
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
בקר:
אני מעדיף בקר עם צג שמראה לי מה קורה, את המספרים בפועל.
אחרי מגוון בקרים ברמות מחיר הזולות יש לי היום בקר MPPT אמיתי, ויעיל מאד.
לפי המפרט יודע לעבוד עם ליפו- לי זה לא היה רלוונטי, אולי חנן יוכל להתעמק בנתונים שלו לוודא שמתאים למצבר שלך.
אם הוא מתאים, אני ממליץ- מרגישים ורואים שזה מוצר איכותי.
EPEVER MPPT Charge Controller 10A (http://EPEVER MPPT Charge Controller 10A)
היי דורון, הקישור שבור, אז עשיתי חיםוש לפי השם.
כזה למשל (https://www.aliexpress.com/item/4001273743403.html?spm=a2g0o.detail.1000 060.2.53cc6db3QuAsjb&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=eb3c30bc-8673-4769-9e78-d55deb022d08&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.291025.0,pvid:eb3c30bc-8673-4769-9e78-d55deb022d08,tpp_buckets:668%232846%2381 09%231935&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22100000155 61482965%22%2C%22sceneId%22%3A%223339%22 %7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2199.42%2199.42%21 %21%21%21%21%40211b444016654661847012367 e2242%2110000015561482965%21rec)?
חנן-ג'יפולוג
11-10-22, 09:09
חנן, זו החברת bms שהתכוונת (למשל...).
יש איזה פרמטרים מסויימים לשים להם לב מעבר לסוג סוללה (lifepo4 4s) ואמפר (30A)?
US $36.30 53%OFF | Smart BMS 4s Lifepo4 Bluetooth Lipo 4S~24S 80A~250A USB UART Solar System Storage Batteries Balanceador de Bateria BMS 4s
https://a.aliexpress.com/_EzicQFz
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
כן, אבל שים לב שדגם ה30 אמפר, מיועד לטעינה של עד 15 אמפר.
אם באמת תהיה לך כוונה לטעון ב36-40 אמפר, אז כדאי לך לקנות את דגם ה100אמפר.
תודה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
איך הוא יכול לטעון ביותר מ15אמפר? גם אם כל הגג תא סולארי.. ממה שראיתי מסרטונים לא מגיעים לערכים הללו..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כנראה שאני לא יכול אלא אם אתקין פאנל ממש מפלצתי.
חנן-ג'יפולוג
11-10-22, 09:25
ענאעארף. כתבתי את החישובים.
אפשר לנסות לשאול את הסרטונים.
זיו,
אני מסכים שבשביל יום אחד אפשר להסתדר עם מארז אנרגיה/מצבר גיבור.
רק שים לב שצחי הגדיר צורך שונה, השאלה לגבי מחנה/קמפינג יומיים+.
אז תשובה לגבי טיול של יום מטעה ומסיטה את הדיון מהשאלה שנשאלה.
אתה צודק, פשוט חנן חוזר על החשש של זרם טעינה חזק מדי, ואני חושב שהרבה אנשים בונים הרים וגבעות על הפאנלים האלו.
נסיתי להכניס קצת פורפורציה, איזה גודל פאנל נותן איזה הספק.
ולכן האמירה לחידוד הפורפורציה- עבור הספק של יומיים, מצבר יהיה קטן נוח וזול מפאנל שיתן הספק זהה.
ואני חושב שהרבה אנשים בונים הרים וגבעות על הפאנלים האלו.
ואני חושב שחישוב הצורך בהערכת יתר.
בפרקטיקה שאני וחברים צברנו בה נסיון, פאנל 150W הספיק גם ל-2 מקררים.
ופאנל כזה פרקטי לנשיאה ל-SUV סטנדרטי.
לא המצאנו את הגלגל בארץ, זה נפוץ מאד בחו״ל.
ועובדתית, גם אנשים עם 100א״ש ליתיום שמים פאנל בערכת טיול.
גם כאלו שנוסעים כל היום.
זה עניין של השקפה שונה לצורך.
אני מעדיף פחות מצבר ויותר יכולת ייצור שקטה נקייה ואמינה.
ובגלל שהבעד ונגד נטחן מכל כיוון, מציע שלא נגרר לשם שוב.
היי דורון, הקישור שבור, אז עשיתי חיםוש לפי השם.
כזה למשל (https://www.aliexpress.com/item/4001273743403.html?spm=a2g0o.detail.1000 060.2.53cc6db3QuAsjb&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=eb3c30bc-8673-4769-9e78-d55deb022d08&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.291025.0,pvid:eb3c30bc-8673-4769-9e78-d55deb022d08,tpp_buckets:668%232846%2381 09%231935&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22100000155 61482965%22%2C%22sceneId%22%3A%223339%22 %7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2199.42%2199.42%21 %21%21%21%21%40211b444016654661847012367 e2242%2110000015561482965%21rec)?
אותה חברה אבל לא MPPT
זה: (יש גם ל-20A)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221011/455cec14fce396cb6b89dd3295859109.png
ehudzeelim
15-06-24, 12:12
הבקר יכול להיות מחובר למצבר במקביל לאלטרנטור.
כל ההבדל הוא שהוא יראה את מתח הטעינה הגבוה ויתייחס לזה כמצבר טעון.
מקפיץ שאלה
מצבר צרכנים מחובר לטעינה מהאלטרנטור, שיכול לספק גם 20A,
ובמקביל אני רוצה להוסיף בקר סולארי 10A+פאנל 100W, שמחוברים קבוע גם בזמן נסיעה,
זה יעבוד?
כן.
ככה מקובל בקרוואנים.
חיבור במקביל - ולא לשכוח פיוז לכל אחד מהמטענים.
אסף.
ehudzeelim
15-06-24, 12:20
תודה,
מכיוון האלטרנטור יש פיוז,
אתה מתכוון שצריך פיוז בין הבקר הסולארי למצבר?
אתה מתכוון שצריך פיוז בין הבקר הסולארי למצבר?
כן.
הפיוז כמה שיותר קרוב למצבר.
וגם כדאי שתהיה דרך ברורה ובטוחה לנתק את הפנל מהבקר לפני ניתוקו מהמצבר וחיבור הפנל לאחר חיבור הבקר למצבר. זה יכול להיות מפסק או מחבר או כל דרך העיקר שיהיה נגיש
אסף.
וגם כדאי שתהיה דרך ברורה ובטוחה לנתק את הפנל מהבקר לפני ניתוקו מהמצבר וחיבור הפנל לאחר חיבור הבקר למצבר. זה יכול להיות מפסק או מחבר או כל דרך העיקר שיהיה נגיש
אסף.
אם לפשט את התהליך:
סדר חיבורים:
בקר למצבר, ורק אח״כ פאנל לבקר.
סדר פרוק הפוך.
זה חשוב.
אצלי יש שקעי אנדרסן בחיבורים.
ehudzeelim
15-06-24, 16:23
תודה רבה לכם
הבקר מגיע עם מחברי SAE, אז נזרום איתו.
ehudzeelim
13-07-24, 16:44
אם לפשט את התהליך:
סדר חיבורים:
בקר למצבר, ורק אח״כ פאנל לבקר.
סדר פרוק הפוך.
זה חשוב.
אצלי יש שקעי אנדרסן בחיבורים.
היום חיברתי את הבקר,
כדאי לשים לב לא יודע אם יש לזה משמעות אבל אצלי ההוראות הן הפוכות: קודם בקר לפאנל, רק אח''כ בקר למצבר.
147150
תבדוק שוב.. הרעיון הוא שבקר ״אןטומטי״ דוגם את המצבר ואז מחליט על אופן הטעינה.
בהוראות בטיחות שראיתי צוין שחיבור מקור זרם לבקר ללא העברה הלאה תפגע בו.
זה נכון ל-3 דגמים מיצרנים שונים שיש לי.
שילמתי מחיר של בקר אחד בגלל זה.
כמו תמיד, צריך להצמד להוראות של היצרן הספציפי.
ehudzeelim
13-07-24, 18:59
בדקתי
147163
היי,
הנה השנקל שלי, שהגיע אחרי הרבה שנקלים של שכר לימוד.
בדיעבד, המתכון הנוכחי זול יותר משמעותית מהסכום המצטבר שהוצאתי על הלימוד על ציוד זול שבחוכמת הבדיעבד היה סביר מינוס במקרה הטוב, ובסוף הוחלף כי לא החזיק/נתן ביצועים לאורך זמן.
נתחיל בזה שהצורך אצלי הוא מענה לצורך יומי של מקרר כצרכן עיקרי ביום+משאבת מים מידי פעם, ולהגיע טעון מלא לערב לטובת התאורה ופעולת המקרר בלילה.
זה מהותי בעיקר בחניון מעל 2 לילות, בו אתה לא רוצה להגיע לגרעון מצטבר בסוף היום השני לקראת הלילה הבא.
לדעתי, כדאי לך להשקיע ב-100W כמינימום בכל מקרה.
פאנל:
אחרי הרבה התקשקשות, השורה התחתונה שלי היא שמספר הקסם למחנאות של יותר מיממה הוא לא פחות מ-100W של פאנל איכותי, אחרת זה כאב לב וטרדת מרדף אחרי אנרגיה.
אתה רוצה זבנג וגמרנו, אין יותר מבאס כשאתה צריך להתחיל לעשות חשבונות של שימוש בחשמל ולהפוך את הרכב לגנרטור.
השותפים שלי למחנאות עם פאנלים של 150W, לי זה היה גדול מידי במימדים, אבל הם עם נגררים, ולעומת זאת לך יש את הממותה לשאת על הגג גם חווה סולרית.
עיצה שלי, לשימוש המבוקש כעת, עזוב את הגמישים.
נמאס לי ממוצרים סיניים בתחפושת שמראש יש הפרש לא קטן בין המוצהר למספרים בפועל, זה ניחא, נחבר כמה במחיר זול? נכון? אבל הם גם מתבלים מהר מידי (הציפוי מקבל עכירות שמורידה משמעותית מההספק, הפלסטיק מתייבש והופך פריך, או שהם "סתם" מתפגרים).
יש לי כמה גמישים, לדוג'- פאנל של 60W מוצהר נותן בקושי W20, משמש היום לשימור המצברים בחנייה ממושכת (רכב טיולים).
פאנלים גמישים עם הספק מוצהר מצטבר של 120W (חיבור של 3 בערכה מתקפלת) נותנים חצי מההספק שנותן פאנל איכותי 100W שנרכש בארץ.
בזמנו, חנן עם פרויקט המשאית קמפר גם נכווה מהגמישים והעלה לכאן את ההתרשמות שלו.
הפאנל שלי בנוי משני פאנלים 50w עם ציר בינהם לטובת קיפול וצמצום הגודל באחסנה ונסיעה בגלל מגבלות הרכב.
מידות כל פאנל 54X70 (שטח אפקטיבי עובד כ-50X64).
הפאנל המשולב נותן בשיאו 4-5אמפר/ש, מדוד דרך הבקר, תלוי סידור הזוית והדרישה מצד הצרכן.
בממוצע, כ- 3.5-4 ריאלי.
הפאנל נרכש מ-סי-איי-אל ciltec ביבנה:
http://www.ciltec.co.il/CATALOG.asp?T1=5&T2=6&IsShowOneCat=0
140529140530140531
140532
ממליץ בחום לתכנן את הפאנל כך שניתן יהיה להציב שלא בצמוד לרכב.
כמעט תמיד, איכשהו יש צל על הרכב, במיוחד בשעות בהן השמש לא במרכז השמיים, או שמצאת חנייה בצל.
כדי לייעל משמעותית את ניצולת הפאנל, צריך לכוון אותו מידי פעם בהתאם לזוית השמש, ולכן לשים שטוח על גג הרכב זה פשוט בזבוז לדעתי.
אם תחליט לרכוש פאנלים זולים, ההספק בכלל יהיה נמוך.
אפשר להציב על גג הרכב בהטיה (כמו הרגליים בפאנל שלי בצילום), אני עושה את זה לפעמים כשזה המיקום הכי טוב לשמש.
כדי להציב את הפאנל בשמש, לא צמוד לרכב
בשביל זה, יש לי 2 כבלי הארכה, של 5מ' כ"א. כבלים עבים של 8ממ"ר עם מחברי אנרדסן.
למה עבים?
משהו שם לא ברור לי, אבל זה קונצנזוס ברשת שפאנלים עובדים טוב יותר עם כבלים עבים בהרבה ביחס לנדרש לפי הטבלאות.
למה? לא יודע להסביר, אבל עובדתית רואים את זה במספרים (כולל סרטון של האוסטרלי, אחד תו"כ טיול והשני בסוג של סדנת מערכת סולרית לרכבי טיולים).
בקר:
אני מעדיף בקר עם צג שמראה לי מה קורה, את המספרים בפועל.
אחרי מגוון בקרים ברמות מחיר הזולות יש לי היום בקר MPPT אמיתי, ויעיל מאד.
לפי המפרט יודע לעבוד עם ליפו- לי זה לא היה רלוונטי, אולי חנן יוכל להתעמק בנתונים שלו לוודא שמתאים למצבר שלך.
אם הוא מתאים, אני ממליץ- מרגישים ורואים שזה מוצר איכותי.
EPEVER MPPT Charge Controller 10A (http://EPEVER MPPT Charge Controller 10A)
יש לי את הבקר הזול שהתכתבתם עליו בשרשור, הוא לא MPPT, יש ביקורות רשת שממש פרקו אותו פיזית, בדקו את הקרביים ואת גרף העבודה.
זה סיני גנרי שמתחבא באריזות שונות, כל פעם בשם ועיצוב אחר.
זה נחמד להחזיק מצבר מלא באחסנה, לא יעיל במיוחד לשימוש שאתה רוצה.
בקר נוסף סביר++ שהשתמשתי בו והיום מהווה גיבוי לראשי:
CMG Solar Charge Controller LCD (https://www.ebay.com/itm/353795677155?hash=item525fdd9be3:g:wKgAA OSwiNlhqlnA&amdata=enc%3AAQAHAAAA8L4tNT6w1kr5iivK9ga bOHYc3fAXHZOOBA63Fn3RGmWxuip5cdpkIz2i9m7 kQT5%2F7EpyjlZljZ1QuGzyJ%2BlMtcsb92RSyh7 VuCRHO4n9KZXe2DFGvxV97MCa7DqJlIjlGAOXpPk m3TQK4MWMfbTUFvEbfv70TmMRoY5M7iwbreVALqv 8VPfvjRRN8FGHh9li5A%2FYtMFOyINhJrJKjQWV7 04Vaxol8M6xeZWuuOqG0zik9GADq4J5h3vWe03xe gRRpckMdcrKCuz%2B5N8Z%2FTEVC6<br />%2Fwi%2Bmj4hCn7aQiB8Di8JOFxZeTgoZxHdOFS7 I1T4Ozpw%3D%3D%7Ctkp%3ABk9SR5iVjYz4YA)
נקודה חשובה נוספת לגבי הבקר- תבחר בבקר שהכי קרוב להספק המבוקש.
אם אתה לא עובר בשום תרחיש 10A, אז תרכוש כזה.
מנסיון אחד ליד אחד, שלי ושל חבר שבדק בנפרד, הבקרים של 20A בעלי התנגדות שמורידה מההספק שעובר למצבר.
ואם אתה לא מגיע למספרים האלו אין סיבה.
הי דורון,
זה מ 2022 - יש המלצות לגבי בקר 100w, 10A, ו/או לוח מעודכנים להיום לטובת ערכה ניידת בחיבורי אנדרסון?
תודה,
אילן
ehudzeelim
04-11-24, 20:08
הי דורון,
זה מ 2022 - יש המלצות לגבי בקר 100w, 10A, ו/או לוח מעודכנים להיום לטובת ערכה ניידת בחיבורי אנדרסון?
תודה,
אילן
ממליץ בחום על הבקר בקישור,
נותן 5.5 אמפר בשמש ישירה עם פאנל 100w (מדדתי עם מד זרם בנפרד אבל גם התצוגה בבקר מדויקת),
בארבעה חודשים האחרונים מחובר קבוע ברכב, המקרר עובד 24/7 לאורך כל התקופה.
גם בבוקר כשהשמש בזוית מאד חדה (הפאנל מונח על הגגון) אני מקבל 1A בקלות.
https://www.amazon.com/-/he/%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%99-%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C%D7% 99%D7%AA-%D7%98%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%95%D7% A8%D7%94-LiFePO4-Lithium/dp/B09F697FBV?pd_rd_w=Uyjzt&content-id=amzn1.sym.d9f1ee25-fb6f-4003-a9d0-72734f44357c&pf_rd_p=d9f1ee25-fb6f-4003-a9d0-72734f44357c&pf_rd_r=SH1ZRA4089F259EKW22F&pd_rd_wg=Z7rEs&pd_rd_r=820dc873-1aab-4ae3-a9b6-cf3e53ba1e74&pd_rd_i=B09F697FBV&psc=1&ref_=pd_bap_m_grid_dv_rp_0_1_ec_ppx_yo2_ mob_b_ts_rp_1_i
זה יושב קבוע באוטו?
בשביל בור כמוני אפשר לדעת מה בדיוק סכמת החיבורים והרכיבים?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
boaz avrahami
05-11-24, 04:38
סכמת חיבורים?
יצאת לטיול בלי מימיה וכובע.
פאנל, בקר, מצבר.
לרוב צריך לחבר ראשית לצד המצבר ואז את הפאנל.
החשמל מהמצבר מדליק את הבקר ושומר שהוא לא יעשה שטויות בטעינה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ehudzeelim
05-11-24, 07:08
זה יושב קבוע באוטו?
בשביל בור כמוני אפשר לדעת מה בדיוק סכמת החיבורים והרכיבים?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
כן זה קבוע באוטו, הבקר קטנטן.
מבחינת חיבורים כמו שבועז כתב, רק שבמקרה של הבקר הזה מתחילים בחיבור הבקר לפאנל ואת המצבר מחברים בסוף.
אם תצטרך לינקים לכבל/מחברים/פאנל, תגיד.
הי דורון,
זה מ 2022 - יש המלצות לגבי בקר 100w, 10A, ו/או לוח מעודכנים להיום לטובת ערכה ניידת בחיבורי אנדרסון?
תודה,
אילן
אותו סידור, אותם רכיבים.
פשוט עובד.
החיבורי אנדרסן מחליפים את החיבורים המקוריים בשביל נוחות וחוזק.
אצלי ערכה מתקפלת נפרדת מהרכב מתוך בחירה.
אצל כמה מחבריי הבקר קבוע ברכב.
אצל אחר הכל מחובר קבוע.
רגע רגע... אני מבין מהר שמסבירים לאט
פאנל --> בקר ---> סוללה (מתחבר ל-BMS)?
לא צריך DC2DC באמצע?
הבקר הזה טוב עד 10 אמפר?
יש סיבה שלא יהיה חיבור במקביל לטעינה מהרכב בנסיעה + סולארי?
רגע רגע... אני מבין מהר שמסבירים לאט
פאנל --> בקר ---> סוללה (מתחבר ל-BMS)?
לא צריך DC2DC באמצע?
למצבר רגיל/פריקה, זה הסידור.
ככה כל העולם נוהג.
למעשה, להכניס DC/DC באמצע יבלבל את הבקר.
יש סיבה שלא יהיה חיבור במקביל לטעינה מהרכב בנסיעה + סולארי?
אין מניעה.
סידור מקובל בעולם ברכבי מסעות וקרוואנים.
התרומה של הפאנל קטנה ביחס לאלטרנטור עובד אבל אין שום מניעה.
אני גם מחובר במקביל. רק תשים לב שאם יש לך ניתוק מצבר כזה אחר אתה צריך להחליט האם לנתק גם את הטעינה הסולארית או לא. אצלי היא מחוברת לפני המפסק ככה שהמצבר נטען גם כשהוא מנותק משאר הרכב.
בילבלתם אותי
המצבר צרכנים אלו שתי סוללות lifepo4.
בזמן נסיעה מקבלות טעינה מאלטרנטור אז האם החיבור הוא:
פאנל --> בקר --> DC2DC- --> סוללה.
האם צריך Dc2Dc נפרד?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
מה שצריך להנחות אותך זה שהבקר הסולארי חייב לראות את מתח המצבר כדי להתכייל ולווסת טעינה.
בחיבור DC2DC יש חיווי חוזר מהמצבר דרכו?
לא.
האם זה לא התפקיד של ה-BMS שמנתק שהמצבר מלא?
לא.
האם זה לא התפקיד של ה-BMS שמנתק שהמצבר מלא?
תפקידים שונים.
מנגנון הוויסות של הבקר הסולארי מחייב קריאה מהצבר.
liontamer84
05-11-24, 17:51
אצלי מחובר ישיר מהבקר לסוללה.
בלי הדיסי2דיסי.
צריך לדאוג לבקר שיודע לעשות את זה.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
גם אצלי, אותו בקר שהוזכר כן.
עובד נהדר.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
גם אצלי, אותו בקר שהוזכר כן.
עובד נהדר.
Sent from my SM-G781B using Tapatalkפאנל--> בקר--> סוללה?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא מתכוון להתווכח עם אף אחד, אבל לפני ששורפים איזה רכב....
יש הבדל ענק, עד כדי אין קשר, בין מערכת עם מצבר עופרת כמצבר צרכנים ( כמו של דורון) לבין מערכת עם מצבר ליתיום ( ו DC2DC) כמצבר צרכנים ( כמו של סולי וצחי).
כדאי לשים לב ולזכור .
ehudzeelim
05-11-24, 22:06
אצלי זה מצבר עופרת חומצה פריקה עמוקה, אבל הבקר יודע לטעון גם ליתיום.
אם הייתי עם מצבר ליתיום ולא הייתי רוצה לקחת סיכונים (כי אני לא מכיר ואני מבין מזיו שיש כאלו), הייתי מחבר את הבקר הסולארי והאלטרנטור דרך מפסק מחליף (או עיקרון דומה).
הטעינה דרך האלטרנטור (דרך dc2d), או דרך הבקר הסולארי,
ואף פעם לא טעינה במקביל משניהם.
את ההחלפה אפשר לבצע באופן אוטומטי, בחצי סוויץ עובר לאלטרנטור ובכיבוי עובר לבקר הסולארי.
לא מתכוון להתווכח עם אף אחד, אבל לפני ששורפים איזה רכב....
יש הבדל ענק, עד כדי אין קשר, בין מערכת עם מצבר עופרת כמצבר צרכנים ( כמו של דורון) לבין מערכת עם מצבר ליתיום ( ו DC2DC) כמצבר צרכנים ( כמו של סולי וצחי).
כדאי לשים לב ולזכור .
תשובה יפה אבל לא לשאלה שנשאלה.
השאלה הייתה האם נחוץ DC2DC בין הבקר הסולרי ובין המצבר, והמשכה האם הבקר הסולרי יידע לעבוד מול DC2DC בינו ובין המצבר ליתיום.
ווהשאלה בחוזר הייתה האם ה-DC2DC מאפשר קריאה בחוזר של מתח המצבר כדי שהבקר יוכל לתפקד.
יש לך תשובה לזה?
תשובה יפה אבל לא לשאלה שנשאלה.
השאלה הייתה האם נחוץ DC2DC בין הבקר הסולרי ובין המצבר, והמשכה האם הבקר הסולרי יידע לעבוד מול DC2DC בינו ובין המצבר ליתיום.
ווהשאלה בחוזר הייתה האם ה-DC2DC מאפשר קריאה בחוזר של מתח המצבר כדי שהבקר יוכל לתפקד.
יש לך תשובה לזה?
בהנחה שמתכוונים לבקר שגם אצלי היה מותקן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128527-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=1044222&viewfull=1#post1044222),
אזי זה בקר טעינה מפנל סולרי (ויש לזה משמעות ) עם מניעת טעינת יתר למניעה בפגיעה במצבר.
הוא אינו יכול לשמש כמקור מתח להזנת DC TO DC וגם לא מובן הצורך בעוד רכיב חשמלי בדרך.
אין צורך לנתקו לפני הנעה אפשר לנסוע עם כל המערכת מחוברת.
במחשבה שניה, אם רוצים מסיבה כל שהיא ממיר DC TO DC , אז לחבר את הכניסה לממיר ישירות לפנל הסולרי,
אבל הממיר צריך להיות עם ווסת טעינה, שזה בעצם אותו בקר קטן ויעיל שמס' חברים (ואני בכללם) משתמשים בו.
רענן
ehudzeelim
06-11-24, 09:00
בהנחה שמתכוונים לבקר שגם אצלי היה מותקן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128527-%D7%98%D7%A2%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%99%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91?p=1044222&viewfull=1#post1044222),
אזי זה בקר טעינה מפנל סולרי (ויש לזה משמעות ) עם מניעת טעינת יתר למניעה בפגיעה במצבר.
הוא אינו יכול לשמש כמקור מתח להזנת DC TO DC וגם לא מובן הצורך בעוד רכיב חשמלי בדרך.
אין צורך לנתקו לפני הנעה אפשר לנסוע עם כל המערכת מחוברת.
במחשבה שניה, אם רוצים מסיבה כל שהיא ממיר DC TO DC , אז לחבר את הכניסה לממיר ישירות לפנל הסולרי,
אבל הממיר צריך להיות עם ווסת טעינה, שזה בעצם אותו בקר קטן ויעיל שמס' חברים (ואני בכללם) משתמשים בו.
רענן
ובשביל להימנע מהסיבוך הנובע מכך שמצבר הצרכנים הוא מצבר ליתיום,
הכי פשוט לעשות את החלפה בין המצבים מונע/לא מונע..
כך שתי המערכות עצמאיות ובלתי תלויות אחת בשנייה בשום מצב.
פאנל--> בקר--> סוללה?
Sent from my CPH2465 using Tapatalkאמת, למצבר עופרת הראשי של הרכב.
הייתה גם סוללת ליתיום (זאת המובנית במקרר...) אבל היא כבר בחוץ
וכמו שנאמר לפני הבקר יודע להטעין את כל סוגי המצברים, עופרת ג'ל וליתיום.
147907147908147909
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אוקיי העיקרון הובן.
אהוד, יש לך לינק למחליף האוט?
אני אפילו לא יודע מה לחפש
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
06-11-24, 22:23
יש פה מבינים גדולים ממני בחשמל...
אכל בתור התחלה, השאלה מה יש אצלך במערכת כרגע. אם יש לך כבר ממסר שמחבר ומנתק את הטעינה מהאלטרנטור בפתיחה וסגירת סוויץ' (normally open),
כל מה שאני הייתי עושה זה להוסיף עוד ממסר הפוך (normally closed) שינתק ויחבר את הטעינה הסולארית בפתיחת וסגירת סוויץ'.
(כלומר שני הממסרים מבצעים פעולה הפוכה אחד מהשני).
boaz avrahami
07-11-24, 09:01
צחי
שרטט לכאן את מה שיש אצלך.
בלי ציור יהיו אי הבנות.
Lifepo[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]]]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji640]]]]]
לא מחייב bms לטעינה.
מקובל לשים אותו בעיקר בכדי למנוע פריקת יתר שתמית אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תרשים גם טוב?
מצבר רכב ---> פיוז --> ממסר --> DC2DC --> שתי סוללות lifepo4 כולל bms נפרד לכל אחת.
חושב להוסיף:
פאנל --> בקר --> פיוז --> ממסר ניתוק (normally closed) --> שתי סוללות lifepo4 כולל bms נפרד לכל אחת
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
07-11-24, 10:43
עדיף שרטוט. לא חייב מקצועי. גם צילום של נייר ועט יהיה טוב יותר מתיאור מילולי.
שתי סוללות נפרדות (כל אחת עם הbms שלה) במקביל: מתכון לבעיות פוטנציאליות. נדמה לי שהיית כבר שם וירדת מזה.
זה ככה עובד מצויין כבר מאז שהואן מטייל
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
07-11-24, 10:47
סבאבה. מה שעובד לך. לכן רשמתי "פוטנציאליות" ולא שבהכרח לא תקין.
זה לא אידאלי, בכל מקרה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.