צפייה בגרסה מלאה : צמיג מקורי התפורר באתגר שטח ראשון :-(
בשעה טובה הזוקי החדש יצא לשטח ממוגן כהלכה לאורך לרוחב, למוטוך הרדיוס ואפילו חיזוקים לאזני הגרירה.
כיאה לרכב שטח איתגרנו אותו בכמה מעלות דרדרתיים במיוחד שגם ג'מוסים התקשו ואף נזקקו לעזרה בגרירה..
בגדול הוא נתן עבודה יפה ולמרבה הפלא גם שתחיה לא התלוננה על גודל הרכב ונוחות הנסיעה (ביחס לפג'רו האגדי).
אממה, אצלי הצמיגים המקוריים פשוט התפוררו, משהוא כמו צמיג שעשה יותר מ-100,000 ק"מ בשטח קשה ועמידה בשמש עד ריקבון.
מישהוא נתקל בתופעה כזאת, כי חוות הדעת בפורום היו די טובות על המקורי.
דעות טובות על המקורי? למעלות דרדתיים?
קנית אולי רנגלר רוביקון בארהב עם שטח מלא או גימיני שמגיע עם צמיגי כביש?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני גם נשארתי עם המקוריים "עד שיגמרו", שמתי לב לכמה קרעים בסוליה, אבל לא "התפורר",
יש סיכוי שתצרף תמונה שנדע מה זה "התפורר" לשם השוואה?
הדגם המדובר
Bridgestone Dueler H/T 684 II
לפני שבועיים היינו עם גראנד ויטארה עם צמיגי כביש בטיול..מעלה אברהם + קצת שבילים מסביב.
לרכב היו 2 פאנצ'רים ורק באמת עם יותר מזל משכל יצאנו בנסיעה :)
כל פעם מחדש אני מקבל תזכורת לחשיבות של צמיגים טובים, וההבדל בין טיול בלב שקט לבין טיול בחששות...
יש סיכוי שתצרף תמונה שנדע מה זה "התפורר" לשם השוואה?
הדגם המדובר
Bridgestone Dueler H/T 684 II
זו התמונה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221012/9baf03cd03effc2ffed7edcb83856594.jpg
נשלח מהנייד
כאמור לא הייתי מצפה הרבה.. בטח לא נכנס עם גומי כזה וציפיות כלשהן במעלה דרדרתי.
בטח ובטח לא נעול... לדעתי הבקרות אחיזה למיניהן גורמות לבלאי מוגבר בגומי לעומת נעילה קבועה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
זה כבר מטורף,
אני לא הייתי עולה לכביש עם צמיג שנראה ככה יותר..
זה נראה כאילו הצמיג היה יבש מלכתחילה.
אני גם לא ציפיתי שיהיו בכלל בעיות מקצת שבילי חצץ, ועליות קטנות בבן שמן.
מה הקוד יצור שלו? ( שנה\שבוע ), אולי קיבלנו צמיגים מאותה האוניה. אולי זה דפוס...
למעשה לאחרונה ביררתי כמה יעלה לי להחליף , מסתבר שהמקוריים האלו יותר יקרים מצמיגי שטח.
הצמיג שבוע 36 שנת 21.
דברתי עם מנהל השירות של זוקי, לדבריו הצמיג לא מיועד לשטח...
דברתי עם צמיגאי המתמחה בזוקי.. אמר שיש אצלו כאלו בני שבועיים..
נו שוין, לא יודע אם זו בעיית בציר גרוע של 2021 או פשוט צמיג לא ראוי לשטח...
בכל מקרה אני עם צמיגים כאלו לא נשאר.
בקרוב עדכון על המיגון המעפן של רסטה.
STAY TUNED...
לא הבנתי. מכרו לך רכב שטח (האחרון שעוד יש פחות או יותר) עם צמיגים שבאופן מוצהר הם לא לשטח?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא הבנתי. מכרו לך רכב שטח (האחרון שעוד יש פחות או יותר) עם צמיגים שבאופן מוצהר הם לא לשטח?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הבנת איש, הבנת.
גם צמיגי כביש, גם במידה מוזרה, 195/80/15 וגם באיכות ירודה שטרם נתקלתי בה.
אני שנים מאתגר רכבי ליסינג ופעם ראשונה נתקל בשחיקה כזאת אחרי נסיעת שטח ראשונה.
חחח צביקה הכל תלוי בנהג.... אולי גם עם BF זה היה נראה ככה... כגודל הציפיות ככה גודל הנזק לצמיגים ,תרגיע קצת עם רגל ימין... אולי תשים 2 נעילות (ככה אני עשיתי עם הגימיני,יש חשמליות אמינות מאד ) ויבוא לציון גואל.
הירשפלד יובל
13-10-22, 12:55
אם תרצה להשתמש/לאתגר את הרכב אתה חייב להתחיל עם הצמיגים . הם התקשורת שלך/של הרכב עם פני השטח . לא יעזור לך 5 נעילות/8 הגבהות/5חיזוקים מוטות רדיוס ואחרים . אתה לא צריך להגיע לשריטה שלי שמשתמש 20 שנה בצמיגי NYLON . אולי תחפש צמיג שחלק מהשכבות שלו הן NYLON . אתמול עליתי את יאיר , הורדתי לפני כן ל-12psi ועליתי כאשר החשש האחרון שלי הוא הצמיגים .
לא יודע אם יש במידה שלך אבל למקסיס יש דגם נדמה לי שמורכב חלקו/רובו מ - NYLON .
( 8090 ? )
יובל,
צמיגים הם גם התקשורת של הרכב עם הכביש...לכן צמיגי ניילון זה הדבר האחרון שהייתי שם (מנסיון רע, כמעט 3 שנים עם ה8090)..
צביקה(?) היקר..
אתה יותר שנים בשטח ממה שאני חי כנראה, לא חושב שיש לי מה ללמד אותך.. סה"כ שים צמיג מכוון גם לשטח ושכח מהעניין לשנתיים-שלוש.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הירשפלד יובל
13-10-22, 15:36
לכן צמיגי ניילון זה הדבר האחרון שהייתי שם (מנסיון רע, כמעט 3 שנים עם ה8090)..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה הרגשת על הכביש ובאיזה רכב ?
סמוראי.. אחיזה גבולית בכביש יבש או רטוב ביחס לצמיגי שטח מלא אחרים.
Bf km2 maxxis 8060.
ה8090 מתאים למי שמבלה 90אחוז מהזמן בשטח.
ובטוחני שהוא עדיף עשרותהמונים על צמיגי ניילון מהמאה הקודמת.140567140568
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם יש במידה שלך מקסיס 8060 (לא 8090 שהוא חיה אחרת לגמרי), זה הצמיג שהייתי הולך עליו. הוא רך יחסית לצמיגים אחרים, וזה יהיה לך יתרון משמעותי בנוחות גם בשטח וגם בכביש.
הוא לא הכי אגרסיבי בשטח, אבל לגמרי יודע לספק את הסחורה, ולשמור על נימוסי כביש סבירים. (סבירים ולא טובים בעיקר בגלל אחיזה בכביש רטוב, פחות טובה מהמקבילים לו של יצרנים אחרים, נניח BF)
השיקולים עבור הזוקונים הקטנים שונים לפעמים מאלו של רכבים כבדים יותר. בויטארה (דור ראשון, משקל ריק 1.2 טון) אני כרגע עם יוקוהמה שהם צמיגים איכותיים מאוד, אחיזה טובה יותר בכביש ובשטח לעומת ה- 8060, ועדיין בהחלפה הבאה כנראה שאחזור ל- 8060 ולא רק משיקולי תקציב ...
הירשפלד יובל
13-10-22, 16:21
" ובטוחני שהוא עדיף עשרותהמונים על צמיגי ניילון מהמאה הקודמת.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לא יפה לזרוק הערות שאין להן ביסוס . אני ביצעתי את ההזמנה
שבוע 34 שנת 2018 , אם רוצים אפשר להשיג חדש .
הטכנולוגיה יובל ...הטכנולוגיה
אלו צמיגים שנועדו לטרקטורים פחות לכביש
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
"טכנולוגיה"... הגזמת עכשיו.
פרה היסטורי...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
GodsFather
13-10-22, 23:04
גם הרכב שלו כזה. והוא מפגין יכולות נהדרות כל פעם מחדש.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אין ספק על כך. אף אחד לא מערער על העבירות של סמוראי נעול כפול..
אבל דובר על הצמיגים... הם לא נעימים לא לנוסעים לא לרכב ומספקים אחיזה גבולית בכביש..
הדבר האחרון שהייתי ממליץ לגימיני 2022 זה ל"התקדם" מהזבל שהגיע מהמפעל לצמיגי ניילון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק נעדכן שאחרי שהיה לי ברור שעם הצמיגים האלו אני לא ממשיך, התלבטתי האם לעלות ל-215/75/15 שטח מלא או להשאר עם מידה מאושרת עם צמיג AT.
בדקתי עם יוסף פרונט מלך הג'נרל, אבל לדבריו אזלה המידה המאושרת.
בצר לי עברתי אצל מוסך היבואן בפתח תקווה. צמוד לו יש פנצ'ריה של בריג'סטון ובחור חביב בשם אריק החליף לי את הרביעיה לצמיגי AT במידה המאושרת. HAPPY SIZE ...
אגב, ההזמנה והתשלום נעשה דרך מוסך מרכזי סוזוקי כך שמקבלים גם תעודת כשרות.
מציע למי שמחפש לקבל ממנו הצעת מחיר, יש מצב שיפתיע.
תתחדש! תעדכן למען הבאים...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז נשארת על 195/80/15?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אז נשארת על 195/80/15?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לעת זקנה השתפנתי...
לעת זקנה השתפנתי...
לא הבנתי רק ,איזה AT קנית? בריג'סטון ?
אני שוקל בחיוב לעשות את הצעד הזה לקראת החורף, להבנתי הצמיג הרגיל לא יעבוד לי בשבילים בוציים
. צמוד לו יש פנצ'ריה של בריג'סטון ובחור חביב בשם אריק החליף לי את הרביעיה לצמיגי AT במידה המאושרת. HAPPY SIZE ...
.
ברידג'סטון AT
נשלח מהנייד
אני שוקל בחיוב לעשות את הצעד הזה לקראת החורף, להבנתי הצמיג הרגיל לא יעבוד לי בשבילים בוציים
בשביל שבילים בוציים צריך צמיגי בוץ
M/T = Mud Terrain
טוב, עדכון.
חיללנו את השבת במעלה משורה בנחל הבשור
חמוש בבריג'סטון AT במידה מאושרת איתגרתי אותו בחלק "דורך" הדרדרתי..
הג'ימני נכנע לדרדרת בין היתר בגלל שקיעת הגלגלים בדרדרת ופגישת הגחון במסלעה.. לפחות הצמיג לא התפורר כמו המקורי.
יתכן ועוד 5 ס"מ במרווח גחון היו מאפשרים לו להמשיך.
בנסיגה לאחור הגיע לכמה זוויות לא נעימות.
עליתי בסוף במעקף הפחות דרדרתי ואת שתי המדרגות "הקשות" לכאורה הוא טיפס כמו עז זריזה ללא קושי.
הצמיג המקורי של ברידג'סטון הוא צמיג HT. לא כביש על מלא.
למה זה מה שמקבלים ברכב שטח?... אתם שואלים ברצינות?...
כי פוליטיקלי-קורקט וכסת"ח. זה למה. כי אחיזה בכביש רטוב, בלימה, בטיחות... רוב רוכשי רכב חדש נוסעים בו בעיקר בכביש, לא בשטח.
ביומיום זה צמיג אוחז, נוח ונעים בסדרי גודל מצמיגי AT ובוודאי מ-MT. כל עוד נשארים בעיקר על כביש, הוא גם יחיה הרבה יותר.
מי שמתכוון לעשות הרבה שטח, מחליף אותם למשהו יותר אגרסיבי עם כל החסרונות של זה בכביש. בסוף הרי מוכרחים להתפשר על משהו.
אבל התכנסנו לשם הנזק לצמיגים האלה - באמת שלא ראיתי דבר כזה אחרי טיול אחד.
אולי כי אני חסיד גדול של הפחתת לחץ אויר מהצמיגים. די הרבה. גם בשטח סלעי וטרשי. מרויח הרבה אחיזה ונוחות וגם שומר על הסוליה.
מפסיד קצת מרווח גחון ובג'ימני סטנדרטי זה קריטי כי הוא רכב נמוך יחסית, וכמובן - הדופן עובדת קשה יותר.
הסוליה המרוטשת שלך גורמת לי לחשוד שאתה לא מוציא אוויר. או לפחות לא מוציא מספיק.
אני טועה ואתה כן מוציא אויר?
אם כן, לאיזה לחץ אתה יורד?
הצמיג המקורי של ברידג'סטון הוא צמיג HT. לא כביש על מלא.
למה זה מה שמקבלים ברכב שטח?... אתם שואלים ברצינות?...
כי פוליטיקלי-קורקט וכסת"ח. זה למה. כי אחיזה בכביש רטוב, בלימה, בטיחות... רוב רוכשי רכב חדש נוסעים בו בעיקר בכביש, לא בשטח.
ביומיום זה צמיג אוחז, נוח ונעים בסדרי גודל מצמיגי AT ובוודאי מ-MT. כל עוד נשארים בעיקר על כביש, הוא גם יחיה הרבה יותר.
מי שמתכוון לעשות הרבה שטח, מחליף אותם למשהו יותר אגרסיבי עם כל החסרונות של זה בכביש. בסוף הרי מוכרחים להתפשר על משהו.
אבל התכנסנו לשם הנזק לצמיגים האלה - באמת שלא ראיתי דבר כזה אחרי טיול אחד.
אולי כי אני חסיד גדול של הפחתת לחץ אויר מהצמיגים. די הרבה. גם בשטח סלעי וטרשי. מרויח הרבה אחיזה ונוחות וגם שומר על הסוליה.
מפסיד קצת מרווח גחון ובג'ימני סטנדרטי זה קריטי כי הוא רכב נמוך יחסית, וכמובן - הדופן עובדת קשה יותר.
הסוליה המרוטשת שלך גורמת לי לחשוד שאתה לא מוציא אוויר. או לפחות לא מוציא מספיק.
אני טועה ואתה כן מוציא אויר?
אם כן, לאיזה לחץ אתה יורד?
אכן יש מצב "שגם" דרור טועה...
אני מוציא אוויר באופן אובססיבי בכל כניסה לשטח. במקרה האמור הייתי על קצת פחות מ-20.
danny_aaron
01-11-22, 18:43
היי
גם אני נסעתי על הצמיגים המקוריים ,דווקא החזיקו יחתיס בסדר לצמיג כביש ,
נסעו בערך שנה וחצי בשימוש יום יומי וגם לא מעט טיולי שטח ,
מי שגמר אותם הכי הרבה היו הטיולים ברמת הגולן ,
אגב לא הורדתי אוויר בשטח כדי לא לחשוף את הדופן
בתמונה ישן מול חדש .
דני
140912
במקרה האמור הייתי על קצת פחות מ-20.
אני לא לגמרי טועה.
אתה לא מוציא מספיק אויר.
20 זה המון. זה הרבה יותר מדי.
במיוחד ברכב שנוסע על כביש בלחץ 26 (הוראת יצרן).
אבל לא נתקוטט על זה. אתה כבר תלמד את זה לבד.
צמיגים כאלה בדיוק מחזיקים מעמד בגבורה בג'ימני הלבן "שלי" לאחר הרבה מאוד טיולים. אני יורד חופשי ל-15-16. מעולם לא ראיתי ריטוש אלים כזה אחרי טיול אחד.
למען הגילוי הנאות, גם שני פנצ'רמאכרים וגם המנהל הטכני של סוזוקי שראה את הצמיג, לא ממש התפלא.
דרדרת עושה שמות בצמיג הזה.
נקווה שה-AT ישרוד יותר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.