PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיגון פורסטר - המלצה מנסיון שלכם



בןבן
14-10-22, 10:19
תכלס מנסיון אישי - איזה מיגון מומלץ ? רסטה/אספיר/גתוס .עזבו אתכם מחיר/אסתטיקה לרגע.מעוניין ב- חוזק /שימושיות . מהתרשמות אישית - מערכת פליטה מתחת למנוע... - חייב מיגון מנוע .גיר גם כן ,דיפרנציאל אחורי פחות.

sportage
14-10-22, 11:05
בןבן ידידי,

תתחדש על החלטה נבונה. פורסטר הוא אחד הרכבים היותר פרקטיים לשימוש כללי. נפלא בכביש ואפשר להשתעשע בקטנה בשטח.

אני שמתי מיגון רסטה למנוע בלבד ואף העברתי אותו בקלות מפורסטר אחד לשני.

היצרן לפחות בתקופתי לא אישר מיגון גיר מחשש להתחממות.

זה לא הפריע לו בעבר הרחוק לתת את זה כחלק מחבילת שטח.. נו שוין.

אחרי שתפנק אותו עם שתי נעילות לפחות והגבהה תוכל להגיע לכל מקום עם צמיגי כביש ישנים מבלי שיתפוררו :-)

דרור ברלי
15-10-22, 21:31
בעבר המלצתי לכל בעל סובארו שמתכנן להשתמש בה בשטח, למגן אותה בכבדות.
היום יש לי לא מעט הרהורים בנושא הזה...

אם הסובארו הסטנדרטית שלכם זקוקה למיגון, כנראה שאתם נוסעים איתה במקומות ש....אפעס, היא לא מיועדת לנסוע בהם ואז גם המיגון לא כל כך יעזור.

בכל מה שקשור לנסיעה בשטח, לסובארו פורסטר/XV/אאוטבק מודרניות יש שלושה מומים קריטיים שאף מיגון לא פותר:

1. פגוש קדמי בולט ופגיע. זה אילוץ עיצובי מוזר שרק יוצר בעיות.
2. צמיגי חתך נמוך עדינים ופגיעים ביותר - כאן אנחנו כבר מדברים על פשע של יצרני הרכב כנגד לקוחותיהם. שוב - אילוץ עיצובי
3. גיר רציף CVT שלא מיועד לשום סוג של שימוש בשטח, בוודאי במאמצים ובמזג אויר חם - אחת ההמצאות היותר מיותרות של תעשיית הרכב.

בכמעט כל המקרים שנתקלתי בסובארו שקיבלו מכה חזקה בגחון עד כדי התעקמות קורות רוחב (תחתונה ועליונה) כלפי מעלה עם מכסה מנוע ש"לא נסגר", היה מדובר ברכב עם מיגון גחון קדמי. האם המיגון בעצם מעביר את המכה הלאה לקורת הרוחב התחתונה?...

אז יש במה להתעסק ומה לפתור במכוניות האלה עוד הרבה לפני המיגון.


גילוי נאות: יש סובארו XV נהדרת כאן בחצר.

בןבן
18-10-22, 19:00
תודה רבה חברים. אני עם מעלות ושטח קשה גמרתי. מיציתי(25 שנה עם 2 פגרו Q ולאחרונה גימיני נעול כפול) . נשאר רק לטייל עם נכדים בשבילים קלים + . אז בנתיים אני לא אמגן ונראה איך נתקדם . שוב תודה

asafk
21-10-22, 09:00
יש לrival מיגון אלומיניום כבוש לסובארו, בניגוד למיגונים שלהם לכלי הרכב עם שילדה שעשויים מ 6 מ''מ - זה דק יותר, מ 4 מ''מ. לטענתם זה כדי לא לעוות את השילדה - המיגון הזה מתוכנן להיכנע לפני הרכב.
הוא גם די קומפקטי ונראה עם מינימום הפרעה.

אסף.

Sent from my 2201117PG using Tapatalk

nirs
21-10-22, 09:13
מיגון יתר, המתבטא ב ״ריצוף״ רצפת הרכב (כל רכב) כמו שחלק מיצרני פיסות האלומיניום מציע, גורם ליותר נזק מתועלת.
מיגון מינמלי של איזורים רגישים עדיף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

בןבן
23-11-22, 10:16
מיגון יתר, המתבטא ב ״ריצוף״ רצפת הרכב (כל רכב) כמו שחלק מיצרני פיסות האלומיניום מציע, גורם ליותר נזק מתועלת.
מיגון מינמלי של איזורים רגישים עדיף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מה היית מגדיר כאזור רגיש בפורסטר(לא מכיר את הרכב ..בנתיים) תיבה רציפה נראית לי גבוה בפנים ,עוקת השמן גם . הכי רגיש נראה לי הפרונט פלסטיק.. אולי דיפ אחורי .. לדעתך אשמח

דרור ברלי
23-11-22, 10:53
הכל רגיש בסובארו.

כי בסוף זה רק פרייבט מוגבה עם הנעה כפולה. מיועד לשבילים. הוא לא נולד להיות רכב שטח.
אבל מערכת ההנעה הכפולה מצויינת והביצועים מפתיעים ולכן אלה אנחנו המשתמשים, שאונסים אותו ומוציאים ממנו יכולות שהיצרן כנראה לא התכוון בכלל. יש לזה מחיר.


דיפ' אחורי - לדעתי בלבד מספיק גבוה. אם אתה רוצה, תמגן.
קרטר מנוע - פגיע כי הוא נמצא לפני הסרן הקדמי. כדאי למגן, אבל לזכור שמכה חזקה תעבור הלאה לקורות רוחב ותעקם אותן.

לגבי גיר - קשה לי לשפוט. היבואן בזמנו הציע חבילת שטח שכללה מיגון לגיר. היום הם נגד זה וטוענים להתחממות אפשרית של הגיר.... הגיר הרציף הוא נקודת תורפה של הרכב, לא אוהב להתאמץ ומועד להתחממות בכל מאמץ קל גם ללא מיגון ולטעמי היבואן פשוט מכסת"ח את עצמו, אבל לך תדע.

חשוב לזכור - המיגון מקטין מרווח גחון. רכב ממוגן מתגרד וגם נתקע יותר מרכב לא ממוגן.
כדי לפצות על זה ולזכות בס"מ האבודים של מרווח הגחון תצטרך להגביה.... למיטב זכרוני, היבואן כבר לא מאשר הגבהה בגלל מערכת האייסייט

חוץ מזה -
פגוש קדמי: סרח העודף המוגזם בסובארו זה מום מולד, תוצאה של פילוסופיית עיצוב שגויה ומוטעית מהיסוד שהפכה ל"שפת עיצוב", משהו שהיצרן "מחוייב לו" ממש כמו למנוע הבוקסר (שגם הוא אחד האילוצים לשפת העיצוב הזו). אין לזה שום פתרון זולת הגבהה וחיתוך הפגוש או החלפה לפגוש צינורות/ברזל משופר כלשהו.

צמיג חתך 60/55: פשע לשמו של היצרן כנגד לקוחותיו ברכב שמיועד לשטח. אין לי הגדרה אחרת לזה. לפורסטר שאינו מדגם הטורבו אין ביצועי כביש ספורטיביים ברמה שמחייבת חישוקי 17-18 וחתכי צמיג כאלה. זו אופנה נטו, שגובה מחיר כבד.

קייס קינום
24-11-22, 20:08
בכמעט כל המקרים שנתקלתי בסובארו שקיבלו מכה חזקה בגחון עד כדי התעקמות קורות רוחב (תחתונה ועליונה) כלפי מעלה עם מכסה מנוע ש"לא נסגר", היה מדובר ברכב עם מיגון גחון קדמי. האם המיגון בעצם מעביר את המכה הלאה לקורת הרוחב התחתונה?...

אולי זה קשור לסוג המיגון. המקורי של סובארו הוא 4 מ״מ, יצרנים מקומיים מתפארים ב 6 מ״מ, יכול להיות שהמהנדסים של סובארו בכל זאת יודעים משהו.

נמרוד
24-11-22, 20:31
1. פגוש קדמי בולט ופגיע. זה אילוץ עיצובי מוזר שרק יוצר בעיות.


זה לא אילוץ עיצובי, זה אילוץ טכני. זה המחיר של מנוע שטוח ונמוך לפני הסרן הקדמי, אחרת זה לא היה סובארו.

asafk
24-11-22, 21:46
הכל רגיש בסובארו.

כי בסוף זה רק פרייבט מוגבה עם הנעה כפולה. מיועד לשבילים. הוא לא נולד להיות רכב שטח.........

.....צמיג חתך 60/55: פשע לשמו של היצרן כנגד לקוחותיו ברכב שמיועד לשטח..

או שלא.


אסף.

דרור ברלי
24-11-22, 23:09
זה לא אילוץ עיצובי, זה אילוץ טכני. זה המחיר של מנוע שטוח ונמוך לפני הסרן הקדמי, אחרת זה לא היה סובארו.


בין המנוע לקצה הגריל יש המון מקום.
ובתוך הפגוש הזה יש בעיקר אויר.
אני מתעצל לצאת החוצה לקור, לפתוח את המכסה של ה-XV ולצלם לך.
ושפות הפגוש הקדמי גם לא מוכרחות לבלוט כל כך כלפי מטה. המעצבים יכלו לתת איזה שיפוע שם, שישפר קצת את זוית הגישה.
אבל נאדה. לא מזמן יצאה לשוק מתיחת הפנים של הפורסטר. הם עיצבו את הפגוש מחדש, והפעם עוד יותר גרוע. זוית הגישה אשכרה פחתה....

אז איך זה צריך להיות?.... מילא לצלם... פעם הייתי גם טורח לצייר לך סקיצה איך לדעתי זה היה צריך להיראות, אבל הזדקנתי והיום כבר אין לי סבלנות גם לציורים.

גם מנוע שטוח ביחד עם הגיר, יכולים לשבת קצת יותר אחורה. וזה מנוע קצר מאוד, להזכיר.... וכל סנטימטר כאן קובע.
בקיצור - אם רוצים, הכל אפשרי. אבל הם לא רוצים, כי יש להם שפת עיצוב...
אגב, סובארו זה היצרן היפני היחיד עם שפת עיצוב מגובשת שלמרות המומים המולדים שלה, נשמרת לאורך שנים ומציגה קו משותף שאפשר לזהות בכמעט כל הדגמים שלהם. כל יתר היפנים משנים כל הזמן את הקו שלהם, וגם כשבמקרה יוצאות להם מכוניות ממש יפות, הם אף פעם לא מרוצים מהתוצאה.... אחרת לא היו משנים אותה בלי הרף.

וכמובן יש את עניין הגיר. והצמיגים...
ברכב שמיועד לשטח ואינו SBS, לא יכול להיות גיר רציף. וגם לא צמיגי חתך 55...


מכיוון שהם יפנים וזה אומר שטפשים הם ממש לא, אני מסיק מכל זה שהשימוש המיועד לרכב הזה הוא אפעס, לא בדיוק כתחליף לסופה או לג'ימני כפולי נעילות..... ההגדרה היותר מדוייקת לטעמי של דגמי סובארו היא "רכב עם הנעה כפולה לכל מזג אוויר". כלומר כבישים משניים חלקלקים, קצת שלג, שבילים עם קצת בוץ או חול. לא מעבר. אבל היבואן מספר לקליינטים שזה "SUV אמיתי 4X4" שאפשר לכבוש איתו הרים ומדבריות. ואני לא מתבייש להודות שלמרות דעתי הנחרצת על הרכב (רכב מעולה ממש, אבל לא רכב שטח), אני מנסה ללמד אותם לעשות את זה ללא נזקים או במינימום נזקים. לרוב זה מצליח לי ולהם, והם ממש נהנים.
אבל כשזה לא מצליח, פוטנציאל הנזק עלול להיות כבד.

אז קחו את הרכב הזה בפרופורציות מתאימות. תלמדו אותו טוב טוב, תקפידו להימנע מנקודות התורפה שלו ולנצל עד תום את החוזקות שלו. אפשר לטייל איתו רחוק ובכיף גדול, רק להיות מודעים למגבלות וגם לדעת לוותר - אם יש ספק, אין ספק.

-->