PDA

צפייה בגרסה מלאה : עוד שרשור על מצבר צרכנים



or_t
14-10-22, 21:53
היי

קניתי לאחרונה מקרר snowmaster 56 עם מקפיא והגדרתי אותו לנתק עבודה ב 11.8v כמו שמומלץ לרכב ללא מצבר צרכנים. מסתבר שיש למקרר באג וברגע שהמדחס מתחיל לעבוד הוא מוריד את המתח מתחת לתחום המותר ואז מנתק את עצמו. מסתבר שזה עניין ידוע איתם.

מפה לשם צריך לחבר מצבר צרכנים. הדרישה היא להחזיק מקרר לזמן שהרכב לא מונע ותאורה ללילה. במשך היום אנחנו בדרך כלל בנסיעה לפחות כמה שעות.

צרכנים:
המקרר צורך 2.5 אמפר במהירות נמוכה ו 5 אמפר במהירות גבוהה. אם נניח בערך 4 אמפר זה יוצא 96 א/ש.
חוץ מזה יש תאורה - מניח שסביבות עוד אמפר, תעבוד שש שעות גג בימי חורף —> 6 א/ש.

חושב שאפשר לעגל את זה ל 100 א/ש בכולל.

להבנתי הסטאפ המומלץ לצורך הזה הוא מצבר LifePO4 עם חיבור כזה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221014/0a37b20e0d201303ade94ab65df96404.jpg


השאלות שלי:
1. האם החישוב שלי נכון?
2. איזה גודל מצבר מומלץ?
3. אם למישהו יש קישורים לקניית כל אחד מהרכיבים זה יעזור מאד.

תודה [emoji120]


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
15-10-22, 02:03
לפני שאתה רץ להתחיל פרוייקט מורכב, נסה את הפשוט: חבר את המקרר עם חוטים עבים למצבר...

boaz avrahami
15-10-22, 07:47
זה לא באג, זה פיצ׳ר.
לכל מכשיר חשמלי שכולל מנוע/מדחס ישנו זרם גבוה יותר בזמן ההתנעה.
כתלות במרחק ובעובי החוטים שלך, יהיה מפל מתח (וולטים) עד לתא המטען. יש גם עובי מינימום על מנת לא להתחמם ולהישרף ולשרוף את האוטו כתוצאה מנסיון להוליך בהם יותר זרם ( אמפרים) ממה שהם מתוכננים להעביר.

בתור התחלה תמדוד על מצבר טעון במלואו שעה אחרי הפסקת הטעינה כמה וולט יש על המצבר וכמה יש בחיבור למקרר ונסה למדוד גם בזמן התנעת המקרר.
בנוסף כמה מטר כבל יש בין המצבר לשקע המקרר בתא המטען, מה עובי החוטים והאם הם גם פלוס וגם מינוס ובמידה ולא איך מחובר המינוס לגוף הרכב.
תמונות יעזרו.

מצבר צרכנים יכול להיות פתרון מסויים ואפילו נכון לא להסתמך על המצבר הראשי אבל גם בזמן נסיעה אתה צריך מספיק זרם שיתמוך במקרר וגם בצרכנים נוספים כמו טעינת מצבר הצרכנים.
זה דורש לתכנן מי הצרכנים ואיזה חוטי הזנה יגיעו לתא המטען.

יש לא מעט דיונים באתר סביב הנושא הזה אבל ישמחו כאן לעזור לך פרטנית אם תעבוד סדור.


מחשב עובי חוטים

https://grealpha.com/resources/dc-load-wiring-calculator/calc/voltage-drop/

טבלת המרה בין AWG > mm2

https://meters.co.uk/american-wire-gauge-awg-cable-conductor-sizes/

ד ו ר ו ן
15-10-22, 08:22
בן כמה המצבר?
נתקלתי בזה מספר פעמים, מצבר בערוב ימיו מתקשה לעמוד בדרישת המקרר במפל בהנעת המדחס.

והמלצה שלי, קח את העובי המינימלי של החוטים לפי הטבלה ותחבר חוטים עבים לפחות פי 2.

בנוסף,
מינוס בריא.
תבדוק את הקיים אם תקין, ותשדרג לכבל עבה יותר.

כל השאר כבר מתועד לפני ולפנים כאן באתר.

eyaffe23
15-10-22, 08:50
אצלי יש את אותו הסטאפ שאתה מעוניין בו.
1. לא צריך מפסק וDC2DC מכיוון שהאיסולטור נפתח ומאפשר הטענה של מצבר הצרכנים רק כאשר הרכב מונע
https://www.amazon.com/gp/product/B00WTAFR5W/ref=ox_sc_saved_title_6?smid=A1THAFXMZ9H FU2&th=1
https://www.amazon.com/Stinger-SGP32-Battery-Relay-Isolator/dp/B001HBYXVS/ref=d_ex_efse_dp_ps_d_sccl_1_2/139-9285152-2188526?pd_rd_w=a0Gcm&content-id=amzn1.sym.a33bdad7-13b2-4641-a8b3-d6f6ef5a7304&pf_rd_p=a33bdad7-13b2-4641-a8b3-d6f6ef5a7304&pf_rd_r=B5766QE82F730J4NY532&pd_rd_wg=caUl9&pd_rd_r=f3b35436-d679-42e8-b22d-ffaee9b73cfc&pd_rd_i=B001HBYXVS&th=1

2. החישוב של צריכת המקרר שלך לדעתי גבוה מדי מכיוון שבמיוחד בלילה המקרר רוב הזמן לא עובד.
3. מצבר ג'ל 26א עולה כ- 300 ש"ח ומחזיק אצלי מצוין לילה שלם של מקרר ותאורה. (גבי מצברי מוטלו - 0523617070)
4. כבל מינוס עבה כמו שאמרו מעלי
5. כשיש לך מצבר צרכנים אז אפשר להוריד את כיבוי המקרר למינימום... (-:

erezgur
15-10-22, 09:03
אני גם מעריך שהבעיה שאתה מתאר נובעת ממצבר חלש או בעיית כבלי החשמל או החיבורים (מינוס כנראה).
לגבי חישוב צריכת המקרר - כנראה הגזמת מאד. חפש בשרשור הקיימים, כנראה ש2-3 אמפר לשעת עבודה זה גם יותר ממה שיצרוך בממוצע.



נשלח מהנייד

איל מ
15-10-22, 09:24
חיפוש קצר היה נותן לך את כל התשובות ישר.

zivo
15-10-22, 09:30
בדיוק כמו המערכון של הגשש - מה יש פה לתרגם, אתם תמיד שואלים שאלות והם עונים אותן תשובות.

1- אין קשר בין דיון המתחים, חוטים, מחברים, לבין השאלה של מצבר צרכנים כן \ לא.
2- הנחת העבודה של 4ah למקרר שגויה. תחפש פה שרשורים אחרים בנושא. הפעלה של מקפיא, זה בכלל סיפור אחר, ומאוד תלוי במה אתה מנסה לשמור שם. אם זה גלידת שמנת ( 18- בערך) המקרר יעבוד בלי הפסקה. אישית, אני חושב שאין סיבה לשימוש במקפיא ( אלא לארוע מיוחד. ארטיקים לצהריים של היום הראשון, אז בכל מקרה זה בוקר ונוסעים והמנוע עובד).
3. חוטים דקים מדי וחיבורים רופפים זו אכן בעיה מס' 1.
4. בגדול הציור שלך נכון . עדיין, מציע לך לעבור על שרשורים אחרים ולחפש עוד חומר.
5. שגיאה שחוזרת פה, בניגוד למנועים מתחומים אחרים, למקרר אין בעיה של זרם הנעה גבוה. הוא מניע שאין לחץ במערכת עם בקר שנותן לו לפתח את המהירות בהדרגה.
6 . Snowmaster זה אחד המקררים הטובים בעולם, שקובעים שיש לו בג, כדאי לבסס את זה על משהו ( או במילים פשוטות, תבדוק את עצמך).
7. קו תחתון - לדרישות שכתבת פה, גם מצבר של 50AH יספיק ( ואפילו פחות). תבדוק את החישובים שלך, והכי חשוב, תעבור על שירשורים של אחרים, יש מספרים מדודים ( לא צריך לנחש).

or_t
15-10-22, 10:37
אתחיל מזה שקראתי פחות או יותר כל שרשור על מצבר צרכנים שקיים בפורום ואת כל הכתבות משנים קודמות. הדיאגרמה למשל לקוחה מתוך כתבה שנכתבה כאן לא מזמן (כתבה מעולה!) אבל היא כללית ואני צריך עזרה למקרה הספציפי שלי. הצרכים שלי לא דומים לשל אחרים שכתבו כאן, וגם טכנולוגיית מצברים התקדמה. לכן רציתי לשאול שוב מה גם שהידע שלי בחשמל רכב מצטמצם להנעה בכבלים.

כשאמרתי שיש באג במקרר הסתמכתי על השרשור הזה: https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/351689-Snomaster-fridge-freezer-display. מסתדר מאד עם בעיית עובי כבלים…

לכן אני מבין שזו בעייה שאצטרך לפתור בכל מקרה גם אם לא אוסיף מצבר צרכנים. הנה תמונה של החיבור למצבר, נראה לי כבל בערך 3 מ״מ . אני אנסה להשיג קליפר ולמדוד מדויק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/4c5bfbd59f405f7dce3366dcec086b18.jpg

לגבי חיבור מינוס אני רואה שנמתח כבל למינוס של המצבר. הגיוני?

אין לי דרך למדוד מתח בדיוק אבל הפאנל בארגז מראה 13.1 אחרי שחזרנו מנסיעה קצרה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/7891e98b2dc16d597fee31a58f250a33.jpg


לגבי שימוש במקפיא: רוצה לאכסן גלידות ובעיקר צ’יפס ושניצלים קפואים. מכוון כרגע על -4.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
15-10-22, 10:43
מד קליבר לא יעזור לך הרבה כי יש הבדל ולפעמים הבדל גדול מאד בין עובי הבידוד הפלסטי ועובי הכבל בפנים.

לפי הצילום. תחבר כבלים עבים פי 2 לפחות אם לא 3 כדי שלא יהיה מפל מתח בגלל ההתנגדות של הכבלים.

אם אין לך אבומטר .. במינימום .. ואתה באזור חיפה. תוכל לקפוץ אלי לבדיקה.



Sent from my DN2103 using Tapatalk

or_t
15-10-22, 11:03
זה לא באג, זה פיצ׳ר.
לכל מכשיר חשמלי שכולל מנוע/מדחס ישנו זרם גבוה יותר בזמן ההתנעה.
כתלות במרחק ובעובי החוטים שלך, יהיה מפל מתח (וולטים) עד לתא המטען. יש גם עובי מינימום על מנת לא להתחמם ולהישרף ולשרוף את האוטו כתוצאה מנסיון להוליך בהם יותר זרם ( אמפרים) ממה שהם מתוכננים להעביר.

בתור התחלה תמדוד על מצבר טעון במלואו שעה אחרי הפסקת הטעינה כמה וולט יש על המצבר וכמה יש בחיבור למקרר ונסה למדוד גם בזמן התנעת המקרר.
בנוסף כמה מטר כבל יש בין המצבר לשקע המקרר בתא המטען, מה עובי החוטים והאם הם גם פלוס וגם מינוס ובמידה ולא איך מחובר המינוס לגוף הרכב.
תמונות יעזרו.

מצבר צרכנים יכול להיות פתרון מסויים ואפילו נכון לא להסתמך על המצבר הראשי אבל גם בזמן נסיעה אתה צריך מספיק זרם שיתמוך במקרר וגם בצרכנים נוספים כמו טעינת מצבר הצרכנים.
זה דורש לתכנן מי הצרכנים ואיזה חוטי הזנה יגיעו לתא המטען.

יש לא מעט דיונים באתר סביב הנושא הזה אבל ישמחו כאן לעזור לך פרטנית אם תעבוד סדור.


מחשב עובי חוטים

https://grealpha.com/resources/dc-load-wiring-calculator/calc/voltage-drop/

טבלת המרה בין AWG > mm2

https://meters.co.uk/american-wire-gauge-awg-cable-conductor-sizes/

עשיתי נכון?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/4ea557c72edabb7624417fe7ed851abf.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
15-10-22, 13:32
אתה לא בכיוון ונראה שאתה עדיין לא ממש מבין את העסק.
בתור התחלה אתה חייב רב מודד ( מולטי טסטר)ֶ שיודע למדוד מתחים ורצוי גם זרמים על ידי צבת.
בלי זה אין לך הרבה מה לעשות וגש לחשמלאי שיסלול לך חוטים בריאים.

בטבלה ששלחת יש נתונים לא נכונים?
אתה בטוח שרק 6 מטר כולל כל הפיתולים או שאתה מודד בקו ״אווירי״?
6 אמפר זה אפילו לא מספיק להפעיל מקרר, כל שכאן מצבר צרכנים במקביל למקרר.
במינימום הייתי מחשב 20 אמפר ואף שואף ל 40.

מתח על המצבר יהיה כ 12.5 וולט
20 אמפר
6 מטר
4AWG

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/72290bd0f46fcb396348fedb50bd7259.png

לטעמי בנתונים האלו המינימום הוא 6 ממר וחוטי נחושת רב גידים. הרוב זה אלומיניום בצבע נחושת שמעביר זרם הרבה פחות טוב.
אם האורך גדל זה ישפיע שוב על העובי הנדרש.

אני משתמש ואוהב את זה

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/f67d7d2cffc8dc12aafd2e88f343e4e2.png

גיא
15-10-22, 14:06
טעות שלי.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

omri_t
15-10-22, 14:45
מצבר צרכנים נהיה אופנה כאן באתר...

איל מ
15-10-22, 15:28
לדעתי בחישוב הראשוני זה היה בכלל בft.

shachar
15-10-22, 15:31
מצבר צרכנים נהיה אופנה כאן באתר...
תרבות הצריכה...

נדב42
15-10-22, 15:59
5. שגיאה שחוזרת פה, בניגוד למנועים מתחומים אחרים, למקרר אין בעיה של זרם הנעה גבוה. הוא מניע שאין לחץ במערכת עם בקר שנותן לו לפתח את המהירות בהדרגה.


אתה יודע שזה נכון גם לגבי סנומסטר ?
זה לא בקר danfoss שאנחנו מכירים.

בכל מקרה, לסנומסטרים מדדתי גם 9 אמפר בעבודה רציפה (להבדיל מ- 4-5 אמפר לכל האחרים שמדדתי), אז כדאי מאוד לפנק אותו בכבלים עם מוליכים עבים ...

zivo
15-10-22, 16:12
נדב,
בתחום הזה, לאף אחד אין סודות או יכולות שונות.
כל המדחסים האלו עובדים בדיוק אותו הדבר, ונשלטים ע"י בקרים מאוד דומים.
אם תבדוק את המפרטים שלהם, כולם עובדים באותו תחום סל"ד, וצורכים את אותם הזרמים.
אין שם קבל הנעה, ואין עומס בהתנעה.
וע"מ שלא יהיה לחץ בההתנעה, לכולם יש השהייה ( סדר גודל של 2 דקות) לפני התנעה.

or_t
15-10-22, 16:13
אתה לא בכיוון ונראה שאתה עדיין לא ממש מבין את העסק.
בתור התחלה אתה חייב רב מודד ( מולטי טסטר)ֶ שיודע למדוד מתחים ורצוי גם זרמים על ידי צבת.
בלי זה אין לך הרבה מה לעשות וגש לחשמלאי שיסלול לך חוטים בריאים.

בטבלה ששלחת יש נתונים לא נכונים?
אתה בטוח שרק 6 מטר כולל כל הפיתולים או שאתה מודד בקו ״אווירי״?
6 אמפר זה אפילו לא מספיק להפעיל מקרר, כל שכאן מצבר צרכנים במקביל למקרר.
במינימום הייתי מחשב 20 אמפר ואף שואף ל 40.

מתח על המצבר יהיה כ 12.5 וולט
20 אמפר
6 מטר
4AWG

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/72290bd0f46fcb396348fedb50bd7259.png

לטעמי בנתונים האלו המינימום הוא 6 ממר וחוטי נחושת רב גידים. הרוב זה אלומיניום בצבע נחושת שמעביר זרם הרבה פחות טוב.
אם האורך גדל זה ישפיע שוב על העובי הנדרש.

אני משתמש ואוהב את זה

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221015/f67d7d2cffc8dc12aafd2e88f343e4e2.png

נכון אני לא מבין את העסק, בגלל זה שואל כאן [emoji3]

החישוב שעשית כאן הוא לכמה מפולת מתח תהיה, חושב שהחישוב שאני צריך הוא עובי כבל.

בכל מקרה, אני חושב שהזרם הרלוונטי לחישוב עובי הכבל הוא זרם הטעינה ולא הזרם שצורך מקרר.

אז אם אלטרנטור יודע לתת 90 אמפר, זה מה שאני צריך לחשב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
15-10-22, 16:19
נדב,
בתחום הזה, לאף אחד אין סודות או יכולות שונות.
כל המדחסים האלו עובדים בדיוק אותו הדבר, ונשלטים ע"י בקרים מאוד דומים.
אם תבדוק את המפרטים שלהם, כולם עובדים באותו תחום סל"ד, וצורכים את אותם הזרמים.
אין שם קבל הנעה, ואין עומס בהתנעה.
וע"מ שלא יהיה לחץ בההתנעה, לכולם יש השהייה ( סדר גודל של 2 דקות) לפני התנעה.
תתרגם את זה איך שאתה רוצה.
בפרקטיקה, כשהמצבר חלש, גם אם מתח הקטבים גבוה יחסית, המדחס לא מצליח לעבור מהנעה לעבודה רציפה.
מדחס בסוף דוחס=עובד מול התנגדות.
אז אולי זה לא הלחץ הקיים אלא אי-הצלחה לבנות לחץ. בסוף התופעה מתקיימת בשלב ההנעה.
היום נתקלנו בזה שוב אצל חבר.

פותש מתאר בעיה כזו.
בהנחה שהמקרר תקין, היא יכולה להגרם ממגוון סיבות, אחת היא מוליכים ראויים ומצבר חלש.
ונוספת היא מצבר גיבור ומוליכים לא מתאימים.

עכשיו, אם לא נתקלת בזה, אשריך. תכיר משהו חדש.
אין מה לרשום שזה לא יכול תיאורטית להתקיים כי מעשית זה כן מתקיים, ואנשי מקצוע מסתבר שמכירים את העניין, אז שים את זה בצד.

boaz avrahami
15-10-22, 16:27
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .

עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.

boaz avrahami
15-10-22, 16:40
נכון אני לא מבין את העסק, בגלל זה שואל כאן [emoji3]

החישוב שעשית כאן הוא לכמה מפולת מתח תהיה, חושב שהחישוב שאני צריך הוא עובי כבל.

בכל מקרה, אני חושב שהזרם הרלוונטי לחישוב עובי הכבל הוא זרם הטעינה ולא הזרם שצורך מקרר.

אז אם אלטרנטור יודע לתת 90 אמפר, זה מה שאני צריך לחשב?


Sent from my iPhone using Tapatalk


אתה מערבב כל מיני נושאים.
הזרם של האלטרנטור לא קשור ישירות לחישובים שלך. עזוב אותו במנוחה לפחות בשלב הזה.

אתה צריך לסכום את סך הצריכה של כל הצרכנים שעלולים לעבוד במקביל בתא המטען ולהוסיף להם מקדם ביטחון מסויים.

המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.
במקביל אליו אתה תרצה לטעון את מצבר הצרכנים שלך ( שאינני יודע מה הקיבולת שלו אבל לילה של מקרר בקיץ עשוי להגיע גם לריקון מצבר LifePo4 בקיבולת של כ 30 א”ש.
בהנחה שזה המינימום אז סביר שתוען אותו בכ 10 אמפר.
הרי לך 20ֶאמפר שתעביר על הכבלים עם מעט מקדם ביטחון.

המלצות יצרני המקררים עצמם מדברות למיטב זכרוני על 6 ממ״ר בלי מצבר צרכנים לטעון.
לדעתי גם כל אלו שנמצאים כאן וניסו הגיעו למסקנה שעדיף כבלים גם הרבה הרבה יותר עבים מ 6 ממר.
השאלה היא אם תתחיל מכבלים דקים ותחליף אותם פעם פעמיים עד שתלמד את הנושא על בשרך או שמראש תפריז ותשים את הובים ביותר שתוכל להרשות לעצמך.

אגב, המפסק הראשי הייתי שם אל המצבר עצמו על המינוס עבור ניתוק מוחלט של המצבר ולא של הקן לתא המטען. בשביל ניתוק תא המטען יש את ה VSR.
ואפרופו, גם הוא לא יתפקד נכון אם הכבלים יהיו דרים מדי והוא יחוש מתח נמוך מדי בגלל זה. הוא ישאר סגור

נדב42
15-10-22, 18:22
המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.


סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.

תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..

zivo
15-10-22, 19:12
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .

עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.
בועז,
בא ונעשה תרגיל פשוט בהגיון.
נגיד ואני צודק, והמקרר צורך 5A גם בפעולה השותפת וגם בהתנעה.
ונגיד שרוקנת את המצבר, או שיש בעיית חיבורים ובצריכה של 5A, המתח נופל מתחת ל 11.8 והמקרר נעצר.
מה תהיה התופעה בזמן ניסיון התנעה?
בקיצור,
התאור של מקרר של מצליח להניע, לא מספיק בשביל לקבוע שזרם ההתנעה גבוה מזרם העבודה.
אנחנו פשוט מכירים תופעה כזו ממנועים אחרים, ולכן זה היה טבעי לנחש.

לגופו של עניין, וכתבתי את זה כבר בעבר.
בשעתו, חשבתי על אפשרות להפעיל את המקרר על תא LEV40 יחיד.
המחשבה הייתה שאם שלישיית לב נותנת 15 שעות, סוללה אחת תתן בערך 5 שעות.
הרעיון היה להשתמש ב Stepup DC2DC.
עם המקרר צורך 5A בעבודה, זה אומר בערך 15A + מהמצבר ( וה LEV מחזיק זרם כזה בלי בעיה).
אז קניתי כזה DC2DC, ועשיתי ניסויים (כולל מהירויות שונות).
אני לא זוכר את המספרים המדוייקים אבל אני זוכר שזה היה שולי, עד כדי לא מדיד, ועזבתי את זה.
גם אני בהתחלה הופתעתי, אבל שחיפשתי וחקרתי, הבנתי שנושא הלחץ הוא הגורם מס' 1 למאמץ של המדחס, ובהתנעה הוא נמוך.

לגופו של עניין, ולפני שמתחילה פה התקטננות וכו', צריך להכניס את הדברים לפורפורציות.
שמישהו אומר שהזרם התנעה יותר גבוה, שינקוב באחוזים.
אם זה 5% אז הוא צודק שזה יותר גבוה, אבל אתה בטוח לא רוצה מערכת שעובדת על הקצה.
ואם אתם אומרים שזה גבוה ומשמעותי גבוה ( עשרות אחוזים) אז אני אומר שאתם טועים.

מקווה שעכשיו זה יותר ברור.

- - - Updated - - -


סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.

תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..

תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?

boaz avrahami
15-10-22, 19:30
נכנסנו לוויכוח צדדי חסר ערך לנושא.

השאלה בפניה עומד פות״ש היא מה הוא עובי החוטים המינימלי בין המצבר לתא המטען.
לדבריו 6 מטר.
אני הצעתי 6 ממר לתמיכה בעד 20 אמפר.

רשמו את דעתכם סביב הנושא הזה כרגע.

נדב42
15-10-22, 19:58
תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?

להיזכר ??
מצאת לך באמת...

אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.

היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.

המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.

or_t
15-10-22, 21:21
להיזכר ??
מצאת לך באמת...

אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.

היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.

המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.

לפחות לפי נתוני יצרן הוא צורך 5 אמפר במהירות הגבוהה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
15-10-22, 21:24
השאלה בפניה עומד פות״ש היא מה הוא עובי החוטים המינימלי בין המצבר לתא המטען.
לדבריו 6 מטר.
אני הצעתי 6 ממר לתמיכה בעד 20 אמפר.

רשמו את דעתכם סביב הנושא הזה כרגע.
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.

toy4FUN
15-10-22, 22:35
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...

zivo
15-10-22, 22:38
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.
לא חשבתי פעמיים, אני עם 10ממ"ר.
הכי גדול שאני יכול לעשות סופיות בקלות.

zivo
15-10-22, 22:44
להיזכר ??
מצאת לך באמת...

אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.

היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.

המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
בסופו של יום, המעבה, המאייד, המדחס והצנרת זו מערכת סגורה.
בזמן שהמקרר קר, המאייד נמצא בסביבה של 1-4 מעלות, ובזמן העבודה של המדחס, הטמפ' שלו יורדת למינוס 15-20.
שהמקרר חם ( 25-30) הלחצים במערכת עולים, ולכן המקרר צורך יותר זרם.
תבדוק פעם מקרר בתחילת עבודה בקיץ, לעומת מקרר שכבר התייצב בחורף ותראה את ההבדלים.

or_t
15-10-22, 23:49
לא חשבתי פעמיים, אני עם 10ממ"ר.
הכי גדול שאני יכול לעשות סופיות בקלות.

המלצה לאיפה לקנות כבל ומוצרים נלווים (סופיות פיוטים וכו)?


Sent from my iPhone using Tapatalk

or_t
16-10-22, 00:13
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...

שמע זה ממש מעניין. נראה לי שאנסה את זה לפני כל השאר.

עשית את זה על שקע אנדרסון?


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
16-10-22, 00:15
לא הייתי ממהר לעשות את זה, בטח לא אם המקרר באחריות. מציע לך קודם להתייעץ עם עידן מאיש שטח ...

ishc
16-10-22, 00:17
שאני סללתי חשמל בטנדר העברתי מהמצבר כבל פלוס ומינוס 25 ממר לתוך הארגז, משם לקופסת פיוסים ולצרכנים.
יש מצב שזה אובר קיל אבל לדעתי אז הסתכלתי לפי טבלה של שטח חתך שמסתובבת פה + חישוב של צרכנים.
הכל עבד למופת.
לגבי מצבר צרכנים. במשך 7 שנים טיילתי עם מקרר, גם שניים. משאבת מים ותאורת מחנה ללא מצבר צרכנים ומעולם לא נזקקתי לכבלים.
אור, אם תמהיל הטיולים שלך לא השתנה מאז שטיילנו יחד יש מצב שזה מיותר.
עכשיו יעשו עלי עליהום ואני ואתה נמשיך מחר בטלפון.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוטי טויוטה
16-10-22, 00:45
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...באיזה תקע השתמשת?
יש כזה שמאפשר חיבור חוטים ישירות אליו?
אשמח לתמונות או קישור. תודה


Sent from my SM-N980F using Tapatalk

or_t
16-10-22, 08:21
לא הייתי ממהר לעשות את זה, בטח לא אם המקרר באחריות. מציע לך קודם להתייעץ עם עידן מאיש שטח ...

בסרטון הדרכה שמגיע עם המקרר הדוגמן (עידן מאיש שטח) ממליץ לחבר את המקרר עם כבל ושקע אנדרסון שנמכרים בנפרד.

לצערי זה לא משהו שיכולתי לנסות כי המקרר כבר הגיע ללא הכבל, והנחתי שאם זה היה כזה חשוב החברה שמייצרת את המקרר הייתה כוללת כבל כזה בערכה.

עד עכשיו המקרר היה מחובר לשקע מצת בפאנל שקעים שיש לי בארגז. אני צריך להבין איפה קורה מפל המתח ואתחיל באפשרויות הבאות:
1. כבל חיבור מהמקרר לפאנל (אשתמש בכבל שנמכר באיש שטח)
2. הפאנל עצמו
3. הכבלים מהמצבר לארגז

אעדכן בהקדם!


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-10-22, 09:04
נדמה לי שלא היתה כאן התייחסות למיקום מצבר הצרכנים, ויש לזה השפעה דרסטית על חתך המוליכים.
בהנחה שמצבר הצרכנים יושב מאחור, ליד המקרר, ושהוא נטען בעזרת מודול dc2dc שיושב קרוב למצבר האביזרים:
אם תטען את המצבר בזרם של עד 30 אמפר, מוליכים של 4ממ"ר יעשו את העבודה. יפול עליהם קצת מתח וממיר הdc2dc יפצה על זה.
מהמצבר אביזרים אל המקרר יש מרחק קצר, ולכן מוליכים של 4ממ"ר יספיקו מעל ומעבר.

אם מיקום הרכיבים שונה משתיארתי, תצטרך פתרונות שונים למוליכים. ציין מה המיקום ותקבל תשובה.

עם כל הכבוד לצחי, הוא לא לקח את מאפייני השאלה שלך (מכשיר במצב הקפאה נונסטופ, 24ש ללא התנעה) בתשובה שלו, שהתייחסה לצרכים הפרטיים שלו, ואתה לא רוצה לקבל את הפתרון שלו, כי אתה תתקע בשטח בלי חשמל להתנעה.

or_t
16-10-22, 10:31
נדמה לי שלא היתה כאן התייחסות למיקום מצבר הצרכנים, ויש לזה השפעה דרסטית על חתך המוליכים.
בהנחה שמצבר הצרכנים יושב מאחור, ליד המקרר, ושהוא נטען בעזרת מודול dc2dc שיושב קרוב למצבר האביזרים:
אם תטען את המצבר בזרם של עד 30 אמפר, מוליכים של 4ממ"ר יעשו את העבודה. יפול עליהם קצת מתח וממיר הdc2dc יפצה על זה.
מהמצבר אביזרים אל המקרר יש מרחק קצר, ולכן מוליכים של 4ממ"ר יספיקו מעל ומעבר.

אם מיקום הרכיבים שונה משתיארתי, תצטרך פתרונות שונים למוליכים. ציין מה המיקום ותקבל תשובה.

עם כל הכבוד לצחי, הוא לא לקח את מאפייני השאלה שלך (מכשיר במצב הקפאה נונסטופ, 24ש ללא התנעה) בתשובה שלו, שהתייחסה לצרכים הפרטיים שלו, ואתה לא רוצה לקבל את הפתרון שלו, כי אתה תתקע בשטח בלי חשמל להתנעה.

מסכים שחייב להתחשב במיקום המצבר וחזה התכוונתי כששאלתי אם בחישוב עובי החוטים אני צריך להתמקד בטעינה שמגיע מהאלטרנטור ולא בזרם שצורכים הצרכנים.

בלי קשר אני רוצה לבודד רגע את הבעיה בחיבור המקרר לפני שאני רץ להתקין מצבר.

כרגע לא רואה מצב של 24 שעות ללא התנעה. מניח שזה יגיע למקסימום 16 בטיולי חורף, אבל אז המקרר גם יצרוך פחות חשמל.

שווה אולי לשנות את כותרת השרשור ל״מקרר snomaster נכבה בעבודה על מתח מצבר ראשי״ או משהו בסגנון [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
16-10-22, 13:22
אור,
לא חייבים לצטט על פעם תגובות מלאות - זה מקשה על הקריאה, במיוחד מהנייד.
אם אתה שם מצבר צרכנים מאחור שנטען מ dc2dc אז האלטרנטור לא קשור בכלל לסיפור.

נשלח מהנייד

ד ו ר ו ן
16-10-22, 13:41
בלי קשר אני רוצה לבודד רגע את הבעיה בחיבור המקרר לפני שאני רץ להתקין מצבר.
כרגע לא רואה מצב של 24 שעות ללא התנעה. מניח שזה יגיע למקסימום 16 בטיולי חורף, אבל אז המקרר גם יצרוך פחות חשמל.

אולי ענית באחת התגובות ופספסתי, מה מצב המצבר?
חדש/ותיק/לקראת סוף האחריות?

כמו שאתה מתאר, אני מכיר תופעה זהה כשהמצבר חלש/בערוב ימיו..
כנ״ל במינוס שנראה טוב ובפועל דק מידי/רופף.
כתבת שהמקרר בארגז? יש מינוס נוסף בין גוף הרכב לארגז?

ולפני כן, בשלב הכנת התשתית, חיווט עבה.
חיווט ראוי ישרת אותך בכל מקרה, בלי קשר למצב המצבר, וזה הדבר הראשון שאתה צריך לסדר כדי שהמערכת תתפקד.
וזה גם מה שיוריד לך רעש מבידוד הבעיה.

or_t
16-10-22, 14:44
אולי ענית באחת התגובות ופספסתי, מה מצב המצבר?
חדש/ותיק/לקראת סוף האחריות?
.

מצבר בן חודשיים.

מסכים לגבי האמירה של חיווט עבה. אני אתארגן על רב מודד ואבדוק איפה הולך המתח לאיבוד.

תודה!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pageup
16-10-22, 15:16
כל אחד צריך לחשוב מה הוא עדיף:
1. מצבר קרוב למקרר (או לצרכנים), יהיה מפל מתח יותר קטן בזמן הצריכה וקריאה יותר טובה של המקרר (במקרה הזה)
החסרון - בזמן הטעינה יהיה מפל מתח על החוטים ויותר בזבוז.
2. מצבר קרוב לאלטרנטור יתן טעינה עם מעט הפסדים, אבל הפסדים בצריכה.

בזרם של 10A מפל המתח על כבלים באורך 6 מטר (3 מטר לפלוס ו 3 מטר למינוס) הוא:
1. 0.355V ב 6 ממר
2. 0.265V ב 8 ממר
3. 0.085V ב 25 ממר
בזרם של 20 אמפר מפל המתח יהיה כפול. אם מדברים על אורך כל כבל 6 מטר אז זה גם כפול כי צריך לחשב 12 מטר כבל.

אז אם אנחנו מדברים על 6 ממר ואורך פיזי של 6 מטר ב 10 אמפר ההפסד הוא 0.7 וולט. אם המקרר כבה ב 11.8V (שהוא רואה בזמן עבודה)
אז המתח בפועל הוא מעל 12.5V שזה מצבר מלא. במקרה הזה ה"אובר קיל" של 25 ממר מראה תמונה מאוד דומה למציאות (המתח של המצבר
יהיה פחות מ 12V אם הקריאה היא 11.8).
צריך להביא בחשבון שהעובי שלו הוא בערך 12ממ, הוא ישקול מעל 3 ק"ג ויעלה (לפי אתר באינטרנט) 228 שקלים - לפי 19 שקלים למטר.

מאחר וסביר להניח שהמצבר יגיע טעון "לעבודה" בחניון, יהיה יותר יעיל גם מבחינת קריאה וגם מבחינת "בזבוז" לעבוד עם מצבר צרכנים שקרוב
לצרכנים. אבל עדיין צריך כבל מספיק עבה כדי לטעון ביעילות (ולכן זה לא ממש משנה את העלויות).

ishc
16-10-22, 15:47
נדמה לי שלא היתה כאן התייחסות למיקום מצבר הצרכנים, ויש לזה השפעה דרסטית על חתך המוליכים.
בהנחה שמצבר הצרכנים יושב מאחור, ליד המקרר, ושהוא נטען בעזרת מודול dc2dc שיושב קרוב למצבר האביזרים:
אם תטען את המצבר בזרם של עד 30 אמפר, מוליכים של 4ממ"ר יעשו את העבודה. יפול עליהם קצת מתח וממיר הdc2dc יפצה על זה.
מהמצבר אביזרים אל המקרר יש מרחק קצר, ולכן מוליכים של 4ממ"ר יספיקו מעל ומעבר.

אם מיקום הרכיבים שונה משתיארתי, תצטרך פתרונות שונים למוליכים. ציין מה המיקום ותקבל תשובה.

עם כל הכבוד לצחי, הוא לא לקח את מאפייני השאלה שלך (מכשיר במצב הקפאה נונסטופ, 24ש ללא התנעה) בתשובה שלו, שהתייחסה לצרכים הפרטיים שלו, ואתה לא רוצה לקבל את הפתרון שלו, כי אתה תתקע בשטח בלי חשמל להתנעה.התשובה שלי התייחסה לאור ההכרה האישית שלי עם אור ואופי הטיולים שלו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

zivo
16-10-22, 15:58
דווקא מבחינת השיקול החשמלי, שיש DC2DC אין שום ספק, המצבר ( וה DC2DC ) צריך להיות מאחור, קרוב לצרכנים.
בזמן טעינה, מבחינת האלטרנטור האובדן אנרגיה על הקו, הוא שולי ולא מעניין.
לגבי עובי החוט, ההבדל במחיר החוט ובמאמץ לסלול את הקו, לא שווה לדעתי את הדיון , שמים 10ממ"ר וממשיכים.

חנן-ג'יפולוג
16-10-22, 17:30
התשובה שלי התייחסה לאור ההכרה האישית שלי עם אור ואופי הטיולים שלו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


זה לא עניין של היכרות אישית. יש כאן הגדרות ומספרים שהשואל הצהיר עליהם בהתחלה. הוא מדבר על הקפאה, מה שאומר שהמדחס יעבוד רצוף, או כמעט רצוף, והוא דיבר על הכפלה ב24 שעות ללא טעינה. בתגובה מאוחרת יותר הוא ציין 16 שעות. הנחה קלה.
זו כמות אנרגיה שלא ניתן לקחת ממצבר התנעה סטנדרטי, אלא אם יש לך משאית כבדה, וגם אז יגרם נזק קיצוני למצבר לאחר פריקה כזו.
אין לזה שום דמיון להחזקת מקרר על 4-6 מעלות פלוס למשך לילה. בקירור כזה המדחס עובד כ15 אחוז מהזמן ואף פחות.

לגבי חתך חוטים נדרש, חלק מהמגיבים לא מבדילים בין טעינת מצבר, שאז כמו שזיו ציין, לא מעניין אותנו ירידת מתח על הקווים, כי הממיר מפצה על זה, ובין חיבור למקרר שכל 0.1 וולט יכול לבלבל את מנגנון הגנת המתח שלו. אנחנו לא מחפשים כאן לחסוך אנרגיה. זה שטויות. יפול וולט בדרך? למי איכפת? הממיר יעלה את המתח לערך הנדרש. לכן ל30 אמפר טעינה, שזה המוווון, מספיק 4ממ"ר. אפשר להמליץ גם על 1000ממ"ר. תצאו גיבורים וצודקים, אבל זו עצה גרועה. סתם בזבוז כסף, משקל וסרבול בסלילה.


אם המקרר מאחורה, ליד המצבר, כל מוליך מ1.5ממ"ר ומעלה יעבוד. זה שווה ערך לסלילה של שישה מטר מוליכים של 9ממ"ר, מבחינת ההתנגדות ומפל המתח. רשמתי מקודם 4ממ"ר כדי להיות על הצד הבטוח, אבל עדיין זמין ונוח לסלילה. זה מעל ומעבר.

boaz avrahami
16-10-22, 17:39
אתה רק מתעלם בחישוב שלך שאחרי הלילה מגיע בוקר ובבוקר צריך לטעון את המצבר וגם במקביל לתמוך בטעינה של המצבר.
וזה מחייב זרם מסויים שיעבור על המוליכים.
וכידוע לזרם מסויים נדרש עובי מוליך מסויים.
כאשר אתה שם מוליך של 1.5 ממר ואף יותר, תציין גם את הזרם שאתה מתכנן להעביר בו בכדי שיהיה קל לבקר את החישוב שלך.

חנן-ג'יפולוג
16-10-22, 17:41
לא מתעלם. רשמתי 30 אמפר, ולזה 4 ממ"ר מספיק. הוא גם לא יטען ב30 אמפר.

ה 1.5ממ"ר שציינתי זה בין המקרר למצבר, וזה לצורך המחשה. בפועל המלצתי על 4ממ"ר. יש לך ספק שמוליך כזה יכול לקחת זרם של מקרר?

ד ו ר ו ן
16-10-22, 18:07
בזרם של 10A מפל המתח על כבלים באורך 6 מטר (3 מטר לפלוס ו 3 מטר למינוס) הוא:
1. 0.355V ב 6 ממר
2. 0.265V ב 8 ממר
3. 0.085V ב 25 ממר
בזרם של 20 אמפר מפל המתח יהיה כפול. אם מדברים על אורך כל כבל 6 מטר אז זה גם כפול כי צריך לחשב 12 מטר כבל.

אז אם אנחנו מדברים על 6 ממר ואורך פיזי של 6 מטר ב 10 אמפר ההפסד הוא 0.7 וולט. אם המקרר כבה ב 11.8V (שהוא רואה בזמן עבודה)
אז המתח בפועל הוא מעל 12.5V שזה מצבר מלא. במקרה הזה ה"אובר קיל" של 25 ממר מראה תמונה מאוד דומה למציאות (המתח של המצבר
יהיה פחות מ 12V אם הקריאה היא 11.8).
צריך להביא בחשבון שהעובי שלו הוא בערך 12ממ, הוא ישקול מעל 3 ק"ג ויעלה (לפי אתר באינטרנט) 228 שקלים - לפי 19 שקלים למטר.

אצלי ברכב יש כ-5.5מ חוט 10ממ״ר עד לתיבת הפיוזים האחורית.
ממנה חוטים של 6ממ״ר כמטר וחצי עד למקרר.
ההבדל במתח בין המצבר לקצה ליד המקרר כ-0.1-0.2v
העלות של הכבל שקלים בודדים למטר.

המינוס שודרג מהמקור לכבל עבה מאד.
יש חיבור מינוס נוסף בין הארגז לגוף הרכב(ניקוי הצבע, מתכת על מתכת, וצביעה מחדש).

נתקלתי בתופעה שתוארה בתחילת בהתקנה המקורית שהסתמכה על הטבלאות שצויינו.
בפרקטיקה, רואים במד-מתח 12.2 והמקרר לא נכנס לעבודה רציפה.

מנגנון ההנעה של מדחס המקרר מייצר עומס רגעי ומפל מתח גדול לשבריר זמן כדי שהמקרר לא ייכנס לעבודה, למרות שעל הקטבים רואים לכאורה מתח תקין.
הרבה קש נאכל כדי ללמוד שהמקרר מתנהג אחרת מצרכנים רגילים (משאבת מים, תאורה).
בדרך הכרתי שזה מוכר אצל בעלי מקצוע שמתקינים מקררים ברכבים, כאלו שסייעו באבחון.

אז כבלים בריאים פתרו את העניין כשהמצבר בכושר.
מה שלמדתי בהמשך הוא שהמקרר מהווה אינדיקטור ראשון להחלשות המצבר.
מאז ההתקנה (כ-9 שנים), עברו 3 מצברים וכולם התנהגו בדיוק כך.
זיופים בהנעת המדחס, מנסה ונעצר, ומנסה וחוזר חלילה. כמו שבועז תאר.
וזה היה הסימן לבדוק את התאריך על המצבר, וכולם התגלו בסוף/אחרי תקופת האחריות.

בטיול החג, לפני יומיים, ברכב של חבר, תופעה זהה.

אז במקרה הנוכחי, צריך להתחיל עם כבלים ראויים++.

כדי לפסול תקלת מקרר, כדאי לחבר לממיר בחשמל בייתי ולראות אם אכן יש בעיה במקרר עצמו.

-->