PDA

צפייה בגרסה מלאה : סיפור החילוץ בנחל אוג



מיכה100
16-10-22, 08:11
https://www.youtube.com/watch?v=RrktVE70mPA
שאפו גדול למחלצים.
לגבי הארוע קשה לבוא עם תובנות בלי לדעת מה קרה שם בדיוק, אבל כשלעצמי לקחתי (שוב):

חגירה של כולם ברכב.
לבדוק פעמיים שהפעלתי פארקינג ובלם יד בכל יציאה מהרכב.

דרור ברלי
16-10-22, 08:20
כבוד למחלצים.

טוענים שהרכב התדרדר - אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה שם כך שמוקדם לבוא בהאשמות.

אבל דבר אחד כנראה ברור - לא היה נהג מאחורי ההגה כשזה קרה.

איל מ
16-10-22, 08:25
https://www.youtube.com/watch?v=RrktVE70mPA
שאפו גדול למחלצים.
לגבי הארוע קשה לבוא עם תובנות בלי לדעת מה קרה שם בדיוק, אבל כשלעצמי לקחתי (שוב):

חגירה של כולם ברכב.
לבדוק פעמיים שהפעלתי פארקינג ובלם יד בכל יציאה מהרכב.


מה שקרה (משמועות) הוא שהרכב השלישי בשיירה קרע צמיג על המכשול, והחברה ירדו מהרכבים לעזור. באחד הרכבים כנראה הבלם יד לא תפס טוב (דיברנו על זה) או שמחשהו הוציא מ- p, או משהו, והאוטו התדרדר כשהאשה והילדים בפנים. הילדים נפצעו קל, האשה בינוני.
אז כן.
חגורות בשטח.

asafk
16-10-22, 16:38
איפה זה קרה? איפה יש מכשול בנחל אוג?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
16-10-22, 16:56
לא יודע מה קרה 'ם אבל כל הכבוד למחלצים. מהסרטון זו נראית כמו סיטואציה מאוד מורכבת

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ehudzeelim
16-10-22, 17:03
פה היה בעיקר הרבה מאד מזל, וכן חגורות זה חשוב,
אבל המסקנה החד משמעית צריכה להיות:
במקום עם פוטנציאל הידרדרות/תהום/ירידה/עלייה/כביש עם תנועה/ ושאר המצבים שבהם האוטו יכול להפוך לעצמאי , לא משאירים רכב עם אנשים בתוכו, ללא הנהג.

דרור ברלי
16-10-22, 17:14
לא חסרים רכבים בהם בלם יד/חניה זה משהו מאוד סימלי. למשל סופה.
לא חסרים רכבים בהם פין הנעילה של מצב P (פרקינג) בגיר אוטומטי, מועד להישבר ולהשתחרר. למשל רנגלר JK
לא חסרים נהגים שמשאירים את בורר ההילוכים ב-D ורק מושכים בלם יד....
לא חסרים....
ולא חסרים..

זה מבאס ת'תחת להזהיר כל הזמן מפני כל דבר. אבל כנראה שאשכרה צריך.
רפואה שלמה לפצועים.

boaz avrahami
16-10-22, 17:24
ממש כל הכבוד.
מרשים מאוד ומעורר כבוד.

גרוס, יש לך עוד אוטו לחלקים

Snir
16-10-22, 17:53
איפה זה קרה? איפה יש מכשול בנחל אוג?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkלהבנתי פהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20221016/534b56264c5950950f587bd62b91e989.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221016/49a4cb8a207ea899397f4c3885e3eeb6.jpg

amitaikl
16-10-22, 18:24
מה שקרה (משמועות) הוא שהרכב השלישי בשיירה קרע צמיג על המכשול, והחברה ירדו מהרכבים לעזור. באחד הרכבים כנראה הבלם יד לא תפס טוב (דיברנו על זה) או שמחשהו הוציא מ- p, או משהו, והאוטו התדרדר כשהאשה והילדים בפנים. הילדים נפצעו קל, האשה בינוני.
אז כן.
חגורות בשטח.
לפחות לפי הנאמר בסרטון, הם עשו הפסקה לארוחה ושני ילדים נשארו ברכב.

מוטי ג.
16-10-22, 19:44
ממש כל

גרוס, יש לך עוד אוטו לחלקים

זה דיסקו 2, שלי 1.
כל הכבוד למחלצים ולשאר המטיילים בקבוצה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

or_t
17-10-22, 10:24
לפחות לפי הנאמר בסרטון, הם עשו הפסקה לארוחה ושני ילדים נשארו ברכב.

בעיני זו המסקנה האמיתית מהארוע. לא נותנים לילדים להיות ברכב בלי הנהג.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
17-10-22, 15:31
מישהו רוצה לדבר בקול רם על ילדים שמשחקים באוטו עם ידית ההילוכים ו/או בלם חניה?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גיא
17-10-22, 16:14
מישהו רוצה לדבר בקול רם על ילדים שמשחקים באוטו עם ידית ההילוכים ו/או בלם חניה?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkהיתה אמא שלהם באוטו ..

אולי אםשר לדבר בקול רם על נסיכים ונסיכות ובני מלכים ומלאכים וכו' ..

אצלי לא זוכר שניסו אבל אם ניסוי חטפו כאפה עם 'שלא תעיז לגעת בזה בחיים שלך' .. ובזה נגמר העניין ..

ראיתי יחד עם זאת בני מלכים שעושים מה בראש שלהם וההורים מבסוטים מהמלאכים שלהם .. שלא יתפלאו אחרכך .. זה הכל.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

הדסופה
17-10-22, 17:11
במקרה הזה האמא שלהם היתה מחוץ לאוטו, ונפצעה בינוני כשהוא התגלגל עליה, לפי הפרטים שפורסמו
אבל כן , ילדים משחקים בדברים האלה . במיוחד ברכבים החדשים שבלם היד הוא רק כפתור , למשל, זה מסוכן

בדיוק שמעתי סיפור על ילדה שבאמצע נסיעה אמרה ״ אבא מה זה הכפתור הזה ״ ולחצה עליו


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
17-10-22, 17:29
זה דיסקו 2, שלי 1.
כל הכבוד למחלצים ולשאר המטיילים בקבוצה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

1+1 לא שווה 2?
ועוד 2 יהיה לך 4

בלם יד חשמלי לא נדרך בנסיעה. בדקתי כבר בזהירות. בשביל זה יש רכבי ליסינג.

חנן-ג'יפולוג
17-10-22, 19:06
בגיל 6 שחררתי ברנו4 את בלם החניה, כשאני ברכב לבד והרכב בשיפוע מתון.
מזל שאבא דב רץ מהר.

בכל המכוניות שאני מכיר בלם החניה החשמלי ניתן להפעלה בנסיעה. צריך למשוך אותו באופן ממושך. במהירות גבוהה הוא מפעיל את כל בלמי השירות ההידראוליים כדי לא לגרום לסחרור של הרכב, וכשהמהירות מספיק נמוכה הוא מפעיל את הקליפרים האחוריים מכנו-חשמלית.


לשחרור שלו צריך ללחוץ במקביל על דוושת הבלם.

kd2
17-10-22, 20:44
רק אני לא הבנתי למה זה מבוצע על ידי כל מיני מתנדבים ?
במיוחד אם יש פה סכנה למסלול בנחל ?

זה בעיקרון יופי של יוזמה, אבל היא כל הזמן גורמת למדינה ללכת צעד אחורה בעניינים האלו.
ומי היה מטפל פה בבעיות שיכלו בקלות לעלות מתהליך החילוץ ? פציעות ? נזקים ברכוש ?

גילבו
17-10-22, 22:34
במזל לא נגמר באסון כבד יותר .
כדי פחות לסמוך על המזל , לעולם לא לסמוך על בלם היד בלבד כשיוצאים מהרכב !
לדומם , לשים פארקינג או הילוך שנוגד את כיוון הירידה, ובנוסף מאוד מומלץ , אני לפחות משתדל , לכוון את ההגה לכיוון שגם אם במקרה הרכב ידרדר הוא יעצר מעצמו
גם בלי ילדים באוטו, איתם זה עוד יותר מסוכן...

מיכה100
17-10-22, 23:12
פארקינג בטוח (או לא) באותה מידה אם הרכב מונע או מודמם, לא?
לא סביר להדמים מנוע כל פעם שאתה יוצא לכוון, בהנחה שאתה המכוון הראשי של השיירה.
זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, ובטח לא ביום חם.

סולי
17-10-22, 23:24
בהילוך כן אבל כיוון הנסיעה פחות משנה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

דרור ברלי
18-10-22, 00:05
רק אני לא הבנתי למה זה מבוצע על ידי כל מיני מתנדבים ?
במיוחד אם יש פה סכנה למסלול בנחל ?

זה בעיקרון יופי של יוזמה, אבל היא כל הזמן גורמת למדינה ללכת צעד אחורה בעניינים האלו.
ומי היה מטפל פה בבעיות שיכלו בקלות לעלות מתהליך החילוץ ? פציעות ? נזקים ברכוש ?


מי אתה רוצה בדיוק שיבצע את זה?
צה"ל?
משטרה?
אולי סיירת חילוצים של מדינת ישראל?


מזל שיש גופי חילוץ מתנדבים כמו תופעת טבע וידידים ועל אותו משקל בדיוק, גם ובעיקר שתי קבוצות החילוץ כאן שהוכיחו את עצמן בזמן אמת, חסכו לחברים המון כסף, זיעה וזמן ואולי גם הצילו אנשים, לפחות מהיפותרמיה...

אתה דואג מעוד נזקים לרכב ההפוך?.... הוא כבר טוטאל לוס ממילא.

נזקים לציוד החילוץ? מי שלא רוצה שתינזק הכננת שלו ותיקרע הרצועה החדשה שלו, שומר אותם לעצמו ולא מתנדב וזהו.
וזה בסדר גמור. מותר לא לעזור. רק בבקשה, לא להפריע.

ד ו ר ו ן
18-10-22, 00:12
פארקינג בטוח (או לא) באותה מידה אם הרכב מונע או מודמם, לא?
לא סביר להדמים מנוע כל פעם שאתה יוצא לכוון, בהנחה שאתה המכוון הראשי של השיירה.
זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, ובטח לא ביום חם.
כן.
כשאני צריך להשאיר את הרכב בשיפוע, אז אני מכבה ומשלב הילוך, low בנוסף לבלם יד.

איזו גזירה יותר כואבת, לסובב את מפרק היד בהנעה או לחלץ אנשים?

Snir
18-10-22, 01:28
כן.
כשאני צריך להשאיר את הרכב בשיפוע, אז אני מכבה ומשלב הילוך, low בנוסף לבלם יד.

איזו גזירה יותר כואבת, לסובב את מפרק היד בהנעה או לחלץ אנשים?יש משמעות ל-low כשמשאירים רכב בהילוך בשיפוע..?

kd2
18-10-22, 04:31
מי אתה רוצה בדיוק שיבצע את זה?
צה"ל?
משטרה?
אולי סיירת חילוצים של מדינת ישראל?


מזל שיש גופי חילוץ מתנדבים כמו תופעת טבע וידידים ועל אותו משקל בדיוק, גם ובעיקר שתי קבוצות החילוץ כאן שהוכיחו את עצמן בזמן אמת, חסכו לחברים המון כסף, זיעה וזמן ואולי גם הצילו אנשים, לפחות מהיפותרמיה...

אתה דואג מעוד נזקים לרכב ההפוך?.... הוא כבר טוטאל לוס ממילא.

נזקים לציוד החילוץ? מי שלא רוצה שתינזק הכננת שלו ותיקרע הרצועה החדשה שלו, שומר אותם לעצמו ולא מתנדב וזהו.
וזה בסדר גמור. מותר לא לעזור. רק בבקשה, לא להפריע.

לגבי מי עושה -
גורם בשירותי ההצלה, תבחר מי שיוכשר ויטפל בדברים בסגנון הזה.
אבל באיזה מדינה מתוקנת זה נעשה בידי מתנדבים בהגדרה ?
זה בדיוק כמו יחידות החילוץ הרגילות שלא קשורות ל4X4.
המדינה אומרת לעצמה - "אההה יש ג'אנקיז של התחום, אז תן להם להתבחבש עם זה, אני לא רואה צורך לקחת אחריות".
או כמו זה שיחידת פינוי הצירים היא התנדבותית.
ולא מדובר על גרעין רשמי שנעזר בצד התנדבותי, אלא ממש על זה שאין גורם כזה.
שכונה.

ולגבי נזקים ?
עזוב כננת, מה עם אחד הרכבים ניזוק ברצינות ?
או חס וחלילה בן אדם ?
אי אפשר להגיד שזה לא חילוץ מסוכן.
ולכן המסגרת צריכה להיות מסודרת.

כל הכבוד 100 פעמים למתנדבים שמוכנים לזה, אבל בעקבות ייצר ההתנדבות שלהם המדינה מזלזלת.

GodsFather
18-10-22, 06:59
מישהו פנה בבקשה לפינוי, לאחד הגופים הרשמיים? פנה ונענה בשלילה? נענה ושלילה והסבר למה שלילה?

בשרשור אחר מדברים על כך שזו בעיה של בעל הרכב, כשהרכב מוטל לו אי שם באמצע שומקום ושהוא צריך להתמודד עם זה בעצמו. ושיקבל גם קנס על כל הסיפור. אז מה ההבדל?

חילוץ בני אדם - כאן יביאו לך את העילית שביחידות צה''ל כולל מסוק וכל המסביב, בחינם (אתה משלם על זה מיסים). גם אם זרקת את עצמך מצוק במכוון.

ברזלים? למה שלמדינה יהיה צורך להתערב? אלא אם מדובר בכשל של תשתית של המדינה (בולען באיילון??) וגם אז - יחלץ האזרח הקטן וישלח את הדרישה לתשלום למדינה דרך בית המשפט. ואם יצליח להוכיח שאכן לא הוא האשם, המדינה תשלם לו יופי טופי.






ומשהו קטן לסיום (הלוואי) - קלדנים כולנו פה, שמים הנדברקס, הילוך מנוגד low special, מסובבים הגה, שולחים את האישה והילדים לגולדה בזמן שעולים מעלה. הכל טוב מאי שם בחדר הנעים והסיגר ביד. ראוי שניתן לבעל השמחה או לפחות מישהו שהיה שם וראה במו עיניו את הסיפור הזה מתרחש מקרוב לדבר, אם כבר בחרנו לכתוב על זה דפים על גבי דפים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-10-22, 08:04
ומשהו קטן לסיום (הלוואי) - קלדנים כולנו פה, שמים הנדברקס, הילוך מנוגד low special, מסובבים הגה, שולחים את האישה והילדים לגולדה בזמן שעולים מעלה. הכל טוב מאי שם בחדר הנעים והסיגר ביד.
קלדנות נטו מצידך.

ראית שמישהו האשים מישהוז?
אין שום פסול בדיון מה עושים במצב שהרכב בשטח ללא נהג מאחורי ההגה.

ד ו ר ו ן
18-10-22, 08:09
יש משמעות ל-low כשמשאירים רכב בהילוך בשיפוע..?

מניח שראשון/רוורס בהתאם לכיוון השיפוע יספיק.
בשיפוע משמעותי אני משלב low.

זה גם שם את הרכב במצב הנכון לתחילת תנועה אם השיפוע משמעותי.

מיכה100
18-10-22, 08:23
אנחנו מדברים על רכב אוטומטי, כן?
מישהו באמת משאיר את התיבה בהילוך המנוגד לכיוון ההדרדרות ומדמים?
בדיסקו 4 בכל מקרה זה לא יעבוד, האוטו מעביר בעצמו לפארקינג אם הדממתי אותו בהילוך.
בקיצור: פארקינג ובלם יד, והכי חשוב שהאחרון יהיה תקין.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מיכה100
18-10-22, 08:25
לדייק, הכוונה לדיסקו 4 עם גיר 8 הילוכים (סלקטור רוטורי).

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
18-10-22, 08:35
לאחרונה למדתי שיש לא מעט רכבים שמגיעים ללא נעילה מכנית בגיר בפרקינג, למשל: האמר H1 דגם ישן, ג'ילי גיאומטרי, טסלה וI10 החדש.
בחשמליות אין ממש מה לעשות עם זה. תסמכו על בלם החנייה בגלגלים. בI10 הבנתי שההמלצה היא להשאיר את בורר ההילוכים בדרייב או רוורס, ולכבות כך את הרכב. האפקט אמור להיות זהה להשארת רכב ידני בהילוך ראשון או ברוורס. מדובר בגיר רובוטי חד מצמדי.
בהאמר: אבנים מתחת לגלגלים. נכתב בדם. אל תשאלו איך אני יודע. :(

אוטומטי עם לשונית נעילה בגיר: תהנו מהמזגן. מפרגן. לא הבנתי על מה הדיון בכלל.

סולי
18-10-22, 09:13
מניח שראשון/רוורס בהתאם לכיוון השיפוע יספיק.
בשיפוע משמעותי אני משלב low.

זה גם שם את הרכב במצב הנכון לתחילת תנועה אם השיפוע משמעותי.רק להדגיש, ברכב ידני אין משמעות להילוך בהתאם לכיוון השיפוע. העיקר שיהיה בהילוך ..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

GodsFather
18-10-22, 09:23
קלדנות נטו מצידך.

ראית שמישהו האשים מישהוז?
אין שום פסול בדיון מה עושים במצב שהרכב בשטח ללא נהג מאחורי ההגה.ביקורות על ההתנהלות היו כאן בשפע. אבל לא מתחשק לי להתנגח איתך, אם אתה חושב שאתה צודק, שיבושם


Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-10-22, 09:38
אנחנו מדברים על רכב אוטומטי, כן?
מישהו באמת משאיר את התיבה בהילוך המנוגד לכיוון ההדרדרות ומדמים?

מדברים ככלל על בטיחות בשטח.
כמובן שיש הבדל בין אוטומטי וידני.

ד ו ר ו ן
18-10-22, 09:39
ביקורות על ההתנהלות היו כאן בשפע. אבל לא מתחשק לי להתנגח איתך, אם אתה חושב שאתה צודק, שיבושם


Sent from my HD1903 using Tapatalk

זה לא התנגחות.
היו הרבה השערות.
לא ראיתי האשמה.
ואם יש לך מה לתרום בטיפים לבטיחות אז הנה המקום.

ד ו ר ו ן
18-10-22, 09:44
רק להדגיש, ברכב ידני אין משמעות להילוך בהתאם לכיוון השיפוע. העיקר שיהיה בהילוך ..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

כמו הנעה בדחיפה, הילוך בכיוון השיפוע כיוון הגלגול הפוטנציאלי הוא עם השיפוע.
בהילוך הפוך, הגלגל מתנגד יותר לגלגול במורד.
ניסית פעם להניע בדחיפה בהילוך בכיון הפוך?

בנוסף, רוורס בידני לעיתים קרובות קצר יותר מראשון.

איל מ
18-10-22, 09:49
בטיחות בשטח,
פעם הייתי מקפיד לדומם, הילוך, אבנים בגלגלים בכל עצירה.
גם דאגתי שהילדים ישתתפו בנוהל (הבאת אבנים).
מודה שעם הזקנה, ובמיוחד כשנוסעים ראשונים ועוצרים המון פעמים בשביל לכוון את הבאים בתור, יש התרופפות במשמעת.
אני מקווה שהמקרה הזה, והדיון שבעקבותיו יעזרו לי לחזור להרגלים הטובים.

סולי
18-10-22, 09:52
מקבל את ההערה על היחס בהילוך אחורי.
השאר לא רלוונטי.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-10-22, 09:56
מקבל את ההערה על היחס בהילוך אחורי.
השאר לא רלוונטי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תנסה פעם להניע בדחיפה בהילוך הפוך לכיוון הנסיעה ונמשיך את הדיון במועדון לחבר.

סולי
18-10-22, 09:57
מדובר למנוע הדרדרות במקרה של כשל בבלם היד.
או שעברנו לאיך להניע בדחיפה?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

המשוטט
18-10-22, 09:59
רק להדגיש, ברכב ידני אין משמעות להילוך בהתאם לכיוון השיפוע. העיקר שיהיה בהילוך ..

Sent from my SM-G781B using Tapatalkחבר ירושלמי עם דיפנדר 110 tdi 300

החנה בעליה בהילוך ראשון בסמוך לדירה - כמקובל בדיפנדר בלם היד לא היה משמעותי.

בבוקר הוא גילה שגדלה לו הונדה סיוויק מתחת לגלגלים.

לא היה נזק למכסה המנוע של הסיוויק

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ehudzeelim
18-10-22, 10:02
כמו הנעה בדחיפה, הילוך בכיוון השיפוע כיוון הגלגול הפוטנציאלי הוא עם השיפוע.
בהילוך הפוך, הגלגל מתנגד יותר לגלגול במורד.
ניסית פעם להניע בדחיפה בהילוך בכיון הפוך?

בנוסף, רוורס בידני לעיתים קרובות קצר יותר מראשון.

להניע בכיוון ההפוך להילוך זה לא יעיל, כי זה מסובב את המנוע בכיוון ההפוך והוא לא בנוי לזה. יש מנועים שבכלל אסור לסובב אותם בכיוון ההפוך והם יכולים להינזק מזה. מצד שני יש גם מנועים שיניעו בכיוון ההפוך, אני מכיר את זה במנועים דו פעימתיים, פחות רלוונטי לג'יפים.
מבחינת הבלימה אני חושב שאתה צודק, ברוב המקרים הבלימה תהיה טובה יותר בכיוון ההפוך.

ולגבי איזה הילוך איטי יותר, בכל הרכבים הידניים שאני מכיר, הרוורס מהיר יותר מהראשון.

לכן לעניות דעתי, ראשון low כנראה יתן את הבלימה הטובה ביותר.

(התייחסתי רק לרכבים ידניים)

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

סולי
18-10-22, 10:11
חברים.. המנוע מסתובב לאותו כיוון בלי תלות לאיזה הילוך הכנסתם בגיר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

גיא
18-10-22, 10:20
חברים.. המנוע מסתובב לאותו כיוון בלי תלות לאיזה הילוך הכנסתם בגיר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkבהנחה שיש קומפרסיה ....

הילוך מנוגד לכיוון השיפוע. תמיד. גם בחניה ליד הבית..

אכן נורא מבלבל כל הרכבים שמפעילים / מנתקים בלם חניה לבד ... ולא ממש ברור מה הקשר בין הידית ומה שהיא מפעילה 'על חוט'.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

סולי
18-10-22, 10:23
בהנחה שיש מנוע.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
18-10-22, 10:26
חברים.. המנוע מסתובב לאותו כיוון בלי תלות לאיזה הילוך הכנסתם בגיר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkכשאתה דוחף רכב קדימה, והוא נמצא בהילוך רוורס, אתה מנסה לסובב את המנוע הפוך לכיוון עבודה שלו. כנ"ל בדחיפה אחורה כשההילוך המשולב הוא ראשון.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

סולי
18-10-22, 10:38
חוזר בי, סליחה, תמשיכו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

דרור ברלי
18-10-22, 11:01
לגבי מי עושה -
גורם בשירותי ההצלה, תבחר מי שיוכשר ויטפל בדברים בסגנון הזה.
אבל באיזה מדינה מתוקנת זה נעשה בידי מתנדבים בהגדרה ?
זה בדיוק כמו יחידות החילוץ הרגילות שלא קשורות ל4X4.
המדינה אומרת לעצמה - "אההה יש ג'אנקיז של התחום, אז תן להם להתבחבש עם זה, אני לא רואה צורך לקחת אחריות".
או כמו זה שיחידת פינוי הצירים היא התנדבותית.
ולא מדובר על גרעין רשמי שנעזר בצד התנדבותי, אלא ממש על זה שאין גורם כזה.
שכונה.

ולגבי נזקים ?
עזוב כננת, מה עם אחד הרכבים ניזוק ברצינות ?
או חס וחלילה בן אדם ?
אי אפשר להגיד שזה לא חילוץ מסוכן.
ולכן המסגרת צריכה להיות מסודרת.

כל הכבוד 100 פעמים למתנדבים שמוכנים לזה, אבל בעקבות ייצר ההתנדבות שלהם המדינה מזלזלת.



ים, בוא... כל חילוץ הוא פעולה מאולתרת ולכן מסוכנת בהגדרתה ברמה כזו או אחרת.

אבל כמה חילוצים כאלה נדרשים על בסיס קבוע, יומיומי? סטטיסטית, זניח. זניח מכדי שזה יהיה באחריות המדינה.
זה ממש לא כמו היחפ"צ שקופץ לפנות משאית הפוכה מצירי התנועה הראשיים כמעט מדי יום-יומיים.

את דעותיי על התנהלות מדינת ישראל אתה יודע, כולם כאן יודעים.
אבל זה באמת אחד הדברים שבעיני נמצאים בעדיפות אחרי-אחרונה לדרוש מהמדינה - להקים גוף רשמי שזה תפקידו ולהקצות לו משאבים בממון ובכ"א וכו'?.... בינינו?.... רק זה חסר לנו. תיזהר מלצעוק את זה מספיק חזק, מלהעלות את הנושא מספיק גבוה ומספיק פעמים ומלהפעיל לובינג, כי "יחידת חילוץ גרוטאות הפוכות מהשטח" מוסמכת ורשמית לא תצא מזה, אבל מה שבטוח יגיע, זה רק עוד הגבלות ואיסורים וכמובן הר של קנסות ומיסים.



מאיפה אתה יודע איך זה נעשה במקומות אחרים? האם במדינה "מתוקנת" זה נעשה רק על ידי מחלצים מקצועיים, נגיד אחד כמו matt offroad recovery מהסרטונים ביוטיוב שכולנו מתענגים עליהם?.... אז בוקר טוב - גם בישראל יש מחלצים מקצועיים בתשלום. מוסמכים ומבוטחים, חבר'ה כמו רפאל 4X4 וכו'. הם מקצוענים ויודעים את העבודה, רק קצת פחות צבעוניים מאותו מאט ולא משווקים את עצמם באמצעות סרטוני יוטיוב ומכירת מוצרי מרצ'נדייז - חולצות, סטיקרים, כובעים וספלים מעוצבים לקפה..... אלה וגם אלה לא עובדים לשם שמיים - זו עבודה שמבוססת על ידע, ציוד ייעודי, נסיון והיתר רשמי, הם מתמחרים את עבודתם וזמנם בהתאם ותהיה בטוח שגם באמריקה רוב הג'יפאים לא ששים להיפרד מאלפי דולרים לטובת מחלץ כמו מאט ואם אפשר, גם הם יעדיפו להיעזר בחברים ולחלץ את שרידי הרכב שלהם בעצמם כדי להפחית עלויות. גם במחיר של לקיחת סיכון מסוים. בשורה התחתונה - ניהול סיכונים. כל התחביב שלנו הוא סוג של ניהול סיכונים. מחושב יותר או פחות.


על תופעת ההתנדבות למען הכלל והחברה כבר השחתנו כאן ג'יגות וטרות של טקסטים מיום הקמת ג'יפולוג ולפני זה בג'יפטריפ. הדעות הן לכאן ולכאן כי חור-תחת ודעה בכל נושא הם משהו שיש לכל אחד וכולנו יכולים לספק טיעונים חזקים בעד ונגד. גם אני מסכים שארגוני ההתנדבות והעזרה ההדדית בכמה תחומים כמו משטרה, מד"א, כיבוי, יד שרה, השומר החדש וכו', מספקים למדינה כר מאוד נוח ופורה להתחמק באלגנטיות מלספק לאזרחים בטחון אישי ושירותים שמגיעים להם תמורת המיסים שהם משלמים, אבל זה כבר דיון אחר. בנישה הספציפית הזו, אין לי ציפיה ממישהו רשמי לפרוס חסות ולקחת אחריות על התחביב הדי-שולי שלנו והשלכותיו - כי ברגע שזה יקרה, יהיה להם הכי קל והכי זול לסגור לנו את התחביב. וזה מה שיקרה, באחריות.

אני כידוע בעד הגישה האמריקאית: חופש מוחלט ולא מוגבל. לעשות ברכבנו ככל העולה על רוחנו ולנסוע בו לאן שבא לנו, כל עוד אנחנו לא פוגעים בזולתנו. אבל כמו באמריקה, שזה יהיה עד הסוף - יחד עם החופש הזה צריכה לבוא גם אחריות למעשינו. אחריות מהסוג שבישראל עלולה להיות בעייתית במקרים רבים, בגלל אותה מנטליות תרבותית ישראלית/מזרח-תיכונית הידועה.
לצערי, התרגלנו בישראל לעשות שטויות ואחר כך להאשים אחרים ולהשליך עליהם את האחריות - ובעיקר על המדינה, ביותר מדי תחומים. בעיני זו מגמה הרסנית שמביאה עלינו את הרגולציה החונקת והמגבילה ובמקרה שלנו תביא בסוף גם לאיסור נסיעה גורף בשטח. זו לא שאלה של "אם" אלא רק של "מתי".

זיף
18-10-22, 11:22
לגבי מי עושה -
גורם בשירותי ההצלה, תבחר מי שיוכשר ויטפל בדברים בסגנון הזה.
אבל באיזה מדינה מתוקנת זה נעשה בידי מתנדבים בהגדרה ?
זה בדיוק כמו יחידות החילוץ הרגילות שלא קשורות ל4X4.
המדינה אומרת לעצמה - "אההה יש ג'אנקיז של התחום, אז תן להם להתבחבש עם זה, אני לא רואה צורך לקחת אחריות".
או כמו זה שיחידת פינוי הצירים היא התנדבותית.
ולא מדובר על גרעין רשמי שנעזר בצד התנדבותי, אלא ממש על זה שאין גורם כזה.
שכונה.

ולגבי נזקים ?
עזוב כננת, מה עם אחד הרכבים ניזוק ברצינות ?
או חס וחלילה בן אדם ?
אי אפשר להגיד שזה לא חילוץ מסוכן.
ולכן המסגרת צריכה להיות מסודרת.

כל הכבוד 100 פעמים למתנדבים שמוכנים לזה, אבל בעקבות ייצר ההתנדבות שלהם המדינה מזלזלת.

ברשותכם בתור אחד שחי בתחום החילוץ בארץ ובעולם לא מעט שנים, רק אומר שהפעלה של מתנדבים בתרחישי חילוץ רחוקה מלהיות המצאה ישראלית. במדינות רבות (מפותחות\מתוקנות קראו לזה איך שאתם רוצים, למשל ארהב או בריטניה) יחידות החילוץ מופעלות על ידי מתנדבים , תחת שירותי הכיבוי או המשטרה - שזה מאד דומה למה שקורה כאן ביחידות החילוץ.

גיא
18-10-22, 11:41
לצערי, התרגלנו בישראל לעשות שטויות ואחר כך להאשים אחרים ולהשליך עליהם את האחריות - ובעיקר על המדינה, ביותר מדי תחומים. בעיני זו מגמה הרסנית שמביאה עלינו את הרגולציה החונקת והמגבילה ובמקרה שלנו תביא בסוף גם לאיסור נסיעה גורף בשטח. זו לא שאלה של "אם" אלא רק של "מתי".

זהו דרור ... סינדרום שטוקהולם ... נדבקת.



Sent from my DN2103 using Tapatalk

דרור ברלי
18-10-22, 11:45
ממש לא.
אני רק יודע להפריד בין דברים.
יש דברים שצריכים להיות באחריות המדינה כמו סל תרופות, קצבת מחיה בכבוד לקשישים ושמירת הבטחון האישי ובטחון הרכוש וכו'.
ויש כאלה שבאחריות האזרח. תחביבים למשל.
בעברית - המדינה כן אשמה ואחראית כשגונבים לך את הג'יפ, אבל היא ממש לא אשמה ואחראית שהתהפכת איתו.

טיולי שטח זה כיף. עבורנו זה גם צורך. פיזי, נפשי. אבל בשורה התחתונה זה רק תחביב.
אז קח אחריות על התחביבים שלך. כי החלופה לאחריות האישית היא שהתחביבים האלה יופסקו על ידי המדינה.

דור אריאל
18-10-22, 12:45
למה הביטוח לא עושה את זה ?



מי אתה רוצה בדיוק שיבצע את זה?
צה"ל?
משטרה?
אולי סיירת חילוצים של מדינת ישראל?


מזל שיש גופי חילוץ מתנדבים כמו תופעת טבע וידידים ועל אותו משקל בדיוק, גם ובעיקר שתי קבוצות החילוץ כאן שהוכיחו את עצמן בזמן אמת, חסכו לחברים המון כסף, זיעה וזמן ואולי גם הצילו אנשים, לפחות מהיפותרמיה...

אתה דואג מעוד נזקים לרכב ההפוך?.... הוא כבר טוטאל לוס ממילא.

נזקים לציוד החילוץ? מי שלא רוצה שתינזק הכננת שלו ותיקרע הרצועה החדשה שלו, שומר אותם לעצמו ולא מתנדב וזהו.
וזה בסדר גמור. מותר לא לעזור. רק בבקשה, לא להפריע.

מיכה100
18-10-22, 12:49
למה הביטוח לא עושה את זה ?עלות תועלת.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

אומי5
18-10-22, 13:48
אני חושב שמי שמשאיר לכלוך בשטח, צריך להיקנס.

כשבן אדם נפצע בתאונה, לא הייתי סופר לו את הדקות, אבל בסוף האחריות שלו היא לפנות את הליכלוך שלו מהשטח.
כשזה יהיה הנוהל, אז אנשים ידעו שמתקשרים לרפאל 4X4/לידידים/לקבוצת חילוץ ג'יפולוג ומוציאים את הזבל. או לחלופין משלמים קנס לרשות שמפנה את הזבל.
כל אחד והאחריות שלו לזבל שלו.

אני לא יודע למה רננה במדבר הוקפא, אבל לדעתי פרוייקט כזה הוא דבר מצויין, ערוב של הרשות כגוף לוגיסטי, עם מתנדבים שנותנים בעיקר זמן אבל בלי לסכן את הרכבים והכסף שלנו. כמובן שאם הרשות הייתה פשוט מפנה וקונסת זה היה הרבה יותר טוב.

בלי קשר, בגלל שאני אוהב את המדבר ואני גם אוהב לשחק במכוניות ורצועות (זה די דומה לסולמות ונחשים רק יותר כואב), לא אכפת לי מפעם לפעם לגרור זבל של מישהו אחר לכביש.

איל מ
18-10-22, 14:43
וואלק,
אם הרננה הזאת תצא מהקפאה ותתפוס תאוצה, זה יהיה אחלה תירוץ להתקין כננת ווו גרירה.

יקיר גרין
18-10-22, 15:56
דרור, פעם ראשונה מזה הרבה זמן שאני מסכים עם כל מה שכתבת פה ...

רק להכניס לפרופורציה, פה בארה"ב, מדינת ניו יורק, מכבי אש ואמבולנסים מאויישים 100% על ידי מתנדבים ותרומות.

סולי
18-10-22, 17:58
https://www.youtube.com/watch?v=RrktVE70mPA

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

דרור ברלי
18-10-22, 18:36
דרור, פעם ראשונה מזה הרבה זמן שאני מסכים עם כל מה שכתבת פה ...

רק להכניס לפרופורציה, פה בארה"ב, מדינת ניו יורק, מכבי אש ואמבולנסים מאויישים 100% על ידי מתנדבים ותרומות.


תודה.

ושלא תטעה - אני מוכן ורוצה לקחת אחריות על הטעויות שלי ועל השאריות שלי בשטח, וכמובן גם עושה זאת בפועל. כמו כולם כאן.
לא מבקש מהמדינה לקחת אחריות על הטעויות שלי. מה שאני כן רוצה מהמדינה - זה שתוריד את טלפיה המטונפות ממני ומרכושי ומהג'יפ שלי ותאפשר לי באופן חוקי לעשות בו כרצוני.

התאונה המיותרת הזו יכלה להימנע אם היו נשמרים כללים בסיסיים.
אבל אחרי שקרה מה שקרה - נשאר לי רק לאחל רפואה שלמה לפצועים ולהוריד את הכובע בפני ארגון ידידים. פשוט אלופים. כל הכבוד.

boaz avrahami
18-10-22, 18:54
אני חושב שמי שמשאיר לכלוך בשטח, צריך להיקנס.

כשבן אדם נפצע בתאונה, לא הייתי סופר לו את הדקות, אבל בסוף האחריות שלו היא לפנות את הליכלוך שלו מהשטח.
כשזה יהיה הנוהל, אז אנשים ידעו שמתקשרים לרפאל 4X4/לידידים/לקבוצת חילוץ ג'יפולוג ומוציאים את הזבל. או לחלופין משלמים קנס לרשות שמפנה את הזבל.
כל אחד והאחריות שלו לזבל שלו.

אני לא יודע למה רננה במדבר הוקפא, אבל לדעתי פרוייקט כזה הוא דבר מצויין, ערוב של הרשות כגוף לוגיסטי, עם מתנדבים שנותנים בעיקר זמן אבל בלי לסכן את הרכבים והכסף שלנו. כמובן שאם הרשות הייתה פשוט מפנה וקונסת זה היה הרבה יותר טוב.

בלי קשר, בגלל שאני אוהב את המדבר ואני גם אוהב לשחק במכוניות ורצועות (זה די דומה לסולמות ונחשים רק יותר כואב), לא אכפת לי מפעם לפעם לגרור זבל של מישהו אחר לכביש.

חבל שאין לייק

גיא
18-10-22, 19:09
בנימה אחרת ...

שמתם לב איך קרס כל תא הנוסעים ? ..

קצת מפחיד

kd2
18-10-22, 19:16
דרור מסכים עם הרבה ממה שאמרת.
אבל תפריד בין הטענות.
קנסות ואכיפה על חוסר אחריות, חינוך לאחריות אישית ומדינה שלא צריכה לדחוף את אפה לכל עניין והכל - מסכים.
דרישה שיהיה גורם מקצועי שינהל, ימקצע, יפקח וירכז אירועי חילוץ מחוץ לסטנדרט - משהו אחר.

אני אמקד אותך על המשפט ש"הדליק אותי", ציטוט מהסרטון :

"הרט"ג הסבירו לנו שאם הגיפ הזה ישאר עוד כמה ימים ויתחילו גשמים, השיטפונות יסחפו את הגיפ לאזור שאי אפשר בכלל להוציא אותו כבר, ובעצם הוא יחסום את כל הנחל ולא יאפשר יותר למטיילים לטייל שם, שלא לדבר על הנזק הסביבתי העצום שיווצר.
היינו חייבים להוציא את הגיפ וזה לא היה פשוט"

אם זה אכן כך כמו שהוא מתאר - אז יש פה כבר עניין ציבורי. זה לא סתם עוד חילוץ שטח.
ולכן איפה האדם שיגיד - "בואנה צריך לתעדף את זה".
מה היה קורה אם החבר'ה האלו לא היו מצליחים לחלץ ? פשוט נעזוב את הרכב שם ?

ואני לא מדבר רק נקודתית על חילוץ שטח כזה , אלא כל אירוע שהוא מורכב יותר, שיש לו אלמנט נוסף לחילוץ סתם ג'יפ מסתם מסלול.
הרי אירועי חילוץ בתרחישים מסובכים, רבי נפגעים, מולטידיציפלינריים - הם משהו שקורה בלי קשר לאותה גרוטאה.
אאל"ט הכבאות והצלה גם הקצו יחידה לדבר לפני כמה שנים (יחידה לחילוצים מיוחדים או משהו בסגנון) מתוך הבנה שאמנם זה לא קורה כל יום אבל כשזה קורה צריך להיות מקצוען.

או כמו שאמרתי, גם אם בסוף בשטח יש הרבה מתנדבים ,שזה אחלה ונפלא.
שיהיה גורם ששולט, שמסוגל לגייס כוח אדם, ציוד וכלים, שמוודא קווים אדומים בטיחותיים, שמשמר ידע וכו וכו...
אני משוכנע שבאותם יחידות מחו"ל שציינתם, זה המצב ואלו לא פשוט אוסף של מתנדבים עם קבוצת וואצפ, למרות שאני מודה שאני לא מכיר לעומק.

אחרת אם זה בידיים מתנדבות אזרחיות אפשר לדרדר כל שירות לרמה הזו, זה אפילו קורה עכשיו בנושא ביטחון אישי ב:
1. באר שבע, העירייה מגייסת "שכירי חרב" כי המשטרה לא מצליחה לפעול.
2. רמת נגב בה מקימים התארגנויות חמושות להגנה על החקלאים כאילו זה המערב הפרוע.
ובטח יש עוד שלא עולים לי כרגע...

גיא
18-10-22, 20:18
אחרת אם זה בידיים מתנדבות אזרחיות אפשר לדרדר כל שירות לרמה הזו, זה אפילו קורה עכשיו בנושא ביטחון אישי ב:
1. באר שבע, העירייה מגייסת "שכירי חרב" כי המשטרה לא מצליחה לפעול.
2. רמת נגב בה מקימים התארגנויות חמושות להגנה על החקלאים כאילו זה המערב הפרוע.
ובטח יש עוד שלא עולים לי כרגע...

מזמן אנחנו שם ...

דוגמה לארגון ממומן מתרומות וברובו מתנדבים לפי השיטה האמריקאית ( עם תקצוב של המדינה ) = מד'א ..

לגבי יחידה מיוחדת - למה לא לתת לצבא להתאמן על זה ? שיוציאו את הרכב עם נגמ'ש מכונאים או עם מסוק .. אני יודע שבאלייקים מתאמנים לפעמים על הפיכת נגנ'ש והפיכה חזרה ..

kd2
18-10-22, 21:21
התשובה מי צריך להגיע לאירוע כזה נגזרת משאלה כדוגמת -

נניח יש רעידת אדמה, והרי ברור שתהיה אחת חזקה בקרוב (קורס הגאולוגיה באוניברסיטה השתלם סוף סוף),
וצריך להוציא עכשיו 500 רכבים מכל מיני סיטואציות הזויות, מי מטפל ?
ומי מטפל בצורה מקצועית ככה שבחילוצים עצמם אף אחד לא ימות מתאונה ?
פקע"ר ?

אז יאללה יש סיטואציה, שוב, לא סטנדרטית, עם ערך ציבורי של שמירת טבע, אחלה הזדמנות להתאמן כמו שאמרת.
כזה שאם מפקד החילוץ רואה שהוא כבר קצת יותר מעבודת שטח והופך ל"מנופאות" אז יש כתובת.
אם יהיה הליך משלים בצורת קנסות, מצויין.

דרור ברלי
19-10-22, 09:56
תבדיל בין העבודה שגדודי החילוץ של פיקוד העורף מבצעים בתרחיש של אסון (אסון טבע כמו רעידת אדמה או אסון מעשה ידי אדם כמו נגיד, לא עלינו, מכונית תופת שמורידה בניין...) לבין חילוץ של רכב שטח.

יחידות החילוץ המוסדיות מצילות בני אדם, לא כלי רכב.
הם ירימו מסוקים, יביאו מנופים, יחפרו עשרות מטרים בהריסות וישקיעו מיליונים כדי להוציא בנאדם לכוד או אפילו גופה, אבל לא כדי להציל ג'יפ. גם לא 500 ג'יפים. זה בסדר וזה נכון וזה מתבקש.

תעשה הבדלה ברורה בין חילוץ של רכב תקוע או שבור במיקום בעייתי שרוצים להוציא בשלמותו בלי לגרום לו לעוד נזק (נגיד היוקון של איתי שנשבר במעלה ערוגות) ושאפשר וצריך לתקן ולהשמיש, לבין רכב כמו במקרה הזה שהוא כבר טוטאל-לוס ולגרום לו לנזק נוסף זה כבר חסר כל משמעות. המשמעות היחידה של הדיסקו ההפוך הזה בנחל אוג הוא הנזק שהוא גורם לטבע - גרוטאה שמושלכת בשטח עם דלקים ושמנים שנוזלים ומזהמים וכו'.

======================================== ========================



אבל תפריד בין הטענות.
קנסות ואכיפה על חוסר אחריות, חינוך לאחריות אישית ומדינה שלא צריכה לדחוף את אפה לכל עניין והכל - מסכים.
דרישה שיהיה גורם מקצועי שינהל, ימקצע, יפקח וירכז אירועי חילוץ מחוץ לסטנדרט - משהו אחר.

אני מפריד יופי.
חינוך וכל מה שקשור אליו - נואשתי. באמת. מדינת ערסים וצ'אחלות חסרת תרבות שמתגלגלת מבחירות לבחירות ושמה את החינוך וכל מה שמתכנס תחת המונח "תרבות" במקום האחרי אחרון. אין לי שום ציפיות ולכן אני גם לא מתאכזב. לא רוצה להתדרדר לנגיעות בפוליטיקה, כי בישראל הכל נוגע ובעיקר נגוע בפוליטיקה, ולכן אעצור כאן.

התערבות המדינה, ניהול, פיקוח, כללים, חוקים, תקנות, הגבלות, איסורים, אכיפה....רגולציה?... זה בדיוק המקום בו הנושא מגיע לצומת דרכים שבו העניינים יפנו לכיוון הכי לא רצוי לנו. אתה ממש לא רוצה עוד רגולציה, כי שום דבר טוב לא ייצא לנו מזה.

אני אמקד אותך על המשפט ש"הדליק אותי", ציטוט מהסרטון :

"הרט"ג הסבירו לנו שאם הגיפ הזה ישאר עוד כמה ימים ויתחילו גשמים, השיטפונות יסחפו את הגיפ לאזור שאי אפשר בכלל להוציא אותו כבר, ובעצם הוא יחסום את כל הנחל ולא יאפשר יותר למטיילים לטייל שם, שלא לדבר על הנזק הסביבתי העצום שיווצר.
היינו חייבים להוציא את הגיפ וזה לא היה פשוט"

אם זה אכן כך כמו שהוא מתאר - אז יש פה כבר עניין ציבורי. זה לא סתם עוד חילוץ שטח.
ולכן איפה האדם שיגיד - "בואנה צריך לתעדף את זה".
מה היה קורה אם החבר'ה האלו לא היו מצליחים לחלץ ? פשוט נעזוב את הרכב שם ?

היו מצליחים בכלמקרה, כי כל נושא אי גרימת נזק נוסף לרכב הוא כבר לא רלוונטי. האוטו כבר הרוס, בלתי ניתן לשיקום. צריך רק להוציא אותו. בשלמותו או בחלקים.

ואני לא מדבר רק נקודתית על חילוץ שטח כזה , אלא כל אירוע שהוא מורכב יותר, שיש לו אלמנט נוסף לחילוץ סתם ג'יפ מסתם מסלול.
הרי אירועי חילוץ בתרחישים מסובכים, רבי נפגעים, מולטידיציפלינריים - הם משהו שקורה בלי קשר לאותה גרוטאה.
אאל"ט הכבאות והצלה גם הקצו יחידה לדבר לפני כמה שנים (יחידה לחילוצים מיוחדים או משהו בסגנון) מתוך הבנה שאמנם זה לא קורה כל יום אבל כשזה קורה צריך להיות מקצוען.

נכון. אתה מדבר על מקרה שיש בו גם נפגעים. כאן הרשויות כבר מצוידות להפליא ועושות את העבודה היטב. מה יהיה עם הגרוטאה אחר כך? סיפור אחר. ברגע שהנפגעים חולצו ופונו, שום דבר כבר לא דחוף היסטרי.

או כמו שאמרתי, גם אם בסוף בשטח יש הרבה מתנדבים ,שזה אחלה ונפלא.
שיהיה גורם ששולט, שמסוגל לגייס כוח אדם, ציוד וכלים, שמוודא קווים אדומים בטיחותיים, שמשמר ידע וכו וכו...
אני משוכנע שבאותם יחידות מחו"ל שציינתם, זה המצב ואלו לא פשוט אוסף של מתנדבים עם קבוצת וואצפ, למרות שאני מודה שאני לא מכיר לעומק.

גורם שולט/מקצועי וכו' - זה כבר עולה כסף. למדינה יהיה פשוט וזול יותר לאסור עלינו לטייל בשטח ברכב מאשר להשקיע בהקמת יחידה כזו, שתמשיך לזלול כסף גם בזמן שבה היא מובטלת מעבודה. כדי לא לשלם לאנשי המקצוע משכורת על פארש תמורת זמנם שמבוזבז בכוננויות אינסופיות, היא תסתמך בסופו של דבר על מי בדיוק?.... ברור! על מתנדבים....

אחרת אם זה בידיים מתנדבות אזרחיות אפשר לדרדר כל שירות לרמה הזו, זה אפילו קורה עכשיו בנושא ביטחון אישי ב:
1. באר שבע, העירייה מגייסת "שכירי חרב" כי המשטרה לא מצליחה לפעול.
2. רמת נגב בה מקימים התארגנויות חמושות להגנה על החקלאים כאילו זה המערב הפרוע.
ובטח יש עוד שלא עולים לי כרגע...

אנחנו חוזרים לחוסר המשילות ולפיתוי הכל כך נוח למדינה להסתמך על מתנדבים שמאפשרים לה להזניח תחומי יסוד בהם היא מחוייבת לספק שירות

....

raanan
19-10-22, 10:11
המשמעות היחידה של הדיסקו ההפוך הזה הוא הנזק שהוא גורם לטבע - גרוטאה שמושלכת בשטח עם שמנים שנוזלים ומזהמים וכו'.
בטל ב 60 בחזקת 10 ביחס לזיהום שזכיין מדינה (כיל עם ברכות החומצה העיף)
או תאגיד מדינה (קצא"א) שיש לו צינור נפט רקוב שכל פעם בורחים לו כמה עשרות אלפים אם לא יותר של ליטרים.

דרור ברלי
19-10-22, 10:25
נכון.
מהזיהום והחורבן שיצר מפעל של טייקון, מתעלמים.
בדיוק כפי שעושים לו "תספורת" על חוב של מאות מיליונים.
בוודאי כשמדובר בתאגיד בבעלות המדינה.

אבל אתה לא טייקון שמקורב לשלטון וקונה פקידים בכירים ופוליטיקאים.
ואתה גם לא מנכ"ל של תאגיד ציבורי שגם אם יפשל ויופרש בשקט, יקודם לתפקיד אחר ושווה יותר.
על כמה ליטרים של שמן שנזל לך מהרכב, יתחשבנו איתך ויהפכו אותך לאויב האנושות.
ממש כפי שהרשויות/הבנקים לא יוותרו לך על חוב של 5,000 שקל.
מה 5,000?..... על חריגה של 20 שקל הם ירדפו אותך בטלפונים מדי יום.


זו מדינת ישראל. המדינה שלך. וככה היא עובדת. Take it or Leave it
רבים וטובים שנמאס להם עשו חשבון קר, עשו חושבים לעומק וקיבלו החלטה: Leave it. פשוט ככה. לא רילוקיישן ולא כדי לחזור מתישהו. פשוט השאירו את אפיזודת מדינת ישראל מאחוריהם. שתתבשל בסחי שיצרה בתוך עצמה ותיעלם מעצמה.

נעצור כאן ונפנה חזרה לנושא השרשור

kd2
19-10-22, 16:15
טוב....אז אנחנו חושבים אחרת...
אפשר להמשיך הלאה....

יקיר גרין
20-10-22, 06:27
לדעתי, במקרה הנ"ל אם לא היו קמים מתנדבים לחלץ את הרכב, הרשות הרלוונטית שאחראית לשטח הזה (רט"ג?) צריכים לפנות לחברה מקצועית שעושה חילוצים, לשלם להם על הפינוי, ולתת דו"ח וקנס לבעל הרכב כגובה עלות הפינוי. אין סיבה שאף אחד אחר ישא בעלויות תיקון הטעות שבעל הרכב עשה. אם קמים אנשים טובים ורוצים לעזור, בשמחה! אבל זה לא יכול להיות הפתרון היחיד. אני מצפה מבעל הרכב שימצא פתרון לפינוי הרכב, או חברים, או מתנדבים, או לשלם לחברה מקצועית לפנות את הרכב. אצלנו, כשרכב מעורב בתאונת דרכים בכביש, המשטרה מזמינה גרר פרטי, והחשבון מגיע לבעל הרכב (מנסיון כואב).

moutzi
20-10-22, 09:54
הביטוח מקיף לא אמור לטפל בזה?
זה ג'יפ ומותר לו לנסוע בשטח

ד ו ר ו ן
20-10-22, 10:11
הביטוח מקיף לא אמור לטפל בזה?
זה ג'יפ ומותר לו לנסוע בשטח
אם יש מקיף, ואם מפעילים מקיף, הרכב הופך לרכוש חברת הביטוח, לא?

גיא
20-10-22, 21:24
אז ככה ... הרב'ט השתחרר !

התחיל לעבוד בנתיבי ישראל.

ומנסה או לעזור. או לגנוב מצוות מידידים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221020/f69926fae8dd41c3142a6f4d9971a2ee.jpg

Sent from my DN2103 using Tapatalk

-->