PDA

צפייה בגרסה מלאה : סגירת סמוראי ארוך בתצורת טנדר וההשלכות



עמרי2
09-04-06, 23:00
תוך כדיי שיטוט בפורומים בחו"ל נתקלתי בסגירה של סמוראי ארוך בתצורת טנדר (מאחורי הפתוח בתמונה):
http://bbs.zuwharrie.com/content?action=dlattach;topic=36105.0;at tach=28322;image

נראה לי פתרון יעיל ולא מסובך מדיי לימי החורף-בעיקר בהתחשב בכך שרוב הזמן הרכב משמש לשני אנשים, אבל האם זה חוקי? (האם כל סיקס/סופה עם סגירת פיבר צריכה שינוי בעמדה מס' 1?)

מה החומרים המומלצים לייצור סגירה כזאת מלבד פיבר? (לי עלה אלומיניום-לא חייב להיות עם פינות מעוגלות...)
זה כבר גורם לי לחשוב על מזגן :grin:

עמרי2
09-04-06, 23:07
הערה שנראית לי ברורה:
הסגירה צריכה להיות בעל אפשרות ניתוק יחסית מהירה (כמה ברגים ואולי קליפסים...) כך שבימי הקיץ נוכל להנות מהבריזה!

אלון_ק
10-04-06, 11:12
אבוד לך, זה נחשב סגירה שצריך בשבילה רישוי. מה רע בברזנט?

GodsFather
10-04-06, 13:05
למה אבוד לו ? אין מצב שיאשרו לו כזה דבר ?

האמת שלא יהיה נוח להוריד ולהרכיב כל פעם ולהעביר בעמדה 1, אבל הדבר אפשרי לא ?

זאביק
10-04-06, 13:47
למה אבוד לו ? אין מצב שיאשרו לו כזה דבר ?

האמת שלא יהיה נוח להוריד ולהרכיב כל פעם ולהעביר בעמדה 1, אבל הדבר אפשרי לא ?

יאשרו, כי גם היו כאלו בארץ.
אתה יודע כמה כאב ראש זה פעמיים בשנה לעשות שינוי מבנה ?

עמרי2
10-04-06, 17:15
אבוד לך, זה נחשב סגירה שצריך בשבילה רישוי. מה רע בברזנט?

מה רע? לא רע-אבל סתם כנראה עדיין לא התרגלתי לעובדה שצריך לרוקן את הרכב לפני שאני נכנס הבייתה-אחרת מישהו יעשה את זה במקומי.
דבר שני אני מניח שזה יעשה הרבה פחות רעש בנסיעה.
ודבר אחרון-זה ממש נראה טוב לפי דעתי...

GodsFather
10-04-06, 17:28
ואתה בתמימותך חושב שפיברגלס זה מה שיעצור אותם ????? ממך הייתי מצפה ליותר...רמתגני אחרי הכל.

עזוב אותך , גם אם תרתך קופסת פלדה בעובי 2 ס"מ דופן ותשים מנעול 2 צול עובי, עדיין ימצאו דרך לקחת את זה ממך...

לנושא האכסון - חפש תיבות צה"ליות שזרוקות בדרכים (או אם מישהו מוכר ובאמת אתה נואש למצוא) ותסגור אותן עם מנעולים, או לחילופין תיבות ברזל מרותכות וגם אותן עם מנעול (יש כאן אחד שמפרסם "רכסים" אם אני לא טועה זה שמו, למרות שאני תמיד תומך ביד שניה ומשומשים, זה ארגז בסה"כ) ותדאג להסתיר אותן מתחת לאיזה כיסוי כדי שלא יבלטו ובנוסף גם תצבע בצבע כהה.

מילא אם היית אומר כמו בתחילה - "מזגן" , עוד אפשר להבין את ההגיון (כי לי יש מזגן ואכן הבדל שמיים וארץ), או היית אומר ליופי וייחודיות גם על זה אפשר להתווכח אבל ניחה/א, אבל נגד גניבת ציוד - לזה אין פתרון פשוט כמו פיברגלס...בטח ובטח באזור המגורים שלנו (גם אני רמתגני כידוע לך)

עמרי2
10-04-06, 18:22
אמיר-אתה מצפה ממני ליותר ואתה ממש צודק! אבל לא זאת הייתה כוונתי!
אפילו חולצה אתה לא יכול להשאיר ברכב (אתה כן יכול-אני לא). אני לא מדבר על רדיו-דיסק וארנק שאותם גם ברכב סגור לא הייתי משאיר-אתה יכול להיות בטוח שאני לא חושב שהפייבר גלס זה מה שיעצור אותם.
בקשר לארגז-כבר יש לי תוכנית לבנות ארגז ננעל (עם הדלת האחורית).
בקשר לנוחות-אין מה לעשות-רכב סגור מבחינתי זה רכב יותר נח. כמעט מכל הבחינות.
הסגירה לא באה למנוע גניבות. אלא לשפר את הנוחות ברכב. אגב-זה סתם איזה רעיון שנראה לי נחמד ואפשרי ליישום בלי להסתבך יותר מדיי.

ואל תבינו אותי לא נכון-אני ממש נהנה מהעובדה שהוא פתוח-אבל בחורף זה פתרון סבבה.

בכל אופן-אני לא הולך לעמוד בעמדה מס 1 כל יומיים...כי זה כל העניין-זה אמור להיות משהו שאפשר לחבר ולהוריד לפי מצב הרוח (או הגשם):grin:

עמרי2
10-04-06, 18:25
ובקשר למזגן-אני עדיין מפנזט עליו! והסגירה הזאת הופכת את זה למשהו קצת יותר ריאלי... (ולכל אלו שיגידו מה צריך מזגן ברכב פתוח-אז קחו בחשבון שכשאתה עומד בפקק במרכז, אין רוח :( )

אלון_ק
10-04-06, 20:23
חפש הודעה של GILY2K, הוא שם פעם תמונות של איך הוא בנה בגאז' לסמוראי פתוח (קצר, אבל זה יעבוד גם אצלך). אין פתרון אכסון יותר טוב מזה, לדעתי.

עמרי2
10-04-06, 21:33
אלון ראיתי מה היה אצל גיל-זה אחלה פתרון. זה בערך מה שחשבתי לעשות . גם בועז עשה משהו דומה(רק שאצלי יש מקום גם לארגז וגם למושב אחורי :-P :grin: ).
כנראה שנפלו לידי שתי פלטות אלומיניום גדולות-ויתכן שזה יהיה השימוש שלהן.

אלון_ק
10-04-06, 22:04
שים לב שהצמדת אלומיניום לפח + קצת לחות תייצר חלודה כתוצאה מהפרשי פוטנציאלים בין המתכות. לך על פח מגולבן.

נמרוד
11-04-06, 00:49
http://bbs.zuwharrie.com/content?action=dlattach;topic=36105.0;at tach=28322;image
אתם מדברים על קיר הפיברגלאס הזה בגב של הנהג? אני חושב שאתם ממש מגזימים, אולי לפי הלשון היבשה של החוק זה שינוי מבני אבל אני אישית הייתי עושה את זה אם הייתי רוצה והנושא של הרישוי לא היה מטריד אותי. מרכיב מתי שבא לי, מפרק מתי שבא לי, זה לא צריך לשנות שום דבר ברשיון.

לא צריך להגזים עם הפניקה. אתם יודעים מה אומרים הדבר הכי חשוב בהתמודדות עם טרור? לא לתת לפחד להרוס את שגרת החיים... אותו דבר עם המשטרה ומשרד הרישוי (בלי סמיילי).

אלון_ק
11-04-06, 08:22
וואו, לא הסתכלתי בתמונה - הנחתי שהוא מדבר על סגירה מלאה מפיבר. איזו טעות...

מבחינת החוק היבש זה אמור להיות רכב משא אחוד עם הסגירה, לדעתי, אבל מאחר וכאלו אין בארץ (או שיש מתי מעט), אני לא חושב שהשוטרים ידעו איך לאכול את זה. על כזה דבר הייתי הולך כמו ענק אם הייתי רוצה לסגור את הרכב.

מורי
11-04-06, 10:23
אני לא חושב שהשוטרים ידעו איך לאכול את זה. על כזה דבר הייתי הולך כמו ענק אם הייתי רוצה לסגור את הרכב.


לפי דעתי ידעו גם ידעו.
אני בזמנו בניתי סגירת פח רק מעל הראש של הנהג במקום ברזנט קיץ וזו היתה תחילתה של "ידידות" מופלאה עם שוטר אחד שהוריד את הרכב מהכביש,ושוטר אחר שביקש ממני לפרק את זה בטענה שכתוב ברשיון רכב שדה פתוח.


למרות זאת אני מתכוון לעשות זאת שוב בקרוב....

asafk
11-04-06, 15:23
in greece, they have the same problem of "SHINUI mIVNE" for tax. they close the cab like a pickup (like in the picture), and on it they put BRAZENT. from the outside (to the police or BOHANIM) it look like BRAZENT, but it really is closed...

Asaf.

GodsFather
11-04-06, 15:26
אז איך תסביר את הג'יפים עם סגירת הפיבר ?

לי היה SEVEN עם סגירת פיבר, אף פעם לא עצרו אותי בנושא , גם כשפתחתי אותו וגם כשהיה סגור...

גם סגירה מלאה (כולל דלתות פיבר) וגם חצי סגור - ללא דלתות.

עירא
11-04-06, 16:36
אז איך תסביר את הג'יפים עם סגירת הפיבר ?


את הספר כאוס של ג'יימס גליק כבר קראת?

עמרי2
11-04-06, 18:58
in greece, they have the same problem of "SHINUI mIVNE" for tax. they close the cab like a pickup (like in the picture), and on it they put BRAZENT. from the outside (to the police or BOHANIM) it look like BRAZENT, but it really is closed...

Asaf.

אסף-אהבתי את הרעיון!

אלון-אתה לא רציני...כבר חשבתי שאנחנו מבינים אחד את השני :grin:

ob1knobi
12-04-06, 02:01
תאורטית אתה לא אמור להצליח להעביר זאת כשינוי מבנה (להבנתי הזעומה מהחוק)
תא נהג נפרד ממש רווח כמו שמוצאים בכל טנדר בין תא הנוסעים למשטח ההעמסה מאחור

כמו כן ארגז המטען לא יהיה רחב מתא הנוסעים במקרה שלך

לא הצלחתי למצוא אבל אתה מוזמן לחפש, יש עניין באשר לגובה משטח המשא שחייב להיות גבוה בכמה סנטימטרים מהנקודה הגבוהה בתוך תא הנוסעים , הכוונה שמושבים לא יהיו על אותו משטח.

חוץ מזה נניח ותצליח הביטוח יהיה יקר יותר כעת אתה רכה מסחרי ):


מתוך חוקי תעבורה

""רכב מסחרי בלתי אחוד (pick up )" - רכב מנועי מסחרי שנתקיימו בו כל אלה:

(1) מותקן בו מרכב בלתי אחוד;

(2) יש בו תא נהג נפרד מארגז המטען ובאין תא כאמור - נתקיימו בו כל אלה:

(א) ארגז המטען רחב מתא הנהג;

(ב) גג תא המטען גבוה ב-14 ס"מ לפחות מגג תא הנהג;

(ג) גובה הרכב בעת ייצורו עולה על 174 ס"מ מפני הקרקע.

(3) מותר שיהיו בו מקומות ישיבה לנוסעים נוסף למושב הנהג ומספר הנוסעים צויין ברשיון הרכב;

(4) משקלו הכולל המותר אינו עולה על 000,4 ק"ג; "



ולשאלה מהו מרכב אחוד
""מרכב אחוד" - מרכב קשיח המותקן ברכב בתהליך ייצורו בין אם מחובר לשלדת הרכב (composite body ) ובין אם הוא מרכב מסגרת (chassisless frame body ) שחללו הפנימי תוכנן על ידי יצרן הרכב כך שיכלול תא נהג, מושבי נוסעים ומשטח הטענה פנימי למטען."

shmil
12-04-06, 11:52
תאורטית אתה לא אמור להצליח להעביר זאת כשינוי מבנה (להבנתי הזעומה מהחוק)
תא נהג נפרד ממש רווח כמו שמוצאים בכל טנדר בין תא הנוסעים למשטח ההעמסה מאחור

כמו כן ארגז המטען לא יהיה רחב מתא הנוסעים במקרה שלך

לא הצלחתי למצוא אבל אתה מוזמן לחפש, יש עניין באשר לגובה משטח המשא שחייב להיות גבוה בכמה סנטימטרים מהנקודה הגבוהה בתוך תא הנוסעים , הכוונה שמושבים לא יהיו על אותו משטח.

חוץ מזה נניח ותצליח הביטוח יהיה יקר יותר כעת אתה רכה מסחרי ):


מתוך חוקי תעבורה

""רכב מסחרי בלתי אחוד (pick up )" - רכב מנועי מסחרי שנתקיימו בו כל אלה:

(1) מותקן בו מרכב בלתי אחוד;

(2) יש בו תא נהג נפרד מארגז המטען ובאין תא כאמור - נתקיימו בו כל אלה:

(א) ארגז המטען רחב מתא הנהג;

(ב) גג תא המטען גבוה ב-14 ס"מ לפחות מגג תא הנהג;

(ג) גובה הרכב בעת ייצורו עולה על 174 ס"מ מפני הקרקע.

(3) מותר שיהיו בו מקומות ישיבה לנוסעים נוסף למושב הנהג ומספר הנוסעים צויין ברשיון הרכב;

(4) משקלו הכולל המותר אינו עולה על 000,4 ק"ג; "

קשקוש, אין שום קשר בין האמור לבין סמוראי/סיקס/סופה, זה מדבר על רכב שהגיע מהיצרן עם ארגז נפרד לגמרי מתא הנוסעים (דוגמת היילקס), או רכב מסחרי דוגמת הפולקסווגן קאדי.

ולשאלה מהו מרכב אחוד
""מרכב אחוד" - מרכב קשיח המותקן ברכב בתהליך ייצורו בין אם מחובר לשלדת הרכב (composite body ) ובין אם הוא מרכב מסגרת (chassisless frame body ) שחללו הפנימי תוכנן על ידי יצרן הרכב כך שיכלול תא נהג, מושבי נוסעים ומשטח הטענה פנימי למטען."

מעבר לכך, אין אפשרות לשנות את סיווג הרכב לאחר שכבר עלה על הכביש - אם עלה כ"פרטי דו שימושי" ישאר כך עד סוף ימיו, אם עלה כ"משא אחוד" ישאר כך עד סוף ימיו, וכן לגבי כל הגדרה אחרת (למעט "אמבולנס" ועוד יחודים מעטים, המוגדרים בנפרד).

ובלי קשר, סגירה שבנה חבר לפני כשנה, מסגירה שעברה התהפכות,
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=892&stc=1

נסע בלי בעיות,
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=893&stc=1

שימו לב שהקיר האחורי מתפרק, בתמונה מאחור:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=894&stc=1

עמרי2
12-04-06, 12:40
שמיל אתה יכול לפרט קצת בקשר לסגירה?
מאיזה חומר היא (נראה כמו פח-האם זה גם מריח ככה? :grin: )?
מה עובי החומר?
אם יש לך עוד תמונות (בעיקר תקריב של האזור והחיבורים לבודי) אשמח אם תעלה אותם.

עמרי

shmil
12-04-06, 14:17
הגג והדפנות הם התאמה וקיצור של סגירת פח רגילה של סיקס, והחיבורים לבודי הם בדיוק החיבורים המקוריים באותם מקומות שהיא קיימת, פלוס חיבור נוסף בקצה הכנף האחרוית בכל צד.

הדופן האחורית היא פח מגלוון 1.5 מ"מ, שהולבש על צנור מרובע 3X3 שנבנה לפי מידות הפתח, ונחתך בו פתח לחלון. הדופן מחוברת לפתח עם 4 ברגים עם אום פרפר, לפתיחה וסגירה מהירות.

ob1knobi
12-04-06, 18:46
אשמח להסבר על הקשקוש

יש רכב שמוגדר כעת רכב שדה פתוח (אינני יודע כיצד מוגדר סמוראי פתוח ברשיונות)
במידה והחליט בעל הרכב לסגור אותו (עפ"י התנאים המקובלים) כעת יוגדר רכב שדה סגור.
איו חיה כזו חצי סגירה לכן רכב שדה חצי פתוח/סגור (תלוי מאיזה צד מסתכלים )

"מעבר לכך, אין אפשרות לשנות את סיווג הרכב לאחר שכבר עלה על הכביש - אם עלה כ"פרטי דו שימושי" ישאר כך עד סוף ימיו, אם עלה כ"משא אחוד" ישאר כך עד סוף ימיו, וכן לגבי כל הגדרה אחרת (למעט "אמבולנס" ועוד יחודים מעטים, המוגדרים בנפרד)."

אני חושב שזה בדיוק מה שכתבתי.....לקרוא עוד פעם לאט.

שיהיה לבחור הרבה בהצלחה עם פרוייקט הסגירה.

GodsFather
13-04-06, 14:26
לגבי הסגירה של סיקס הנראית כאן - פח מגלוון... אין זה אומר פח שמתחמם כל כך בקיץ שאפשר להכין עליו סטייקים יותר מהר ממיקרוגל ? ואיך ההשפעה על החום הנכנס לתא הנהג ? לא מתבשלים שם כמו עופות בתנור (קונוטציות מארוחת החג...)

האם יש בידוד על החומר הנ"ל? ואיזה?

עירא
13-04-06, 14:46
פח מגלוון... אין זה אומר פח שמתחמם כל כך בקיץ שאפשר להכין עליו סטייקים יותר מהר ממיקרוגל ? ואיך ההשפעה על החום הנכנס לתא הנהג ? לא מתבשלים שם כמו עופות בתנור (קונוטציות מארוחת החג...)



WTF?????
פח רגיל מתחמם פחות ממגולוון?
ממה עשוי שאר הרכב? מסגסוגת מיוחדת שמפנה את החום ??(אולי אלו בכלל אריכים של מעבורת חלל שמתמודדים עם החום הרב שנוצר בכניסה לאטמוספירה)

moriseven
13-04-06, 15:02
לי היה SEVEN עם סגירת פיבר, אף פעם לא עצרו אותי בנושא , גם כשפתחתי אותו וגם כשהיה סגור...

היה לך סבן עם גג פיבר ודלתות ומכרת אותו ועברת לסמוראי ?!!!! :?

בטח אתה מצטער על זה עד היום :wink:

shmil
13-04-06, 15:48
אשמח להסבר על הקשקוש


הקשקוש הוא לייחס תכונות נדרשות של משא אחוד /בלתי אחוד, או מסחרי אחוד/בלתי אחוד מתקנות התעבורה, לרכב שאנחנו באתר נוהגים לכנות אותו "ג'יפ" לסוגיו (סופה, CJ, YJ, סמוראי וכו').
התקנה כן רלוונטית להיילקסים, מגנומים, ואפילו ל-SUV היפניים, בחלקם.

ואם לא הבנתי אותך, צר לי, בטח לא היתה כל כוונה להעליב.



G-
פח מגולוון לא מתחמם יותר מפח שחור. כשהם חשופים - להיפך, כי המגלון מחזיר קרינה, והשחור בולע. כשהם צבועים- בדיוק באותה מידה.
ללא קשר, הג'יפ הספציפי הזה קיבל כדיפון גג את הדיפון פיבר המקרי, שנחתך אף הוא והותאם.

GodsFather
13-04-06, 19:38
היה לך סבן עם גג פיבר ודלתות ומכרת אותו ועברת לסמוראי ?!!!! :?

בטח אתה מצטער על זה עד היום :wink:

האמת שאני לא מצטער על זה...גם החשבון בנק שלי לא מצטער על זה...רק חברות הדלק והמוסכניק שלי מצטערים על זה (זה עוד היה לפני שטיפלתי לבד בדברים...ובסבן יש מה לטפל עוד לפני שהנעת...)

לגבי נושא הפח המגלוון - בל נשכח שיש את נושא הריפוד על הגג (לפחות בכל רכב שאני מכיר) שגם מעקב את החום. אבל לא ידעתי את ההבדלים כפי שציינו כאן בנושא פח מגלוון וכד'... החיים הם בצפר ..כל יום לומדים משהו חדש

אלון_ק
14-04-06, 14:20
מה מגדיר יכול של חומר לקיבול חום? למדנו איך לחשב את זה בכימיה, אבל אני לא זוכר למה.

בומס הקופץ
14-04-06, 16:28
מה מגדיר יכול של חומר לקיבול חום? למדנו איך לחשב את זה בכימיה, אבל אני לא זוכר למה.

למה למדתם לחשב את זה בכימיה? כי ככה זו דרכם של כימאים להציג נוכחות פיזיקלית אמיתית בשטח :)

ברמה הכימית ההכי פשוטה, מה שקובע קיבול חום זה כמה הקשרים בין המולקולות של החומר חזקים. למשל מים וקרח הם אותן מולקולות אבל עם חופש שונה לגמרי בקשרים בינהם (אני לא רוצה להכנס עמוק יותר כי זה יכול להגמר באוסצילטורים הרמונים והגדרות של ההמוליטניאן שלהם :roll: ).
הגדרת קיבולת חום (C בשביל capacity) כמו שאני זוכר אותה (ואני מדגיש אני כי לא התעסקתי עם זה ממזמן אני אשמח אם יתקנו אותי) היא היחס בין כמות המינימלית של חום שנוספת לחומר (דלתא קטן Q) ולעליה המינימלית שנוצרת בעקבות זה בחום (dT) כלומר
C=(deltaQ/dT)cond = T=(dS/dT)cond
זה אם אני לא טועה הבסיס אם רוצים לחשב לחומר ספציפי כלומר שיש לנו מערכת מדידה קבועה של מסה ואנחנו רוצים ליחס לה את המערכת של קיבול חום אנחנו משתמשים בנוסחה קצת שונה.
אנחנו משתמשים למדידה במערכת של ג'אול פר קילוגרם קלווין (J*Kg^-1*K^-1) כשאני מקווה שהסימן ^ מסמל חזקה :)
הנוסחה של קיבול חום ספציפי c=C/m = C/pV
כאשר C זה קיבולת החום בג'אול - קילוגרם קלווין של החומר הספציפי שלנו, M זה המסה, V זה הנפח של החומר יעני מסה בשלישית ו p זה הדחיסות של החומר (מסה *נפח בחזקת מינוס אחד).

ואני שואל את עצמי איך דרדרתי ברגע זה את הדיון על סגירה חלקית של סמוראי לכימיה.פיזיקה :grin:

-->