PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת נעילה חשמלית HF ET208 בסרן אחורי לבד -> ללא נסיון



talkl
16-10-22, 21:57
היי,

אני מתכנת במקצועי.
אוהב ללמוד דברים.
אפס נסיון בפירוק הרכבת חלקי רכב.
האם הייתם מזמינים בעצמכם ET208 ומתקינים לבד בגימני 2016? העלות היא 400 דולר.
כמה זה קשה לפרק את הסרן ולעשות את כל הפרוצדורה של החשמל?

https://www.alibaba.com/product-detail/ET208-4x4-Offroad-E-Locker-for_62318524960.html

תודה,
טל

asafk
16-10-22, 22:02
החלק הקשה הוא הכיוונים. אבל אם עובדים בסבלנות ולפי הספר - זה לא באמת קשה.
כל השאר פירוק והרכבה.
אגב בסוזוקים שלב הכיוונים די קל יחסית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-10-22, 22:08
אם תתחייב לעצמך שאתה לא עושה אף צעד בלי לוודא שאתה יודע מה לעשות, זה יצליח.

בשביל לעמוד בהתחייבות הזו תצטרך הרבה סבלנות. לעצור באמצע העבודה, לברר, לקרוא, לשאול, ולא להניח שאתה יודע.

erezgur
16-10-22, 22:56
העלות היא 400 דולר.


תבדוק שוב את הנקודה הזו...
יש עלות משלוח גבוהה, תשלומי מסים, עמלות לחברות השילוח ואולי עוד הפתעות...

נשלח מהנייד

zivo
17-10-22, 08:37
סוקרטס אמר פעם, "רק שאני יודע, אני יודע מה אני לא יודע".

זו יכולה להיות חוויה נחמדה, אבל מאוד ארוכה, ומצד שני, פוטנציאל לנזק גדול.
חוץ מזה, צריך גם כלים יעודיים כמו חליצת מיסבים ומרווחים.
יש הרבה מקרים שמצליחים לסגור את החלקים, והרכב נוסע....
אבל מהר מאוד מופיע פה שרשור על גזירת ציריה, תלונות על הנעילה, על בעיות במחזירי שמן וכו'.
הנעילות האלו בסה"כ סבירות פלוס \ טובות, עיקר הבעיות איתן נובעות מההתקנה ( שנראית לכאורה פשוטה).
כמובן שתמיד ישנה אפשרות לקחת את "הסיכון" ולעשות את זה, אבל צריך להבין שבטוח מה שאתה עושה יהיה פחות טוב מבעל מקצוע, כל השאלה, כמה פחות טוב?
אם אתה רוצה ללמוד קצת מכונאות ולעשות עבודות כאלו לבד, תמצא מישהו שיחנוך אותך ( לפחות בהתחלה, עד שלומדים על מה להסתכל וצמה לחשוש).
אולי תמצא מוסך שיהיה מוכן לתת לך לעשות את העבודה השחורה תחת השגחה והוא יעשה את הכיוונון?
דרך אגב, שכבר פותחים דיפרנציאל, תמיד טוב שבעל מקצוע יסתכל מה מתפתח שם.

asypeer
17-10-22, 08:38
ה400 דולר האלה יהפכו ל800 דולר אחרי לא מעט טרטורים, בארץ אתה יכול להתקין נעילה חשמלית עם אחריות בסדנא ב4000-5000₪.
אם בא לך - לך על זה, לדעתי החיסכון לא ישתלם.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Saar
17-10-22, 09:14
אני פירקתי את "הביצה", התקנתי את הנעילה לקחתי את הקייס עם הנעילה "בידיים" למוסך שאני סומך עליו ויודע שהתקין די הרבה נעילות (אלי שחר, בבילו, אבל זה היה HF בלנדרובר), הוא בדק את הכיוון ושיפר אותו.
אח''כ התקנתי את הקייס בחזרה ברכב.
סער

asafk
17-10-22, 09:39
סוקרטס אמר פעם, "רק שאני יודע, אני יודע מה אני לא יודע".

זו יכולה להיות חוויה נחמדה, אבל מאוד ארוכה, ומצד שני, פוטנציאל לנזק גדול.
חוץ מזה, צריך גם כלים יעודיים כמו חליצת מיסבים ומרווחים.
יש הרבה מקרים שמצליחים לסגור את החלקים, והרכב נוסע....
אבל מהר מאוד מופיע פה שרשור על גזירת ציריה, תלונות על הנעילה, על בעיות במחזירי שמן וכו'.
הנעילות האלו בסה"כ סבירות פלוס \ טובות, עיקר הבעיות איתן נובעות מההתקנה ( שנראית לכאורה פשוטה).
כמובן שתמיד ישנה אפשרות לקחת את "הסיכון" ולעשות את זה, אבל צריך להבין שבטוח מה שאתה עושה יהיה פחות טוב מבעל מקצוע, כל השאלה, כמה פחות טוב?
אם אתה רוצה ללמוד קצת מכונאות ולעשות עבודות כאלו לבד, תמצא מישהו שיחנוך אותך ( לפחות בהתחלה, עד שלומדים על מה להסתכל וצמה לחשוש).
אולי תמצא מוסך שיהיה מוכן לתת לך לעשות את העבודה השחורה תחת השגחה והוא יעשה את הכיוונון?
דרך אגב, שכבר פותחים דיפרנציאל, תמיד טוב שבעל מקצוע יסתכל מה מתפתח שם.זיו.
פירקת פעם דיפרנציאל של סוזוקי?


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

tooshey
17-10-22, 10:10
היי,

אני מתכנת במקצועי.
אוהב ללמוד דברים.
אפס נסיון בפירוק הרכבת חלקי רכב.
האם הייתם מזמינים בעצמכם ET208 ומתקינים לבד בגימני 2016? העלות היא 400 דולר.
כמה זה קשה לפרק את הסרן ולעשות את כל הפרוצדורה של החשמל?

https://www.alibaba.com/product-detail/ET208-4x4-Offroad-E-Locker-for_62318524960.html

תודה,
טל


השאלה היא מה המטרה הסופית ?
אם אתה רק רוצה לחסוך 500-1500 שח בהתקנת הנעילה, כנראה שאתה לא בכיוון.
תן את העבודה למישהו מקצועי ותשלם עליה מעבודתך כמתכנת.

אם אתה רוצה ללמוד לעבוד על הרכב שלך לבד כדי לצבור בטחון בתיקון תקלות, כדי לדעת מה בדיוק נעשה בקכב, וגם על הדרך אולי לחסוך כמה שקלים - אתה בכיוון הנכון אבל לא הייתי מתחיל מהתקנת נעילה.
מכונאות זה לא רק יכולת מילוי הוראות כתובות וארגז כלים עשיר.
מכונאות זה הרבה נסיון.
את הנסיון אתה צריך לצבור בפעולות יחסית פשוטות.
פרק גל הינע אחורי והרכב חזרה.
פרק בלמים אחוריים והרכב חזרה.
שלוף ציריה אחורית והחזר למקום.
תחליף שמן בסרן פעם אחת.
אם הצלחת בעבודות הפשוטות האלה, אתה יכול להתקדם.

זכור, הדיפרנציאל הוא חלק מאד מורכב שההבדל בכיוון ובהרכבה יבוא לביטוי במשך החיים של הדיפרנציאל.
מאות אלפי קילומטרים מול אלפי קילומטרים בודדים.

שים לב שגם מרבית המוסכים מעדיפים להמנע מהתעסקות בתיקון או כיוון דיפרנציאל, ומביאים חלק קומפלט.

דיפרנציאל קדמי ברכב טיולים שנוסע מעט ורק בשטח עוד יסבול התקנה חובבנית.
דיפרנציאל אחורי ברכב יומיומי שנוסע במהירויות כביש יטחן מהר מאד בהתקנה לא טובה.

אם אתה עדיין רוצה להתקין נעילה אחורית נשלטת בעצמל, הייתי מתייחס לעיצה של חנן כעיצת זהב

בברכה, טושי

zivo
17-10-22, 14:16
זיו.
פירקת פעם דיפרנציאל של סוזוקי?


אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פירקטי אישית, לא.
ראיתי מפורק \ בעבודה , לא מעט.
תסתכל על השרשור של הגיר של ה I10 של חנן.
יש שם קישור לאיזה בחור שמפרק ומרכיב את הגיר.
ושהסתכלתי על הסרטון, בדיוק חשבתי על השרשור הזה.
האם הוא סגר את הברגים בסדר הנכון?
האם הוא סגר בשלבים? מד מומנט?
ועוד ....
מן הסתם, הגיר שלו בסוף עבד.
יתרה מזאת, וזה כבר מתחבר להערה שלי על מבט של בעל מקצוע, תחזור לשרשור של חנן ולשורש הבעיה ( מחזיר שמן), ואיך קלאץ' החזיק פחות מחצי המרחק הצפוי.
וזה המקרה הטוב.
לך לשרשור של גיתאי, שגזר ציריה אחרי 1000ק"מ , האם אתה יודע להסביר מה קרה שם?
כל מה שאני מנסה להגיד, פעולה שהיא מאוד פשוטה לאדם מנוסה, יכולה להסתבך אצל מי שחסר ניסיון, והוא אפילו לא ידע שמשהו לא תקין.
הרכבת נעילה זה לא פרוייקט למתחילים.
מתחילים בהחלפת שמן.

asafk
17-10-22, 14:44
דיפרנציאל של סוזוקי הוא קל מאוד וממש פשוט לפירוק והרכבה - כמובן יחסית לדיפרנציאלים של כלי רכב אחרים ולא באופן מוחלט כעבודת מכונאות.
גם בדרך כלל לא צריך לכוון מחדש כלום הכל חוזר למקום.
כדאי להסתכל ביוטיוב כדי לקבל מושג כמה עבודה זה ואם היא גדולה עליך.

העבודה של התקנת נעילה היא עבודה מורכבת. ריקון שמן. שליפת ציריות. פירוק גל הינע. הוצאת הדיפרנציאל מהסרן. עבר היום הראשון וכבר גילית שלא קל להיות מכונאי.
עכשיו על השולחן מוציאים את הדיפרנציאל מהבית שלו מפרקים את הקורונה. רגע לפני אתה נזכר שמישהו כתב לך לסמן את המיקום של טומי הכיוונון ולספור כריכות. מעבירים לנעילה. נכנס? לא נכנס? חוזרים לכאן להתייעץ.
ההרכבה היא בסדר הפוך אבל צריך להקפיד על סדר הידוק ומומנטים. הריתמה החשמלית דורשת התייחסות ולהעביר אותה בזהירות שהקורונה לא תקרע אותה. נגמר היום השני ואתה עם אוטו על בוקים וסרן מפורק.
מכוונים קורונה פיניון. יש לך אינדיקטור ששאלת מחבר פורום. בודקים עם צבע את צורת המגע של הגג"שים. בשאיפה לא צריך לתקן כלום. מרכיבים מרכיבים מרכיבים. רגע שכחתי לקנות חומר אטימה. מרכיבים.מרכיבים.
ממלאים שמן. בדיקה. עובד? יופי. עברו לך שלושה ימים מהחיים שבהם למדת שיש לך את היכולת לעשות עבודת מכונאות מורכבת. אם עשית את זה טוב או לא - תדע עוד כמה אלפי קילומטרים.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

talkl
18-10-22, 08:30
תודה לכולם על העצות. החלטתי שבאמת עדיף שאשתמש בכסף של התכנות על מנת לתת למישהו מקצועי לעשות את העבודה.
אתחיל באמת בהחלפת שמן כשיגיע זמן האחזקה השנתי.

asypeer
18-10-22, 10:27
מוזמן להתייעץ אם אתה מאיזור הרצליה, היה לי 2006 במשך כמה שנים אז החלפת שמן זה בקטנה, גישה נוחה - לא צריך אפילו להעלות את הרכב על בוקים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->