PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגם אתה ברוטוס?! עוד מצבר צרכנים lifepo4 (לינקים ותמונות מהתהליך)...



yadin.ganon
17-10-22, 19:14
בעקבות השינה ברכב ובעקבות התקנת מקרר שהגיע אליי דרך אנשים טובים מהפורום הזה.. התעורר הרעיון להכניס מצבר נוסף לקופסת הגפרורים.
בעודי משקר לעצמי שזה מה שאני צריך לדברים שאני עושה בזמני הקצוב בבית החלטתי להתחיל את הפרויקט. לקחתי קווים מנחים מדיוני הליתיום והצרכים בפורום והגעתי לתוצאה הנ"ל.

היה לי חשוב שהמארז יעבור בין רכבים שונים ושיהיה מסוגל לתפקד כיחידה עצמאית, פשוטה לתפעול שתיטען ע"י שקע מצית והמשיכה ממנה תהיה דרך שקעי מצית ושקע 2 פינים יעודי לדברים שזוללים יותר חשמל.

בניית המארז:
המארז עשוי מזוג ברוסים שריתכתי ביחד (הגבהה של 7 ס"מ).
הריתוך של פחים דקים הוא בעייתי ואמליץ לרתך בפיקים קטנים ובכמה שיותר פיזור - "טיולים" לאורך התפר כדי לנסות למנוע עיוותים בפח כמה שאפשר.
בצידי הארץ יהיו ממוקמים מגוון שקעים שמתאימים לשימושים שונים.
בתוך המארז ממוקם מצבר lifepo4 50ah עם bms מובנה שנרכש בארץ (העדפתי לשלם יותר ולקנות מצבר עם אחריות במקום להתעסק עם תאי הlifepo4 שמוצאים באליאקספרס):

מצבר:
http://www.ciltec.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=2327798

את המצבר חובקת תושבת שמונעת ממנו לזוז (תמונות בהמשך).

לאחר המצבר קיים רצף של
מפסק
אייסולייטור (lvd - low voltage disconnect)
ריליי
צרכנים

המפסק פותח את החשמל לאייסולייטור שמחליט בהתאם למתח אם לספק חשמל להפעלת הריליי שיספק חשמל מהמצבר דרך פיוז לשקעים שבצד הברוס.

מפסק:
‏ https://a.aliexpress.com/_mqy0RjW

אייסולייטור:
(האחד שנדרש - מה שקיים בתמונות לא התכוונן למתח שנדרש לlifepo4. אעדכן על זה כשיגיע)
https://www.ebay.com/itm/134172313563?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=LYD1LQi5RVm&sssrc=2349624&ssuid=UpuLHoHXTnO&var=&widget_ver=artemis&media=WHATS_APP

ריליי:
https://www.amazon.com/dp/B072QXDZRD?ref=ppx_pop_mob_ap_share

מטען:
הטעינה של המצבר מתבצעת ע"י dc2dc במתח מתאים ותגיע דרך שקע חיצוני בצד הברוס שאליו יתחבר כבל עם תקע מצית בקצה שיוכל להתחבר לכל רכב.
https://a.aliexpress.com/_m0lfEYc

החיבורים ליציאות כוח מהברוס הם מאוד וורסטיליים וניתן להרכיב כל דבר החל משקע מצית ועד לשקעי הגברה... (לינק למה שבחרתי למארז שלי - עוד לא מותקנים, אעדכן בהמשך)
https://a.co/d/j7JGZmt

האנדרסון שמבצבץ בתמונות הוא שקע שעשיתי למשיכה חזקה שלא תעבור בבקרות ובריליי, הוא לא מותקן במארז באופן קבוע.
ועדיין אין לי שימוש בשבילו רעיונות יצירתיים יתקבלו בברכה (:

עד כאן להיום - אמשיך לעדכן ולהעלות לינקים שנראים לי רלוונטיים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/47beb81b5c4da4c5912ddae3f95b861f.jpg

yadin.ganon
17-10-22, 19:24
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/b23231e3515288872a79e0dbff4f4ae7.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/7d263503c9bb6a00e37ecc412cd4f892.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/fa5ba24fee3e9fa2d1cfb72f2e05ad4b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/5dcb6ecd108295193f2cb61a9d3401ba.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/6774243132cb5b934c77ccd91dda8031.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/c83e0651dc0e169616935a246aeeb45d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/6f0eb60f73da482c7f97bc93d28de0c1.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221017/598b1c5a1f95d5f4756c75832870797e.jpg



אוסיף עוד תמונות התקדמות ביציאה הבאה הביתה (:

zivo
18-10-22, 09:56
יפה מאוד, אתה בכיוון הנכון.
הערה קטנה, מהתמונה, אם אני רואה נכון, האנדרסון מחובר ישירות לקטבים, ללא נתיך.
המצבר הזה מיועד לתת 50A רציף ו70A רגעי, אני מציע לך להוסיף נתיך של 100A (ולא להשאיר יציאה ללא הגנה).

סולי
18-10-22, 10:16
לדעתי עד שאין לו שימוש ופיוז אפשר גם להוציא אותו לגמרי מהמערכת.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ishc
18-10-22, 10:44
אשמח לדעת על סמך מה בחרת את ה-dc2dc טיוטת דעת עד כה

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

דורון.פ.
18-10-22, 11:32
גם אני השתמשתי בDC2DC הזה בהתחלה - אחלה מוצר , איכותי והעיקר סגור ואטום.
חסרונות מבחינתי וזה למה שהוחלף
לא יטען את המצבר למקסימום - מתח הטעינה אצלי 14.65 וטעינה של 14.5 לא תהיה טעינה מלאה
אצלי הפער (בסוללות שאני השתמשתי) היה כ 8%.
דבר שני רציתי שליטה בזרם הטעינה.
לפיתרון פשוט ועמיד הוא אחלה לדעתי

חנן-ג'יפולוג
18-10-22, 12:13
ללייפפו4 כל טעינה שמעבר ל13.3וולט היא בזבוז אנרגיה. לאחר הטעינה המצבר דועך למתח הזה. מתח גבוה יותר מזרז את הטעינה אבל זהו בערך.

לא יקרה כלום ממתח מעט גבוה יותר, אבל לא הייתי פוסל על זה ממיר שמגיע ל14.5 וולט. אני טוען ב14 וולט ומקבל את מלוא הקיבול.


הנושא של הגבלת הזרם כן משמעותי, לעניות דעתי, ונדמה לי שציון ה8 אמפר בממיר הזה זה גבול היכולת שלו לעמוד בזרם בלי להינזק, ולא הגבלה אקטיבית מצדו.

yadin.ganon
18-10-22, 13:12
יפה מאוד, אתה בכיוון הנכון.
הערה קטנה, מהתמונה, אם אני רואה נכון, האנדרסון מחובר ישירות לקטבים, ללא נתיך.
המצבר הזה מיועד לתת 50A רציף ו70A רגעי, אני מציע לך להוסיף נתיך של 100A (ולא להשאיר יציאה ללא הגנה).

מסכים איתך ועם סולי במאה אחוז!
פורק ומאוחסן בינתיים בצד.

הזמנתי פיוז 50 אמפר שאני מתכנן להוסיף על המשיכה של הפלוס מהמצבר.

yadin.ganon
18-10-22, 13:17
אשמח לדעת על סמך מה בחרת את ה-dc2dc טיוטת דעת עד כה

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

לא בטוח שהבנתי את השאלה, הכוונה למתח?
למיטב ידיעתי זה המתח טעינה המומלץ למצבר הזה.
מה שיש לי בשקע מצית לא מגיע לזה.

zivo
18-10-22, 14:16
ללייפפו4 כל טעינה שמעבר ל13.3וולט היא בזבוז אנרגיה. לאחר הטעינה המצבר דועך למתח הזה. מתח גבוה יותר מזרז את הטעינה אבל זהו בערך.

לא יקרה כלום ממתח מעט גבוה יותר, אבל לא הייתי פוסל על זה ממיר שמגיע ל14.5 וולט. אני טוען ב14 וולט ומקבל את מלוא הקיבול.


הנושא של הגבלת הזרם כן משמעותי, לעניות דעתי, ונדמה לי שציון ה8 אמפר בממיר הזה זה גבול היכולת שלו לעמוד בזרם בלי להינזק, ולא הגבלה אקטיבית מצדו.

במשפחה הזו (של ה DC2DC) הוא שולט על הזרם המכסימלי (ולא רק מפרט).
דרך אגב, לדעתי צריך ללכת על לפחות 12-15A ולא 8A (ולאחרונה יש לי מחשבות על הוספה של טעינת "בוסט" - 20-25A).

סולי
18-10-22, 14:18
המגבלה של ה8אמפר בטעינה מאפשר טעינה דרך שקע מצת ובעצם ניידות של המארז בין רכבים גם ללא תשתית ראויה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

zivo
18-10-22, 16:39
שימוש בשקע מצית, זה תרגיל של לשים מוקש בשטח, ולנסות לא לדרוך עליו. זו לא שאלה אם זה יכשל, זו רק שאלה של זמן מתי זה יקרה.
לא בונים פתרון שמבוסס על שקע מצית!!! ויש פה עשרות אשכולות בנושא.
תחליט על סוג של הפלג שאתה רוצה להשתמש במערכות שלך (EC50 ?XT60?) ותדאג שכל החשמל צרכנים שלך יהיה מבוסס על המחבר הזה.
בנוסף, למקרה של שימוש ברכב אחר, תבנה מתאם משקע מצית למחבר שבחרת......ותעשה את הכל לא להשתמש בו.

למה אני אומר ש 8A לא מספיק?
במשך היום, שגם יותר חם (מאשר בלילה), וגם פותחים את המקרר יותר פעמים ( להוציא ולהכניס שתיה?), אני מניח שהמקרר צורך, בממוצע 2AH.
אם יש לך מטען של 8A, זה אומר שבממוצע, במשך היום, שהמנוע עובד, אתה טוען בסדר גודל של 6AH.
אם מתחילים לנסוע ב 8:00 בבוקר, ולא עוצרים עד 17:00, יש לך 9 שעות מנוע, כפול 6AH, תאורטית אתה מוגבל ל 54AH ליום.
וזה מספר תאורטי, לפני הפסקות, עצירות, מסלולים רגליים.
כל החישוב הזה מוביל לכמה מסקנות -
1- אם אתה חושב שאתה באמת צריך מצבר של 100AH, אתה בבעיה, כי אתה מנהל מאזן אנרגיה גירועני.
2- אתה חייב לעשות את החשבון שלך (מבוסס על אופי הטיול שלך) ולהבין את המגבלה הזו.

אני חוזר וחולק את המס' שאני הגעתי -
1- מינימום זרם טעינה (למארז 50AH) 12-15A.
2- בהנחה שיש לי מצבר של 50AH, זה אומר שלא צריכה לו בעיה להטען בזרם של עד 50A (1C). יותר ויותר פעמים, אני מצטער שאין לי מצב של טעינת BOOSTER. אני בהחלט שוקל להוסיף DC2DC נוסף. כמובן שזה מחייב מחשבה נוספת לגבי האלטרנטור והחוטים, אבל זו בעיה. טעינה של 50A זה אתגר שאני מנסה להמנע ממנו, אבל 20-25A, נראה לי מספר שהייתי שמח שיהיה לי.

My two cents

דורון.פ.
18-10-22, 18:02
הדבר החשוב קודם כל הוא לחשב את הצריכה ומשם את אופי הטיול והטעינה ומשם המאזן
אתן דוגמה מהטיול האחרון שלי 4 ימים
הלילה הכי עמוס - הגענו למחנה ב-18:00 והתחלנו תנועה ב8:30 למחרת כסה"כ 10.5 שעות של מקרר המכוון ל2 מעלות (לא צריך אבל ככה אני אוהב).
תאורה הודלקה ב19:00 ודלקה עד 01:00 סה"כ 6 שעות של 2.5A (אני אחראי על תאורה)
משאבה בגדול נגיד עוד 3A וטעינות טלפונים וכו
הצריכה לאותו לילה היתה 44Ah כלומר המקרר כנראה צרך לכיוון 2.5A לשעה
למחרת היו כ-4 שעות נסיעה (השאר טיולים רגליים ועצירה קצרה) ואני טוען ב13A (יכול אם צריך להגיע ל15) כלומר ממוצע של 11A לשעה
כלומר 44A טעינה לאותו יום
לפעמים אני גם מסיים יום עם גרעון אבל המצבר שלי בנוי לגרעון של עד 10Ah ללילה לשלושה לילות במקרה של טיולים רגליים יותר ארוכים (לא הגעתי מעולם לניצול מלא של הגרעון)
במקרה של טיולי גיפים קלאסיים של מטיבי הגה ולסת בדוגמא שלי מצבר של 48Ah~50Ah היה מספק.

yadin.ganon
29-10-22, 17:34
הגיעו כל החיבורים למיניהם... האיכות של המחבר טעינה מדהימה! חיברתי אותו לכבל עם שקע מצית מסיבי והתוצאה נראית טוב.
כל שאר הרכיבים מחוברים עם סקוטש איכותי לדופן הברוס ויושבים חזק (:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/4cff05f07a27e309b1cc536d9afe7f4c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/574f2c83bfb000a2a32a90cbb0019e87.jpg


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/2938b5ec063c68a4c42f42d3fc578c49.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/fe5b1adbd8985b06627b138d2153ab6f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/7a2c5f15dfdd65a0de10ea419a4598d4.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/65c00ab61ff04f9151384dd6df248de5.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221029/5fadeb3c0c5bd03bd45eb11fde48c22c.jpg

yadin.ganon
04-12-22, 17:55
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221204/87a4eac6a65178f25a26646dbc4edca9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221204/f76632388688d46e183d1fc9ec768e41.jpg

עדכון מצב:
רכיב lvd הוחלף לאחד יותר מתאים (מה ששיתפתי בלינק הראשון - והגיע עכשיו)
קצת סדר בחוטים ובמיקומי החלקים..
חברתי ובדקתי - וזהו! עובד (:

KOOKE
04-12-22, 23:49
מטרת השאלה אינה להקניט אלא להשכיל - מעבר להנאה של בנייה עצמית, מה הרווח/ החיסכון הכספי בהשוואה למוצר דומה עם אותם נתונים טכניים- מה שמכונה "תחנת כוח ניידת" שמגיע כבר מורכב במארז ושכולל את כל הרכיבים במארז שבנה פות"ש?

סולי
04-12-22, 23:56
בערך פי 2 במחיר, מינימום.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

yadin.ganon
05-12-22, 06:47
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221205/1d3c8915f198a26b26ac532f26bef8bb.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221205/2dd25810b2fd4bd474b54dc828cd3402.jpg

אביזר ראשון, נבנה בהשראת אחד מחברי הפורום.
בגדול - מוט סלפי, כמה חיבורי GoPro, ונורת cob led.

נורה -
https://www.ebay.com/itm/264489244465?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=SoTh-lc2TeG&sssrc=2349624&ssuid=UpuLHoHXTnO&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

מוט סלפי -
https://a.aliexpress.com/_mLPyoKu

ishc
05-12-22, 07:03
בזמנו, מצבר צרכנים 60 אמפר, lifepo4 כולל הכל יצא לי סביב 1200 שח

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

zivo
05-12-22, 09:03
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221204/87a4eac6a65178f25a26646dbc4edca9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221204/f76632388688d46e183d1fc9ec768e41.jpg

עדכון מצב:
רכיב lvd הוחלף לאחד יותר מתאים (מה ששיתפתי בלינק הראשון - והגיע עכשיו)
קצת סדר בחוטים ובמיקומי החלקים..
חברתי ובדקתי - וזהו! עובד (:
רק עכשיו שמתי להערה שלך על lvd ( מה שאנחנו בד"כ קוראים VSR), והשימוש שאתה עושה בו ( הגנה על המצבר מפריקת יתר).
וזה מעניין \ משונה.
האם למצבר אין BMS מובנה?

חנן-ג'יפולוג
05-12-22, 09:55
יש bms "חכם":

http://www.ciltec.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=2327798

המשוטט
05-12-22, 10:01
יש bms "חכם":

http://www.ciltec.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=2327798מישהו אמר לי פעם:
"להדפיס על הקרטון זה זול - לעמוד מאחורי מה שמודפס .... שם הכסף״

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
05-12-22, 10:36
משפט טוב. גם להכפיש זה זול. הרבה יותר זול מלבנות מצבר כמו שצריך ולפרסם את תכונותיו.

אין לי מושג אם הפרסום נכון, אבל גם אין לי דרך להוכיח או סיבה לחשוד שמדובר בפרסום שקרי.

לכן, מה שרצוי לדעתי, זה לציין שרצוי לבדוק בפועל את הגנות המצבר. זה מה שאני נוהג לעשות למעט במצברים מסוימים שאני יודע מנסיוני שאין להם bms, ואז אני מציין זאת במפורש.

zivo
05-12-22, 10:37
יש bms "חכם":

http://www.ciltec.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=2327798

אז מה תפקידו של ה lvd ? ומה זאת אומרת התאמה שלו ל LifePo?

חנן-ג'יפולוג
05-12-22, 10:42
שיענה פותח השרשור. אני יכול לציין שלפעמים אני משתמש במצבר לתפקודים שונים, עם חשיבות שונה, ואז אני אגן בענף מסוים על המצבר עם מתח ניתוק גבוה יחסית, כדי לשמור מיץ לענפים אחרים עם תפקודים החשובים יותר.

yadin.ganon
05-12-22, 14:53
השיקול להרכבת BMS/LVD חיצוני הוא לא מורכב.
ידוע לי שיש BMS מובנה במצבר - כתוב בתיאור המוצר.
אני לא שקט לגמרי עם זה, ולכן אני מעדיף לייצר "יתירות".
אסביר את עצמי:
השיקול המרכזי הוא מחיר המצבר, אם מתרחשת פדיחה עם הBMS במקרה שאחד מהחברים או בני המשפחה הפחות ערים בפן הטכני לוקחים אותו לטייל, והמצבר נפרק לגמרי זה יהיה לא נעים.
ככה יש הגנה נוספת - בעיקר לשקט הנפשי שלי.
יש לי את המקום בקופסה גם ככה, וזה רכיב יחסית זול ופשוט.

המשוטט
05-12-22, 15:03
משפט טוב. גם להכפיש זה זול. הרבה יותר זול מלבנות מצבר כמו שצריך ולפרסם את תכונותיו.

אין לי מושג אם הפרסום נכון, אבל גם אין לי דרך להוכיח או סיבה לחשוד שמדובר בפרסום שקרי.

לכן, מה שרצוי לדעתי, זה לציין שרצוי לבדוק בפועל את הגנות המצבר. זה מה שאני נוהג לעשות למעט במצברים מסוימים שאני יודע מנסיוני שאין להם bms, ואז אני מציין זאת במפורש.מתנצל אם השתמע שאני מכפיש- אני לא עושה דברים כאלו באינטרנט.



Sent from my SM-G973F using Tapatalk

zivo
05-12-22, 17:01
השיקול להרכבת BMS/LVD חיצוני הוא לא מורכב.
ידוע לי שיש BMS מובנה במצבר - כתוב בתיאור המוצר.
אני לא שקט לגמרי עם זה, ולכן אני מעדיף לייצר "יתירות".
אסביר את עצמי:
השיקול המרכזי הוא מחיר המצבר, אם מתרחשת פדיחה עם הBMS במקרה שאחד מהחברים או בני המשפחה הפחות ערים בפן הטכני לוקחים אותו לטייל, והמצבר נפרק לגמרי זה יהיה לא נעים.
ככה יש הגנה נוספת - בעיקר לשקט הנפשי שלי.
יש לי את המקום בקופסה גם ככה, וזה רכיב יחסית זול ופשוט.
איבדתי אותך :-)

הרכיב הזה מנתק ב 12.8V, כלומר (במקרה של LIFEPO X4) ב 3.2V לתא ! זה כמעט תא מלא לגמרי.
אני מציע שתבדוק את עצמך (את המארז), לדעתי הוא יתנתק בלמעלה ממחצית הקיבול.
אני חושב שאתה סתם חושש (עם ה BMS ידפק, טעינה צריכה להפחיד אותך לא פחות), ואתה משתמש ב VSR (LVD) לא לשימוש שלשמו הוא תוכנן.

דרך אגב, אתה מודע לכך שה VSR פורק את המצבר בזרם של 150MA כל הזמן?

yadin.ganon
05-12-22, 19:16
איבדתי אותך :-)

הרכיב הזה מנתק ב 12.8V, כלומר (במקרה של LIFEPO X4) ב 3.2V לתא ! זה כמעט תא מלא לגמרי.
אני מציע שתבדוק את עצמך (את המארז), לדעתי הוא יתנתק בלמעלה ממחצית הקיבול.
אני חושב שאתה סתם חושש (עם ה BMS ידפק, טעינה צריכה להפחיד אותך לא פחות), ואתה משתמש ב VSR (LVD) לא לשימוש שלשמו הוא תוכנן.

דרך אגב, אתה מודע לכך שה VSR פורק את המצבר בזרם של 150MA כל הזמן?

למיטב הבנתי מהאתר - המתח המינימלי שמומלץ למצבר לפי היצרן הוא 12.8
אין לי וויכוח מול זה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
05-12-22, 20:07
בהחלט. גם יונדאי שמשתמשים במצבר בכימיה זהה באיוניק ההיברידי מגדירים מתח של 12.8 וולט כעשרה אחוז soc ומתחת לזה הגנת המצבר נכנסת לפעולה, וגם בהגנות שאני שם אני מתייחס למנעד המצבר הנורמלי בין 12.8 ל13.3 וולט. בהגנה של מצבר התנעה הגדרתי 13 וולט כמתח מינימלי.
המצבר לא ימות גם ב9 וולט, אבל כבר לא מרוויחים אנרגיה משמעותית בירידה לשם.

zivo
05-12-22, 21:06
תעשו ניסיון, קחו 2-3 מכשירי מדידה שונים ותמדדו את המתח של איזה מצבר.
האם כולם יראו אותו הדבר ברמת העשירית וולט.
קחו מכשיר כמו VSR, ותבדקו אותו.

חנן,
שזה מגיע לדקויות של עשירית וולט, אין לנו (לרובנו, בבית) את הכלים והאמצעים לדיוקים האלו.
אני מאוד מסכים עם האמירה שלך שאין מה לטעון מעל 14V ( כתבת את זה איפה שהוא בשרשור ) אבל לגבי פריקה, אני חושב שניסיון לעצור על 12.8 הוא שגוי.
אני מציע לידין לעשות ניסוי פשוט, לטעון ל 14V ולפרוק ל 11.5-12V, ואח"כ לטעון ל 13.3 ולפרוק ל 12.8 , וכמובן למדוד את ההספק.
אם אין אמצעי מדידה, אפשר פשוט לחבר נורה של 2-4A ולמדוד את הזמן בכל אחד מהניסויים.
אני מוכן להמר על סביבות ה 20% הבדל.

אם אתה מוכן לוותר על זה ביודעין, בהצלחה.

yadin.ganon
05-12-22, 21:35
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221205/d8a680325f121a5aeb230f7c5bb7f642.jpg

טוב, נראה שהתבלבלתי בקריאה והתפלק לי נתון.
אשמח אם מישהו יוכל לאמת את זה.
האם 10.0v נשמע יותר הגיוני?
מעניין לבדוק מה יהיה ההפרש בתפוקה בין 12.8 ל10.0 בסוללה מהסוג הזה.

חנן-ג'יפולוג
05-12-22, 21:49
10v זה הגנה מנזק סופני. זה לא אומר שיש טעם להגיע לשם.

- - - Updated - - -

https://imageshack.com/i/pmUPNEOQj

zivo
05-12-22, 23:42
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221205/d8a680325f121a5aeb230f7c5bb7f642.jpg

טוב, נראה שהתבלבלתי בקריאה והתפלק לי נתון.
אשמח אם מישהו יוכל לאמת את זה.
האם 10.0v נשמע יותר הגיוני?
מעניין לבדוק מה יהיה ההפרש בתפוקה בין 12.8 ל10.0 בסוללה מהסוג הזה.
זה כבר יותר הגיוני.
תטעין את המצבר וחבר מנורה (2-4A ) , שה VSR מחובר, ויעצור את המנורה ב 12.8, תרשום את הזמן.
תחזור על הניסוי ללא ה VSR ותעצור ב 11 ( לא צריך 10), ותמדוד את הזמן.

-->