התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יש מתאם שמאפשר ניקוי פילטר אוויר בעזרת מכונת ניפוח אוויר של תחנת דלק?



Avi222
18-10-22, 11:32
מישהו יודע אם אפשר לקנות מתאם כלשהו שמאפשר "להפוך" את מכונות ניפוח האוויר בתחנות הדלק למכשירי ניקוי פילטרים?

אני לא מומחה אבל נראה לי שמתאם עם פיה קטנה יוכל לאפשר לקבל לחץ שיאפשר ניקוי סביר של הפילטר אחרי טיול.

GodsFather
18-10-22, 12:19
תפעיל פונקציית "פנצר" וזה יוציא כמה פעימות של לחץ חזק

Sent from my HD1903 using Tapatalk

erezgur
18-10-22, 12:19
לא מומחה גדול, אבל אם זה פילטר נייר - אל תנסה לנקות עם לחץ אוויר, יש סכנה גדולה שאתה תגרום לחורים שיאפשרו מעבר גרגירי אבק (ושאר הדברים שהפילטר צריך לסנן) ואתה עלול לגרום נזקים למנוע.

מאיר אלוני
18-10-22, 12:39
עדיף שאיבה (יניקה) ולא לחץ אויר, יש חלק שהופך את הלחץ אויר לשואב, בפנצריות מכירים את זה זה מיועד לריקון אויר מפנימיות, לפני הרבה שנים הייתי יבואן של כלי עבודה פניאומטיים והיה לי כזה

איל מ
18-10-22, 14:54
לא מומחה גדול, אבל אם זה פילטר נייר - אל תנסה לנקות עם לחץ אוויר, יש סכנה גדולה שאתה תגרום לחורים שיאפשרו מעבר גרגירי אבק (ושאר הדברים שהפילטר צריך לסנן) ואתה עלול לגרום נזקים למנוע.

הלחץ אויר במשאבה בתחנת דלק במצב "פנצ'ר" שתואר כאן הוא בסדר גמור.
מקפידים על הכיוון הנכון, ולא מצמידים לנייר, וזה אחלה.
הפיה לא מוציאה סילון מרוכז והרסני.
מי שיש לו את הקומפרסור 300 ליטר דקה עם המתאם הבינוני יכול גם. (לא הסיכה, שלדעתי היא עם קוטר קטן מדי בשביל כל שימוש עם הקומפרסור הזה ויכולה לגרום נזק).

המשוטט
18-10-22, 14:59
https://youtu.be/VejLFqWCNZw

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Avi222
18-10-22, 16:19
https://youtu.be/VejLFqWCNZw

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
נחמד! אבל הפילטר אוויר בג'ימני זה פשוט אוסף של חתיכות נייר אז הפטנט ההוא לא יעבוד

140644

- - - Updated - - -


הלחץ אויר במשאבה בתחנת דלק במצב "פנצ'ר" שתואר כאן הוא בסדר גמור.
מקפידים על הכיוון הנכון, ולא מצמידים לנייר, וזה אחלה.
הפיה לא מוציאה סילון מרוכז והרסני.
מי שיש לו את הקומפרסור 300 ליטר דקה עם המתאם הבינוני יכול גם. (לא הסיכה, שלדעתי היא עם קוטר קטן מדי בשביל כל שימוש עם הקומפרסור הזה ויכולה לגרום נזק).


תפעיל פונקציית "פנצר" וזה יוציא כמה פעימות של לחץ חזק

Sent from my HD1903 using Tapatalk

רעיון מעולה, אנסה ואעדכן :confused:

ד ו ר ו ן
18-10-22, 16:21
https://youtu.be/VejLFqWCNZw

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

בזמנו בטרקטורים של CASE היה פיצר נחמד לניקוי פילטר המזגן בקבינה.
בטריקת הדלק נוצר לחץ חיובי בקבינה שמנקה את האבק בפילטר.

המשוטט
18-10-22, 16:27
ב D5/D6 של אבא שלי היה ברזנט [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

boaz avrahami
18-10-22, 20:06
אצלי ב SSL יש שני פילטרים- פנימי וחיצוני והם יקרים מאוד. סביב ה 1000 שח.
הוראת היצרן זה לא לנקות כלל ורק להחליף חיצוני כל פעם שהמנורה נדלקת וכל 3 חיצוניים גם את הפנימי.
לא אוהב את ההנחיה הזו אבל למרות שיש לי מקדם ביטחון גבוה בזכות שני האלמנטים אני מנקה רק עם שואב אבק. גם את בית המסנן.
זה גם לא מלכלך כמו לחץ אוויר וגם עדין עם הנייר.

לגבי הקבינה, היא אכן בדיחוס חיובי למען מניעת חדירת אבק.
קשה לסגור דלת ללא חלון פתוח.
לא חשבתי על עניין נקיון הפילטר מזגן ויש מה לנקות שם בכל זאת אבל זה נשמע הגיוני לגמרי העניין שבו הפילטר מקבל מכת לחץ.
ושלי זה לא קייס אלא JCB אז אני מניח שזה כל ברובם אם לא בכולם.

Oren Kipnis
19-10-22, 00:21
כל ניקוי מסנן אוויר בלחץ אוויר יהרוס אותו. הקרעים קטנים, כאלו שלא רואים בעינים, אבל גדולים בהרבה מגרגרי אבק.

בית מסנן מנקים בשואב אבק או מטלית לחה, אף פעם לא בלחץ אוויר. הוא פשוט יעיף טינופת לתוך המנוע.

Avi222
21-10-22, 16:55
אכן הפתרון שהוצע להשתמש במצב "מילוי צמיג מרוקן" עובד לא רע והצלחתי להוציא את רוב הלכלוך מהפילטר.

Oren Kipnis
24-10-22, 02:47
אכן הפתרון שהוצע להשתמש במצב "מילוי צמיג מרוקן" עובד לא רע והצלחתי להוציא את רוב הלכלוך מהפילטר.
ועכשיו זה כבר לא פילטר.
פילטר נייר מצוי מסנן בסביבות 2 עד 2.5 מיקרון, ובמקומות רבים בארץ גרגרי אבק אפילו קטנים מ 2 מיקרון.
לחץ האוויר יצר קרעים בגודל כמה מיקרונים, אבל הרבה יותר מ 2 מיקרון, ואבק יכול להכנס חופשי למנוע.

איל מ
24-10-22, 07:56
.
לחץ האוויר יצר קרעים בגודל כמה מיקרונים, אבל הרבה יותר מ 2 מיקרון, ואבק יכול להכנס חופשי למנוע.

אתה קובע קביעה כוללנית מאוד.
כמו להגיד שכל מי ששטף את האוטו עם גרניק, בהכרח קילף את כל הצבע.
מחר אני חוזר מטיול. מוזמן להפגש ולראות איך אני מנקה (אני בד"כ לא מנקה, אבל לשם ההדגמה). ואם גם כך זה הורס, אנחנו נכתוב את זה כאן.

ד ו ר ו ן
24-10-22, 08:56
בספר רכב מקורי של היילקס בטיפים לאחזקה יש הנחייה + איור של איש מנקה פילטר אויר עם לחץ אויר. ואני משוכנע שאין להם כוונה לפגוע במוניטין של עצמם.
כמו כל דבר, ״איך עושים״ משנה הרבה.
לא לחץ גבוה ולא מצמידים את פיית האויר לנייר.
גם לא כל הפילטרים נולדו שווים בסינון ועמידות.

הפסקתי לנקות אחרי טיולים אחרי התקנת מד וואקום בצנרת האויר אחרי הפילטר.
זה נותן חיווי ברור מה מצב הפילטר.
אם המדיד לא זז, אני לא נוגע בפילטר(מקורי איכותי).
יוצא שפילטר איכותי מחזיק המון קמ לפני שערכי החסימה משפיעים.

Oren Kipnis
28-10-22, 23:55
אתה קובע קביעה כוללנית מאוד.

נכון. אף אחד מאיתנו לא יעמוד עם מיקרוסקופ ויספור את מספר הקרעים. מה שבטוח שקרעים יהיו.


מחר אני חוזר מטיול. מוזמן להפגש ולראות איך אני מנקה (אני בד"כ לא מנקה, אבל לשם ההדגמה). ואם גם כך זה הורס, אנחנו נכתוב את זה כאן.

נפגש בהזדמנות אחרת אני באירופה בטיול עד סוף דצמבר עם הסינכרו.

- - - Updated - - -


הפסקתי לנקות אחרי טיולים אחרי התקנת מד וואקום בצנרת האויר אחרי הפילטר.
זה נותן חיווי ברור מה מצב הפילטר.
אם המדיד לא זז, אני לא נוגע בפילטר(מקורי איכותי).
יוצא שפילטר איכותי מחזיק המון קמ לפני שערכי החסימה משפיעים.

אליפות !

-->