צפייה בגרסה מלאה : פג׳רו 2009 קופצני
שלום, חדש עם פג׳רו ארוך 2009 מוגבה. אני מרגיש בדרכי כורכר כל אבן קטנה וכל הרכב סוג של רועד אבל בורות הוא מגהץ יפה, היה לי בעבר פרדו וההרגשה בכורכר היתה אחרת - מה אני מפסיד? רעיונות?
לפי הסדר:
מידת צמיג.
לחץ אוויר.
קפיצים-בולמים.
מה לחץ האויר בצמיגים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
איזה קיט הגבהה קיים על הרכב?
אצל חבר התקינו קיט לעומס גבוה מה שנותן הגבהה מעל ל 2", אבל הרכב בכלל ריק לגמרי, גם אצלו די קופצני, רק אם מעמיס אותו לטיול מתחיל ל"היתרכך" מעט.
לפי הסדר:
מידת צמיג.
לחץ אוויר.
קפיצים-בולמים.
תודה על התגובה:
צמיג 265/60 18
לחץ קדמי 29 אחורי 31
לא יודע איזו הגבהה, צילמתי:
https://photos.app.goo.gl/zdmbrRBbbMHyXVz66
- - - Updated - - -
איזה קיט הגבהה קיים על הרכב?
אצל חבר התקינו קיט לעומס גבוה מה שנותן הגבהה מעל ל 2", אבל הרכב בכלל ריק לגמרי, גם אצלו די קופצני, רק אם מעמיס אותו לטיול מתחיל ל"היתרכך" מעט.
תודה על התגובה:
לא יודע איזו הגבהה, צילמתי:
https://photos.app.goo.gl/zdmbrRBbbMHyXVz66
- - - Updated - - -
מה לחץ האויר בצמיגים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה על התגובה:
צמיג 265/60 18
לחץ קדמי 29 אחורי 31
נדמה לי שיש שם ספייסר והמתלה די פתוח.
אסף.
Sent from my 2201117PG using Tapatalk
נדמה לי שיש שם ספייסר והמתלה די פתוח.
אסף.
Sent from my 2201117PG using Tapatalk
שזה אומר?
שההגבהה היא לא על ידי קפיצי הגבהה אלא על ידי פתיחה מאולצת של המתלה מה שגורם לנסיעה קופצנית...
(ככה נדמה לי מהתמונות שלך)
אסף.
Sent from my 2201117PG using Tapatalk
תכין 6000 שח ותתקין סט קפיצים ובולמים של oldman שזה arb, ותקבל רכב גבוה יותר ונוח יותר.
תבחר את הסט המתאים לפי המשקל מאחור, אם אתה עמוס במיוחד, או שיש כננת מקדימה, קח סט קשיח. אם לא, קח סט רך יותר.
זה הסיפור.
שההגבהה היא לא על ידי קפיצי הגבהה אלא על ידי פתיחה מאולצת של המתלה מה שגורם לנסיעה קופצנית...
(ככה נדמה לי מהתמונות שלך)
אסף.
Sent from my 2201117PG using Tapatalk
איך אםשר לשפר את המצב?
איך אםשר לשפר את המצב?
מה שהזמר המזרחי הידוע בתגובה מעל כתב :rolleyes:
סט מתלים טוב שלם וחדש. וגם לעבור לצמיגים בחתך גבוה יותר מ60 - כלומר לחישוקי 17.
זה בגדול.
ehudzeelim
25-10-22, 20:57
ממליץ לך לפני ה-6000 שח, לקחת סיבוב על רכב עם הגבהה כזאת, שלא תגלה שהרכב נשאר קופצני/ או שבעצם זו רק התחושה שלך..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ממליץ לך לפני ה-6000 שח, לקחת סיבוב על רכב עם הגבהה כזאת, שלא תגלה שהרכב נשאר קופצני/ או שבעצם זו רק התחושה שלך..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
במקרה כזה המסקנה עלולה להיות לא נכונה מאחר והמון אנשים מזמינים סטים לא מתאימים למשקל.
צריך להתייחס לנושא הזה ברצינות, חלק מהלקוחות מזמינים מה שדוחפים להם.
לגבי נסיון הרוב (קבוצות הווטסאפ ופייסבוק של פאגרו) יש 2 אופציות מומלצות ל BK :
1. סט אולדמן
2. בולמי קוני (מתכווננים) וקפיצי לאוולס
שוב, חשוב שהסט הנבחר יתאים למשקל, אין פתרון גנרי.
עסק לא זול, אבל מקבלים רכב אחר לעומת הבולמים המקוריים העלובים.
השינוי מורגש גם בכביש מיידית בכל סיבוב, פתאום אתה לא נוהג במשאית שנזרקת הצידה.
+1.
אצלי קוני+לוולס לרכב לא עמוס ביום יום. מרגיש מעולה בכביש, ובשטח מגהץ די יפה.
שלום, חדש עם פג׳רו ארוך 2009 מוגבה. אני מרגיש בדרכי כורכר כל אבן קטנה וכל הרכב סוג של רועד אבל בורות הוא מגהץ יפה, היה לי בעבר פרדו וההרגשה בכורכר היתה אחרת - מה אני מפסיד? רעיונות?
חברים, תודה רבה על התגובות הרבות והמעניינות!
אשמח לנסות רכב כמו שלי עם בולמים של אולדמן או קוני, אני מאזור בנימינה - יש מישהו מהאזור?
במקרה כזה המסקנה עלולה להיות לא נכונה מאחר והמון אנשים מזמינים סטים לא מתאימים למשקל.
צריך להתייחס לנושא הזה ברצינות, חלק מהלקוחות מזמינים מה שדוחפים להם.
לגבי נסיון הרוב (קבוצות הווטסאפ ופייסבוק של פאגרו) יש 2 אופציות מומלצות ל BK :
1. סט אולדמן
2. בולמי קוני (מתכווננים) וקפיצי לאוולס
שוב, חשוב שהסט הנבחר יתאים למשקל, אין פתרון גנרי.
עסק לא זול, אבל מקבלים רכב אחר לעומת הבולמים המקוריים העלובים.
השינוי מורגש גם בכביש מיידית בכל סיבוב, פתאום אתה לא נוהג במשאית שנזרקת הצידה.
ראיתי גם אי אילו התקנות דובינסון לאחרונה שנראות לא רע (טרם נסעתי עם אחת בפאג'רו. בלנדקרוזר מרגיש אחלה)
עושה רושם שהאולדמן מחזיקות זמן רב יותר משאר במותגים, ולא שוקעות יותר מידי.
דובינסון אני פחות מכיר, אבל לא חושב שמדובר באותה רמה.
לי יש BK 2010 עם אולדמן (בולמים וקפיצים) בני 6, בעיקר הקדמים שקעו והם היום 4-5 ס"מ נמוכים מהאחורים, במקור: +-ס"מ.
מספיק להחליף רק את הקפיצים, או לשים סט חדש?
ארנון
עושה רושם שהאולדמן מחזיקות זמן רב יותר משאר במותגים, ולא שוקעות יותר מידי.
דובינסון אני פחות מכיר, אבל לא חושב שמדובר באותה רמה.
אני עם bk ודובינסון,
אבל בגרסת המונוטוב שלהם שנקראת ims.
מרוצה מאוד. שיכוך מצוין, לא מתנדנד ולא חובט, גם בנסיעות ממושכות בשבילים מהירים.
מצד שני, יקר יותר מהאולדמן כך שאין פה קיצור דרך.
מקבלים מה ששילמת עליו.
מתעלק על השרשור, התקנתי עכשיו סט של lovells - koni על קינג קצר. הסט הכי רך שיש והרכב קשה לי ברמה של כאבי גב. העמסתי אבן שפה בתא מטען עד שיתרכך קצת.
לקוני יש כיול, שווה לבדוק שהם מכויילים למצב הכי רך.
שנית שווה לבדוק שאכן הקפיצים שהותקנו מתאימים למרכב קצר ולמשקל הרכב שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לקוני יש כיול, שווה לבדוק שהם מכויילים למצב הכי רך.
שנית שווה לבדוק שאכן הקפיצים שהותקנו מתאימים למרכב קצר ולמשקל הרכב שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כמו שנכתב
הרבה מוסכים לא מבדילים בין קצר וארוך,
מביאים דגם אחד מכל יצרן.
הרבה תלונות בקצרים, במיוחד מאחורה.
בדקת מול האתר של קוני שזה אכן המקט הנכון?
לקוני יש כיול, שווה לבדוק שהם מכויילים למצב הכי רך.
דווקא המצב הרך יכול להיות מתורגם לתחושת קפיציות יתר.
פחות שיכוך והזנב בועט מעלה בפתיחת הקפיץ אחרי באמפ.
תחושה כללית של נענוע מעלה-מטה.
דווקא המצב הרך יכול להיות מתורגם לתחושת קפיציות יתר.
פחות שיכוך והזנב בועט מעלה בפתיחת הקפיץ אחרי באמפ.
תחושה כללית של נענוע מעלה-מטה.
כמה שאתה צודק…
יש המון דיסאינפורמציה בתחום הזה.
- - - Updated - - -
אני עם bk ודובינסון,
אבל בגרסת המונוטוב שלהם שנקראת ims.
מרוצה מאוד. שיכוך מצוין, לא מתנדנד ולא חובט, גם בנסיעות ממושכות בשבילים מהירים.
מצד שני, יקר יותר מהאולדמן כך שאין פה קיצור דרך.
מקבלים מה ששילמת עליו.
מה המחיר ששילמת אם אפשר לשאול?
לקוני יש כיול, שווה לבדוק שהם מכויילים למצב הכי רך.
שנית שווה לבדוק שאכן הקפיצים שהותקנו מתאימים למרכב קצר ולמשקל הרכב שלך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
המקטין נבדקו, מתאים לקינג קצר ללא עומס. נחכה בסבלנות לשיפור המצב, בנתיים עם אבן שפה בתא המטען.
ממליץ שוב לנסות כיול שונה לבולמים.
קוני במקור בולם שמרגיש קצת קשה, לי לפחות.
בסמוראי שלי ניסיתי למעלה מ12 בולמים שונים גם קד וגם אחורה, גם של רכבים מאוד כבדים.
היתרון שלהם שניתן לשנות את הכיול, שילמת על זה, תנצל את האפשרות.
אהה כן... הם פורחים כשמעלים את הקצב..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
, בנתיים עם אבן שפה בתא המטען.
תעיף את הדבר הזה משם לפני שתהרוג מישהו
קשורה היטב
תתפלא כמה אלסטית היא נהיית כשצריך להשתחרר ולעוף.
במקור בולם שמרגיש קצת קשה, לי לפחות.
בסמוראי שלי ניסיתי למעלה מ12 בולמים שונים גם קד וגם אחורה, גם של רכבים מאוד כבדים.
היתרון שלהם שניתן לשנות את הכיול, שילמת על זה, תנצל את האפשרות.
סמוראי זה מקרה קיצון לפצוח הנוחות.
לא חושב שנכון להשליך לרכב במשקל ומימדים של קינג, גם לא קצר
עקרונות דומים, נתוני פתיחה שונים מאד.
גם מציע בתור התחלה לשים את הקוני במצב הכי קשה, ולנסות.
תתפלא כמה אלסטית היא נהיית כשצריך להשתחרר ולעוף.
נחליף אותה במשהו אחר. שני שקי מלט מאובטחים?
אהלן, נפגשנו בחורשן בשבת, חבל שלא ביקשת סיבוב באותו רגע, בשמחה היית יכול.
אם חשקה נפשך, אתה יכול לתאם איתי ולהגיע לכפר סבא איזה ערב ולעשות סיבוב על פגארו 2008 מוגבה אולדמן, סט אולדמן קשיח מאחור ובינוני מקדימה. לדעתי יש לך כבר את הטלפון שלי [emoji847][emoji847]
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפי הסדר:
מידת צמיג.
לחץ אוויר.
קפיצים-בולמים.
גם אני עם BK 2009 קצר שמרגיש אחלה מחוץ לעיר אבל במהירות עירונית ברחובות הישוב אני מרגיש כל בור וסדק בכביש...
בהנחה שאני לא הולך כרגע להחליף את הבולמים והקפיצים שאיתם קניתי את הרכב (קוני ולוולס) ושאני נוסע רק בכביש או בשבילי קק׳׳ל:
1. האם יש טעם להחליף לג׳אנטים וצמיגים במידה 17? השיפור בנוחות הנסיעה בכביש יהיה משמעותי ?
2. בצמיגים שיש לי כרגע 265/60 18 אני עם לחץ אויר 32 בכל הגלגלים - כשאני יורד ל 29 המצב משתפר פלאים - האם סביר להוריד עוד, נניח ל-26 או שזה נמוך מדי לצמיגי כביש במידה הזו?
3. אם אחליף לצמיגים וג׳אנטים במידה 17 כך שדופן הצמיג תגדל ל-65 אז אוכל לסוע בכביש עם לחץ אויר נמוך מזה שאיתו אני נוסע כיום עם צמיגי 18?
תודה מראש וסליחה על החפירה…
1. האם יש טעם להחליף לג׳אנטים וצמיגים במידה 17? השיפור בנוחות הנסיעה בכביש יהיה משמעותי ?
[RIGHT]2. בצמיגים שיש לי כרגע 265/60 18
בעלות הזו תחליף מתלים.
הרבה יותר נכון.
גם אני ע[COLOR=#111111]אני עם לחץ אויר 32 בכל הגלגלים - כשאני יורד ל 29 המצב משתפר פלאים -
לא מסתדר.
זה טווח הלחץ הרגיל במהלך נסיעה כשהצמיג מתחמם.
לא אמור להיות כזה הבדל מהותי.
נראה לי יותר פלסבו.
השוואת לרכב זהה עם מתלים אחרים?
יש מצב שה״בעיה״ ברכב היא פשוט אי ההתאמה לך, אישית.
עברו שלושה שבועות עם 50 קג בתא המטען(שני שקים שהחליפו את האבן שפה). הקפיצים התרככו והמצב השתפר. הגב כבר לא כואב אחרי מעבר על כל אבן.
לפחות היית שם משקל מועיל. מים, כלי עבודה, חילוץ...
ehudzeelim
19-11-22, 11:23
עברו שלושה שבועות עם 50 קג בתא המטען(שני שקים שהחליפו את האבן שפה). הקפיצים התרככו והמצב השתפר. הגב כבר לא כואב אחרי מעבר על כל אבן.
שני שקי מלט=אבן שפה=100 ק"ג
וכשאתה אומר שהקפיצים התרככו, אתה מתכוון שהוצאת את השקים ועכשיו הקפיצים רכים? או שאתה נוסע עם זוג שקים קבוע?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שק מלט שוקל היום 25 קג
ולא 50 כבעבר
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
ehudzeelim
19-11-22, 12:21
שק מלט שוקל היום 25 קג
ולא 50 כבעבר
Sent from my SM-G973F using Tapatalkתודה על העדכון מזמן לא יצקתי [emoji28]
אבל עכשיו מה שמפתיע אותי זה ש-50 קילו עושים את ההבדל בין רכב קופצני לנוח
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה על העדכון מזמן לא יצקתי [emoji28]
אבל עכשיו מה שמפתיע אותי זה ש-50 קילו עושים את ההבדל בין רכב קופצני לנוח
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כשהם בקצה הרכב הם משפיעים הרבה יותר (גם מפעילים עומסים הרבה יותר גבוהים על המרכב).
אכן השקים שוקלים 25 קג כל אחד, הוצאתי אותם כי המצב השתפר.
רצועות וציוד חילוץ יש אבל משקלן קטן.
אני כנראה לא מבין אותך.
לטענתך,
נסעת עם 50 קילו באוטו במשך שבועיים וזה ריכך את הקפיצים?
כי זה לא בדיוק משהו שקורה. כן, קפיצים שוקעים קצת אחרי ההתקנה, אבל לא כמו שציינת.
בדיוק. לאחר כשבועים המצב השתפר ואז הוצאתי את השקים. לא התרגלתי, הגב שלי לא פיתח חסינות-אני כבר לא בגיל כזה😀
שמעון שמעטן
02-04-25, 06:07
+1.
אצלי קוני+לוולס לרכב לא עמוס ביום יום. מרגיש מעולה בכביש, ובשטח מגהץ די יפה.
כמה הגבהה נותן ? מה עלות הסט ?
כמה הגבהה נותן ? מה עלות הסט ?
שמע, לגבי עלות זה כבר היה מזמן...
ההגבה 2 אינץ'.
שים לב אם בוחרים בקפיצים בעלי עומס גבוה הם "נותנים" יותר גובה, ולא משאירים מהלך מתלה, אבל גם "קשים" יותר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.