PDA

צפייה בגרסה מלאה : לקראת קנייה גרנד ויטרה 2010-2014 - מנוע



Barumogi
20-10-22, 10:14
שלום לכם, חדש כאן ובכלל בעניין השטח.
קורא המון בפורום בשבועות האחרונים.
אני הולך ונסגר לכיוון קניה של הרכב הנל. הוא מתאים מצויין לכל הדרישות שלי
רכב משפחתי שני (2 ילדים קטנים) עם קמ שנתי נמוך, טוב לשטח עד רמה בינונית (כמובן הגבהות מיגון וצמיגים) וכו.

כבר ראיתי כמה רכבים ואני מבין בערך מה מתאים לי.
השאלה שלי היא בעיקר לגבי מנוע, מחולקת ל3. רוב הרכבים למכירה הם בין 150-200 קמ.
בהרבה מהם בשלב מסויים הוחלף מנוע, גם לא בשנתונים המפורסמים עם הבעיות.
1. איך ומה כדאי לוודא באיכות מנוע שהוחלף.
2. במידה ולא הוחלף - מה אורך החיים של מנוע מקורי כזה?
3. בגדול מה עדיף?

אודה לעזרתכם!
ברוך


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
20-10-22, 12:03
צריך מאוד לרצות את הדגם כדי לצלוח ולמצוא רכב טוב כי כפי שציינת ברובם הוחלפו המנועים ולא ברור מה הותקן, ליוויתי חבר של חבר בחיפוש וזה קשה ביותר.

מציע שתתחיל עם הסבר ותקציב ו מה אתה מחפש כדי לוודא שאתה מתמקד בו מהסיבות הנכונות ולא יכול להתפשר על פורסטר/דסטר או לשדרג לרכב עם יכולות עדיפות.


Asaf-a
אסף.א

Barumogi
20-10-22, 13:49
תודה אסף.
אני מבין את הבעיתיות ואת זה שכנראה ייקח זמן, אני מבקש הכוונה ספציפית למנוע כדי למזער טעויות. בגלל זה (ככה הבנתי שנהוג כאן) לא פירסמתי בפורום ייעוץ.
ושכחתי לציין אבל אני מאוד מעדיף בלי מערכת גז, בגלל מקום בתא מטען, בגלל שיהיה ליום יום אצל אשתי, בגלל התעסקות נוספת במערכת נוספת.

לשאלתך, אני רוצה רכב עם הילוך כוח, בסביבות 10 שנים על הכביש או פחות, תקציב כ70-80k. עם תחזוקה זולה יחסית ולא על ידי.
עתיד לנסוע כ5k בשנה לא כולל הטיולים, מרווח ובטיחותי יחסית, נוח בפנים על הכביש וגם בשטח.
אין לי נסיון אבל אני מהמר שב3-5 שנים הקרובות אני לא אגיע להארדקור מבחינת נסיעות שטח ואסתפק בשבילים+, קצת בוץ, מהמורות, בעיקר טיולי יום בסופשים ואולי מספר קמפינגים קצרים במהלך השנה.
שיפורים כפי שנהוג בויטרה מספקים אותי (הגבהה, צמיגים ומיגון)
מקווה שעניתי לשאלתך.


Sent from my iPhone using Tapatalk

assafy
20-10-22, 14:06
מה רע בפאג'רו לדרישות הנ"ל? נראה לי שעדיף אפילו מבחינת צריכת דלק.

Barumogi
20-10-22, 14:11
מה רע בפאג'רו לדרישות הנ"ל? נראה לי שעדיף אפילו מבחינת צריכת דלק.

לא רע.
קצת גדול (אני מחפש ארוך). להבנתי תחזוקה יקרה יותר, אולי אני טועה.
יש דגם ספציפי, שנתון, שאתה ממליץ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

אורי ק.
20-10-22, 14:30
מה רע בפאג'רו לדרישות הנ"ל? נראה לי שעדיף אפילו מבחינת צריכת דלק.

איזה פאג'רו בן 10 ייכנס לו בתקציב 70-80 אש"ח...?

assafy
20-10-22, 14:37
אני לא כזה מומחה ברמות הגימור של הפאג'רו אך נראה לי שפאג'רו BK ארוך נכנס בתקציב שלך ובשנתונים שאתה מכוון אליהם ואאל"ט יש אפילו אחד כזה שמפורסם כאן (אין לי היכרות אישית).
מצטער שאני סוחף את השרשור אך במבט מהצד לא מבין למה הגראנד וויטארה מהדור האחרון עם הילוך כח ששווק עד 2015 קורץ לאנשים.
זה רכב שרוכך מאוד לעומת הדורות הקודמים שלו, נמוך מאוד ועם צריכת דלק שערורייתית שהיא גבוהה יותר מאשר ל"ק או פאג'רו שגדולים ממנו בהרבה.
בנוסף לזה יש את סיפור המנועים שהולכים בגלל סדק במנוע או סיבות אחרות והוויכוחים באיזה שנתונים זה בדיוק קורה.
ראיתי נהגים מצויינים שעושים נפלאות עם הרכב הזה ומקפצים את עשוש וכו' אך יצא לי לראות יותר מקרים שהרכב התקשה במתארים די פשוטים ושהגובה הנמוך שלו היווה מכשלה רצינית.
נכון שהרכב קומפקטי והרכבים הגדולים יותר נראים מפחידים למי שרק נכנס לתחום אך השד אינו נורא כל כך.
זו דעתי כמתבונן מהצד, לא היה ברשותי רכב כזה וייתכן ולאנשים אחרים תהיה דעה אחרת.

assafy
20-10-22, 14:45
איזה פאג'רו בן 10 ייכנס לו בתקציב 70-80 אש"ח...?צודק, אני מתקן. מחיפוש קל בתקציב הזה כנראה אפשר יהיה להשיג באיזור 2010.
עדיין, בכל מקרה כבר לא מדובר ברכבים חדשים אז בעיני פחות חשוב אם רכב יותר ישן או יותר חדש בכמה שנתונים ספורים מאשר מצב תחזוקה של אקזמפלר מסויים.

Barumogi
20-10-22, 14:56
תודה על התגובות
ממה שאני רואה, פאג׳רו ארוך 2010 נמכרים ב120 אלף התחלתי. זה גדול עליי.
גם דעתך לגבי גודל הרכב, שלדעתי היא נכונה ומתרגלים, בעייתית קצת. הרכב ישמש 90% את אשתי ביומיום, בסופי שבוע שלא על הליסינג עבודה אני כנראה אנהג.. ובשבילה הגודל הזה כן יותר בעייתי..
מאותה נקודת מוצא, גם פנים הרכב צריך להיות ״משפחתי״ חדיש ונעים כמה שניתן (מזגן טוב, מערכת טובה, מולטימדיה, מושבים ופלסטיקה במצב סביר+ וכו) זה רכב שני לכל דבר, שיהיה אפשר לטייל אתו בכיף ולא לחשוש מהתפרקותו או חמור מזה, לא לצאת לטיול שאתה רוצה כי אין לך יותר מפרייבט.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
20-10-22, 15:10
נראה שירית חץ והקפת עיגול מסביבו ...

כמו שהמליץ לך אסף,
כדאי שתפתח שרשור בייעוץ ותכניס את כל הפרמטרים.
אולי דווקא סובארו יתאים לדרישות המסלולים שאתה מתכנן.

בכל מקרה,
יש פה הרבה שרשורים בנושא המנוע ואיזה דגם מומלץ.
למיטב ידעתי אין בהם אף מידע מוסמך (רשמי).
אם בכל זאת החלטת GV , אז בדוק כל רכב בקפידה כולל ההיסטוריה.
כמובן שאין ערובה שלמרות הכל לא תיפול בסטטיסטיקת המנועים.

בהצלחה בכל מקרה
רענן

Barumogi
20-10-22, 15:18
נראה שירית חץ והקפת עיגול מסביבו ...

כמו שהמליץ לך אסף,
כדאי שתפתח שרשור בייעוץ ותכניס את כל הפרמטרים.
אולי דווקא סובארו יתאים לדרישות המסלולים שאתה מתכנן.

בכל מקרה,
יש פה הרבה שרשורים בנושא המנוע ואיזה דגם מומלץ.
למיטב ידעתי אין בהם אף מידע מוסמך (רשמי).
אם בכל זאת החלטת GV , אז בדוק כל רכב בקפידה כולל ההיסטוריה.
כמובן שאין ערובה שלמרות הכל לא תיפול בסטטיסטיקת המנועים.

בהצלחה בכל מקרה
רענן

תודה רענן,
שמח לשמוע את דעתכם ולהחכים.
קראתי הרבה בפורום ייעוץ, גם אנשים עם דרישות דומות לשלי, לא ראיתי טעם לעלות שם שוב. אולי אעשה זאת בהזדמנות בקרוב (מעניין אם יהיו תשובות שונות)
אתה קצת צודק עם החץ, בגלל זה רשמתי את זה בפורום סוזוקי עם שאלה על מנוע.

מאוד אשמח לשמוע עוד דעות ואהיה יותר משמח אם יהיו תגובות מנסיון וידיעה לגבי נושא המנוע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
20-10-22, 15:27
צריך מאוד לרצות את הדגם כדי לצלוח ולמצוא רכב טוב כי כפי שציינת ברובם הוחלפו המנועים ולא ברור מה הותקן, ליוויתי חבר של חבר בחיפוש וזה קשה ביותר.

מציע שתתחיל עם הסבר ותקציב ו מה אתה מחפש כדי לוודא שאתה מתמקד בו מהסיבות הנכונות ולא יכול להתפשר על פורסטר/דסטר או לשדרג לרכב עם יכולות עדיפות.

הסוזוקים מרגישים יותר קלים ונעימים, יותר כמו פרייבט ביומיום, בהשוואה לל"ק/פאג׳רו/טרופר שמרגישים יותר כמו משאית קטנה. יש כאלו שמעדיפים להרגיש על גג העולם ויש כאלו שמעדיפים להיות מחוברים יותר לקרקע, יש מקום לכולם [emoji846]

erezgur
20-10-22, 16:03
אני לא כזה מומחה ברמות הגימור של הפאג'רו אך נראה לי שפאג'רו BK ארוך נכנס בתקציב שלך ובשנתונים שאתה מכוון אליהם ואאל"ט יש אפילו אחד כזה שמפורסם כאן (אין לי היכרות אישית).

הנה, זה הפאג'רו של נדב ש. - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124986

בהחלט מועמד ראוי ובתקציב, גם אם שנתיים פחות ממה שפות"ש ציין, אבל נדב זה נדב ואתה יכול להיות בטוח שהרכב מתוחזק היטב ומוכן לשטח. אין ספק שתהנה ממנו הרבה יותר בכביש וגם בשטח.

אם אתה לא מפחד מנסיעה קצרה לאזור הצפון הקרוב - ממליץ בחום לפחות לראות אותו ולדבר עם נדב, תקבל את כל הנתונים והמידע ותוכל להחליט.

raanan
20-10-22, 16:12
ארז,
תקרא את תגובה 9 של הבחור
לי מובן שפג'רו ארוך לא מתאים לאישה.

חבל להציע חלופות אם אין תמונה מלאה של הדרישות, מגבלות (תקציב בין היתר) ופנטזיות

Asaf-a
20-10-22, 17:27
אשתי עד היום כועסת שהחלפתי את הפאגרו 2007 הארוך בפורסטר 2015, מאוד נהנתה לנהוג בו ביום יום.

נדב42- מסכים שהסוזוקי ג.ו אחלה ביום יום (יש לאבי כזה קצר יד1 2008) חוץ מצריחת הדלק אבל באמת קשה למצוא כלי טוב.

לפותח השרשור, קח את אשתך לסיבוב על פאגרו ארוך, אולי תפתיע לטובה.

Asaf-a
אסף.א

asafk
20-10-22, 17:40
אני מבין למה 'מכונית' כמו גרנד ויטרה או סוברו או דסטר תהיה חוויה קלה יותר לעיכול לנהגת העיקרית אז חבל למשוך את הדיון למה שנראה לא מתאים מראש.
למרות זה תן לגברת לנהוג במשהו גדול יותר אולי היא תתאהב.....

לגבי סוגיית המנועים. אני לא יודע מה הבעיה ומה הדרך למנוע אותה. אני כן מבין שאתה תעשה 5000 קמ בשנה מה שאומר שנגיד אורך החיים שנותר למנוע המשומש שהוחלף לתוך הרכב שתקנה (אנחנו מבינים שרוב הסיכויים שמה שהתקיימו זה לא מנוע חדש מהשקית אלא מנוע שנקצר מרכב תורם איברים שמת בתאונה ואנחנו לא יודעים כמה קילומטרים היו לו אלא רק שהוא היה תקין באותו הרגע) הוא נאמר 50 אלף קילומטר - שזה מעט - אבל בשבילך זה 10 שנים. גם אם זה חצי מזה יש לך 5 שנים ליהנות בלי חשש.
ונכון שהסטטיסטיקה יכולה להכות אותך כי כאמור אתה לא יודע מה התקינו ברכב שתקנה.
אז כשהבנת שאתה לוקח סיכון סטטיסטי נשאר לך להחליט כמה כסף אתה מוכן לסכן. כמה עולה להחליף מנוע? איזה חלק מהעלות הזו אתה שם בצד, וכמה אתה מתמחר את הסיכון בקניה. כלומר כמה נראה שתקנה צריך להיות יותר זול מרכב אחר כדי שישתלם לך לקנות אותו.

אחרי כל זה יכול להיות באמת שמתאים לך פורסטר או דאסטר. קשה למצוא דאסטרים משומשים במצב סביר. האם פורסטר יקר יותר משמעותית מסוזוקי?

אסף.

Sent from my 2201117PG using Tapatalk

zivo
20-10-22, 17:50
אני לא כזה מומחה ברמות הגימור של הפאג'רו אך נראה לי שפאג'רו BK ארוך נכנס בתקציב שלך ובשנתונים שאתה מכוון אליהם ואאל"ט יש אפילו אחד כזה שמפורסם כאן (אין לי היכרות אישית).
מצטער שאני סוחף את השרשור אך במבט מהצד לא מבין למה הגראנד וויטארה מהדור האחרון עם הילוך כח ששווק עד 2015 קורץ לאנשים.
זה רכב שרוכך מאוד לעומת הדורות הקודמים שלו, נמוך מאוד ועם צריכת דלק שערורייתית שהיא גבוהה יותר מאשר ל"ק או פאג'רו שגדולים ממנו בהרבה.
בנוסף לזה יש את סיפור המנועים שהולכים בגלל סדק במנוע או סיבות אחרות והוויכוחים באיזה שנתונים זה בדיוק קורה.
ראיתי נהגים מצויינים שעושים נפלאות עם הרכב הזה ומקפצים את עשוש וכו' אך יצא לי לראות יותר מקרים שהרכב התקשה במתארים די פשוטים ושהגובה הנמוך שלו היווה מכשלה רצינית.
נכון שהרכב קומפקטי והרכבים הגדולים יותר נראים מפחידים למי שרק נכנס לתחום אך השד אינו נורא כל כך.
זו דעתי כמתבונן מהצד, לא היה ברשותי רכב כזה וייתכן ולאנשים אחרים תהיה דעה אחרת.

מאוד לא מסכים אתך.
היתה לי כזו וויטארה 2006 במשך 3 שנים ומטיילים איתי 2 משפחות עם וויטארות כאלו גם היום.
חוץ מבעיית הדלק (הבן אדם מחפש רכב שיעשה 5K בשנה, כמה זה חשוב?) ואכן בעיה מסויימת במנוע מסדרות מסויימות, זה רכב אמין נוח, ומפתיע בעבירות שלו.
אני בהחלט מבין מישהו (במיוחד אישה) שלא רוצה לנסוע ברכב של 3 טון ביום יום. אחרי הגבהה, הוא לא נמוך מדאסטר או XV (בדיוק הפוך, זוויות טובות יותר), ויש לו הילוך כח.
כל עליה בגודל של הרכב, תגרור ירידה בשנתון ועליה בקילומטרז' , או במילים פשוטות עליה בעלויות תחזוקה.

ehudzeelim
20-10-22, 17:59
לפות"ש,
רקסטון עונה על כל הדרישות שתארת בתגובה 3, ובנוסף נהנה מיתרון בשנתון והקילומטראז', שזיו תאר כמגבלה בתגובה 17.
וגם, יש סיכוי טוב שאשתך תהנה ממנו, הוא די "מתורבת" יחסית למקביליו

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Barumogi
20-10-22, 21:14
תודה לכל ממליצי הפאג׳רו, אני בטוח שזה רכב מדהים, ואולי דעתינו תשתנה במהלך החיפושים, לא כתוב בלוח (נדב) אם זה דיזל או בנזין. לי אישית יש העדפה לבנזין, פחות התעסקות וזול יותר להבנתי.
אני חייב להבהיר שאני מחפש משהו עם שנתון כמה שיותר גבוה שלא דורש יותר מידי, פשוט אין לי פנאי כרגע לטפל, להתעסק, וללמוד בעצמי, בעתיד, הלוואי שכן.
דוסטר- מנסיון היקפי, לא באמת מעניין אותי.
פורסטר- אכן בתקציב, וזה רכב שמאוד אהבתי פעם, עד שהתחילו לעשות פסים באדום:) ואם אני לא טועה אין לו הילוך כוח (אני כן צופה גידול באתגרים בשטח במהלך השנים הקרובות וכן הייתי רוצה להתנסות בזה לפני קניית ג׳יפ רציני יותר בעתיד)
רקסטון אכן היה אחד מהרכבים שהתעניינתי בהם, הדיזל קצת הרתיע אותי אבל מעבר לזה לא זוכר למה ירדתי ממנו.
בדקתי בין היתר גם על ליברטי, pathfinder, ויטרה ישנה, טראקאן וטראנו.

ממש תודה על ההמלצות ובאמת שאני די נעול על ג ו, אלא אם כן תהיה הפתעה שלא חשבתי עליה. רק מקווה לא לעשות טעות של טירונים בקנייה.

בעצה צידית, האם יש מוסכים מומלצים לבדיקה חוץ מטל צופי, גולד מוטורס ושרפי? שואל כי כל הרכבים שבדקתי מטופלים בהם וחשבתי קצת לצאת מהמעגל הזה. (היכרות מוקדמת של בעל הרכב עם המוסך, וכו) או שזאת לא בעיה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Barumogi
20-10-22, 21:19
ארז,
תקרא את תגובה 9 של הבחור
לי מובן שפג'רו ארוך לא מתאים לאישה.

חבל להציע חלופות אם אין תמונה מלאה של הדרישות, מגבלות (תקציב בין היתר) ופנטזיות

רענן, אלו נתונים חסרים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Barumogi
20-10-22, 21:26
לגבי סוגיית המנועים. אני לא יודע מה הבעיה ומה הדרך למנוע אותה. אני כן מבין שאתה תעשה 5000 קמ בשנה מה שאומר שנגיד אורך החיים שנותר למנוע המשומש שהוחלף לתוך הרכב שתקנה (אנחנו מבינים שרוב הסיכויים שמה שהתקיימו זה לא מנוע חדש מהשקית אלא מנוע שנקצר מרכב תורם איברים שמת בתאונה ואנחנו לא יודעים כמה קילומטרים היו לו אלא רק שהוא היה תקין באותו הרגע) הוא נאמר 50 אלף קילומטר - שזה מעט - אבל בשבילך זה 10 שנים. גם אם זה חצי מזה יש לך 5 שנים ליהנות בלי חשש.
ונכון שהסטטיסטיקה יכולה להכות…

לא מתעלם משאר ההצעות, אבל תודה רבה על ההתייחסות הספציפית לסוגיית המנועים. עושה שכל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אבי ביטר
21-10-22, 00:07
גרנד ויטרה, אחת האופציות הגרועות ביותר לדעתי.

אמינות - לא, למרות ארץ הייצור, סדק בבלוק וכל הסיפורים האלו.
שטח - לא, וטיילתי רבות עם אחד כזה משופר
מרחב פנימי - על הפנים
צריכת דלק - מחרידה

אני ממש לא מבין איך אפשר להיות נעול עליו.

לדעתי האופציות של סובארו עדיפות בתחום הזה של ״שטח רך״.

Barumogi
21-10-22, 11:32
כהצעת חלקכם פתחתי שירשור ייעוץ.

רכב ראשון לשטח במקום פרייבט
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=22239&share_tid=125511&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2Ecom%2 Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D125511&share_type=t&link_source=app


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
21-10-22, 18:31
דעתי האישית.
לי היה תקציב דומה ודרישות דומות לפני שנה פלוס וקניתי טנדר שהיה נהדר אבל.... אצלי הנסיעה היומיות הייתה בעיקר בין עירונית בלי פקקים, סביבה יחסית טובה לרכבי דיזל.
אני מבין שהביאה היומיומית שלכם קצרה יחסית אבל האם היא בתנועה עירונית או פקוקה?
בכל מקרה הייתי מחפש את הרכב הכי חדש שניתן ולדעתי האישית, זוג +2 לטיולים של עד 2 לילות, גראנד ויטרה ודומייהם קטנים מדי (זה מה שגרם לי לפסול אותם).
אולי שווה להסתכל על אקספלורר 2010, יש פה כבר מישהו שמטייל עם כזו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

-->