צפייה בגרסה מלאה : רכב ראשון לשטח במקום פרייבט
שלום לכולם,
אני די חדש כאן בפורום, קראתי והשכלתי הרבה בשבועות האחרונים, ועכשיו אני רוצה לעשות טבילת אש התלבטתי רבות האם לרכוש ג׳יפכרכב שלישי לטיולים בלבד או להחליף פרייבט קיים, ההחלטה היא חד משמעית לרכוש רכב שטח ראשון שיחליף פרייבט כרכב שני בבית (אחזקת רכב שלישי לא באה בחשבון כרגע, הראשון הוא ליסינג שלי מהעבודה). אשמח להכוונה.
1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
- 70~.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים)?
- כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
- כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
- משפחה, שני מבוגרים, שני ילדים, לעיתים עם הכלבה, נניח 3 פעמים בשנה כולל לינה לילה 1-2.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
- ביומיום כ4-5קמ בשנה, בנוסף מניח שכ2-3 קמ לטיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
- כרכב שני בבית, של אשתי, השבתה אחרי כל גיחת שטח תהיה בעייתית מאוד. פעם בשנה נסבל.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
- לצערי לא יהיה לי פנאי לתחזוקה. טיפולים ותחזוקה וכו מוסכים בלבד.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
- יחסית מרכזי, מושב בשפלה (אזור לטרון).
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
- נתחיל לאט ונעלה, אני לא צופה טיולי אתגרים קשים ב3-5 שנים הראשונות, אבל כן רוצה לבנות תשתית נהיגה ולעבוד עם הילוך כוח. שבילים 4x4 ובין השבילים, בוץ, מדבר, פה ושם מעלה בינוני פלוס.
לא חסר אפילו באזור הקרוב לבית.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
- לא. אין לי ידע או נסיון בנושא.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
- חסר כל ניסיון:)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
- כרכב שני משפחתי, נוח בכביש וטוב בשטח. לא גדול מידי.
הפנים צריך להיות נעים, תקין, מרווח ונוח ולא מורכב מידי או שבור.
תחזוקה פשוטה וזולה יחסית. וזמינה!
הילוך כוח.
אפשרויות שדרוג בסיסיות זמינות (צמיגים, הגבהה, מיגון).
א. גיר אוטומטי.
ב. מנוע בנזין בהעדפה.
ג. תצורה - ארוך.
ד. גיל הרכב - כ 10 או פחות.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
- כן אבל.. המליצו לי פה לשמוע את דעתכם בלי דעה קדומה.
אשמח להוסיף פרטים לפי הצורך.
תודה לעונים והמייעצים!
ברוך
Sent from my iPhone using Tapatalk
בהמשך לשרשור השני שלך אז ברור למה ציירת עיגול מסביב לגראנד וויטארה.
יש באמת מחסור ברכבים עם הילוך כח שהם גם קומפקטיים אך לא זעירים כמו הג'ימני.
רכב אחר שהוא עם הילוך כח ולא גדול מידי ושנכנס גם בתקציב הוא גי'פ ליברטי kk.
עוד רכב שנכנס בתקציב ובשנתון זה רקסטון אבל הוא קצת יותר גדול.
אני כן הייתי משקיע בלחפש גראנד ויטארה גם אם זה אומר לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה).
בעיני,
למרות הגובה, וצריכת הדלק, והמנועים, קיומו של הילוך low הוא ראשון בסדר העדיפויות, מבין הרכבים שעדיין מתפקדים גם כפרייבט ולא כקרנף.
בנוסף,
ייתכן ואני טועה, אבל לתחושתי הלא מבוססת בעליל, צנוע בנזין יתמודד טוב יותר עם הנעות לנסיעות קצרות (מסיק את זה מ:"בשימוש האשה ורק 5000 בשנה").
אבל,
רשמת גם "מעלה בינוני מדי פעם". זה כבר לדעתי יותר מתכתב עם הsuv הגדולים (דיזל ברובם). זה לא שהויטארה לא תצליח בסוף, אבל זה יתכתב פחות טוב עם "להשבית רק פעם בשנה".
הייתי שוקל ג׳יפ גראנד צ׳רוקי WK.
הוא עפעס קצת יותר מבוגר מ 10 שנים אבל לדעתי הוא מתאים.
אם אתה יכול קצת להגדיל את התקציב אז WK2 בן 10.
לבדוק שיש הילוך כח ו 4x4.
בניגוד לגראנד ויטארה (היה לי), פה יש ״תמורה״ מלאה בעד צריכת הדלק והאמינות לא רעה בכלל אם הרכב שמור ומטופל.
יש מוסכים טובים ולא יקרים, המכירים את הדגם, גם באיזור השפלה.
לא הייתי נרתע מכלי סטנדרטי ונמוך, הוא יקח אותך מספיק רחוק בתור התחלה.
בעתיד, הגבהה קלה, מיגון וצמיגים יאפשרו לך עוד אפשרויות טיול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מציע שתחפש את הרכב הספציפי הכי טוב ממספר דגמים ששמת עליהם עין, כולל גרנד ויטארה וגרנד צרוקי.
לכל דגם תכין רשימת מחלות ידועות ותתחיל לכתת רגליים
Asaf-a
אסף.א
2 ילדות וכלבה...
מה גודל הכלבה?
ממליץ לחשוב על גודל תא המטען, ע"מ שלא תתפוס יותר מידי מקום במרחב המחיה של הבנות.
תזכור שבטיול, הן רואות הרבה פחות מהיושבים מלפנים ובקלות החוויה יכולה להתקלקל.
אם הגברת שלך פתוחה לרעיונות "אחרים" - מה דעתך על טנדר?
בהמשך לשרשור השני שלך אז ברור למה ציירת עיגול מסביב לגראנד וויטארה.
יש באמת מחסור ברכבים עם הילוך כח שהם גם קומפקטיים אך לא זעירים כמו הג'ימני.
רכב אחר שהוא עם הילוך כח ולא גדול מידי ושנכנס גם בתקציב הוא גי'פ ליברטי kk.
עוד רכב שנכנס בתקציב ובשנתון זה רקסטון אבל הוא קצת יותר גדול.
ליברטי זה כיוון, זה רכב אמין ופשוט לתחזוקה?
רקסטון אם אני לא טועה יש רק דיזל? לא היה לי רכב דיזל מעולם, מה המשעויות וההבדלים בינו לבין בנזין?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני כן הייתי משקיע בלחפש גראנד ויטארה גם אם זה אומר לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה).
בעיני,
למרות הגובה, וצריכת הדלק, והמנועים, קיומו של הילוך low הוא ראשון בסדר העדיפויות, מבין הרכבים שעדיין מתפקדים גם כפרייבט ולא כקרנף.
בנוסף,
ייתכן ואני טועה, אבל לתחושתי הלא מבוססת בעליל, צנוע בנזין יתמודד טוב יותר עם הנעות לנסיעות קצרות (מסיק את זה מ:"בשימוש האשה ורק 5000 בשנה").
אבל,
רשמת גם "מעלה בינוני מדי פעם". זה כבר לדעתי יותר מתכתב עם הsuv הגדולים (דיזל ברובם). זה לא שהויטארה לא תצליח בסוף, אבל זה יתכתב פחות טוב עם "להשבית רק פעם בשנה".
בינתיים זה מה שאני עושה, מנסה לתור ולמצוא יחידה טובה, על הדרך אני נפתח לרעיונות כאן ואתחיל לבדוק במקביל.
תפסת אותי בפסקה האחרונה, אתה צודק. מבטיח לא לעשות מעלה בינוני יותר פעם בשנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הייתי שוקל ג׳יפ גראנד צ׳רוקי WK.
הוא עפעס קצת יותר מבוגר מ 10 שנים אבל לדעתי הוא מתאים.
אם אתה יכול קצת להגדיל את התקציב אז WK2 בן 10.
לבדוק שיש הילוך כח ו 4x4.
בניגוד לגראנד ויטארה (היה לי), פה יש ״תמורה״ מלאה בעד צריכת הדלק והאמינות לא רעה בכלל אם הרכב שמור ומטופל.
יש מוסכים טובים ולא יקרים, המכירים את הדגם, גם באיזור השפלה.
לא הייתי נרתע מכלי סטנדרטי ונמוך, הוא יקח אותך מספיק רחוק בתור התחלה.
בעתיד, הגבהה קלה, מיגון וצמיגים יאפשרו לך עוד אפשרויות טיול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה על ההצעה, אבדוק את הנל יותר לעומק.
אני יוצא מנקודת הנחה שאחזקה והחזקה יקרות יותר, גם בגלל הגודל וגם בגלל השנתון, אני טועה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אסף. א
זה בדיוק מה שאעשה.
יש המלצות נוספות באותו הכיוון חוץ ממה שעלה כאן?
Sent from my iPhone using Tapatalk
2 ילדות וכלבה...
מה גודל הכלבה?
ממליץ לחשוב על גודל תא המטען, ע"מ שלא תתפוס יותר מידי מקום במרחב המחיה של הבנות.
תזכור שבטיול, הן רואות הרבה פחות מהיושבים מלפנים ובקלות החוויה יכולה להתקלקל.
אם הגברת שלך פתוחה לרעיונות "אחרים" - מה דעתך על טנדר?
בן 6, בת3. הכלבה בגודל בינוני. לגבי תא המטען, חשוב לי שלא תהיה מערכת גז(בג ו) וגלגל בחוץ בגלל זה.
הסתדרנו בקמפינגים בחניוני לילה של לילה או שניים עם פרייבט גם עם הכלבה. אז אני מניח שאצליח להסתדר בלי להעמיס דברים לא לצורך.
טנדר זה נפלא, סוג של חלום. בדקתי בזמנו ולא היה משהו בתקציב משנתון יחסית מתקדם.
אבל, לאשתי ביומיום זה יהיה בעייתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ליברטי זה כיוון, זה רכב אמין ופשוט לתחזוקה?
רקסטון אם אני לא טועה יש רק דיזל? לא היה לי רכב דיזל מעולם, מה המשעויות וההבדלים בינו לבין בנזין?
Sent from my iPhone using Tapatalkבדיזל הדבר הכי חשוב זה לא להתבלבל בתחנת דלק ולתדלק בבנזין... (הפוך זה לא קורה כי פיית התידלוק של הדיזל רחבה יותר מפתח התידלוק של רכב בנזין).
נדרש להחליף פילטר סולר בטיפולים. בד"כ הוראות היצרן הינן כל טיפול שני או משהו כזה, אני ברכב שלי מחליף כל טיפול. העלות של פילטר מקורי באיזור ה200 ש"ח.
בדיזל יש טורבו, בבנזין בדרך כלל לא (למרות שבשנים האחרונות זה כבר הרבה יותר נפוץ גם הבנזין).
בדיזל יש מזרקים שהם די יקרים (מסילה משותפת) ומשאבת הזרקה, בבנזין יש מזרקי בנזין פשוטים יותר אך יש גם מערכת הצתה שאין בדיזל.
לדיזל יש רצועת סל"ד מצומצמת יותר (וברכב אוטומטי הגיר דואג לזה) אך מגיע למומנט גבוה בסל"ד יחסית נמוך מה שמתאים לנסיעת שטח בשטח טכני. לחובבי הדיונות עדיף בנזין בגלל הגמישות בסל"ד.
רעש המנוע של דיזל שונה והוא נוכח יותר בסרק, יש כאלו שזה עושה להם אסוציאציות של טרקטור. חשוב תושבות מנוע תקינות ומקוריות אחרת יכולים להרגיש יותר רעידות בסרק.
תגובת הדיזל ללחיצה על הדוושה מעט איטית יותר בגלל השהיית הטורבו אך רכב שטח זה במילא לא רכב ספורט וזה לא באמת משמעותי לנהג הרגיל.
אני כבר 8 שנים עם רכבי דיזל שלא חדשים במיוחד ולמרות ההפחדות לא היו לי תקלות לא עם הטורבו ולא עם המזרקים (יש לי לנדקרוזר 2008 עם מעל 320 אלף ק"מ עם מזרקים וטורבו מקוריים, המנוע נוסע חלק).
עוד פרט הוא שמחירי הסולר אינם תחת פיקוח ולכן יש שונות גדולה במחיר בין תחנות שונות. כדאי להצטרף להסדר התידלוק של ג'יפולוג. למען אריכות הימים של המזרקים כדאי גם לתדלק בתחנות מוכרות ולא פיראטיות.
ehudzeelim
22-10-22, 08:18
רקסטון אם אני לא טועה יש רק דיזל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש רקסטון בנזין, די נדיר. אני חושב שרק עד מודל 2006.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בדיזל הדבר הכי חשוב זה לא להתבלבל בתחנת דלק ולתדלק בבנזין... (הפוך זה לא קורה כי פיית התידלוק של הדיזל רחבה יותר מפתח התידלוק של רכב בנזין).
נדרש להחליף פילטר סולר בטיפולים. בד"כ הוראות היצרן הינן כל טיפול שני או משהו כזה, אני ברכב שלי מחליף כל טיפול. העלות של פילטר מקורי באיזור ה200 ש"ח.
בדיזל יש טורבו, בבנזין בדרך כלל לא (למרות שבשנים האחרונות זה כבר הרבה יותר נפוץ גם הבנזין).
בדיזל יש מזרקים שהם די יקרים (מסילה משותפת) ומשאבת הזרקה, בבנזין יש מזרקי בנזין פשוטים יותר אך יש גם מערכת הצתה שאין בדיזל.
לדיזל יש רצועת סל"ד מצומצמת יותר (וברכב אוטומטי הגיר דואג לזה) אך מגיע למומנט גבוה בסל"ד יחסית נמוך מה שמתאים לנסיעת שטח בשטח טכני. לחובבי הדיונות עדיף בנזין בגלל הגמישות בסל"ד.
רעש המנוע של דיזל שונה והוא נוכח יותר בסרק, יש כאלו שזה עושה להם אסוציאציות של טרקטור. חשוב תושבות מנוע תקינות ומקוריות אחרת יכולים להרגיש יותר רעידות בסרק.
תגובת הדיזל ללחיצה על הדוושה מעט איטית יותר בגלל השהיית הטורבו אך רכב שטח זה במילא לא רכב ספורט וזה לא באמת משמעותי לנהג הרגיל.
אני כבר 8 שנים עם רכבי דיזל שלא חדשים במיוחד ולמרות ההפחדות לא היו לי תקלות לא עם הטורבו ולא עם המזרקים (יש לי לנדקרוזר 2008 עם מעל 320 אלף ק"מ עם מזרקים וטורבו מקוריים, המנוע נוסע חלק).
עוד פרט הוא שמחירי הסולר אינם תחת פיקוח ולכן יש שונות גדולה במחיר בין תחנות שונות. כדאי להצטרף להסדר התידלוק של ג'יפולוג. למען אריכות הימים של המזרקים כדאי גם לתדלק בתחנות מוכרות ולא פיראטיות.
תודה רבה על התשובה המפורטת!
אני צריך לחזור קצת למילון מושגים בשביל להבין יותר טוב, אבל התמונה הגדולה ברורה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בן 6, בת3. הכלבה בגודל בינוני. לגבי תא המטען, חשוב לי שלא תהיה מערכת גז(בג ו) וגלגל בחוץ בגלל זה.
הסתדרנו בקמפינגים בחניוני לילה של לילה או שניים עם פרייבט גם עם הכלבה. אז אני מניח שאצליח להסתדר בלי להעמיס דברים לא לצורך.
טנדר זה נפלא, סוג של חלום. בדקתי בזמנו ולא היה משהו בתקציב משנתון יחסית מתקדם.
אבל, לאשתי ביומיום זה יהיה בעייתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הפתרון למיכל גז על WK2
התקן חיצוני לגלגל ספייר עם ציר שנפתח (אצלי) למטה (או עדיף הצידה). ההתקן יושב במקום וו הגרירה (נשלף, פרופיל "2)
תמודת הדמיה של הרכב הישן שלי ותמונה עם מתקן של רכב אחר (אין לי תמונה עם המתקן שלי...)
4 נפשות , כלבה ולינת שטח = רכב שטח 5 דלתות.
עם התובנות שיש לי היום,
ישר ל SUV ארוך
ההבדל בין GV ל SUV כבר לא כזה משמעותי מבחינת ניהוג ומידות
כמו מעבר מפרייבט לרכב שטח.
לנסועה שאתה מעריך, המלצתי בנזין (ובלי הסבה לגז).
ממליץ לך להתמקד בחיפוש פאג'רו בנזין ארוך.
כמובן שלנדקרוזר עדיף אבל המחיר בשמיים והיחס לתמורה לדעתי לא שווה את המחיר.
עוד אופציה,
לרדת בשנתון ולמצוא טרופר בנזין ארוך 2003/4 .
הבעיה העקרית אתו שהניהוג שלו כשל משאית קלה ודורש תשומת לב.
מניח שהגב' פחות תתחבר לטרופר.
בהצלחה
רענן
שאלה משמעותית היא עד כמה בת זוגך בעניין של לנהוג על suv גדול וישן?
הכל גדול וכבד יחסית לפרייבט. תמרון צפוף, רוורס, חניה, נהיגה בגשם וכיו"ב קצת מורכבים יותר. נכונות להתמודד עם כל מני תקלות (סליחה תכונות) קטנות ומעצבנות.
אם כן, אשריך!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תודה למשיבים
לגבי הגלגל, תודה על המידע וההדמיה, זה רעיון מעניין לצירוקי, עם מתקן כזה עדיין אפשר להשתמש בוו גרירה?
לגבי הsuv, אני מתחיל להציץ גם על פג׳רו. בתקציב שלי השנתון הוא סביב 2008 ומטה. עם 250-300 קמ. חייב להגיד שזה מעט מרתיע. גם עניין הגודל כמובן. אשתי מגיעה לעיתים קרובות לתל אביב, מניח שזה מסביר חלק מהבעיה..
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה על ההצעה, אבדוק את הנל יותר לעומק.
אני יוצא מנקודת הנחה שאחזקה והחזקה יקרות יותר, גם בגלל הגודל וגם בגלל השנתון, אני טועה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לחמי כזה כבר כמה שנים, לא נרשמו תקלות חריגות מדי. הוא החליף מזרק מנוע (אני רואה ברשת סט של כל ה 6 ב 130 דולר..).
הוא מטפל ומתקן במוסך מורשה והעלות בהתאם (כמו בכל רכב).
מה כן יש - פה ושם תקלות קטנות שאפשר להחליט לחיות איתן ואפשר לרדת לעומק העניין ולתקן, כמו בכל מוצר ישן של ג׳יפ.
אצלו זה נורת צ׳ק-אנג׳ין שנדלקת לפעמים אחרי תדלוק.
אצלי ברנגלר זה בקרת שיוט שעובדת לסירוגין, בגלל תקלה ברכיב יקר בתוך גלגל ההגה.
זה לא מטריד אותי והרכב כנראה יחיה אחרי היפנומטית המשפחתית שלנו.
נחזור לגראנד ויטארה להשוואה - אצלי הוא התחיל לפתח בעיית מנוע רצינית ב 100,000 ק״מ ונמכר לסוחר בהפסד גדול, לדעתי העלות הכוללת שלי היתה גבוהה בהרבה בהשוואה לגרגנד צ׳ירוקי הגדול והמאיים של חמי [emoji2]
יש לחמי כזה כבר כמה שנים, לא נרשמו תקלות חריגות מדי. הוא החליף מזרק מנוע (אני רואה ברשת סט של כל ה 6 ב 130 דולר..).
הוא מטפל ומתקן במוסך מורשה והעלות בהתאם (כמו בכל רכב).
אצלי הגראנד ויטארה התחיל לפתח בעיית מנוע רצינית ב 100,000 ק״מ ונמכר לסוחר בהפסד גדול, לדעתי העלות הכוללת שלי היתה גבוהה בהרבה בהשוואה לגרגנד צ׳ירוקי הגדול והמאיים של חמי [emoji2]
יש בזה משהו.. בגלל זה אני בדילמה קשה. (רק בעניין הג ו) אם עדיף מנוע מקורי עם 150קמ שאולי יתפגר בקרוב, או מנוע שהוחלף כבר בשנים האחרונות ולך תדע מאיפה הגיע..
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש בזה משהו.. בגלל זה אני בדילמה קשה. (רק בעניין הג ו) אם עדיף מנוע מקורי עם 150קמ שאולי יתפגר בקרוב, או מנוע שהוחלף כבר בשנים האחרונות ולך תדע מאיפה הגיע..
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני לא מת על הג.ו.
יש הילוך כח אבל הרכב נמוך מאד והמנוע לא משהו.
אם אתה רוצה להיכנס לתחום השטח בזהירות ועם רכב ״קל לעיכול״, לך על פורסטר.
אחרי שתמצה אותו, תחליף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש כאן אי הבנה לגבי הבעיות במנוע גרנד ויטארה 2.4:
לא מדובר על בלאי סטנדרטי על פי קילומטרז אלא על כשל במנוע המקורי שנובע ככל הנראה מאיכות ירודה של יציקת בלוק בסדרת מנועים או באיכות הרכבה בסדרת מנועים גדולה (רובוט לא תקין?)
ברכב שאצלנו במשפחה הסדק התגלה ב100,000 קמ בלבד ולכן טופל בזמן (ועדיין עלה סכום יפה), אצל בעלים פחות קפדנים שהיו מתעלמים מאיבוד קטן של נוזל קירור ופשוט מוסיפים או נוסעים עם מעט מדי נוזל הכשל הגדול מגיע בקילומטרז גבוה יותר לכאורה.
Asaf-a
אסף.א
ברכב שאצלנו במשפחה הסדק התגלה ב100,000 קמ בלבד ולכן טופל בזמן (ועדיין עלה סכום יפה), Asaf-a
אסף.א
אתה יכול לפרט מה זאת אומרת טופל ?
אני מניח שהחלפת בלוק (שזה סוג של אוברול) ולא הלחמה ליציקת הבלוק.
רענן
טופל = החלפת בלוק קומפלט אצל היבואן בחלק חדש מקורי (חצי מנוע, כולל בוכנות, קרנק וכו), היות שהרכב לא הגיע להתחממות אז ראש המנוע המקורי הועבר לבלוק החדש, מאז חלפו מספר שנים ו 80,000 קמ.
ממה שאני מתרשם ברוב המקרים מגיעים עקב גלוי מאוחר מדי להתחממות וקטסרופה שמחייבת החלפת מנוע קומפלט וכנראה גם מערכת קירור חלקית או מלא
Asaf-a
אסף.א
זאת אומרת,
שלמי שיש קבלות ממכשירי תנועה על החלפת בלוק חדש,
אפשר יחסית להיות רגוע בקנית GV ממנו.
תודה על העדכון
רענן
אני חושב שהכיוון של גראנד- צ'רוקי הוא לא רע בכלל. מצד אחד זה עדיין רכב משפחתי לא מפחיד ולא מטרטר ועם כל הפינוקים. מצד שני רכב שטח לא פראייר בכלל ועם פוטנציאל לשיפורים עד הירח.
אסף.
לגבי הצירוקי, יש הרבה מאוד גרסאות.
יכולים לכוון אותי בחיפוש מה הדגמים שכדאי לשים עליהם עין?
איך יודעים אם זה רכב עם הילוך כוח?
מה ההבדל בין ה limited, lerado, overland?
עדיין מעדיף בנזין, אלא אם כן זה לא מומלץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי הצירוקי, יש הרבה מאוד גרסאות.
יכולים לכוון אותי בחיפוש מה הדגמים שכדאי לשים עליהם עין?
איך יודעים אם זה רכב עם הילוך כוח?
מה ההבדל בין ה limited, lerado, overland?
עדיין מעדיף בנזין, אלא אם כן זה לא מומלץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול:
WK שהגיעו דרך היבואן:
Laredo - מנוע 3.7 וללא הילוך כח.
Limited - מנוע 4.7 ועם הילוך כח.
כלים שהגיעו ביבוא אישי, יש אלף גרסאות, תצרך לראות בעיניים שיש בורר מצבים עגול עם הילוך כח, נמצא בקונסולה בין הכסאות.
ב WK2 - כל מה שהיבואן הביא הם עם הילוך כח.
ביבוא אישי, שוב יש אלף גרסאות ותצטרך לבדוק.
יש עוד דקויות בתיבות ההעברה, ש01 זה המומחה, לדעתי כתב על זה פוסט פעם.
וכן, בנזין זה אחלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול:
WK שהגיעו דרך היבואן:
Laredo - מנוע 3.7 וללא הילוך כח.
Limited - מנוע 4.7 ועם הילוך כח.
כלים שהגיעו ביבוא אישי, יש אלף גרסאות, תצרך לראות בעיניים שיש בורר מצבים עגול עם הילוך כח, נמצא בקונסולה בין הכסאות.
ב WK2 - כל מה שהיבואן הביא הם עם הילוך כח.
ביבוא אישי, שוב יש אלף גרסאות ותצטרך לבדוק.
יש עוד דקויות בתיבות ההעברה, ש01 זה המומחה, לדעתי כתב על זה פוסט פעם.
וכן, בנזין זה אחלה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כשאתה אומר wk וwk2 , למה הכוונה?
או עדיף לכולנו, אולי תוכלו לכוון אותי לכתבה/פוסט/שרשור ספציפי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש צ'ירוקי ויש גרנד-צ'רוקי, אלו רכבים שונים.
גרנד צ'ירוקי כולל מספר דגמים לאורך השנים https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee
נשלח מהנייד
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3367-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WK?
אסף.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3367-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%9D-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WK?
אסף.
תודה רבה
קראתי, מההתחלה עד הסוף, כולל כל התגובות.
מעניין מאוד, נראה כיף של רכב.
לא בטוח שמתאים לי, בעיקר לדרישות האמינות וכמות התחזוקה. אולי אני טועה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי
קח בחשבון שגראנד צארוקי יותר עדין(מכלולים -אלומיניום וללא סרן חי מאחורה) ויותר יקר מליברטי פי 1.5 בכמעט הכל...
,אופציות שיפורים פחות מליברטי גם kk וגם kj יש אופציות מכובדות ,ויש כאלו שעושים מסלולים קשים ,ומעלות בינוני פלוס עם נעילה עושה טוב יותר מגראנד ויטרה -הנזק אחרי זה פשוט מזל -הסוזוקי יותר זולה בחלקים אז זה מזל ...
וגראנד ויטרה יותר זולה פי 1.5 בתמורה-כי הטובות יקרות יותר בקניה(2013 ומעלה) - תחזוקה וקניה מגיפ - ליברטיֿֿֿ-צארוקי או גראנד צארוקי
אם זה רכב ראשי שנוסע יום יומי - תמצא גראנד ויטרה 2014 או 2013 ...ויהיה לך אחלה רכב לשלב
אם זה רכב טיולים - ליברטי kk כבר עדיף כי הkj ישן וקשה וקשה למצוא כבר כלי שמור שלא מתקרב ל300k קמ.
תהנה מ2 ססנט שלי.
לי יש ליברטי מזדקן שאני מצליח להוציא ממנו יותר ממה שציפיתי אבל הוא רק לטיולים וזה מה שמציל אותי
לדעתי האישית כל הגרנדים, .. ויטרה וצירוקי יהיו צפופים ל4 נפשות וכלב.
לפחות בטיול עם לינה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
geva dover
23-10-22, 08:43
האמת, אולי כבר שווה לך לחפש קומנדר טוב. יש כמה למכירה במסגרת התקציב ויש כמה שקצת מעל, תצטרך לרדת טיפה בשנתון אבל הוא אחלה תמורה לכסף
תגובה 20#:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125422-%D7%A7%D7%90%D7%9E%D7%91%D7%A7-%D7%9C-4x4-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-15-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA?p=1005342 #post1005342
ויש גם את זה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116021-%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99
עיקר ההבדלים בין הדגמים (ייבוא סדיר):
עד 2010 נקרא WK, החל משנת 2011 רכב חדש לגמרי שנקרא WK2.
כולם מנוע בנזין 3.6 או דיזל. עד 2010 היה גם מנוע 4.7.
מכאן החל משנת 2011 (WK2):
כולם עם בורר מצבי נהיגה/שטח וכולם עם הילוך כוח.
לרדו ה"פשוט" ביותר.
לימיטד - תוסיף גג פנוראמי, כסאות עור, מערכת שמע משופרת ולעיתים גם כריות אוויר (בולמי הזעזועים).
אוברלנד - תוסיף נעילות.
אילו עיקרי ההבדלים במודלים הרלוונטיים.
ביבוא מקביל או אישי יש עוד המון תתי דגמים ואפשרויות. בארה"ב אתה קונה "לגו" ומרכיב לבד את האוטו...
האמת, אולי כבר שווה לך לחפש קומנדר טוב. יש כמה למכירה במסגרת התקציב ויש כמה שקצת מעל, תצטרך לרדת טיפה בשנתון אבל הוא אחלה תמורה לכסףאם פאג'רו ארוך לא מתאים בגלל הגודל נראה לי שהקומנדר גם לא יבוא בחשבון
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
בתור בעלים של GV ב-7 השנים האחרונות, אני חושב שמבחינת דרישות אתה בכיוון הנכון (שוב, אם בהנחה שאתה 3-4 טיולים של דו-יומיים בשנה והרעיון שלך לטיול שטח לא כולל לעלות את הזיק, או אפילו מעלה אברהם). אבל...אני לא בטוח שהתקציב שלך מאפשר לך GV ארוך מהשנתונים האחרונים - בטח לא אקזמפלר עם נתונים סבירים. לי יש קצרה ורציתי להתארך ולעלות בשנתון וגיליתי שרכבים מהשנתונים האחרונים של 2014-15 עם נתונים סבירים נמכרים יותר באזור ה-100 אלף +-, ונחטפים תוך שעות ספורות.
כבעלים אני יכול להעיד על אמינות גבוהה ועלויות אחזקה (כולל ביטוח!) לא גבוהות בהרבה מפרייבט - וזה לדעתי הייתרון הגדול שלו על פורסטר.
זו גם הסיבה שבחרתי ברכב - זה הרכב היחיד שלי ואני נוסע כ-8000 ק"מ בשנה, כך שצריכת דלק פחות מעניינת אותי, אבל אמינות ועלויות אחזקה שוטפות כן. כרכב שני/שלישי שנוסע כ-5,000 ק"מ בשנה, חושב שהייתי בוחר ברכב אחר.
תודה למשיבים
אני קורא בעניין רב, מתבלבל מחדש עם כל תגובה.
בינתיים ממשיך לחפש כמה נהאפשרויות שעלו כאן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אהלן,
גם אני, כמוך, התחלתי לפני שנה לחשוב על להיכנס לעולם הג'יפים (אחרי ששנים נהגתי על הג'יפ של ההורים שלי).
התחלתי בחיפוש אחרי גראנד ויטארה, וכמוך גם, ראיתי שלכל רכב שני בערך החליפו מנוע, והבנתי שהסטטיסטיקה רעה בהקשר הזה. בנוסף הרכב נראה קטן לצרכים שלנו.
בתקציב הנתון, שגם היה סביב מה שאתה מתאר, לא נשאר אלא לבדוק גרנד צירוקי או פאג'רו/לנדקרוזר/לנדרובר ישנים בהרבה.
בסופו של דבר, התיישרתי לכיוון גרנד צירוקי. בהתחלה דגם WK (2005-2010), ולאחר שיחות עם בעלים שונים של הרכב וקריאה כאן בפורום הבנתי שהוצאות התחזוקה עליו יהיו גבוהות מהמשוער, ובלית ברירה ולאחר היכרות עם השוק מתחתי את התקציב עוד למעלה, ובכ 110,000 ש"ח קניתי גרנד צירוקי WK2 שנת 2013, מוגבה (אגב- לא מספיק) וממוגן שטופל באהבה.
עד כה- בסך הכל מאוד מרוצה.
חסרונות- צריכת דלק (1 ל-6 בנזין) והוצאות התחזוקה מעט גבוהות מששיערתי, כי בכל זאת רכב של 200,000 קמ מזמן הפתעות תחזוקתיות מפעם לפעם.
היתרונות-
1. נסיעת כביש נוחה יותר מפרייבט, מעדיף לנהוג בו בהרבה מאשר על ההונדה סיוויק מהעבודה, חזק מאוד ומפנק על אף רמת הגימור הבסיסית (לרדו).
2. בשטח- טיילנו בשנה האחרונה לא מעט, טיולים עם הילדים, לא אגיד לך שהתפרעתי ברמת העבירות אבל בהחלט עבר בנקודות קשות בלי יותר מדי בעיה, הופתעתי לטובה מיכולת העבירות על אף שחששתי בהתחלה. בוא נאמר שאם אתה לא מכוון לעשוש/ורדית/זיק (על אף שיש כאלה עם WK2 שעלו שם) בהחלט תהנה ממנו והוא ייקח אותך רחוק.
3. בגאז'- אני עם שני ילדים, לטיול מעל לילה הכולל אוהל ומזרונים תצטרך ג'ימיגג, או לכל הפחות לדחוס הכל בחוסר נוחות מאחורה. לטיולים יומיים ובכלל לצרכי היומיום תא המטען גדול ומספק בהחלט.
.
אוברלנד - תוסיף נעילות.
...
לא נכון, אוברלנד עם ״נעילות״ qd2 רק במנועי HEMI 5.7, ולהבנתי ממילא רק כאלו שהגיעו ביבוא אישי ובכל מקרה הם בודדים מאוד בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה למשיבים
אני קורא בעניין רב, מתבלבל מחדש עם כל תגובה.
בינתיים ממשיך לחפש כמה נהאפשרויות שעלו כאן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מבין מהשאלות שלך שאתה חושש מאד מעניין התחזוקה והעלויות.
אני ממליץ לך שוב ללכת על משהו פשוט כמו פורסטר כדי להיכנס לתחום ״ברגל ימין״, מהבחינה הזאת.
עדיף להחליף רכב שטח בעתיד כי מיצית את היכולות שלו וצברת בטחון מאשר להחליף (או לצאת מהתחום לגמרי) כי חטפת הוצאות מייאשות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אהלן,
גם אני, כמוך, התחלתי לפני שנה לחשוב על להיכנס לעולם הג'יפים (אחרי ששנים נהגתי על הג'יפ של ההורים שלי).
התחלתי בחיפוש אחרי גראנד ויטארה, וכמוך גם, ראיתי שלכל רכב שני בערך החליפו מנוע, והבנתי שהסטטיסטיקה רעה בהקשר הזה. בנוסף הרכב נראה קטן לצרכים שלנו.
בתקציב הנתון, שגם היה סביב מה שאתה מתאר, לא נשאר אלא לבדוק גרנד צירוקי או פאג'רו/לנדקרוזר/לנדרובר ישנים בהרבה.
בסופו של דבר, התיישרתי לכיוון גרנד צירוקי. בהתחלה דגם WK (2005-2010), ולאחר שיחות עם בעלים שונים של הרכב וקריאה כאן בפורום הבנתי שהוצאות התחזוקה עליו יהיו גבוהות מהמשוער, ובלית ברירה ולאחר היכרות עם השוק מתחתי את התקציב עוד למעלה, ובכ 110,000 ש"ח קניתי גרנד צירוקי WK2 שנת 2013, מוגבה (אגב- לא מספיק) וממוגן שטופל באהבה.
עד כה- בסך הכל מאוד מרוצה.
חסרונות- צריכת דלק (1 ל-6 בנזין) והוצאות התחזוקה מעט גבוהות מששיערתי, כי בכל זאת רכב של 200,000 קמ מזמן הפתעות תחזוקתיות מפעם לפעם.
היתרונות-
1. נסיעת כביש נוחה יותר מפרייבט, מעדיף לנהוג בו בהרבה מאשר על ההונדה סיוויק מהעבודה, חזק מאוד ומפנק על אף רמת הגימור הבסיסית (לרדו).
2. בשטח- טיילנו בשנה האחרונה לא מעט, טיולים עם הילדים, לא אגיד לך שהתפרעתי ברמת העבירות אבל בהחלט עבר בנקודות קשות בלי יותר מדי בעיה, הופתעתי לטובה מיכולת העבירות על אף שחששתי בהתחלה. בוא נאמר שאם אתה לא מכוון לעשוש/ורדית/זיק (על אף שיש כאלה עם WK2 שעלו שם) בהחלט תהנה ממנו והוא ייקח אותך רחוק.
3. בגאז'- אני עם שני ילדים, לטיול מעל לילה הכולל אוהל ומזרונים תצטרך ג'ימיגג, או לכל הפחות לדחוס הכל בחוסר נוחות מאחורה. לטיולים יומיים ובכלל לצרכי היומיום תא המטען גדול ומספק בהחלט.
תודה רבה.
נשמע אלחה רכב ושאתם מנצלים אותו מצוין, ובאמת הצרכים די דומים.
אני מסתכל גם עליהם, בינתיים 110 זה לא מעט מעל התקציב שלי, ויש בעיקר WK. אולי יקפוץ משהו מתאים בקרוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם גרנד שירוקי מעניין יש לנו כעת בלוחות מחבר האתר - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125466
אולי כדאי לקפוץ עם אשתך ולראות מקרוב האם היא מתחברת ותוכל להתנייד עימו ביומיום.
אותה המלצה גם לגבי הפאג'רו של נדב ש.
תהליך החיפוש וההתמקדות על דגם מסויים יכול לקחת קצת זמן, אבל לפעמים מפגש עם הרכב הנכון והמוכר הנכון וקצת מזל יכולים לסגור את הפינה מהר יחסית.
פות"ש מציין את הנתונים הבאים:
1. חדש בשטח
2. אפס נסיון
3. תחזוקה במוסכים
4. הרכב צריך לשמש את האשה
ואתם עושים לו שטיפת מוח על גרנד צ'רוקי WK?.... סוג של עצת אחיתופל שגובלת בחוסר אחריות.
תבינו -הבנאדם נמצא בנקודה מאוד רגישה. הוא מתחיל את צעדיו הראשונים בתחביב - אבל לא כסטודנט רווק שיכול להרשות לעצמו לעבור את שלבי היסוד של סמוראי/ג'ימני/CJ וכו' ואחר כך לגדול. במשוואה שלו כבר יש משפחה - אישה, ילדים, אילוצים - ואין זמן פנוי. רכב ששוכב במוסכים יותר זמן מאשר נוסע, לא בא בחשבון. חוויה רעה כזו עלולה לגרום לו לנטוש מהר את התחביב, אולי לתמיד.
זה מזכיר לי את הסיפור של חבר יקר שרצה ג'יפ אבל רק של Jeep.
החלום היה רנגלר, אבל למרות שכעקרון כסף לא היווה בעיה, היתה בעיה של "תיעדוף הוצאות" ורנגלר היה יקר לו באותו פרק זמן. התקציב היה דומה לשל פות"ש והוא החליט שגרנד WK זה האוטו שהוא מחפש ובא להתייעץ.
ידעתי שהוא נעול על הדגם ורק בא לקבל ממני חיזוקים - כחובב המותג Jeep זה הכי קל לי בעולם לתת את החיזוקים האלה - אבל כולנו, גם אוהבי המותג וחובבי האינדיאנים יודעים טוב מאוד שעם כל המצויינות והכיף של הגרנד צ'רוקים למיניהם, לא כל דבר שכתוב עליו Jeep הוא באמת "ג'יפ אמיתי". ואני ידעתי שיכאב לי לראות אותו נופל והזהרתי אותו מאוטו כזה שהוא לא "לא טוב" (נהפוכו, הוא נהדר) אלא פשוט לא מתאים לסיטואציה שלו באותו זמן.
המלצתי חד-משמעית להתחיל במשהו יפני - בנאלי, חסר אופי, אפרורי, אבל צפוי. "זה ייגמר בלנדקרוזר" אמרתי לו. "וזה לא דבר רע. נכון, הוא יקר-אש. נכון, טויוטה בכללי מכוניות מבאסות לנהיגה. אבל בשטח הוא בסדר גמור והעיקר - אין הפתעות. ובשלב הזה של החיים שלך אתה לא צריך הפתעות. אתה צריך יציבות. אחרי שתשתפשף קצת איתו, יהיה קל למכור מהר במחיר טוב ותוכל להתקדם ל-Jeep האמיתי הנחשק. לרנגלר".
ברור שהלך נגד העצה וקנה WK משופר ומרשים.
ברור שהתכשיט בילה על הליפט יותר מאשר בטיולים. ובטיול הגדול הראשון כבר חזר על גרר וגזר סכום של חמש ספרות מהעו"ש.
ברור שבסכום שהוא עלה בטוטאל אחרי כל התיקונים הלא נגמרים, היה מביא אחלה רנגלר. על עוגמת הנפש אני כבר לא מדבר.
גם להיפטר מהמציאה לקח לא מעט זמן וכמובן ההפסד הכספי לא קטן.
אחרי השיעור היקר הזה, כבר בא הרנגלר. צעיר במצב כמעט חדש. והיום החיים יפים.
פות"ש יקר - תבין. גרנד צ'רוקי WK זה בנזונה של אוטו. חזק, מפנק. אבל הוא כבר ישן ואמינותו לא בסטנדרטים יפניים ולכן, עם כל הפיתוי שבדבר, הוא לא מיועד למתחילים. אחלה אוטו, אבל לפי האינפורמציה שכתבת, אני ממש משוכנע שזה לא האוטו בשבילך, בטח ובטח כמתחיל בתחום.
וזה עוד לפני שאשתך עשתה סיבוב על כל המועמדים כדי לראות אם היא מתחברת - ובסוף זה מה שיקבע...
ובהקשר הזה, אני מנחש שאחרי סיבוב בגרנד WK, לנדקרוזר, פאג'רו, גרנד ויטארה, רקסטון, יו-ניים-איט, דווקא את ה-WK היא הכי תאהב. כי התחושה שלו על הכביש היא "הכי אוטו" והכי קרובה לפרייבט מפנק לעומת הגרנד ויטארה הקטנה יחסית והאחרים שמרגישים קצת כמו משאיות (קטנות).
אם זה כך ואתה מתחיל לבדוק אקזמפלרים של WK - עצתי היא שתעדיף את הכלים במצב הכי קרוב לסטנדרטי ותעשה לעצמך טובה - תיזהר מהמשופרים - שם הסיכוי לבעיות הרבה יותר גדול.
ואתם עושים לו שטיפת מוח על גרנד צ'רוקי WK?.... סוג של עצת אחיתופל שגובלת בחוסר אחריות.
.
קצת טרחנות מבית אבשלום קור שבא מאחור אבל עצת אחיתופל הייתה עצה מצוינת, טעות רווחת לחשוב שהייתה עצה רעה, אבל עדיין טעות
Asaf-a
אסף.א
https://hebrew-academy.org.il/2018/12/03/%D7%A2%D7%A6%D7%AA-%D7%90%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A4%D7% 9C/
נניח.
אבל המסר מאוד ברור.
מה שדרור אמר.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.