PDA

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר ונערך) האם הלך לי הגיר בדיסקו?



Lavi20
21-10-22, 15:10
שלום לכולם קניתי דיסקברי 1 1997 דיזל אוטומט.
מהר מאוד גיליתי שכשהרכב חם הילוך רוורס לא נכנס מרגיש כמו ניוטרל. ובנוסף בנסיע אבל רק בנסיע נדלק הצק אינג'ן והרכב לא סוחב עוזב את הגז נכבה לוחץ ושוב נדלק ..לא יודע אם שתי התקלות קשורות
בדקתי שמן גיר כמו שצריך מונע בניוטרל ולא חסר גרם אבל השמן דליל מאוד כמעט כמו מים.
ועדיין לקחתי אותו למוסך מורשה לנד רובר אמרו הלך הגיר בלי יותר מדי לבדוק תאמת ובקצת זילזול ..
השאלה היא כדי להחליף שמן גיר (אם כן אז איזה הכי מומלץ )לפני השיפוץ ..תודה מראש

shachar
21-10-22, 15:55
מהיכן אתה בארץ?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
21-10-22, 16:03
השמן שחור ומסריח?

פרק קרטר ובחן את השמן ואת קרקעית הקרטר. אם אתה רואה שם חתיכות של רפידות מצמדים ובלמים ובוץ רציני מהאבק שלהן, המוסך אבחן נכון.

ALONSOF
21-10-22, 17:19
דבר ראשון תחליף שמן גיר....
קח בחשבון שהחלפה אחת לא מספיקה,יורד רק חצי מכמות השמן שיש, אז תחליף שמן סע קצת ואז תחליף שוב.
אצלי קרה שהאוטו אחרי נסיעה של שעה פשוט הפסיק כאילו שאני בניוטרל לא קדימה ולא אחורה ואחרי החלפת שמן בכמה סבבים נעלמה התופעה

boaz avrahami
22-10-22, 10:01
אוטו כזה בגיל כזה לא לוקחים למוסך מורשה. אתה לא פרנסה בשבילם אלא רק תסבוכת.
יש כמה מוסכים מתמחים בסוג הרכב שיחסכו לך כסף ועוגמת נפש.
אני מנחש ששחר רצה להפנות אותך לאחד שקרוב אליך גאוגרפית

Lavi20
24-10-22, 20:45
השמן שחור ומסריח?

פרק קרטר ובחן את השמן ואת קרקעית הקרטר. אם אתה רואה שם חתיכות של רפידות מצמדים ובלמים ובוץ רציני מהאבק שלהן, המוסך אבחן נכון.

השמן נקי לגמרי בהיר מאוד נוזלי כמו מים לא דומה לשמן בכלל

- - - Updated - - -

אפרק את הקרטר לראות נה הולך שם.
ונראה לי אלך על מה שאלון כתב .
מה השמן גיר המומלץ?

חנן-ג'יפולוג
24-10-22, 21:14
לפי התיאור שלך לא הייתי מפרק קרטר. לא נראה לי שתמצא שם משהו מעניין.
התיאור של השמן משונה בעיניי ויתכן שהוא שווה החלפה, אבל על פניו נשמע שאין החלקה, אלא תקלת בקרה כלשהי. אתה צריך בעל מקצוע רציני שמוכן לצלול לעומק באבחון כירורגי, ולא ללכת על מה שהכי קל ומכניס-שיפוץ כולל.

איל מ
24-10-22, 21:39
רק הערה קטנה.
שמן גיר בודקים גם עם מנוע מונע, אבל גם אחרי שעברת בכל ההילוכים.
ובין כה אם התופעה קיימת רק ברברס, אז אני לא חושב שמחסור הוא הבעיה.
אם זה היה דיסקברי 2, הייתי שולח אותך לבדוק את סוויץ xyz (סוויץה מצב גיר בתרגום חופשי?) שעלול לגרום לתופעות הנ"ל (סלד קופץ,לימפ מוד, הילוכים לא משתלבים ושלל נורות מהמהבות). הוא מוכר ומוחלף בק"מ הנ"ל.
לא יודע עם קיים בדיסקו 1. ובדיסקו אחד המוח של הגיר מפוקד מכנית ולא ע"י מחשב, אבל בורר המצבים והסולונואידים/גובנורים הם בהחלט הכיוון כמו שהוצע קודם.

כמו שנאמר קודם, אם תגיד מהיכן אתה, ואיפה קיבלת דיאגנוזה (מורשה לנד רובר לא אומר הרבה), נוכל לעזור לפחות בהפניה למישהו שיכול לעזור.

מוטי ג.
24-10-22, 22:33
למיטב הבנתי הגיר של דיסקו 1 מכאני לחלוטין

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
25-10-22, 00:04
א. תחליף שמן.
ב. הגיר מכני. מה שאתה מתאר נשמע כמו בעיית לחץ שמן שעלולה לנבוע מכך שהשמן דליל מדי או משאבת לחץ ראשי לא בונה לחץ.
ג. לכן גם לפני וגם אחרי החלפת שמן תבצע בזהירות בדיקת חנק. הבדיקה הזו מספרת לנו הרבה. מנוע חם, ידית הילוכים על הילוך ראשון. בלם חניה משוך פלוס רגל שמאל לוחצת חזק על הברקס, רגל ימין לוחצת עד הסוף על דוושת הגז. הסלד עולה עד לנקודה מסויימת והאוטו כמובן לא נוסע. סופרים עד עשר ומשחררים את הגז יותר מזה יש פוטנציאל נזק. אתה צריך לרשום את הערך שהסלד הגיע אליו. כאמור - לפני החלפת שמן ושוב אחרי.
ד. תן לנו מספרים נמשיך משם.

אסף.

ALONSOF
01-11-22, 09:48
רשמתי לך במפורש מה שקרה לי בדיסקו 1 לפני חצי שנה...האוטו אחרי נסיעה של שעה פשוט לא נסע,לא קדימה ולא אחורה.
אחרי כמה החלפות של שמן גיר נסע כאילו כלום.
לא מבין למה לא להקשיב למישהו שאשכרה כותב לך מניסיון עכשווי ולעשות את הפעולה הכי פשוטה שיש.

-->