PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם קיים גריז מיוחד לגומיות בתוך הקליפר



מוטי ג.
24-10-22, 22:36
אני משפץ את הקליפרים באופניים, בניגוד מוחלט לעצות של כולם שיותר קל לשים חדש, אבל זה לא מספיק מעניין [emoji6].
תהיתי האם יש איזה גריז ייעודי למרוח על הבוכנית היכן שהיא באה במגע עם הטבעת אטימה (גומי עגול בפרופיל מרובע)

תודה,

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

יונתןמצפה
24-10-22, 22:39
מניסיוני, אין צורך. יותר מזה, המרווח בין הבוכנות לרפידות והדיסק לדעתי יבטיח חיסול שלהם בעקבות מגע עם הגריז.
לדעתי, תוותר.
ותדאג לנקות היטב את כל הקליפר והבוכנה לפני הרכבת הרפידות.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מוטי ג.
24-10-22, 22:57
ניקיתי, החזרתי את הגומי הישן אבל זה מרגיש תפוס, אולי כדאי להחליף אותו

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

יונתןמצפה
24-10-22, 23:24
לדעתי, לחלק מהקליפרים אפשר לקנות סט שיפוץ.
הניקוי צריך להיות יסודי. אני הייתי מנסה עם נייר מיים מאוד עדין טבול בשמן.
מה שכן, אני לא זוכר בוודאות אז קח בערבון מוגבל

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

asafk
24-10-22, 23:35
גריז בלמים.

אסף.

מוטי ג.
25-10-22, 06:15
יותנן תודה, זה בדיוק מה שעשיתי,
ניקיתי בעדינות את הבוכנה עם נייר מים, היה שם כמבון מלא בוץ ולכלוך שנאסף מ2009
הסרתי את הגומיה מהקליפר, היא נראית בסדר, לא יבשה במגע, לא היו נזילות, ניקיתי את הקצה של הקליפר (מה שיש מחוץ לגומיה) גם עם נייר מים,
הרכבתי הכל חזרה, הבוכנה נכנסת ויוצאת אבל קשה, אני מרגיש שכאילו חסר שם איזה טיפה חומר סיכה לעזור לזה להחליק.

אסף, מה שמצאתי ברשת בד"כ מתייחס למשטחי החלקה בין הקליפר לנבה, ופחות מדברים על הבוכנה עצמה, במקרה שלי הגריז הנ"ל יבוא במגע עם נוזל הבלם בתוך חלל הקליפר,
אם לזה התכוונת שלח לינק בבקשה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
25-10-22, 07:49
מצאתי משהו של WURTH AL1100
אבל לא כתוב שם כלום לגבי מימוש בתוך הקליפר, רק במטחי החלקה , ובין הרפידה לבוכנה

YoavR
25-10-22, 07:49
שום דבר לא צריך להכנס לשם חוץ מנוזל בלם

מוטי ג.
25-10-22, 08:05
אז כנראה צריך להחליף גומיות,אחפש קיט שיפוץ, בטח עדיף כבר להחליף הכל לחדש,באסה.

שלחתי מייל לתמיכה של היצרן

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

יונתןמצפה
25-10-22, 08:19
עם נוזל בלמים זה עדיין הולך קשה?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

YoavR
25-10-22, 08:25
למה להחליף?
זה אמור ללכת קשה.

הגומיות אמורות לשבת הדוק על הבוכנה. כשיש לחץ הידראולי בזמן בלימה, הן מתעוותות. בשיחרור הלחץ הן אלה שמחזירות קת הבוכנה אחורה במעט ולהפסיק את הלחץ של הרפידה על הדיסק. בגלל זה הן ברובעות

- - - Updated - - -

הנה,
מצאתי סרטון שמסביר את זה
https://www.youtube.com/watch?v=vQXFFgRButo

ב 0:53 מדברים על זה

ד ו ר ו ן
25-10-22, 08:26
בקיטים של שיפוץ קליפר מגיעה בדכ שפורפרת גריז קטנה למריחה חיצונית על הבוכנות.

לא היה כזה בקיט?
שקית קטנה.

YoavR
25-10-22, 08:30
גריז נחושת בד"כ.
למריחה חיצונית בלבד בין הבוכנה לרפידה. להפחתת רעשים וחריקות.

בתוך הקליפר, בין הצלינדר/בוכנה/גומיות - רק נוזל בלם!

מוטי ג.
25-10-22, 08:43
אני פרקתי את הקליפר לשני חלקים, עם לחץ אויר הוצאתי את הבוכנות (היה להן קשה לצאת משם) ניקיתי הכל והחזרתי חזרה (לא החלפתי גומיות)
והרכבתי הכל חזרה, ונקזתי אויר, ניקיתי את הרפידות והדיסק עם ספריי בלמים לפני ההרכבה.
הבוכנות יוצאות ונכנסות כ 2 ממ ולוחצות על הדיסק, בניסיון סיבוב ביד הגלגל עוצר, בנסיעה לא כ"כ, סתם עושה רעש של חריקה אבל לא עוצר. הידית קשה, לא מורגש שיש אויר במערכת,
הדיסק ורפידות הוחלפו לפני חצי שנה בערך לחדשים.

רעיונות? מלבד לקנות סט קומפלט חדש הציעו לי סט ב700 ש"ח כולל הרכבה, סביר לגמרי אבל לא השתכנעתי עדיין להחליף, מעדיף לנסות להשמיש את שלי.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-10-22, 09:14
גריז נחושת בד"כ.
למריחה חיצונית בלבד בין הבוכנה לרפידה. להפחתת רעשים וחריקות.

בתוך הקליפר, בין הצלינדר/בוכנה/גומיות - רק נוזל בלם!

לא גריז נחושת.
תסתכל על הקיט שיפוץ מקורי של קליפרים להיילקס.
שפורפרת גריז ורוד.
(לא מכיר קיט לאופניים אבל העקרונות דומים במערכת).
וכו, בצד של הנוזל לא אמור להיות מגע עם חומר אחר אבל בשביל זה יש את המחזש/גומיה על הבוכנה.

מוטי,
הרפידות חדשות?
הדיסק נוקה לפני ההרכבה?

ד ו ר ו ן
25-10-22, 09:25
עוד דבר.
חלק ממערכות הדיסקים באופניים משתמשים בנוזל בלמים, וחלק בנוזל הידראולי אחר.
מערכות לא יעבדו טוב עם נוזל לא מתאים.

בדקת שהנוזל מתאים?

הדיסק מחורץ/חלק? (אם יש מדרגה בדיסק, הרפידה לא יושבת במגע מלא)

kd2
25-10-22, 14:09
אני בקטנוע גירזתי את זה עם גריז הכי רגיל שיש, והכי מעט שאפשר.
פתר את הבעיה.

מוטי ג.
25-10-22, 14:11
דוט 3 או 4, לא מינרלי.
הכל נוקה עם ספריי בלמים.
אבדוק את זה שוב בערב.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

opl
25-10-22, 15:15
אולי פספסתי, על איזה דגם מדובר בכלל?

מוטי ג.
25-10-22, 17:16
דגם אופניים
Cannondale rize 4
זה לא lefty
הבלמים הם
Hayes stroker ryde

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

יונתןמצפה
25-10-22, 17:18
דוט 3 או 4, לא מינרלי.
הכל נוקה עם ספריי בלמים.
אבדוק את זה שוב בערב.

Sent from my SM-N986B using Tapatalkאם זה שימנו אני מנחש שהרסת את המערכת.
שימנו עובדים עם שמו מינרלי מיוחד.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

יונתןמצפה
25-10-22, 17:20
אני פרקתי את הקליפר לשני חלקים, עם לחץ אויר הוצאתי את הבוכנות (היה להן קשה לצאת משם) ניקיתי הכל והחזרתי חזרה (לא החלפתי גומיות)
והרכבתי הכל חזרה, ונקזתי אויר, ניקיתי את הרפידות והדיסק עם ספריי בלמים לפני ההרכבה.
הבוכנות יוצאות ונכנסות כ 2 ממ ולוחצות על הדיסק, בניסיון סיבוב ביד הגלגל עוצר, בנסיעה לא כ"כ, סתם עושה רעש של חריקה אבל לא עוצר. הידית קשה, לא מורגש שיש אויר במערכת,
הדיסק ורפידות הוחלפו לפני חצי שנה בערך לחדשים.

רעיונות? מלבד לקנות סט קומפלט חדש הציעו לי סט ב700 ש"ח כולל הרכבה, סביר לגמרי אבל לא השתכנעתי עדיין להחליף, מעדיף לנסות להשמיש את שלי.

Sent from my SM-N986B using Tapatalkצריך לדעת לכוון קליפר על דיסק.
יש חשיבות גם למצב הדיסק.
אם הוא קצת שחוק ונגע בו שמן הוא לא יעצור טוב וקשה מאוד לנקות את זה.
אפ הרפידות חדשות הרבה פעמים צריך קצת לנסוע ולעצור עד שהעסק מתייצב.

ו- heys למיטב זכרוני נחשבים ברקסים חרא.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Asaf-a
25-10-22, 17:47
התאפקתי עד עכשיו
ההייס סטרוקר באמת נחשבים חרא בלמים, ולא שווים המאמץ שאתה משקיע…


Asaf-a
אסף.א

מוטי ג.
25-10-22, 17:57
כשזה היה חדש הם היו אחלה,
יאללה תתפרעו עם לינקים לקיט קומפלט
אני לא עושה סינגלים מטורפים, רוכב שבילים בעיקר 20 ק"מ, פעמיים בשבוע

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

opl
25-10-22, 19:15
משום מה זכור לי שהשמן שם הוא 5.1...

מוטי ג.
25-10-22, 19:51
כתוב על המאסטר בידית דוט 3 או 4.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
25-10-22, 20:46
כאמור - גריז בלמים. זה בד"כ משהו שקוף וקצת דביק. מתחבר היטב ומיועד להתחבר עם נוזל בחלום.
בהרבה ערכות שיפוץ זה כלול - ולא רק לשטחי המגע בין הרפידה לבוכנה אלא גם כדי למנוע מהגומיות להיקרע בהכנסה.

אסף.

מוטי ג.
26-10-22, 22:46
2 עדכונים קטנים,
1. תמיכה טכנית של היצרן ענתה לי (במייל) שמומלץ לשים כמה טיפות של נוזל בלמים דוט 4 על הגומיות טרום ההרכבה.
2. השריתי עוד 5 דקות בכיוון הקליפר מול הדיסק, הפסיקו הרעשים וזה יחסית עוצר, אסחוב עם זה עוד קצת ונראה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
30-10-22, 08:52
סיימתי הרגע רכיבה, בכל מקום שלפני השיפוצונציק הייתי צריך "לשבת" על הבלם והוא לא באמת עצר, עכשיו ממש מורגשת הבלימה, וגם אין צפצופים וחריקות תו"כ בלימה ואחרי.
מקווה שזה ימשיך לעבוד תקין, אם הבעיות יחזרו ארכוש סט חדש ללא היסוס. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221030/8abae3aecc11be8c17bcf216a7992ba6.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

-->