צפייה בגרסה מלאה : נפילות מתח בלוח שעונים גראנד צ'ירוקי WK
בעיה של נפילות חשמל נראית לעין בלוח שעונים כפי שניתן לראות בווידאו בקישור הבא:
https://youtu.be/3RAnB6C8Vcc
זה קורה במהלך כל הנסיעה
לפעמים מדליק מנורת אזהרה של כרית אויר ונשמע ציפצוף (נראה ונשבע בסרטון)
זה גם מכבה ומדליק את הרדיו, אז ניתקתי אותו
משבש את פעולת האיתות
כנראה אין השפעה על פעולת המנוע בנסיעה או התנעה
אין השפעה על אורות דרך (נסעתי גם בלילה)
לא נעשה שום טיפול ברכב בחצי שנה האחרונה, אבל המצבר היה מנותק 3 שבועות בעת שהייתי בחול. חיברתי כשחזרתי והוא הניע בלי בעיות. אבל כבר בנסיעה הראשונה התופעה התחילה.
עזרה בבקשה,
מרק
החשד המיידי הוא מינוס רופף.
הגראנדים ידועים גם בתופעות מוזרות כשהמצבר שלהם נחלש/ישן, נסה להחליף מצבר (אם הוא ישן)
החשד המיידי הוא מינוס רופף.
הגראנדים ידועים גם בתופעות מוזרות כשהמצבר שלהם נחלש/ישן, נסה להחליף מצבר (אם הוא ישן)
תודה על המענה:
1. מינוס רופף, איפה?
2. מצבר חדש וחזק מאוד.
לדעתי בעיה במודול סוויצ' מפתח, תזמין כזה באמאזון, רכיב מאוד זול וקל להחלפה.
אם קרה לאחר חיבור המצבר תתכן גם בעיית מגע רופף של אחד החיבורים שלו.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
לדעתי בעיה במודול סוויצ' מפתח, תזמין כזה באמאזון, רכיב מאוד זול וקל להחלפה.
אם קרה לאחר חיבור המצבר תתכן גם בעיית מגע רופף של אחד החיבורים שלו.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
המצבר מחובר טוב, בדקתי. הרכב מניע בקלות והתופעה קיימת גם בטורים כשהרכב עומד.
מודול סוויץ' - מאוד מעניין. כי תופעה נוספת שכנראה קשורה - מושב נהג לא זז אחורה כשמכבים מנוע!
רק סליחה על הבורות, איפה המודול? איך קוראים לא באנגלית?
תודה,
מרק
לדעתי בעיה במודול סוויצ' מפתח, תזמין כזה באמאזון, רכיב מאוד זול וקל להחלפה.
אם קרה לאחר חיבור המצבר תתכן גם בעיית מגע רופף של אחד החיבורים שלו.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
אם הרכב דגם לפני 2008 זו בוודאות התקלה, כמו שרמי כתב.
קל לתקן, תזמין ותחליף.
מודול סוויץ' ...... איך קוראים לא באנגלית?
לי זה כבר נשמע כמו אנגלית.
תוסיף רק את המילה באנגלית למפתח...
Key switch module - מקווה שאיני מטעה אותך :)
נמצא מאחורי הסוויצ', מפרקים את הדופן פלסטיק ומחליפים, יש גם סירטונים ביוטיוב שמראים בדיוק איך
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
תודה לכל העונים.
ראיתי כמה סרטונים, אכן נראה שזו הבעיה.
מרק
תודה לכל העונים.
ראיתי כמה סרטונים, אכן נראה שזו הבעיה.
מרק
קניתי חדש והחלפתי, הבעיה לא נפתרה.
הלכתי לחשמלאי רכב בב"ש. בדק ואמר שזו בעייה במחשב "בודי". סליחה על הבורות אבל מה זה?
החשמלאי שיחרר אותי ללא עלות ואמר לי ללכת למוסך מורשה שזה לבד מעביר בי צמרמורת.
יש עוד רעיונות?
מה זה מחשב בודי?
זה המחשב שאחראי על רוב רכיבי הקצה שאינם מערכת ההנעה או בלמים.
הוא גם זה שלוקח את המידע מכל הרכב ומציג אותו על לוח השעונים.
אתה צריך להתחבר עם מחשב דיאגנוסטיקה של המוסך ולהתחיל לבדוק..... זו עבודה יסודית למי שיודע מה הוא עושה.
משזה נאמר - יכול להיות שהבעיה היא בעיית חשמל של הבודי קומפיוטר כלומר בעיה במתח שהוא מוציא או במינוס שהוא מוציא ללוח המחוונים, שהיא בכלל בעיית חיווט - לא בעיה פנימית בבקר.
אסף.
ואני אומר,
התקלה התחילה אחרי משחק עם המגעים של המצבר.
ייתכן באמת שנחשול כלשהו בחיבור עשה נזק, אבל אני בכל זאת מהמר על מגעים. לי היו תופעות מוזרות שנראו לא קשורות (גם אצלי הניע טוב בהתחלה) שהסתברו כמגעי מצבר לא טובים (וליתר דיוק אי נקיון של נעלי הקטבים בעת החלפת מצבר). הברשה עם מברשת ייעודית וכל הבאגים האופייניים ללנדרובר נעלמו.
(ולמרבה הבושה, דבר דומה קרה לי כעבור חמש שנים בהחלפת מצבר האחרונה).
מה המתח של המצבר כשהרכב כבוי?
אסף.
ואני אומר,
התקלה התחילה אחרי משחק עם המגעים של המצבר.
ייתכן באמת שנחשול כלשהו בחיבור עשה נזק, אבל אני בכל זאת מהמר על מגעים. לי היו תופעות מוזרות שנראו לא קשורות (גם אצלי הניע טוב בהתחלה) שהסתברו כמגעי מצבר לא טובים (וליתר דיוק אי נקיון של נעלי הקטבים בעת החלפת מצבר). הברשה עם מברשת ייעודית וכל הבאגים האופייניים ללנדרובר נעלמו.
(ולמרבה הבושה, דבר דומה קרה לי כעבור חמש שנים בהחלפת מצבר האחרונה).
הייתי אצל חשמלאי, חיבר סורק וקיבל "no communication"
אנסה שוב (כי כבר עשיתי) לנקות מגעים למצבר. אני לא מאמין, אבל שווה לנסות.
בכל אופן, תודה על העזרה.
- - - Updated - - -
מה המתח של המצבר כשהרכב כבוי?
אסף.
ימיים אחרי נסיעה - 12.7 12.8
אחרי שבוע שלא נסעתי 12.5~12.4
לא יורד מ 12 גם אחרי שבועיים
boaz avrahami
12-11-22, 22:12
מרק, איזה סורק?
בכלל לא היתה תקשורת או רק מול אחד המחשבים ברכב.
אם בכלל לא היתה תקשורת אז חפש חשמלאי או מוסך או חבר אתר עם סורק קצת יותר רציני ושגם תואם לרכב.
בהינתן שהרכב מניע ונוסע ואין בכלל תקשורת התקלה להבנתי בצד של החשמלאי.
מרק, איזה סורק?
בכלל לא היתה תקשורת או רק מול אחד המחשבים ברכב.
אם בכלל לא היתה תקשורת אז חפש חשמלאי או מוסך או חבר אתר עם סורק קצת יותר רציני ושגם תואם לרכב.
בהינתן שהרכב מניע ונוסע ואין בכלל תקשורת התקלה להבנתי בצד של החשמלאי.
תודה בועז,
לטענת החשמלאי אין תקשורת עם מחשב בודי BCM (Body Control Module)
boaz avrahami
13-11-22, 11:58
הייתי מנסה בעוד מקום.
אם אין תקשורת אז המחשב הזה לא מתפקד והיית לדעתי אמור לחוש את האפקט בעוד מובנים
נראה שהחשמלאי שלך סרק קודי תקלה ששמורים בהיסטוריה, לא שזה רע אבל לדעתי תשיג מבעל גיפ קורא obd שמקושר לאפליקצית jscan תאפס תקלות ובאון ליין קח קריאות, אם זו הקריאה היחידה שמתקבלת אז יתכן שיש תקלה במחשב או בסבירות גבוהה יותר באחד החוטים או הקונקטורים שמחוברים אליו, במידה ומתקבלות גם תקלות אחרות הקשורות למתחים או אביזרים שהפסיקו לעבוד הייתי מנסה לחבר מצבר אחר, למרות ששלך כביכול תקין ומניע את הרכב, ל wk יש נטיה להשתגע כאשר המצבר לא ב 100 אחוז תקין.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.