PDA

צפייה בגרסה מלאה : רדיאטור חימום - התייעצות



Sadbuytrue
27-10-22, 15:35
אהלן חברים בראש ובראשונה אני מבקש רק ממי שיודע על מה הוא מדבר לענות - מנסיון עשיר וידע מעמיק.

יש ברשותי איסוזו דימקס שנת 2004 הדגם המוצלח והטוב , נסע 400 אלף ועדיין נוסע כמו חדש - לא רוצה למכור ולא להחליף בחיים.

לאחרונה התחילה נזילה מצד הנוסע של נוזר קירור על הרצפה... מה שמצביע על רדיאטור חימום שדולף , הנזילה לא הייתה חמורה ולא חזקה , טיפות שמטפטפות להם...
עצרתי בצד נתתי לרכב להתקרר ולאחר שהרכב היה קר בדקתי מפלס נוזל קירור , היה חסר מעט הוספתי כמובן.

לא רציתי להמשיך לסוע ככה אז הוצאתי את הארגז כלים מאחורה ועשיתי מעקף לרדיאטור חימום ובעצם הוצאתי אותו משימוש ( לקח חצי שעה)

הכל בסדר לא מאבד מים ועברו חודשיים , רק מה... החורף כאן ולא יהיה לי חימום...

עכשיו נכנסים היצירתיים שבנינו .

כדי להחליף רדיאטור חימום ברכב הזה נדרש פירוק מלא של הדשבורד - הרפתקאה שאני לא בטוח שכדאי להכנס אליה ברכב ישן כזה כי אין לדעת אם הכל יחזור למקום וזה סיפור לא פשוט , מחירים במוסכים נוגעים ב 3-4 אלף שקל...

ראיתי שיש מוצרים שאוטמים נזילות קטנות שמוסיפים למערכת הקירור ברכב , אבל קראתי באותה נשימה אנשים שאומרים שזה הרס להם עוד דברים ובמקרים קיצוניים גם הרס את המנוע , וכפי שציינתי הרכב שלי עובד מצויין ואני לא רוצה לפגוע בו...

השאלה שלי למומחים ביותר ולמכונאים הוותקיים כאן היא כזאת :

האם אני יכול לבצע את חומר האיטום נזילות באופן ממוקד רק על הרדיאטור חימום ולראות אם זה עוזר ומסיים לי את הנזילה בלי לסכן את כל מערכת הקירור של הרכב ?

האם יש דרך בעצם להזרים את הנוזל לרדיאטור חימום וליצור ״ סירקולציה״ ולדמות מערכת סגורה ולתת לחומר לעבוד עליו ורק עליו ?

ואז במידה ובאמת החומר עזר ואין נזילה יותר אני יכול לשטוף אותו טוב ורק אז לחבר חזרה את המעקף אליו ולהצטרף למערכת הקירור הכללית ברכב...

מישהו איי פעם ניסה את זה ?

מישהו יכול להגיד לי אם אני חולם חלומות או חושב נכון ?

מפחיד אותי לנסות חומר אוטם נזילות דרך כל המערכת , אני רוצה לבודד את התיקון הזה פרופר לרדיאטור...

עצות ורעיונות יתקבלו בברכה.

erezgur
27-10-22, 15:51
ברוך הבא לפורום,

אין צורך לכתוב את אותה הודעה במספר פורומים במקביל.
נעלתי את השרשור המקביל עם הפניה לשרשור זה.

שחר גרינברג
27-10-22, 15:53
יש לי כמה הצעות בשבילך

אבל אני לא מחשיב את עצמי מומחה או מכונאי ותיק אז אני אשמור אותם לעצמי…..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sadbuytrue
27-10-22, 15:55
יש לי כמה הצעות בשבילך

אבל אני לא מחשיב את עצמי מומחה או מכונאי ותיק אז אני אשמור אותם לעצמי…..


Sent from my iPhone using Tapatalk


הוסמכת סרג׳ו , אשמח לשמוע בכל זאת

erezgur
27-10-22, 15:56
שחר,

פותח השרשור חדש בפורום ואולי הוא רגיל ממקומות אחרים לתשובות לא אחראיות והערות לא ענייניות המתקבלות כתשובות.
עם הזמן הוא יכיר טוב יותר את כללי הפורום - אם לא יודעים - לא עונים ואולי יבין שדווקא האזהרות שלו בפתיחת דבריו לגבי תשובות רק מאנשים שיודעים ומנוסים הן מיותרות :)

בקיצור, אם יש משהו ענייני שיכול לעזור, אני מניח שאין בעיה שתציע...

ארז

שחר גרינברג
27-10-22, 16:23
ארז ברור לי מאיפה מגיע צורת הכתיבה הזאת (פייסבוק)

ועדיין כשאתה נכנס לקהילה חדשה כדי לקחת כמה רגעים לקרוא קצת ולהבין מה הם כללי או נורמות הקהילה

ועכשיו בקשר לרדיאטור חימום
הייתי מתרחק מכול אותם תוספים לסתימת חורים הם סותמים את מערכת הקירור בטווח הארוך וכדי להשתמש בהם רק במצב חירום/תקיעה.

מזה יש לך 2 אופציות להישאר בלי רדיאטור חימום ושיהיה לך קריר .
או להחליף רדיאטור חימום
בדומה לטרופר ניתן לקמבן הכנסת רדיאטור חימום חדש ללא פירוק הדשבורד על ידי העברת צנרת גמישה דרך הקיר אש.

שחר גרינברג
27-10-22, 16:40
עבר יותר מידיי זמן בכדי לערוך…

תחפש פה בפורום על פלטות שהופכות כיסא לכיסא מחומם

זה כנראה הפיתרון הכי חסכוני תקציבית


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
27-10-22, 17:09
מישהו איי פעם ניסה את זה ?

מישהו יכול להגיד לי אם אני חולם חלומות או חושב נכון ?
.

לא ניסיתי
אבל לדעתי זה רעיון טוב,

אתה צריך:
1. משאבה שתבצע סירקולציה בקצב סביר (דומה לספיקת משאבת המים של הרכב), ותעמוד בטמפרטורת הנוזל הדרושה לתהליך
2. לחמם את הנוזל לטמפרטורת עבודה של המנוע, או על פי ההוראות שימוש של החומר הספציפי.
3. להתייחס לריכוז החומר, כלומר להוסיף כמות בהתאם לכמות הנוזל שמשתתף בסירקולציה.

נראה לי לא סיפור מבחינת ביצוע, ואין מה להפסיד.
- דעה של לא-מומחה -


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

zivo
27-10-22, 17:18
אני בדרך לטיפול כזה בטרופר 2003.
זה אותה הפרצדורה.
כל החומרים והתחליפים, תשכח מזה.
היציאות פלסטיק פשוט ישברו עד הסוף, ושם דבר לא יחזיק .
לא מכיר איך במדוייק זה בדימקס, אבל בטרופר זה לא כל הדשבורד, זה "רק" החלק התחתון.
לדעתי, ביום עבודה סבלני, מסיימים את הסיפור.

נדב ש.
27-10-22, 17:22
נתחיל מיזה שעדיף להחליף מכל מיני ניסויים כאלה ואחרים שיסכנו את מערכת הקירור.
יצא לי להחליף פעם פעמיים לבד ברכבים אחרים, אחד מהם איסוזו טרופר, לא עבודה קלה, שם לא היה צורך בפירוק דשבורד.
3k-4k להחלפה נשמע יקר מאוד, אני מכיר מחירים סביבות ה 1000-1500 שח, זה לא בשמיים, לדעתי עדיף על האופציות האחרות.

Sadbuytrue
28-10-22, 11:28
נתחיל מיזה שעדיף להחליף מכל מיני ניסויים כאלה ואחרים שיסכנו את מערכת הקירור.
יצא לי להחליף פעם פעמיים לבד ברכבים אחרים, אחד מהם איסוזו טרופר, לא עבודה קלה, שם לא היה צורך בפירוק דשבורד.
3k-4k להחלפה נשמע יקר מאוד, אני מכיר מחירים סביבות ה 1000-1500 שח, זה לא בשמיים, לדעתי עדיף על האופציות האחרות.

אשמח להמלצה לבעל מקצוע שעובד במחירים כאלה יפים וחמודים..


Sent from my iPhone using Tapatalk

k9.amit
28-10-22, 15:21
זכרתי שקראתי פעם כתבה מפורטת על החלפת רדיאטור חימום עם פירוק מינימלי.
מצאתי, אולי יעניין אותך:

https://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=4&showentry=46

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

asafk
01-11-22, 21:33
יש לך רכב שאתה אוהב. אתה מתכנן להשאיר אותו אצלך עוד הרבה זמן.
זה באמת רכב מצויין ואמין.
חבל לקלקל אותו. אני מבין יודע שבמוסך - החלפת רדיאטור חימום זו עבודה יקרה. כי זה המון עבודה ויש סיכונים לפלסטיקים שישברו.
לכן אני מציע לך (בתור מכונאי חובב) לעשות זאת בעצמך. בסבלנות. עם ספריי סיליקון (מהסוג שמשמש לפלסטיק לאחזקה ותבניות... לא חומצות נגד חלודה למיניהן) לפני הפירוק של חלקי פלסטיק עדינים (זה מגמיש חלקים פריכים שהתייבשו). בהזדמנות הזו לסדר ולנקות מאחורי הדשבורד - ויהיה לך רכב כמו שהיצרן תכנן אותו ובלי הימורים שעלולים להיות יקרים.
החומרים האלה, אתה לא יודע מה הולך שם. יותר מזה, יש סכנה שתטפל בנזילה קטנה אבל תיצור עומס או לחץ וסדק בצנרת הפלסטיק. יכול להיות שלמרות שהתרגיל יצליח לך לאורך זמן החומר כן יתפרק ויסתום משהו. וחבל.

אז תתקן פעם אחת עם חלק חילוף מקורי ובסבלנות. ככה עושים ברכב שרוצים לשמור עליו.

אסף.

wonderd
05-11-22, 20:03
מסכים עם אסף בהחלט, גם לדעתי זאת הדרך היחידה לשמור על הרכב.
לא יודע איפה גר פות"ש אבל בצפון מת הגולן יש בחור שיעשה לך את הפירוק וההרכבה בכמה מאות ש"ח.

-->