צפייה בגרסה מלאה : רעיונות/פתרונות לסככת עבודה ביתית
שלום רב,
מתקרב היום בו נבצע רכישה של בית ישן בישוב, התוכנית להיכנס לשיפוץ מסיבי.
בין התוכניות הרבות שלי ושל אישתי לבית הזה... יש הסכמה גורפת לחניה מקורה ולפינת עבודה מקורה, או במילים אחרות נק נק מפלט בשבילי.
בגדול אין יותר מדי אופציות למשחק ויבנה ככל הנראה איזשהו קירוי עילי בשלב ראשון. הסככה תקום בצמידות למבנה, כלומר 2 קירות כבר יהיו ובהמשך ארצה לסגור צד נוסף.. הפתח כניסה לרכבים כנראה ישאר פתוח. הרצפה כבר מבוטנת.
אשמח לרעיונות ועצות.
כמו כמה שטח כדאי להשקיע לטובת העניין, מדובר בשולחן עבודה מרווח עם מידוף וארונות אחסון, מקום עבודה, ומקום ל2 רכבים אחד אחרי השני.
איזה חיפויים מומלצים לסגירה של סככה בצד ואילו לקירוי עילי.
האם כדאי בגמר לפני הכניסה כבר לצפות את משטח הבטון בחומר קל לניקוי?
האם כדאי להשקיע מראש בניקוז למשטח לקו הביוב?
תשתית חשמל?
מאוורר עילי לקיץ?
אופציה להרמה נוחה של הרכב במתאר כזה? שקלתי סככה מקורות אימתניות וכננת חשמלית שרצה על קורת רוחב שיושבת על הקורות עם גלגלים.. מעין עגורן קטן עם כושר הרמה של 2טון שידע להגיע לרוב השטח בסככה.
קיצר.. זה זמן התכנון והכל פתוח.
צירפתי קשקוש שלי איך ואיפה אני מדמיין את המפלט שלי.
אשמח לכיוונים ורעיונות.
140815
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
29-10-22, 12:15
לגבי חיפויים וקירוי מציע להיות בקיא בתקנות המקומיות. לדוגמא, הפער בין 40 ל80 אחוז הצללה של סנטף, או בין ברזנט לאיסכורית, יכול להיות ההבדל בין צו הריסה ובין: תעשה מה שבא לך.
פער בין עלויות ארנונה, פערים בגובה וגודל המבנה ועוד.
לא שאלת, אבל אציין בכל זאת: אצלי התשתית לקומפרסור התלת פאזי שדרשתי בבניית הבית, היוותה את החיבור לנקודת החשמל החיצונית התלת פאזית היחידה שיש לי בבית, וזה חסך הון והרבה מאמץ בבניית התשתית לעמדת הטעינה לרכב החשמלי בחנייה. הרבה יותר מזל משכל. חשוב קדימה. עד כדי השנים שנשארו לך עד שתזדכה.
5 על 12 בגס ברוטו... ללא הממד, שעוד לא הוחלט כמה לגנוב שם, (ולדעתי אשתי חושבת שיהיה שם גם מקום למכונת כביסה ומייבש...) ובקו האדום לחלוטין אפשרי להמשיך את הסככה.
בגדול אני רוצה להגיע לאדריכל עם דרישות וידע על מה אני רוצה/צריך (ובמקביל לאשרר רעיונית את הדברים בבית)
עריכה: הקשקוש הראשון לא נכון. יש להתייחס לתצא.
עריכה2: חנן, בהחלט ידוע הנושא, החלפתי בדירה בשכירות את האיזכורית האטומה לסנטף שקןף למחצה מהסיבות הללו.
המרחק הוא כ200מטר בין השכירות לרכש.
ונראה לי שביקשתי התייחסות לכל סוג של תשתית ואם לא אז אני מדגיש.
בהחלט הכוונה לעשות שיפוץ מקיף ל15שנה קדימה, לפחות.
140822
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
29-10-22, 13:28
אז במסגרת מה שאתה יכול לשנות בשלב הזה, כבל 5x16 בין הפילר לבית וכבל 5x10 בין הבית לחניה. אם יש לך תקציב, אז לקבל מחח"י אספקה של 3x63A.
אין לי מושג עד כמה תצטרך או תרצה את זה, חשוב גם על תשתית, לפחות ברמה של הנחת קוברות, לגג סולארי, כולל וידוא שפועלים לא מחבלים בהן בבניה.
מה זה קוברות?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
צינורות לחשמל. קרא שוב את כל המאמרים והשרשורים של חנן על טעינה ביתית (יש שם הרבה דברים שכדאי לחשוב עליהם, כולל הסבר מה זה קוברות).
boaz avrahami
29-10-22, 14:01
קוברה זה צינור שרשורי בעוביים שונים המשמש לתשתיות. לרוב חשמל. הקוטר הנפוץ הוא 50 ממ אבל לא מזיק לשים יותר עבים ורצוי להכין בהם חבלי משיכה להשחלה קלה בעתיד.
מה שחנן רשם לגבי תקנות הבניה זה הדבר הכי חשוב(!).
לטעמי התשתית בעלת יחס עלות תועלת הטובה ביותר, כולל יכולת בניה עצמית קלה זה הפאנל המבודד.
כמו בכל בניה, איטום זה האתגר האמיתיֶוצריך להתיחס אליו מראש וברצינות.ֶ בתור התחלה יש לך נקודות תורפה שהן קירות הבית. דורש ישום מיוחד שם.
הבנתי נכון, אתה מתכוון להשאיר פתוח לכיוון הרחוב ללא שער??
איזה חיפויים מומלצים לסגירה של סככה בצד ואילו לקירוי עילי.
התחילו כבר לדבר על מה מותר ספציפית. מרחק מקו בניין. האם זה "פרגולה" או חלק מהבית? וכו. זה תבדוק טוב מקומית.
האם כדאי בגמר לפני הכניסה כבר לצפות את משטח הבטון בחומר קל לניקוי?
המקום שלי הוא בטון מוחלק עם הציפוי שעשו אי אז לבטון המוחלק. זה נהדר לסדנא.
האם כדאי להשקיע מראש בניקוז למשטח לקו הביוב?
לא נראה לי. שיפוע לכיוון הכניסה מספיק. אתה גם כנראה לא תשטוף את הרכב שם אלא בחוץ.
תשתית חשמל?
מה שחנן אמר, בגדול, בקטן כנס לפרטים - האם זה יותר סדנא, חנייה לרכב הטיולים/אספנות, או חניה יומיומית (שזה קצת סותר).
מאוורר עילי לקיץ?
אם יש גובה מעל 3.5 מטר נניח, אז למה לא. אתה תמיד יכול להתקין מאווררים תעשייתיים על הקירות, זה לא סלון, הרעש זניח כשאתה עושה עבודה של גברים בפנים.
אופציה להרמה נוחה של הרכב במתאר כזה? שקלתי סככה מקורות אימתניות וכננת חשמלית שרצה על קורת רוחב שיושבת על הקורות עם גלגלים.. מעין עגורן קטן עם כושר הרמה של 2טון שידע להגיע לרוב השטח בסככה.
לא חייב כננת חשמלית על חתול וכו, אבל כן רצוי מאד שהסככה תוכל לשאת משקל נקודתי של כמה מאות ק"ג כדי לחבר פלאשנצ'וק ידני להוציא מנוע או להרים מרכב. זה יחסוך את הצורך במנוף קרן. הסדנא שלי בנויה כחלק מהבית ואני הוספתי לדרישות של הקונסטרוקציה נקודות ברזל חשופות בתקרה לעומס נקודתי של 500 ק"ג. ריתכתי אליהן אוזניים ומשתמש בכננת ידנית.
לגבי סילר על הבטון - יש לסיקה מבחר גדול של חומרים. תמצא מה שהכי מתאים לתנאי העבודה - שמש.. שמנים.. וכו'.
אמצעי הרמה לדעתי חובה. לא חייבים קורה עילית ביום הראשון אבל עמודי בטון שאליהם יהיה אפשר בעתיד להצמיד קורות A שביניהן יהיה הגשר רצוי מאוד אחרת הקורות A נהיות מפלצות.
חיפוי שיהיה גם יפה - יש לי תמונות של מישהו שעשה מסנדות של אקליפטוס. עליהן אפשר למתוח רשת צל אבל לא חייבים אם המרווחים נכונים. זה גם נראה יפה גם בזכות המרווח בין קורה לקורה עומד בהגדרה של פרגולה ולא גג, וגם במקרה שלך מאוד נכון מבחינה אדריכלית של החיבור לטבע בסביבה הקרובה.
שטח קירות / מידוף קח בחשבון שאתה מצמיד לקיר אחד את כל ה'מכונות' ושולחן עבודה ובצד שני ממלא מדפים וארונות. לא לשכוח להשאיר נתיב פתוח לעגלה שביניהם שלה בחלק של המדפים ואפילו שתיים. כנ"ל לגבי שולחן עבודה על גלגלים שהחניה שלו ליד הקיר של שולחן העבודה.
עוד משהו על איחסון - קח בחשבון תליה של דברים.
אסף.
תעשה שמיניות באוויר בכדי להגיע לשתי חניות אחת ליד השניה ולא אחת אחרי השניה.
אין דבר יותר מעיק מלהתחיל להזיז רכבים (אני עושה אתה זה לפחות פעם ביום וזה סיוט).
או לגלות שהרכב שלך לא שם כי היא הייתה עצלנית מדי להוציא אותו ולקחת את שלה.
אלא אם הרכב הפנימי הוא סמוראי שיוצא רק לטיולים, ואז רכב נוסף שחוסם/מסתיר הוא ברכה.
תעשה שמיניות באוויר בכדי להגיע לשתי חניות אחת ליד השניה ולא אחת אחרי השניה.
אין דבר יותר מעיק מלהתחיל להזיז רכבים (אני עושה אתה זה לפחות פעם ביום וזה סיוט).
או לגלות שהרכב שלך לא שם כי היא הייתה עצלנית מדי להוציא אותו ולקחת את שלה.
החוכמה שהרכב שלך יהיה כזה שהיא לא תרצה לנהוג עליו יותר ממה שהיא עצלנית.
החוכמה שהרכב שלך יהיה כזה שהיא לא תרצה לנהוג עליו יותר ממה שהיא עצלנית.
לא בטוח שהייתי רוצה לנהוג ברכב שהיא גם לא מוכנה לנהוג עליו :cool:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.